|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Jan Wouters assistent van Bronckhorst, gekken zijn het |
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wouters nieuwe assistent bij Feyenoord
Feyenoord neemt na dit seizoen afscheid van Fred Rutten en dan krijgt Giovanni van Bronckhorst het voor het zeggen. Jean-Paul van Gastel zal hem assisteren, maar de voorbije weken gaf Feyenoord steeds aan dat het ook nog bezig was met de zoektocht naar een tweede assistent voor Van Bronckhorst. Men zocht iemand met ervaring, die gepokt en gemazeld is binnen de voetballerij. Nu lijkt de club uit te zijn gekomen bij Jan Wouters.
De Telegraaf bericht donderdagavond dat de 54-jarige Wouters deel zal gaan uitmaken van de technische staf in De Kuip. Op dit moment is hij hoofdtrainer van Kasimpasa in Turkije: drie weken geleden volgde hij Shota Arveladze op, die uit eigen beweging besloot te vertrekken. Wouters zit nog acht speelronden op de bank bij de club uit de Süper Lig en dan zit het seizoen er voor hem op. De voormalig middenvelder voelt zich prettiger in een rol als assistent-trainer dan als zelfstandig coach, zo bleek in het verleden. In 1997 kwam hij voor het eerst op eigen benen te staan bij Ajaks, nadat hij al assistent en jeugdtrainer was geweest bij FC Utrecht. Het werd echter geen succes en later nam hij een andere rol op zich in Amsterdam. Hij fungeerde vervolgens als assistent-coach bij Rangers FC en was assistent, interim-coach en weer assistent bij PSV en FC Utrecht.
Van 2011 tot 2014 had Wouters het alleen voor het zeggen in de Domstad, nadat Erwin Koeman er al vroeg de brui aan had gegeven. In april vorig jaar werd bekend dat Wouters niet verder zou gaan bij FC Utrecht en dat Robby Alflen hem op zou volgen. Wouters verkaste naar Turkije, waar hij hoofd jeugdopleidingen werd bij Kasimpasa. Toen Arveladze ervoor koos te vertrekken, stapte Wouters in als interim-coach.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 april 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Niet verwacht deze move. Wel eentje die bij Feyenoord past zegt mijn gevoel.
Succes Jan bij de mooiste club van Nederland.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Welkom Jan! Onverwacht en verrassende keuze, maar het voelt goed.
Ervaring zat en echt zeker niet publiciteitsgeil lijkt me zo... |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Jep. Succes Jan! Hij heeft de ervaring, critici zijn over het algemeen wel te spreken over zijn kennis van zaken en is gewend in de luwte te werken al is hij niet te beroerd verantwoordelijkheid te nemen. Denk dat hij perfect in het profiel van Van Geel en Gio past. |
|
|
|
|
rcrd
|
|
|
Welkom jan!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2015 door rcrd -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 03:27 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Jep. Succes Jan! Hij heeft de ervaring, critici zijn over het algemeen wel te spreken over zijn kennis van zaken en is gewend in de luwte te werken al is hij niet te beroerd verantwoordelijkheid te nemen. Denk dat hij perfect in het profiel van Van Geel en Gio past. Eens! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Verstandige keuze. Wordt assistent en veld trainer in mijn optiek. Prima |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Gio, Wouters en Dirk. Berglading interlandervaring. Ietwat grijze muis, geen spannende types. Maar what the fuck. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als die met zijn ervaring niet een meerwaarde is weet ik het ook niet meer, super Jan veel plezier bij Feyenoord. |
|
|
|
|
Leonidas1
|
|
|
Wat een mooie dag vandaag!! Dirk terug en Jan Wouters bij de staf. Ik ben blij dat ik van de week onze seizoenkaarten heb verlengd. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Nooit aan hem gedacht, dus inderdaad verrassend, maar ik vind het een geweldige zet van Van Geel en co. Ik ben wel blij met hem, zijn voetbalverleden bij ajakkes daargelaten... Goeie keuze, chapeau! |
|
|
|
|
FANdré
|
|
|
Mijn credo "mouwen opstropen" komt met Dirk en nu Jan Wouter prima in orde denk ik zo. Verrassend inderdaad maar ik heb ook hier een prima gevoel bij vooralsnog. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 08:38 schreef Leonidas1 het volgende:Wat een mooie dag vandaag!! Dirk terug en Jan Wouters bij de staf. Ik ben blij dat ik van de week onze seizoenkaarten heb verlengd. Huh heb je een nieuw account aangemaakt Leonidas..(?) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 08:38 schreef FANdré het volgende:Mijn credo "mouwen opstropen" komt met Dirk en nu Jan Wouter prima in orde denk ik zo. Verrassend inderdaad maar ik heb ook hier een prima gevoel bij vooralsnog. Kennen die twee elkaar nog uit de Utrecht tijd overigens..(?) |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Nee, Wouters is pas in 2011 bij Utrecht ingestapt.... Toen zat Dirk allang in Engeland...., maar misschien dat ze elkaar wel kennen? Van het nederlands elftal... Is Wouters niet assistent geweest onder Advocaat? Wanneer was dat? Portugal 2004?
Ik heb het inmiddels even opgezocht: Wouters was inderdaad assistent van Advocaat tijdens EK 2004f in Portugal. Aangezien Kuyt's interlandcarrière in dat jaar begon, zullen ze elkaar ongetwijfeld kennen. Wie weet heeft Kuyt Van Geel er tijdens de contractbesprekingen op gewezen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2015 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Goed gevoel over. Die kan wel eens heel lang blijven. Iedereen weet de ambitie van Wouters dus dit lijkt prefect. Goed werk Feyenoord. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 10:45 schreef Arie.Klooster het volgende:Nee, Wouters is pas in 2011 bij Utrecht ingestapt.... Toen zat Dirk allang in Engeland...., maar misschien dat ze elkaar wel kennen? Van het nederlands elftal... Is Wouters niet assistent geweest onder Advocaat? Wanneer was dat? Portugal 2004? Ik heb het inmiddels even opgezocht: Wouters was inderdaad assistent van Advocaat tijdens EK 2004f in Portugal. Aangezien Kuyt's interlandcarrière in dat jaar begon, zullen ze elkaar ongetwijfeld kennen. Wie weet heeft Kuyt Van Geel er tijdens de contractbesprekingen op gewezen? Okay thanx Arie..! |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
|
|
|
neliz
|
|
|
Ik denk dat van Geel het netjes gedaan heeft met Wouters, die man heeft toch al de nodige ervaring als assistent en zelfs als hoofdcoach. Het wil ook wat zeggen dat hij, die in principe bij een middenmoter als hoofdcoach aan de slag zou kunnen, bij Feyenoord genoegen neemt met een derde plek op de bank.
Qua "voetbalcultuur" is dit zelfs één van de betere opties in plaats van een pure technische coach, je hebt nu een paar honderd interlands aan ervaring op de bank zitten en mannen die het klappen van de zweep in de top van Europa kennen. Als deze combinatie aanblijft in de aanloop naar de opening van een (herbouwde) Kuip (daar ga ik nu gemakshalve maar even van uit) kan het wel eens een hele rijke voetballende periode worden.
Met andere woorden: Van hoofdcoach bij de neuzen naar assistent bij Feyenoord, mooie carriere.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2015 door neliz -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Begreep dat hij zelf geen hoofdtrainer meer wilt zijn.. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Klopt beetje geforceerd bij Utrecht de boel overgenomen, omdat er toen geen hond wilde komen. Had hij liever niet gedaan, tenminste als ik het gemiddelde schrijven neem in de media. Hij is liever zoals Wim Jansen iemand op de achtergrond, en ik denk ook dat Feyenoord daar meer aan heeft. Als je nu een grote persoonlijkheid naast Gio gaat zetten, dat is vragen om problemen en schep je ook een ander beeld. Plus er komt dan ook vaak een ego bij, met Wouters heb je niet zo branieschopper. Goede zet van Feyenoord, of het gaat werken weet je nooit van te voren. Ik zeg succes maak er wat moois van!! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 12:42 schreef R()b het volgende:[..] Klopt beetje geforceerd bij Utrecht de boel overgenomen, omdat er toen geen hond wilde komen. Had hij liever niet gedaan, tenminste als ik het gemiddelde schrijven neem in de media. Hij is liever zoals Wim Jansen iemand op de achtergrond, en ik denk ook dat Feyenoord daar meer aan heeft. Als je nu een grote persoonlijkheid naast Gio gaat zetten, dat is vragen om problemen en schep je ook een ander beeld. Plus er komt dan ook vaak een ego bij, met Wouters heb je niet zo branieschopper. Goede zet van Feyenoord, of het gaat werken weet je nooit van te voren. Ik zeg succes maak er wat moois van!! Zitten we op 1 lijn R()b. |
|
|
|
|
neliz
|
|
|
quote: Du Chatinier zegt hetzelfde, heeft het goed gedaan als hoofdcoach in Utrecht, maar het is niet "zijn ding"
http://www.fr-fans.nl/nieuws/du-chatinier-ik-moet-daar-altijd-een-beetje-om-lachen-16919/
quote:"Hij heeft het bij Utrecht ook uitstekend gedaan als hoofdtrainer, hij haalde zelfs Europees voetbal, maar hij werkt toch liever als assistent.", gaat Du Chatinier verder tegen Metronieuws. "Het is duidelijk dat hij internationaal en in Nederland ontzettend veel ervaring heeft. Hij heeft op heel veel plekken in de keuken mogen kijken en kan dat nu meenemen naar Feyenoord."
Du Chatinier vind de beslissing van Feyenoord om Van Bronckhorst aan te stellen als hoofdtrainer niet zo raar. Hij denkt niet dat Gio te onervaren is voor de functie. "Ik moet daar altijd een beetje om lachen. Die jongen heeft bij Barcelona, Arsenal en het Nederlands Elftal gespeeld, dan pik je echt wel dingen op van al die toptrainers. Maar als hij hulp nodig heeft, dan heeft hij met Wouters de ideale assistent.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2015 door neliz -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ghèhè een quote over Wouters :)
quote:De man was wel een geweldig strateeg, die als controlerende middenveldr overal stond zonder en meter te veel te lopen, alles zag hij, daarbij was zijn basistechniek geweldig, en zijn passing subliem.
Ik denk als hij ziet dat mensen roepen dat Immers zo belangrijk is en dat hij zo hard werkt dat de tranen hem in de ogen schieten van ellende. Helemaal als hij hoort dat er zelfs zijn die Immers vergelijken met Wouters. Als Immers blijft(hoop het niet) dan hoop ik dat Wouters hem wel wat kan leren, echter na Koeman en Rutten en geen enkele groei in voetballende vermogens zie ik het somber in. Voor Clasie, als die zou blijven is Wouters wel ideaal, die kan hem op die positie echt alles leren. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De man die geen hoofdcoach wil zijn is wel wereldkampioen in ad interim hoofdcoach zijn. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 15:47 schreef van geil het volgende:De man die geen hoofdcoach wil zijn is wel wereldkampioen in ad interim hoofdcoach zijn. twee keer bij Utrecht een keer bij PSV en nu bij zijn huidige club. t gaat dus helemaal nergens over. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 15:56 schreef van geil het volgende:[..] twee keer bij Utrecht een keer bij PSV en nu bij zijn huidige club. t gaat dus helemaal nergens over. Wat is je punt? Jij denkt dat Wouters meer wil dan alleen assistent zijn? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote: Dat is nog steeds een schoolvoorbeeld van een "goede" elleboog. Tegenwoordig krijgen ze een tikje op hun arm en ze grijpen al vallend naar hun gezicht. Matenaaierij. Zo wil je een tegenstander toch geen kaart aannaaien? Walgelijke vertoningen..., maar die van Wouters was wel op het goede moment, niet charmant.... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 15:47 schreef van geil het volgende:De man die geen hoofdcoach wil zijn is wel wereldkampioen in ad interim hoofdcoach zijn. Het lijkt wel of je hem niet moet of zo.... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 16:45 schreef Arie.Klooster het volgende:[..] Dat is nog steeds een schoolvoorbeeld van een "goede" elleboog. Tegenwoordig krijgen ze een tikje op hun arm en ze grijpen al vallend naar hun gezicht. Matenaaierij. Zo wil je een tegenstander toch geen kaart aannaaien? Walgelijke vertoningen..., maar die van Wouters was wel op het goede moment, niet charmant.... Zijn pass op Marco tegen de moffen heb ik persoonlijk beter onthouden.
Is bovendien veel leuker om aan terug te denken. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Dat is inmiddels toch wel bekend: Van Geel doet niets (goed)! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: iemand die al vanaf 2006 aangeeft geen hoofdcoach te willen zijn, om het vervolgens 4 keer (bijna 5 bij PSV de tweede keer werd het tegengehouden)in 9 jaar te doen vind ik niet echt betrouwbaar overkomen. en ligt ook niet in lijn met het profiel wat v Geel aangaf. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Interim coach is wel wat anders dan hoofd coach, lijkt mij dat ie daar door omstandigheden steeds in wordt gepusht. Hopelijk blijft ie bij Feyenoord op de achtergrond. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Niet mijn keus , maar we zullen het er mee moeten doen ... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Van Geel is goed bezig. Wouters is er als ie nodig is, maar keert regelmatig terug op de achtergrond. Hoofdtrainerschap waait hem toe en neemt dan z'n verantwoordelijkheid. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
geen aspiraties voor hoofdtrainer maar wel n logische back up dus? stond niet in het profiel toch? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 20:41 schreef van geil het volgende:geen aspiraties voor hoofdtrainer maar wel n logische back up dus? stond niet in het profiel toch? Ik snap niets van jouw gedachtegang dit keer. Nee er stond niet in het profiel dat iemand een logische backup moest zijn en geen aspiraties voor hoofdtrainer moest hebben.
Volgens mij zochten ze een ervaren assistent die Gio en JP moeten ondersteunen. Daar voldoet deze man toch aan alle kanten aan?
Wat is er mis met deze keuze dan? |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Dat gevoel heb ik ook. Prima keuze |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vind dit een prima veldtrainer. Met veel ervaring. Dus ja, ik snap de keuze! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 20:44 schreef Stylzz het volgende:[..] Ik snap niets van jouw gedachtegang dit keer. Nee er stond niet in het profiel dat iemand een logische backup moest zijn en geen aspiraties voor hoofdtrainer moest hebben. Volgens mij zochten ze een ervaren assistent die Gio en JP moeten ondersteunen. Daar voldoet deze man toch aan alle kanten aan? Wat is er mis met deze keuze dan? gevoel. mijn gevoel uiteraard. ik zie t als n ingebouwde back up. en eigenlijk een zeer grijze muis. meer niet. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 20:53 schreef van geil het volgende:[..] gevoel. mijn gevoel uiteraard. ik zie t als n ingebouwde back up. en eigenlijk een zeer grijze muis. meer niet. Een grijze muis is niet per definitie negatief. Misschien precies wat er nodig is. Levertraan is ook niet lekker maar wel heel gezond. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Goede en verstandige keuze..! |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Jan Wouters assistent van Bronckhorst, gekken zijn het
quote:Op vrijdag 10 april 2015 - 09:26 schreef Bosifyable het volgende:Ik neem Giovanni van Bronckhorst en Jean Paul van Gastel, die hier toch echt inspraak in hebben gehad, een stuk serieuzer dan een forumlid die eens in de zoveel tijd komt zeikstralen wanneer het hem uit komt. Dus bedankt voor je bijdrage en tot de volgende keer. Vergeet je Sparta merchandise niet mee te nemen op de weg terug. +1 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Overigens nog niet definitief. |
|
|
|