|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord - Vitesse (Maandag 11 mei 2015, 20:00uur)
Datum & tijdstip: 11mei 2015, 20:00 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: Kuipers..
In verband met afwezigheid volgende week dacht ik dit topic maar alvast aan te maken. Feyenoord speelt de laatste reguliere thuiswedstrijd van dit seizoen in een uitverkochte Kuip. Nu al zijn er geen kaarten meer beschikbaar voor het duel met Vitesse, dat op zondag 10 mei aanstaande wordt gespeeld.
Voor de ploeg van trainer Fred Rutten is de massale steun van het legioen die dag meer dan welkom, aangezien tegen Vitesse de derde plaats in de competitie definitief veiliggesteld kan worden. Maar dan zullen onze jongens zichzelf ook van hun goede kant moeten laten zien. De Arnhemmers staan momenteel op de vierde plaats, met vier punten minder dan Feyenoord. De club die als derde eindigt in de Eredivisie, plaatst zich automatisch voor de laatste voorronde van de Europa League.
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 65 duels tegen Vitesse. Daarvan won Feyenoord er 32 (49,2%) en gingen er 9 (13,8%) verloren. 24 (36,9%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 108 keer, een gemiddelde van 1,66 goals per wedstrijd. Vitesse stelde daar 58 doelpunten tegenover, gemiddeld 0,89 per wedstrijd. Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,2 punten gehaald hebben en uit 1,5. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'. De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1991-1992: 5-0. In 1994-1995 leed Feyenoord met 0-3 haar grootste thuisnederlaag tegen Vitesse. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2011-2012, toen Feyenoord won met 0-4. In 1954-1955 ging Feyenoord onderuit met 3-0 in een uitwedstrijd bij Vitesse, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 31-03-2010 Feyenoord-Vitesse 2-1 29-08-2010 Feyenoord-Vitesse 4-0 12-02-2012 Feyenoord-Vitesse 3-1 21-04-2013 Feyenoord-Vitesse 2-0 31-01-2014 Feyenoord-Vitesse 1-1
Laatste 5 ontmoetingen in Arnhem: Datum Wedstrijd Uitslag 06-02-2011 Vitesse-Feyenoord 1-1 20-11-2011 Vitesse-Feyenoord 0-4 02-09-2012 Vitesse-Feyenoord 1-0 06-10-2013 Vitesse-Feyenoord 1-2 09-11-2014 Vitesse-Feyenoord 0-0
Verslag van de heenwedstrijd dit seizoen:
FEYENOORD MOET GENOEGEN NEMEN MET PUNT IN ARNHEM
Na vijf opeenvolgende overwinningen in de Eredivisie heeft Feyenoord zondag in de uitwedstrijd tegen Vitesse genoegen moeten nemen met een punt. In Stadion Gelredome vielen geen doelpunten: 0-0. De ploeg van trainer Fred Rutten behield door het gelijkspel haar ongeslagen status in uitwedstrijden in de Eredivisie. Khalid Boulahrouz maakte als invaller zijn Eredivisiedebuut voor Feyenoord. Jordy Clasie kreeg in Arnhem zijn vijfde gele kaart van het seizoen en is zodoende geschorst voor de komende thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht.
Voor de selectie Feyenoord was er zondag alle reden om met veel vertrouwen de spelersbus in te stappen voor de reis naar Arnhem. Niet alleen vanwege de belangrijke overwinning die de ploeg drie dagen eerder in de Europa League had geboekt, maar ook omdat in de laatste acht officiële wedstrijden liefst zevenmaal werd gewonnen. Bovendien kreeg Feyenoord dit seizoen nog geen enkel doelpunt tegen in uitduels in de Eredivisie, met een ongeslagen status op vreemde bodem tot gevolg.
Dat zelfvertrouwen was in een zonovergoten Gelredome vooral in de openingsfase goed terug te zien in het spel van de Rotterdammers. De ploeg van trainer Fred Rutten gaf Vitesse geen enkele gelegenheid om in de wedstrijd te komen, door de opbouw in een vroeg stadium te verstoren. Uit de diverse goede kansen die daaruit ontstonden had Feyenoord minimaal één keer moeten scoren, maar telkens stond Piet Velthuizen in de weg. Zo voorkwam de doelman al na vijf minuten spelen een doelpunt van Elvis Manu, die na goed doorzetten van Colin Kazim-Richards en een overstapje van Lex Immers in kansrijke positie voor hem was opgedoken.
Halverwege de eerste helft maakte Velthuizen ook een keiharde volley van Immers onschadelijk, al was dat meteen een van de laatste keren dat de doelman serieus in actie hoefde te komen. Feyenoord kon in aanvallend opzicht steeds minder een vuist maken en moest terrein toestaan aan Vitesse, zonder daarbij zelf echt in de problemen te komen.
De wedstrijd kwam pas in het laatste half uur weer meer tot leven. Beide ploegen legden meer risico in het spel, terwijl bij Feyenoord, met het Europese duel met HNK Rijeka nog in de benen, ook de vermoeidheid een rol begon te spelen. Vooral op het middenveld kwam daardoor meer ruimte te liggen, maar zowel Vitesse als Feyenoord sprong daar slordig mee om. Daarom bleven grote kansen voor beide doelen uit en stevende het duel af op een doelpuntloos gelijkspel.
Met het inbrengen van verse, aanvallende krachten als Mitchell Te Vrede, die direct na rust Kazim-Richards verving, en Jean-Paul Boëtius trachtte Rutten nog iets te forceren, maar het het gewenste resultaat bleef uit. Omdat ook de laatste pogingen van Boëtius (rollertje voorlangs) en Abiola Dauda (goede ingreep van Kenneth Vermeer) niets opleverden, kwam er in Arnhem geen winnaar uit de strijd.
Vitesse Feyenoord 0-0
Scheidsrechter: Gözübüyük
Geel: Kashia, Dauda (Vitesse), Clasie (Feyenoord)
Opstellingen Vitesse: Velthuizen; Diks, Kashia, Van der Heijden, Achenteh; Vejinovic, Pröpper, Leerdam; Traore (68 Ibarra), Dauda en Oliinyk (61 Labyad). Feyenoord: Vermeer; Karsdorp (66 Boulahrouz), Van Beek, Kongolo, Nelom; Clasie, Immers, El Ahmadi; Toornstra, Kazim-Richards (46 Te Vrede) en Manu (75' Boëtius).
STATISTIEKEN VITESSE 52 % Balbezit 5 Hoekschoppen 3 Buitenspel 28 Inworpen 17 Vrije trappen 10 Doelpogingen 17 Overtredingen 2 Gele Kaarten 0 Rode Kaarten
FEYENOORD 48% Balbezit 6 Hoekschoppen 3 Buitenspel 28 Inworpen 20 Vrije trappen 12 Doelpogingen 15 Overtredingen 1 Gele Kaarten 0 Rode Kaarten
Terugblik Vitesse vs Feyenoord
http://youtu.be/ebszNBA6_tQ
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 mei 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De laatste thuiswedstrijd, ga ik nu eindelijk eens een keer gelijk krijgen met mijn voorspellingen..
5-0..!!!!!
Derde plaats en dus Europees zekergesteld..!!! |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Om alle twijfels weg te nemen gewoon 7-0! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Tegen een aanvallende ploeg spelen we beter |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote: Klopt. Feyenoord heeft moeite om het spel zelf te maken. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Zullen we eerst zondag tegen groningen nog doen.... ? Laten we die eerst maar even zien te winnen. Daarna komt Fietstas pas....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 april 2015 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
ach en misschien bij verlies van Vitesse bij ADO wat natuurlijk mogelijk is, en winst van ons in Groningen, is het voor de bakker. Laten we hopen op herpakken van Feyenoord |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
de laatste overwinning deze competitie |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Ik moet het nog maar eens zien dat die 2 uitwedstrijden tot een goed einde wordt gebracht ... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
T maakt niet meer uit. In Europa hebben we ook geen kut te zoeken, of we breken de boel af.
Dus wordt lekker vierde, verlies de play-offs en de tyfus. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 20 april 2015 - 20:44 schreef Stylzz het volgende:T maakt niet meer uit. In Europa hebben we ook geen kut te zoeken, of we breken de boel af. Dus wordt lekker vierde, verlies de play-offs en de tyfus. Dat zou met het oog op europees voetbal wel het beste zijn ja ... |
|
|
|
|
twitch
|
|
|
Ik kan niet wachten , was het maar zover ! Ik ga EINDELIJK naar de Kuip Ja het is te erg om te moeten zeggen , 34 en nog nooit geweest. Allemaal omstandigheden die mij nu niet meer kunnen boeien want het is eindelijk 100% zeker Maar als Feyenoord het lef heeft om te spelen zoals de laatste weken wordt ik gek |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nee man dat word echt een clash, vitesse gaat er ook voor, heb er ook zin aan.. |
|
|
|
|
twitch
|
|
|
Ja ik hoop het , fietstasse wil voetballen en zal zich niet in gaan graven dus dat scheelt Ik kan in ieder geval niet wachten !! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2015 - 00:12 schreef twitch het volgende:Ik kan niet wachten , was het maar zover ! Ik ga EINDELIJK naar de Kuip Ja het is te erg om te moeten zeggen , 34 en nog nooit geweest. Allemaal omstandigheden die mij nu niet meer kunnen boeien want het is eindelijk 100% zeker Maar als Feyenoord het lef heeft om te spelen zoals de laatste weken wordt ik gek Ey twitch ! :D |
|
|
|
|
Jan Tol
|
|
|
Dan lukt het alsnog met de steun van het Legioen 2-1. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Rotkoppen uit Arnep... Inblikken die hap! |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik kom naar NL en ben erbij het komt goed al denk ik nog steeds dat Vitesse niet van ADO wint en wij wel minimaal gelijk tegen Groningen. Nergens op gebaseerd maar ik geloo er in |
|
|
|
|
twitch
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Zal wel een afgang worden , voetballend gezien ... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2015 - 00:12 schreef twitch het volgende:Ik kan niet wachten , was het maar zover ! Ik ga EINDELIJK naar de Kuip Ja het is te erg om te moeten zeggen , 34 en nog nooit geweest. Allemaal omstandigheden die mij nu niet meer kunnen boeien want het is eindelijk 100% zeker Maar als Feyenoord het lef heeft om te spelen zoals de laatste weken wordt ik gek Nou dan wens ik je HEEL VEEL STERKTE ...
Wij zijn er vanaf het begin dit jaar vanaf gestapt !!! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2015 - 22:18 schreef lijdensweg het volgende:[..] Nou dan wens ik je HEEL VEEL STERKTE ... Wij zijn er vanaf het begin dit jaar vanaf gestapt !!! Dat meen je niet? Vertel er meer over! En met 'wij', bedoel je dan je maten, met wie je op het vak zit?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 april 2015 door Bosifyable -- |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2015 - 23:19 schreef Bosifyable het volgende:[..] Dat meen je niet? Vertel er meer over! En met 'wij', bedoel je dan je maten, met wie je op het vak zit? Nee z'n vrouw en kinderen waarmee hij volgend jaar elk weekend naar de Keukenhof gaat. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Behalve het weekend als er Huishoudbeurs is. Must voor de man die zelfverzekerdheid pretendeert. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 april 2015 - 00:22 schreef hotjumper het volgende:[..] Nee z'n vrouw en kinderen waarmee hij volgend jaar elk weekend naar de Keukenhof gaat. Beter, vind ik echt meer iets voor hem.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Pfffffff zit net een stukje te lezen van dokter professor, ingenieur in de voetbalkunde Bosz Hij vindt het goed gaan, tjonge lullo je hebt voor miljoenen op het veld staan met hulp van allemaal waIge constructies. Als je het geld ernaast legt had je mee moeten doen voor plaats 1' Nou indien we verliezen van Groningen en jij wint van ADO ( beide niet logisch) kom maar op Tja zonder woorden
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 april 2015 door piet de paler -- |
|
|
|
|
twitch
|
|
|
Feyenoord heeft nog altijd niet de 3de begroting van Nederland dus wat dat aangaat staan we er goed bij. En wat Vite$$e betreft.. Chelsea trekt de stekker eruit waarschijnlijk en de eigenaar probeert Vite$$e te verkopen Er gaan daar dit jaar sowieso al 11 spelers terug of weg Chelsea of einde contract.. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Het team van Vitesse draait als een tierelier. Maar de organisatie staat compleet op instorten. Het is een kwestie van tijd voordat al die spelers van Chelsea weggehaald worden en ze een speelbal worden van nog vagere Russische (oid) investeerders, de ellende zal niet te overzien zijn.. bij twente niet veel beter. De ranglijst zal volgend jaar flink opgeschud worden, hoewel twente dit seizoen door de puntenaftrek nu al weggevallen is... vorige week werd bij VI de beerput ook al flink opengetrokken over arnep en de kans is groot dat dat nu toch ook bij het elftal door gaat werken. Hoe dan ook wij hebben het voordeel van de voorsprong, laat die gasten het nu maar waarmaken dat we niet voor niks op de 3e plaats gaan eindigen. Een mooi begin voor volgend seizoen is toch wel het minste plezier dat ze zichzelf en ons kunnen doen... amen |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Mocht ik nou nog een seizoenkaart halen, heb ik in ieder geval die Europese wedstrijd te pakken mochten ze derde worden. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Op naar de kelder van de Jupiler League met die Arneppers! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Oeh ah !!
Die kans is ruim aanwezig 😆 |
|
|
|
|
twitch
|
|
|
Zeker als die "club" verkocht word En Chelsea de stekker eruit trekt Zoals ik al zei, er vertrekken minimaal 11 spelers Dit was hun laatste kans op succes |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Ik gun het ze van harte.
Die samenwerking met Geldski was in mijn ogen gewoon competitievervalsing!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 april 2015 door Barabas -- |
|
|
|
|
twitch
|
|
|
Die mening deel ik voor de volle 100% |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vejnovic mist deze wedstrijd alvast😃 |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Geblesseerd of geschorst?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 april 2015 door Barabas -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Groot probleem nu AZ wint. Die hoeven nog maar tegen NAC en Excelsior. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 20 april 2015 - 12:25 schreef RenatoBos het volgende:De laatste thuiswedstrijd, ga ik nu eindelijk eens een keer gelijk krijgen met mijn voorspellingen.. 5-0..!!!!! Derde plaats en dus Europees zekergesteld..!!! Haha, komt ie weer met zijn LUL voorspelling , 5-0 mm |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 april 2015 - 00:26 schreef FR-Henk het volgende:Behalve het weekend als er Huishoudbeurs is. Must voor de man die zelfverzekerdheid pretendeert. Heb je weer lekker genoten van je favorietjes: Nelom, Kazim, Manu, Mathijsen en Immers ??? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 18:28 schreef lijdensweg het volgende:[..] Heb je weer lekker genoten van je favorietjes: Nelom, Kazim, Manu, Mathijsen en Immers ??? Zijn dat mijn favorieten? Leer eens lezen wat anderen schrijven. Of lees je alleen jezelf? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Haha inderdaad daardoor voelt ie zich zo goed waarschijnlijk.. |
|
|
|