|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax overweegt Amsterdam ArenA aan te schaffen (VoetbalZone)
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat zou een interessante wending zijn..
Ik ben benieuwd wat hier waar van is.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Rood witte stoeltjes verhaal...... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat Ajax dit overweegt is geen nieuws natuurlijk. Hier wordt als sinds afgelopen zomer over gespeculeerd. Ik weet niet of het wel handig en/of verstandig is. Het is toch een risico terwijl het maar heel weinig opleverd. Zeker omdat het transferium (dat heel veel geld oplevert) gewoon in handen is en blijft van de gemeente Amsterdam. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
Inderdaad, Eide, een zinloze actie die veel kost en weinig oplevert. Laat ze liever een rits goede spelers kopen... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 10:29 schreef biebie het volgende:Inderdaad, Eide, een zinloze actie die veel kost en weinig oplevert. Laat ze liever een rits goede spelers kopen... inderdaad eerst het voetbal dan de Arena |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het voetbal is korte termijn. De arena mocht het zo zijn is lange termijn. In mijn vele U g staan beide volledig los van elkaar. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 11:12 schreef remco k het volgende:Het voetbal is korte termijn. De arena mocht het zo zijn is lange termijn. In mijn vele U g staan beide volledig los van elkaar. Voetbal korte termijn en Arena lange termijn? Zonder voetbal geen Arena, dus waar heb je het over? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dit was volgens mij één van de opties ten aanzien van de besteding van de vele miljoenen die Ajax op de (spaar)bank heeft staan. Ik ben benieuwd of het waar is. We horen het t.z.t. wel. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Volgens mij lekt het nu weer in de media uit on zieltjes Te winnen. ER staat niks concreets en daarbij Ajax is een voetbalclub laat het voetbal eerst maar eens centraal staan. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 12:51 schreef Hummel10 het volgende:Volgens mij lekt het nu weer in de media uit on zieltjes Te winnen. ER staat niks concreets en daarbij Ajax is een voetbalclub laat het voetbal eerst maar eens centraal staan. Eén van de vele geruchten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 12:51 schreef Hummel10 het volgende:Volgens mij lekt het nu weer in de media uit on zieltjes Te winnen. ER staat niks concreets en daarbij Ajax is een voetbalclub laat het voetbal eerst maar eens centraal staan. Ach wel nee. Dit soort dingen komen rond deze periode jaar na jaar uit. Het kopen van de ArenA zingt al een jaar rond. Maar omdat het nu onrustig is bij Ajax wordt overal iets achter gezocht.
Ik vind alle ophef over van alles en nogwat nogal makkelijk. IS gewoon makkelijk punten scoren vanuit de journalistiek om, nu alle grote beslissingen zijn gevallen, de komkommertijd nog even te weren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 11:42 schreef biebie het volgende:[..] Voetbal korte termijn en Arena lange termijn? Zonder voetbal geen Arena, dus waar heb je het over? Het attractiever maken van het voetbal is iets voor het nu.. De Arena kopen, en daarmee proberen geld te verdienen, is iets voor de lange termijn..
of staat hier nu iets dat niet klopt?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 13:57 schreef remco k het volgende:[..] Het attractiever maken van het voetbal is iets voor het nu.. De Arena kopen, en daarmee proberen geld te verdienen, is iets voor de lange termijn.. of staat hier nu iets dat niet klopt?? Klopt helemaal. Tenzij je spelers van rond de 60 jaar gaat opstellen. Dat zou dan ook voor de langere termijn zijn... ;-) Nee, je hebt helemaal gelijk, zo zie ik het ook. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het zal een hele klus worden de Arena te bemannen met de juiste mensen en ook om de Arena winstgevend te houden of te maken. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 13:07 schreef Eide het volgende:[..] Ach wel nee. Dit soort dingen komen rond deze periode jaar na jaar uit. Het kopen van de ArenA zingt al een jaar rond. Maar omdat het nu onrustig is bij Ajax wordt overal iets achter gezocht. Ik vind alle ophef over van alles en nogwat nogal makkelijk. IS gewoon makkelijk punten scoren vanuit de journalistiek om, nu alle grote beslissingen zijn gevallen, de komkommertijd nog even te weren. Deels waar maar toch denk ik dat ze met bepaalde punten juist op dit moment komen om de supporters een beetje tevreden Te houden. Voor mij maakt het verder weinig uit hoor vind het voetbal uiteindelijk het belangrijkste. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 15:20 schreef nora het volgende:Het zal een hele klus worden de Arena te bemannen met de juiste mensen en ook om de Arena winstgevend te houden of te maken. Maar wel een prachtige uitdaging! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 09:13 schreef Eide het volgende:Dat Ajax dit overweegt is geen nieuws natuurlijk. Hier wordt als sinds afgelopen zomer over gespeculeerd. Ik weet niet of het wel handig en/of verstandig is. Het is toch een risico terwijl het maar heel weinig opleverd. Zeker omdat het transferium (dat heel veel geld oplevert) gewoon in handen is en blijft van de gemeente Amsterdam. Wat levert het volgens jou wel op? Ik meen dat Ajax rond de 10 miljoen huur per jaar betaald? Is dat daadwerkelijk zo dsn bespaar je dat al en ja de kosten van onderhoud zullen weer voor jezelf zijn maat ben wel benieuwd wat de Arena jaarlijks omzet. Eten, drinken, evenementen daar kan Ajax weer geld uithalen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 16:14 schreef Brandje het volgende:[..] Wat levert het volgens jou wel op? Ik meen dat Ajax rond de 10 miljoen huur per jaar betaald? Is dat daadwerkelijk zo dsn bespaar je dat al en ja de kosten van onderhoud zullen weer voor jezelf zijn maat ben wel benieuwd wat de Arena jaarlijks omzet. Eten, drinken, evenementen daar kan Ajax weer geld uithalen. De ArenA maakt, inclusief die 10 miljoen van Ajax, 300.000 euro winst per jaar. Daarbij gaat de opbrengst van de kaartverkoop en verhuur van skyboxen al geheel naar Ajax. Die 10 miljoen die Ajax niet meer hoeft te betalen haalt de ArenA dus ook niet meer binnen. Dat bedrag kan je op de balans meteen tegen elkaar wegstrepen. Ajax pakt dus hooguit die 300.000 euro winst mee.
Komt bij dat de concurrentie op evenementengebied groter en groter wordt. En als het Nedelrnads elftal op den duur ook weer in Rotterdam gaat spelen valt ook dat weg. De Ziggodome staat naast het stadion en er wordt op meer plaatsen in Nederland aan grootschalige evenementenlocaties gewerkt. Er zit dus niet heel veel potentiele groei in en het levert nauwelijks geld op.
Je krijgt er wel alle zaken en zorgen van het draaien van een stadion bij. En dus ook de risico's die verbonden zijn aan dat stadion. Nu nog 300.000 winst maar zo veel is dat niet, zeker als je je beseft dat de begroting van de ArenA zo'n 30 miljoen is (volgens het laatste jaarverslag (duurzaamheidsverlsag) van de ArenA. De winst bedraagt dus 1% van van de begroting. Dat is niet bepaald een gezonde winst.
Er zitten dus best financiele risico's aan verbonden terwijl de opbrengst minimaal is. De vraag is of die opbrengsten opwegen tegen het risico. Ik kan en wil die afweging als buitenstaander niet maken maar ik wil er wel op wijzen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 april 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 16:24 schreef Eide het volgende:[..] De ArenA maakt, inclusief die 10 miljoen van Ajax, 300.000 euro winst per jaar. Daarbij gaat de opbrengst van de kaartverkoop en verhuur van skyboxen al geheel naar Ajax. Die 10 miljoen die Ajax niet meer hoeft te betalen haalt de ArenA dus ook niet meer binnen. Dat bedrag kan je op de balans meteen tegen elkaar wegstrepen. Ajax pakt dus hooguit die 300.000 euro winst mee. Komt bij dat de concurrentie op evenementengebied groter en groter wordt. En als het Nedelrnads elftal op den duur ook weer in Rotterdam gaat spelen valt ook dat weg. De Ziggodome staat naast het stadion en er wordt op meer plaatsen in Nederland aan grootschalige evenementenlocaties gewerkt. Er zit dus niet heel veel potentiele groei in en het levert nauwelijks geld op. Je krijgt er wel alle zaken en zorgen van het draaien van een stadion bij. En dus ook de risico's die verbonden zijn aan dat stadion. Nu nog 300.000 winst maar zo veel is dat niet, zeker als je je beseft dat de begroting van de ArenA zo'n 30 miljoen is (volgens het laatste jaarverslag van de ArenA). De winst bedraagt dus 1% van van de begroting. Dat is niet bepaald een gezonde winst. Er zitten dus best financiele risico's aan verbonden terwijl de opbrengst minimaal is. De vraag is of die opbrengsten opwegen tegen het risico. Ik kan en wil die afweging als buitenstaander niet maken maar ik wil er wel op wijzen. Je bent goed op de hoogte, Eide. Al die cijfers kende ik niet. Als dat waar is wat je schrijft -en daar twijfel ik geen seconde over-, dan vraag ik me in alle realiteit af wat Ajax bezielt. Een winst van slechts 1% van een begroting is verwaarloosbaar en kan bij de minste tegenslag, of miscalculatie omslaan in een verlies. Wat je schrijft: een groot risico. Ik mag toch echt hopen, dat Ajax zich niet vergist. Of er is nog meer gaande wat wij (nog) niet weten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 16:24 schreef Eide het volgende:[..] De ArenA maakt, inclusief die 10 miljoen van Ajax, 300.000 euro winst per jaar. Daarbij gaat de opbrengst van de kaartverkoop en verhuur van skyboxen al geheel naar Ajax. Die 10 miljoen die Ajax niet meer hoeft te betalen haalt de ArenA dus ook niet meer binnen. Dat bedrag kan je op de balans meteen tegen elkaar wegstrepen. Ajax pakt dus hooguit die 300.000 euro winst mee. Komt bij dat de concurrentie op evenementengebied groter en groter wordt. En als het Nedelrnads elftal op den duur ook weer in Rotterdam gaat spelen valt ook dat weg. De Ziggodome staat naast het stadion en er wordt op meer plaatsen in Nederland aan grootschalige evenementenlocaties gewerkt. Er zit dus niet heel veel potentiele groei in en het levert nauwelijks geld op. Je krijgt er wel alle zaken en zorgen van het draaien van een stadion bij. En dus ook de risico's die verbonden zijn aan dat stadion. Nu nog 300.000 winst maar zo veel is dat niet, zeker als je je beseft dat de begroting van de ArenA zo'n 30 miljoen is (volgens het laatste jaarverslag van de ArenA). De winst bedraagt dus 1% van van de begroting. Dat is niet bepaald een gezonde winst. Er zitten dus best financiele risico's aan verbonden terwijl de opbrengst minimaal is. De vraag is of die opbrengsten opwegen tegen het risico. Ik kan en wil die afweging als buitenstaander niet maken maar ik wil er wel op wijzen. Klopt dat wel?. Of ik lees iets verkeerd, of volgens onderstaand bericht is de divident 350k. Wat neerkomt op 35% van de totale winst.
AMSTERDAM (Dow Jones)--Amsterdam ArenA gaat jaarlijks dividend uitkeren aan de aandeelhouders, waaronder de gemeente Amsterdam en voetbalclub AFC Ajax NV (AJAX.AE), meldt de website van De Financiele Telegraaf (DFT) op basis van een brief van de Amsterdamse wethouder Carolien Gehrels van Economische Zaken. Jaarlijks zal de ArenA 35% van de winst uitkeren aan de aandeelhouders van het stadion, dit jaar is dat EUR350.000. Het ligt niet in de lijn der verwachtingen dat dit in de komende jaren meer wordt, aldus DFT. De totale bouwsom bedroeg EUR120 miljoen, ruim EUR32 miljoen kwam via een aandelenconstructie uit de gemeentekas. Hierdoor werd de stad voor 48% eigenaar van de stichting Administratiekantoor Stadion Amsterdam. Ajax is de tweede aandeelhouder met 13%van de aandelencertificaten. De ArenA krijgt volgens DFT ook toestemming van de aandeelhouders om de komende jaren circa EUR50 miljoen te investeren in onderhoud, uitbreiding en duurzaamheid. In ruil voor dividenduitkering belooft de stad om de aandelen ArenA de komende 20 jaar niet te verkopen. Ook is afgesproken dat Ajax het zogeheten 'first right of refusal' krijgt als een buitenstaander belangstelling toont voor het aandelenpakket van de gemeente Amsterdam |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 16:43 schreef remco k het volgende:[..] Klopt dat wel?. Of ik lees iets verkeerd, of volgens onderstaand bericht is de divident 350k. Wat neerkomt op 35% van de totale winst. Dat is gebaseert op een aanname dat de ArenA gemiddeld 1 miljoen per jaar winst maakt. Over het afgelopen boekhoudkundige jaar was de winst echter slechts 300k. Bovendien lopen de winsten al jaren terug. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 16:43 schreef remco k het volgende:[..] Klopt dat wel?. Of ik lees iets verkeerd, of volgens onderstaand bericht is de divident 350k. Wat neerkomt op 35% van de totale winst. AMSTERDAM (Dow Jones)--Amsterdam ArenA gaat jaarlijks dividend uitkeren aan de aandeelhouders, waaronder de gemeente Amsterdam en voetbalclub AFC Ajax NV (AJAX.AE), meldt de website van De Financiele Telegraaf (DFT) op basis van een brief van de Amsterdamse wethouder Carolien Gehrels van Economische Zaken. Jaarlijks zal de ArenA 35% van de winst uitkeren aan de aandeelhouders van het stadion, dit jaar is dat EUR350.000. Het ligt niet in de lijn der verwachtingen dat dit in de komende jaren meer wordt, aldus DFT. De totale bouwsom bedroeg EUR120 miljoen, ruim EUR32 miljoen kwam via een aandelenconstructie uit de gemeentekas. Hierdoor werd de stad voor 48% eigenaar van de stichting Administratiekantoor Stadion Amsterdam. Ajax is de tweede aandeelhouder met 13%van de aandelencertificaten. De ArenA krijgt volgens DFT ook toestemming van de aandeelhouders om de komende jaren circa EUR50 miljoen te investeren in onderhoud, uitbreiding en duurzaamheid. In ruil voor dividenduitkering belooft de stad om de aandelen ArenA de komende 20 jaar niet te verkopen. Ook is afgesproken dat Ajax het zogeheten 'first right of refusal' krijgt als een buitenstaander belangstelling toont voor het aandelenpakket van de gemeente Amsterdam Jij bent nóg beter op de hoogte. ;-) Ik heb me nooit verdiept in de cijfers van mijn club. Dat liet ik aan de dienstdoende heren. Dit is natuurlijk een compleet ander verhaal en dat winstcijfer maakt het aanzienlijk aannemelijker, dat Ajax (een deel) van de ArenA in eigen beheer wil hebben. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Maar laten we die 1 miljoen aanhouden, dat betekent 3% van de omzet aan winst. Nog altijd minimaal terwijl de concurrentie hand over hand toeneemt.
Bovendien blijft de kernvraag overeind: is het risico de investering waard. En nogmaals: ik heb het antwoord niet. Ik denk wel dat het goed is wat breder geinformeerd te zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 17:06 schreef Pietje het volgende:[..] Jij bent nóg beter op de hoogte. ;-) Ik heb me nooit verdiept in de cijfers van mijn club. Dat liet ik aan de dienstdoende heren. Dit is natuurlijk een compleet ander verhaal en dat winstcijfer maakt het aanzienlijk aannemelijker, dat Ajax (een deel) van de ArenA in eigen beheer wil hebben. Als ik heel eerlijk ben, dan vind ik het nog steeds een belachelijk laag winst cijfer. Er zijn maar bar weinig bedrijven die met zulke marges worden overgenomen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 17:08 schreef Eide het volgende:Maar laten we die 1 miljoen aanhouden, dat betekent 3% van de omzet aan winst. Nog altijd minimaal terwijl de concurrentie hand over hand toeneemt. Bovendien blijft de kernvraag overeind: is het risico de investering waard. En nogmaals: ik heb het antwoord niet. Ik denk wel dat het goed is wat breder geinformeerd te zijn. Dat ben ik helemaal met je eens.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Gemeente wil af van de aandelen. Als ajax die aandelen overneemt, dan hebben ze niet alle aandelen maar wel de meerderheid.
Arena is een winstgevend onderneming. Kans dat de toppers weg gaan uit de arena is niet heel groot, er kunnen namelijk de meeste mensen in. de kans dat knvb terug gaat naar de kuip is ook niet heel groot. stadion is namelijk zeer goed bereikbaar.
de stadion heeft waarschijnlijk genoeg in kas, anders keer je geen divident uit.
overigens hoeft de huur niet omlaag te gaan. Arena moet namelijk wel blijven draaien.
waarom zou je het kopen? omdat de gemeente het wil verkopen. dan is het beter dat ajax het koopt dan een andere partij mee gaat doen. je weet namelijk nooit hoe die nieuwe partij er in staat. gemeente wil al lang van die aandelen af, waarschijnlijk wil ajax het wel overnemen maar heeft het geld er niet voor. dat hebben ze waarschijnlijk nu wel |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dividend is een percentage van de winst gap. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: hey Eide..
Als Ajax de Arena heeft, dan hoeft het natuurlijk de 10 miljoen Euro huur niet meer te betalen...
Dat veranderd natuurlijk de hele invulling van de omzet en winst toch.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Ja, maar als je winst hebt hoef je niet perse dividend uit te keren.
Dat doe je alleen als je balans goed is. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 22:22 schreef remco k het volgende:[..] hey Eide.. Als Ajax de Arena heeft, dan hoeft het natuurlijk de 10 miljoen Euro huur niet meer te betalen... Dat veranderd natuurlijk de hele invulling van de omzet en winst toch.. Als je de huur niet betaald, dan is de begroting van de Arena niet kloppend. Dan moet iemand anders die 10 miljoen ophoesten of 10 miljoen gaan bezuinigen.
Dan komt eigenlijk die 10 miljoen op rekening van Ajax, ipv huur wordt het andere dingen die Arena nu zelf voor zijn rekening neemt.
Dus is het geld verplaatsen van de ene rekening naar de ander. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 22:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Als je de huur niet betaald, dan is de begroting van de Arena niet kloppend. Dan moet iemand anders die 10 miljoen ophoesten of 10 miljoen gaan bezuinigen. Dan komt eigenlijk die 10 miljoen op rekening van Ajax, ipv huur wordt het andere dingen die Arena nu zelf voor zijn rekening neemt. Dus is het geld verplaatsen van de ene rekening naar de ander. De begroting veranderd. Het komt dan niet meer binnen, maar je hoeft het ook niet zelf uit te geven...
Maar misschien dat Ajax te veel geld uitgegeven ziet worden in de Arena, en dat men daar geld in ziet.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
De gemeente ouder Amstel wil overigens de grond onder de toekomst hebben. Dat gerucht gaat al jaren, alleen in een crisis kun je moeilijk zulke dingen doen. Amsterdam heeft plannen voor dat gebied rond de toekomst en de arena.
http://www.ajaxlife.nl/updates/verhuizing-jeugdcomplex-is-voorlopig-toekomstmuziek
Wellicht zit hier ook schot in de zaak.
Maar het aandeel Arena is van de gemeente Amsterdam en Gemeente ouder-amstel wil de grond onder de toekomst hebben. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De crisis lijkt in de bouw en renovatie grotendeels over. Er worden weer meer bouwmaterialen verscheept en dus wordt er weer meer gebouwd en of meer bouw verwacht.
Je zou dus gelijk kunnen hebben wat de toekomst betreft. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 22:34 schreef remco k het volgende:[..] De begroting veranderd. Het komt dan niet meer binnen, maar je hoeft het ook niet zelf uit te geven... Maar misschien dat Ajax te veel geld uitgegeven ziet worden in de Arena, en dat men daar geld in ziet.. Volgens mij ga je andere dingen betalen en dan kom je vrijwel op het zelfde bedrag uit.
Ja, dat laatste dat zou natuurlijk kunnen. Maar als aandeelhouder kan je daar natuurlijk wel iets over zeggen. De gemeente zou ook niet willen dat er geld over de brug word gesmeten. Dus de kans dat het is, is vrij klein.
Ik heb eigenlijk vrijwel geen idee, waarom.
Het enige is dat amsterdam van het aandeel af wil. Dat je het beter zelf in beheer kan nemen dan een andere partij het zou doen.
Wat voor plannen Ajax heeft met de Arena dat weet ik niet.
Wellicht een 3de ring en wilde de gemeente ook niet investeren. Dan moet je ze eerst uitkopen en dan kan je investeren. Dat de Arena dit wel onderzocht heeft, zegt wel dat iemand van de aandeelhouders dat zou willen maar geen meerderheid had/heeft. Maar dat is natuurlijk speculatie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 april 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 22:22 schreef remco k het volgende:[..] hey Eide.. Als Ajax de Arena heeft, dan hoeft het natuurlijk de 10 miljoen Euro huur niet meer te betalen... Dat veranderd natuurlijk de hele invulling van de omzet en winst toch.. De ArenA ontvangt ook 10 miljoen minder. Dat maakt onder de streep voor de winst van de ArenA niets uit.
En met die 10 miljoen is de winst zeg maar even 1 miljoen. Zonder die 10 miljoen moet Ajax dus 9 miljoen bijleggen om quitte te draaien in plaats van 10 miljoen huur. Tenzij Ajax dus financiele ruimte ziet op andere vlakken maakt dat niet zo veel uit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 april 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Gaan we ook de Arena uitbreiden? Stadion is zelfs tegen NAC uitverkocht, tijd voor meer plaatsen in de Arena. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2015 - 12:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Gaan we ook de Arena uitbreiden? Stadion is zelfs tegen NAC uitverkocht, tijd voor meer plaatsen in de Arena. Stadion tegen NAC uitverkocht?? Op papier misschien, maar het was gewoon half leeg.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ja want alle kaarten waren verkocht en dat is uitverkocht. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Een groter stadion, alleen nog meer meer lege plekken met de successupporters bij Ajax.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2015 - 12:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Gaan we ook de Arena uitbreiden? Stadion is zelfs tegen NAC uitverkocht, tijd voor meer plaatsen in de Arena. Er zijn wel plannen om Zuid te verbouwen, om daar één grote muur te bouwen zoals de Gelbe Wand van Dortmund. Ik weet niet of dat plaatsen zou opleveren of kosten.
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: dat zijn seizoenkaart houders die niet komen. losse kaartverkoop was uitverkocht.
dan maak je seizoenkaart duurder dan kunnen mensen die wel naar ajax nac willen naar het stadion komen.
ik hoop dat ajax een nieuw regel introduceert. Mensen die minder dan 80% van de wedstrijden zijn gekomen, moeten meer betalen voor volgend seizoen of het word stopgezet. mensen die niet de moeite willen nemen om naar het stadion te komen, die ben ik liever kwijt dan rijk.
word tijd om afwezige seizoenkaarthouder aan te pakken. je benadeelt ajax en mensen die wel naar het stadion willen komen maar niet kunnen omdat de losse kaart verkoop uitverkocht is. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2015 - 14:18 schreef Eide het volgende:[..] Er zijn wel plannen om Zuid te verbouwen, om daar één grote muur te bouwen zoals de Gelbe Wand van Dortmund. Ik weet niet of dat plaatsen zou opleveren of kosten. [ afbeelding ] 410 wil niet verhuizen, dus dat word lastig en er zit een ring tussen. zo sfeer als in dortmund is lastig te kopieren in de arena |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik denk dat je financieel niet eens zou moeten kijken. Als ING financieel goed draait verkoopt het zijn eigen afdelingen ook niet. Je wil als "bedrij" toch ook alles zelf in de hand houden.
Ik bedoel daar mee te zeggen dat het voor Ajax toch ook vreemd is om in een stadion te spelen dat niet voor jou is. Ik snap het wel, natuurlijk is dat op meer plekken en bij meer clubs zo.
Als Ajax het stadion kan kopen, kunnen ze daar ook zelf innovaties aan toevoegen. Nu moet er nog altijd overlegd worden met de eigennaar van het stadion. Zou je daar willen vergroten bijvoorbeeld, moet daar wel toestemming voor zijn. Het stadion en de evenementen kunnen dan ook "ingeperkt"worden. er is bijvoorbeeld ook heel veel Rugby? dacht ik.
Alles in eigen hand houden lijkt mij een reden om het zo te doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2015 - 16:57 schreef freakie het volgende:Ik denk dat je financieel niet eens zou moeten kijken. Als ING financieel goed draait verkoopt het zijn eigen afdelingen ook niet. Je wil als "bedrij" toch ook alles zelf in de hand houden. Ik bedoel daar mee te zeggen dat het voor Ajax toch ook vreemd is om in een stadion te spelen dat niet voor jou is. Ik snap het wel, natuurlijk is dat op meer plekken en bij meer clubs zo. Als Ajax het stadion kan kopen, kunnen ze daar ook zelf innovaties aan toevoegen. Nu moet er nog altijd overlegd worden met de eigennaar van het stadion. Zou je daar willen vergroten bijvoorbeeld, moet daar wel toestemming voor zijn. Het stadion en de evenementen kunnen dan ook "ingeperkt"worden. er is bijvoorbeeld ook heel veel Rugby? dacht ik. Alles in eigen hand houden lijkt mij een reden om het zo te doen. De Amsterdam Admirals bestaan al jaren niet meer, die spelen daar dus ook niet meer.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Naast Ajax worden er alleen evenementen georganiseerd. Concerten en dergelijke. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Dan is het wat anders geweest want weet dat er 3/4 jaar terug heel veel commentaar was geweest omdat het veld iedere week "kut" was. Uitglijers enzo, had te maken met dat het veld iedere keer vervangen moest worden en dan het gras niet kan rusten.
Maar nogmaals, een winst is toch niet alleen waar je naar kijkt als voetbalclub? Je kijkt toch ook naar veel meer dingen lijkt mij. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 april 2015 - 01:19 schreef freakie het volgende:[..] Dan is het wat anders geweest want weet dat er 3/4 jaar terug heel veel commentaar was geweest omdat het veld iedere week "kut" was. Uitglijers enzo, had te maken met dat het veld iedere keer vervangen moest worden en dan het gras niet kan rusten. Maar nogmaals, een winst is toch niet alleen waar je naar kijkt als voetbalclub? Je kijkt toch ook naar veel meer dingen lijkt mij. Dat kwam echt uit de tijd van de Admirals.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Niet alleen van toen. De ArenA heeft ook met verschillende grassoorten, belichting en luchtdoorstroom gewerkt in het stadion waardoor de mat nu een stuk beter is geworden dan jaren terug. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Met Ziggodome naast de deur is het volgens mij onzinnig om de Arena te kopen .accoustisch is de Arena niet bepaald een kanjer, ik zie ook niet een U2 of Stones daar nog een groot concert geven. Door mijn leeftijd ben ik niet op de hoogte van de grote bands van de laatste tijd...die zullen er best wel zijn, de enige manier om de Arena nog afgeladen te krijgen (buiten het voetbal) is wanneer JC en Sjakie daar op de penalty stip met hun kist staan....ik zou het niet kopen |
|
|
|