|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax overweegt Amsterdam ArenA aan te schaffen (VoetbalZone)
|
|
|
Eide
|
|
|
Dit jaar: De toppers 3 keer, de Gumball rally, Amsterdam Jazz en the Sensation dance feest. En verder staat er alleen voetbal van Ajax en het Nederlands Elftal op de agenda. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 23 april 2015 - 14:17 schreef remco k het volgende:[..] Een groter stadion, alleen nog meer meer lege plekken met de successupporters bij Ajax.. Hoezo sportief gezien ziet de toekomst ER toch juist goed uit? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Een seizoen zonder prijzen zorgt voor minder supporters in het stadion. En als het nu al niet vol zit... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 11:40 schreef remco k het volgende:[..] Een seizoen zonder prijzen zorgt voor minder supporters in het stadion. En als het nu al niet vol zit... alle beschikbare kaarten waren er niet meer. dat noem ik uitverkocht.
dat de mensen met een kaartje niet naar de wedstrijd komen. dat is aan hun. ze hebben er wel voor betaald.
ik als toerist in amsterdam kon geen kaartje meer halen. dan kijk je in het hotel om 7 uur de samenvatting en het stadion is half leeg. dan voel ik mij genaaid |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 12:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] alle beschikbare kaarten waren er niet meer. dat noem ik uitverkocht. dat de mensen met een kaartje niet naar de wedstrijd komen. dat is aan hun. ze hebben er wel voor betaald. ik als toerist in amsterdam kon geen kaartje meer halen. dan kijk je in het hotel om 7 uur de samenvatting en het stadion is half leeg. dan voel ik mij genaaid Oké.
Als het stadion 70 k mensen aan kan. Dan is het des te leger als we een minder seizoen hebben. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 12:42 schreef remco k het volgende:[..] Oké. Als het stadion 70 k mensen aan kan. Dan is het des te leger als we een minder seizoen hebben. Volgens mij waren de seizoenskaarten begin van dit seizoen snel uitverkocht. Volgens mij was de losse kaart verkoop tegen nac thuis terwijl het seizoen is gespeeld ook uitverkocht.
dus er is genoeg vraag voor een wedstrijd als nac, anders zou het nooit uitverkocht zijn geweest.
Als je het stadion vol wil krijgen moet je misschien geen seizoenskaarten meer verkopen of duurder maken dat losse kaart verkoop eigenlijk beter is. zeker als je maar naar 10 van de 17 wedstrijden gaat
maar vraag en aanbod dat is niet goed geregeld. te veel vraag voor te weinig aanbod. dan volgen er normaal 2 stappen, vraag verkleinen door de prijzen te verhogen of aanbod te vergroten.
maar hoe vind jij dat ajax dit probleem moet aanpakken? los van of er meer stoeltjes erbij komen, dat probleem is er nu ook al. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 00:20 schreef Nenam_tiL het volgende:Met Ziggodome naast de deur is het volgens mij onzinnig om de Arena te kopen .accoustisch is de Arena niet bepaald een kanjer, ik zie ook niet een U2 of Stones daar nog een groot concert geven. Door mijn leeftijd ben ik niet op de hoogte van de grote bands van de laatste tijd...die zullen er best wel zijn, de enige manier om de Arena nog afgeladen te krijgen (buiten het voetbal) is wanneer JC en Sjakie daar op de penalty stip met hun kist staan....ik zou het niet kopen Toppers!😂😂😂😂 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: dat zijn bloopers... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 14:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Volgens mij waren de seizoenskaarten begin van dit seizoen snel uitverkocht. Volgens mij was de losse kaart verkoop tegen nac thuis terwijl het seizoen is gespeeld ook uitverkocht. dus er is genoeg vraag voor een wedstrijd als nac, anders zou het nooit uitverkocht zijn geweest. Als je het stadion vol wil krijgen moet je misschien geen seizoenskaarten meer verkopen of duurder maken dat losse kaart verkoop eigenlijk beter is. zeker als je maar naar 10 van de 17 wedstrijden gaat maar vraag en aanbod dat is niet goed geregeld. te veel vraag voor te weinig aanbod. dan volgen er normaal 2 stappen, vraag verkleinen door de prijzen te verhogen of aanbod te vergroten. maar hoe vind jij dat ajax dit probleem moet aanpakken? los van of er meer stoeltjes erbij komen, dat probleem is er nu ook al. Je snapt er niks van kerel.. Het stadion is telkens half leeg.. Kan mij het nou schelen wat er wel of niet verkocht is. Het stadion is half leeg, en dat tekend te gemiddelde Ajax supporter.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Ik heb veel liever volwassen Ajax-waardige spelers op het gras, dan eigen betonblokken rond het veld staan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 april 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 14:58 schreef remco k het volgende:[..] Je snapt er niks van kerel.. Het stadion is telkens half leeg.. Kan mij het nou schelen wat er wel of niet verkocht is. Het stadion is half leeg, en dat tekend te gemiddelde Ajax supporter.. Dat moet je toch iets genuanceerder zien denk ik, elke veertiendagen een matige vertoning te moeten aanzien gaat zich wreken. Heb al jaren geen kaart meer, kon het niet meer aanzien..!!!! |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 22:47 schreef Peter1956 het volgende:[..] Dat moet je toch iets genuanceerder zien denk ik, elke veertiendagen een matige vertoning te moeten aanzien gaat zich wreken. Heb al jaren geen kaart meer, kon het niet meer aanzien..!!!! Mooi voor je. Ik wordt moe van die supporters. Jongens die anderen veroordelen op het niet hebben van een seizoenskaart om vervolgens de ploeg in de steek te laten en jaren te lopen klagen.
Iedere supporter heeft zijn of haar eigen recht om te doen waar die zin in heeft. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 14:58 schreef remco k het volgende:[..] Je snapt er niks van kerel.. Het stadion is telkens half leeg.. Kan mij het nou schelen wat er wel of niet verkocht is. Het stadion is half leeg, en dat tekend te gemiddelde Ajax supporter.. dan schaf je de seizoenskaarten af. alleen per wedstrijd dan zal het stadion wel vol zitten en uitverkocht |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 april 2015 - 16:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] dan schaf je de seizoenskaarten af. alleen per wedstrijd dan zal het stadion wel vol zitten en uitverkocht Als dat zo zou zijn, dan zouden ze dat wel doen..
Ik denk het namelijk niet.. Vaak zat zijn er nog kaartjes te krijgen voor Ajax.. En dan hoor je een uurtje later dat het stijf uitverkocht is.. |
|
|
|
|
RUKBOOR
|
|
|
Geef Bergkamp 25000 seizoenkaarten ! Blijft het lekker rustig op de trainersbank en op de tribunes. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hypermodern 'Ajax City' moet De Toekomst vervangen
Ajax wil binnen tien jaar een nieuw trainingscomplex realiseren pal naast de Arena. Het voornemen valt samen met gemeentelijke plannen voor woningbouw. Mogelijk wordt Ajax bij de grondtransactie eigenaar van de Arena.
Het duurt nog even voor de eerste paal de grond ingaat, maar achter de schermen broedt Ajax op een hypermoderne accommodatie. 'Ajax City', een werknaam van de gemeente Ouder-Amstel, moet De Toekomst vervangen. Ajax' huidige trainingscomplex is al sinds 1996 in gebruik. Ondanks vele verbouwingen is De Toekomst aanzienlijk minder geavanceerd dan bijvoorbeeld het onderkomen van FC Barcelona, dat Ajax met veel interesse heeft bekeken.
Het voornemen van Ajax voor een nieuwe accommodatie hangt samen met plannen van de gemeenten Ouder-Amstel en Amsterdam. Onder de naam De Nieuwe Kern hebben zij 4500 woningen gepland in het gebied rondom de Arena. De Toekomst moet plaatsmaken voor woningen en in ruil daarvoor claimt Ajax de ruimte pal naast de Arena voor Ajax City. Daartoe moet Ajax met de gemeente Amsterdam in onderhandeling.
Meerderheidsbelang Amsterdam is voor 48 procent eigenaar van de Arena, Ajax voor 13 procent. De Amsterdamse wethouder Sport Eric van der Burg zegt dat het 'door ons hoofd is gegaan' het over het gemeentelijke aandeel in het stadion te hebben bij de onderhandelingen. Amsterdam wil deelnemingen afstoten. Als Ajax het gemeentelijke aandeel kan overnemen, heeft de club een meerderheidsbelang en kan de club jaarlijks miljoenen euro's huur besparen.
Ajax heeft de laatste jaren door zuinig beleid veel geld gespaard. Dat wil het nu aanwenden voor Ajax City, om spelers te kunnen blijven opleiden en zo zijn voortbestaan te waarborgen.
Bron
-----------------------
Dit is Ajax dus waarschijnlijk van plan met de middelen die het nu heet. Het gaat om het terrein van de voormalige traingsvelden die grensden aan de ArenA en waar het supportershomes stond en het gebied langs de Ziggo Dome. Het idee is een volledig geïnstrumneteerd trainingscomplex die volledig gericht zou moeten zijn op het creëren van een ideale situatie om spelers te ontwikkelen. Daarmee moet Ajax dan kunnen blijven concurreren met buitenlandse clubs waar veel geld in jeugdopleidingen wordt gestoken.
En wederom de speculatie over de overname van de ArenA, nu vanuit de gemeente die bij mondde dan de wethouder aangeeft daar wel oren naar te hebben. Als Ajax dat als deal kan inzetten krijg je een fantastisch gebied in Amsterdam voor Ajax. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 00:20 schreef Nenam_tiL het volgende:Met Ziggodome naast de deur is het volgens mij onzinnig om de Arena te kopen .accoustisch is de Arena niet bepaald een kanjer, ik zie ook niet een U2 of Stones daar nog een groot concert geven. Door mijn leeftijd ben ik niet op de hoogte van de grote bands van de laatste tijd...die zullen er best wel zijn, de enige manier om de Arena nog afgeladen te krijgen (buiten het voetbal) is wanneer JC en Sjakie daar op de penalty stip met hun kist staan....ik zou het niet kopen als je niet geïnteresseerd bent in akoestiek maar in geld dan is de arena wel geschikt. René Froger zei bij late night wij blijven in de arena ook al is de ziggo dome om de hoek. het levert namelijk meer op omdat ze meer kaarten kunnen verkopen. het is maar waar je de nadruk op legt. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
de plannen zijn al vrij oud. ik schat al 5 jaar. waarom het moeilijk is heeft te maken met het gebied.
1. geluidshinder van vliegtuigen, snelwegen en spoor. 2. verschillende grondeigenaren die graag elders ook een plekje willen of geld willen zien. of die niet kunnen verkopen, ns vastgoed. 3. evenementen gebied, Ajax, ziggo dome, hmh. daarvoor heb je parkeerplek nodig.
gemeente wil huizen bouwen in een vreemd gebied. ik weet niet of ik daar zou willen wonen!
Maar dit is wel de reden waarom ajax geld spaart. Ajax wil zijn plannen wel bekend maken maar moeten eerst wachten op de 2 gemeentes en het rijk. overigens staat er een nieuw pand van endemol, wat gebeurt er daarmee? |
|
|
|