BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PEC Zwolle - Ajax (zondag 26 april 2015, 14:30); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 22 april 2015 - 15:43   quote  deeplink  
peczwolle-ajax_logo.jpg

Het wil maar niet vlotten met Ajax. Tegen de laagvliegers die de afgelopen twee speelrondes de tegenstanders waren kon Ajax de beschamende matigheid niet van zich afwerpen. Een wedstrijd tegen het PEC Zwolle van Ron Jans is dan ook een hele opgave voor een ploeg die dusdanig slecht in vorm is. Het enige wat daarbij in het voordeel van Ajax spreekt is dat bij PEC Zwolle alle pijlen op de bekerfinale staan. De Zwollenaren zien de competitie, waar nog weinig te halen valt, als bijzaak in de strijd om de Dennenappel.

PEC Zwolle is ook zo'n club waar Ajax relatief weinig tegen heeft gespeeld. Pas 31 maal speelde Ajax tegen de Blauwvingers. Bovendien heeft Ajax een beroerd moyenne tegen PEC hoewel de statistiek anders doet vermoeden. Over alle wedstrijden won Ajax 20 maal, speelde het 5 maal gelijk en verloor het 6 maal. De beste resultaten stammen echter uit de jaren 80. Sinds PEC Zwolle in 2012 promoveerde won Ajax slechts 3 maal, speelde het 2 maal gelijk en werd er 2 maal verloren. De laatste Ajax overwinning dateert van 14-09-2013.

Zwolle draait wederom een uitstekend seizoen. Voor het tweede seizoen op rij heeft de ploeg van Ron Jans de bekerfinale gehaald en in de competitie staat Zwolle op een keurige 7e plaats. Indien Zwolle zich dus niet rechtstreeks voor Europees voetbal kwalificeert wachten de play-offs. Dat doet PEC Zwolle over het algemeen met aanvallend en verzorgd voetbal gestoeld op de oer-Hollandse leest.
PEC beschikt over een groot aantal spelers dat makkelijk een goaltje meepikt. Stef Nijland is de topscorer maar Necid en Drost scoren ook makkelijk. Maar liefst 14 verschillende spelers wisten dit seizoen namens Zwolle het net te vinden. Onder hen ook Oud-Ajacieden Jody Lukoki en keeper Hahn en Ajax huurling Sheraldo Becker. Lukoki en Becker prijken trouwens beiden op het lijstje met scorende spelers voor Zwolle.

Bij Ajax maakte vorige week Victor Fischer zijn debuut bij de hoofdmacht. Gezien de weinig overtuigende optredens van concurrenten Kishna, Andersen en Schone ligt een basisplaats zomaar in het verschiet voor de Deen. Ajax kan vermoedelijk ook weer beschikken over Arek Milik waardoor Frank de Boer de ellendig ogende Sightorsson weer uit z'n lijden kan verlossen. Verder blijft het toch vooral hopen dat de huidige selectie weer het voetbal gaat spelen dat er in zit. Veel wijzigingen zijn verder onwaarschijnlijk. Op het middenveld zullen Sinkgraven, Klaassen en Bazoer vermoedelijk weer starten. Achter lijkt Boilesen weer fit te zijn waardoor hij vermoedelijk weer zal spelen. naast Moisander of Viergever. Op rechts zullen als gebruikelijk Veltman en Van Rhijn spelen met Cillissen achter hen.

De beelden zijn van het 0 - 0 gelijkspel in de ArenA eerder dit seizoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 april 2015 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 22 april 2015 - 17:59   quote  deeplink  
Ik weet het niet, maar ga toch weer voor een overwinning: 1-3

Overigens weer top gedaan Eide :-)
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 april 2015 - 18:25   quote  deeplink  
zal leuk zijn als we ons revancheren voor de beker blamage.
Zal wel weer een lastige pot worden
Brandje
 Brandje - woensdag 22 april 2015 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2015 - 18:25 schreef Hummel10 het volgende:
zal leuk zijn als we ons revancheren voor de beker blamage.
Zal wel weer een lastige pot worden
Je bedoeld de beker blamage, plus de JC-schaal en de zeer zwakke thuiswedstrijd

Als je elke willekeurige Ajacied 15 jaar geleden had gezegd dat Ajax over 15 jaar drie keer werd vernederd binnen aan half jaar door PEC Zwolle dan had hij je persoonlijk naar het gesticht gebracht!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 april 2015 door Brandje --
Brandje
 Brandje - woensdag 22 april 2015 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2015 - 15:43 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Het wil maar niet vlotten met Ajax. Tegen de laagvliegers die de afgelopen twee speelrondes de tegenstanders waren kon Ajax de beschamende matigheid niet van zich afwerpen. Een wedstrijd tegen het PEC Zwolle van Ron Jans is dan ook een hele opgave voor een ploeg die dusdanig slecht in vorm is. Het enige wat daarbij in het voordeel van Ajax spreekt is dat bij PEC Zwolle alle pijlen op de bekerfinale staan. De Zwollenaren zien de competitie, waar nog weinig te halen valt, als bijzaak in de strijd om de Dennenappel.

PEC Zwolle is ook zo'n club waar Ajax relatief weinig tegen heeft gespeeld. Pas 31 maal speelde Ajax tegen de Blauwvingers. Bovendien heeft Ajax een beroerd moyenne tegen PEC hoewel de statistiek anders doet vermoeden. Over alle wedstrijden won Ajax 20 maal, speelde het 5 maal gelijk en verloor het 6 maal. De beste resultaten stammen echter uit de jaren 80. Sinds PEC Zwolle in 2012 promoveerde won Ajax slechts 3 maal, speelde het 2 maal gelijk en werd er 2 maal verloren. De laatste Ajax overwinning dateert van 14-09-2013.

Zwolle draait wederom een uitstekend seizoen. Voor het tweede seizoen op rij heeft de ploeg van Ron Jans de bekerfinale gehaald en in de competitie staat Zwolle op een keurige 7e plaats. Indien Zwolle zich dus niet rechtstreeks voor Europees voetbal kwalificeert wachten de play-offs. Dat doet PEC Zwolle over het algemeen met aanvallend en verzorgd voetbal gestoeld op de oer-Hollandse leest.
PEC beschikt over een groot aantal spelers dat makkelijk een goaltje meepikt. Stef Nijland is de topscorer maar Necid en Drost scoren ook makkelijk. Maar liefst 14 verschillende spelers wisten dit seizoen namens Zwolle het net te vinden. Onder hen ook Oud-Ajacieden Jody Lukoki en keeper Hahn en Ajax huurling Sheraldo Becker. Lukoki en Becker prijken trouwens beiden op het lijstje met scorende spelers voor Zwolle.

Bij Ajax maakte vorige week Victor Fischer zijn debuut bij de hoofdmacht. Gezien de weinig overtuigende optredens van concurrenten Kishna, Andersen en Schone ligt een basisplaats zomaar in het verschiet voor de Deen. Ajax kan vermoedelijk ook weer beschikken over Arek Milik waardoor Frank de Boer de ellendig ogende Sightorsson weer uit z'n lijden kan verlossen. Verder blijft het toch vooral hopen dat de huidige selectie weer het voetbal gaat spelen dat er in zit. Veel wijzigingen zijn verder onwaarschijnlijk. Op het middenveld zullen Sinkgraven, Klaassen en Bazoer vermoedelijk weer starten. Achter lijkt Boilesen weer fit te zijn waardoor hij vermoedelijk weer zal spelen. naast Moisander of Viergever. Op rechts zullen als gebruikelijk Veltman en Van Rhijn spelen met Cillissen achter hen.

De beelden zijn van het 0 - 0 gelijkspel in de ArenA eerder dit seizoen.

[ filmpje ]
Laten we positief blijven en voor een Heerenveen-uit scenario gaan
nora
 nora - woensdag 22 april 2015 - 19:51   quote  deeplink  
Top gedaan Eide laten we positief blijven en ook een voordeeltje PEC is ook totaal uit vorm dus gaan we uit van een 0-2
Eide
 Eide - woensdag 22 april 2015 - 20:09   quote  deeplink  
Leest het negatief dan? Ik probeer altijd te streven naar objectief en realistisch ;)
remco k
 remco k - woensdag 22 april 2015 - 22:23   quote  deeplink  
Het wordt hoog tijd weer eens te winnen van PEC..

Overigens heeft Ajax nog nooit op kunstgras verloren..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 april 2015 - 22:33   quote  deeplink  
Ik verwacht eigenlijk vrij saaie wedstrijd.

Zwolle spaart zich en Ajax tja, daar word je nu niet warm van.

Maar laten we hopen dat het niet uit komt.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 23 april 2015 - 06:42   quote  deeplink  
4-1 met een goal van Fisher.

Wanneer start het nieuwe seizoen?
Cyprioot
 Cyprioot - donderdag 23 april 2015 - 09:08   quote  deeplink  
We zijn gebrand op eerherstel, Zwolle gaat ons ruimte geven want ze kunnen vrijuit spelen, cker nu ze alles op de beker zetten, bovendien geeft Zwolle altijd wel ruimte weg. Daarnaast verwacht ik Fischer en Milik in de basis en dat is een hele vooruitgang tov Sigi, Andersen, Kishna etc. Ik verwacht een Cambuur uit/Heerenveen uit scenario, winst dus.
nora
 nora - donderdag 23 april 2015 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2015 - 20:09 schreef Eide het volgende:
Leest het negatief dan? Ik probeer altijd te streven naar objectief en realistisch ;)
Nee misschien ongelukkig neergezet ik had moeten zetten laat ik positief blijven mede omdat PEC totaal uit vorm is dus ga ik voor een 0-2
Smeerburg
 Smeerburg - donderdag 23 april 2015 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2015 - 09:16 schreef nora het volgende:

[..]

Nee misschien ongelukkig neergezet ik had moeten zetten laat ik positief blijven mede omdat PEC totaal uit vorm is dus ga ik voor een 0-2
Haha, Ajax niet dan.
Eide
 Eide - donderdag 23 april 2015 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2015 - 09:24 schreef Smeerburg het volgende:

[..]

Haha, Ajax niet dan.
Dat is wel een beetje het manco ja ;)
nora
 nora - donderdag 23 april 2015 - 12:20   quote  deeplink  
Klopt alleen schat ik Ajax net effe hoger in als PEC dus bij vormdipje van beide komt net effe het kwaiteits voordeel boven drijven vandaar mijn 0-2
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 april 2015 - 13:34   quote  deeplink  
Ten eerste is een week na deze wedstrijd de bekerfinale van PEC tegen Groningen. Dat betekent dat PEC waar mogelijk zijn spelers gaat sparen. Daarnaast zal elke Zwolle speler wel 2 keer nadenken voordat hij zijn poot uitsteekt, want een rode kaart betekend een schorsing die ook direct de bekerfinale betrekt. Dat zijn voordelen voor Ajax en ik zie dan ook geen moeite in deze wedstrijd.
Eide
 Eide - vrijdag 24 april 2015 - 14:03   quote  deeplink  
Viktor Fischer heeft vandaag nadrukkelijk als centrumspits getraind. Bij de afrondingsvormen en het partijenspel speelde hij als centrumspits met een hesje aan (wat basis suggereert). Het scheen hem op de training goed af te gaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 april 2015 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 24 april 2015 - 14:06   quote  deeplink  
Ajax mist drietal en is respectvol: 'Zij worden niet bij het grof vuil gezet'

Ajax mist zondag tegen PEC Zwolle nog Nicolai Boilesen, Daley Sinkgraven en Arek Milik. Frank de Boer vindt het niet verstandig om in deze fase van het seizoen risico met spelers te nemen.

Ajax is officieus al zeker van de tweede plaats, waardoor er weinig meer op het spel staat voor de Amsterdammers. "Milik zou eventueel kunnen spelen, maar we kunnen beter deze wedstrijd overslaan. Dan heeft hij twee weken de tijd om zich voor te bereiden op Cambuur-thuis", doelt De Boer op het vrije weekend dat Ajax volgende week heeft in verband met de bekerfinale.

"Hetzelfde geldt voor Daley Sinkgraven. Moet je dat forceren? Ik wil in deze fase geen risico's nemen", aldus de coach, die met een nieuwe spits lijkt te gaan spelen: Viktor Fischer. De Deen maakte tegen NAC Breda (0-0) zijn rentree en is topfit. "Of hij klaar is voor een basisplaats? Ja."

Hoewel Ajax al veel bezig is met volgend seizoen, betekent het niet automatisch dat vertrekkende spelers zoals Niklas Moisander niet meer spelen. "Degenen die hier jaren hebben gespeeld, verdienen een waardig afscheid en moeten niet zomaar bij het grof vuil worden gezet", aldus de coach.

Ajax treft in PEC Zwolle een tegenstander die het de Amsterdammers vaak lastig maakte. "Ze hebben ons vaak gepakt waar wij op dat moment gevoelig voor waren. Ik heb er alle hoop op dat we zondag een goed resultaat halen", besluit De Boer.

Bron

------------------

Dus geen Milik, Sinkgraven of Boilesen. Dan zullen Serero, Klaassen en Bazoer het middenveld vormen. Aangezien Zivkovic er de afgelopen weken niet bij zit lijkt de keuze centraal voorin te gaan tussen Fischer (die als spits traint momenteel) en Sightorsson te gaan. Achterin een basisplek voor Riedewald.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 24 april 2015 - 17:52   quote  deeplink  
Opnieuw signaal maar Zivkovic, Fischer start ALS spits?
Brandje
 Brandje - vrijdag 24 april 2015 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2015 - 17:52 schreef Hummel10 het volgende:
Opnieuw signaal maar Zivkovic, Fischer start ALS spits?
Zivko bij Ajax wordt nooit meer wat
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 24 april 2015 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2015 - 18:38 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zivko bij Ajax wordt nooit meer wat
Als ze zo met hem on blijven gaan dan zie ik het somber voor hem in.
Waardeloos toch!
Brandje
 Brandje - vrijdag 24 april 2015 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2015 - 19:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waardeloos toch!
Tsja, ik ben het met je eens. Krijgt gewoon keer op keer een lesje in nederigheid echter gaat het nu meer de kant op van vernederen. Zeker als kijkt welke spelers FdB wel maandenlang in bescherming heeft genomen en nu nog steeds doet.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 24 april 2015 - 23:36   quote  deeplink  
quote:

[..]

Waardeloos toch!
Dat zal hij waarschijnlijk op zichzelf afroepen...Frankie ziet en werkt met hem dagelijks....ik ga eerder voor Frank als voor zo'n etterbakkie.
Ik heb al eerder hier neer gezet dat het met die omhoog gevallen gassies moeilijk te werken is....kijk bij Feijenoord, zelfde laken een pak

Tering jeugd denken allemaal dat ze de wijsheid in pacht hebben...wil je niet..dan lekker optyfen
remco k
 remco k - zaterdag 25 april 2015 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2015 - 23:36 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat zal hij waarschijnlijk op zichzelf afroepen...Frankie ziet en werkt met hem dagelijks....ik ga eerder voor Frank als voor zo'n etterbakkie.
Ik heb al eerder hier neer gezet dat het met die omhoog gevallen gassies moeilijk te werken is....kijk bij Feijenoord, zelfde laken een pak

Tering jeugd denken allemaal dat ze de wijsheid in pacht hebben...wil je niet..dan lekker optyfen
Helemaal eens kerel..

Als je goed genoeg bent krijg ie zn kans wel..
Brandje
 Brandje - zaterdag 25 april 2015 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 09:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal eens kerel..

Als je goed genoeg bent krijg ie zn kans wel..
En als je waardeloos presteert dan mag je gewoon in de basis blijven staan en/of word je zelfs aanvoerder. Das gelukkig helemaal niet tegenstrijdig!!
Eide
 Eide - zaterdag 25 april 2015 - 11:36   quote  deeplink  
Zivkovic moet zelf verdienen dat hij erbij zit. Hoe anderen op andere posities spelen heeft daar geen zak mee te maken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 april 2015 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 25 april 2015 - 14:31   quote  deeplink  
Ik hoop dat de boer spelers opstelt op de plek waar ze thuis horen.

Cilissen
Tete-Veltman-Viergever-Riedewald
Klaassen-Bazoer(6)-Andersen
El Ghazi-Millik-Kishna
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 april 2015 - 14:42   quote  deeplink  
quote:

[..]

Waardeloos toch!
Blijkbaar om disciplinaire redenen! Dus gewoonweg terecht! Dus weer onnodige kritiek geuit!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 april 2015 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2015 - 23:36 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

+33!!
nora
 nora - zaterdag 25 april 2015 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 14:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

Cilissen
El Ghazi-Millik-Kishna
B team wat je opstelt
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 25 april 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 15:39 schreef nora het volgende:

[..]

B team wat je opstelt
Wat is jouw opstelling met de spelers die in de selectie zitten?
Brandje
 Brandje - zaterdag 25 april 2015 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 14:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

Cilissen
El Ghazi-Millik-Kishna
Milik zit niet bij de selectie.
Brandje
 Brandje - zaterdag 25 april 2015 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 11:36 schreef Eide het volgende:
Zivkovic moet zelf verdienen dat hij erbij zit. Hoe anderen op andere posities spelen heeft daar geen zak mee te maken.
Jawel hoor. Als Zivkovic 18 keer scoort in 24 wedstrijden in JL en het dus gewoon goed doet en anderen laten vele malen minder zien in het eerste en mogen blijven staan of worden zelfs aanvoerder dan wordt er duidelijk met twee maten gemeten.
Iedereen die zo lult over Kishna en Zivkovic kunnen beter zelf nooit trainer worden want jullie weten totaal niet hoe je met lastige jongens moet omgaan en maken van zulke jongens trekpoppen precies zoals FDB dat doet en juiste de wat lastige jongens winnen wedstrijden voor je omdat ze dongen doen die je niet verwacht.
Kishna en Zivkovic zijn 19 en 18 jaar maar zo mogen ze zich niet gedragen. Die gaan weg en gaan ergens anders het wel goed doen omdat ze daar een staf hebben die wel met ze om kan gaan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 25 april 2015 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 16:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Milik zit niet bij de selectie.
oh ik bedoelde fisher. stom van mij..
Eide
 Eide - zaterdag 25 april 2015 - 17:56   quote  deeplink  
Goed verhaal over Zivkovic. Toen hij die goals maakte zat hij ook bij de selectie. En nu niet. En terecht ook want hij speelt dramatisch bij Jong Ajax. Hij moet het gewoon zelf verdienen. Net als iedereen. Iets anders zou meten met 2 maten zijn. Dit is gewoon zoals het hoort.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 april 2015 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 16:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Jawel hoor. Als Zivkovic 18 keer scoort in 24 wedstrijden in JL en het dus gewoon goed doet en anderen laten vele malen minder zien in het eerste en mogen blijven staan of worden zelfs aanvoerder dan wordt er duidelijk met twee maten gemeten.
Iedereen die zo lult over Kishna en Zivkovic kunnen beter zelf nooit trainer worden want jullie weten totaal niet hoe je met lastige jongens moet omgaan en maken van zulke jongens trekpoppen precies zoals FDB dat doet en juiste de wat lastige jongens winnen wedstrijden voor je omdat ze dongen doen die je niet verwacht.
Kishna en Zivkovic zijn 19 en 18 jaar maar zo mogen ze zich niet gedragen. Die gaan weg en gaan ergens anders het wel goed doen omdat ze daar een staf hebben die wel met ze om kan gaan.
Niks aan toe Te voegen!
Pietje
 Pietje - zaterdag 25 april 2015 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 14:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blijkbaar om disciplinaire redenen! Dus gewoonweg terecht! Dus weer onnodige kritiek geuit!
Kritiek is nooit "onnodig" vind ik. Iedereen hier op het forum heeft het recht om zijn of haar onvrede te uiten.

Ik deel die kritiek en ben het in zeer grote lijnen eens met Brandje en met Hummel.
Kijk, wanneer Ajax zou scoren dat het een lieve lust is, dan heb je enige reden om Zivkovic op de bank en/of op de tribune te houden. Maar Ajax heeft laten zien dat zij dit seizoen een enorme moeite heeft met doelpunten maken. Liefst 12 keer dit seizoen heeft Ajax helemaal niet gescoord of slechts één keer in een wedstrijd, waarbij ook nog eens zo nu en dan onze tegenstander heeft geholpen door in eigen doel te schieten. Waarvoor dank, overigens. Ik vind dat Ajax-onwaardige cijfers!! Natuurlijk is het zo, dat Zivkovic lang niet altijd goed heeft gespeeld, maar scoren deed hij wel. Liefst 18 keer in Jong Ajax en één keer in het grote Ajax. Opnieuw is Zivko "disciplinair" gestraft heb ik net ergens gelezen. Deze jongen wordt in mijn ogen stuk gemaakt en zal -door hem continu te straffen- bepaald niet beter in zijn vel komen te zitten. Ik ben er heilig van overtuigd, dat hij en zijn zaakwaarnemer er alles aan gaat doen om de komende zomer al te vertrekken bij Ajax. Over kapitaalvernietiging gesproken. Ik ben van mening (en dat hoeft niemand met mij te delen), dat bij een blessure van eerste spits Milik, Zivkovic zijn opwachting in het eerste had moeten maken. Dat is goed voor hem en ook voor de club.
Eide
 Eide - zaterdag 25 april 2015 - 19:44   quote  deeplink  
Het lijkt er wel op aangezien hij er bij Jong Ajax ook niet bij was. Tegelijkertijd heeft Frank de Boer tijdens het persmoment ook verklaart dat hij Zivkovic simpelweg nog niet goed genoeg vindt voor Ajax 1. Dat laatste is net zo goed opvallend voor een speler waar toch een behoorlijk bedrag voor is betaald.
remco k
 remco k - zaterdag 25 april 2015 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 11:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

En als je waardeloos presteert dan mag je gewoon in de basis blijven staan en/of word je zelfs aanvoerder. Das gelukkig helemaal niet tegenstrijdig!!
Staat toch los van elkaar of niet.. Dus dan moet Zivkovic ook maar spelen omdat ie niks presteerd??

Overigens zat Zivkovic de afgelopen wedstrijden om disciplinaire redenen niet bij de selectie..
Brandje
 Brandje - zaterdag 25 april 2015 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 17:56 schreef Eide het volgende:
Goed verhaal over Zivkovic. Toen hij die goals maakte zat hij ook bij de selectie. En nu niet. En terecht ook want hij speelt dramatisch bij Jong Ajax. Hij moet het gewoon zelf verdienen. Net als iedereen. Iets anders zou meten met 2 maten zijn. Dit is gewoon zoals het hoort.
De beste jongen heeft, 113 minuten in Ajax 1 gespeeld, en hij heeft 7 keer bij de selectie gezeten vanaf oktober 2014 en heeft dus slechts 113 minuten gespeeld. Dus sorry, je argument gaat niet op en bovendien is bij de selectie zitten helemaal niks. Diederik Boer zit ook elke week bij de selectie.

Als Kishna slecht speeld in Nou Camp dat zit hij het weekend erop niet bij de selectie. Boilesen, Siggi en eerder Schone en Moisander speelden al maanden ruk en bleven gewoon staan en een werd zelfs aanvoerder.
Dus hoe durf jij te beweren dat er niet met twee maten wordt gemeten??!!

Frankie kan nu eenmaal niet omgaan met de zogenaamd "lastige" jongens! Mitchell Dijks noemde en publiek onzeker omdat hij onder de Tattoo's zat, Theo Janssen was na een seizoen alweer weg, El Hamdaoui was vanaf de eerste minuut oorlog. Kishna kan niet met hem overweg. Zivko wordt genegeerd.
Als Frank niet gaat leren om te gaan met zulke types dan gaat hij het heel zwaar want bij de top zijn de ego's nog vele malen groter en als hij er bij Ajax niet mee om leert gaan dan helpt hij een hoop talent(Zivko en Kishna) volledig naar de kloten!!
Brandje
 Brandje - zaterdag 25 april 2015 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 19:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Staat toch los van elkaar of niet.. Dus dan moet Zivkovic ook maar spelen omdat ie niks presteerd??

Overigens zat Zivkovic de afgelopen wedstrijden om disciplinaire redenen niet bij de selectie..
Ja dus? Hij komt een of twee keer te laat en dan gaan we gelijk weer straffen?? Ik moet gvd elke week naar Boilesen en Siggi kijken en wat die gasten laten zien of eigenlijk niet laten zie is veel erger dan het niet in de pas lopen van Zivko en Kishna. Man man altijd gelijk weer dat straffen.
Als FdB zo naar spelers blijft doen die niet zijn zoals hij het wil dan wordt hij nooit een topcoach en gaat hij het heel lastig krijgen bij een andere club.
Brandje
 Brandje - zaterdag 25 april 2015 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 19:44 schreef Eide het volgende:
Het lijkt er wel op aangezien hij er bij Jong Ajax ook niet bij was. Tegelijkertijd heeft Frank de Boer tijdens het persmoment ook verklaart dat hij Zivkovic simpelweg nog niet goed genoeg vindt voor Ajax 1. Dat laatste is net zo goed opvallend voor een speler waar toch een behoorlijk bedrag voor is betaald.
Nee Zivko niet goed genoeg vinden maar wel Siggi blijven opstellen maakt hem zo ongelooflijk ongeloofwaardig.
Frankie is robots aan kweken met dit verschrikkelijk voetbal als gevolg. Niemand maakt meer een aktie want gaat het mis dan kan je maar zo de volgende week er niet bij zijn. Spelers zijn doodsbang voor hem lijkt het wel. Geen akties, geen flair en allemaal bang om fouten te maken en dat komt door FdB!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 25 april 2015 - 20:45   quote  deeplink  
Waarom ga je spelers die slecht presteren vergelijken met spelers die worden gestraft.

Heb je Depay zien juichen met zijn laatste goal.
Nou daar word ik misselijk van, ook al is het een prima speler.
Zoiets doe je niet.
Hij wel, hij denkt dat hij de man is.
Hij is nooit gecorrigeerd.

Het is goed dat frank spelers gewoon aanpakt, die doen dingen die niet door de beugel kunnen.

Dat jij ergert aan spelers, aan het niveau van spelers die normaal spelen.
Dat staat er los van. Dat heeft niks te maken met zogenaamde robots.

Want als die ''robots'' wel goed presteerde dan was het wel goed geweest van de boer om deze spelers te straffen?

Als je spelers moet straffen om zulke redenen dan moet je dat doen, dan maakt het niet uit of het een goeie spelers is of niet. Anders gaan andere dat ook doen, die zijn dan minder en dan ga je ze wel straffen, dan krijg je scheven verhoudingen en dan is altijd de trainer de lul.

Ik vind dit echt onzin...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 april 2015 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 18:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Kritiek is nooit "onnodig" vind ik. Iedereen hier op het forum heeft het recht om zijn of haar onvrede te uiten.

Ik deel die kritiek en ben het in zeer grote lijnen eens met Brandje en met Hummel.
Kijk, wanneer Ajax zou scoren dat het een lieve lust is, dan heb je enige reden om Zivkovic op de bank en/of op de tribune te houden. Maar Ajax heeft laten zien dat zij dit seizoen een enorme moeite heeft met doelpunten maken. Liefst 12 keer dit seizoen heeft Ajax helemaal niet gescoord of slechts één keer in een wedstrijd, waarbij ook nog eens zo nu en dan onze tegenstander heeft geholpen door in eigen doel te schieten. Waarvoor dank, overigens. Ik vind dat Ajax-onwaardige cijfers!! Natuurlijk is het zo, dat Zivkovic lang niet altijd goed heeft gespeeld, maar scoren deed hij wel. Liefst 18 keer in Jong Ajax en één keer in het grote Ajax. Opnieuw is Zivko "disciplinair" gestraft heb ik net ergens gelezen. Deze jongen wordt in mijn ogen stuk gemaakt en zal -door hem continu te straffen- bepaald niet beter in zijn vel komen te zitten. Ik ben er heilig van overtuigd, dat hij en zijn zaakwaarnemer er alles aan gaat doen om de komende zomer al te vertrekken bij Ajax. Over kapitaalvernietiging gesproken. Ik ben van mening (en dat hoeft niemand met mij te delen), dat bij een blessure van eerste spits Milik, Zivkovic zijn opwachting in het eerste had moeten maken. Dat is goed voor hem en ook voor de club.
Pietje, weten jij en ik waarom hij gestraft is? Blijkbaar weet zijn management het wel en is het terecht! Anders hadden ze wel iets anders geroepen! Daarnaast is hij niet alleen gestraft voor het grote Ajax maar ook voor het 2e elftal!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 april 2015 - 21:36   quote  deeplink  
Verder snap ik die verontwaardiging niet zo! Zivkovic is op voetbalgebied gewoon nog een broekie dat dient te luisteren naar de trainer en helemaal nog niet zoveel gepresteerd heeft om daadwerkelijk bepaalde neigingen te hebben!! Hij is niet voor het eerst dit seizoen disciplinair geschorst en dat komt echt niet zomaar uit de hoge hoed vallen! Hij zal het moeten verdienen met hard werken, iets wat je Sigthorsson tijdens de wedstrijd niet kan verwijten. Idem als Boilesen! Ze werken beiden kneiterhard, maar zijn ongelukkig in alles wat ze doen! Dat vergelijk ik dan met Zivkovic welke tijdens een duel van Jong Ajax totaal geen enkele moeite doet en het allemaal wel best vind. Wie zegt ons wat hij vervolgens allemaal op de training uitspookt! Blijkbaar heeft Zivkovic al een beetje teveel kapsones en je kan het beter nu aanpakken dan het eerst laten varen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 april 2015 door Ajax Warrior --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 26 april 2015 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 21:36 schreef Ajax Warrior het volgende:
Verder snap ik die verontwaardiging niet zo! Zivkovic is op voetbalgebied gewoon nog een broekie dat dient te luisteren naar de trainer en helemaal nog niet zoveel gepresteerd heeft om daadwerkelijk bepaalde neigingen te hebben!! Hij is niet voor het eerst dit seizoen disciplinair geschorst en dat komt echt niet zomaar uit de hoge hoed vallen! Hij zal het moeten verdienen met hard werken, iets wat je Sigthorsson tijdens de wedstrijd niet kan verwijten. Idem als Boilesen! Ze werken beiden kneiterhard, maar zijn ongelukkig in alles wat ze doen! Dat vergelijk ik dan met Zivkovic welke tijdens een duel van Jong Ajax totaal geen enkele moeite doet en het allemaal wel best vind. Wie zegt ons wat hij vervolgens allemaal op de training uitspookt! Blijkbaar heeft Zivkovic al een beetje teveel kapsones en je kan het beter nu aanpakken dan het eerst laten varen!
+33...helemaal met je eens
Hummel10
 Hummel10 - zondag 26 april 2015 - 07:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 21:36 schreef Ajax Warrior het volgende:
Met als gevolg dat er straks weer een ongelukkig groot talent de deur uitloopt om vervolgens
helemaal op Te bloeien bij een subtopper.
Sommige jongens hebben gewoon andere aandacht nodig dan anderen.
Straffen lost dan helemaal niets op. Ze hadden die jongen nooit mogen halen maakte hij Groningen zijn minuten om vervolgens weinig kansen Te krijgen.
Liep het nou hij Ajax 1 dan kon je zeggen jij krijgt je Kans nog wel.
Nu het niet loopt had je hem er gewoon hij moeten halen. Liep bijna 1 op 1 in de jupiler league. Bij sommige types werkt straffen averechts dat ik dat jullie uit Moet leggen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 april 2015 door Hummel10 --
Eide
 Eide - zondag 26 april 2015 - 07:52   quote  deeplink  
Ik ben het met je eens dat aldoor straffen misschien niet handig is. Straffen heeft alleen zin als je er iets mee bereikt. Tegelijkertijd kan Ajax de kop niet laten hangen voor een broekie van 18. Dat heeft niets met moeilijk te maken. Iedereen heeft te voldoen aan de minimale set aan eisen voor wat betreft gedrag en inzet. Ook als je een 18 jarig talent bent.

Ik vind het gedoe rond Zivkovic hevig overtrokken. Jongens als Riedewald en Bazoer staan er wel met 18 jaar. En van Bazoer is bekend dat hij geen makkelijke jongen is. Maar Bazoer en Riedewald laten week na week zien erbij te horen. En Zivkovic heeft z'n zoveelste disciplinaire maatregel te pakken. Laten we dus wel de schuld daar leggen waar die hoort: Bij Zivkovic zelf. Want de dag dat een 18 jarig talent de regels aan z'n laars mag lappen waar gekende internationals en basisspelers zich er wel aan moeten houden is de dag dat je alle regels overboord kan gooien.
Eide
 Eide - zondag 26 april 2015 - 08:16   quote  deeplink  
Ik hoop overigens wel dat men iets met Zivko gaat doen. Hij heeft te veel talent om weg te laten rotten. Ajax moet hier wel serieus mee aan de bak.
Brandje
 Brandje - zondag 26 april 2015 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2015 - 20:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Waarom ga je spelers die slecht presteren vergelijken met spelers die worden gestraft.

Heb je Depay zien juichen met zijn laatste goal.
Nou daar word ik misselijk van, ook al is het een prima speler.
Zoiets doe je niet.
Hij wel, hij denkt dat hij de man is.
Hij is nooit gecorrigeerd.

Het is goed dat frank spelers gewoon aanpakt, die doen dingen die niet door de beugel kunnen.

Dat jij ergert aan spelers, aan het niveau van spelers die normaal spelen.
Dat staat er los van. Dat heeft niks te maken met zogenaamde robots.

Want als die ''robots'' wel goed presteerde dan was het wel goed geweest van de boer om deze spelers te straffen?

Als je spelers moet straffen om zulke redenen dan moet je dat doen, dan maakt het niet uit of het een goeie spelers is of niet. Anders gaan andere dat ook doen, die zijn dan minder en dan ga je ze wel straffen, dan krijg je scheven verhoudingen en dan is altijd de trainer de lul.

Ik vind dit echt onzin...
Klopt echter maakt Depay PSV kampioen. Levert hij de club mischien wel 30 miljoen of meer op. Hij is ook samen Wijnaldum DE man bij psv. Het verschil is dat Depay naar een paar rukwedstrijden want die heeft hij echt voldoende gespeeld gewoon mocht blijven staan en geen kritiek kreeg van de trainer. Sterker nog die nam hem in bescherming en de weken erop won Depay weer wedstrijden voor je.
Als Kishna slecht speelt dan zit hij de wedstrijd erop niet eens bij de selectie.
Je kan niet elke speler hetzelfde behandelen. Sommige spelers hebben wat meer "liefde" nodig en ga je ze straffen dan werkt dat averechts en die kunst mis ik gewoon heel erg bij FdB.
Je hebt nu eenmaal spelers die lastiger zijn maar wel wat extra's kunnen brengen en je hebt de waterdragers. Persoonlijk ga ik voor de spelers die wat lastiger zijn en als FdB daar moeite mee heeft dan moet hij iemand in zijn staf hebben die dat wel kan. Die Gery Vink van de A2 heeft dat dus wel die kon prima overweg met El Hamdaoui. Ook met Zivko. Vertelde eens over dat hij alle spelers bij hem thuis uitnodigde en dat Kishna de enige was die een bos bloemen voor zijn vrouw meenam.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PEC Zwolle - Ajax (zondag 26 april 2015, 14:30); 1 - 1

0.0061810