|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 07:52 schreef Eide het volgende:Ik ben het met je eens dat aldoor straffen misschien niet handig is. Straffen heeft alleen zin als je er iets mee bereikt. Tegelijkertijd kan Ajax de kop niet laten hangen voor een broekie van 18. Dat heeft niets met moeilijk te maken. Iedereen heeft te voldoen aan de minimale set aan eisen voor wat betreft gedrag en inzet. Ook als je een 18 jarig talent bent. Ik vind het gedoe rond Zivkovic hevig overtrokken. Jongens als Riedewald en Bazoer staan er wel met 18 jaar. En van Bazoer is bekend dat hij geen makkelijke jongen is. Maar Bazoer en Riedewald laten week na week zien erbij te horen. En Zivkovic heeft z'n zoveelste disciplinaire maatregel te pakken. Laten we dus wel de schuld daar leggen waar die hoort: Bij Zivkovic zelf. Want de dag dat een 18 jarig talent de regels aan z'n laars mag lappen waar gekende internationals en basisspelers zich er wel aan moeten houden is de dag dat je alle regels overboord kan gooien. Je kan niet elke speler hetzelfde behandelen. FdB doet dat in mijn ogen veel te veel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat weten jij en ik niet. Er wordt van alles gesuggereerd maar het is precies dat. Suggestie.
Bazoer is van bekend dat die niet makkelijk is. Siem de Jong idem. Uiterlijk de ideale schoonzoon maar in werkelijkheid een levensstijl die meer leek op die van Theo Janssen (Siem rookt en drinkt graag) en was gewoon aanvoerder. Ik heb persoonlijk sterk het idee dat veel dingen enorm uitvergroot worden.
Ik geloof best dat FdB problemen heeft met bepaalde types. Ik hoop ook echt dat Zivko hier sterker uit komt. Maar ik blijf er wel bij dat hij dat zelf moet verdienen en dat hij dat behoudens een sterke periode in de JL nog te weinig heeft laten zien. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 april 2015 - 20:00 schreef Brandje het volgende:[..] Ja dus? Hij komt een of twee keer te laat en dan gaan we gelijk weer straffen?? Ik moet gvd elke week naar Boilesen en Siggi kijken en wat die gasten laten zien of eigenlijk niet laten zie is veel erger dan het niet in de pas lopen van Zivko en Kishna. Man man altijd gelijk weer dat straffen. Als FdB zo naar spelers blijft doen die niet zijn zoals hij het wil dan wordt hij nooit een topcoach en gaat hij het heel lastig krijgen bij een andere club. Weet jij wat er aan vooraf is gegaan?? Ik namelijk niet.. En dat straffen zou juist nog vele malen harder moeten bij die jonge lui die maar denken dat ze alles kunnen maken..
En gezien de disciplinaire straffen die hij dit seizoen heeft gehad bij Oranje en Ajax, zal het naar mijn idee wel iets meer zijn dan 1 of twee keer te laat.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 april 2015 - 21:36 schreef Ajax Warrior het volgende:Verder snap ik die verontwaardiging niet zo! Zivkovic is op voetbalgebied gewoon nog een broekie dat dient te luisteren naar de trainer en helemaal nog niet zoveel gepresteerd heeft om daadwerkelijk bepaalde neigingen te hebben!! Hij is niet voor het eerst dit seizoen disciplinair geschorst en dat komt echt niet zomaar uit de hoge hoed vallen! Hij zal het moeten verdienen met hard werken, iets wat je Sigthorsson tijdens de wedstrijd niet kan verwijten. Idem als Boilesen! Ze werken beiden kneiterhard, maar zijn ongelukkig in alles wat ze doen! Dat vergelijk ik dan met Zivkovic welke tijdens een duel van Jong Ajax totaal geen enkele moeite doet en het allemaal wel best vind. Wie zegt ons wat hij vervolgens allemaal op de training uitspookt! Blijkbaar heeft Zivkovic al een beetje teveel kapsones en je kan het beter nu aanpakken dan het eerst laten varen! Helemaal mee eens kerel.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 07:52 schreef Eide het volgende:Ik ben het met je eens dat aldoor straffen misschien niet handig is. Straffen heeft alleen zin als je er iets mee bereikt. Tegelijkertijd kan Ajax de kop niet laten hangen voor een broekie van 18. Dat heeft niets met moeilijk te maken. Iedereen heeft te voldoen aan de minimale set aan eisen voor wat betreft gedrag en inzet. Ook als je een 18 jarig talent bent. Ik vind het gedoe rond Zivkovic hevig overtrokken. Jongens als Riedewald en Bazoer staan er wel met 18 jaar. En van Bazoer is bekend dat hij geen makkelijke jongen is. Maar Bazoer en Riedewald laten week na week zien erbij te horen. En Zivkovic heeft z'n zoveelste disciplinaire maatregel te pakken. Laten we dus wel de schuld daar leggen waar die hoort: Bij Zivkovic zelf. Want de dag dat een 18 jarig talent de regels aan z'n laars mag lappen waar gekende internationals en basisspelers zich er wel aan moeten houden is de dag dat je alle regels overboord kan gooien. Ook hier helemaal mee eens.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Klopt gewoon nu aanpakken anders gewoon lekker laten ballen in J/A die gassies denken dat ze alles kunnen maken oke Frankie mijn zegen heb je en dat is belangrijk. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 april 2015 - 21:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Pietje, weten jij en ik waarom hij gestraft is? Blijkbaar weet zijn management het wel en is het terecht! Anders hadden ze wel iets anders geroepen! Daarnaast is hij niet alleen gestraft voor het grote Ajax maar ook voor het 2e elftal! Natuurlijk weet ik het fijn er ook niet van. En sterker, ik wil het ook niet weten. Daardoor kan ik er in alle nuchterheid naar kijken. Ik zie bijvoorbeeld, dat Richairo ivkoviæ totaal geen goed kan doen in de ogen van Frank de Boer. Alles wat hij doet lijkt wel onder een vergrootglas komen te liggen door de technische leiding. Dit is een schoolvoorbeeld van: hoe krijg ik een speler weg. Iedereen bij Ajax wist wat voor een speler Zivko was bij FC Groningen, want hij is maanden gevolgd door de leiding en door scouts. Iedereen wist wat hij, Zivko, in huis had, hoe hij speelt en alles van zijn techniek. Dan moeten ze nu niet zeuren, dat hij (nog) geen Ajax-spits is. Dat noem ik FALEN van degenen die hem naarjax hebben gehaald. Ik heb een aantal weken geleden een interview van hem gelezen in mijn krant en daarin vertelde Zivko dat hij langzaam maar zeker kapot gaat, gedemotiveerd raakt omdat hij in zijn ogen niks goed kan doen. Ik heb het vermoeden, dat het met Kishna precies hetzelfde gaat. Frank de Boer kweekt in mijn ogen allemaal jaknikkers, "volgers" en breekt elk stukje creativiteit, gogme en brutaliteit (in het spel) tot op de bodem af. Erg dom, maar ook de Boer moet kennelijk nog erg veel leren. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 07:19 schreef Hummel10 het volgende:[..] Met als gevolg dat er straks weer een ongelukkig groot talent de deur uitloopt om vervolgens helemaal op Te bloeien bij een subtopper. Sommige jongens hebben gewoon andere aandacht nodig dan anderen. Straffen lost dan helemaal niets op. Ze hadden die jongen nooit mogen halen maakte hij Groningen zijn minuten om vervolgens weinig kansen Te krijgen. Liep het nou hij Ajax 1 dan kon je zeggen jij krijgt je Kans nog wel. Nu het niet loopt had je hem er gewoon hij moeten halen. Liep bijna 1 op 1 in de jupiler league. Bij sommige types werkt straffen averechts dat ik dat jullie uit Moet leggen. + 33 !! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 08:16 schreef Eide het volgende:Ik hoop overigens wel dat men iets met Zivko gaat doen. Hij heeft te veel talent om weg te laten rotten. Ajax moet hier wel serieus mee aan de bak. Zo is het, Eide en datr gaat volgens mij wel gebeuren. Die jongen heeft al te kennen gegeven dat hij aan het einde van het seizoen weg wil. En eerlijk gezegd kan ik me dat erg goed voorstellen. Elke speler, elk individu (voetballer of iets anders in de maatschappij) dient één op één behandeld te worden, rekening houdend met zijn (of haar) karakter. Het kost veel tijd en aandacht, maar dat betaalt zich altijd uit. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dus je vind. Dat als iemand niet presteerd zoals moet. En structureel laat zien over weinig discipline te hebben. Dat ie dan maar naar het eerste gehaald moet worden ? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 12:44 schreef remco k het volgende:[..] Dus je vind. Dat als iemand niet presteerd zoals moet. En structureel laat zien over weinig discipline te hebben. Dat ie dan maar naar het eerste gehaald moet worden ? Niet per saldo. Maar als je eerste spits (Milik) gebleseerd is, dan dient hij toch echt wel bij de selectie te zitten. Wat er nu gebeurt is zwaar vernederend voor een jongen, die volgens mij psychologische hulp nodig heeft. Hem zo behandelen, helpt hem echt niet. Zivko is goed gebekt, welbespraakt en dat zint de Boer (en de overige trainers) niet. Sightórsson werkt hard maar is een zwaar teleurstellende spits die per saldo niet of nauwelijks scoort. Lasse Schöne op die plek was een lachertje uit onvermogen. Zoals ik eerder schreef, ook de Boer moet nog heel erg veel leren, ook hoe je met mensen omgaat. Wat betreft de discipline van Richairo ivkoviæ moet bekend zijn geweest toen hij nog bij FC Groningen speelde, want hij is vele maanden door veel mensen gevolgd, dus nu moeten ze niet achteraf huilen. Het feit dat Zivko bij het eerste gehaald had moeten worden is niet uit oogpunt van beloning, maar uit oogpunt van de positie (op 9) waar hij normaliter sppelt en door het feit dat de eerste spits geblesseerd is. Dit is mijn mening, Remco, daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Mee eens Pietje, maar bepaalde dingen als inzet tijdens de training en je houden aan afspraken zijn wel universele zaken die ook voor Zivkovic gelden. Natuurlijk zal een goed leidinggevende altijd zijn of haar doen en laten afstemmen op het individu. Maar wel binnen de algemene omkadering zoals die voor iedereen geldt. En helemaal als je één van de jongsten bent en net komt kijken.
Het moet geven en nemen zijn. En daar waar Zivkovic verschillende malen in de fout is gegaan en weer in genade is aangenomen lijkt er van zijn kant weinig te veranderen. Deze sanctie schijnt het gevolg te zijn van voor de zoveelste keer te laat te komen bij de training. En als Zivkovic denkt dat dat ergens anders in de Eredivisie anders is vrees ik dat hem een hele koude douche te wachten staat.
Ik vind het kenmerkend dat bij Ajax er twee lui zijn die steevast de eersten op het veld zijn en de laatste die het veld verlaten: Klaassen en Veltman. Niet toevallig ook de twee meest stabiele spelers van Ajax. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 12:55 schreef Eide het volgende:Mee eens Pietje, maar bepaalde dingen als inzet tijdens de training en je houden aan afspraken zijn wel universele zaken die ook voor Zivkovic gelden. Natuurlijk zal een goed leidinggevende altijd zijn of haar doen en laten afstemmen op het individu. Maar wel binnen de algemene omkadering zoals die voor iedereen geldt. En helemaal als je één van de jongsten bent en net komt kijken. Het moet geven en nemen zijn. En daar waar Zivkovic verschillende malen in de fout is gegaan en weer in genade is aangenomen lijkt er van zijn kant weinig te veranderen. Deze sanctie schijnt het gevolg te zijn van voor de zoveelste keer te laat te komen bij de training. En als Zivkovic denkt dat dat ergens anders in de Eredivisie anders is vrees ik dat hem een hele koude douche te wachten staat. Ik vind het kenmerkend dat bij Ajax er twee lui zijn die steevast de eersten op het veld zijn en de laatste die het veld verlaten: Klaassen en Veltman. Niet toevallig ook de twee meest stabiele spelers van Ajax. Ik denk dat dat te maken heeft met zijn leeftijd en zijn achtergrond: zich vernederd voelen en vervolgens de kont tegen de kribben gooien. Toegegeven, dat is niet verstandig, maar een coach dient daarmee om te gaan. Je kunt spelers, met diverse achtergronden, niet allemaal over één kam scheren. Dat werkt niet al zou je nog zo graag willen.
Wat je als laatste schreef, over Klaassen en Veltman, heb je uiteraard meer dan gelijk, maar die zijn net weer wat ouder, wat serieuzer en wie weet wat slimmer.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 april 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 12:44 schreef remco k het volgende:[..] Dus je vind. Dat als iemand niet presteerd zoals moet. En structureel laat zien over weinig discipline te hebben. Dat ie dan maar naar het eerste gehaald moet worden ? 18 goals in 24 optredens is 0,75 goal per wedstrijd. 113 minuten in Ajax 1 met een goal en een assist. Dus wat lul jij nou dat hij niet presteert. Siggi presteert al ruim DRIE jaar niet maar mag ook blijven staan! Ze hebben het met Zivko gewoon totaal verkeerd aangepakt en dat hoor je ook bij VI en Studio Voetbal. Ze hadden hem gewoon bij Grunn moeten laten maar nee hij moet weer in het keurslijf van Ajax worden geperst!! Hij moet wennen aan het Ajaxspel. Dan moet je hem wel die gelegenheid geven. Bij Grunn liep hij 1 op 3 en was hij lang niet altijd basisspeler. Hij zette vorig seizoen tegen PSV Bruma keer op keer te kijk en wat waren we allemaal blij dat hij naar ons toe kwam!
Ik zou ook dwars gaan liggen als ik kijk wat voor koekebakkers er bij Ajax 1 lopen die constant de hand boven het hoofd wordt gehouden maar een 18 jarige puber moet ineens perfect zijn.
Jullie, jij en eide, zullen van die trainers die het leren uit het een boekje en totaal er geen sjoege van hebben hoe je met de verschillende type mensen om moet gaan!!
Het bewijs ligt er toch. Janssen. Hamdaoui, Kishna en Zivko. Allemaal jongens die niet helemaal in de pas lopen en Frankie kan daar niet tegen!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 april 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 12:59 schreef Pietje het volgende:[..] Ik denk dat dat te maken heeft met zijn leeftijd en zijn achtergrond: zich vernederd voelen en vevolgens de kont tegen de kribben gooien. Toegegeven, dat is niet verstandig, maar een coach dient daarmee om te gaan. Je kunt spelers, met diverse achtergronden, niet allemaal over één kam scheren. Dat werkt niet al zou je nog zo graag willen. Wat je als laatste schreef, over Klaassen en Veltman, heb je uiteraard meer dan gelijk, maar die zijn net weer wat ouder, wat serieuzer en wie weet wat slimmer. Zo is het!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het is hem bij de representatieve elftallen van Oranje anders vaker gebeurt. En bij Groningen gebeurde het hem ook naar eigen zeggen. En ook daar stond hij er regelmatig naast om die redenen. Er veranderd wat dat betreft maar weinig.
Het verschil is denk ik dat hij wel had verwacht dat FdB opgesteld te worden, zelfs als hij het met bepaalde zaken niet zo nauw neemt (bewust of onbewust). En dan ben je bij FdB wel aan het verkeerde adres. En ik geef FdB wat dat betreft wel gelijk, gelijke monniken, gelijke kappen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 april 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:02 schreef Brandje het volgende:[..] Jullie, jij en eide, zijn van die trainers die het leren uit het een boekje en totaal er geen sjoege van hebben hoe je met de verschillende type mensen om moet gaan!! Blablabla. Ik heb leiding geven in gevechtsituaties. Ga je moeder pesten natnek. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:02 schreef Eide het volgende:Het is hem bij de representatieve elftallen van Oranje anders vaker gebeurt. En bij Groningen gebeurde het hem ook naar eigen zeggen. En ook daar stond hij er regelmatig naast om die redenen. Er veranderd wat dat betreft maar weinig. Het verschil is denk ik dat hij wel had verwacht dat FdB opgesteld te worden, zelfs als hij het met bepaalde zaken niet zo nauw neemt (bewust of onbewust). En dan ben je bij FdB wel aan het verkeerde adres. En ik geef FdB wat dat betreft wel gelijk, gelijke monniken, gelijke kappen. Nee want FdB beweert bij hoog en bij laag dat hij hem niet goed genoeg vindt en dat is dus echt lachwekkend te noemen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:04 schreef Eide het volgende:[..] Blablabla. Ik heb leiding geven in gevechtsituaties. Ga je moeder pesten natnek. Jij werd toch nooit persoonlijk. Man man wat laat jij je keer op keer kennen als iemand een weerwoord heeft
En me moeder is er al een paar niet meer dus een beetje respect graag!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 april 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:02 schreef Eide het volgende:Het is hem bij de representatieve elftallen van Oranje anders vaker gebeurt. En bij Groningen gebeurde het hem ook naar eigen zeggen. En ook daar stond hij er regelmatig naast om die redenen. Er veranderd wat dat betreft maar weinig. Het verschil is denk ik dat hij wel had verwacht dat FdB opgesteld te worden, zelfs als hij het met bepaalde zaken niet zo nauw neemt (bewust of onbewust). En dan ben je bij FdB wel aan het verkeerde adres. En ik geef FdB wat dat betreft wel gelijk, gelijke monniken, gelijke kappen. Het feit dat hij dit gedrag al bij FC Groningen etalleerde had bij Ajax al een lichtje moeten laten branden. Niet achteraf gaan klagen over zijn mentaliteit. Dat geeft aan, dat Ajax niet professioneel bezig is op dat gebied. Geloof me, uit zijn interview van een paar weken geleden was duidelijk dat Zivko niet goed in zijn vel zit. En ik weet uit ervaring met mijn kinderen toen zij nog in de puberteit zaten (lang geleden) vertoonden zij ook vaak zulk gedrag: de kont tegen de kribben gooien, recalicitrant zijn. Met veel geduld, veel praten, veel begrip, zijn we er als gezin meer dan goed uitgekomen. Maar ja, mijn vrouw en ik zijn wat ouder dat Frank de Boer, die wat mij betreft heeft aangetoond niet met afwijkend gedrag om te kunnen gaan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:07 schreef Brandje het volgende:[..] Jij werd toch nooit persoonlijk. Man man wat laat jij je keer op keer kennen als iemand een weerwoord heeft En me moeder is er al een paar niet meer dus een beetje respect graag!! Respect kan je krijgen als je het geeft. Dat heb ik je eerder verteld net zo goed als dat ik je vaker heb gezegd dat ik me voor jou niet meer in hou. En je weet ook wat je er zelf aan kan veranderen.
Dus lul niet zo slap, je hebt de ballen verstand van leiding geven. Je bent een hoop lucht zonder inhoud die zichzelf gestalte probeert te geven door anderen af te zeiken. Je bent een kleuter. Een vervelende bloedzuiger die zich op het internet een hele vent voelt. En zolang je daarin blijft volharden ga je van mij met regelmaat de wind van voren krijgen.
Excuus voor wat betreft je moeder, dat is mijn eer te na. Ik ben wel benieuwd of jij je dat respect ook gaat aanmeten. Ik heb als leidinggevende dingen meegemaakt waar menig volwassen kerel 's nachts jankend van wakker wordt. Dus gedraag je eens naar het respect dat je vraagt.
Maar nogmaals, excuus. Ik zal je nooit proberen te kwetsen met een dergelijk verlies.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 april 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Totaal andere opstelling. Tete rechtsback, Riedewald centraal. Fischer in de spits. Ben benieuwd |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:11 schreef Pietje het volgende:[..] Het feit dat hij dit gedrag al bij FC Groningen etalleerde had bij Ajax al een lichtje moeten laten branden. Nou ja, je hoopt dat zo'n jongen onder de vleugels van Jaap Stam, Frank de Boer en Deniis Bergkamp volwassen wordt. Dat hij de scherpe randjes onderkent en aanpakt. Niet anders dan op het voetbalveld. Je probeert daar ook te werken aan je zwakke punten. Maar dat komt er vooralsnog niet uit bij Zivkovic, althans, dat idee heb ik niet.
En laten we wel zijn; tussen oktober en januari scoorde hij als een dolle en kwamen er invalbeurten bij Ajax 1. Maar vanaf die periode is het ook weer een stuk minder geworden. Z'n laatste goal is van februari? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Opstelling Ajax voor duel met PEC Zwolle
Ajax begint om 14:30 uur aan de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle. Frank de Boer kiest vandaag voor een verrassende basiself. Kenny Tete en Jairo Riedewald staan in de basis en ook Viktor Fischer begint vanaf de eerste minuut. De Deen staat in de spits. PEC Zwolle: nnb Wissels: nnb
Ajax: Cillessen; Tete, Veltman, Riedewald, Viergever; Klaassen, Serero, Bazoer; El Ghazi, Fischer, Andersen. Wissels: Boer, Van Rhijn, Moisander, Van der Hoorn, Sigthórsson, Kishna, Schöne.
Scheidsrechter: Braamhaar Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Riedewald centraal, Tete, Andersen.... Opvallend. Fischer i de spits was wel verwacht maar verder een opvallende opstelling. Tete zal wel met het oog op volgend seizoen zijn en daarbij een signaal naar Van Rhijn. Riedewald centraal zal vanwege het voetballend vermogen van Jairo zijn en misschien ook wel een voorbode voor volgend seizoen.
Andersen vind ik wel een hele opvallende. Op linksbuiten heeft hij toch nooit kunnen overtuigen. Zijn sterke periode voor de winterstop was vanaf het middenveld, op links was het helemaal niets. Fischer als spits kan ik goed inkomen.
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:17 schreef Eide het volgende:[..] Respect kan je krijgen als je het geeft. Dat heb ik je eerder verteld net zo goed als dat ik je vaker heb gezegd dat ik me voor jou niet meer in hou. En je weet ook wat je er zelf aan kan veranderen. Dus lul niet zo slap, je hebt de ballen verstand van leiding geven. Je bent een hoop lucht zonder inhoud die zichzelf gestalte probeert te geven door anderen af te zeiken. Je bent een kleuter. Een vervelende bloedzuiger die zich op het internet een hele vent voelt. En zolang je daarin blijft volharden ga je van mij met regelmaat de wind van voren krijgen. Excuus voor wat betreft je moeder, dat is mijn eer te na. Ik ben wel benieuwd of jij je dat respect ook gaat aanmeten. Ik heb als leidinggevende dingen meegemaakt waar menig volwassen kerel 's nachts jankend van wakker wordt. Dus gedraag je eens naar het respect dat je vraagt. Maar nogmaals, excuus. Ik zal je nooit proberen te kwetsen met een dergelijk verlies. Kerel wat maak je er toch een drama van als ik direct naar je wordt. Heb nog nooit naar je gescholden of voor dingen uitgemaakt. Slechts een mening gegeven waar je het eens of oneens mee bent Maar het feit dat jij je zo laat kennen en begint te schelden zegt voor mij genoeg en kan ik je aardig inschatten want je zit wel heel snel bovenop de kast. Je mag alles tegen mij zeggen. Je mag ook de wind van voren geven. Mijn pis krijg jij niet lauw.
ps Excuus geaccepteerd! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:24 schreef Eide het volgende:[..] Nou ja, je hoopt dat zo'n jongen onder de vleugels van Jaap Stam, Frank de Boer en Deniis Bergkamp volwassen wordt. Dat hij de scherpe randjes onderkent en aanpakt. Niet anders dan op het voetbalveld. Je probeert daar ook te werken aan je zwakke punten. Maar dat komt er vooralsnog niet uit bij Zivkovic, althans, dat idee heb ik niet. En laten we wel zijn; tussen oktober en januari scoorde hij als een dolle en kwamen er invalbeurten bij Ajax 1. Maar vanaf die periode is het ook weer een stuk minder geworden. Z'n laatste goal is van februari? Het is gebleken, dat het niet werkt. Ik had een tijdje geleden begrepen dat Frank de Boer wel vooruitgang zag bij Richairo, dat hij het wel "oppakte". Langzaam, maar zeker. Althans wat betreft zijn spel "als Ajax-spits". Zijn mentaliteit, daar kun we nog lang over discussiëren. Richairo heeft (als ik het goed begrepen heb) een pappa uit Curaçao en een mamma uit Servië. Dat verklaart heel erg veel, zo niet alles, over zijn temperament. Dat, samen met zijn jeugdigheid geeft een mengeling van zijn gedrag. Ik ben er echt heilig van overtuigd, dat wanneer Zivko een "personal coach" en psychologisch hulp krijgt, hij een veel-scorende Ajax spits gaat worden. Maar wat "ze" nu doen, is hem laten verzuipen. Dat gaat van kwaad tot erger worden. Natuurlijk geldt die mix van temperament en jeugd niet voor elke jonge speler, maar kennelijk wel bij Richairo Zivkovic. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:30 schreef Eide het volgende:Riedewald centraal, Tete, Andersen.... Opvallend. Fischer i de spits was wel verwacht maar verder een opvallende opstelling. Tete zal wel met het oog op volgend seizoen zijn en daarbij een signaal naar Van Rhijn. Riedewald centraal zal vanwege het voetballend vermogen van Jairo zijn en misschien ook wel een voorbode voor volgend seizoen. Andersen vind ik wel een hele opvallende. Op linksbuiten heeft hij toch nooit kunnen overtuigen. Zijn sterke periode voor de winterstop was vanaf het middenveld, op links was het helemaal niets. Fischer als spits kan ik goed inkomen. Inderdaad wisten we al een tijdje dat Viktor Fisher in de spits zou staan. Tete vind ik verassend, want zijn eerdere optreden in Ajax-1 vond ik verre van overtuigend. Wat je schreef over Andersen, daar ben ik het mee eens. Ik ben bijzonder benieuwd vanmiddag, maar "PEC Zwolle uit" is al een paar jaar zeer lastig voor Ajax. Spelen met vuur. Frank de Boer had zijn experiment beter een kunnen uitstellen tot de komende twee wedstrijden. (SC Cambuur en FC Dordrecht). |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Je maakt anderen aanhoudend voor dingen uit en maakt opmerkingen over capaciteiten en vermogens. Je hebt dat zelf kennelijk niet door. Tja. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:43 schreef Pietje het volgende:[..] Inderdaad wisten we al een tijdje dat Viktor Fisher in de spits zou staan. Tete vind ik verassend, want zijn eerdere optreden in Ajax-1 vond ik verre van overtuigend. Wat je schreef over Andersen, daar ben ik het mee eens. Ik ben bijzonder benieuwd vanmiddag, maar "PEC Zwolle uit" is al een paar jaar zeer lastig voor Ajax. Spelen met vuur. Frank de Boer had zijn experiment beter een kunnen uitstellen tot de komende twee wedstrijden. (SC Cambuur en FC Dordrecht). Tsja. Ik vind dit toch een ook een signaal richting Viergver. Hij had "veilig" met Riedewald als LB kunnen spelen maar de staat volgens mij centraal en terecht in mijn ogen want iedereen weet wel dat ik geen fan ben van Viergever. Tete moet je gewoon de kans geven. Ook om fouten te mogen maken en we halen echt nog wel een punt uit de laatste 3 wedstrijden dus zoveel risico brengt het niet met zich mee. Fisher in de spits kan wel eens heel goed uitpakken. Heeft in ieder het talent om een bal goed aan te nemen en werkt zich altijd een slag in de rondte. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:47 schreef Eide het volgende:[..] Je maakt anderen aanhoudend voor dingen uit en maakt opmerkingen over capaciteiten en vermogens. Je hebt dat zelf kennelijk niet door. Tja. Laten we er maar over ophouden. We zijn geen vrienden van elkaar en zullen dat niet worden. Ik zal erop gaan letten hoe ik reageer. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:43 schreef Pietje het volgende:[..] Inderdaad wisten we al een tijdje dat Viktor Fisher in de spits zou staan. Tete vind ik verassend, want zijn eerdere optreden in Ajax-1 vond ik verre van overtuigend. Wat je schreef over Andersen, daar ben ik het mee eens. Ik ben bijzonder benieuwd vanmiddag, maar "PEC Zwolle uit" is al een paar jaar zeer lastig voor Ajax. Spelen met vuur. Frank de Boer had zijn experiment beter een kunnen uitstellen tot de komende twee wedstrijden. (SC Cambuur en FC Dordrecht). Van Rhijn schijnt echt gepasseerd te zijn na zijn optreden van vorige week. Logisch want hij stond doorlopend verkeerd. En voor Tete denk ik de test of hij verhuurd gaat worden of blijft als directe concurrentie voor Van Rhijn.
En wat betreft uitstellen; het loopt niet. Hij kan wel wachten maar hij kan net zo goed gaat testen. Het doelsaldo vershil is dusdanig dat feyenoord er nooit meer bij gaat komen. Ik snap wel dat hij wat gaat testen. Ik snap alleen niet helemaal waarom dat met Andersen op linksbuiten gebeurt. Geef hem dan nog een keer een kans op het middenveld met Bazoer als controleur en laat op linksbuiten Kishna of Menig spelen.
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:47 schreef Brandje het volgende:[..] Tsja. Ik vind dit toch een ook een signaal richting Viergver. Hij had "veilig" met Riedewald als LB kunnen spelen maar de staat volgens mij centraal en terecht in mijn ogen want iedereen weet wel dat ik geen fan ben van Viergever. Tete moet je gewoon de kans geven. Ook om fouten te mogen maken en we halen echt nog wel een punt uit de laatste 3 wedstrijden dus zoveel risico brengt het niet met zich mee. Fisher in de spits kan wel eens heel goed uitpakken. Heeft in ieder het talent om een bal goed aan te nemen en werkt zich altijd een slag in de rondte. Ik weet dat je geen fan bent van Viergever. Maar hij speelt pas sinds dit seizoen bij Ajax. Ik vind dat hij door velen hier te snel is afgebrand. Bovendien heeft hij zich nog niet lang op één vaste plek kunnen oriënteren, omdat de Boer hem multifunctioneel gebuikt. Centraal achterin, linksback en op het middenveld. Natuurlijk was de Boer nog zoekende op de vacature die Daley Blind achterliet, maar voor een nieuwe speler als Viergever was dat bepaald niet ideaal. Ik heb er nog alle vertrouwen in, dat Nick Viergever het gaat redden bij Ajax. Net als Richairo Zivkovic ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:49 schreef Brandje het volgende:[..] Laten we er maar over ophouden. We zijn geen vrienden van elkaar en zullen dat niet worden. Ik zal erop gaan letten hoe ik reageer. Een meer dan uitstekende en volwassen reactie! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:50 schreef Eide het volgende:[..] Van Rhijn schijnt echt gepasseerd te zijn na zijn optreden van vorige week. Logisch want hij stond doorlopend verkeerd. En voor Tete denk ik de test of hij verhuurd gaat worden of blijft als directe concurrentie voor Van Rhijn. En wat betreft uitstellen; het loopt niet. Hij kan wel wachten maar hij kan net zo goed gaat testen. Het doelsaldo vershil is dusdanig dat feyenoord er nooit meer bij gaat komen. Ik snap wel dat hij wat gaat testen. Ik snap alleen niet helemaal waarom dat met Andersen op linksbuiten gebeurt. Geef hem dan nog een keer een kans op het middenveld met Bazoer als controleur en laat op linksbuiten Kishna of Menig spelen. Eens. Ook wat betreft het tijdstip van experimenteren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:49 schreef Brandje het volgende:[..] Laten we er maar over ophouden. We zijn geen vrienden van elkaar en zullen dat niet worden. Ik zal erop gaan letten hoe ik reageer. Luister, je hoeft van mij nergens op te letten. Doe wat je niet laten kan, het is een vrij land en je moet je voor mij niet inhouden. Maar verwacht dan ook niet van mij dat ik dat doe. Als jij kan leven met af en toe de wind van voren krijgen kan ik dat ook. Maar als je dit soort uitspatting vervelend vindt en erop wil letten vind ik dat ook prima en reageer ik op de manier zoals ik dat normaliter doe.
Joh, en verder. Ik heb eerlijk gezegd geen hekel aan je. Ik vind dat je heerlijk kritisch bent en jouw standpunten goed beargumenteerd. De inhoudelijke discussie met jou vind ik prettig en uitdagend. De manier waarop je dingen persoonlijk maakt is mij alleen tegen het zere been en daar reageer ik af en toe een keer fel op.
Laten we vooral geen boogjes op elkaar heen lopen en blijf doen wat je doet. Als iedereen het maar met elkaar eens is wordt het zo saai. En de manier waarop komen we ook wel weer uit.
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 13:56 schreef Eide het volgende:[..] Luister, je hoeft van mij nergens op te letten. Doe wat je niet laten kan, het is een vrij land en je moet je voor mij niet inhouden. Maar verwacht dan ook niet van mij dat ik dat doe. Als jij kan leven met af en toe de wind van voren krijgen kan ik dat ook. Maar als je dit soort uitspatting vervelend vindt en erop wil letten vind ik dat ook prima en reageer ik op de manier zoals ik dat normaliter doe. Joh, en verder. Ik heb eerlijk gezegd geen hekel aan je. Ik vind dat je heerlijk kritisch bent en jouw standpunten goed beargumenteerd. De inhoudelijke discussie met jou vind ik prettig en uitdagend. De manier waarop je dingen persoonlijk maakt is mij alleen tegen het zere been en daar reageer ik af en toe een keer fel op. Laten we vooral geen boogjes op elkaar heen lopen en blijf doen wat je doet. Als iedereen het maar met elkaar eens is wordt het zo saai. En de manier waarop komen we ook wel weer uit. Eens! Oei... saai ;) Ik vind open discussiëren een machtig mooi instrument. Mits respectvol. Het houdt iedereen wakker en scherp. Een aantal maanden geleden werd ik ook één keertje in een kwade bui persoonlijk en daar heb ik nog altijd een enorme spijt van. Aan de persoon in kwestie heb ik openlijk mijn excuses aangeboden en die werden aanvaard. Op het forum heb ik een mea culpa uitgesproken... Scherpe debatten zijn prima, maar -inderdaad- het mag nooit persoonlijk worden. Amen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 14:07 schreef Pietje het volgende:[..] Eens! Oei... saai ;) Ik vind open discussiëren een machtig mooi instrument. Mits respectvol. Het houdt iedereen wakker en scherp. Een aantal maanden geleden werd ik ook één keertje in een kwade bui persoonlijk en daar heb ik nog altijd een enorme spijt van. Aan de persoon in kwestie heb ik openlijk mijn excuses aangeboden en die werden aanvaard. Op het forum heb ik een mea culpa uitgesproken... Scherpe debatten zijn prima, maar -inderdaad- het mag nooit persoonlijk worden. Amen. Ik ga er even over nadenken.... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Wat mij betreft Zivkovic komend seizoen verhuren aan een legerelftal. Ken die wat discipline kweken! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 14:13 schreef Ajax Warrior het volgende:Wat mij betreft Zivkovic komend seizoen verhuren aan een legerelftal. Ken die wat discipline kweken! Voetbal is een verboden woord bij Defensie. Te veel blessures.
Edit: sommige eenheden eigenlijk ;)
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 14:13 schreef Ajax Warrior het volgende:Wat mij betreft Zivkovic komend seizoen verhuren aan een legerelftal. Ken die wat discipline kweken! Dan moet hij naar Rusland. Torpedo Moskou is toch een legerelftal? Of Dinamo Moskou? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 07:19 schreef Hummel10 het volgende:[..] Met als gevolg dat er straks weer een ongelukkig groot talent de deur uitloopt om vervolgens helemaal op Te bloeien bij een subtopper. Sommige jongens hebben gewoon andere aandacht nodig dan anderen. Straffen lost dan helemaal niets op. Ze hadden die jongen nooit mogen halen maakte hij Groningen zijn minuten om vervolgens weinig kansen Te krijgen. Liep het nou hij Ajax 1 dan kon je zeggen jij krijgt je Kans nog wel. Nu het niet loopt had je hem er gewoon hij moeten halen. Liep bijna 1 op 1 in de jupiler league. Bij sommige types werkt straffen averechts dat ik dat jullie uit Moet leggen. Misschien moet ik jouw uitleggen dat hij gewoon te luisteren heeft naar de trainer. Jullie doen verdikkeme alsof dit broekie een supertalent is ala Messi! Gewoon zijn bek houden en presteren op training en in wedstrijden! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 14:15 schreef Eide het volgende:[..] Voetbal is een verboden woord bij Defensie. Te veel blessures. Edit: sommige eenheden eigenlijk ;) Haha. Niet alleen bij defensie, hoor. Bij mij in het bedrijf had ik ook een aantal (amateur)voetballers. Elke maandag keek ik met spanning uit naar wie er wel of niet aanwezig was... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 14:17 schreef Pietje het volgende:[..] Dan moet hij naar Rusland. Torpedo Moskou is toch een legerelftal? Of Dinamo Moskou? perfect, leert hij direct respect te hebben voor zijn meerdere! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 14:15 schreef Eide het volgende:[..] Voetbal is een verboden woord bij Defensie. Te veel blessures. Edit: sommige eenheden eigenlijk ;) Hé jammer! Gaat mijn idee voor discipline en respect! Dan maar uitzenden naar Afghanistan ofzo! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 26 april 2015 - 14:18 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Misschien moet ik jouw uitleggen dat hij gewoon te luisteren heeft naar de trainer. Jullie doen verdikkeme alsof dit broekie een supertalent is ala Messi! Gewoon zijn bek houden en presteren op training en in wedstrijden! Dat "bek dicht" werkt echt niet altijd of bij iedereen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Maar we moeten hem niet behandelen als een soort van misdadiger. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Dus dan moet hij zijn straf maar accepteren! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Zeg ik dat? Hij moet gewoon luisteren en doen wat van hem verwacht wordt, zo niet dan zul je moeten accepteren dat je af en toe disciplinair gestraft wordt! |
|
|
|