|
|
Peter1956
|
|
|
Voor mij ook nog steeds onvoorstelbaar dat hij moest verstrekken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Inderdaad David was wel vaak het cement binnen het team. Kan best een van de missing links zijn. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
Volgens mij ook nooit een duidelijke verklaring geweest wat de reden is geweest om hem eruit te werken. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Missing link is ervaring. Geen 1 of 2 spelertjes van 28, maar 4 of 5 mannen van rond de 30. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote: Dat zou wel eens de beste actie van deze zomer kunnen zijn. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Yep heb ik destijds ook aangegeven. Ze wilde ajax 1 verder professionaliseren en Dave was de lul. Ajax werd altijd omschreven als een koude, kille en keiharde club maar door de directie die er nu zit lijkt dat meer aan de orde dan ooit tevoren. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op maandag 27 april 2015 - 21:39 schreef Brandje het volgende:[..] Yep heb ik destijds ook aangegeven. Ze wilde ajax 1 verder professionaliseren en Dave was de lul. Ajax werd altijd omschreven als een koude, kille en keiharde club maar door de directie die er nu zit lijkt dat meer aan de orde dan ooit tevoren. Ja dat lijkt mij dus ook het probleem. Zakelijke zaken vs de voetbal zaken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Er waren echt wel legitieme redenen om een andere team manager te zoeken. David Endt was en is een echte clubman maar er gingen erg vaak dingen mis die op zijn bordje lagen. Kamers te weinig voor de selectie, ondermaatse trainingsfaciliteiten en meer van dat soort dingen.
Waar ik in de affaire rondom David Endt zoveel moeite mee heb is dat Ajax hem eerst uit z'n functie geeft gezet en daarna zei "we zien wel of we nog iets voor je hebben". Dat was gewoon slecht. Als je zo'n clubmens niet in een bepaalde rol wilt zoek je eerst een alternatief en gaan je daar over praten. En niet zoals dat nu is gegaan. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op maandag 27 april 2015 - 21:56 schreef Eide het volgende:Er waren echt wel legitieme redenen om een andere team manager te zoeken. David Endt was en is een echte clubman maar er gingen erg vaak dingen mis die op zijn bordje lagen. Kamers te weinig voor de selectie, ondermaatse trainingsfaciliteiten en meer van dat soort dingen. Waar ik in de affaire rondom David Endt zoveel moeite mee heb is dat Ajax hem eerst uit z'n functie geeft gezet en daarna zei "we zien wel of we nog iets voor je hebben". Dat was gewoon slecht. Als je zo'n clubmens niet in een bepaalde rol wilt zoek je eerst een alternatief en gaan je daar over praten. En niet zoals dat nu is gegaan. Dan zoek je iemand anders voor die boekingen van kamers, hotels en wat voor andere shit!!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 27 april 2015 - 22:02 schreef Peter1956 het volgende:[..] Dan zoek je iemand anders voor die boekingen van kamers, hotels en wat voor andere shit!!! Maar dat is wel de taak van de team manager. De functie die David Endt bekleedde. En daar heeft Ajax inderdaad een ander voor gezocht. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
Volgens mij is hij afgerekend op de bijzaken maar hebben ze vergeten hoe belangeijk hij was, en kan zijn wat mij betreft. David come back. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk dat hij is afgerekend op de hoofdzaken. Zijn feitelijke functie inhoud. De logistieke en organisatorische afhandeling van alles dat met het eerste elftal heeft te maken.
Dat wil niet zeggen dat David Endt niet heel waardevol was voor Ajax. Men had, zoals ik eerder al schreef, eerst wat anders voor hem moeten zoeken. Iets dat beter bij de persoon Endt paste en hem daarna van de functie van team manager moeten halen. Nu deed Ajax dat andersom en dat hoort niet.
David Endt had trouwens geen rol op het trainingsveld of in de tactische organisatie. Ik zie niet wat Endt hier aan had kunnen veranderen. De kracht van David Endt is zijn betrokkenheid en innemende persoonlijkheid. Maar daar win je geen wedstrijden door denk ik. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op maandag 27 april 2015 - 22:56 schreef Eide het volgende:Ik denk dat hij is afgerekend op de hoofdzaken. Zijn feitelijke functie inhoud. De logistieke en organisatorische afhandeling van alles dat met het eerste elftal heeft te maken. Dat wil niet zeggen dat David Endt niet heel waardevol was voor Ajax. Men had, zoals ik eerder al schreef, eerst wat anders voor hem moeten zoeken. Iets dat beter bij de persoon Endt paste en hem daarna van de functie van team manager moeten halen. Nu deed Ajax dat andersom en dat hoort niet. David Endt had trouwens geen rol op het trainingsveld of in de tactische organisatie. Ik zie niet wat Endt hier aan had kunnen veranderen. De kracht van David Endt is zijn betrokkenheid en innemende persoonlijkheid. Maar daar win je geen wedstrijden door denk ik. Ok duideliijk. Maar zijn taak was niet om wedstrijden te winnen maar de omstandigheden rond het team optimaal te maken. Maar belangrijke nog is dat hij mogelijke lastige figuren zou kunnen "begeleiden". |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat laatste is wel iets waarvoor David Endt zich goed had laten lenen ja. De opvang van nieuwe spelers, het opzoeken van jongens die het moeilijk hebben. Een beetje de opa rol. Daarbij wel de vraag of dat een formele en betaalde functie in een BVO moet zijn... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 27 april 2015 - 21:56 schreef Eide het volgende:Er waren echt wel legitieme redenen om een andere team manager te zoeken. David Endt was en is een echte clubman maar er gingen erg vaak dingen mis die op zijn bordje lagen. Kamers te weinig voor de selectie, ondermaatse trainingsfaciliteiten en meer van dat soort dingen. Waar ik in de affaire rondom David Endt zoveel moeite mee heb is dat Ajax hem eerst uit z'n functie geeft gezet en daarna zei "we zien wel of we nog iets voor je hebben". Dat was gewoon slecht. Als je zo'n clubmens niet in een bepaalde rol wilt zoek je eerst een alternatief en gaan je daar over praten. En niet zoals dat nu is gegaan. Ongetwijfeld zullen er dingen mis zijn gegaan maar haalde er da iemand BIJ ipv van Endt eruit te gooien. De man heeft Ajax door zijn aderen lopen en lag heel goed bij de spelers. Overmars, Sar, Bergkamp, FdB en Jonk komen op mij altijd zeer koel en zakelijk over een beetje "menselijkheid" zou daar prima tussen kunnen. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 27 april 2015 - 23:57 schreef Brandje het volgende:[..] Ongetwijfeld zullen er dingen mis zijn gegaan maar haalde er da iemand BIJ ipv van Endt eruit te gooien. De man heeft Ajax door zijn aderen lopen en lag heel goed bij de spelers. Overmars, Sar, Bergkamp, FdB en Jonk komen op mij altijd zeer koel en zakelijk over een beetje "menselijkheid" zou daar prima tussen kunnen. Mee eens en met het beleid van een grote doorstroming van zeer jonge jongens en spelers van een andere komaf is het misschien wel noodzakelijk om een soort opa figuur voor de begeleiding van deze puberale spelers. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
O jee, het volgende kritische punt. Hebben Overmars en De Boer zeker ook gedaan? |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
Mark van den Heuvel Niet Niki Zimling of Nick Viergever was dit seizoen de missing link bij Ajax, maar David Endt Los van elkaar sprak ik de voorbije maanden twee oud-Ajacieden, Dani da Cruz Carvalho in Lissabon en Dan Petersen op Corsica. Twee totaal verschillende karakters, maar allebei begonnen ze meteen over het in hun ogen totaal onbegrijpelijke ontslag bij Ajax van Ajax-teammanager David Endt. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 05:43 schreef Ajax Warrior het volgende:O jee, het volgende kritische punt. Hebben Overmars en De Boer zeker ook gedaan? Nee, wat hebben ze net niet gedaan. Behulpzame en sociale karakter (Goede people handling) en anderzijds de meedogenloos zware trainingen als Bobbi Harms en David Endt voor de eerste 2 aspecten. Nu moeten ze John Bosman inzetten voor de begeleiding van Zivkovic.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
drik
|
|
|
Wat een onzin of David End ze beter kan laten voetballen het zijn toch geen amateurs |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Klopt , het grootste deel zijn professionele pubers, die alles allemaal al hebben meegemaakt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Die azijnpisserij. Blijf vooral op alle slakken zout leggen lui en maak jezelf diep ongelukkig. Overal alleen het negatieve van inzien want dat helpt zo enorm.
Man, man, man. Wat wordt er dramatisch gedaan. Ajax draait een slecht seizoen. Dat is klote. Maar er wordt nu wel bovenmatig dramatisch gedaan. "Alles is kut, enter" is geen mening, dat is emotie. En het kan helemaal geen kwaad de ratio ook mee te laten doen. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 19:40 schreef Eide het volgende:Die azijnpisserij. Blijf vooral op alle slakken zout leggen lui en maak jezelf diep ongelukkig. Overal alleen het negatieve van inzien want dat helpt zo enorm. Man, man, man. Wat wordt er dramatisch gedaan. Ajax draait een slecht seizoen. Dat is klote. Maar er wordt nu wel bovenmatig dramatisch gedaan. "Alles is kut, enter" is geen mening, dat is emotie. En het kan helemaal geen kwaad de ratio ook mee te laten doen. Iets meer ratio zou in deze ook niet kwaad kunnen, maar het is niet alleen dit seizoen en dat is het probleem. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Eide, Je kunt ook alles positief blijven zien en de problemen blijven negeren. En alles recht praten dat krom is. Maar daar los je ook niets op.
Alleen is de achteruitgang eerder ingezet en camoufleerde het gewonnen kampioenschap van vorig seizoen heel veel. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Kut topic...Italiaanse homo...wat heeft die Endt nou voor een toevoeging....niks |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zeg ik dat dan? Maar dat is dus typisch een voorbeeld van de reacties die ik bedoel. Gewoon alles pertinent negatief beschouwen. Wat jij nu dus ook weer doet.
Ik schrijf namelijk nergens dat alles maar positief bekeken moet worden. Dat is wel waarjij op inhaakt. En ga je eigen reacties van de afgelopen dagen maar eens nalezen. En niet alleen die van jou hoor. Constant en consequent overal de meest negatieve invalshoek en daar waar nuance (let wel, nuance he, ik heb het nog altijd niet over positisme) wordt geopperd wordt dat weggelachen met sarcasme. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik wil overigens niemand voorschrijven hoe ze moeten reageren hoor. Maar het aanhoudende, niets ontziende neiging alles in een negatief dagbeeld te stellen is niet nodig in mijn optiek. Het komt de sfeer in ieder geval niet ten goede. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
David is een deel van de Ajax historie eentje die nog aan de Meer doet denken een persoon die bij al die mannetjes goed viel, en in vele gevallen misschien wat had kunnen betekenen in hun moeilijke weg naar het prof worden.En buiten dat die symphatieke held achter de schermen die zet je na zoveel jaar niet zomaar bij het vuilnis. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 23:26 schreef Eide het volgende:Zeg ik dat dan? Maar dat is dus typisch een voorbeeld van de reacties die ik bedoel. Gewoon alles pertinent negatief beschouwen. Wat jij nu dus ook weer doet. Ik schrijf namelijk nergens dat alles maar positief bekeken moet worden. Dat is wel waarjij op inhaakt. En ga je eigen reacties van de afgelopen dagen maar eens nalezen. En niet alleen die van jou hoor. Constant en consequent overal de meest negatieve invalshoek en daar waar nuance (let wel, nuance he, ik heb het nog altijd niet over positisme) wordt geopperd wordt dat weggelachen met sarcasme. Het klopt dat mijn reacties van de laatste dagen zeer kritisch zijn geweest t.a.v. vooral het Ajax-management. Ik ben een aantal dagen geleden eigenlijk weer gestart na een aantal maanden van betrekkelijke rust. Ik volgde de discussies wel op de achtergrond.
Ik begon mij te storen aan het continue en ongenuanceerd verdedigen (in mijn ogen) door een aantal forumleden van de staf en het spelersmateriaal. Kritiek op bijv. Frank is voor een aantal forumleden niet acceptabel. En ik kan het weten want ik heb een aantal keren deze discussie geprobeerd op te starten. Ik vind Frank tactisch een genie, maar in man-handling waardeloos.
Dit seizoen is er weer voortuitgang geboekt bij de jeugdopleiding, de doorbraak van Bazoer en de terugkeer van Fischer. Alleen is dit veel te weinig voor het 1e elftal en constateer ik een verdere achteruitgang t.a.v. het vorige seizoen.
Mijn bikkelharde kritiek heeft niets te maken met bijv. het mislopen van de titel, etc. maar meer een tegengeluid tegen de positieve reacties. Ik vind het voor mij typerend, dat ik tegenwoordig liever na een jeugdwedstrijd kijk. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Hahahahahahahahahahahaha yelleleleleleleleeeeee |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 19:40 schreef Eide het volgende:Die azijnpisserij. Blijf vooral op alle slakken zout leggen lui en maak jezelf diep ongelukkig. Overal alleen het negatieve van inzien want dat helpt zo enorm. Man, man, man. Wat wordt er dramatisch gedaan. Ajax draait een slecht seizoen. Dat is klote. Maar er wordt nu wel bovenmatig dramatisch gedaan. "Alles is kut, enter" is geen mening, dat is emotie. En het kan helemaal geen kwaad de ratio ook mee te laten doen. Helemaal gelijk man, ik maak al genoeg shit mee in het dagelijks leven.... Bijna alles hier is negatief en ik kom juist op het forum om even lekker niets aan mn kop te hebben....heerlijk slap lullen en domme dingen typen 😄
Maar 1 seizoen geen kampioen en het is allemaal kut hier! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
ja man niemand kan tegen zijn verlies dan worden er schuldigen gezocht !!!!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Kritiek is niets mis mee. maar het slaat om in aanhoudende, en ik mijn ogen soms onredelijke, negativiteit. Alsof je eerst een liter azijn moet drinken om even over je favoriete club te praten.
Ik heb dit seizoen ook echt wel genoten op momenten. De A1 en B1 waren geweldig en de talenten uit die groep kloppen al bij jong Ajax aan de deur. De doorbraak van El Ghazi, Bazoer en Riedewald was mooi. En Klaassen wordt meer en meer het mannetje. En de slechte prestaties door daar niets aan af.
Natuurlijk had ik ook liever kampioenschap nummer 5 gezien maar misschien is dit wel even goed voor Ajax. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Terechte kritiek is niets mis mee. Het wijzen op de tekortkomingen is bij mij niet alleen van dit seizoen, maar ook in de voorafgaande periode. Dit werd op dit forum telkenmale als onterechte kritiek bestempeld. Nu zie ik dezelfde forumleden deze kritiek niet meer echt kunnen ontkennen en wordt het onredelijk bestempeld.
Tuurlijk heb ik ook genoten, maar het overgrote deel (2/3 deel) van de wedstrijden was/is niet om aan te zien en Ajax-onwaardig met natuurlijk de enkele speler uitgezonderd.
Ik heb telkenmale aangegeven dat het bij mij niets met het verloren kampioenschap heeft te maken en het is een keurig stuk "Voor open doel", waar de hoop in omschreven staat voor verbetering van de huidige tekortkomingen. Die hoop heb ik ook, dat men dit nu eindelijk eens gaat aanpakken.
We gaan het zien en ook in het volgende seizoen zal ik positief, maar ook heel kritisch naar mijn club blijven kijken. Maar nu is het weer tijd om me te gaan voorbereiden op mijn verblijf van een maand in Paramaribo.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 april 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Vergeet je schaatsen niet |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Dank je, voor de tip, heb een extra koffer beschikbaar, moet nog wel een plaatsje voor te vinden zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 april 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 29 april 2015 - 12:36 schreef Ztjes het volgende:Terechte kritiek is niets mis mee. Het wijzen op de tekortkomingen is bij mij niet alleen van dit seizoen, maar ook in de voorafgaande periode. Dit werd op dit forum telkenmale als onterechte kritiek bestempeld. Nu zie ik dezelfde forumleden deze kritiek niet meer echt kunnen ontkennen en wordt het onredelijk bestempeld. Tuurlijk heb ik ook genoten, maar het overgrote deel (2/3 deel) van de wedstrijden was/is niet om aan te zien en Ajax-onwaardig met natuurlijk de enkele speler uitgezonderd. Ik heb telkenmale aangegeven dat het bij mij niets met het verloren kampioenschap heeft te maken en het is een keurig stuk "Voor open doel", waar de hoop in omschreven staat voor verbetering van de huidige tekortkomingen. Die hoop heb ik ook, dat men dit nu eindelijk eens gaat aanpakken. We gaan het zien en ook in het volgende seizoen zal ik positief, maar ook heel kritisch naar mijn club blijven kijken. Maar nu is het weer tijd om me te gaan voorbereiden op mijn verblijf van een maand in Paramaribo. Goede reis, Ztjes! |
|
|
|