|
|
remco k
|
|
|
Als ik het intervieuw hieronder met Veltman lees, besluipt mij een beangstigend gevoel, namelijk dat de Boer het systeem van Ajax wil veranderen in een iets meer defensieve stijl om van daaruit snel om te schakelen..
Is mijn gevoel juist, of is het slecht iets dat ze willen leren om er in Europa en de zware Nederlandse wedstrijden beter mee om te leren gaan??
Het eerste ben ik zwaar op tegen, het tweede uiteraard niet..
Wat denken jullie??
"Ajax trainde in aanloop naar het duel met PEC Zwolle (1-1) op de omschakeling. Verdediger Joël Veltman heeft ambities op dat vlak en ziet Real Madrid als grote voorbeeld voor Ajax. "We willen er net zo goed in worden als Real Madrid", vertelde Veltman aan De Persdienst. Tegen PEC Zwolle slaagde Ajax er niet in om dat al te realiseren. "Ik zag wel dat het vandaag nog niet helemaal lukte."
"Over twee weken, tegen Cambuur, zullen we ook het niveau van Real nog niet hebben. Maar we willen er wel naartoe, dat is ons streven", ambieert Veltman. "Als je ziet hoe zij met twee, drie passes iemand alleen voor de keeper zetten...", vervolgt hij.
Omschakeling
Ajax-trainer Frank de Boer zag dat er een paar momenten waren waarop Ajax de training koen toepassen. In de eerste helft zag de oefenmeester een aantal momenten waarop de Amsterdammers de tegenaanval konden inzetten. "Acht", constateerde De Boer.
"En we speelden ze allemaal niet goed uit. Tuurlijk, het is iets nieuws, we zijn het niet allemaal gewend. Maar het had wel veel beter gemoeten", aldus de trainer van de Amsterdamse club."
bron
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 20:52 schreef remco k het volgende:"Over twee weken, tegen Cambuur, zullen we ook het niveau van Real nog niet hebben" Het niveau zullen deze spelers niet halen over 2 weken, niet over 2 maanden en ook niet over 2 jaar. Als je dit systeem wilt spelen moet je goed zijn in de omschakeling maar ook heel goed kunnen verdedigen en dat is denk ik het grootste probleem. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 21:01 schreef morkanne het volgende:[..] Het niveau zullen deze spelers niet halen over 2 weken, niet over 2 maanden en ook niet over 2 jaar. Als je dit systeem wilt spelen moet je goed zijn in de omschakeling maar ook heel goed kunnen verdedigen en dat is denk ik het grootste probleem. Minste tegengoals op dit moment in de eredivisie alleen geven we wel teveel kansen weg! Voor de rest zie ik het wel zitten om iets nieuws te proberen, ons spel is zo gedateerd gelukkig durven ze nu wel af te stappen van dat saaie positiespel! Gewoon leren van andere topteams zo ontwikkeld de sport zich en zo moeten we meedenken om weer iets nieuws te verzinnen of zo dicht mogelijk bij de uitvoering van bepaalde hedendaagse systemen en spelopvattingen te komen! |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
Alles beter dan dat voetbel van de laatste jaren, dus prima, denk ik. |
|
|
|
|
ajax/410
|
|
|
Ik zou graag een 4-4-2 systeem zien
------------------Cilessen------------------ ---V.Rhijn--Veltman--Vermaelen--Emanuelson-- -------------------Gudelj------------------- ---Sinkgraven----------------------Bazoer--- ------------------Klaassen------------------ --------Cardozo----------------Milik-------- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 22:59 schreef ajax/410 het volgende:Ik zou graag een 4-4-2 systeem zien ------------------Cilessen------------------ ---V.Rhijn--Veltman--Vermaelen--Emanuelson-- -------------------Gudelj------------------- ---Sinkgraven----------------------Bazoer--- ------------------Klaassen------------------ --------Cardozo----------------Milik-------- kolere.....mafkees
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2015 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een ander systeem is niet nodig maar dit systeem het beroemde balbezit systeem moet een wijziging ondergaan meer snelheid in de pas en meer naar voren en betere aansluiting van achteruit. Uiteraard betekend dat wij voor dat systeem iets meer tegen doelpunten krijgen maar met wat meer kwaiteit in het team gaan wij leuker voetbal zien en minimaal net zoveel of meer punten pakken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 22:07 schreef 3sterren het volgende:[..] Minste tegengoals op dit moment in de eredivisie alleen geven we wel teveel kansen weg! Voor de rest zie ik het wel zitten om iets nieuws te proberen, ons spel is zo gedateerd gelukkig durven ze nu wel af te stappen van dat saaie positiespel! Gewoon leren van andere topteams zo ontwikkeld de sport zich en zo moeten we meedenken om weer iets nieuws te verzinnen of zo dicht mogelijk bij de uitvoering van bepaalde hedendaagse systemen en spelopvattingen te komen! Het systeem dat het meeste en grootste succes heeft de laatste jaren is juist dat wat Ajax graag speelt wn behoort te spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 23:43 schreef nora het volgende:Een ander systeem is niet nodig maar dit systeem het beroemde balbezit systeem moet een wijziging ondergaan meer snelheid in de pas en meer naar voren en betere aansluiting van achteruit. Uiteraard betekend dat wij voor dat systeem iets meer tegen doelpunten krijgen maar met wat meer kwaiteit in het team gaan wij leuker voetbal zien en minimaal net zoveel of meer punten pakken. Ik ben het helemaal met je eens. Een nieuw systeem is compleet overbodig. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ik was zondag bij de wedstrijd en het viel me op dat Bazoer vaak de man aan de bal was op de momenten van de counters, vaak deed hij er wat slechts mee. Bazoer is aanvallend gewoon (nog) niet slim genoeg. Klaassen en Sinkgraven hebben dat wel, daarom zou ik hen in de aanvallende rollen in het middenveld opstellen en Bazoer als cvm.
De positie die Klaassen afgelopen zondag invulde zou op deze manier zelfs ingevuld kunnen worden door Zimling, overigens lijkt het me duidelijk dat Andersen ook niet de man is voor de counter, dan kun je beter met Kishna spelen. overigens heeft Andersen naar mijn mening helemaal niks goed gedaan afgelopen Zondag... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Gaat niet gebeuren. We gaan enkel afscheid nemen van een aantal spelers.
Maar volgens mij heeft frank niet alles uit deze groep gehaald |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Of gwn weer met een ouderwetse nr 10 spelen klaar opgelost |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Inderdaad moet je niet willen. Wel prettig als je het beheerst. Voor de eredivisie waar iedereen inzakt wordt het zo ie zo al lastig. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 29 april 2015 - 07:52 schreef Hummel10 het volgende:[..] Inderdaad moet je niet willen. Wel prettig als je het beheerst. Voor de eredivisie waar iedereen inzakt wordt het zo ie zo al lastig. Misschien weer ouderwets met punt naar voor en Klaassen achter de spits, zou met Gudelje en Bazoer heel goed kunnen. |
|
|
|
|
ajax/410
|
|
|
quote: Je wou zeggen dat het 433 systeem prima werkt? Dat onze selectie goed genoeg is? Nee dus. Lijkt me vrij duidelijk dat dit team in het 442 systeem het beter doet dan het waardeloze elftal van nu. En alle spelers die er in staan zijn al bij Ajax of staan in de belangstelling van Ajax. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 29 april 2015 - 09:45 schreef ajax/410 het volgende:[..] Je wou zeggen dat het 433 systeem prima werkt? Dat onze selectie goed genoeg is? Nee dus. Lijkt me vrij duidelijk dat dit team in het 442 systeem het beter doet dan het waardeloze elftal van nu. En alle spelers die er in staan zijn al bij Ajax of staan in de belangstelling van Ajax. Vermaelen, Emanuelson en Cardozo gaan toch niet naar ajax komen.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 april 2015 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
ajax/410
|
|
|
quote: Niet met Overmars zijn waardeloze aankoopbeleid. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote: Onbegrijpelijk, dat jij het woord Ajax durft te gebruiken in je naam. Wat denk je dat je met een 4-4-2 meer kan dan met een 4-3-3 ? Jij hebt liever dat je middenvelders onder druk komen te staan door de backs van de tegenpartij? En omdat we nu 2e zijn geworden ( oké ondanks dramatisch spel ) moet het systeem naar een 4-4-2? Eigen jeugd is opgegroeid met 4-3-3 en met 4-4-2 leg je dus de nadruk op het verdedigen wat juist het slechtst bezet is bij Ajax. De aanval is nog altijd de beste verdediging ( zoals Johan zegt: als wij de bal hebben kunnen zij niet scoren ) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Je zou je eens moeten inlezen over 442. Er is namelijk een reden dat er geen hond is in de wereld die dit nog hanteert. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 29 april 2015 - 08:41 schreef riveco het volgende:[..] Misschien weer ouderwets met punt naar voor en Klaassen achter de spits, zou met Gudelje en Bazoer heel goed kunnen. Inderdaad Fischer en Sinkgraven kunnen het misschien ook wel Lekker rouleren want die kunnen ook linksbuiten. Goede spits ervoor en Ghazi rechts lijkt me prima. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 29 april 2015 - 14:06 schreef Eide het volgende:[..] Je zou je eens moeten inlezen over 442. Er is namelijk een reden dat er geen hond is in de wereld die dit nog hanteert. Wij wel bij Fc Bal op het dak. Omdat we de middelen niet hebben om aan te vallen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nee, want in het moderne voetbal met aanvallende backs is 442 zelfmoord. Niemand doet dat omdat je bij balverlies op het middenveld overlopen wordt. Dat heeft niets met aanvallende of verdedigende intenties op kwaliteiten te maken. Zelfs Mourinho met z'n ultra-behoudende instellingen speelt geen 442. |
|
|
|
|
Sebastiaan79
|
|
|
Ajax speelt al heel lang geen Ajax systeem meer. Al jaren veels te verdedigend, zonder lef en flair. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hoe goed of slecht een ploeg speelt zegt niets over het systeem en of dat wel of niet goed is..
Het systeem dat Ajax probeert te spelen is bewezen een goed systeem.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 23:53 schreef remco k het volgende:[..] Het systeem dat het meeste en grootste succes heeft de laatste jaren is juist dat wat Ajax graag speelt wn behoort te spelen. Op papier leuk en aardig maar aangezien het niet het meest simpele systeem is moet je wel de spelers ervoor hebben die het kunnen invullen. Eerste les voor een trainer zou ook moeten zijn. Je past je systeem aan de spelers die je hebt en niet de spelers aan het systeem. Van Gaal is daar dus echt een grootheid in. Ajax had voor mij allang veel eerder anders moeten gaan spelen. Met in eerste instantie minder mensen voor de bal en meer komende mensen en ik had met een echte nummer 10 gespeeld |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 29 april 2015 - 08:41 schreef riveco het volgende:[..] Misschien weer ouderwets met punt naar voor en Klaassen achter de spits, zou met Gudelje en Bazoer heel goed kunnen. Meer dan mee eens. Veel meer met komende mensen gaan werken ipv dat iedereen er al staat zoals nu vaak het geval is. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind eerlijk gezegd dat dat er veel te spichtig wordt gedaan over punt naar voor en naar achter. Je pint zelf enorm vast op zo'n manier. Juist middenvelders moeten wat vrijheid hebben daar speels in te zijn en dynamiek aan te brengen in de ploeg.
Het Ajax middenveld met Litmanen, Seedorf en Davids was daar een goed voorbeeld van. Litmanen was uitgesproken aanvallend maar Seedorf en Davids konden dat heel vrij invullen. Zelfs Rijkaard kwam regelmatig door terwijl die op papier toch centrale verdediger was.
Ik zou daarom liefst minder over punt naar voor of achter willen praten en meer denken in termen van capaciteiten van spelers en de mogelijkheden die een tegenstander/wedstrijd biedt.
Dat is overigens toch al wat ik het sterkste punt van Luis van Gaal vindt, zijn vermogen creatief te zijn met spelers en de tactische invulling van het spelletje zoals hij dat voorstaat. Op dat front kunnen alle Nederlandse trainers nog wel wat leren van Louis, ook onze eigen Frank de Boer. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Mee eens, alleen was Litmanen wel meesterlijk in het vrijlopen en aanspeelbaar zijn tegen de verdediging van de tegenstander.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 april 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 29 april 2015 - 19:24 schreef Eide het volgende:Ik vind eerlijk gezegd dat dat er veel te spichtig wordt gedaan over punt naar voor en naar achter. Je pint zelf enorm vast op zo'n manier. Juist middenvelders moeten wat vrijheid hebben daar speels in te zijn en dynamiek aan te brengen in de ploeg. Het Ajax middenveld met Litmanen, Seedorf en Davids was daar een goed voorbeeld van. Litmanen was uitgesproken aanvallend maar Seedorf en Davids konden dat heel vrij invullen. Zelfs Rijkaard kwam regelmatig door terwijl die op papier toch centrale verdediger was. Ik zou daarom liefst minder over punt naar voor of achter willen praten en meer denken in termen van capaciteiten van spelers en de mogelijkheden die een tegenstander/wedstrijd biedt. Dat is overigens toch al wat ik het sterkste punt van Luis van Gaal vindt, zijn vermogen creatief te zijn met spelers en de tactische invulling van het spelletje zoals hij dat voorstaat. Op dat front kunnen alle Nederlandse trainers nog wel wat leren van Louis, ook onze eigen Frank de Boer. Nou Eide daarom noem ik ook de namen erbij, Gudelj en Bazoer kunnen aanvallen en verdedigen en hebben een hoop loop vermogen ( dus die kunnen net als Davids en Seedorf ) de positie invullen. Verder is het inschuiven van de cv makkelijker met de punt naar voren ( zo kan hij gewoon vanuit zijn positie recht vooruit, zonder last te hebben van de enkele centrale middenvelder.) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik hoop niet dat Ajax het "PSV-systeem" van het begin van het seizoen gaat kopiëren, namelijk het systeem van reactievoetbal. De enige verandering waarop ik hoop, is dat er veel minder tikkies-terug en tikkies-breed zullen komen, en een systeem met veel meer druk naar voren. Een systeem van bravoure, durf, dominantie en gogme. Het systeem waar Ajax vroeger heel beroemd mee is geworden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 april 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 29 april 2015 - 20:00 schreef riveco het volgende:[..] Nou Eide daarom noem ik ook de namen erbij, Gudelj en Bazoer kunnen aanvallen en verdedigen en hebben een hoop loop vermogen ( dus die kunnen net als Davids en Seedorf ) de positie invullen. Verder is het inschuiven van de cv makkelijker met de punt naar voren ( zo kan hij gewoon vanuit zijn positie recht vooruit, zonder last te hebben van de enkele centrale middenvelder.) Perfecte post! Precies zo denk ik er ook over. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 29 april 2015 - 19:24 schreef Eide het volgende:Ik vind eerlijk gezegd dat dat er veel te spichtig wordt gedaan over punt naar voor en naar achter. Je pint zelf enorm vast op zo'n manier. Juist middenvelders moeten wat vrijheid hebben daar speels in te zijn en dynamiek aan te brengen in de ploeg. Het Ajax middenveld met Litmanen, Seedorf en Davids was daar een goed voorbeeld van. Litmanen was uitgesproken aanvallend maar Seedorf en Davids konden dat heel vrij invullen. Zelfs Rijkaard kwam regelmatig door terwijl die op papier toch centrale verdediger was. Ik zou daarom liefst minder over punt naar voor of achter willen praten en meer denken in termen van capaciteiten van spelers en de mogelijkheden die een tegenstander/wedstrijd biedt. Dat is overigens toch al wat ik het sterkste punt van Luis van Gaal vindt, zijn vermogen creatief te zijn met spelers en de tactische invulling van het spelletje zoals hij dat voorstaat. Op dat front kunnen alle Nederlandse trainers nog wel wat leren van Louis, ook onze eigen Frank de Boer. Als je een systeem speelt dan is het een absolute must dat je voor je beste spelers die meeste ruimte creëert. Vaak is juist een aanvallende middenvelder ook een van je beste spelers dus die moet je optimaal benutten. Door met de punt naar achteren te spelen wordt je eigen speelveld veel te klein. Je vleugelspeler staan veel te dicht op je rechter- en linker aanvallende middenvelder dus totaal geen ruimte voor een aktie van je buitenspelers want het is veel te vol. Verder wijken je twee aanvallende middenvelders vaak naar de flanken uit dus is er veel minder ruimte voor je backs om op te komen. Er zijn twee teams die met de punt naar achteren goed beheersen en dat zijn bayern en Barca want die hebben de spelers die onder druk een bal kunnen aannemen en spelen bovendien al jaren samen. Zoals Ajax het invult staan er teveel eigen mensen voor de bal. Daardoor wordt het te statisch en je maakt je eigen speelveld veel te klein waar je juist ruimte moet krijgen. Speel je met een nummer 10 dan liggen de flanken veel meer open voor je backs. Je hebt dus veel meer komende mensen terwijl nu je spelers er al staan. Dus weinig verrassends. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 30 april 2015 - 14:57 schreef Brandje het volgende:[..] Als je een systeem speelt dan is het een absolute must dat je voor je beste spelers die meeste ruimte creëert. Vaak is juist een aanvallende middenvelder ook een van je beste spelers dus die moet je optimaal benutten. Door met de punt naar achteren te spelen wordt je eigen speelveld veel te klein. Je vleugelspeler staan veel te dicht op je rechter- en linker aanvallende middenvelder dus totaal geen ruimte voor een aktie van je buitenspelers want het is veel te vol. Verder wijken je twee aanvallende middenvelders vaak naar de flanken uit dus is er veel minder ruimte voor je backs om op te komen. Er zijn twee teams die met de punt naar achteren goed beheersen en dat zijn bayern en Barca want die hebben de spelers die onder druk een bal kunnen aannemen en spelen bovendien al jaren samen. Zoals Ajax het invult staan er teveel eigen mensen voor de bal. Daardoor wordt het te statisch en je maakt je eigen speelveld veel te klein waar je juist ruimte moet krijgen. Speel je met een nummer 10 dan liggen de flanken veel meer open voor je backs. Je hebt dus veel meer komende mensen terwijl nu je spelers er al staan. Dus weinig verrassends. Je hebt helemaal gelijk Brandje.
Ajax probeert het systeem te spelen dat Barca speelt. Waar het bij Ajax fout gaat is dat alles statisch staat opgesteld, niemand is in beweging als er een actie gemaakt wordt, en vanuit ons middenveld maakt op Sinkgraven en Andersen na al helemaal niemand een actie. Wat je bij Barca ziet is dat de flanken altijd bezet zijn en vrijwel op de zijlijn, dit is of de buitenspeler of de back, en die spelen altijd relatief kort bij elkaar.. Ajax speelt met een middenvelder op de flank, en die staat daar eigenlijk nooit, daarnaast is alles zo statisch als wat en is er dus helemaal geen ruimte voor komende mensen. Dus een gebrek aan ruimte en passeeracties op de flanken en middenveld zorgt ervoor dat Ajax er gewoon structureel niet doorheen komt, als je daarbij optelt dat we geen spits hebben die uberhaubt een bal kan aannemen, laat staan bij zich houden. Tsja dan wordt het een lastig verhaal..
Het systeem klopt wel van Ajax, het moet alleen tactish heel anders ingevuld gaan worden.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De grap is overigens dat juist Barca middenvelders heel vaak stil staan. Moet je maar eens op letten. Die lopen zich echt niet de ballen uit de broek. De truc zit em in de aanname en open draaien. En dan meteen door op de diepte zoeken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 30 april 2015 - 15:25 schreef Eide het volgende:De grap is overigens dat juist Barca middenvelders heel vaak stil staan. Moet je maar eens op letten. Die lopen zich echt niet de ballen uit de broek. De truc zit em in de aanname en open draaien. En dan meteen door op de diepte zoeken. Stil staan is denk ik niet het juiste wordt.. Ze lopen heel slim, en zijn daardoor altijd aanspeelbaar. En doen vol mee in het druk zetten.. Het spel is ook wat dynamischer geworden als andere jaren.. Die aanname en opendraaien wat je aangeeft klopt helemaal, ik denk ook niet dat er middenvelders zijn die daar beter in zijn dan wat er bij Barca rondloopt.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 30 april 2015 - 15:25 schreef Eide het volgende:De grap is overigens dat juist Barca middenvelders heel vaak stil staan. Moet je maar eens op letten. Die lopen zich echt niet de ballen uit de broek. De truc zit em in de aanname en open draaien. En dan meteen door op de diepte zoeken. Ze lopen op het oog misschien niet veel mar ze lopen zo slim. Twee stapje opzij. Drie stapjes naar voren maar ze zijn altij aanspeelbaar en willen de bal hebben. Maar je kan Busqets, xavi en iniesta niet vergelijken met ons middenveld. Bij Bayern lopen de middenvelders wel weer heel veel. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Je moet denk ik in ogenschouw nemen dat het verschil tussen barca en de rest van Spanje behoorlijk groot is. Dan heb ik het over individuele kwaliteiten. dat beinvloed het zicht op het teampresentatie en team tactiek.
wat belangrijk is dat je zonder individuele kwaliteiten wel degelijk een goede team tactiek of teampresentatie komen
overigens wil ik hierbij wel zeggen dat Barça nu echt op de aanval leunt, met de spelers die daar deel uit maken. eerder was vooral het middenveld belangrijk als aanvulling messi sterkste linnie is bij barca naar voren geschoven |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 30 april 2015 - 16:48 schreef Brandje het volgende:[..] Ze lopen op het oog misschien niet veel mar ze lopen zo slim. Twee stapje opzij. Drie stapjes naar voren maar ze zijn altij aanspeelbaar en willen de bal hebben. Maar je kan Busqets, xavi en iniesta niet vergelijken met ons middenveld. Bij Bayern lopen de middenvelders wel weer heel veel. Absoluut. Hoewel bij beide clubs de echte dynamiek van de backs en buitenspelers komt en niet van de middenvelders die veelal eerder positioneel spelen dan op de actie. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
Die Veltman: proberen het niveau van Real te halen. Wat geven ze die jongens te drinken daar bij Ajax. Wat een bezopen praat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 30 april 2015 - 18:46 schreef biebie het volgende:Die Veltman: proberen het niveau van Real te halen. Wat geven ze die jongens te drinken daar bij Ajax. Wat een bezopen praat. Wat is er mis met de poging dan? Ik snap dat we dat niveau niet gaan halen, maar als je op driekwart komt is dat al heel erg goed, en je moet altijd hoger mikken dan het je halen kunt.. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op donderdag 30 april 2015 - 19:38 schreef remco k het volgende:[..] Wat is er mis met de poging dan? Ik snap dat we dat niveau niet gaan halen, maar als je op driekwart komt is dat al heel erg goed, en je moet altijd hoger mikken dan het je halen kunt.. Nee, tuurlijk, er is niks met proberen, maar het is zo sneu allemaal. Spelers die nauwelijks het juniorenniveau zijn ontgroeid gaan Real als voorbeeld stellen. Laat ze eerst maar eens met serieus voetbal proberen kleinere clubs in de eredivisie op te rollen. Want dat lukt Ajax al een paar seizoenen niet. Gewoon een wedstrijd met 6 of 7 doelpunten verschil winnen. Want dat doen Real en Barca regelmatig. Zolang je dat niet kan doe je er verstandiger aan wat bescheidener doelen te stellen. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Volgens mij is er niets mis met het systeem maar alles met de keuzes die de spelers in het veld gedurende de wedstrijd maken. Dit kan voortkomen uit onzekerheid en of gebrek aan kwaliteit!
Verder ben ik het alleen eens met onze 410 vriend wat Overmars betreft! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat bedoel ik dus met negativisme. Veltman geeft met een uitspraak aan dat ze naar het hoogste mogelijke streven en dat wordt dan weer helemaal uit verband gerukt om er een negatieve draai aan te geven. Wees verdomme toch blij dat zo'n jonge jongen het besef heeft dat het heel veel beter moet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 april 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op donderdag 30 april 2015 - 21:13 schreef Eide het volgende:Dat bedoel ik dus met negativisme. Veltman geeft met een uitspraak aan dat ze naar het hoogste mogelijke streven en dat wordt dan weer helemaal uit verband gerukt om er een negatieve draai aan te geven. Wees verdomme toch blij dat zo'n jonge jongen het besef heeft dat het heel veel beter moet. Het zou bijna grappig zijn als het niet zo tragisch was als je als seizoenkaarthouder honderden euro's per jaar kwijt bent. Na elke kutwedstrijd horen we van jouw jonge jongens dat het beter moet, dat ze nu toch echt door een ondergrens zijn gezakt. En wat blijkt? Een week later is het weer kut. Let's face it: er zit geen enkele potentie in de huidige spelersgroep op twee of drie spelers na. De rest grossiert in wekelijkse fouten waar ze niet van leren. Dat heeft niks te maken met negativisme, maar alles met realiteit. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het is kut, maar dat is toch geen reden om elke uitspraak of opmerking met azijn te besprenkelen of wel? Wat moet zo'n gozer dan zeggen? Niets dat momenteel van spelers of club afkomt kan op iets anders dan zure reactiesz en standaard cliches rekenen. En dat heeft niets met realisme te maken, dat is negativiteit. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nogmaals, het gaat mij niet op de kritische opmerkingen hoor. Er zijn echt talloze voorbeelden te noemen waar de kritiek heel terecht is. Ik laat in mijn wedstrijdtopics volgens mij ook een nadrukkelijk kritische houding doorschemeren. Maar als je echt alles door de negatieve bril gaat zien heeft het niets meer met realisme te maken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 april 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op donderdag 30 april 2015 - 22:45 schreef Eide het volgende:Nogmaals, het gaat mij niet op de kritische opmerkingen hoor. Er zijn echt talloze voorbeelden te noemen waar de kritiek heel terecht is. Ik laat in mijn wedstrijdtopics volgens mij ook een nadrukkelijk kritische houding doorschemeren. Maar als je echt alles door de negatieve bril gaat zien heeft het niets meer met realisme te maken. Wordt jij soms betaald door Ajax om dit soort positivo praatjes rond te strooien? Lijkt wel een vorm van match fixing. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 mei 2015 - 00:00 schreef biebie het volgende:[..] Wordt jij soms betaald door Ajax om dit soort positivo praatjes rond te strooien? Lijkt wel een vorm van match fixing. Eide = Ajax en een toffe gozer....niks mis mee toch ?? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
0
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 mei 2015 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het heeft allemaal niet met "positivo" te maken. Waar het mee te maken heeft is dat ik graag op dit forum kom. En als je alleen maar Waldorf & Statler-achtig gezanik op je afgevuurd krijgt gaat de lol er snel vanaf. En nee, ik ben niet de enige die er zo over denkt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 mei 2015 door Eide -- |
|
|
|