BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Cambuur Leeuwarden (zondag 10 mei 2015, 14:30); 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 29 april 2015 - 12:33   quote  deeplink  
198455_341_AFC_Redactioneel_600x338_Ajax_SCCambuur_600x338.jpg

Het seizoen is bijna ten einde. In de voorlaatste speelronde is die andere club uit Friesland de tegenstander voor ons aller Ajax. Cambuur is een van de clubs die de afgelopen paar seizoenen niet alleen promoveerde maar zich daarnaast ook uitstekend staande heeft weten te houden in de Eredivisie. Voor Ajax maakt dat overigens allemaal niet uit. In de vorm waarin dit elftal steekt weet Frank de Boer dat elke tegenstander lastig is. De doelstelling is, nu de 2e plaats is veiliggesteld, toch voornamelijk pijn- en blessurevrij de eindstreep halen om daarna alle pijlen op volgend seizoen te richten.

Ajax speelde in haar historie slechts 11 duels tegen Cambuur Leeuwarden. Daarvan won Ajax er 9 en ging er 1 verloren. Logischerwijs was dus 1 maal een gelijkspel het resultaat. In seizoen 88/89 was Cambuur ooit eens ruim te sterk en was de einduitslag 4-1 voor de Friezen. Sinds de promotie in 13/14 speelde Ajax en Cambuur 3 maal tegen elkaar. Ajax won 2 maal en speelde een maal gelijk. Eerder dit seizoen speelde Ajax na een zwakke eerste 20 minuten uiteindelijk de wedstrijd vrij makkelijk uit met als einduitslag 2-4.

De Geelblauwen zijn verzekerd van het beste seizoen in de geschiedenis van de club. Onder trainer Henk de Jong staat Cambuur keurig 9e. Met slechts 6 seizoenen Eredivisie is het niet moeilijk te verzinnen dat dat een luxe positie is bij deze club die historisch gezien altijd moest knokken tegen degradatie. Cambuur maakt in theorie zelfs nog kans op de play-offs indien Zwolle de KNVB beker wint en het over Groningen heen weet te wippen.
Het grote gevaar van Cambuur heet Obeche. De 30 jarige Nigeriaan heeft 13 goals gemaakt dit seizoen. Hij wordt daarin bijgestaan door Van der Streek die met 7 goals op respectabele afstand volgt. Zij vormen samen het grootste gevaar in de Cambuur selectie waar verder weinig uitblinkers in te benoemen zijn. De Friezen zijn toch voornamelijk een hardwerkend collectief.

Bij Ajax zal Arek Milik vermoedelijk terug keren na zijn blessure. Voorin heeft De Boer er met Fischer mogelijkheden bij gekregen. Mogelijk dat Milik voorin geflankeerd wordt door de jonge Deen en El Ghazi. Op het middenveld is Sinkgraven een vraagteken door zijn blessure. Waarschijnlijk zullen Serero, Klaassen en Bazoer weer spelen. Achterin is Veltman als enige een zekerheid nu ook Ricardo van Rhijn niet meer zeker is van een basisplek. Omdat nu nog onduidelijk is of Boilesen op tijd herstelt is maken achterin Riedewald, Moisander en Viergever alle drie kans op een plekje in het elftal.

Als eerder geschreven; eerder dit seizoen won Ajax met 2-4 na een vroege en klungelachtige tegentreffer. Na 20 zwakke minuten zette Ajax de wedstrijd toen uiteindelijk redelijk eenvoudig om in winst.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 mei 2015 door Eide --
remco k
 remco k - woensdag 29 april 2015 - 18:23   quote  deeplink  
Ziet er weer netjes uit Eide..

Ik denk oprecht dat Ajax hier met 3 of 4 goals verschil gaat winnen.. Ook in hele slechte periodes lukt er weleens wat..
Ztjes
 Ztjes - woensdag 29 april 2015 - 19:42   quote  deeplink  
Zou heel prettig zijn voor de trouwe seizoenkaarthouders.
Eide
 Eide - woensdag 29 april 2015 - 22:39   quote  deeplink  
Boilesen hervat groepstraining
Nicolai Boilesen heeft woensdag de groepstraining bij Ajax hervat. De Deen stond de laatste weken aan de kant wegens een blessure aan een bilspier. Arkadiusz Milik oefende nog wel individueel. De verwachting is dat de Poolse spits eveneens op tijd fit is voor het eerstvolgende competitieduel van volgende week zondag met SC Cambuur.

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 april 2015 - 23:38   quote  deeplink  
7-0 enkel omdat ik er bij ben met de kinderen!
Arie van Rooijen
 Arie van Rooijen - donderdag 30 april 2015 - 01:48   quote  deeplink  
Voor het eerst ga ik met mn, kleinzoon van 6 jaar naar een live wedstrijd van Ajax. Hij is helemaal gek van Ajax .Hij weet nog van niets. Want dan slaapt hij niet. Veel geld betaald voor 3 kaartjes totaal 156 euro.
Dus Ajax spelers maakt er aub een geweldige show van. Ik wil hem graag zien genieten. Daar ben ik opa voor.
Eide
 Eide - donderdag 30 april 2015 - 05:15   quote  deeplink  
Ik hoop het van harte voor je maar ik vrees het ergste. Ik wacht zelf nog even tot aankomend seizoen om mijn zoontje een keer mee te nemen. Hij wordt in juli 6 maar is toch nog niet toe aan zo lang voetbal kijken ;)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 30 april 2015 - 06:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 april 2015 - 01:48 schreef Arie van Rooijen het volgende:
Voor het eerst ga ik met mn, kleinzoon van 6 jaar naar een live wedstrijd van Ajax. Hij is helemaal gek van Ajax .Hij weet nog van niets. Want dan slaapt hij niet. Veel geld betaald voor 3 kaartjes totaal 156 euro.
Dus Ajax spelers maakt er aub een geweldige show van. Ik wil hem graag zien genieten. Daar ben ik opa voor.
Leuk zeg! Hopen dat er een beetje gebikkeld gaat worden door onze mannen!!
Paar mooie doelpunten!!

Veel plezier opa!
Loetje
 Loetje - donderdag 30 april 2015 - 11:58   quote  deeplink  
1-0
Pietje
 Pietje - donderdag 30 april 2015 - 13:44   quote  deeplink  
Prachtig, Eide. Ik zeg het je nog maar eens: ik vind deze wedstrijdtopics altijd een lust voor het oog en ik lees die dan ook met erg veel plezier.

Alleen een overwinning telt. Deze keer niet alleen voor de drie punten, maar vooral om de kater van de afgelopen wedstrijd weg te spoelen. Ik hoop dat de spelers beseffen, dat de supporters willen, nee eisen, dat er spektakel geboden moet worden in deze laatste thuiswedstrijd van dit mislukte seizoen. Ik hoop om een mooie 4-0 overwinning.
Pietje
 Pietje - donderdag 30 april 2015 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 april 2015 - 01:48 schreef Arie van Rooijen het volgende:
Ik hoop het voor jou en je kleinzoon! Veel plezier, Arie.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 01 mei 2015 - 06:23   quote  deeplink  
Oke.....6-1
0-1 achter en dan.....kaboom!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 01 mei 2015 - 11:40   quote  deeplink  
Ik stop met voorspellen. 5-0!

chips, nu doe ik het toch weer ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 07 mei 2015 - 17:43   quote  deeplink  
0-0 of 1-0! Veel spectaculairder zal het niet worden waarschijnlijk! Gelukkig geen last van de terechte politiestakingen!!
Eide
 Eide - vrijdag 08 mei 2015 - 19:42   quote  deeplink  
Ajax zonder twee middenvelders; aanvaller is 'risicogeval' voor De Boer

Ajax speelt aankomende zondag tegen SC Cambuur. Arek Milik is mogelijk weer van de partij bij de Amsterdammers, terwijl Niki Zimling en Davy Klaassen er niet bij zijn. Trainer Frank de Boer kon vrijdag putten uit 21 spelers, waaronder drie keepers, op één van de laatste trainingen voor het duel.

De selectie van Ajax is dan ook 'zo goed als fit', meent De Boer. "Natuurlijk zijn er paar jongens weggeweest. Niki Zimling is nog niet helemaal fit en Davy Klaassen is natuurlijk geopereerd", wijst De Boer op de clubsite van Ajax naar de blessuregevallen. Zimling trainde apart van de groep, Klaassen verscheen niet op het trainingsveld.

Het is de grote vraag of de oefenmeester tegen Cambuur over Milik kan beschikken. "Arek heeft de laatste twee trainingen goed doorstaan, maar we moeten met de medische staf afwegen of we het risico willen nemen voor zondag", laat De Boer weten. Milik trainde wel volledig mee met de selectie van de Amsterdammers.

Bron
biebie
 biebie - vrijdag 08 mei 2015 - 22:54   quote  deeplink  
De Boer belooft spektakel! Yes! Ik ben er helemaal klaar voor !
remco k
 remco k - zaterdag 09 mei 2015 - 10:44   quote  deeplink  
Volgens mij belooft ie helemaal niks..
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 09 mei 2015 - 13:03   quote  deeplink  
Iets beloven en iets krijgen zijn 2 verschillende aspecten!
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 14:19   quote  deeplink  
Milik ontbreekt in selectie van Ajax; weer geen plekje voor 'lastige jongen'

Ajax-trainer Frank de Boer moet het zondag tegen SC Cambuur toch stellen zonder de Poolse spits Arek Milik. Hij is nog niet voldoende hersteld van een blessure en vormde een risicogeval. Daley Sinkgraven keert terug in de selectie.

Davy Klaassen is er ook niet bij tegen Cambuur. De middenvelder onderging onlangs een operatie aan de buikwand en komt dit seizoen dan ook niet meer in actie. Datzelfde geldt dus voor Milik. De Boer twijfelde al aan de inzetbaarheid van Milik.

In het afsluitende competitieduel zit Richairo Zivkovic weer niet bij de selectie, ondanks het ontbreken van Milik. Kenny Tete zit er wel weer bij, evenals Jairo Riedewald. Verder zijn er weinig verrassingen in de selectie van Ajax.

De Amsterdammers zijn al zeker van de tweede plek en zullen zondag proberen om het seizoen voor eigen publiek af te sluiten met een zege op Cambuur. De Leeuwarder club staat momenteel negende.

bron

Wat mij betreft begint het uit de selectie laten van Zivkovic op een regelrechte strafexpeditie te lijken. Jammer, want zo gaat Zivko de deur uit lopen bij Ajax. Ik vind dat je zo niet met een jonge speler om dient te gaan. Ajax wil hem "mores" leren, maar zij zouden zo maar eens het tegenovergestelde kunnen bereiken. Erg dom. Zivkovic zat ook niet eens in de selectie van Jong Ajax, gisterenavond. Geloof me, deze jongen gaat op deze manier mentaal helemaal naar de verdommenis.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 mei 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - zaterdag 09 mei 2015 - 14:22   quote  deeplink  
Zivkovic bleef bij Jong Ajax uit voorzorg aan de kant. Hij kreeg tijdens de warming-up ergens last van. Mogelijk heeft hij een blessure.
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 14:22 schreef Eide het volgende:
Zivkovic bleef bij Jong Ajax uit voorzorg aan de kant. Hij kreeg tijdens de warming-up ergens last van. Mogelijk heeft hij een blessure.
Dan zou Ajax daar toch wel over gecommuniceerd hebben??
Eide
 Eide - zaterdag 09 mei 2015 - 14:31   quote  deeplink  
Dat is wat er bij het verslag van Jong Ajax stond, dat hij uit voorzorg aan de kant bleef en last minute door Acolatse werd vervangen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 14:31 schreef Eide het volgende:
Dat is wat er bij het verslag van Jong Ajax stond, dat hij uit voorzorg aan de kant bleef en last minute door Acolatse werd vervangen.
Thanks voor de info. Ik kon het gisteren niet volgen, maar zag in het verslag alleen dat de naam van Zivko er niet bij stond. Voor mij betekende dat, dat hij in de A-selectie zou zitten. Maar weer niet dus.
remco k
 remco k - zaterdag 09 mei 2015 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 14:19 schreef Pietje het volgende:

Ajax-trainer Frank de Boer moet het zondag tegen SC Cambuur toch stellen zonder de Poolse spits Arek Milik. Hij is nog niet voldoende hersteld van een blessure en vormde een risicogeval. Daley Sinkgraven keert terug in de selectie.

Davy Klaassen is er ook niet bij tegen Cambuur. De middenvelder onderging onlangs een operatie aan de buikwand en komt dit seizoen dan ook niet meer in actie. Datzelfde geldt dus voor Milik. De Boer twijfelde al aan de inzetbaarheid van Milik.

In het afsluitende competitieduel zit Richairo Zivkovic weer niet bij de selectie, ondanks het ontbreken van Milik. Kenny Tete zit er wel weer bij, evenals Jairo Riedewald. Verder zijn er weinig verrassingen in de selectie van Ajax.

De Amsterdammers zijn al zeker van de tweede plek en zullen zondag proberen om het seizoen voor eigen publiek af te sluiten met een zege op Cambuur. De Leeuwarder club staat momenteel negende.

bron

Wat mij betreft begint het uit de selectie laten van Zivkovic op een regelrechte strafexpeditie te lijken. Jammer, want zo gaat Zivko de deur uit lopen bij Ajax. Ik vind dat je zo niet met een jonge speler om dient te gaan. Ajax wil hem "mores" leren, maar zij zouden zo maar eens het tegenovergestelde kunnen bereiken. Erg dom. Zivkovic zat ook niet eens in de selectie van Jong Ajax, gisterenavond. Geloof me, deze jongen gaat op deze manier mentaal helemaal naar de verdommenis.
Sorry hoor, maar die jongen presteerd structureel niet de laatste maanden, is een disciplinaire ramp en dan zou die waarop recht hebben??
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 14:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar die jongen presteerd structureel niet de laatste maanden, is een disciplinaire ramp en dan zou die waarop recht hebben??
Nee, Remco, ik schreef nergens, dat hij automatisch ergens "recht" op zou hebben. Maar bij het ontbreken van de eerste spits, lijkt het mij logisch dat er een andere spits voor in de plaats zou komen. Ik heb ergens al eens eerder geschreven, dat Zivkovic in een moeilijke leeftijd zit. Ik ben ervaringsdeskundige met mijn kinderen, zo'n 20 jaar geleden toen zij volop aan het puberen waren. Straffen werkte niet, in tegendeel, maar eerder met elkaar in gesprek blijven en de goede dingen accentueren. Inmiddels zijn zij 36 en 34 jaar en zij hebben het er nog steeds over en zijn mijn vrouw en mij dankbaar hoe wij hen hebben "aangepakt". Ik denk serieus dat Ajax er goed aan zou doen om naast Zivkovic een ouder iemand neer te zetten om hem te begeleiden. Nu is Ajax bezig met kapitaal vernietigen. En wie weet, door hem een kans in Ajax-1 te geven, dat hij gaat vlammen. Vertrouwen geven op die leeftijd kan wonderen doen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 mei 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 14:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nee, Remco, ik schreef nergens, dat hij automatisch ergens "recht" op zou hebben. Maar bij het ontbreken van de eerste spits, lijkt het mij logisch dat er een andere spits voor in de plaats zou komen. Ik heb ergens al eens eerder geschreven, dat Zivkovic in een moeilijke leeftijd zit. Ik ben ervaringsdeskundige met mijn kinderen, zo'n 20 jaar geleden toen zij volop aan het puberen waren. Straffen werkte niet, in tegendeel, maar eerder met elkaar in gesprek blijven en de goede dingen accentueren. Inmiddels zijn zij 36 en 34 jaar en zij hebben het er nog steeds over en zijn mijn vrouw en mij dankbaar hoe wij hen hebben "aangepakt". Ik denk serieus dat Ajax er goed aan zou doen om naast Zivkovic een ouder iemand neer te zetten om hem te begeleiden. Nu is Ajax bezig met kapitaal vernietigen. En wie weet, door hem een kans in Ajax-1 te geven, dat hij gaat vlammen. Vertrouwen geven op die leeftijd kan wonderen doen.
Blijkbaar denkt zijn zaakwaarnemer daar anders over Pietje!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 mei 2015 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 14:19 schreef Pietje het volgende:

bron

Dat gelul over Zivkovic moet eens over zijn. Is structureel te laat en wordt daarvoor gestraft! Blijkbaar is zijn zaakwaarnemer het eens met deze aanpak van Ajax. Ook zijn eigen familie schijnt zich te schamen voor zijn gedrag!
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 15:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blijkbaar denkt zijn zaakwaarnemer daar anders over Pietje!
Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar wel weet ik, dat ik die jongen anders zou behandelen. Zoals Ajax het nu doet, blijkt het in ieder geval niet te werken.
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 15:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat gelul over Zivkovic moet eens over zijn. Is structureel te laat en wordt daarvoor gestraft! Blijkbaar is zijn zaakwaarnemer het eens met deze aanpak van Ajax. Ook zijn eigen familie schijnt zich te schamen voor zijn gedrag!
Noem jij het maar lullen, ik noem het anders.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 15:54   quote  deeplink  
Wat een galavoorstelling van de A1 weer jongens. 5-0 weer voor. 3x Bulut. Kampioenschap is binnen
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 15:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar wel weet ik, dat ik die jongen anders zou behandelen. Zoals Ajax het nu doet, blijkt het in ieder geval niet te werken.
Maar stel, hij zou een andere club hebben, welke club is hier van gediend? Jr bent professional hè. Een keer een fout mag, maar het is een hele reeks en deze jongen presteert momenteel echt zeer, maar dan ook echt zeer slecht. Niet alleen qua doelpunten, ook de mentaliteit van hem in het veld is een ramp
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 15:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar stel, hij zou een andere club hebben, welke club is hier van gediend? Jr bent professional hè. Een keer een fout mag, maar het is een hele reeks en deze jongen presteert momenteel echt zeer, maar dan ook echt zeer slecht. Niet alleen qua doelpunten, ook de mentaliteit van hem in het veld is een ramp
Daar twijfel ik ook geen seconde aan, Loetje. Maar ik heb het voornamelijk over het begeleiden van deze jongen. Enkel straffen blijkt namelijk niet te werken. Ik schreef hier eerder, dat ik thuis ook twee enorme pubers heb gehad, die hun kont tegen de kribben gooiden. Mijn vrouw en ik hebben de kinderen niet gestraft, maar gingen met hen in gesprek en dat bleek wonderwel goed te werken en daar zijn onze kinderen ons nog steeds dankbaar voor. Het had zo maar kunnen ontsporen. Ik ben bang, dat het met Zivkovic wel verkeerd gaat aflopen en dat vind ik echt heel erg jammer voor zo'n talentvolle speler. That's all.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 mei 2015 door Pietje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 09 mei 2015 - 16:12   quote  deeplink  
Situatie met zivko is natuurlijk sneu.
Maar de speler is zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
Hij verpest zelf zijn eigen carriere, dat doet ajax niet.
Als je niet zou straffen dan gaan andere wellicht ook dingen doen die je niet wilt dat ze doen, dan ben je verder van huis.
Ajax zal wel vaak met zivko praten en begeleiden, maar als hij er niks mee doet met dat advies wat hij krijgt dan kan Ajax ook niks anders dan dit doen.

En overigs weten we alleen dat hij niet bij selectie zit.
Wat er verder gebeurd dat weten we toch niet.
Dus iets zeggen over een slechte begeleiding kan je niet spreken.
Maar als de zaakwaarnemer de standpunt van de club bevestigd dan ligt het eerder aan de speler zelf dan aan de club.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 16:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Daar twijfel ik ook geen seconde aan, Loetje. Maar ik heb het voornamelijk over het begeleiden van deze jongen. Enkel straffen blijkt namelijk niet te werken. Ik schreef hier eerder, dat ik thuis ook twee enorme pubers heb gehad, die hun kont tegen de kribben gooiden. Mijn vrouw en ik hebben de kinderen niet gestraft, maar gingen met hen in gesprek en dat bleek wonderwel goed te werken en daar zijn onze kinderen ons nog steeds dankbaar voor. Het had zo maar kunnen ontsporen. Ik ben bang, dat het met Zivkovic wel verkeerd gaat aflopen en dat vind ik echt heel erg jammer voor zo'n talentvolle speler. That's all.
Ik snap opzich je punt wel. Maar hij is inmiddels 18?? Is jong maar het besef moet gaan komen. Elke keer gebeurd het weer. In het begin waren het vermaningen en dat pakte ook niet. Ajax heeft veel voor hem betaald, die verwachten professionaliteit. Maak me enorm zorgen want hij redt het gewoon niet zo. En het is niet alleen de begeleiding hoor
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 16:42   quote  deeplink  
Bovendien Pietje, ook in de wedstrijden geen arbeid he. Veel zeiken op teamgenoten. Paar goede wedstrijden gehad maar amper vreugde bij de goals. Positioneel vaak niet goed. Dat ligt niet aan begeleiding. Ulderink, zijn trainer is echt wel een positieve man van wie hij de kansen wel krijgt. Hij betaald het niet terug
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 16:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik snap opzich je punt wel. Maar hij is inmiddels 18?? Is jong maar het besef moet gaan komen. Elke keer gebeurd het weer. In het begin waren het vermaningen en dat pakte ook niet. Ajax heeft veel voor hem betaald, die verwachten professionaliteit. Maak me enorm zorgen want hij redt het gewoon niet zo. En het is niet alleen de begeleiding hoor
Natuurlijk moet het besef komen of er eigenlijk al zijn. De één is met 18 jaar nog erg jong, maar je hebt ook vroeg-volwassenen van die leeftijd. Dat hangt een beetje af van het milieu waarin je bent opgegroeid. Geloof me Loetje, ik verdedig zijn gedrag niet, want want hij laat zien, dat kan niet, dat ben ik beslist met je eens, maar toch denk ik, dat een soort van mental coach bij hem wonderen kan doen. Maar op de huidige manier doorgaan kan ook niet, dan heb je alleen maar verliezers.
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 16:42 schreef Loetje het volgende:
Bovendien Pietje, ook in de wedstrijden geen arbeid he. Veel zeiken op teamgenoten. Paar goede wedstrijden gehad maar amper vreugde bij de goals. Positioneel vaak niet goed. Dat ligt niet aan begeleiding. Ulderink, zijn trainer is echt wel een positieve man van wie hij de kansen wel krijgt. Hij betaald het niet terug
Dat hij weinig arbeid verricht in wedstrijden heeft denk ik te maken, dat hij zijn kont tegen de kribben gooit. Dat is precies hetgeen ik bedoelde. Hartstikke stom uiteraard, maar het past wel bij de gedachte die ik over zijn puberaal gedrag beschreef.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 mei 2015 - 18:14   quote  deeplink  
Hopelijk beseft hij snel dat Ajax groter is dan hem.
En gaat hij wel arbeid leveren in potentie gewoon een goede spits.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:07 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk moet het besef komen of er eigenlijk al zijn. De één is met 18 jaar nog erg jong, maar je hebt ook vroeg-volwassenen van die leeftijd. Dat hangt een beetje af van het milieu waarin je bent opgegroeid. Geloof me Loetje, ik verdedig zijn gedrag niet, want want hij laat zien, dat kan niet, dat ben ik beslist met je eens, maar toch denk ik, dat een soort van mental coach bij hem wonderen kan doen. Maar op de huidige manier doorgaan kan ook niet, dan heb je alleen maar verliezers.
Geloof dat ook wel. Maar ik zie nog geen tikkeltje mentaliteit. Niet eens 10% van wat nodig is. Heeft ondanks zijn 18 jaar al meer ervaring dan bijna elke speler in zijn soort en leeftijd. 2 jaar betaald voetbal en een vol seizoen gespeeld. Het moet nu gaan komen
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat hij weinig arbeid verricht in wedstrijden heeft denk ik te maken, dat hij zijn kont tegen de kribben gooit. Dat is precies hetgeen ik bedoelde. Hartstikke stom uiteraard, maar het past wel bij de gedachte die ik over zijn puberaal gedrag beschreef.
Ja. Maar het was duidelijk dat hij bij Jong Ajax begon. Dan moet je niet tekenen hè. Dit overtuigd De Boer niet. Toen hij even 6/7 wedstrijden goed speelde zat ie ook direct bij het eerste hè
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:14 schreef Hummel10 het volgende:
Hopelijk beseft hij snel dat Ajax groter is dan hem.
En gaat hij wel arbeid leveren in potentie gewoon een goede spits.
En dan nog iets, hij is in potentie zeker goed, maar niet voor Ajax zolang Ajax zo blijft spelen
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ja. Maar het was duidelijk dat hij bij Jong Ajax begon. Dan moet je niet tekenen hè. Dit overtuigd De Boer niet. Toen hij even 6/7 wedstrijden goed speelde zat ie ook direct bij het eerste hè
We zullen het gaan zien, Loetje. De tijd zal het leren. Wel hoop ik, dat het kwartje snel zal vallen bij Zivkovic en hij zich zal realiseren dat zijn mentaliteit moet veranderen. Met of zonder hulp van iemand.
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 19:54   quote  deeplink  
Maar ik haak even af. We krijgen zo bezoek van vrienden. Plezierige avond!
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 19:54 schreef Pietje het volgende:
Maar ik haak even af. We krijgen zo bezoek van vrienden. Plezierige avond!
Veel plezier!
remco k
 remco k - zaterdag 09 mei 2015 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 14:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de club en speler ook zeker in gesprek blijven..

Maar hem niet oproepen voor het eerste is niet straffen, hij zit uberhaubt namelijk zelden bij die selectie, dus hem oproepen is in welk geval dan ook een beloning..
Hij moet presteren om bij het eerste te komen, dat zit hij namelijk nog niet, ik zie het dus helemaal niet als straffen..

En hij heeft kansjes gehad in het eerste, toen bakte hij er werkelijk waar helemaal niets van..
Ik denk dat die jongen gewoon tijd nodig heeft, en dat was allemaal van tevoren afgesproken, van kapitaalvernietiging is in mijn ogen dus ook totaal geen sprake..
remco k
 remco k - zaterdag 09 mei 2015 - 20:08   quote  deeplink  
Richairo Zivkovic is door Ajax op een wel hele ludieke manier gestraft om het te laat komen af te leren.

De spits, die in de zomermaanden voor een miljoenenbedrag overkwam van FC Groningen, deed bij het opleidingscentrum van Ajax, De Toekomst, voor twee dagen dienst als parkeerwachter.

Zivkovic moest zich bij het trainingscomplex meldden om acht uur in de ochtend en had als taak de hefboom te bedienen voor autos die er wilden parkeren.

Dit seizoen kwam de aanvaller al meer dan eens te laat, bij zowel Oranje Onder de-19 als Ajax. Als gevolg daarvan kreeg de voetballer diverse boetes voor zijn kiezen en werd hij zelfs geschorst.

Parkeerwachter

Zijn zaakwaarnemer Sjaak Swart gelooft dat het bijbaantje als parkeerwachter het nodige effect zal sorteren. Hij is inderdaad twee dagen parkeerwachter geweest, omdat hij te laat was. Zo leert hij het wel af. Ik denk dat die straf bij Frank de Boer vandaan komt, aldus de belangenbehartiger van het enfant terrible tegenover
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 mei 2015 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

En dan nog iets, hij is in potentie zeker goed, maar niet voor Ajax zolang Ajax zo blijft spelen
We gaan het zien of niet natuurlijk..
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 20:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

We gaan het zien of niet natuurlijk..
Ghehehe...
Eide
 Eide - zaterdag 09 mei 2015 - 23:12   quote  deeplink  
En nogmaals lui, hij zat er eerder deze week bij Jong Ajax niet bij omdat hij uit voorzorg aan de kant was gehouden. Niet vanwege een straf. Mogelijk is ij dus niet 100% fit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 mei 2015 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 20:08 schreef remco k het volgende:
Richairo Zivkovic is door Ajax op een wel hele ludieke manier gestraft om het te laat komen af te leren.

De spits, die in de zomermaanden voor een miljoenenbedrag overkwam van FC Groningen, deed bij het opleidingscentrum van Ajax, De Toekomst, voor twee dagen dienst als parkeerwachter.

Zivkovic moest zich bij het trainingscomplex meldden om acht uur in de ochtend en had als taak de hefboom te bedienen voor autos die er wilden parkeren.

Dit seizoen kwam de aanvaller al meer dan eens te laat, bij zowel Oranje Onder de-19 als Ajax. Als gevolg daarvan kreeg de voetballer diverse boetes voor zijn kiezen en werd hij zelfs geschorst.

Parkeerwachter

Zijn zaakwaarnemer Sjaak Swart gelooft dat het bijbaantje als parkeerwachter het nodige effect zal sorteren. Hij is inderdaad twee dagen parkeerwachter geweest, omdat hij te laat was. Zo leert hij het wel af. Ik denk dat die straf bij Frank de Boer vandaan komt, aldus de belangenbehartiger van het enfant terrible tegenover
Was hij wel op tijd????

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Cambuur Leeuwarden (zondag 10 mei 2015, 14:30); 3 - 0

0.0064551