|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Vitesse wint gewoon met 1-3 |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 10 mei 2015 - 16:31 schreef Loetje het volgende:[..] Maar hoe zou zo'n Moisander dat beleven vraag ik me dan af? Echt simpeler kon niet. Prima toch. Echte helden eer je andere zwaai je uit. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 10 mei 2015 - 16:31 schreef Loetje het volgende:[..] Maar hoe zou zo'n Moisander dat beleven vraag ik me dan af? Echt simpeler kon niet. Geen idee. Maar nodig hem dan voor de voorronde CL of zo denk ik dan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Laten we eerlijk wezen, hij was niet altijd goed maar heeft zich fantastisch ingezet voor de club. Het leek in ieder geval nergens op |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Maar terug naar de wedstrijd: De eerste 30 minuten waren erbarmelijk. Spel wat niet zou misstaan in het rechterrijtje van de Eredivisie en dus volledig Ajax onwaardig. Daarna tot aan de eerste goal een Ajax gezien dat grip kreeg op Cambuur en verdedigend niet meer in de problemen kwam. Aanvallend bleef het echter lamlendig en traag. Tussen de 30e en 50e minuut was het het Ajax zoals we dat dit seizoen zo heel veel hebben gezien; slap, safe en ideeƫnloos.
Er was dan ook een individuele actie voor nodig om de wedstrijd uit het slop te trekken. Na de 1-0 ging Ajax eindelijk wel voetballen en kwam er tempo en durf in. Met name Kishna wist zich die tweede helft te onderscheidden samen met Fischer in de afwerking. De MOTM was voor mij echter Bazoer die prima speelde als controleur. Straalde rust uit en wist aanvallend ook z'n steentje bij te dragen.
Een dikke onvoldoende voor de eerste helft, een voldoende voor de tweede helft. Al met al een zesje voor de pot als geheel, met name door de uiteindelijke uitslag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 mei 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Whahahaha. Geen idee, ben benieuwd..
Maar vind het wel schandalig hoor.. Bij ons bedrijf is het echt drie waarschuwingen en dan op staande voet, welke functie dan ook.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vandaag weer eens een wedstrijdje in het stadion mee gepakt..
Maar wat een angst zit er in de ploeg bij Ajax, niet normaal, spelers die ballen over 15 meter niet durven te geven, buitenspelers die half over de bal struikelen en dan maar weer terug gaan..
Ik heb vandaag veel aandacht gegeven aan Fischer, en die jongen is gewoon een verademing op 9, was eigenlijk constant aanspeelbaar, maar geen middenvelder of verdediger die hem aan durfde te spelen, ook weer angst.. Het eerste half uur was echt te schandalig voor woorden, en ontstijgt het niveau van de JL nauwelijks.. Daarna werd het langzaam aan wat beter en werd er een paar keer over de grond een linie overgeslagen en kon men daarna door spelen..
Al met al een wedstrijd die net iets boven de ondergrens zat, maar ik heb wel wat lichtpuntjes gezien, en dan met name de mentaliteit van Fischer en het gegeven dat ie twee keer scoort. Ik hoop toch ook dat Kishna gewoon blijft, die jongen heeft zo verschrikkelijk veel talent, en als daar 90% van eruit komt, dan gaan we daar met de drie voorste spelers heel veel plezier aan beleven.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 10 mei 2015 - 20:07 schreef remco k het volgende:Vandaag weer eens een wedstrijdje in het stadion mee gepakt.. Maar wat een angst zit er in de ploeg bij Ajax, niet normaal, spelers die ballen over 15 meter niet durven te geven, buitenspelers die half over de bal struikelen en dan maar weer terug gaan.. Ik heb vandaag veel aandacht gegeven aan Fischer, en die jongen is gewoon een verademing op 9, was eigenlijk constant aanspeelbaar, maar geen middenvelder of verdediger die hem aan durfde te spelen, ook weer angst.. Het eerste half uur was echt te schandalig voor woorden, en ontstijgt het niveau van de JL nauwelijks.. Daarna werd het langzaam aan wat beter en werd er een paar keer over de grond een linie overgeslagen en kon men daarna door spelen.. Al met al een wedstrijd die net iets boven de ondergrens zat, maar ik heb wel wat lichtpuntjes gezien, en dan met name de mentaliteit van Fischer en het gegeven dat ie twee keer scoort. Ik hoop toch ook dat Kishna gewoon blijft, die jongen heeft zo verschrikkelijk veel talent, en als daar 90% van eruit komt, dan gaan we daar met de drie voorste spelers heel veel plezier aan beleven.. Dank je wel voor deze mooie analyse, Remco. Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien i.v.m. moederdag. Het is dan vaste prik dat alle kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen naar ons komen en met dat mooie weer van gisteren maakten de jongelieden daar graag gebruik van. Ook van onze mooie tuin. Ik heb alleen heel laat een samenvatting gezien (ik wist zelfs de uitslag niet) en kreeg tranen in mijn ogen toen ik Viktor Fisher zag scoren na bijna anderhalf jaar blessureleed. Wat gunde ik die jongen dat succes! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 10 mei 2015 - 15:55 schreef Eide het volgende:Hoe AW? En als het over het rookbeleid gaat: geef ik ze groot gelijk in ;) Ok, eindelijk tijd en mijn emotie is weer enigszins tot normaal niveau gekomen. Mogelijk hebben jullie al filmpjes op internet gezien van het gebeuren. Hieronder een korte beschrijving van wat er gebeurde.
Tijdens de wedstrijd werd er een bal door Ajax over of naast geschoten. Die bal kwam terecht tussen het hek van het supportersvak en de invaliden. 1 iemand besloot in een opwelling over het hek heen te springen en de bal richting 1 van de aanwezige ballenjongens te gooien. Ok, die man is op dat moment fout maar als steward loop je op zo'n moment naar de beste meneer toe en leg je nogmaals uit dat hij dit in het vervolg beter niet kan doen! Dan lijkt het mij allemaal perfect opgelost?
Nu kwamen er van alle kanten stewards aangelopen en werden de gegevens van meneer genoteerd. Nog steeds een beetje begrijpelijk maar nog steeds was het verhaal niet klaar. Even later komt er 1 of andere Truus richting 1 van de stewards gelopen en die zit even te overleggen. Vervolgens zie je haar in haar porto iets communiceren. Tot dan toe was die man heel rustig gebleven en heeft zich al die tijd heel netjes opgesteld.
Alweer komen 2 stewards vanaf de voorzijde dus bij het invalidenvak richting de beste man gelopen en spreken hem aan. Maken daarbij nog gebaren van sorry, vervolgens komen er vanachter 2 stewards het vak ingelopen die de beste man meenemen alsof het een grote crimineel is en hij een schandalig misdrijf heeft gepleegd. Zijn zoontje, waarmee de beste man naar het stadion is gekomen, blijft verbaasd en verdwaasd alleen achter in het vak en weer niet wat hem overkomt. Die jongen is hooguit een jaar of 12!
Mensen in het vak worden boos en beginnen zich met het gebeuren te bemoeien, nog steeds blijft de beste man rustig en kalm. Diverse mensen besluiten achter de beste man aan te lopen en het stadion te verlaten!! Ongeveer in de 41ste minuut ben ik zelf ook even richting de omloop gelopen. Het was daar inmiddels bevolkt met stewards en boze fans. Sommige stewards, bij de oplopen van de vakken, vonden het gedrag van hun meerdere ook schandalig en lieten dit ook weten. Zij vonden dat er niets kwaadaardigs was en begrepen totaal niet waarom deze beste man er dus uitgezet werd.
Op de omloop zag ik ook het zoontje van de vader zitten. Hier zat 1 steward bij en een vrouw die lid was van de kidsclub van Cambuur. Ik ben even naar de beste jongen toegelopen en heb hem even een hard onder de riem gestoken. Hij wist tot dan toe nog steeds niet waar zijn vader was??? Ik heb vervolgens op de omloop een heerlijk broodje kroket voor de beste jongen gekocht zodat hij een beetje kon bijkomen van de schrik!!
Vervolgens was het rust en waren meer mensen richting de omloop gekomen om hun ongenoegen kenbaar te maken. Sommige stewards gaven echt aan dat ze helemaal niets begrepen en ook niet achter de actie van de CP (centrale post) stonden, maar zij alleen de orders uitvoerden die hen gegeven werden. Ondertussen waren er ook enkele stewards die hun macht weer zichtbaar lieten blijken, met uitspraken onderling als "kom we gaan, laat die gasten toch lekker" en nog meer van die nodeloze uitspraken die anderen weer boos kunnen maken!
Ik kon de 2e helft niet echt meer genieten van de wedstrijd, terwijl het spel deze helft veel beter was dan de eerste! Maar het onrecht wat mensen wordt aangedaan en de zakelijkheid van de club rondom dit soort gevallen begint me echt de strot uit te hangen. Nu kunnen jullie wel zeggen dat deze meneer fout is en daarvoor gestraft moet worden, maar je kan jezelf als club ook inleven en luisteren naar stewards die waarnamen dat meneer het in een opwelling deed en totaal geen kwaad in zin had!!
Misschien een beetje lang verhaal, maar ja het begin tot het eind proberen te vertellen. Dit alles gebeurde overigens op de vakken 112 - 113 op noord B!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 mei 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Vervelend verhaal zeg, met name omdat nu zo'n jongen van 12 er de dupe van wordt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2015 - 17:00 schreef Eide het volgende:Vervelend verhaal zeg, met name omdat nu zo'n jongen van 12 er de dupe van wordt. Een kind van inderdaad 12, maar ook een vader die helemaal niets kwaads in zin had! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2015 - 16:53 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ok, eindelijk tijd en mijn emotie is weer enigszins tot normaal niveau gekomen. Mogelijk hebben jullie al filmpjes op internet gezien van het gebeuren. Hieronder een korte beschrijving van wat er gebeurde. Tijdens de wedstrijd werd er een bal door Ajax over of naast geschoten. Die bal kwam terecht tussen het hek van het supportersvak en de invaliden. 1 iemand besloot in een opwelling over het hek heen te springen en de bal richting 1 van de aanwezige ballenjongens te gooien. Ok, die man is op dat moment fout maar als steward loop je op zo'n moment naar de beste meneer toe en leg je nogmaals uit dat hij dit in het vervolg beter niet kan doen! Dan lijkt het mij allemaal perfect opgelost? Nu kwamen er van alle kanten stewards aangelopen en werden de gegevens van meneer genoteerd. Nog steeds een beetje begrijpelijk maar nog steeds was het verhaal niet klaar. Even later komt er 1 of andere Truus richting 1 van de stewards gelopen en die zit even te overleggen. Vervolgens zie je haar in haar porto iets communiceren. Tot dan toe was die man heel rustig gebleven en heeft zich al die tijd heel netjes opgesteld. Alweer komen 2 stewards vanaf de voorzijde dus bij het invalidenvak richting de beste man gelopen en spreken hem aan. Maken daarbij nog gebaren van sorry, vervolgens komen er vanachter 2 stewards het vak ingelopen die de beste man meenemen alsof het een grote crimineel is en hij een schandalig misdrijf heeft gepleegd. Zijn zoontje, waarmee de beste man naar het stadion is gekomen, blijft verbaasd en verdwaasd alleen achter in het vak en weer niet wat hem overkomt. Die jongen is hooguit een jaar of 12! Mensen in het vak worden boos en beginnen zich met het gebeuren te bemoeien, nog steeds blijft de beste man rustig en kalm. Diverse mensen besluiten achter de beste man aan te lopen en het stadion te verlaten!! Ongeveer in de 41ste minuut ben ik zelf ook even richting de omloop gelopen. Het was daar inmiddels bevolkt met stewards en boze fans. Sommige stewards, bij de oplopen van de vakken, vonden het gedrag van hun meerdere ook schandalig en lieten dit ook weten. Zij vonden dat er niets kwaadaardigs was en begrepen totaal niet waarom deze beste man er dus uitgezet werd. Op de omloop zag ik ook het zoontje van de vader zitten. Hier zat 1 steward bij en een vrouw die lid was van de kidsclub van Cambuur. Ik ben even naar de beste jongen toegelopen en heb hem even een hard onder de riem gestoken. Hij wist tot dan toe nog steeds niet waar zijn vader was??? Ik heb vervolgens op de omloop een heerlijk broodje kroket voor de beste jongen gekocht zodat hij een beetje kon bijkomen van de schrik!! Vervolgens was het rust en waren meer mensen richting de omloop gekomen om hun ongenoegen kenbaar te maken. Sommige stewards gaven echt aan dat ze helemaal niets begrepen en ook niet achter de actie van de CP (centrale post) stonden, maar zij alleen de orders uitvoerden die hen gegeven werden. Ondertussen waren er ook enkele stewards die hun macht weer zichtbaar lieten blijken, met uitspraken onderling als "kom we gaan, laat die gasten toch lekker" en nog meer van die nodeloze uitspraken die anderen weer boos kunnen maken! Ik kon de 2e helft niet echt meer genieten van de wedstrijd, terwijl het spel deze helft veel beter was dan de eerste! Maar het onrecht wat mensen wordt aangedaan en de zakelijkheid van de club rondom dit soort gevallen begint me echt de strot uit te hangen. Nu kunnen jullie wel zeggen dat deze meneer fout is en daarvoor gestraft moet worden, maar je kan jezelf als club ook inleven en luisteren naar stewards die waarnamen dat meneer het in een opwelling deed en totaal geen kwaad in zin had!! Misschien een beetje lang verhaal, maar ja het begin tot het eind proberen te vertellen. Dit alles gebeurde overigens op de vakken 112 - 113 op noord B! Jezus, wat een verschrikkelijk gedoe! Ik heb hier niets, maar dan ook niets van meegekregen. Ik hoor dit voor het eerst. En wat ontzettend goed van je om je even over dat manneke van 12 jaar te ontfermen. Klasse, Warrior! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2015 - 17:04 schreef Pietje het volgende:[..] Jezus, wat een verschrikkelijk gedoe! Ik heb hier niets, maar dan ook niets van meegekregen. Ik hoor dit voor het eerst. En wat ontzettend goed van je om je even over dat manneke van 12 jaar te ontfermen. Klasse, Warrior! Op facebook en twitter ging inmiddels het filmpje rond van het moment dan meneer door 2 stewards richting de uitgang wordt meegenomen. Het eerste deel van het verhaal is dus inderdaad van moeten zien gebeuren! Ik kan me nog steeds verbazen over zo'n besluit! En dat op een dag dat ze moeders in het stadion in het zonnetje zetten en een vader die daar met zijn kind zit zonder pardon het stadion uit bonjouren! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2015 - 17:01 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Een kind van inderdaad 12, maar ook een vader die helemaal niets kwaads in zin had! Ja en nee. Ik vind dat zo moeilijk want je kan het ook niet laten begaan eigenlijk. Maar op zo'n manier is dan ook weer absoluut niet ok.
Ik heb er een heel dubbel gevoel bij. Enerzijds vind ik wel dat men moet optreden. Je behoort zoiets niet te doen, ook al is het nog zo onschuldig in aard. Maar iemand dan op zo'n pedante manier verwijderen terwijl z'n kind daar nog zit is schandalig. Dat moet toch beter en voornamelijk anders kunnen denk ik dan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 mei 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2015 - 17:07 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Op facebook en twitter ging inmiddels het filmpje rond van het moment dan meneer door 2 stewards richting de uitgang wordt meegenomen. Het eerste deel van het verhaal is dus inderdaad van moeten zien gebeuren! Ik kan me nog steeds verbazen over zo'n besluit! En dat op een dag dat ze moeders in het stadion in het zonnetje zetten en een vader die daar met zijn kind zit zonder pardon het stadion uit bonjouren! Ik zal die filmpjes binnenkort eens gaan bekijken. Ik had gisteren totaal geen tijd (moederdag) en vandaag had ik veel te doen voor de voedselbank. Of die stewards nou gelijk hadden of niet, ik heb medelijden (zoals je schreef) met zo'n manneke van 12 jaar. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2015 - 17:10 schreef Eide het volgende:[..] Ja en nee. Ik vind dat zo moeilijk want je kan het ook niet laten begaan eigenlijk. Maar op zo'n manier is dan ook weer absoluut niet ok. Ik heb er een heel dubbel gevoel bij. Enerzijds vind ik wel dat men moet optreden. Je behoort zoiets niet te doen, ook al is het nog zo onschuldig in aard. Maar iemand dan op zo'n pedante manier verwijderen terwijl z'n kind daar nog zit is schandalig. Dat moet toch beter en voornamelijk anders kunnen denk ik dan. Vind ik ook Eide, je had de beste man even kunnen aanspreken en hem wijzen op de regels en wat voor gevolgen zijn gedrag kan hebben! Desnoods doe je dat even op een aparte plek en laat je hem daarna weer plaatsnemen. Maar op deze manier met 7 of 8 stewards en de onrust die het met zich meebrengt vind ik gewoon onzin! Overigens zag je dat de beste man en zelf ook van schrok en zich direct nadat hij terug het hekje over sprong zich verontschuldigde richting de aanstormende stewards!
Het is gewoon een man die 1 keer met zijn zoontje naar het voetbal komt om te genieten van een wedstrijd en op deze manier wordt weggebonjourd! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2015 - 17:13 schreef Pietje het volgende:[..] Ik zal die filmpjes binnenkort eens gaan bekijken. Ik had gisteren totaal geen tijd (moederdag) en vandaag had ik veel te doen voor de voedselbank. Of die stewards nou gelijk hadden of niet, ik heb medelijden (zoals je schreef) met zo'n manneke van 12 jaar. Ik ook, en als ik niet met vrouw en kinderen naar het stadion was geweest had ik waarschijnlijk heel anders gereageerd en was ik waarschijnlijk ook het stadion uit gebonjourd. Net als anderen! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2015 - 17:13 schreef Pietje het volgende:[..] Ik zal die filmpjes binnenkort eens gaan bekijken. Ik had gisteren totaal geen tijd (moederdag) en vandaag had ik veel te doen voor de voedselbank. Of die stewards nou gelijk hadden of niet, ik heb medelijden (zoals je schreef) met zo'n manneke van 12 jaar. Overigens Pietje, hier is de link van het filmpje!
FILMPJE |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Thanks. Ik heb het filmpje bekeken. Die man ziet er nou niet bepaald uit als een relschopper, een hooligan. Nou zegt dat natuurlijk niet alles, maar toch. Ik vraag me af of die stewards konden zien dat de man met zijn zoontje was. Zo ja, dan vind ik het zeer crimineel dat die gasten zo'n jongetje alleen laten door zijn vader wet te voeren. Dat is wel heel erg overweldigend voor zo'n jochie. Erg triest en, nogmaals, ik vind het grandioos van je, dat je hem even onder je vleugels hebt genomen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2015 - 17:26 schreef Pietje het volgende:[..] Thanks. Ik heb het filmpje bekeken. Die man ziet er nou niet bepaald uit als een relschopper, een hooligan. Nou zegt dat natuurlijk niet alles, maar toch. Ik vraag me af of die stewards konden zien dat de man met zijn zoontje was. Zo ja, dan vind ik het zeer crimineel dat die gasten zo'n jongetje alleen laten door zijn vader wet te voeren. Dat is wel heel erg overweldigend voor zo'n jochie. Erg triest en, nogmaals, ik vind het grandioos van je, dat je hem even onder je vleugels hebt genomen. Uiteindelijk heb ik hem niet onder mijn vleugels genomen hoor Pietje. Ik heb die jongen op mijn manier even toegesproken (dat ze maar lekker de tyfus konden genieten en dat zijn vader het belangrijkste is en nog meer van dat soort teksten! ;-) Die steward van Ajax keek niet blij, die jongen wel!) en vervolgens voorzien van een heerlijk broodje kroket. De meeste duimen gaan naar de vrouwen van de kidsclub van cambuur die al die tijd bij hem is gebleven en hem uiteindelijk heeft samengevoegd met zijn vader. Hierop zijn beiden lekker naar huis vertrokken! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2015 - 17:35 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Uiteindelijk heb ik hem niet onder mijn vleugels genomen hoor Pietje. Ik heb die jongen op mijn manier even toegesproken (dat ze maar lekker de tyfus konden genieten en dat zijn vader het belangrijkste is en nog meer van dat soort teksten! ;-) Die steward van Ajax keek niet blij, die jongen wel!) en vervolgens voorzien van een heerlijk broodje kroket. De meeste duimen gaan naar de vrouwen van de kidsclub van cambuur die al die tijd bij hem is gebleven en hem uiteindelijk heeft samengevoegd met zijn vader. Hierop zijn beiden lekker naar huis vertrokken! :-) Maar toch de schrik van dat jochie, ik zie het helemaal voor me. Erg triest en wat een schrik in zo'n groot stadion, zonder je vader. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Schandalige actie, werkelijk waar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 mei 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
|