BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het duurt inderdaad lang

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 05 mei 2015 - 23:21   quote  deeplink  
Het duurt inderdaad lang voordat of totdat mensen gaan inzien dat het Nederlandse voetbal ieder jaar inzakt of minder wordt.

Elk talent wordt al op jonge leeftijd weggekocht en die verzuipen in de buitenlandse competities.
Ik wil 1 voorbeeld aanhalen en ik kan er wel meer noemen....van Ginkel, die speelt wel zijn wedstrijden bij AC Milaan maar ik durf te wedden dat als hij wat langer in NL was gebleven hij nu verder was geweest.

Het duurt lang dat geld niet alleen de drijfveer is..... spelvreugde is er niet meer bij

Het duurt lang dat ouders en makelaars inzien dat ze die jongens kapot maken

Het duurt lang dat de KNVB de UEFA ingrijpen
Het duurt lang dat die Blatter een schop onder zijn tanende reet krijgt.

Hoeveel talentvolle spelers zijn wij alweer vergeten....jongens die ten gronde zijn gegaan door die graaiers

Met moeite halen we 10 miljoen op voor Nepal....een gemiddelde speler levert 30 miljoen op.
Voetbal is en wordt een speelbal voor de elite...en wie betaald die prijs ??

De Supporters.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 mei 2015 door Nenam_tiL --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 05 mei 2015 - 23:32   quote  deeplink  
Helemaal gelijk ouwe!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 06 mei 2015 - 00:59   quote  deeplink  
En lang, en lang, en lang ....................
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 06 mei 2015 - 02:58   quote  deeplink  
waarmee wil je beginnen?

Het zou naief zijn om te bedenken dat alle andere dingen naast het voetbal ook niet om geld ging? Dus waarom zou het voetbal niet om geld gaan als alle andere dingen ook om geld gaat.
Dus niet alleen het voetbal draait om geld.
Als je het voetbal wil aanpakken, dan moet je alles aanpakken.

Maar laten we enkel over voetbal hebben.

Hoe ziet jou droom wereld qua voetbal eruit?
en hoe betaal je zo iets?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 06 mei 2015 - 04:54   quote  deeplink  
http://financieel.infonu.nl/geld/136435-soorten-betaalkaarten.html
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 06 mei 2015 - 11:57   quote  deeplink  
Geld is de motor van onze economie. En in voetbal bepaald geld voor een groot deel welk niveau spelers kunt kopen. De reclamegelden en tv rechten hebben in ons 'kleine'land veel minder impact. Wij Nederlanders hebben minder over voor voetbal dan landen als Engeland. Zoals de tijden van 1995 zijn daarmee verleden tijd.

Maar dat neemt niet weg dat Ajax met haar kracht naar buiten nog altijd in ons land gezien kan worden als de club met de de grootste omzet. Wanneer je dan zoals dit jaar daar een bedroevend niveau qua spel en resultaat aan je supporters voorschotelt dan heb je als Ajax gefaald.

Van fouten kun je heel veel leren. En omzetten in iets positiefs. Laten we hopen dat Ajax dat het komende seizoen ook doet. Zodat wij als supporter weer kunnen genieten van 'ons' Ajax en trots zijn om Ajax supporter te zijn.

Wat afgelopen moet zijn is dat je in andere landen diep in het rood mag staan als club. Daarin moeten ze de regels verscherpen. En gelijke regels voor alle landen. Dat zou een goed begin zijn.
Pietje
 Pietje - woensdag 06 mei 2015 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 mei 2015 - 23:21 schreef Nenam_tiL het volgende:
Het duurt inderdaad lang voordat of totdat mensen gaan inzien dat het Nederlandse voetbal ieder jaar inzakt of minder wordt.

Elk talent wordt al op jonge leeftijd weggekocht en die verzuipen in de buitenlandse competities.
Ik wil 1 voorbeeld aanhalen en ik kan er wel meer noemen....van Ginkel, die speelt wel zijn wedstrijden bij AC Milaan maar ik durf te wedden dat als hij wat langer in NL was gebleven hij nu verder was geweest.

Het duurt lang dat geld niet alleen de drijfveer is..... spelvreugde is er niet meer bij

Het duurt lang dat ouders en makelaars inzien dat ze die jongens kapot maken

Het duurt lang dat de KNVB de UEFA ingrijpen
Het duurt lang dat die Blatter een schop onder zijn tanende reet krijgt.

Hoeveel talentvolle spelers zijn wij alweer vergeten....jongens die ten gronde zijn gegaan door die graaiers

Met moeite halen we 10 miljoen op voor Nepal....een gemiddelde speler levert 30 miljoen op.
Voetbal is en wordt een speelbal voor de elite...en wie betaald die prijs ??

De Supporters.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben het zeker wel met je eens. Al die jonge voetballers worden gek gemaakt door dubieuze zaakwaarnemers. In plaats van te rijpen bij hun eigen club, waar zij veel eerder aan speeltijd zullen komen, kiezen zij voor het grote geld bij "grote" (rijke) clubs, waar diezelfde spelers al erg gauw geconfronteerd worden met de reservebank of nog erger, de tribune.

Wat betreft Nepal heb je ook gelijk. Ik vrees dat Nederland, de Nederlanders een beetje "donatie-moe" zijn geworden door alle vreselijke humanitaire rampen als natuurgeweld en oorlogsgeweld. Hoe leg je dat uit aan al die slachtoffers? En dan hebben we het nog niet eens over al die schipbreukelingen in de Middellandse Zee. Ik heb het dan niet over gelukszoekers maar over "echte" vluchtelingen, de politieke vluchtelingen. Wat een verschrikkelijke tijd!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 06 mei 2015 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 12:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het zeker wel met je eens. Al die jonge voetballers worden gek gemaakt door dubieuze zaakwaarnemers. In plaats van te rijpen bij hun eigen club, waar zij veel eerder aan speeltijd zullen komen, kiezen zij voor het grote geld bij "grote" (rijke) clubs, waar diezelfde spelers al erg gauw geconfronteerd worden met de reservebank of nog erger, de tribune.

Wat betreft Nepal heb je ook gelijk. Ik vrees dat Nederland, de Nederlanders een beetje "donatie-moe" zijn geworden door alle vreselijke humanitaire rampen als natuurgeweld en oorlogsgeweld. Hoe leg je dat uit aan al die slachtoffers? En dan hebben we het nog niet eens over al die schipbreukelingen in de Middellandse Zee. Ik heb het dan niet over gelukszoekers maar over "echte" vluchtelingen, de politieke vluchtelingen. Wat een verschrikkelijke tijd!
Ik doneer simpelweg niets meer aangezien het meeste geld aan de strijkstok blijft hangen. Het komt gewoonweg niet bij de mensen terecht die het verdienen. Dan kies ik er liever en doelbewust voor om geld of spullen te doneren aan de voedselbank. Hiermee zet ik de eigen bevolking in Nederland bewust op de eerste plaats.

Daarnaast kan ik je, zoals jij weet, hele verhalen vertellen over vluchtelingen en dergelijke. Maar die zijn niet om hier te lezen. Die overleden schipbreukelingen zijn erg, heel erg zelfs, maar de grootste schande zijn de mensen die deze personen voor veel geld illegaal verschepen!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 mei 2015 door Ajax Warrior --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 06 mei 2015 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik doneer simpelweg niets meer aangezien het meeste geld aan de strijkstok blijft hangen. Het komt gewoonweg niet bij de mensen terecht die het verdienen. Dan kies ik er liever en doelbewust voor om geld of spullen te doneren aan de voedselbank. Hiermee zet ik de eigen bevolking in Nederland bewust op de eerste plaats.

Daarnaast kan ik je, zoals jij weet, hele verhalen vertellen over vluchtelingen en dergelijke. Maar die zijn niet om hier te lezen. Die overleden schipbreukelingen zijn erg, heel erg zelfs, maar de grootste schande zijn de mensen die deze personen voor veel geld illegaal verschepen!!
Dan vraag ik me toch af hoe die mensen die van huis en haard verdreven zijn en op de vlucht zijn, aan dat geld komen om die overtocht te betalen.
Een aantal zal het wel lukken om te lenen of iets dergelijks maar het gros niet
Pietje
 Pietje - woensdag 06 mei 2015 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ben het volslagen met je eens, vriend!!
Veel mensen doneren om het eigen schuldgevoel af te kopen. Ikzelf zoek altijd naar instanties om rechtstreeks geld te geven aan een bepaalde hulpverlener daar in de buurt en nooit (meer) aan giro 555. Wat jij schrijft: lang niet alles komt terecht bij de slachtoffers. Ik hoorde laatst het verschrikkelijke nieuws dat 10 tot 20% van de donaties wordt opgemaakt aan andere zaken (campagne, salaris...). Te triest voor woorden.
Pietje
 Pietje - woensdag 06 mei 2015 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dan vraag ik me toch af hoe die mensen die van huis en haard verdreven zijn en op de vlucht zijn, aan dat geld komen om die overtocht te betalen.
Dat schijnt bijeengebracht te zijn door complete families van mensen die "bereid" zijn het risico van vluchten te nemen. Ik heb daar ook heel veel bedenkingen bij. Dezelfde vraag als jij: armoede? Nergens geld voor? Hoe komen jullie dan aan zo'n slordige 10 duizend euro? Overigens hoop ik dat die mensensmokkelaars kunnen worden getraceerd en kunnen worden vernietigd!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 mei 2015 door Pietje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 06 mei 2015 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Daarom zijn dat ook geen echte vluchtelingen. Velen komen aan met vliegtuigen? Betaald uit eigen zak, vaak ook nog via een ander land binnengekomen. Echter zijn de vluchtelingenregels hier beter dan bijvoorbeeld Griekenland. Daarom steken veel vluchtelingen vaak vanuit Griekenland door naar Nederland. "Echte" vluchtelingen hebben tijden in kampen in andere landen gezeten die door Nederland hierheen worden gehaald voor een beter leven. Ik vind het dan ook 2-ledig. Maar dit is iets wat wij eens aan de telefoon moeten bespreken, want het zit echt raar in elkaar!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 06 mei 2015 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:15 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het volslagen met je eens, vriend!!
Veel mensen doneren om het eigen schuldgevoel af te kopen. Ikzelf zoek altijd naar instanties om rechtstreeks geld te geven aan een bepaalde hulpverlener daar in de buurt en nooit (meer) aan giro 555. Wat jij schrijft: lang niet alles komt terecht bij de slachtoffers. Ik hoorde laatst het verschrikkelijke nieuws dat 10 tot 20% van de donaties wordt opgemaakt aan andere zaken (campagne, salaris...). Te triest voor woorden.
Dat is 1 van de redenen Pietje. Ten tijde van de Tsunami werden hier bergen geld opgehaald. Heel veel van dit geld is door het Rode Kruis en andere hulpverleningsorganisaties nog steeds niet uitgegeven. Laten ze eerst dit geld maar opmaken voordat ik weer ga doneren!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 06 mei 2015 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat schijnt bijeengebracht te zijn door complete families van mensen die "bereid" zijn het risico van vluchten te nemen. Ik heb daar ook heel veel bedenkingen bij. Dezelfde vraag als jij: armoede? Nergens geld voor? Hoe komen jullie dan aan zo'n slordige 10 duizend euro? Overigens hoop ik dat die mensensmokkelaars kunnen worden getraceerd en kunnen worden vernietigd!
Mensensmokkelaars traceren is erg lastig daar bepaalde Douaniers geld ontvangen om tijdelijk hun ogen te sluiten! Vaak hebben ze ook hele plannen om te ontsnappen mocht de politie toch onverwachts opduiken.

Daarnaast hebben ze inderdaad genoeg geld om te vluchten, de vraag is of het dan allemaal zuiver is om welke redenen bepaalde mensen vluchten. De echte vluchtelingen zitten volgens mij nog in kampen in naastgelegen landen en alleen gefortuneerde personen vluchten!
Pietje
 Pietje - woensdag 06 mei 2015 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat is 1 van de redenen Pietje. Ten tijde van de Tsunami werden hier bergen geld opgehaald. Heel veel van dit geld is door het Rode Kruis en andere hulpverleningsorganisaties nog steeds niet uitgegeven. Laten ze eerst dit geld maar opmaken voordat ik weer ga doneren!!!
Hier nog eentje... :-(
Maar ja, hoe vertel je dat aan de slachtoffers van die waanzinnige aardbeving in Nepal?

Niemand kan verklaren waarom de voorzitters, directeuren van al die goede doelen zo'n hoog salaris moeten hebben. Daar zal ook wat aan gedaan moeten worden.
Pietje
 Pietje - woensdag 06 mei 2015 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Mensensmokkelaars traceren is erg lastig daar bepaalde Douaniers geld ontvangen om tijdelijk hun ogen te sluiten! Vaak hebben ze ook hele plannen om te ontsnappen mocht de politie toch onverwachts opduiken.

Daarnaast hebben ze inderdaad genoeg geld om te vluchten, de vraag is of het dan allemaal zuiver is om welke redenen bepaalde mensen vluchten. De echte vluchtelingen zitten volgens mij nog in kampen in naastgelegen landen en alleen gefortuneerde personen vluchten!
Ik ben het volledig met je eens! Maar de beelden op het journaal van drenkelingen zorgen ervoor dat ik 's nachts niet kan slapen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 06 mei 2015 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hier nog eentje... :-(
Maar ja, hoe vertel je dat aan de slachtoffers van die waanzinnige aardbeving in Nepal?

Niemand kan verklaren waarom de voorzitters, directeuren van al die goede doelen zo'n hoog salaris moeten hebben. Daar zal ook wat aan gedaan moeten worden.
Tja, die slachtoffers spreek ik niet want die zijn alleen zichtbaar ten tijde dat er geld opgehaald moet worden! ;-)

Ze gebruiken hiervoor ook altijd beelden van zielige kinderen zodat mensen hun hart laten spreken en dan alsnog doneren!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 06 mei 2015 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens! Maar de beelden op het journaal van drenkelingen zorgen ervoor dat ik 's nachts niet kan slapen.
Tja Pietje, daarom kijk ik dit soort beelden ook niet! Maar loop eens een willekeurig asielzoekerscentrum binnen en je kan in de nacht weer heerlijk slapen! ;-)
Pietje
 Pietje - woensdag 06 mei 2015 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 13:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja Pietje, daarom kijk ik dit soort beelden ook niet! Maar loop eens een willekeurig asielzoekerscentrum binnen en je kan in de nacht weer heerlijk slapen! ;-)
Laat ik dat maar niet doen... (AZC)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5976
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het duurt inderdaad lang

0.0086038