|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 00:17 schreef Eide het volgende:Mee eens, daarom serveer ik de goede man ook niet meteen af. Probeer mij alleen de speler Olic een beetje voor de geest te halen. Olic heeft hele periodes als linksbuiten gelopen meen ik. Jaartje Ajax moet hem nog wel lukken. Zeer technische en ervaren speler. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Heb jaren geleden best veel Duits voetbal gezien vond het altijd een leuke speler om naar te kijken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 mei 2015 - 21:06 schreef Bobby1972 het volgende:Wanneer Ajax nog meer mensen aantrekt wordt het voor spelers als VDV een moeilijk verhaal. Het is maar de vraag of hij nog zoveel kansen gaat krijgen. Ik blijf zijn inbreng en wisselvalligheid te beperkt vinden. Ajax moet juist meer eisend zijn naar spelers. En eens ophouden met het genoeg nemen van minder. Heb jij uberhaubt weleens een wedstrijd uit de Bundesliga gezien?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 mei 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik heb ook sport 1. Ajax mag ook een goede centrale verdediger uit Duitsland gaan halen. Als het maar een gewenst niveau heeft. Ik heb goede hoop dat die wel wordt aangetrokken!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 mei 2015 - 17:43 schreef Bobby1972 het volgende:VDH was tijdens een aantal belangrijke wedstrijden de oorzaak van een tegengoal. Los daarvan is hij niet meedogenloos genoeg. Hij heeft meer wedstrijden niet goed gepresteerd dan wel. Gaat om rendement en regelmaat. Juist dit soort spelers kunnen niet een reeks aan wedstrijden neerzetten waarbij ze stabiel presteren. Dat is een verschil met een speler als Botteghin. Bij Ajax zie je dat veel spelers enorm fluctueren in hun prestaties. OK, dat is jouw visie en die wijkt af van de mijne. Wat betreft Botteghin moet je dan ook nog maar eens afwachten hoe hij de stap zou gaan maken van subtopclub FC Groningen naar topclub Ajax. Het zal niet anders worden dan de overstap destijds van van der Hoorn van FC Utrecht naar Ajax. Kijk wat dat betreft ook eens naar Duarte: dragende speler bij Heracles en vervolgens bij Ajax?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 mei 2015 - 18:16 schreef Hummel10 het volgende:[..] Van der Hoorn moet je nog wel even geduld mee hebben. De stap van Utrecht naar Ajax bleek erg groot voor hem te zijn. Toch vind ik dat hij in het begin toch prima gespeeld heeft. Eens! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Bij Ajax hebben diverse spelers dit jaar structureel matig gespeeld. Dat is het meest positieve wat ik er van kan maken. VDH heeft gewoon geen killersinstinct, los daarvan maakt hij structureel dezelfde fouten. Daarom is de vraag: Hoe groot is de kans dat dat in het nieuwe seizoen wel ineens goed is? Ik denk klein. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 13:28 schreef Bobby1972 het volgende:Bij Ajax hebben diverse spelers dit jaar structureel matig gespeeld. Dat is het meest positieve wat ik er van kan maken. VDH heeft gewoon geen killersinstinct, los daarvan maakt hij structureel dezelfde fouten. Daarom is de vraag: Hoe groot is de kans dat dat in het nieuwe seizoen wel ineens goed is? Ik denk klein. Zoals ik al eerder schreef: wij hebben niet dezelfde mening. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 13:02 schreef Bobby1972 het volgende:Ik heb ook sport 1. Ajax mag ook een goede centrale verdediger uit Duitsland gaan halen. Als het maar een gewenst niveau heeft. Ik heb goede hoop dat die wel wordt aangetrokken!! Het hebben en er naar kijken zijn twee verschillende dingen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 13:28 schreef Bobby1972 het volgende:Bij Ajax hebben diverse spelers dit jaar structureel matig gespeeld. Dat is het meest positieve wat ik er van kan maken. VDH heeft gewoon geen killersinstinct, los daarvan maakt hij structureel dezelfde fouten. Daarom is de vraag: Hoe groot is de kans dat dat in het nieuwe seizoen wel ineens goed is? Ik denk klein. vd Vaart geen killersinstinct??
Ik denk dat als ie komt wij met zijn allen eens heel nederig en blij moeten zijn dat een speler van zijn caliber nog bij Ajax wil spelen.
Zal met stip op 1 veruit de beste speler van de selectie worden.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 14:40 schreef remco k het volgende:[..] vd Vaart geen killersinstinct?? Ik denk dat als ie komt wij met zijn allen eens heel nederig en blij moeten zijn dat een speler van zijn caliber nog bij Ajax wil spelen. Zal met stip op 1 veruit de beste speler van de selectie worden.. + 1 |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
VDH= van de Hoorn, ik heb het niet over van der vaart. Ik zei eerder: ik zie hem graag komen. Van De Hoorn heeft zeker geen killersinstinct, veel te lief!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Kan er wel om lachen dat jullie VDH als VDV aanzien....erg vermakelijk!! :) |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
En natuurlijk is VDV een aanwinst voor Ajax. Hij heeft wel zijn eisen gesteld. Wil een contact als speler voor 2 jaar en daarna 2 jaar als trainer. Ben benieuwd of Ajax daarin meegaat!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 mei 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik vind al die afkortingen soms ook wel verwarrend hoor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 mei 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 00:17 schreef Eide het volgende:Mee eens, daarom serveer ik de goede man ook niet meteen af. Probeer mij alleen de speler Olic een beetje voor de geest te halen. Als je zo kijkt zie je hier en daar best leuke en nuttige spelers Eide. In een ander topic gf ik Brouwers van BMG al aan. Ervaring. Nog erg goed vind ik. Nederlander. Snap sowieso niet dat hij nooit is opgeroepen voor het Nederlands elftal. Maar dan heb je in mijn optiek in een keer die ervaring. Zijn suggesties hè. Hoeven echt geen 10 spelers bij. Maar die spelers ziet Ajax toch ook? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 08:59 schreef Hummel10 het volgende:Heb jaren geleden best veel Duits voetbal gezien vond het altijd een leuke speler om naar te kijken.. Type Kuyt he qua mentaliteit. Geeft 200% en sterk. Mag hem wel |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 14:40 schreef remco k het volgende:[..] vd Vaart geen killersinstinct?? Ik denk dat als ie komt wij met zijn allen eens heel nederig en blij moeten zijn dat een speler van zijn caliber nog bij Ajax wil spelen. Zal met stip op 1 veruit de beste speler van de selectie worden.. Hahahaha. Of niet dan.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ook eens. Nationale eensdag vandaag? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 08:48 schreef Hummel10 het volgende:[..] Olic heeft hele periodes als linksbuiten gelopen meen ik. Jaartje Ajax moet hem nog wel lukken. Zeer technische en ervaren speler. Je zegt precies de dingen die ik dacht.
Overigens, ook een goede speler is die Bertrand Traore van Vitesse (eigendom van Chelsea). Voor zijn leeftijd voetbalt die al goed mee zeg |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Olic kan ik mij nog wel herinneren uit zijn tijd bij Bayern München. Een fantastische en makkelijk scorende spits. Ook in het nationaal elftal van Kroatië. Maar of hij in het systeem van Ajax past...? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:12 schreef Pietje het volgende:Olic kan ik mij nog wel herinneren uit zijn tijd bij Bayern München. Een fantastische en makkelijk scorende spits. Ook in het nationaal elftal van Kroatië. Maar of hij in het systeem van Ajax past...? Tuurlijk wel prima aanspeelpunt sterk aan de bal. Veel ervaring en een goed schot, wat wil je nog meer? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 17:20 schreef Loetje het volgende:[..] Je zegt precies de dingen die ik dacht. Overigens, ook een goede speler is die Bertrand Traore van Vitesse (eigendom van Chelsea). Voor zijn leeftijd voetbalt die al goed mee zeg Ja die had het wel lastig in het begin bij Vitesse. Wie ik ook volwassen vind is Haller van Utrecht is ook pas 18.
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:12 schreef Pietje het volgende:Olic kan ik mij nog wel herinneren uit zijn tijd bij Bayern München. Een fantastische en makkelijk scorende spits. Ook in het nationaal elftal van Kroatië. Maar of hij in het systeem van Ajax past...? Niet heel makkelijk scorend maar wel heel nuttig |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:26 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ja die had het wel lastig in het begin bij Vitesse. Wie ik ook volwassen vind is Haller van Utrecht is ook pas 18. [ filmpje ] Heeft zich fantastisch ontwikkeld inderdaad.
Haller is goed, maar exact het type Milik. En die hebben we juist niet nodig. Een echte 9 bedien je met echte vleugels en een echte 10. En zo spelen we gewoon helaas niet |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Wat ik me kan herinneren scoorde hij dat het een lieve lust was. Maar ik kan me vergissen hoor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: De Bundesliga wordt zelfs erbij genoemd, en dan ga jij het over beter lezen hebben?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:19 schreef Hummel10 het volgende:[..] Tuurlijk wel prima aanspeelpunt sterk aan de bal. Veel ervaring en een goed schot, wat wil je nog meer? Volgens mij is Olic veel meer flankspeler en eigenlijk geen spits.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 19:49 schreef Pietje het volgende:[..] Wat ik me kan herinneren scoorde hij dat het een lieve lust was. Maar ik kan me vergissen hoor. In 20 jaar profesioneel voetbal slechts 2 keer een seizoen met meer dan 15 goals in alle competities bij elkaar, en dat was in de kroatische competitie, hij is daarnaast een flankspeler en geen spits.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 19:59 schreef remco k het volgende:[..] In 20 jaar profesioneel voetbal slechts 2 keer een seizoen met meer dan 15 goals in alle competities bij elkaar, en dat was in de kroatische competitie, hij is daarnaast een flankspeler en geen spits.. Geen echte flankspeler. Wordt er wel eens neergezet. Meer iemand voor een 2 spitsensysteem |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 20:19 schreef Loetje het volgende:[..] Geen echte flankspeler. Wordt er wel eens neergezet. Meer iemand voor een 2 spitsensysteem Sorry hoor, maar zowel HSV als Bayern speelde in zijn tijd gewoon 4-3-3 met Olic als linksbuiten.. En dat zijn toch echt zijn beste jaren geweest.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Laatste jaren volgens mij gewoon spits dacht ik? De Olic die ik veel bij Bayern gezien heb stond inderdaad links. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Bij Ajax gelden immers andere regels, je moet als spits in het 'Ajax' systeem passen!! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 21:18 schreef Bobby1972 het volgende:Bij Ajax gelden immers andere regels, je moet als spits in het 'Ajax' systeem passen!! Vind dat we een beetje doorgeslagen zijn met het Ajax systeem.. Ajax spelletje leren enz enz nou zo prut als we spelen dan beheerst geen een speler van Ajax het Ajax spelletje.. De ideale Ajax spits vind je maar eens per 10 jaar en tot die tijd moeten we het maar doen met wat er beschikbaar is. Wat fijn zal zijn is dat hij een bal kan aannemen, balvast is en een actie kan maken. Af en toe een doelpuntje zal ook fijn zijn.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Olic is techn/niet goed genoeg voor Ajax over de top, laat Raffie maar komen een klasse beter |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 20:38 schreef remco k het volgende:[..] Sorry hoor, maar zowel HSV als Bayern speelde in zijn tijd gewoon 4-3-3 met Olic als linksbuiten.. En dat zijn toch echt zijn beste jaren geweest.. Bij HSV speelde hij gewoon in een 2 spitsensysteem grotendeels ja! HSV speelde destijds bijna alleen maar 4 4 2! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Precies. Is gewoon een spits van oorsprong. Kan hangend spelen zoals Kuijt dat wel eens deed bij Liverpool. Voornamelijk gebruikt als spits gewoon en af en toe hangend |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Nog maar even wat wedstrijdjes opgezocht. Mocht er iemand weer eens gelijk denken te hebben wat gewoon niet is. Olic speelde bij HSV vrijwel altijd in een 4-4-2 systeem met Mladen Petric of Paolo Guerro. Later ook nog heel even Van Nistelrooy.
Bij Bayern heeft hij ook vaak in een 4-4-2 gespeeld met Claudio Pizarro. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 mei 2015 - 21:38 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vind dat we een beetje doorgeslagen zijn met het Ajax systeem.. Ajax spelletje leren enz enz nou zo prut als we spelen dan beheerst geen een speler van Ajax het Ajax spelletje.. De ideale Ajax spits vind je maar eens per 10 jaar en tot die tijd moeten we het maar doen met wat er beschikbaar is. Wat fijn zal zijn is dat hij een bal kan aannemen, balvast is en een actie kan maken. Af en toe een doelpuntje zal ook fijn zijn.. ik benoem het omdat ik er soms een beetje moe van wordt. Maar Ajax is de laatste jaren niet erg gelukkig geweest met de spitsen. En de vraag is? Ligt dat nu aan de spitsen of aan het 'Ajax'systeem? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Aan de spitsen. El Hamdaoui was een mongool. Sightorsson een miskleun. En tussendoor bleek Hoessen gewoon een maatje of 2 te licht. De beste spits van de afgelopen jaren was Siem de Jong, en dan voornamelijk omdat Siem gewoon een hele goede voetballer is want een echte spits was hij natuurlijk niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 mei 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 10 mei 2015 - 00:30 schreef Eide het volgende:Aan de spitsen. El Hamdaoui was een mongool. Sightorsson een miskleun. En tussendoor bleek Hoessen gewoon een maatje of 2 te licht. De beste spits van de afgelopen jaren was Siem de Jong, en dan voornamelijk omdat Siem gewoon een hele goede voetballer is want een echte spits was hij natuurlijk niet. Daarbij was El Hamdoui een prima spits heeft voor Ajax redelijk gescoord. Neemt niet weg dat het een mongool was. Siggie is ook alleen maar minder geworden dus niet goed genoeg. Hoessen tja vond hem nog redelijk dreigend maar inderdaad niet goed genoeg. Millik twijfel ik ook nog over. Laatse jaren inderdaad mager ingevuld. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk wel dat Milik kan slagen hoor, maar dan moet Ajax meer kansen gaan creëren. Milik heeft laten zien ook vanaf de rand 16 te kunnen scoren bijvoorbeeld met een goede actie. het is een spits die er zeker 20 a 25 kan maken in de Eredivisie. Maar dan moet Ajax wel weer goed voetbal gaan spelen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 10 mei 2015 - 09:58 schreef Eide het volgende:Ik denk wel dat Milik kan slagen hoor, maar dan moet Ajax meer kansen gaan creëren. Milik heeft laten zien ook vanaf de rand 16 te kunnen scoren bijvoorbeeld met een goede actie. het is een spits die er zeker 20 a 25 kan maken in de Eredivisie. Maar dan moet Ajax wel weer goed voetbal gaan spelen. Met een echte 10 en pure vleugens scoort hij er inderdaad zat. In het huidige systeem is gewoon een type Pantelic nodig, dat weet jij ook Eide. Vind het aankopen van spitsen echt volstrekt onlogisch bij ons |
|
|
|