BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De familie Gudelj

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - zondag 10 mei 2015 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 mei 2015 - 09:58 schreef Eide het volgende:
Ik denk wel dat Milik kan slagen hoor, maar dan moet Ajax meer kansen gaan creëren. Milik heeft laten zien ook vanaf de rand 16 te kunnen scoren bijvoorbeeld met een goede actie. het is een spits die er zeker 20 a 25 kan maken in de Eredivisie. Maar dan moet Ajax wel weer goed voetbal gaan spelen.
Ja en daarbij kan Millik wel diep gestuurd worden.
Tov Sigthorsson is dat ook wel lekker.
We zullen het zien potentie heeft hij in ieder geval wel.
Loetje
 Loetje - zondag 10 mei 2015 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 mei 2015 - 13:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja en daarbij kan Millik wel diep gestuurd worden.
Tov Sigthorsson is dat ook wel lekker.
We zullen het zien potentie heeft hij in ieder geval wel.
Klopt. Nu gaat er steeds een aanvallende middenvelder de spits in en doen de vleugels soms te stomme dingen. Met een echte 10 en vleugels heeft hij prima aanvoer. Sigi had dat ook nodig. Hij is gewoon niet goed genoeg hoor maar hij had er gegarandeerd meer gemaakt. Spitsen moeten teveel zelf creëren in dit systeem. En dat is Milik en Sigi gewoon niet.
remco k
 remco k - zondag 10 mei 2015 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 22:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bij HSV speelde hij gewoon in een 2 spitsensysteem grotendeels ja! HSV speelde destijds bijna alleen maar 4 4 2!
Dan zit je daar echt naast!!

En ik vind het ook in helemaal niks een echte spits, niet voor Ajax en niet voor een andere club. En hij is ook veel te oud. Snap al niet waarom we het uberhaubt over hem hebben..
remco k
 remco k - zondag 10 mei 2015 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 22:33 schreef Loetje het volgende:
Nog maar even wat wedstrijdjes opgezocht. Mocht er iemand weer eens gelijk denken te hebben wat gewoon niet is. Olic speelde bij HSV vrijwel altijd in een 4-4-2 systeem met Mladen Petric of Paolo Guerro. Later ook nog heel even Van Nistelrooy.

Bij Bayern heeft hij ook vaak in een 4-4-2 gespeeld met Claudio Pizarro.
Lul toch niet man, HSV speelde voornamelijk 4-3-3 en bij Bayern al helemaal..
remco k
 remco k - zondag 10 mei 2015 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 mei 2015 - 13:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klopt. Nu gaat er steeds een aanvallende middenvelder de spits in en doen de vleugels soms te stomme dingen. Met een echte 10 en vleugels heeft hij prima aanvoer. Sigi had dat ook nodig. Hij is gewoon niet goed genoeg hoor maar hij had er gegarandeerd meer gemaakt. Spitsen moeten teveel zelf creëren in dit systeem. En dat is Milik en Sigi gewoon niet.
Volgens mij is het hele systeem er juist op gericht meer aanvoer bij de spitsen te krijgen, er spelen immers twee aanvallende middenvelders achter hem, tegenover slechts 1 in een systeem met de punt naar voren...

Millik past ook wel goed in dit systeem denk ik, kan de bal iets beter bij zich houden en is positioneel een stuk beter als Siggy..

Ik zie overigens het liefst een type Fischer in de spits, dat roep ik al heel erg lang, een jongen die tenminste kan voetballen en zelf een actie in huis heeft..

Dat we vleugelspelers hebben en of gaan krijgen die en de actie maken en dan 12 goede voorzetten per wedstrijd geven heb ik wel opgegeven..
Eide
 Eide - zondag 10 mei 2015 - 21:14   quote  deeplink  
Het nadeel van Fischer of El Ghazi is dat ze eigenlijk niet echt met de rug naar de goal kunnen spelen wat toch ook een vaardigheid is die je graag wil hebben.
remco k
 remco k - zondag 10 mei 2015 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 mei 2015 - 21:14 schreef Eide het volgende:
Het nadeel van Fischer of El Ghazi is dat ze eigenlijk niet echt met de rug naar de goal kunnen spelen wat toch ook een vaardigheid is die je graag wil hebben.
Wat ik me afvraag met het type Fischer op 9, is of je met twee aanvallende middenvelders beter af bent of met een echte 10..
Eide
 Eide - zondag 10 mei 2015 - 22:03   quote  deeplink  
Hangt af van de dynamiek op het middenveld denk ik.
remco k
 remco k - zondag 10 mei 2015 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 mei 2015 - 22:03 schreef Eide het volgende:
Hangt af van de dynamiek op het middenveld denk ik.
Stel dat de Boer met Fischer op 9 blijft spelen, of komend seizoen met vd Vaart op 9, ik denk namelijk dat dit vergelijkbaar is.. Hoe zie je dan de invulling wat spelers betreft daarachter??
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 mei 2015 - 06:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 mei 2015 - 22:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Stel dat de Boer met Fischer op 9 blijft spelen, of komend seizoen met vd Vaart op 9, ik denk namelijk dat dit vergelijkbaar is.. Hoe zie je dan de invulling wat spelers betreft daarachter??
Gudelj---Bazoer---Klaassen zal het dan worden.
Gudelj en/of Klaassen die over Fischer heen kunnen komen.
Bazoer controlerend denk ik..
Eide
 Eide - maandag 11 mei 2015 - 07:57   quote  deeplink  
Het zal in ieder geval een aanval zijn die leunt op individuele acties en de duels aangaan. Het zijn allemaal, muv Klaassen, jongens die het daar meer van moeten hebben dan slim de ruimtes opzoeken of het befaamde "neusje voor de goal" hebben.
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 06:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gudelj---Bazoer---Klaassen zal het dan worden.
Gudelj en/of Klaassen die over Fischer heen kunnen komen.
Bazoer controlerend denk ik..
Oke, dus SInkgraven blijkt alweer een miskoop?
Eide
 Eide - maandag 11 mei 2015 - 09:28   quote  deeplink  
Eerder Klaassen die over Fischer heen komt en Gudelj die vanaf 25 meter gevaarlijk is met het schot. Bovendien kan je, met iemand als Gudelj, Bazoer ook laten inschuiven.

Sinkgraven zie ik initieel voornamelijk als stand-in voor Klaassen en Gudelj. Niet omdat ik hem noodzakelijk minder vind dat Gudelj maar omdat ik denk dat Ajax de de kracht en het schot van Gudelj harder nodig heeft dan het technisch vernuft van Sinkgraven.
Loetje
 Loetje - maandag 11 mei 2015 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 mei 2015 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan zit je daar echt naast!!

En ik vind het ook in helemaal niks een echte spits, niet voor Ajax en niet voor een andere club. En hij is ook veel te oud. Snap al niet waarom we het uberhaubt over hem hebben..
Praat mooi verder jongen. Degene die er naast zit ben jij!
Loetje
 Loetje - maandag 11 mei 2015 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 mei 2015 - 19:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Lul toch niet man, HSV speelde voornamelijk 4-3-3 en bij Bayern al helemaal..
Lul niet!
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 10:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Praat mooi verder jongen. Degene die er naast zit ben jij!
Guerrerro op 9 en Petric met Olic vanaf de flanken.. misschien vanuit iets terug getrokken positie omdat de ploeg niet extreem aanvallend speelde, maar wel vanaf de flank.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 mei 2015 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 09:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Oke, dus SInkgraven blijkt alweer een miskoop?
Nee wil je 442 gaan spelen dan?
Eide
 Eide - maandag 11 mei 2015 - 12:38   quote  deeplink  
Drie middenvelders voor 2 posities heb je wel nodig. En dan zal een wat minder spelen. Dat mogen ze mooi zelf uitvechten.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 mei 2015 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 12:38 schreef Eide het volgende:
Drie middenvelders voor 2 posities heb je wel nodig. En dan zal een wat minder spelen. Dat mogen ze mooi zelf uitvechten.
Daarom en aangezien Gudelj schijnbaar voor Lm is gehaald en Bazoer daardoor
Cvm wordt. Klaassen redelijk zeker van Rm is wordt Sinkgraven waarschijnlijk bankzitter.
Bestempel hem echt niet als miskoop.
Eide
 Eide - maandag 11 mei 2015 - 13:00   quote  deeplink  
Ik acht het echt niet onwaarschijnlijk dat we Gudelj ook nog wel als CVM gaan zien hoor. Zeker in wedstrijden waar Ajax iets moet forceren.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 mei 2015 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 13:00 schreef Eide het volgende:
Ik acht het echt niet onwaarschijnlijk dat we Gudelj ook nog wel als CVM gaan zien hoor. Zeker in wedstrijden waar Ajax iets moet forceren.
Was ook mijn eerste gedachte.. En dan Bazoer en Sinkgraven rouleren en kijken per wedstrijd
wie er die wedstrijd nuttiger is. Vind wel dat ze beide zoveel mogelijk minuten moeten maken.
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 12:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee wil je 442 gaan spelen dan?
Een aankoop van 6 miljoen behoort gewoon te spelen, datzelfde geld voor een aankoop van naar verluid bijna 11 miljoen euro. Dus in mijn optiek moeten Gudelj en Sinkgraven spelen, daarnaast is Klaassen gewoon onbespreekbaar als basisspeler. Dat betekend dat Bazoer buiten de boot valt en van basisspeler ineens weer bankzitter gaat worden..

Ik snap ook totaal niet dat de Boer Gudelj niet voor de CVM positie ziet..

Ik zou het elftal als volgt wel eens willen zien. Ervan uitgaande dat er een ervaren spits bijkomt.

Cilissen
v Rhijn Veltman Bazoer Riedewald
Gudelj Sinkgraven
Klaassen
El Ghazi vd Vaart Fischer
Pietje
 Pietje - maandag 11 mei 2015 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 14:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Een aankoop van 6 miljoen behoort gewoon te spelen, datzelfde geld voor een aankoop van naar verluid bijna 11 miljoen euro. Dus in mijn optiek moeten Gudelj en Sinkgraven spelen, daarnaast is Klaassen gewoon onbespreekbaar als basisspeler. Dat betekend dat Bazoer buiten de boot valt en van basisspeler ineens weer bankzitter gaat worden..

Ik zou het elftal als volgt wel eens willen zien. Ervan uitgaande dat er een ervaren spits bijkomt.

Cilissen
Gudelj Sinkgraven
Klaassen
Dit is precies ook mijn favoriete opstelling, behalve de spitspositie. Ik realiseer mij, dat je Rafael van der Vaart inderdaad ook "op 9" kunt neerzetten, maar toch zie ik hem niet als vaste spits. Dan opteer ik toch nog liever voor Milik en/of Zivkovic, die over een aantal maanden verder moeten zijn dan dat zij nu zijn.
Overigens is het nog maar de vraag of Van der Vaart daadwerkelijk naar Ajax wil komen.
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 14:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dit is precies ook mijn favoriete opstelling, behalve de spitspositie. Ik realiseer mij, dat je Rafael van der Vaart inderdaad ook "op 9" kunt neerzetten, maar toch zie ik hem niet als vaste spits. Dan opteer ik toch nog liever voor Milik en/of Zivkovic, die over een aantal maanden verder moeten zijn dan dat zij nu zijn.
Overigens is het nog maar de vraag of Van der Vaart daadwerkelijk naar Ajax wil komen.
Het mag ook een andere naam zijn. Maar als daar Zivkovic of Millik staat kamp je weer met het "probleem" dat je te weinig ervaring hebt..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 mei 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 14:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Cilissen
Gudelj Sinkgraven
Klaassen
Onzin natuurlijk beste moet spelen. In sommige wedstrijden zal Bazoer beter tot zijn recht komen in andere Sinkgraven. Beste optie moet spelen niet de duurste.
Pietje
 Pietje - maandag 11 mei 2015 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 15:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Het mag ook een andere naam zijn. Maar als daar Zivkovic of Millik staat kamp je weer met het "probleem" dat je te weinig ervaring hebt..
Daar heb je zeker gelijk in en daar heb ik ook al aan gedacht. Maar aan de andere kant, je kunt jongens als Milik en Zivkovic niet allebei laten verpieteren op de bank. Op zich een luxe probleem, maar toch. In dit geval ben ik blij dat mijn naam niet Frank de Boer is, want ik heb de oplossing ook niet in huis. Aan de ene kant schreeuwt deze selectie om ervaring, dat heb ikzelf ook heel vaak geschreven maar aan de andere kant heeft Ajax een zeer talentvolle, maar jonge selectie.
Eide
 Eide - maandag 11 mei 2015 - 15:35   quote  deeplink  
Ik weet niet of Bazoer weer bankzitter wordt. Uiteindelijk dwingen spelers dat zelf af en is Bazoer bepaald niet de minste geweest. De transfersom mag niet bepalen wie er speelt.
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 15:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk beste moet spelen. In sommige wedstrijden zal Bazoer beter tot zijn recht komen in andere Sinkgraven. Beste optie moet spelen niet de duurste.
Daar gaat het even niet om. Ik ben van mening dat je geen geld uit gaat geven, en zeker geen miljoenen voor spelers die op de bank belanden en daar blijven..

Natuurlijk moet de beste spelen. Maar ik kan me geen wedsstrijd voorstellen dat je met Gudlj Bazoer en Klaassen gaat spelen, je bent dan alle creativiteit kwijt uit je middenveld.. En stel dat het Bazoer is, dan vind ik dat zonde van zo'n jongen.. En wanneer ga je jongens als vd Beek en Nouri een echte kans geven??
Pietje
 Pietje - maandag 11 mei 2015 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 15:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar gaat het even niet om. Ik ben van mening dat je geen geld uit gaat geven, en zeker geen miljoenen voor spelers die op de bank belanden en daar blijven..

Natuurlijk moet de beste spelen. Maar ik kan me geen wedsstrijd voorstellen dat je met Gudlj Bazoer en Klaassen gaat spelen, je bent dan alle creativiteit kwijt uit je middenveld.. En stel dat het Bazoer is, dan vind ik dat zonde van zo'n jongen.. En wanneer ga je jongens als vd Beek en Nouri een echte kans geven??
Dat bedoelde ik eerder al met luxeprobleem, wat betreft de spitspositie. Dat geldt in extremus voor het middenveld. Wat ga je bij voorbeeld doen met jongens als Serero en Andersen? Maar ook voorin met Kishna?
Eide
 Eide - maandag 11 mei 2015 - 16:29   quote  deeplink  
Uiteindelijk is precies dit waar een aantal mensen al een tijdje hard om roepen. Dat de bank even goed moet zijn als de basis. Het gevolg wordt nu wel duidelijk; namelijk harde keuzes, mogelijk zeer ontevreden spelers en miljoenen aan transferuitgaves die misschien helemaal niet zo veel spelen ondanks dat ze prima voetballers zijn.

Of dat erg is weet ik niet. Dat hangt natuurlijk af van hoe spelers dat opvatten. Sinkgraven en Bazoer weten ook dat Klaassen op enig moment weggekocht gaat worden. Blessures, schorsingen, tactische keuzes. De vraag is of de bankziiters op hun kansen willen wachten en die kansen ook willen aangrijpen.

Met Kishna, of liever Raiola, weet je dat zoiets onherroepelijk tot gedoe in de media leidt. Dat toont aan dat het toch wel een kwetsbare situatie is. Voor een trainer is het natuurlijk lekker dat je keuze hebt, keuzes kan maken en zelfs spelers kan sparen. Zelf denk ik dat je miljoenen uitgeeft voor de basis, talent zat die de bank kan bevolken. Maar als je de spelers toch hebt is een dergelijk luxe probleem wel prettig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 mei 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - maandag 11 mei 2015 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 16:29 schreef Eide het volgende:
Uiteindelijk is precies dit waar een aantal mensen al een tijdje hard om roepen. Dat de bank even goed moet zijn als de basis. Het gevolg wordt nu wel duidelijk; namelijk harde keuzes, mogelijk zeer ontevreden spelers en miljoenen aan transferuitgaves die misschien helemaal niet zo veel spelen ondanks dat ze prima voetballers zijn.

Of dat erg is weet ik niet. Dat hangt natuurlijk af van hoe spelers dat opvatten. Sinkgraven en Bazoer weten ook dat Klaassen op enig moment weggekocht gaat worden. Blessures, schorsingen, tactische keuzes. De vraag is of de bankziiters op hun kansen willen wachten en die kansen ook willen aangrijpen.

Met Kishna, of liever Raiola, weet je dat zoiets onherroepelijk tot gedoe in de media leidt. Dat toont aan dat het toch wel een kwetsbare situatie is. Voor een trainer is het natuurlijk lekker dat je keuze hebt, keuzes kan maken en zelfs spelers kan sparen. Zelf denk ik dat je miljoenen uitgeeft voor de basis, talent zat die de bank kan bevolken. Maar als je de spelers toch hebt is een dergelijk luxe probleem wel prettig.
Maar dan nog blijft de kernvraag: moet je voor spelers, die wellicht niet elke wedstrijd spelen circa € 11 miljoen (Sinkgraven) en € 6 miljoen (Gudelj) uitgeven? Zo krijg je wel een heel erg dure bank. En dat is het grootste gevaar: ontevredenheid, spelers die zitten te mokken op de bank. Uiteraard moet de beste (en niet de duurste) speler speler, uiteraard zijn er heel veel wedstrijden per seizoen, waardoor rouleren een optie is. Blessures en schorsingen kunnen ook gevolgen hebben. Zoals ik eerder schreef, het is een luxeprobleem, maar toch twijfel ik wel een beetje.
Eide
 Eide - maandag 11 mei 2015 - 16:49   quote  deeplink  
Wat de waarheid is over die transfersom zien we aan het eind van het seizoen wel als de boekhouding wordt gesloten. Tot die tijd die ik liever niet mee aan het speculeren over de hoogte van de transfersom van Sinkgraven. 11 miljoen lijkt mij namelijk uitgesloten.

Dat terzijde: Doede vraag inderdaad. Wat mag je selectie kosten en wat verwacht je daarvoor? Ik heb dat antwoord ook niet; dat kan alleen Ajax zelf bepalen.
Pietje
 Pietje - maandag 11 mei 2015 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 16:49 schreef Eide het volgende:
Wat de waarheid is over die transfersom zien we aan het eind van het seizoen wel als de boekhouding wordt gesloten. Tot die tijd die ik liever niet mee aan het speculeren over de hoogte van de transfersom van Sinkgraven. 11 miljoen lijkt mij namelijk uitgesloten.

Dat terzijde: Doede vraag inderdaad. Wat mag je selectie kosten en wat verwacht je daarvoor? Ik heb dat antwoord ook niet; dat kan alleen Ajax zelf bepalen.
Die bedragen ken ik ook niet precies, die werden genoemd in de media. Met heel veel wedstrijden in het seizoen (competitie, beker en Europa en in sommige gevallen de nationale elftallen) is het goed om een brede selectie te hebben van gelijkwaardige spelers, maar alle spelers van dat niveau willen altijd spelen en wanneer zij op de bank terecht komen, zullen zij gaan mokken. Het zou een probleem kunnen gaan worden.
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 16:29 schreef Eide het volgende:

In mijn optiek is er als de bank even goed is als de basis geen ruimte meer voor jeugdspelers om door te stromen, en houd je dus als club bewust de ontwikkeling van spelers als Nouri en vd Beek tegen.. Want ga je Sinkgraven uit de selectie zetten om vd Beek eens te kunnen laten invallen???
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 mei 2015 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 15:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Die laatste 2 rustig brengen en rouleren tussen Klaassen, Gudelj, Sinkgraven en Bazoer kan geen kwaad seizoen is lang..
Eide
 Eide - maandag 11 mei 2015 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 19:36 schreef remco k het volgende:

[..]

In mijn optiek is er als de bank even goed is als de basis geen ruimte meer voor jeugdspelers om door te stromen, en houd je dus als club bewust de ontwikkeling van spelers als Nouri en vd Beek tegen.. Want ga je Sinkgraven uit de selectie zetten om vd Beek eens te kunnen laten invallen???
Nouri en Van de Beek zijn 1e jaars A junioren. Laat ze eerst eens laten zien de A jeugd overstegen te zijn, dan moeten ze bij Jong Ajax nog even laten zien dat ze bij de besten daar horen en dan komt Ajax 1 ook eens in beeld.

Nu zit Sinkgraven met z'n 19 jaar die 2 wel een beetje in de weg, maar Nouri en Van de Beek hebben nog wel hordes te nemen voordat de aanwezigheid van de huidige middenvelders voor hen een probleem wordt.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 mei 2015 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 16:49 schreef Eide het volgende:

Er is financieel wat ruimte dus wat "luxe" aankopen om je selectie en breedte te versterken om een stap vooruit te kunnen maken lijkt mij geen probleem. Vooral niet gezien het spel van dit seizoen. Ook kun je je nog plaatsen en dus die extra miljoenen weer gedeeltelijk terug verdienen. Ook het kampioenschap komend seizoen komt dan weer dichterbij. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee als er af en toe een goede speler moet banken houd de rest ook scherp. We zijn een topclub dus das moet ook naar gehandeld worden.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 11 mei 2015 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 19:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Remco denkt nog steeds dat Ajax zoveel kwaliteit in de jeugd heeft dat we niks hadden hoeven kopen. Mister naïef. Jij was de gene die de selectie prima vond, wat een zaadjaar hebben we gehad. Gebrek aan kwaliteit zul je bedoelen. Het is te hopen dat Ajax inziet dat er meer kwaliteit en ervaring nodig is. Dat kun je niet direct met jeugdspelers oplossen.
Eide
 Eide - maandag 11 mei 2015 - 20:58   quote  deeplink  
Ik denk anders ook dat er zat kwaliteit in deze selectie zat om dit seizoen kampioen te worden. Dat dat er niet uit is gekomen is iets waar de staf en met name FdB deze zomer de vinger achter moet krijgen.

Maar zo veel spelers die structureel beter zijn dan wat Ajax in de selectie heeft lopen er ook niet in Nederland. Guardado en Clasie op CVM, Depay voorin. Maar verder. Mwah. Het was toch voornamelijk een gebrek aan dynamieken durf, meer dan een gebrek aan kwaliteit in mijn ogen.
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 20:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Die laatste 2 rustig brengen en rouleren tussen Klaassen, Gudelj, Sinkgraven en Bazoer kan geen kwaad seizoen is lang..
Maar hoe ga je die brengen dan?? Want de bank zit dadelijk ook gewoon vol.. Laat je dan Sinkgraven buiten de selectie???
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 20:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Nouri en Van de Beek zijn 1e jaars A junioren. Laat ze eerst eens laten zien de A jeugd overstegen te zijn, dan moeten ze bij Jong Ajax nog even laten zien dat ze bij de besten daar horen en dan komt Ajax 1 ook eens in beeld.

Nu zit Sinkgraven met z'n 19 jaar die 2 wel een beetje in de weg, maar Nouri en Van de Beek hebben nog wel hordes te nemen voordat de aanwezigheid van de huidige middenvelders voor hen een probleem wordt.
Die jongens zullen normaal gesproken komend jaar weleens bij de selectie gaan komen, daar hebben ze gezien hun gigantische potentieel ook de leeftijd wel voor..

En je hebt Andersen ook nog he.. Ik vind het maar apart, zeker gezien Gudelj dus niet voor CVM gehaald is en dat er dus waarschijnlijk ook nog een CVM gehaald wordt, anders ga je het seizoen in zonder echte CVM, want Bazoer speelt nu ook gewoon aanvallend..
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 20:54 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Remco denkt nog steeds dat Ajax zoveel kwaliteit in de jeugd heeft dat we niks hadden hoeven kopen. Mister naïef. Jij was de gene die de selectie prima vond, wat een zaadjaar hebben we gehad. Gebrek aan kwaliteit zul je bedoelen. Het is te hopen dat Ajax inziet dat er meer kwaliteit en ervaring nodig is. Dat kun je niet direct met jeugdspelers oplossen.
En weet je wat het mooie is, 9 van de tien opstellingen van komend jaar staat Sinkgraven al niet meer in, en staat alleen Gudelj als aankoop erbij..

En ja ik vind de selectie prima, heel erg goed zelfs, met gigantisch veel potentie.. Maar begrijpend lezen is voor het genie Bobby een beetje te veel gevraagd..

En waar staat in hemelsnaam dat die jongens opgesteld moeten worden? Helemaal nergens, dus weer een bewijs dat je niet kan lezen.

Met al je domme opmerkingen begin ik me meer en meer af te vragen of je niet gewoon een simpele wajong mannetje bent..

Alleen maar persoonlijk reageren, maar inhoudelijk nog niet eens kunnen uitleggen hoe buitenspel werkt, laat staan dat je iets over het daadwerkelijke spel weet te zeggen.. Zelfde verhaal over je meer dan domme bestuurs opmerkingen...
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 mei 2015 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 21:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar hoe ga je die brengen dan?? Want de bank zit dadelijk ook gewoon vol.. Laat je dan Sinkgraven buiten de selectie???
Nee Sinkgraven gaat zo ie zo mee.. Kan ook linksbuiten.
Wat Eide ook al zegt Nouri en.vd Beek zijn er ook nog niet..
Jaartje Jong kunnen ze ook nog genoeg leren.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 11 mei 2015 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 21:14 schreef remco k het volgende:

[..]

En weet je wat het mooie is, 9 van de tien opstellingen van komend jaar staat Sinkgraven al niet meer in, en staat alleen Gudelj als aankoop erbij..

En ja ik vind de selectie prima, heel erg goed zelfs, met gigantisch veel potentie.. Maar begrijpend lezen is voor het genie Bobby een beetje te veel gevraagd..

En waar staat in hemelsnaam dat die jongens opgesteld moeten worden? Helemaal nergens, dus weer een bewijs dat je niet kan lezen.

Met al je domme opmerkingen begin ik me meer en meer af te vragen of je niet gewoon een simpele wajong mannetje bent..

Alleen maar persoonlijk reageren, maar inhoudelijk nog niet eens kunnen uitleggen hoe buitenspel werkt, laat staan dat je iets over het daadwerkelijke spel weet te zeggen.. Zelfde verhaal over je meer dan domme bestuurs opmerkingen...
Ik ben allang afgehaakt bij die Bobby....wordt dood moe van dat gejengel.
Trots zijn dat je mensen in elkaar slaat om bv het roken....hoe triest ben je dan
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 21:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee Sinkgraven gaat zo ie zo mee.. Kan ook linksbuiten.
Wat Eide ook al zegt Nouri en.vd Beek zijn er ook nog niet..
Jaartje Jong kunnen ze ook nog genoeg leren.
Sorry, maar dat vind ik echt ronduit belachelijk, als die jongens het talent hebben om er nu af en toe bij te zitten, dan moet daar gewoon plek voor worden ingeruimd. En dan ga je dus een van de andere grote talenten uit de selectie zetten.. Zeker als er nog een CVM gehaald zal worden..

Dat is juist waar Ajax voor staat....

En natuurlijk is het luxe, maar als je aankopen van 8 miljoen plus buiten de selectie moet houden om een talent te kunnen brengen, of dat niet doet juist omdat die speler zo veel gekost heeft, dan ben je gewoon slecht bezig en is in mijn ogen de aankoop van Sinkgraven alles behalve gerechtvaardigd en kan ik mij de onvrede van Jonk best voorstelleb..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 mei 2015 door remco k --
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 21:23 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik ben allang afgehaakt bij die Bobby....wordt dood moe van dat gejengel.
Trots zijn dat je mensen in elkaar slaat om bv het roken....hoe triest ben je dan
Dan ben je een droeftoeter en mag die van geluk spreken dat we elkaar nooit zijn tegen gekomen..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 mei 2015 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 21:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik echt ronduit belachelijk, als die jongens het talent hebben om er nu af en toe bij te zitten, dan moet daar gewoon plek voor worden ingeruimd. En dan ga je dus een van de andere grote talenten uit de selectie zetten.. Zeker als er nog een CVM gehaald zal worden..

Dat is juist waar Ajax voor staat....

En natuurlijk is het luxe, maar als je aankopen van 8 miljoen plus buiten de selectie moet houden om een talent te kunnen brengen, of dat niet doet juist omdat die speler zo veel gekost heeft, dan ben je gewoon slecht bezig en is in mijn ogen de aankoop van Sinkgraven alles behalve gerechtvaardigd en kan ik mij de onvrede van Jonk best voorstelleb..
Ik ken de plannen en gedachte er achter ook niet helemaal natuurlijk.
Gudelj Cvm of Lm? Bazoer Cvm? Sinkgraven Lm of linksbuiten?
Ander systeem? Zullen even af moeten wachten. Bazoer, Nouri of Sinkgraven keertje op de bank is ook niets mis mee. Rouleren in bekerwedstrijden ook niet.
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 21:45 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik ken de plannen en gedachte er achter ook niet helemaal natuurlijk.
Gudelj Cvm of Lm? Bazoer Cvm? Sinkgraven Lm of linksbuiten?
Ander systeem? Zullen even af moeten wachten. Bazoer, Nouri of Sinkgraven keertje op de bank is ook niets mis mee. Rouleren in bekerwedstrijden ook niet.
De Boer heeft duidelijk aangegeven geen rol voor Gudelj als CVM te zien..

En banken is uiteraard niet erg, maar jongens gaan echt niet blij worden van buiten de selectie gelaten worden..

Ik heb sterk het vermoeden dat de Boer nog 1 jaar bij Ajax blijft om prijzen technisch alles eruit te halen, en dat de jeugd dan maar even pech gaat hebben..
Eide
 Eide - maandag 11 mei 2015 - 22:21   quote  deeplink  
Dat is een redenering die gebaseerd is op lucht Remco. Onder FdB krijgt de jeugd structureel daadwerkelijk kansen zich te laten zien en stromen er jaarlijks spelers door. Daarnaast is de selectie, zelfs met aankopen, jonger dan ooit. Dat is een uitspraak die je op geen enkele manier kan onderbouwen. Er zijn zelfs geen aanwijzingen die dat soort vermoedens kunnen voeden.

Die gasten zijn 17. Met 17 Jong Ajax is al een prestatie van formaat he. Eriksen debuteerde met 18. Zomaar een voorbeeldje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 mei 2015 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 11 mei 2015 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 22:21 schreef Eide het volgende:
Dat is een redenering die gebaseerd is op lucht Remco. Onder FdB krijgt de jeugd structureel daadwerkelijk kansen zich te laten zien en stromen er jaarlijks spelers door. Daarnaast is de selectie, zelfs met aankopen, jonger dan ooit. Dat is een uitspraak die je op geen enkele manier kan onderbouwen. Er zijn zelfs geen aanwijzingen die dat soort vermoedens kunnen voeden.

Die gasten zijn 17. Met 17 Jong Ajax is al een prestatie van formaat he. Eriksen debuteerde met 18. Zomaar een voorbeeldje.
Een gevoel eide. Niets meer of minder.

Overigens zijn er ook voorbeelden van jongens die jonger debuteerden.

Ik vraag m overigens meer af waarom bepaalde spelers gehaald zijn. Zowel Sinkgraven als Gudelj voor de twee aanvallende posities. En dat terwijl juist de cvm zo belangrijk is.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5992
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De familie Gudelj

0.0080487