|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Haha, soms vraagt remco erom om een heel lang antwoord te geven. omdat je namelijk goed wil uitleggen wat je wil. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 21:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Haha, soms vraagt remco erom om een heel lang antwoord te geven. omdat je namelijk goed wil uitleggen wat je wil. Hahaha jij reageert niet alleen op Remco zo Positieve! Als ik al je reacties zou bundelen heb ik nu al een trilogie! ;-) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 21:53 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hahaha jij reageert niet alleen op Remco zo Positieve! Als ik al je reacties zou bundelen heb ik nu al een trilogie! ;-) Helaas kan ik lang van stof zijn. Maar ik zal het echt proberen om het wat korter te houden.
Als Ajax beter gaat voetballen dan heb van mij ook korte antwoorden |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 21:53 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hahaha jij reageert niet alleen op Remco zo Positieve! Als ik al je reacties zou bundelen heb ik nu al een trilogie! ;-) Haha |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 21:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Helaas kan ik lang van stof zijn. Maar ik zal het echt proberen om het wat korter te houden. Als Ajax beter gaat voetballen dan heb van mij ook korte antwoorden Je eerste korte antwoord man!! Zie je nu wel dat je het kan! ;-)
Ach Positieve, ik zit je maar te dollen! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 21:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ja, alleen denk ik dat wij een betere doelman hebben. ben niet zo fan van ter stegen. Maar hoezo is eigenlijk nigel niet haalbaar? ik weet dat hij liever in het buitenland nog wil voetballen. Maar hij zegt ook dat hij 100% ajacied is. Vdv zei het ook dat hij niet zo veel zin had in een terugkeer maar daar komt hij nu op terug. waarom zou nigel dat niet kunnen. hij is tranfervrij, dus dat is ook geen probleem. Als je 4 betaald voor van der hoorn(bankzitter) dan kan je ook 4 miljoen overmaken naar bankrekening van D Waarom is hij nog niet zo ver. Deze man is nog A junior, geen Cl ervaring. Ik vind hem niet zo geweldig spelen, het is een vreemde positie voor hem dat klopt. Maar ik vind dat je op 6 een ervaren man moet hebben. Niet ten nadelen van bazoer maar dat is wat het team nodig heeft. Dus als je geen cel ervaring hebt mag je niet op cvm bij Ajax? Tering. Waarom halen we dan al die jongens van de afgelopen jaren. Anita was ook niet de ervaren man. Blind was dat ook niet en toch waren dat de twee die het t beste gedaan hebben de laatste jaren. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 22:19 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Je eerste korte antwoord man!! Zie je nu wel dat je het kan! ;-) Ach Positieve, ik zit je maar te dollen! Maar iets korter mag komt het iets makkelijker binnen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 21:52 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hahaha perfect, dolletje op den duur moet kunnen! We kunnen wel negatief blijven en onze dagen en emotie door Ajax kunnen laten bepalen, maar dan zouden we al een heel seizoen een grafstemming hebben! ;-) Ik Ben voor! Al is af en toe een beetje zeuren ook wel prima! Blijft toch Ajax he en voetbal is emotie.. :) |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"boillissen in vorm is hij de beste die we hebben"
welke vorm Remco? Heb je roze gay bril weer op.? Hoelang wil je hem Ajax naar een structureel lager eindresultaat laten helpen. Ajax moet eens kleur gaan bekennen. Dat het een te groot aantal inferieure spelers in haar selectie heeft. En eens beter haar huiswerk gaan doen om die spelers aan te trekken die wel beter bij Ajax passen en meer kwaliteit kunnen inbrengen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 mei 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Remco dat is nou jou probleem ik leg je uit waarom het niet zo is en jij komt met dit ! geweldig man ik ben trots op je prima verweer je vind Vermeer voetballend beter wat een lullo kan jij zijn als je geen gelijk krijgt en totaal geen argumenten hebt. ===================================================================================== otaal geen verweer?? Misschien zou jij je doppen dan eens een keer los moeten doen, maar daar heb je wel vaker last van dat je niet kan lezen.. Ik heb inhoudelijk meer dan genoeg gezegd over Cilissen en het gegeven dat ik het geen geweldige keeper vind.. Vermeer vind ik voetballend vele malen beter.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 mei 2015 door nora -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 23:21 schreef Bobby1972 het volgende:"boillissen in vorm is hij de beste die we hebben" welke vorm Remco? Heb je roze gay bril weer op.? Hoelang wil je hem Ajax naar een structureel lager eindresultaat laten helpen. Ajax moet eens kleur gaan bekennen. Dat het een te groot aantal inferieure spelers in haar selectie heeft. En eens beter haar huiswerk gaan doen om die spelers aan te trekken die wel beter bij Ajax passen en meer kwaliteit kunnen inbrengen. En het opscheppertje zegt weer eens hetzelfde..
Boilsen in vorm is de beste die we hebben, dat lees je wel maar alles wat daar verder over gepost is sla je voor het gemak maar even over??
Er staat namelijk ook dat als ie het in de voorbereiding niet laat zien dat ie dan vervangen moet worden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 23:53 schreef nora het volgende:Remco dat is nou jou probleem ik leg je uit waarom het niet zo is en jij komt met dit ! geweldig man ik ben trots op je prima verweer je vind Vermeer voetballend beter wat een lullo kan jij zijn als je geen gelijk krijgt en totaal geen argumenten hebt. ===================================================================================== otaal geen verweer?? Misschien zou jij je doppen dan eens een keer los moeten doen, maar daar heb je wel vaker last van dat je niet kan lezen.. Ik heb inhoudelijk meer dan genoeg gezegd over Cilissen en het gegeven dat ik het geen geweldige keeper vind.. Vermeer vind ik voetballend vele malen beter. Kerel, ik zeg niet dat ik Vermeer beter vind. Je kan echt niet lezen he??
En hoelang kom je hier nu al? Leer eens een keer de quote knop te gebruiken man..
En je legt wat uit?? Je geeft alleen je mening, jouw mening en niks meer dan je mening, dat is dus niet de waarheid.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik probeer jou te leren kijken naar handelingen die een keeper moet kunnen, maar helaas ga je dan beginnen over de quote knop te gebruiken ja dat is inderdaad het belangrijkste uit jou hele verhaal. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 13 mei 2015 - 19:28 schreef remco k het volgende:[..] En ik vind het onzin en kapitaalvernietiging als je ze wel beiden haalt. vd vaart is een hele goede keuze. de Jong zou een hele goede keuze geweest zijn als Gudelj niet gehaald was.. Overigens is er helemaal geen sprake van de komst van de Jong.. Maar Gudelj is volgens onze trainer gehaald als aanvallende middenvelder dus blijf je kutten op CVM of zie ik dat verkeerd |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 13 mei 2015 - 19:29 schreef remco k het volgende:[..] Millik op de bank, Zivkovic gewoon komend seizoen ook niet bij de selectie.. Weer lekker bezig Ajax als dat weer gebeurt.. Jij vindt vd Vaart een hele goede keuze maar een reactie later ben je weer "verbolgen" dat Zivko niet bij de selectie zit? je weet toch wanneer VDV komt dat hij in de spits komt te spelen. Dus gaat Milik banken en dus mag Zivko naar Jong Ajax. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 14 mei 2015 - 23:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Onzin is het niet. Gudelj had je ook niet hoeven halen. Klaassen en Sinkgraven in de aanvallende middenveld. Ajax had een 6 nodig en gaat het zoals het nu naar uit ziet met klaassen spelen. Ik zou Nigel halen en Klaassen op ze oude plek zetten en had geen gudelj gehaald. Als ik gudelj zou willen hebben dan had ik sinkgraven niet gehaald. Maar kapitaalsvernietiging is het niet want ze spelen echt wel zijn wedstrijden in deze opstelling. Het is kapitaalvernietiging met zivko, maar dat was niet te voorspellen. Guldelj kan bij Ajax een fantastische CVM worden. Daarvoor heeft hij alles in huis maar dan ook echt alles. Echter ziet FdB hem als aanvallende middenvelder en dat zou het aantrekken van Gudelj een zeer vreemde aktie zijn. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 - 11:29 schreef Hummel10 het volgende:[..] Nou beetje overdreven.. Zoveel goede keepers lopen er niet in de Eredivisie. Zoet, Ruiter, Hanh en Padt zijn de enige die ook maar een beetje in de buurt van Cilissen komen en Zoet en Ruiter vind ik voetballend ook niet super. Overall vind ik Cilissen op dit moment gewoon de beste van de Eredivisie. Jasper is met afstand de beste keeper van Nederland. Let op. Die gaat 31-8 naar ManU. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Denk je? Dat zou mij wel verbazen hoor. Maar we zullen zien.
Vraag me niet waarom hoor, maar ik heb gewoon niet het gevoel dat Van Gaal Cillissen wil hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 - 13:05 schreef remco k het volgende:[..] Voetballend denk ik dat het de zwakste keeper is in de ED>. vrijwel geen bal van hem komt aan, de helft gaat de zijlijn over en de andere helft niet eens in de buurt van een medespeler.. Keepend is het een prima keeper, ook geen wonder keeper in mijn ogen, maar wel prima.. We hebben ze weleens beter gehad.. Zo vind ik Vermeer in zijn beste jaar bij ons beter als dat Cilissen tot nu toe heeft laten zien.. Vermeer heeft NOOIT een beste jaar gehad want ook in dat seizoen had hij regelmatig een blunder. Jij staart je blind op bijvoorbeeld NEC uit waar hij briljant was maar dat was hetzelfde seizoen als Utrecht uit(6-4) volgens mij. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 11:27 schreef Eide het volgende:Denk je? Dat zou mij wel verbazen hoor. Maar we zullen zien. Vraag me niet waarom hoor, maar ik heb gewoon niet het gevoel dat Van Gaal Cillissen wil hebben. Noem mij in potentie een betere keeper dan Jasper voor het spel van Van Gaal? Daarbij haalde hij Hesp destijds ook naar Barca en die was echt minder als Jasper nu is. Neuer, Courtois(kan trouwens ook hele vreemde dingen doen), Czech(kan slecht meevoetballen) en de Gea(wil nietverlengen) zijn in mijn ogen de keepers die echt beter zijn dan Jasper. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Cillissen heeft een beetje het van der Sar syndroom. Het ziet er vaak heel gemakkelijk uit en niet heel spectaculair. Toch pakt hij meer dan het krediet voor krijgt. Niet voor niets de keeper met het beste save percentage van de Eredivisie van dit jaar.
Z'n spelvoortzettingen moeten beter. Daar zal iedereen het wel mee eens zijn maar verder is het wel een hele goede, zekere keeper. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 11:43 schreef Eide het volgende:Cillissen heeft een beetje het van der Sar syndroom. Het ziet er vaak heel gemakkelijk uit en niet heel spectaculair. Toch pakt hij meer dan het krediet voor krijgt. Niet voor niets de keeper met het beste save percentage van de Eredivisie van dit jaar. Z'n spelvoortzettingen moeten beter. Daar zal iedereen het wel mee eens zijn maar verder is het wel een hele goede, zekere keeper. Hij straalt rust uit en hij keept de laatste tijd goed. Precies wat we nodig hebben vind ik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2015 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 11:20 schreef Brandje het volgende:[..] Jij vindt vd Vaart een hele goede keuze maar een reactie later ben je weer "verbolgen" dat Zivko niet bij de selectie zit? je weet toch wanneer VDV komt dat hij in de spits komt te spelen. Dus gaat Milik banken en dus mag Zivko naar Jong Ajax. Dar klopt, maar zoals ik vaker heb gezegd moet je uitzonderingen maken als je buitencategorie binnen kan halen. En vd Vaart is dat in mijn optiek. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 11:18 schreef Brandje het volgende:[..] Maar Gudelj is volgens onze trainer gehaald als aanvallende middenvelder dus blijf je kutten op CVM of zie ik dat verkeerd Dit is hoe ik het zie, en daarin ben ik het absoluut oneens met onze trainer.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 11:22 schreef Brandje het volgende:[..] Guldelj kan bij Ajax een fantastische CVM worden. Daarvoor heeft hij alles in huis maar dan ook echt alles. Echter ziet FdB hem als aanvallende middenvelder en dat zou het aantrekken van Gudelj een zeer vreemde aktie zijn. Dit bedoel ik dus.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 11:33 schreef Brandje het volgende:[..] Vermeer heeft NOOIT een beste jaar gehad want ook in dat seizoen had hij regelmatig een blunder. Jij staart je blind op bijvoorbeeld NEC uit waar hij briljant was maar dat was hetzelfde seizoen als Utrecht uit(6-4) volgens mij. Ik vind dat ie het seizoen na het vertrek van Stekelenburg fenomenaal goed was.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 11:39 schreef Brandje het volgende:[..] Noem mij in potentie een betere keeper dan Jasper voor het spel van Van Gaal? Daarbij haalde hij Hesp destijds ook naar Barca en die was echt minder als Jasper nu is. Neuer, Courtois(kan trouwens ook hele vreemde dingen doen), Czech(kan slecht meevoetballen) en de Gea(wil nietverlengen) zijn in mijn ogen de keepers die echt beter zijn dan Jasper. Wel grappig, in mijn beleving is de eigenlijk de hele subtop en top beter dan Cilissen.. Ik ben gewoon geen fan van hem.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Elke statistiek en 2 opvolgende bondscoaches beleven dat anders ;) En in dit geval deel ik de mening van de kenners :) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 12:50 schreef Eide het volgende:Elke statistiek en 2 opvolgende bondscoaches beleven dat anders ;) En in dit geval deel ik de mening van de kenners :) Van Gaal was niet zo'n fan van Cilissen.. Die had liever Vermeer meegenomen ware het niet dat die reserve was bij Ajax destijds.. Zo is ook Co Adriaanse van mening dat Vermeer beter is..
Ik zeg zelf overigens niet dat Vermeer beter is, alleen dat ik geen fan ben van Cilissen.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 11:43 schreef Eide het volgende:Cillissen heeft een beetje het van der Sar syndroom. Het ziet er vaak heel gemakkelijk uit en niet heel spectaculair. Toch pakt hij meer dan het krediet voor krijgt. Niet voor niets de keeper met het beste save percentage van de Eredivisie van dit jaar. Z'n spelvoortzettingen moeten beter. Daar zal iedereen het wel mee eens zijn maar verder is het wel een hele goede, zekere keeper. Zijn spelhervattingen zijn prima. Hij kan prima een bal over 15 meter passen. Zijn lange ballen gaan dan wel weer vaak uit maar altijd op of over de middenlijn. Hij verdedigt in feite gewoon uit naar de zijkant en zo hoort het. Tien keer liever dat dan een bal blind naar voren jassen zodat de tegenstander meteen weer kan komen. Niks mis mee dus |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 12:46 schreef remco k het volgende:[..] Dar klopt, maar zoals ik vaker heb gezegd moet je uitzonderingen maken als je buitencategorie binnen kan halen. En vd Vaart is dat in mijn optiek. Maar waarom loop je dan een reactie verderop te klagen dat Zivko dan weer nietbij de selectie zit??? dat gebeurd automatisch als VDV komt |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 12:49 schreef remco k het volgende:[..] Wel grappig, in mijn beleving is de eigenlijk de hele subtop en top beter dan Cilissen.. Ik ben gewoon geen fan van hem.. Klopt, maar als jij geen fan van iemand bent, wat prima is, dan ga je meestal onzin verkondigen over die speler. Cillissen hoort gewoon bij de top 10 keepers van de wereld. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 12:56 schreef remco k het volgende:[..] Van Gaal was niet zo'n fan van Cilissen.. Die had liever Vermeer meegenomen ware het niet dat die reserve was bij Ajax destijds.. Zo is ook Co Adriaanse van mening dat Vermeer beter is.. Ik zeg zelf overigens niet dat Vermeer beter is, alleen dat ik geen fan ben van Cilissen.. Dan had Van Gaal ook gewoon met Krul of Vorm kunnen gaan spelen. Hij heeft gezegd dat vermeer het type keeper is waar hij fan van is. Hij heeft nooit gezegd dat hij geen fan was van Japser want dan had hij ook geen wk gespeeld. Dus je verzint er wat bij om je eigen mening "sterker" te maken |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 22:20 schreef remco k het volgende:[..] Dus als je geen cel ervaring hebt mag je niet op cvm bij Ajax? Tering. Waarom halen we dan al die jongens van de afgelopen jaren. Anita was ook niet de ervaren man. Blind was dat ook niet en toch waren dat de twee die het t beste gedaan hebben de laatste jaren. Agh, zo goed was anita niet en zo bepalend was hij ook niet.
Bepalend was dat siggy daarmee op de bank belanden. Daarmee ging ajax beter voetballen.
En Vertonghen stond op! Dat vertekend het beeld hoe goed een speler is.
En blind die was super invorm, als linksback. als cvm is het gewoon een gok, maar met poulsen achter de hand heb je wel een alternatief.
dus Ajax neemt gewoon een gok, met wie ze ook op 6 laten spelen. en er zit niet iemand in de selectie waarvan je zeker weet dat diegene dat kan. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 11:22 schreef Brandje het volgende:[..] Guldelj kan bij Ajax een fantastische CVM worden. Daarvoor heeft hij alles in huis maar dan ook echt alles. Echter ziet FdB hem als aanvallende middenvelder en dat zou het aantrekken van Gudelj een zeer vreemde aktie zijn. Klopt, hij kan een fafantastische cvm worden. Het kan, totaal geen zekerheid dat hij dat ook kan. Een stap van AZ naar Ajax is al lastig genoeg gebleken. Als je ook op een andere positie gaat spelen, dan moet je maar zien of hij dat oppakt. Het blijft een gok Maar ik zie het wel gebeuren, Alleen frank niet. Ik ben toch wel benieuwd hoe frank dit gaat doen. Zonder een echt uitgesproken 6 een seizoen beginnen en je gaat switchen tussen een 6 en een 10 |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als het niet beter wordt zie ik Frank wel waarschijnlijk verdwijnen via hoek v Holland. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 08:16 schreef remco k het volgende:[..] En het opscheppertje zegt weer eens hetzelfde.. Boilsen in vorm is de beste die we hebben, dat lees je wel maar alles wat daar verder over gepost is sla je voor het gemak maar even over?? Er staat namelijk ook dat als ie het in de voorbereiding niet laat zien dat ie dan vervangen moet worden.. Jij hebt altijd een of ander kut argument waardoor je 2 kanten uit kunt. Wees eens duidelijker. Jij bent de gene die vaak vele spelers als goed genoeg omschreef. Ga het niet ineens mooier maken dan het is!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 11:20 schreef Brandje het volgende:[..] Jij vindt vd Vaart een hele goede keuze maar een reactie later ben je weer "verbolgen" dat Zivko niet bij de selectie zit? je weet toch wanneer VDV komt dat hij in de spits komt te spelen. Dus gaat Milik banken en dus mag Zivko naar Jong Ajax. Remco is iemand die altijd dingen zo brengt dat hij ook weer de andere kant uit kan. Dat vind ik persoonlijk ronduit zwak!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 16:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Agh, zo goed was anita niet en zo bepalend was hij ook niet. Bepalend was dat siggy daarmee op de bank belanden. Daarmee ging ajax beter voetballen. En Vertonghen stond op! Dat vertekend het beeld hoe goed een speler is. En blind die was super invorm, als linksback. als cvm is het gewoon een gok, maar met poulsen achter de hand heb je wel een alternatief. dus Ajax neemt gewoon een gok, met wie ze ook op 6 laten spelen. en er zit niet iemand in de selectie waarvan je zeker weet dat diegene dat kan. Het ging letterlijk beter lopen op het moment dat Anita daar ging spelen en Jansen daar weg ging.. En echt niets anders dan dat.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 19:09 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Jij hebt altijd een of ander kut argument waardoor je 2 kanten uit kunt. Wees eens duidelijker. Jij bent de gene die vaak vele spelers als goed genoeg omschreef. Ga het niet ineens mooier maken dan het is!! Juist, en nu begin je het langzaam aan een beetje te begrijpen hoe de grote mensen wereld die we voetbal noemen in elkaar zit.. Of snap je zelf niet wat je post, want ook die kans acht ik vrij hoog bij jou..
Ik zal het je een keer uitleggen, misschien dat je het dan begrijpt..
Je hebt potentie bij een speler, en die is wel of niet voldoende. Er zijn op ieder moment in een seizoen meer dan 1 variabelen die bepalen of die potentie eruit komt, een groot deel van die variabelen heeft een speler zelf in de hand, een aantal simpelweg niet.
Een van die variabelen is vorm, dat is in de geschiedenis van het spelletje een ongrijpbaar iets gebleken, de ene wedstrijd is vaak de andere niet bij veel spelers. Een andere variabele is druk, welke druk wordt er opgelegd en welke druk legt een speler zichzelf op. In het voorbeeld van Boilesen denk ik dat hij de druk van de aanvoerdersband misschien wel helemaal niet aan kan, iets dat overigens een grove fout van de Boer is mocht dat zo zijn. En zo zijn er nog een flink aantal meer variabelen die mede bepalen of spelers wel of niet gaan slagen..
Ik vind dat Boilesen vorig seizoen, en tijdens zijn debuut jaar heeft laten zien over voldoende potentie te beschikken, dit jaar moest hij de stap van talent naar dragende speler maken en dat is niet gelukt..
En ja, er is dan ook geen mens op deze planeet die met 100% zekerheid kan zeggen of zo'n speler wel of niet zal slagen.
Een mooi voorbeeld is vd Wiel.. Bij Ajax eigenlijk niet verder gekomen dan een talent, het seizoen na het WK door veel Ajacieden twee seizoen lang volledig verguist, vele zagen hem liever vertrekken dan blijven, maar toch blijkt het een van de sterkere backs in de subtop van Europa te zijn..
En zo kan ik nog wel flink wat voorbeelden noemen..
En om die reden doe ik zelden 100% uitspraken over het wel of niet kunnen slagen van de jongere spelers bij Ajax..
Ik denk dat 80% van de eerste 11 de subtop van Europa aan kan op ten duur.. Wie het allemaal wel of niet gaan halen zal moeten blijken..
Zo duidelijk genoeg? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 19:10 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Remco is iemand die altijd dingen zo brengt dat hij ook weer de andere kant uit kan. Dat vind ik persoonlijk ronduit zwak!! Whahahaha, ik heb het hierboven uitgelegd. Maar ik zit er nog even over na te denken, en denk eerlijk gezegd niet dat je het begrijpt.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 19:41 schreef remco k het volgende:[..] Het ging letterlijk beter lopen op het moment dat Anita daar ging spelen en Jansen daar weg ging.. En echt niets anders dan dat.. Siggie ging eruit, siem ging in de spits spelen, theo speelde op de plek van siem en anita ging op cvm spelen.
Ajax speelde zijn beste wedstrijden als siem in de spits ging spelen.
niks anders dan dat! en dan ook echt niks dan dat of wil je dat ontkennen dat ajax niet beter ging spelen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 21:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Siggie ging eruit, siem ging in de spits spelen, theo speelde op de plek van siem en anita ging op cvm spelen. Ajax speelde zijn beste wedstrijden als siem in de spits ging spelen. niks anders dan dat! en dan ook echt niks dan dat of wil je dat ontkennen dat ajax niet beter ging spelen? Ajax ging beter spelen doordat Anita op cvm ging spelen. Siem speelde daarvoor al regelmatig op 9.. Theo Jansen werd overigens gewoon gepasseerd na zijn blessure en in die tijd begin Ajax de goede reeks, Theo kwam daarna pas weer in de basis en toen schoof de Jong definitief door.. Maar toen speelde Anita al op CVM en was de goede reeks al ingezet.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 22:00 schreef remco k het volgende:[..] Ajax ging beter spelen doordat Anita op cvm ging spelen. Siem speelde daarvoor al regelmatig op 9.. Theo Jansen werd overigens gewoon gepasseerd na zijn blessure en in die tijd begin Ajax de goede reeks, Theo kwam daarna pas weer in de basis en toen schoof de Jong definitief door.. Maar toen speelde Anita al op CVM en was de goede reeks al ingezet.. Ja, als je iemand die niet kan voetballen op zo positie zet, vind je het gek dat het dan niet loopt. het is eerder een diskwalificatie van enoh dan klasse van anita. Iedere mongool die een beetje kan verdedigen en een beetje kan voetballen kan in de eredivisie mee op 6 Zeker als je om je heen Jan, cris en theo hebt lopen.
Maar beste vriend zo geweldig is anita niet, ja beter dan Enoh maar wie is dat niet.
ps vergeet wat ik zei, Siem speelde niet eens zo veel als spits. niet na de winterstop in ieder geval en overigens verloren we die wedstrijden ook. Utrecht en Feyenoord. Siem kwam niet eerder maar later erin. dus vergeet het.
Maar als slot. Het is onzin om die wederstanding op te hangen aan anita. Met blind ok, was als linksback al bepalend, als cvm nog meer. Maar anita noway. Maar als jij vind dat die wederstanding door anita kwam, prima man. Prima, de minste man de kredits geven(enoh was slechter, dus het werd er wel beter op, voetballend gezien) Maar enoh kan prima verdedigen maar voetballen, nou nee |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hahahaha. Sorry hoor maar nu sla je echt wartaal uit. Cvm is bij Ajax vanaf dag 1 onder de Boer de belangrijkste en lastigst in te vullen positie van het elftal.
Blind werd hier door velen als linksback door de mangel gehaald trouwens. Week in week uit. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou, Anita was anders de ommekeer van dat seizoen. Weet je wie Anita op CVM zette in plaats van linksback? Frank de Boer. En weet je nog wat er gebeurde nadat Frank de Boer de teugels overnam van Jol? Ajax werd kampioen. En dat kwam voor een groot deel doordat Anita op CVM het spel ging verdelen.
Theo Janssen kwam het jaar daarna pas en de wisselingen die daarmee samen gingen ook. En uiteindelijk speelde ook toen Anita als controleur. Dat was ook de periode dat Anita bij het Nederlands elftal zat. En Theo Janssen werd pas weer basisspeler toen Siem de Jong in de spits ging spelen.
Maar Frank de Boer bracht 1 grote wisseling aan toen hij het overnam van Jol. Vurnon Anita op 6. En Ajax speelde meteen een stuk beter. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 00:05 schreef Eide het volgende:Nou, Anita was anders de ommekeer van dat seizoen. Weet je wie Anita op CVM zette in plaats van linksback? Frank de Boer. En weet je nog wat er gebeurde nadat Frank de Boer de teugels overnam van Jol? Ajax werd kampioen. En dat kwam voor een groot deel doordat Anita op CVM het spel ging verdelen. Theo Janssen kwam het jaar daarna pas en de wisselingen die daarmee samen gingen ook. En uiteindelijk speelde ook toen Anita als controleur. Dat was ook de periode dat Anita bij het Nederlands elftal zat. En Theo Janssen werd pas weer basisspeler toen Siem de Jong in de spits ging spelen. Maar Frank de Boer bracht 1 grote wisseling aan toen hij het overnam van Jol. Vurnon Anita op 6. En Ajax speelde meteen een stuk beter. In navolging van Anita en Blind is dus nu Boilesen aan de beurt? Van links back naar Cvm lijkt de route Te zijn.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het verschil is dat Blind en Anita van huis uit geen backs waren. En bij beide was duidelijk dat ze voetballend veel meer konden dan ze op linksback lieten zien. Boilesen is echt een verdediger en zelfs een centrale verdediger in de jeugd.
Het toont wel iets anders, namelijk dat je spelers niet vast hoeft te pinnen aan een enkele positie. Blind speelt centraal, linksback en controleur bij United. Ajax deed dat vaker met spelers als Kluivert (9 en 10) en Ronald de Boer (alle aanvallende posities). Je hoeft daar niet zo spichtig over te doen als soms gedaan wordt.
Daarom vind ik niet verstandig dat FdB nu zegt geen CVM in Gudelj te zien. Dat sort denken is niet handig. Als hij het kan is het overwegen waard daar waar je daar als ploeg van kan profiteren. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 23:55 schreef remco k het volgende:Hahahaha. Sorry hoor maar nu sla je echt wartaal uit. Cvm is bij Ajax vanaf dag 1 onder de Boer de belangrijkste en lastigst in te vullen positie van het elftal. Blind werd hier door velen als linksback door de mangel gehaald trouwens. Week in week uit. Het is een belangrijke positie. Als iemand niet kan verdedigen (jansen) of niet kan voetballen (enohh dan krijg je een probleem. Schone is verdedigend niet sterk dus hij redden het niet. en zo kan ik nog wel even door gaan.
in het algemeen kunnen verdedigers niet goed voetballen en die goed kunnen voetballen kunnen niet goed verdedigen. mensen die beide goed kunnen zijn zeldzaam. zeldzaam voor nederlandse begrippen.
Maar anita was niet goed maar redelijk, goed genoeg op dat moment. Hij zal overigens nu gewoon ook verzanden in het eeuwige gerondtik.
Ik blijf er bij dat hij niet dat hij de reden is dat het beter ging lopen. Het is eerder dat enoh uit de basis ging, dan dat hij op cvm ging spelen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 09:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Het is een belangrijke positie. Als iemand niet kan verdedigen (jansen) of niet kan voetballen (enohh dan krijg je een probleem. Schone is verdedigend niet sterk dus hij redden het niet. en zo kan ik nog wel even door gaan. in het algemeen kunnen verdedigers niet goed voetballen en die goed kunnen voetballen kunnen niet goed verdedigen. mensen die beide goed kunnen zijn zeldzaam. zeldzaam voor nederlandse begrippen. Maar anita was niet goed maar redelijk, goed genoeg op dat moment. Hij zal overigens nu gewoon ook verzanden in het eeuwige gerondtik. Ik blijf er bij dat hij niet dat hij de reden is dat het beter ging lopen. Het is eerder dat enoh uit de basis ging, dan dat hij op cvm ging spelen Lees het halve forum er maar op na uit die tijd.. Je bent echt de enige die er zo over denkt.. |
|
|
|