|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 00:05 schreef Eide het volgende:Nou, Anita was anders de ommekeer van dat seizoen. Weet je wie Anita op CVM zette in plaats van linksback? Frank de Boer. En weet je nog wat er gebeurde nadat Frank de Boer de teugels overnam van Jol? Ajax werd kampioen. En dat kwam voor een groot deel doordat Anita op CVM het spel ging verdelen. Theo Janssen kwam het jaar daarna pas en de wisselingen die daarmee samen gingen ook. En uiteindelijk speelde ook toen Anita als controleur. Dat was ook de periode dat Anita bij het Nederlands elftal zat. En Theo Janssen werd pas weer basisspeler toen Siem de Jong in de spits ging spelen. Maar Frank de Boer bracht 1 grote wisseling aan toen hij het overnam van Jol. Vurnon Anita op 6. En Ajax speelde meteen een stuk beter. vanaf de 26 speelronde heeft anita in dat seizoen maar 6 wedstrijden op cvm gespeeld. 4 daarvan met siem in de spits.
Frank ging daarna theo halen, omdat hij vond dat voor cvm versterking nodig was. Theo was het niet en kwam enoh weer in beeld en pas daarna weer anita. in tussen was siggy geblesseerd geraakt en moest siem weer in de spits spelen.
Dus hoe je het uitlegt, zodra anita op cvm ging spelen was siem voor het grootste gedeelte de spits. Ik vind het eerder de verdiensten van Siem als spits dan anita op cvm.
Wat wel klopt, als je je elftal beter wil laten spelen dan moet je spelers opstellen die voetballend beter zijn. Siem is voetballend beter dan mounir en siggy Anita is voetballend beter dan enoh.
Spits positie is bij frank net zo belangrijk als cvm.
En ik schrijf de kampioenschappen meer op de naam van siem dan van anita. Niet dat anita niet belangrijk was.
Maar mensen die niet kunnen voetballen horen niet bij Ajax thuis (enoh, siggy) En mensen die niet willen voetballen horen ook niet bij Ajax thuis (Mounir)
Chapeau dat frank op tijd inzag die spelers op de bank of bij jong ajax te zetten. Alleen is frank met siggy compleet de weg kwijt, zal wel te maken hebben dat het zijn aankoop is. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 09:48 schreef remco k het volgende:[..] Lees het halve forum er maar op na uit die tijd.. Je bent echt de enige die er zo over denkt.. Wat kan mij de mening van andere boeien? Als of ik geen eigen mening mag hebben.
Siem is verantwoordelijk voor het kampioenschap en niet anita. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 09:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Wat kan mij de mening van andere boeien? Als of ik geen eigen mening mag hebben. Siem is verantwoordelijk voor het kampioenschap en niet anita. Natuurlijk mag jij je mening hebben..
En er is niemand verantwoordelijk voor de titel van de spelers, het gehele elftal is dat namelijk... Maar het team ging beter spelen met Anita, echt vanaf de eerste wedstrijd dat ie er speelde.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik weet nog dat we in die periode aanhoudend spraken over Anita op CVM. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ja, dat weet ik. Ik vond ook een verademing van dat Anita op CVM ging spelen. Enoh leverde gewoon elke keer de bal in, die gast kon gewoon niet een aanval opzetten. Vind je het gek dat Ajax beter ging spelen.
Overigens won Ajax wel 2x van Anderlecht met Enoh op CVM en Verloor Ajax 2x van Spartak met Anita op CVM.
Maar terug te komen op het onderwerp van dit topic. Gudelj kan prima op CVM spelen, alleen is dit op basis van verwachting en kwaliteiten van Gudelj. En is het niet gebaseerd op basis van gespeelde wedstrijden. Maar hoe is het Gudelj op CVM tegen een Europese wedstrijd, waar we onder druk komen te staan. Verwachting is goed, maar niet gebaseerd op iets. Het blijft een gok.
Overigens was Anita, Jansen, Schone, Blind ook een gok. De ene pakte wel goed uit en de andere niet.
Voor Europese wedstrijden moet je terug kunnen vallen op een CVM die daar al jaren speelt. Gewoon een ervaren man. Een type Poulsen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Overigens kan het zo zijn dat we met een 10 gaan spelen en zonder een CVM.
behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Hoe de toekomst eruit ziet, dat zien we dan wel.
Wat Ajax nu moet doen is een Ervaren CVM halen, ervaren LCV en een valse Spits. En voorselecteren van bepaalde posities. LB (boilissen) en RB (van Rhijn). |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 09:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Wat kan mij de mening van andere boeien? Als of ik geen eigen mening mag hebben. Siem is verantwoordelijk voor het kampioenschap en niet anita. Ik wil me niet bemoeien met jullie discussie, maar jij doet Vurnon Anita wel heel erg tekort. Vanaf het moment dat Anita "op zes" ging spelen, vielen alle puzzelstukjes bij Ajax op zijn plaats en ging het goed lopen. Ook ik heb dat hier al menigmaal geschreven. Ik ben het dus volstrekt eens met Remco en Eide. Siem de Jong was zeer belangrijk, dat klopt, maar de belangrijkste factor was Vurnon Anita. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:06 schreef Pietje het volgende:[..] Ik wil me niet bemoeien met jullie discussie, maar jij doet Vurnon Anita wel heel erg tekort. Vanaf het moment dat Anita "op zes" ging spelen, vielen alle puzzelstukjes bij Ajax op zijn plaats en ging het goed lopen. Ook ik heb dat hier al menigmaal geschreven. Ik ben het dus volstrekt eens met Remco en Eide. Siem de Jong was zeer belangrijk, dat klopt, maar de belangrijkste factor was Vurnon Anita. Ik zie het toch anders. Ik zie het vooral andersom. Anita is belangrijk maar Siem is belangrijkste. Eigenlijk niet eens de naam, is belangrijk. Maar vooral die 2 posities moeten worden ingevuld door mensen die voetballend wat kunnen.
Spits en CVM moeten ingevuld worden door mensen die voetballend iets kunnen met de bal. Ajax speelt Siggy als spits gewoon geen goeie wedstrijd, omdat hij voetballend gewoon er weinig van bakt. Als de cvm niet voetballend sterk is, dan gaat de opbouw gewoon niet lekker. Een bepalende factor in hoe je wedstrijd bekijkt en beleefd.
Of het nou Anita of iemand anders is, alles beter dan Enoh, qua opbouw. Het is niet zo dat Anita niet belangrijk vind, maar er zijn gewoon belangrijkere redenen dan het beter liep toen.
Overigens was het elftal ook onder Jol gewoon heel goed bezig en speelde het lekker en mooi voetbal. Dat was zonder Anita op cvm maar gewoon met meer kwaliteit in de selectie. Het kwam omdat Twente een bijzonder goed jaar had dat Ajax geen kampioen werd toen.
Ik vind dat Eide en Remco de rol van Anita gewoon veel te groot maakt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik zie het toch anders. Ik zie het vooral andersom. Anita is belangrijk maar Siem is belangrijkste. Eigenlijk niet eens de naam, is belangrijk. Maar vooral die 2 posities moeten worden ingevuld door mensen die voetballend wat kunnen. Spits en CVM moeten ingevuld worden door mensen die voetballend iets kunnen met de bal. Ajax speelt Siggy als spits gewoon geen goeie wedstrijd, omdat hij voetballend gewoon er weinig van bakt. Als de cvm niet voetballend sterk is, dan gaat de opbouw gewoon niet lekker. Een bepalende factor in hoe je wedstrijd bekijkt en beleefd. Of het nou Anita of iemand anders is, alles beter dan Enoh, qua opbouw. Het is niet zo dat Anita niet belangrijk vind, maar er zijn gewoon belangrijkere redenen dan het beter liep toen. Overigens was het elftal ook onder Jol gewoon heel goed bezig en speelde het lekker en mooi voetbal. Dat was zonder Anita op cvm maar gewoon met meer kwaliteit in de selectie. Het kwam omdat Twente een bijzonder goed jaar had dat Ajax geen kampioen werd toen. Ik vind dat Eide en Remco de rol van Anita gewoon veel te groot maakt. Ajax loopt al jaren te kloten met een spits, en dat is nog niet een half seizoen echt goed ingevuld onder de Boer, Siem kon het voor een deel, maar ook niet meer dan dat ( al had dat best gekund als ze hem de nummer 1 spits hadden gemaakt), hij kreeg hier namelijk van heel veel mensen nog steeds wekelijks kritiek. En er zijn nog steeds mensen hier die hem uberhaubt niet goed genoeg vonden voor Ajax.. De spil waardoor het ging draaien is dus ook niet op zijn plaats naar mijn idee.. Ik was overigens fan van beide spelers, vond ze geweldige bepalende spelers, beiden voetballend met veel energie maar ook bescheiden. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik zie het toch anders. Ik zie het vooral andersom. Anita is belangrijk maar Siem is belangrijkste. Eigenlijk niet eens de naam, is belangrijk. Maar vooral die 2 posities moeten worden ingevuld door mensen die voetballend wat kunnen. Spits en CVM moeten ingevuld worden door mensen die voetballend iets kunnen met de bal. Ajax speelt Siggy als spits gewoon geen goeie wedstrijd, omdat hij voetballend gewoon er weinig van bakt. Als de cvm niet voetballend sterk is, dan gaat de opbouw gewoon niet lekker. Een bepalende factor in hoe je wedstrijd bekijkt en beleefd. Of het nou Anita of iemand anders is, alles beter dan Enoh, qua opbouw. Het is niet zo dat Anita niet belangrijk vind, maar er zijn gewoon belangrijkere redenen dan het beter liep toen. Overigens was het elftal ook onder Jol gewoon heel goed bezig en speelde het lekker en mooi voetbal. Dat was zonder Anita op cvm maar gewoon met meer kwaliteit in de selectie. Het kwam omdat Twente een bijzonder goed jaar had dat Ajax geen kampioen werd toen. Ik vind dat Eide en Remco de rol van Anita gewoon veel te groot maakt. Dat is jouw mening en dat is niet de mijne. Dan mag je mij in het rijtje "Eide en Remco" opnemen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:24 schreef remco k het volgende:[..] Ajax loopt al jaren te kloten met een spits, en dat is nog niet een half seizoen echt goed ingevuld onder de Boer, Siem kon het voor een deel, maar ook niet meer dan dat ( al had dat best gekund als ze hem de nummer 1 spits hadden gemaakt), hij kreeg hier namelijk van heel veel mensen nog steeds wekelijks kritiek. En er zijn nog steeds mensen hier die hem uberhaubt niet goed genoeg vonden voor Ajax.. De spil waardoor het ging draaien is dus ook niet op zijn plaats naar mijn idee.. Ik was overigens fan van beide spelers, vond ze geweldige bepalende spelers, beiden voetballend met veel energie maar ook bescheiden. Eens! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Laten we er over ophouden. Ieder zijn eigen mening. Het is het verleden en daar heb je niks aan in de toekomst en daar gaat het over.
Siggy mag gewoon geen spits meer zijn, hij heeft bewezen geen Ajax spits te zijn.
Er zit in de toekomstige selectie geen 1 uitgesproken CVM in de selectie. Geen enkele speler heeft als CVM een volledige seizoen gedraaid op een acceptabele niveau. Geen 1! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 13:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Laten we er over ophouden. Ieder zijn eigen mening. Het is het verleden en daar heb je niks aan in de toekomst en daar gaat het over. Siggy mag gewoon geen spits meer zijn, hij heeft bewezen geen Ajax spits te zijn. Er zit in de toekomstige selectie geen 1 uitgesproken CVM in de selectie. Geen enkele speler heeft als CVM een volledige seizoen gedraaid op een acceptabele niveau. Geen 1! Zo is het, PA. Zoveel mensen, zoveel meningen. Wat betreft Sightórsson vind ik dat je wel gelijk hebt. Aan de andere kant, hij scoorde niet veel, maar de doelpunten die hij maakte waren veelal wel zeer belangrijke doelpunten... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 13:14 schreef Pietje het volgende:[..] Zo is het, PA. Zoveel mensen, zoveel meningen. Wat betreft Sightórsson vind ik dat je wel gelijk hebt. Aan de andere kant, hij scoorde niet veel, maar de doelpunten die hij maakte waren veelal wel zeer belangrijke doelpunten... In het voetbal zijn er in mijn optiek 3 belangrijke posities. Doelman, Controlerende middenvelder en Spits. Kijk naar de concurrent PSV en Feyenoord. Vermeer en Classie en Pelle(Guidetti) zijn of waren belangrijk voor Feyenoord. Guardado en Luuk waren belangrijk voor dit seizoen voor PSV. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik vind dat Ajax een risico neemt om zonder een echte controlerende middenvelder een seizoen te beginnen. Die dan echt een heel seizoen op een hoog niveau heeft gespeeld.
Een spits hoeft niet perse te scoren, als andere dat doen is het prima. Siggy zorgde wel voor belangrijke doelpunten maar hij zorgde ook voor dat aanval meestal bij hem stopte omdat hij gewoon veel balverlies leed. Als VDV komt en hij scoort niet, maar hij laat de aanval soepel verlopen en laat andere scoren dan is hij een belangrijke toevoeging. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 13:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] In het voetbal zijn er in mijn optiek 3 belangrijke posities. Doelman, Controlerende middenvelder en Spits. Kijk naar de concurrent PSV en Feyenoord. Vermeer en Classie en Pelle(Guidetti) zijn of waren belangrijk voor Feyenoord. Guardado en Luuk waren belangrijk voor dit seizoen voor PSV. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind dat Ajax een risico neemt om zonder een echte controlerende middenvelder een seizoen te beginnen. Die dan echt een heel seizoen op een hoog niveau heeft gespeeld. Een spits hoeft niet perse te scoren, als andere dat doen is het prima. Siggy zorgde wel voor belangrijke doelpunten maar hij zorgde ook voor dat aanval meestal bij hem stopte omdat hij gewoon veel balverlies leed. Als VDV komt en hij scoort niet, maar hij laat de aanval soepel verlopen en laat andere scoren dan is hij een belangrijke toevoeging. Dat ben ik niet volledig met je eens. Ik vind namelijk elke positie in een elftal belangrijk, afhankelijk van het systeem dat je speelt. En het is nu eenmaal zo, dat in het Ajax-systeem "nummer zes" mega-belangrijk is, maar ook andere posities. En natuurlijk doet het pijn aan mijn ogen als ik naar pagina 832 (topscorers) op teletekst kijk en daar 3 spelers van PSV zie staan, 2 van FC Groningen en zelfs spelers van SC Cambuur, NAC Breda, ADO Den Haag, Excelsior et cetera, maar geen enkele speler van Ajax. Op zich niet erg belangrijk, maar toch... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 13:35 schreef Pietje het volgende:[..] Dat ben ik niet volledig met je eens. Ik vind namelijk elke positie in een elftal belangrijk, afhankelijk van het systeem dat je speelt. En het is nu eenmaal zo, dat in het Ajax-systeem "nummer zes" mega-belangrijk is, maar ook andere posities. En natuurlijk doet het pijn aan mijn ogen als ik naar pagina 832 (topscorers) op teletekst kijk en daar 3 spelers van PSV zie staan, 2 van FC Groningen en zelfs spelers van SC Cambuur, NAC Breda, ADO Den Haag, Excelsior et cetera, maar geen enkele speler van Ajax. Op zich niet erg belangrijk, maar toch... Vind ik ook wel erg triest vooral als er Dan in de jupiler een Ajax spits 20+ scoort en nog nooit bij ons in de basis is begonnen. Met Milik Moet je ook naar weet afwachten of het iets wordt. Maar om nu onze spits afterekenen op dit seizoen vind ik ook Te makkelijk. Sigthorsson was reteslecht maar eigenlijk bijna het hele team. Sommige wedstrijden duurde het 70 minuten voor een schot op doel dat is niet des Ajax... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 13:35 schreef Pietje het volgende:[..] Dat ben ik niet volledig met je eens. Ik vind namelijk elke positie in een elftal belangrijk, afhankelijk van het systeem dat je speelt. En het is nu eenmaal zo, dat in het Ajax-systeem "nummer zes" mega-belangrijk is, maar ook andere posities. En natuurlijk doet het pijn aan mijn ogen als ik naar pagina 832 (topscorers) op teletekst kijk en daar 3 spelers van PSV zie staan, 2 van FC Groningen en zelfs spelers van SC Cambuur, NAC Breda, ADO Den Haag, Excelsior et cetera, maar geen enkele speler van Ajax. Op zich niet erg belangrijk, maar toch... Het ging erom wat het meest belangrijke positie in het elftal is. Natuurlijk zijn andere posities belangrijk maar niet zo belangrijk als die 3 posities.
Het eerder pijnlijk als ik naar 819 kijk dan naar 832. Ook al staat 832 vol met Ajax spelers en we staan op 819 ergens in de middenmoot dan maakt mij dat niet happy. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 14:02 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vind ik ook wel erg triest vooral als er Dan in de jupiler een Ajax spits 20+ scoort en nog nooit bij ons in de basis is begonnen. Met Milik Moet je ook naar weet afwachten of het iets wordt. Maar om nu onze spits afterekenen op dit seizoen vind ik ook Te makkelijk. Sigthorsson was reteslecht maar eigenlijk bijna het hele team. Sommige wedstrijden duurde het 70 minuten voor een schot op doel dat is niet des Ajax... Ik vind het gewoon triest dat zo speler gewoon niet de mentaliteit heeft om op tijd te komen.
Overigens kan de andere natuurlijk ook een betere mentaliteit tonen. Iemand die gewoon een slechte warming up doet(kishna) Met plezier naar de training komen en niet sjokken naar de training(laatst een uitbarsting van Frank)
Iemand als Fisher, die gewoon veel energie in de wedstrijd legt, daar hebben we gewoon te weinig van. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 14:02 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vind ik ook wel erg triest vooral als er Dan in de jupiler een Ajax spits 20+ scoort en nog nooit bij ons in de basis is begonnen. Met Milik Moet je ook naar weet afwachten of het iets wordt. Maar om nu onze spits afterekenen op dit seizoen vind ik ook Te makkelijk. Sigthorsson was reteslecht maar eigenlijk bijna het hele team. Sommige wedstrijden duurde het 70 minuten voor een schot op doel dat is niet des Ajax... Klopt, Hummel. Die discussie is ook al diverse keren gevoerd, namelijk over het gedrag van die spits en of dat zijn gedrag "beloond" moet worden met een basisplaats in Ajax-1. Ik blijf van mening dat Zivkovic (nog) geen echte kans heeft gekregen. Maar nogmaals, dat is een andere discussie. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 14:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik vind het gewoon triest dat zo speler gewoon niet de mentaliteit heeft om op tijd te komen. Overigens kan de andere natuurlijk ook een betere mentaliteit tonen. Iemand die gewoon een slechte warming up doet(kishna) Met plezier naar de training komen en niet sjokken naar de training(laatst een uitbarsting van Frank) Iemand als Fisher, die gewoon veel energie in de wedstrijd legt, daar hebben we gewoon te weinig van. Kijk dat hij Te laat komt is gewoon stom. Vraag is alleen of hij vaker gespeeld had als hij wel op tijd was? Is een Andere discussie maar jammer is het wel. Dit seizoen veel Te vaak een niet scorende sjokkende Sigthorsson gezien vind ik erger Dan iemand die een keer Te Laat is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 mei 2015 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 14:17 schreef Pietje het volgende:[..] Klopt, Hummel. Die discussie is ook al diverse keren gevoerd, namelijk over het gedrag van die spits en of dat zijn gedrag "beloond" moet worden met een basisplaats in Ajax-1. Ik blijf van mening dat Zivkovic (nog) geen echte kans heeft gekregen. Maar nogmaals, dat is een andere discussie. Ach hij doet het zelf helaas.. Had hem er dit seizoen graag bij gehad achter Millik. Als je iemand straft omdat hij Te laat is Dan Moet je Siggie ook niet blijven belonen voor zijn waardeloze inzet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 mei 2015 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 17:38 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ach hij doet het zelf helaas.. Had hem er dit seizoen graag bij gehad achter Millik. Als je iemand straft omdat hij Te laat is Dan Moet je Siggie ook niet blijven belonen voor zijn waardeloze inzet. Volgens sommigen hier was het geen straf, maar is hij er nog niet klaar voor. Ik blijf het jammer vinden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 17:33 schreef Hummel10 het volgende:[..] Kijk dat hij Te laat komt is gewoon stom. Vraag is alleen of hij vaker gespeeld had als hij wel op tijd was? Is een Andere discussie maar jammer is het wel. Dit seizoen veel Te vaak een niet scorende sjokkende Sigthorsson gezien vind ik erger Dan iemand die een keer Te Laat is. Als je het goed vind, doe ik nog een schepje over je eigen hypothetische verhaal..
Stel nu dat hij wel op tijd was gekomen het hele seizoen?? Zou dat dan betekenen dat ie wel de juiste mentaliteit had, wel harder had gewerkt en uiteindelijk wel terecht in het eerste gekomen?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 18:28 schreef remco k het volgende:[..] Als je het goed vind, doe ik nog een schepje over je eigen hypothetische verhaal.. Stel nu dat hij wel op tijd was gekomen het hele seizoen?? Zou dat dan betekenen dat ie wel de juiste mentaliteit had, wel harder had gewerkt en uiteindelijk wel terecht in het eerste gekomen?? Dat weet je nooit. Misschien zou hij dan wat gemotiveerder zijn geweest?? Ik heb geen idee. Wel hoop ik dat hij het komende seizoen wat meer kansen gaat krijgen. Dan kun je hem op meerdere punten afrekenen. Nu niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 18:32 schreef Pietje het volgende:[..] Dat weet je nooit. Misschien zou hij dan wat gemotiveerder zijn geweest?? Ik heb geen idee. Wel hoop ik dat hij het komende seizoen wat meer kansen gaat krijgen. Dan kun je hem op meerdere punten afrekenen. Nu niet. Alles begint met normen en waarden.. En dat betekend dus gewoon op tijd komen..
Als jongens die net een jaar bij ons werken twee keer in een bepaalde periode te laat komen worden ze gewoon ontslagen, en terecht..
Daarna krijg je vertrouwen, en daardoor krijg je meer vertrouwen in eigen kunnen.. En dan ga je het vertrouwen terug betalen.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 18:35 schreef remco k het volgende:[..] Alles begint met normen en waarden.. En dat betekend dus gewoon op tijd komen.. Als jongens die net een jaar bij ons werken twee keer in een bepaalde periode te laat komen worden ze gewoon ontslagen, en terecht.. Daarna krijg je vertrouwen, en daardoor krijg je meer vertrouwen in eigen kunnen.. En dan ga je het vertrouwen terug betalen.. Als je puur kijkt naar discipline van op tijd komen of te laat komen heb je uiteraard volstrekt gelijk. En uiteraard dient de jongeman Zivkovic ook op tijd te komen. Dat staat als een paal boven water. Maar ik vermoed, dat hij zwaar aan het puberen is, zijn kont tegen de kribben gooit. Begrijp me niet verkeerd, Remco, ik keur dat niet goed. Maar ik heb al eens eerder geschreven, dat een soort van "mental coach" bij deze jongen wonderen kan verrichten. Ikzelf heb ook langdurig in het bedrijfsleven gewerkt en had ik met mensen te maken die zich niks aantrokken van discipline. In functioneringsgesprkken heb ik veelal afspraken met die mensen gemaakt wat betreft verbetering. Als het na een half jaar niet beter was, zou ik hen ontslaan. Helaas is dat een aantal keren voorgekomen. Niet alleen jongeren, maar ook oudere werknemers met kinderen. Wat betreft Zivkovic, laten we maar afwachten hoe zich dat volgend seizoen gaat ontwikkelen. Misschien valt het kwartje bij hem. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 18:28 schreef remco k het volgende:[..] Als je het goed vind, doe ik nog een schepje over je eigen hypothetische verhaal.. Stel nu dat hij wel op tijd was gekomen het hele seizoen?? Zou dat dan betekenen dat ie wel de juiste mentaliteit had, wel harder had gewerkt en uiteindelijk wel terecht in het eerste gekomen?? Daarom we zullen het nooit weten.. Toch blijf ik er bij dat Sigthorsson alle tijd en kansen heeft gehad en daar niks uitgekomen is. Ook voor de Lange termijn heb je niks san Sigthorsson. Hopelijk heeft Zivkovic er iets van geleerd en doet jij vanaf nu zijn best. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 18:22 schreef Pietje het volgende:[..] Volgens sommigen hier was het geen straf, maar is hij er nog niet klaar voor. Ik blijf het jammer vinden. Ik heb alleeb geplaatst wat FdB zei en wat ik met eigen ogen zie. Uiteindelijk is alles op zo'n forum speculatie en redenatie maar we weten allemaal niet zo veel eigenlijk. Lang zo veel niet als de staf. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 20:31 schreef Eide het volgende:[..] Ik heb alleen geplaatst wat FdB zei en wat ik met eigen ogen zie. Uiteindelijk is alles op zo'n forum speculatie en redenatie maar we weten allemaal niet zo veel eigenlijk. Lang zo veel niet als de staf. Daarom en wat nu echt het verhaal achter Zivkovic is zullen we nooit weten aangezien je we er nooit bij zijn. Kunnen alleen naar op de media afgaan natuurlijk ook niet echt een betrouwbare bron.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Nee maar dat gebrek aan dicipline komt niet uit de lucht vallen ook bij Groningen was dat al gebeurd en ook bij Oranje.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 mei 2015 door nora -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 20:54 schreef Hummel10 het volgende:[..] Daarom en wat nu echt het verhaal achter Zivkovic is zullen we nooit weten aangezien je we er nooit bij zijn. Kunnen alleen naar op de media afgaan natuurlijk ook niet echt een betrouwbare bron.. In mijn optiek kan je dat wel degelijk weten voor een deel.. Hij komt namelijk diverse malen gewoon te laat op zijn werk waar die ruimschoots voor betaald wordt... Er valt daar niets anders van te maken dat dit komt door een mentaliteit probleem..
Als ik een vergadering in Rotterdam heb met mijn collega's, dan moeten er ook jongens uit Friesland komen, en dat is echt strak 8:00 in de vergaderzaal, denk jij echt dat er ook maar iemand van die jongens te laat is?? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 22:56 schreef remco k het volgende:[..] In mijn optiek kan je dat wel degelijk weten voor een deel.. Hij komt namelijk diverse malen gewoon te laat op zijn werk waar die ruimschoots voor betaald wordt... Er valt daar niets anders van te maken dat dit komt door een mentaliteit probleem.. Als ik een vergadering in Rotterdam heb met mijn collega's, dan moeten er ook jongens uit Friesland komen, en dat is echt strak 8:00 in de vergaderzaal, denk jij echt dat er ook maar iemand van die jongens te laat is?? Het is meerdere malen voor gekomen dus het Zal inderdaad wel waar zijn. Volgend seizoen Moet hij het maar laten zien.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 23:02 schreef Hummel10 het volgende:[..] Het is meerdere malen voor gekomen dus het Zal inderdaad wel waar zijn. Volgend seizoen Moet hij het maar laten zien.. Ik denk niet dat ie komend seizoen gaat starten als basisspeler.. De Boer wil er nog een spits bij in de vorm van van der Vaart, en ook Millik heeft een flinke voorsprong of Zivkovic..
Ik denk dat ie kleine kansjes gaat krijgen... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 23:10 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk niet dat ie komend seizoen gaat starten als basisspeler.. De Boer wil er nog een spits bij in de vorm van van der Vaart, en ook Millik heeft een flinke voorsprong of Zivkovic.. Ik denk dat ie kleine kansjes gaat krijgen... Nou prima toch kijken of dat hem motiveert... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 20:31 schreef Eide het volgende:[..] Ik heb alleeb geplaatst wat FdB zei en wat ik met eigen ogen zie. Uiteindelijk is alles op zo'n forum speculatie en redenatie maar we weten allemaal niet zo veel eigenlijk. Lang zo veel niet als de staf. Daar heb je beslist gelijk in. Maar daar is een forum voor. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 23:10 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk niet dat ie komend seizoen gaat starten als basisspeler.. De Boer wil er nog een spits bij in de vorm van van der Vaart, en ook Millik heeft een flinke voorsprong of Zivkovic.. Ik denk dat ie kleine kansjes gaat krijgen... Absoluut waar. Het is dan aan Zivkovic zelf om de kansjes te pakken en om te zetten in daden (doelpunten). |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
V/d Vaart zegt Ajax af: We vonden het netjes de club in te lichten
Rafael van der Vaart en Ajax worden komende zomer niet met elkaar herenigd. De 32-jarige middenvelder vertrok in de zomer van 2005 uit Amsterdam, nadat hij er zes jaar in het eerste had gespeeld. Van der Vaart heeft een aflopend contract bij Hamburger SV en Frank de Boer zag het wel zitten, hem er vanaf het volgende seizoen bij te hebben. Inmiddels heeft Van der Vaart echter laten weten dat hij niet terugkeert in de hoofdstad.
Voetbal International meldt maandag dat Robert Geerlings, zaakwaarnemer van de routinier, directeur voetbalzaken Marc Overmars van Ajax het nieuws heeft meegedeeld. Aan het weekblad legt Geerlings uit dat zijn cliënt er nog niet uit is, waar zijn sportieve toekomst zal liggen. Hij moet vertrekken bij HSV, maar Ajax wordt niet zijn nieuwe bestemming.
Ajax heeft lang genoeg gewacht, we vonden het netjes de club daarover in te lichten. Ik ga er vanuit dat Ajax gaat overschakelen naar andere opties. En daar hebben we alle begrip voor, aldus Geerlings. Eerder besloot Sporting Kansas City uit de Verenigde Staten zelf een aanbieding aan Van der Vaart in te trekken. De club wilde niet meegaan in de salariseisen van de 109-voudig Oranje-international.
bron
Nou, dat weten we dan ook weer... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 25 mei 2015 - 12:45 schreef Pietje het volgende:V/d Vaart zegt Ajax af: We vonden het netjes de club in te lichten
Rafael van der Vaart en Ajax worden komende zomer niet met elkaar herenigd. De 32-jarige middenvelder vertrok in de zomer van 2005 uit Amsterdam, nadat hij er zes jaar in het eerste had gespeeld. Van der Vaart heeft een aflopend contract bij Hamburger SV en Frank de Boer zag het wel zitten, hem er vanaf het volgende seizoen bij te hebben. Inmiddels heeft Van der Vaart echter laten weten dat hij niet terugkeert in de hoofdstad.
Voetbal International meldt maandag dat Robert Geerlings, zaakwaarnemer van de routinier, directeur voetbalzaken Marc Overmars van Ajax het nieuws heeft meegedeeld. Aan het weekblad legt Geerlings uit dat zijn cliënt er nog niet uit is, waar zijn sportieve toekomst zal liggen. Hij moet vertrekken bij HSV, maar Ajax wordt niet zijn nieuwe bestemming.
Ajax heeft lang genoeg gewacht, we vonden het netjes de club daarover in te lichten. Ik ga er vanuit dat Ajax gaat overschakelen naar andere opties. En daar hebben we alle begrip voor, aldus Geerlings. Eerder besloot Sporting Kansas City uit de Verenigde Staten zelf een aanbieding aan Van der Vaart in te trekken. De club wilde niet meegaan in de salariseisen van de 109-voudig Oranje-international.bronNou, dat weten we dan ook weer... Hield er eigenlijk ook niet echt rekening mee hoor. Neem aan dat ze nog wel Anders opties voor ervaren spelers hebben. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 25 mei 2015 - 12:55 schreef Hummel10 het volgende:[..] Hield er eigenlijk ook niet echt rekening mee hoor. Neem aan dat ze nog wel Anders opties voor ervaren spelers hebben. Maar die opties moeten natuurlijk wel willen en dat is de grote vraag. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Is nog helemaa niks zeker. Aangezien vd vaart nog in de race is om degradatie te ontwijken en hij heeft aangegeven pas na dit seizoen wil beslissen. Ajax heeft een deadline gegeven en vd vaart heeft nu dus aangegeven er nu niet op in te kunnen gaan. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Er moet toch wel ergens een ervaren speler Te vinden zijn? Voor geld gaan ze naar alle hoeken van de wereld dus kans heb je altijd. Cannavaro zit nu ook bij Basel meen ik en Agger zit in zijn thuisland bij een kleinere club. Defour zit bij Anderlecht en zo nog vele anderen. Zo wen specifieke speler kost misschien iets meer in loon maar als het je team weer san de praat krijgt |
|
|
|
|
nora
|
|
|
klopt v/d Vaart wil wachten tot eind/playoffs dan een beslssing nemen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: En toch denk ik dat hij op iets beters Wacht.. Hij is transfervrij eind van het seizoen dus kan Dan al een half jaar benaderd Worden? Misschien netjes naar zijn huidige club toe maar heb toch het gevoel dat hij niet op Ajax zit Te wachten. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 25 mei 2015 - 15:59 schreef Hummel10 het volgende:[..] En toch denk ik dat hij op iets beters Wacht.. Hij is transfervrij eind van het seizoen dus kan Dan al een half jaar benaderd Worden? Misschien netjes naar zijn huidige club toe maar heb toch het gevoel dat hij niet op Ajax zit Te wachten. Precies. Hij kan ook zeggen van ik wil wel maar moet even wachten. Dit is te belangrijk hè. Echt laten zien dat ie terug wil doet ie ook niet |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 25 mei 2015 - 16:35 schreef Loetje het volgende:[..] Precies. Hij kan ook zeggen van ik wil wel maar moet even wachten. Dit is te belangrijk hè. Echt laten zien dat ie terug wil doet ie ook niet Daarom en zolang er niets beters komt Dan is Ajax we optie. Ergens logisch maar het zegt mij in ieder geval genoeg.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 25 mei 2015 - 16:49 schreef Hummel10 het volgende:[..] Daarom en zolang er niets beters komt Dan is Ajax we optie. Ergens logisch maar het zegt mij in ieder geval genoeg.. Daarom. Van mij hoeft ie ook niet te komen. Weer zo'n hele soap. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 25 mei 2015 - 14:55 schreef remco k het volgende:Is nog helemaa niks zeker. Aangezien vd vaart nog in de race is om degradatie te ontwijken en hij heeft aangegeven pas na dit seizoen wil beslissen. Ajax heeft een deadline gegeven en vd vaart heeft nu dus aangegeven er nu niet op in te kunnen gaan. Het eerste bericht was een tikkie anders, namelijk dat hij zeker niet komt. Later werd het wat genuanceerder en bleek dat hij inderdaad de degradatie/promotie wedstrijd wil afwachten. We horen het wel... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 25 mei 2015 - 16:35 schreef Loetje het volgende:[..] Precies. Hij kan ook zeggen van ik wil wel maar moet even wachten. Dit is te belangrijk hè. Echt laten zien dat ie terug wil doet ie ook niet Het is zijn keuze he. De enige reden om te zeggen wat jij nu stelt is voor de supporters. En laat het nu zo zijn dat geen speler dat nog boeit. Clubliefde bestaat niet meer. Het is gewoon afwachten op wat er al dan niet gaat komen en daar dan de beste optie uit kiezen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 25 mei 2015 - 14:55 schreef remco k het volgende:Is nog helemaa niks zeker. Aangezien vd vaart nog in de race is om degradatie te ontwijken en hij heeft aangegeven pas na dit seizoen wil beslissen. Ajax heeft een deadline gegeven en vd vaart heeft nu dus aangegeven er nu niet op in te kunnen gaan. wat zijn jullie toch allemaal naïef. Wat heeft degradatiestrijd in godsnaam ermee te maken of hij wel of niet naar Ajax wil komen?? Juist 0,0. Als hij wel had willen komen dan hadden ze dat hetzelfde kunnen doen zoals met Gudelj. Die speelde toch al niet meer voor AZ maar was al bekend dat hij zou komen. VDV wacht gewoon op een beter bod en als die er einde augustus niet is dan wil hij alsnog komen. Die hele degradatie is een app excuus. Prima dat hij/zijn zaakwaarnemer dat heeft laten weten maar zo is het en niet anders. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Hoogmoed jammer ik had op een realistische Raffie gehoopt |
|
|
|