BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De (on)mogelijkheden van het Ajax-middenveld

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 mei 2015 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 20:55 schreef Eide het volgende:
Wat VDV heeft gezegt is dat hij het liefst nog naar Engeland gaat maar dat hij vereert is met de intresse van Ajax en deze intresse serieus neemt. En dat hij z'n beslissing gaat baseren op twee elementen: namelijk zijn kansen bij Oranje en bovenal op gevoel.

Ik blijf het een open en eerlijk verhaal vinden. En als hij nu niet voor Ajax kiest sluit dat boek zich hoogstwaarschijnlijk. Even goed voor eventueel nog spelen in de Premier League of Serie A. Kiest hij voor Ajax is dat gewoon voorbij.

Ajax kiest daarbij voor de juiste weg: rap beslissen of we laten deze aanbieding voor wat het is. En daarmee is er van twee kanten sprake van openheid en duidelijkheid. Meer respect kan je niet uitspreken richting elkaar.
Waarom kan vd Vaart oranje niet juist via Ajax halen?
Lijkt mij makkelijker om op te vallen?

Dat snel beslissen hebben ze ook al ingetrokken.
Van der Vaart heeft aangegeven pas na het seizoen serieus te gaan kijken.
Ultimatum was eerder. Dus ja je kan wel een ultimatum stellen maar daar hebben zulke jongens toch schijt aan. Wordt weer een Eto'o verhaal ben ik bang!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 12 mei 2015 - 09:43   quote  deeplink  
lijkt mij dat vdv voor de spits positie word aangetrokken.
siggy vertrekt en zivko is er nog niet klaar voor.
dan houden we alleen millik over.
andere kunnen daar ook spelen maar die spelen eerder op andere posities.

dus post over vdv kan je beter in een andere artikel plaatsen.

Ajax moet nog een spits halen dus dan lijkt mij vdv de man daarvoor is, anders moet er ook nog een andere spits worden aangetrokken.
Eide
 Eide - dinsdag 12 mei 2015 - 10:00   quote  deeplink  
Ik denk dat VDV voornamelijk zou worden aangetrokken voor zijn ervaring en voetballende kwaliteiten. Hij is in aanvallend opzicht multifunctioneel en dus heel breed inzetbaar. Ik zou aan een eventuele komst van VDV niet meteen een positie koppelen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 12 mei 2015 - 11:39   quote  deeplink  
ajax heeft in de competitie geen probleem om een wedstrijd te controleren.
uitzonderingen daar gelaten.
in europa is het een ander probleem, dan zie je dat ajax daar wel moeite mee heeft.
soms in europa laat de tegenstander ajax juist aan de bal omdat het aan de bal niet sterk genoeg is.

zowel in europa als in de competitie heeft ajax moeite om veel kansen te creëren.
fisher dat een groot gedeelte miste en het verplaatsen van klaassen is daar een onderdeel van.
andere spelers zoals el ghazi en andersen zouden dit kunnen maar eisen hun rol nog niet op.
schone maakte geen geweldige seizoen, iemand die daarvoor bijna bij alle goals betrokken was.
was dit seizoen ook het geval maar toch maakte hij geen geweldige seizoen door, dan zie je dat het echt aanvallend niet sterk was dit seizoen.

hoe dit op te lossen?

ajax tactiek (cruijff) is het volgende.
ajax speelt 433 op papier, met de punt naar achter
bij balbezit schuift 1 verdediger naar voren, als er middenvelder inzakt, dan schuiven er 2 naar voren.
dus neto 1 naar voren.
een van de aanvallers zakt in zodat er een overtal op het middenveld ontstaat.
alle spelers die inzakkken of opschuiven kunnen op het middenveld spelen.
op het 3 mans middenveld heb je 1 controlerende 1 creatieve(passende speler)
1 box to box speler(creatief is iets extra's)

verdedigend , niet aan de bal.
team zet hoog druk, speelt met veel ruimte achter de verdediging.
team zit er kort op.
buitenspelers lopen met hun man mee, zeker als het middenveld het niet aan kan.

doelman is een meevoetballende speler maar hoofdtaak blijft natuurlijk dat hij goed moet keepen.

ik heb het liefst dat en dat is ook het beste gebleken, dat de spits inzakt en als 10 gaat spelen.
buitenspelers die ook in de spits kunnen spelen( dan speel je in feiten 3 5 2)

vandaar de hoeveelheid aan middenvelders
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 mei 2015 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 23:24 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb nog nooit een sigaret gerookt. Ik sloeg vroeger mensen die in de trein of bus rookten in elkaar. Zo'n hekel had ik eraan. Mensen met geen respect behandelde ik keihard. Ik ben wel milder geworden. En ja ik zeg wat ik denk en vind.

Ik wil gewoon in het nieuwe seizoen een Ajax zien waar je weer trots op kunt zijn en van kunt genieten. Dan moet je kritischer worden. Wanneer dan bepaalde spelers daar voor verdwijnen dan is dat zo. Ben heel benieuwd welke spelers Ajax nog meer aantrekt.
Pfff stoere jongen ben jij... Ik houd ook niet van roken, maar ik houd ook niet van vechtersbazen. je bent zeker ook lid van zo'n motorclub?
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 mei 2015 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 mei 2015 - 20:55 schreef Eide het volgende:
Wat VDV heeft gezegt is dat hij het liefst nog naar Engeland gaat maar dat hij vereert is met de intresse van Ajax en deze intresse serieus neemt. En dat hij z'n beslissing gaat baseren op twee elementen: namelijk zijn kansen bij Oranje en bovenal op gevoel.

Ik blijf het een open en eerlijk verhaal vinden. En als hij nu niet voor Ajax kiest sluit dat boek zich hoogstwaarschijnlijk. Even goed voor eventueel nog spelen in de Premier League of Serie A. Kiest hij voor Ajax is dat gewoon voorbij.

Ajax kiest daarbij voor de juiste weg: rap beslissen of we laten deze aanbieding voor wat het is. En daarmee is er van twee kanten sprake van openheid en duidelijkheid. Meer respect kan je niet uitspreken richting elkaar.
Op zich is dat natuurlijk wel waar. Maar in feite zegt Van der Vaart niet echt staan te popelen om terug te keren naar Ajax maar liever in een grotere competite gaat spelen. Dus eigenlijk zegt hij dat Ajax "reserve" is in geval dat eerste niet doorgaat. Ik vind dat geen prettig signaal naar Ajax toe. Eerlijk is VDV wel.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 12 mei 2015 - 14:32   quote  deeplink  
aanbieding van Ajax is natuurlijk om over na te denken.
contract voor 1 jaar, zodat hij volgend seizoen weer naar een andere club kan.
wil je dat wel als je carrière er bijna op zit?
natuurlijk is het goed om weer in beeld te komen voor oranje maar als ajax hem in de spits zet, komt hij dan in aanmerking voor oranje? van persie en hunterlaar dan?

ik denk dat hij een club zoekt waar hij zijn carrière gaat afsluiten.
hij gaat denk ik niet heel lang meer voetballen.
max 2 a 3 jaar, ik denk zelf 2 jaar.
maar wat wil hij daarna? stapt hij uit het voetbal? trainer cursus volgen of andere rol bij een club.
of gaat hij bij de tv werken als analist of commentator.
nogmaals hoe ziet hij zijn leven na het voetbal, heel lang gaat dat niet meer duren.
als hij dat weet wat past het beste bij zijn plannen.

wat ajax zelf voorstelt is eigenlijk een tussendoortje.
en is het alleen maar uitstel van het moment om een beslissing te maken.
van uitstel komt afstel, dus ajax zelf zou met een beter plan komen.

een plan is om hem 4 jarig contract te geven met de optie om hem de vrijheid te geven wanneer hij vind om te stoppen en iets anders te gaan doen binnen ajax. 2 jaar als speler en 2 jaar als trainer bijvoorbeeld.
dat lijkt mij een prima voorstel.
misschien heeft vdv andere plannen en kunnen ajax en vdv daar wel in vinden.
een aanbieding ligt er en zal worden gesproken.
ik ben benieuwd wat daar uit komt.

hoe flexibel is ajax en wat zijn de plannen met hem?
de plannen die ze nu naar buiten brachten lijkt mij niet geschikt
Eide
 Eide - dinsdag 12 mei 2015 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 - 12:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Op zich is dat natuurlijk wel waar. Maar in feite zegt Van der Vaart niet echt staan te popelen om terug te keren naar Ajax maar liever in een grotere competite gaat spelen. Dus eigenlijk zegt hij dat Ajax "reserve" is in geval dat eerste niet doorgaat. Ik vind dat geen prettig signaal naar Ajax toe. Eerlijk is VDV wel.
Te horen krijgen dat je niet met stip op 1 staat is nooit leuk. Maar het is geen lulkoek wat hij zegt. En wat Ajax zegt trouwens idem. Lijkt bij VDV overigens een afweging tussen ambitie en emotie te zijn. De ambitie duwt hem richting een grote competitie, de emotie richting Ajax. En dan zal de ratio misschien wel doorslaggevend moeten zijn in wat hem voor Oranje, plezier hebben in het voetbal en zijn toekomst het meest gaat brengen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 12 mei 2015 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 - 14:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Te horen krijgen dat je niet met stip op 1 staat is nooit leuk. Maar het is geen lulkoek wat hij zegt. En wat Ajax zegt trouwens idem. Lijkt bij VDV overigens een afweging tussen ambitie en emotie te zijn. De ambitie duwt hem richting een grote competitie, de emotie richting Ajax. En dan zal de ratio misschien wel doorslaggevend moeten zijn in wat hem voor Oranje, plezier hebben in het voetbal en zijn toekomst het meest gaat brengen.
Eide weet jij wat de plannen zijn die ajax heeft met vdv.
1 jarig contract en dan?
en voor welke positie word hij gehaald? is die positie ook mogelijk in oranje?

zou jij 1 jaar in nederland blijven om vervolgens opnieuw naar buitenland te moeten voor een nieuwe baan?
Ajax is dan wel mijn club, ik weet niet of ik zin in heb om 3x te verhuizen in 3 jaar.
hamburg Amsterdam en dan weer weg. ik weet niet of ik daar zin in heb
Eide
 Eide - dinsdag 12 mei 2015 - 16:02   quote  deeplink  
Daarom schijnt hij een langer contract te willen, 2 jaar als spelers en 2 in opleiding. Ik denk niet, als dat blijkt te kloppen, dat Ajax daar veel problemen mee zal hebben. Ajax deed het 1 jarige voorstel uit respect en de mogelijkheid voor VDV daarna verder te kijken. Niet omdat ze hem maar een jaartje willen denk ik.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 12 mei 2015 - 16:38   quote  deeplink  
dus er kan nog worden onderhandeld ?
lijkt mij van wel!
maar met deze directie weet je het nooit.

maar zijn positie kans bij oranje word er niet groter op
niet als spits en niet als linksbuiten

als middenvelder word hij nu ook al niet geselecteerd
Eide
 Eide - dinsdag 12 mei 2015 - 16:52   quote  deeplink  
Hij wordt niet geselecteerd omdat de situatie bij HSV dusdanig is dat de bondscoach denkt dat een selectie meer kwaad dan goed zou doen. Zeker omdat hij bij Oranje 2e keuze is achter Sneijder en dus eigenlijk alleen maar komt bankzitten. Tijdens het WK was VDV geblesseerd, anders had Louis hem zeker meegenomen.

Hiddink heeft dit overigens op TV gewoon netjes uitgelegd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 mei 2015 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 12 mei 2015 - 18:24   quote  deeplink  
Als middenvelder is hij nu een gepasseerd station.
Sneijder staat voor hem en als bankzitter lijkt mij niet in aanmerking komen als Ajax hem als spits gaat gebruiken.
Als aanvaller komt hij ook niet in aanmerking bij oranje.
Ik acht de kans niet groot dat hij word opgeroepen maar met hiddink weet je dat natuurlijk nooit.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Maar de grote vraag is welke rol en welke positie hij gaat bekleden bij Ajax.
Als hij komt natuurlijk.
Daaruit volgt of er bij oranje een terugkeer inzit.
Eide
 Eide - dinsdag 12 mei 2015 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 - 18:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Als middenvelder is hij nu een gepasseerd station.
Maar de grote vraag is welke rol en welke positie hij gaat bekleden bij Ajax.
Dat vind ik dus totaal niet interessant. Zie de een na laatste alinea. Ik denk dat de positie totaal niet interessant is voor VDV want je haalt hem voor heel andere redenen.
Danielson 1448
 Danielson 1448 - dinsdag 12 mei 2015 - 19:14   quote  deeplink  
Dat tikkie terug dat weet ik nu wel en dat balverlies op het middenveld en voorin
daar kan ik nog steeds niet aan wennen. Kijk nu eens naar balvaste jongens op het
middenveld dan vallen Serero en Andersen af. En een centrale verdediger erbij en een linksback.Gewoon kijken naar verdedigers met body en snelheid die de bal inleveren bij
balvaste middenvelders o wat moeilijk.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 12 mei 2015 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 - 18:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat vind ik dus totaal niet interessant. Zie de een na laatste alinea. Ik denk dat de positie totaal niet interessant is voor VDV want je haalt hem voor heel andere redenen.
Jij mag het niet interessant vinden waar hij komt te spelen.
Ik vind het wel interessant, naast dat hij andere dingen kan toevoegen.
Maar een verlengstuk van de trainer zijn is het soms handig om ook zelf te spelen.
Eide
 Eide - dinsdag 12 mei 2015 - 20:10   quote  deeplink  
Natuurlijk moet hij spelen. Maar wat maakt het uit waar. Hij moet spelen daar waar hij de grootste meerwaarde kan zijn voor Ajax. En waar dat dan precies is vind ik absoluut niet interessant.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 13 mei 2015 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 - 20:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Jij mag het niet interessant vinden waar hij komt te spelen.
Ik vind het wel interessant, naast dat hij andere dingen kan toevoegen.
Maar een verlengstuk van de trainer zijn is het soms handig om ook zelf te spelen.
Als hij komt zal hij echt wel spelen hoor..
remco k
 remco k - woensdag 13 mei 2015 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 - 19:14 schreef Danielson 1448 het volgende:
Dat tikkie terug dat weet ik nu wel en dat balverlies op het middenveld en voorin
daar kan ik nog steeds niet aan wennen. Kijk nu eens naar balvaste jongens op het
middenveld dan vallen Serero en Andersen af. En een centrale verdediger erbij en een linksback.Gewoon kijken naar verdedigers met body en snelheid die de bal inleveren bij
balvaste middenvelders o wat moeilijk.
Oke, dus nog meer nieuwe middenvelders erbij.. Wie allemaal dan??
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 13 mei 2015 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 10:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Oke, dus nog meer nieuwe middenvelders erbij.. Wie allemaal dan??
Waar staat dat er nieuwe middenvelders moeten komen?
Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb?
remco k
 remco k - woensdag 13 mei 2015 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 11:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waar staat dat er nieuwe middenvelders moeten komen?
Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb?
"Kijk nu eens naar balvaste middenvelders".. Volgens mij vraag je dan ergens om toch. "En een verdediger erbij.."

"En" slaat hier naar mijn idee dus op de zin die ervoor staat..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 mei 2015 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 10:42 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Als hij komt zal hij echt wel spelen hoor..
Ajax zegt dat hij door bij Ajax te gaan spelen eerder in de picture komt voor oranje.
Ek komt eraan en kan het een motivatie zijn om voor Ajax te gaan spelen.
Dan is het wel van belang waar hij speelt.
van uitgaan dat hij goed speelt anders komt hij helemaal niet in aanmerking maar dat is logisch.

Als Ajax hem continu geen vaste plek in het elftal geeft dan komt hij ook minder in aanmerking.
Als Ajax hem als spits inzet dan strijd hij met bij Oranje met andere spitsen, lijkt mij.

Volgens mij verliest hij op elke positie.
Hij zal niet 1ste keus zijn als linksbuiten, als spits en als linkermiddenvelder.
als 2de keus lijkt mij hij ook niet in aanmerking te komen, niet als spits en niet als linksbuiten.
alleen als linkermiddenvelder, in de pikorde achter sneijder zou hij een plekje kunnen krijgen.
Maar hoe groot is de kans dat vdv bij Ajax een serie wedstrijden als linkermiddenvelder gaat spelen.
Ik denk niet groot, ik denk dat hij als valse spits meer gaat spelen.

Dus hoe gerechtvaardigd is de motivatie om via Ajax bij Oranje te komen.
Ik denk heel klein. Maar dat hangt wel af van de ontwikkeling bij Ajax en bij Oranje.
Maar hoe ik het nu zie heeft vdv zijn laatste wedstrijd voor Oranje al gespeeld.
Hoe spijtig dat ook is, voor hem en voor Oranje
Eide
 Eide - woensdag 13 mei 2015 - 13:43   quote  deeplink  
Als je iemand haalt voor z'n ervaring en persoonlijkheid gaat die echt regelmatig spelen. Je probeert het nu te over-analyseren. Niet doen, gewoon accepteren dat Ajax echt wel een plekje voor hem gaat vinden.

Bovenstaande zeg ik met mijn analyse achtergrond. Analyse en redenatie is goed, maar je kan jezelf op die manier ook gek maken. Niet doen, soms gewoon accepteren dat iets is omdat het zo is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 mei 2015 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 13:43 schreef Eide het volgende:
Als je iemand haalt voor z'n ervaring en persoonlijkheid gaat die echt regelmatig spelen. Je probeert het nu te over-analyseren. Niet doen, gewoon accepteren dat Ajax echt wel een plekje voor hem gaat vinden.

Bovenstaande zeg ik met mijn analyse achtergrond. Analyse en redenatie is goed, maar je kan jezelf op die manier ook gek maken. Niet doen, soms gewoon accepteren dat iets is omdat het zo is.
ik ontken ook niet dat ajax voor hem geen plekje kan vinden.

ik vind alleen dat ajax geen lulverhaal naar buiten moet brengen over oranje.
want is niet waar.

maar dat is slechts mijn mening en niet gebasseerd op feiten maar op gevoel.
er word een vette worst voor gehouden maar pakken dat zal hij nooit doen.
dat moet je niet doen zulke dingen
Eide
 Eide - woensdag 13 mei 2015 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 14:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik vind alleen dat ajax geen lulverhaal naar buiten moet brengen over oranje.
want is niet waar.
Dat is wel waar. Ajax wil VDV onder andere de mogelijkheid geven zich in het elftal voor het EK2016 te spelen. Een elftal waarvoor je je vanuit de VS of de woestijn niet inspeelt. Dat is gewoon een hele goede reden om voor Ajax te kiezen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 mei 2015 - 16:04   quote  deeplink  
Vdv komt niet in aanmerking als spits bij oranje
Vdv zal zijn wedstrijden voornamelijk als spits spelen.

Dus heel groot is de kans niet dat hij via ajax naar oranje kan.
Via de woestijn en vs is de kans ook niet groot maar vdv kan echt wel naar een andere club zonder naar de woestijn of vs te moeten.

de kans dat hij daar speelt en word meegenomen is groter dan bij ajax of die mogelijkheden die jij noemt.
de wereld bestaat niet alleen uit ajax, vs en de woestijn
Eide
 Eide - woensdag 13 mei 2015 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 16:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Vdv zal zijn wedstrijden voornamelijk als spits spelen.
Jij bent waarzegger zie ik. En dat alles gebaseert op een enkele uitspraak van FdB. Wat ik eerder ook al zei gap; je over-analyseerd en bent wat te letterlijk bezig.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 mei 2015 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 16:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Jij bent waarzegger zie ik. En dat alles gebaseert op een enkele uitspraak van FdB. Wat ik eerder ook al zei gap; je over-analyseerd en bent wat te letterlijk bezig.
ik heb een vermoeden ja.
waarzegger ben ik niet want ik weet niet of ik de waarheid spreek.

maar als ik naar het middenveld kijk dan zijn daar genoeg mogelijkheden om tot een mooi formatie te komen.
als ik dan kijk naar de spits positie dan kan het zo zijn dat siggy weggaat en dat zivko geen optie is.
dan heb je alleen millik over.
Ajax zegt zelf een spits te zoeken en komt uit bij vdv.
frank zegt zelf middenveld is oke, dus vdv voor het middenveld word hij niet gehaald.

dan ga ik in de toekomst kijken en dan denk ik dat hij als spits geen grotere kans maakt voor een plek bij oranje dan als middenvelder
maar dat weet ik dus niet.
wellicht vind guus het juist fijn om zo type spits te hebben.
maar het is een vermoeden en helemaal niet gebaseerd op uitspraken.
maar gewoon denkwerk, als je vind dat ik te ver ga.
dan zal je waarschijnlijk ook vinden dat ajax te ver gaat want ajax gaat er niet over wie bij oranje speelt
riveco
 riveco - woensdag 13 mei 2015 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 17:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik heb een vermoeden ja.

maar als ik naar het middenveld kijk dan zijn daar genoeg mogelijkheden om tot een mooi formatie te komen.
als ik dan kijk naar de spits positie dan kan het zo zijn dat siggy weggaat en dat zivko geen optie is.
frank zegt zelf middenveld is oke, dus vdv voor het middenveld word hij niet gehaald.

dan ga ik in de toekomst kijken en dan denk ik dat hij als spits geen grotere kans maakt voor een plek bij oranje dan als middenvelder
dan zal je waarschijnlijk ook vinden dat ajax te ver gaat want ajax gaat er niet over wie bij oranje speelt
Ik denk dat je te moeilijk denkt over de spits positie van VDV. Hij zou dus gaan spelen als inzakkende spits ( dus net zo als de Jong het invulde ) En iemand die dat speelt kan dus ook gewoon heel goed aanvallende middenvelder spelen ( Nederlands elftal )
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 mei 2015 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 17:37 schreef riveco het volgende:

[..]

Ik denk dat je te moeilijk denkt over de spits positie van VDV. Hij zou dus gaan spelen als inzakkende spits ( dus net zo als de Jong het invulde ) En iemand die dat speelt kan dus ook gewoon heel goed aanvallende middenvelder spelen ( Nederlands elftal )
ik zou eerder voor een aanvallende middenvelder kiezen dan een inzakkende spits, ook al kan hij daar wel uit te voeten.
siem heeft dat namelijk bewezen dat het mogelijk is.

maar het gaat om of je de kans groter maakt.
ja, komt omdat hsv niet de goede club is omdat te bewijzen dat je bij oranje thuis hoort.
niet dit hsv.

je hebt een veel grotere kans op oranje als je speelt bij een subtop van een groot land of topclub van een middel land.
Galatasaray of Marseille, of Sevilla.
Je moet natuurlijk wel spelen, dat is logisch.

Maar er zijn vast wel clubs waar de kans groter is dat hij bij oranje komt dan bij ajax.
hij moet alleen goed zoeken.

Ajax kan beter hem overtuigen om voor ajax te kiezen.
Namelijk door hem een aanbod te doen voor na zijn carrière.
Daar heeft ajax de beste papieren in en niet oranje

maar het kan natuurlijk zo zijn dat er geen betere club is.
maar dat weet ik niet.

Ajax kan hem niet overtuigen voor het meeste geld te gaan, dat verliest ajax denk ik.
Een andere grote club in europa die hem een basisplek geeft op het middenveld, daar is de kans groter voor oranje.
Het enige waarin Ajax wint van andere is een baan na zijn carrière aan te bieden, als hij tenmiste daar zin in heeft.
remco k
 remco k - woensdag 13 mei 2015 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 17:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik heb een vermoeden ja.

Je maakt het allemaal zo verschrikkelijk moeilijk..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 mei 2015 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 19:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Je maakt het allemaal zo verschrikkelijk moeilijk..
Of langdradig! 😉
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 13 mei 2015 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 21:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Of langdradig! 😉
Vooral langdradig..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 14 mei 2015 - 00:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2015 - 22:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vooral langdradig..
Hahaha inderdaad!
Eide
 Eide - donderdag 14 mei 2015 - 08:00   quote  deeplink  
Maar wel bevlogen en dat mag ik wel.
Danielson 1448
 Danielson 1448 - donderdag 14 mei 2015 - 09:55   quote  deeplink  
Kijk Ajax met al die voetbal kennis moet toch een middenvelder als Duarte op de
juiste waarde kunnen inschatten, het lijkt wel als ze voetballers van buitenaf halen
ze alleen kijken wat ie kan maar zijn gebreken daar wordt lijkt wel niet naar gekeken en
dan is hij Ajaxspeler en dan hoor je geen kritiek meer te hebben.Ik twijfel nu al omdat
ik een naam genoemd heb.Technische staf vraag aan oud spelers naar Gerrie Muhren dan weet
je hoe een middenvelder moet zijn.
Eide
 Eide - donderdag 14 mei 2015 - 10:14   quote  deeplink  
Gappie, ik snap hier geen reet van. Wat wil je nou zeggen?
Danielson 1448
 Danielson 1448 - donderdag 14 mei 2015 - 10:41   quote  deeplink  
Wat ik probeer te zeggen dat middenvelders zijn zo belangrijk dat ze voorhoede rust
moeten geven, Piet Keizer kon uitblinken door Gerrie Muhren als Krishna zo'n middenvelder
achter zich had staan dan zou je wat zien daar ben ik van overtuigd.
Eide
 Eide - donderdag 14 mei 2015 - 10:59   quote  deeplink  
Voor elke positie geldt natuurlijk dat de mensen om je heen belangrijk zijn. 11 individuen maken nog geen elftal. Los daarvan kan een speler door z'n acties en slimheid natuurlijk zelf wel indruk maken. Dat lukt Kishna heel het seizoen al te weinig en El Ghazi sinds de winterstop eigenlijk.

Dat is niet erg, het zijn jonge jongens, net als de mannen om hen heen. Ik ben wel helemaal met je eens dat het middenveld de sleutel is, in combinatie met iemand die het elftal rust en vertrouwen kan geven. Durven inpassen, durven de diepte te kiezen in plaats van de breedte.

Het doel van voetbal is de bal in dat knikkerpotje van de tegenstander deponeren. En elke bal en elke actie moet zijn om dat doel dichterbij te krijgen. Dat lijkt dit Ajax zich niet altijd te beseffen maar dat zijn niet alleen de middenvelders.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De (on)mogelijkheden van het Ajax-middenveld

0.0091538