BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Verval en wederopstanding

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nora
 nora - zaterdag 16 mei 2015 - 10:49   quote  deeplink  
(Uit het clubblad van PSV hoe handig van die brabanders )
OFFICIEEL CLUBBLAD PSV: "IDIOTEN IN AMSTERDAM"
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 16 mei 2015 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 mei 2015 - 09:38 schreef Eide het volgende:
Ik dek uiteindelijk dat misschien 25% van het totale prestatievermogen van iemand is te trainen. En dan schat ik dat erg ruim in. Die andere 75% is talent, mentaliteit, wilskracht, doorzettingsvermogen, motivatie, aanleg en dergelijke.

En dan blijft er 25% over die fitheid is, techniek, samenspel. Maar dat allemaal zinloos als die eerste 75% niet goed zijn.

Wesley Sneijder heeft dat in meerdere interviews ook aangegeven. Hij gaf aan dat jij speelde in een lichting waar meerdere jongens bij zaten die beter konden voetballen als hij. Groter, sterker, meer aanleg, meer talent. En toch is hij een absolute wereldtopper geworden en hebben die andere jongens het profvoetbal niet gehaald. En dat zit allemaal tussen de oren en dat is niet te trainen.
Daarom is het voetbal ook zo leuk zoveel type voetballers..
Voorbeeldje Dnipro
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 16 mei 2015 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 mei 2015 - 00:53 schreef Eide het volgende:
Wat je nu roept is krommer dan krom. Ga je nu ook nog beweren dat je de winnaarsmentaliteit van bijvoorbeeld Luis Suarez aan kan leren? Ik hoop echt dat je nu gewoon ontzettend eigenwijs aan doen bent.

Er ja, er zit een wereld van verschil tussen het de geest (mentaal) en mentaliteit (het denken en doen van mensen). Ik heb echt het idee dat jij het over iets heel anders hebt als alle anderen hier maar wel op basis daarvan probeert mee te praten. Probleem is dat je een vierkantje door een cirkeltje probeert te frommelen.

Je maakt de vergelijking ook helemaal verkeerd. Want het onderscheid is het verschil tussen fysieke capaciteiten en fysieke fitheid. Al ga ik elke dag net zo lang en net zo hard trainen als Usian Bolt, ik ga de 100m nooit onder de 10 seconden lopen. Ik heb die capaciteiten gewoon niet, hoe hard ik ook train.

Idem met mentaliteit; wat er niet in zit, komt er niet uit. Je kan zwakke punten aanpakken maar iemand die van zichzelf geen winnaarsmentaliteit heeft gaat dat ook nooit krijgen. Sommige dingen zijn niet te trainen. Aanleg (talent), mentaliteit, fysieke capaciteit, intelligentie. Dat is allemaal nooit te trainen. En elke bewering dat dat niet zo is is ridicuul.
winaarsmentaliteit is voor het grootste deel afhankelijk van passie en liefde voor de sport.
dus dat is dan ook niet te trainen

het klopt dat bepaalde sporten landen heel goed in zijn.
mijn vraag is hoe kan het waarom die landen zo goed zijn.
Ethiopiƫ en kenia met lange stand lopen.
china met tafeltennis en badminton
Jamaica met sprinten

ik denk dat ze heel vroeg beginnen en heel lang volhouden, dan word je vanzelf wel heel goed

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Verval en wederopstanding

0.0079879