|
|
Eide
|
|
|
Het seizoen loopt op zondagmiddag iets voor 5 uur 's middags af. In Dordrecht heeft dan de scheidsrechter van dienst het laatste fluitsignaal gegeven en begint voor Ajax de het seizoen 2015/16 alweer. Stiekem staat sinds vorige weer het vizier al weer op volgend seizoen maar voordat het echt zo ver is zal Ajax nog één maar het veld moeten betreden en wel tegen het reeds gedegradeerde FC Dordrecht.
Ajax verloor nog nooit van Dordrecht. Niet zo'n hele grote kunst want de Schapekoppen speelden zelden in de Eredivisie. Slechts 8 maal troffen Ajax en Dordrecht elkaar en 7 keer won Ajax het onderlinge treffen. Een gelijkspel was 1 maal het resultaat na 90 minuten. Dit betrof echter een bekerduel en na verlening won Ajax alsnog met 1-2. Kortom: Ajax wist altijd een maximaal resultaat te behalen tegen Dordrecht. Eerder dit seizoen werd het 4-0 voor Ajax in de eigen ArenA.
De Dordtenaren waren dit seizoen de gedoodverfde degradatiekandidaat. Ze promoveerden zeer verrassend nadat ze in de Jupiler League als 8e waren geëindigd maar zich door de play-offs heen wisten te vechten. Maar als sub-toppers/middenmoter uit de Jupiler League heb je feitelijk niets te zoeken in de Eredivisie. Dat bleek ook waarheid te zijn en met slechts 17 punten uit 33 wedstrijden is Dordrecht afgetekend laatste op het allerhoogste niveau. Toch kan de ploeg van Jan Everse wel met opgeheven hoofd terug kijken op het jaar. Dordrecht speelde geen moment anti-voetbal en wist het tegenstanders geregeld moeilijk te maken. Het ontbrak Dordt alleen aan de klasse dit om te zetten in resultaat.
Dit is nergens beter te zien als in de statistieken. Dordrecht kwam slechts 22 keer tot scoren en kreeg 75 goals op de oren. Dordt heeft 3 spelers die het topscorersklassement aanvoeren. Aanvallers Korte en Lieder en verdediger (!) Fortes staan allen op slechts 3 goals maar zijn daarmee als gezegd wel topscorer. Korte is de meest trefzekere echter, hij had "slechts" 12 wedstrijden nodig op tot zijn 3 goals te komen.
Bij Ajax staan de pijlen eigenlijk al op volgend seizoen gericht. Davy Klaassen is geopereerd aan de buikwand, Kenny Tete krijgt speelminuten, Viktor Fischer wordt als spits getest en op het middenveld speelde Bazoer vorige week als CVM. Dit zijn allemaal signalen dat Frank de Boer de resterende wedstrijden gebruikt om spelers te testen voor het nieuwe seizoen. Verder zal de Boer hopen dat deze jonge groep toch nog iets wil laten zien en het spel van de 2e helft tegen Cambuur weet door te zetten. Een 2e helft waar Ajax met speels gemak over Cambuur heen denderde. In het Riwal Hoogwerkers Stadion neemt FC Dordrecht echter afscheid van de Eredivisie en zal het zich op de laatste speeldag niet willen laten slachten. Het kan dus twee kanten opgaan; Ajax vervalt in slecht spel en Dordt verweert zich en het wordt een oersaaie en hele slechte wedstrijd, of Ajax geeft toch nog een keer gaf en wint met ruime cijfers. Laten we als Ajacieden hopen op dat laatste scenario.
De beelden zijn van Ajax - FC Dordrecht eerder dit seizoen toen het 4-0 voor Ajax werd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 mei 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik hoop iig weer met Fischer op 9..... Hopelijk trekken ze de lijn van afgelopen tweede helft door.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 14 mei 2015 - 13:30 schreef remco k het volgende:Ik hoop iig weer met Fischer op 9..... Hopelijk trekken ze de lijn van afgelopen tweede helft door.. Nou tegen het gedegradeerde Dordrecht moet je daar toch vanuit kunnen gaan? Staat niks meer op het spel dus Ajax moet vrijuit kunnen spelen en 10 klasse beter zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ja tuurlijk, want dat hebben ze dit seizoen uberhaubt ergens laten zien?? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Sterkste selectie in jaren vs kansloos gedegradeerd team dat wilt aanvallen?? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hooguit 1 goal tegen, anders komen we nog gelijk met PSV in tegentreffers. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Moeten we echt naar dordrecht? Had het liever niet! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Leuke uitspraak. Maar het loopt voor geen meter. En iedere week denken dat we de sterren van de hemel gaan spelen is een beetje naief.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Die spelen zelf ook en krijgen er 3 tegen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 - 13:00 schreef remco k het volgende:[..] Leuke uitspraak. Maar het loopt voor geen meter. En iedere week denken dat we de sterren van de hemel gaan spelen is een beetje naief.. Naief? 1 keer mag toch wel? Fischer is back en we hebben het over Dordtrecht... Beetje meer vertrouwen.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Een lucky 0-1 in de allerlaatste minuut, gemaakt door Frank de Boer die het veld ingestormd was om 1 van zijn spelers op de klote te geven en pardoes de bal op zijn hoofd kreeg!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 mei 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 - 14:06 schreef Hummel10 het volgende:[..] Naief? 1 keer mag toch wel? Fischer is back en we hebben het over Dordtrecht... Beetje meer vertrouwen.. Dat is inderdaad naief..
Ajax gaat morgen niet ineens de sterren van de hemel spelen. Zo zit sport niet eenmaal niet in elkaar..
Of Dordrecht moet er helemaal geen zin in hebben, maar dat geloof ik niet tegen Ajax.. Alleen als dat gebeurt gaat Ajax een makkelijke middag krijgen met veel goals.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 - 22:57 schreef remco k het volgende:[..] Dat is inderdaad naief.. Ajax gaat morgen niet ineens de sterren van de hemel spelen. Zo zit sport niet eenmaal niet in elkaar.. Of Dordrecht moet er helemaal geen zin in hebben, maar dat geloof ik niet tegen Ajax.. Alleen als dat gebeurt gaat Ajax een makkelijke middag krijgen met veel goals.. Sterren van de hemel spelen is inderdaad naief maar heb ik dat gezegd Dan? We spelen tegen Dordt die zijn gedegradeerd ALS ik Dan kijk naar de tweede helft kijk vorige Dan is 0-4 gewoon reeel en niet naief.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Loopt het hele seizoen al niet en Dordrecht zal ook gewoon leuk af willen sluiten. Ajax zal echt niet ineens geweldig gaan spelen. Denk 0-2 met een hele late beslissingsgoal |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Dit is een wedstrijd om des keizers baard: er staat in principe niks meer op het spel voor zowel Ajax als voor Dordrecht. Het zou dus een leuke pot, zonder schaakspel, moeten gaan worden, waarin met name Ajax de meegereisde supporters moet gaan "bedienen" op veel doelpunten. Ik zeg: 0-5 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Boer, Tete, VD Hoorn, Riedewald, Boilesen, Bazoer, Schone, Sinkgraven, El Ghazi, Fischer, Kishna.
Zonder 10 weer neem ik aan?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 mei 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 12:57 schreef Pietje het volgende:Dit is een wedstrijd om des keizers baard: er staat in principe niks meer op het spel voor zowel Ajax als voor Dordrecht. Het zou dus een leuke pot, zonder schaakspel, moeten gaan worden, waarin met name Ajax de meegereisde supporters moet gaan "bedienen" op veel doelpunten. Ik zeg: 0-5 Had ik tegen Cambuur ook. Een ploeg die ook lekker aanvallend speelt en ruimte weggeeft. Gebeurde ook pas laat.
Ajax heeft overigens sinds 2000 niet meer verloren op de laatste speeldag. Toen was Utrecht met 3-1 te sterk. Zakelijke 0-2 vandaag
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 mei 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 07:48 schreef Hummel10 het volgende:[..] Sterren van de hemel spelen is inderdaad naief maar heb ik dat gezegd Dan? We spelen tegen Dordt die zijn gedegradeerd ALS ik Dan kijk naar de tweede helft kijk vorige Dan is 0-4 gewoon reeel en niet naief.. zie de post van Loetje onder deze, zo is het en niet anders..
Hoeveel wedstrijden heeft Ajax dit seizoen al met 4 goals verschil gewonnen?? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 - 19:48 schreef Ajax Warrior het volgende:Een lucky 0-1 in de allerlaatste minuut, gemaakt door Frank de Boer die het veld ingestormd was om 1 van zijn spelers op de klote te geven en pardoes de bal op zijn hoofd kreeg! Jij hebt nagedacht over deze reactie, dat kan niet anders ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 - 19:48 schreef Ajax Warrior het volgende:Een lucky 0-1 in de allerlaatste minuut, gemaakt door Frank de Boer die het veld ingestormd was om 1 van zijn spelers op de klote te geven en pardoes de bal op zijn hoofd kreeg! Hahaha. En? Staat Frank de Boer in deze visie niet ook nog eens buitenspel?? ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax: Boer; Tete, Van der Hoorn, Riedewald, Boilesen, Bazoer, Schöne, Sinkgraven, El Ghazi, Fischer, Kishna Wissels: Onana, Van Rhijn, Veltman, Andersen, Milik, Serero, Viergever |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Mannen, ik moet de deur uit, de verjaardag vieren van een zeer oude dame... Ik wens jullie een heel mooie wedstrijd toe met veel Ajax-doelpunten! Veel plezier. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 14:10 schreef Pietje het volgende:Mannen, ik moet de deur uit, de verjaardag vieren van een zeer oude dame... Ik wens jullie een heel mooie wedstrijd toe met veel Ajax-doelpunten! Veel plezier. Fijne dag Pietje :-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Er zou bij Ajax iemand op 10 moeten spelen. Kan iemand mij misschien vertellen wie dan is.?? |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
We durven niet onder de druk van een degradant uit te voetballen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 14:55 schreef remco k het volgende:Er zou bij Ajax iemand op 10 moeten spelen. Kan iemand mij misschien vertellen wie dan is.?? Hoorde iets van Schone maar dat zie ik niet terug.
Wat ik me zo langzamerhand wel ga afvragen is waar dit vandaan komt? Is dit gewoon een jaar hopeloos uit vorm? Is dit een waanzinnig groot gebrek aan een normale dosis mentaliteit of is het kwaliteit?
Dit gaat weliswaar nergens meer om maar het is niet anders dan andere wedstrijden.
Irriteer me trouwens kapot aan Reitsma. Heeft die de tsunami in zijn strot gehad ofzo? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zonder grote kansen te krijgen worden we weggespeeld door een al gedegradeerde ploeg..
Maar nee, sommigen hadden verwacht dat we even Dordrecht gingen oprollen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 15:08 schreef Loetje het volgende:[..] Hoorde iets van Schone maar dat zie ik niet terug. Wat ik me zo langzamerhand wel ga afvragen is waar dit vandaan komt? Is dit gewoon een jaar hopeloos uit vorm? Is dit een waanzinnig groot gebrek aan een normale dosis mentaliteit of is het kwaliteit? Dit gaat weliswaar nergens meer om maar het is niet anders dan andere wedstrijden. Irriteer me trouwens kapot aan Reitsma. Heeft die de tsunami in zijn strot gehad ofzo? Ik blijf zeggen dat het vermoeidheid is, en dat ze mede daardoor elkaar naar beneden halen wat niveau betreft..
Het oogt futloos, geen frisheid, ploeg oogt ook totaal niet fit...
En ik dnek dat ze teveel in de opdrachten voetballen, je ziet soms jongens denken dat ze iets niet mogen en gaan dan maar terug.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 15:08 schreef remco k het volgende:Zonder grote kansen te krijgen worden we weggespeeld door een al gedegradeerde ploeg.. Maar nee, sommigen hadden verwacht dat we even Dordrecht gingen oprollen.. Klopt helaas. Maar enkel het verschil al aan beleving joh... |
|
|
|
|
Sebastiaan79
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 15:10 schreef remco k het volgende:[..] Ik blijf zeggen dat het vermoeidheid is, en dat ze mede daardoor elkaar naar beneden halen wat niveau betreft.. Het oogt futloos, geen frisheid, ploeg oogt ook totaal niet fit... En ik dnek dat ze teveel in de opdrachten voetballen, je ziet soms jongens denken dat ze iets niet mogen en gaan dan maar terug.. Dat laatste wat je zegt ben ik het echt mee eens |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als Schone op tien speelt, is de Boer hem dat dan misschien vergeten te vertellen??
Hij staat namelijk met regelmaat tussen de CV's in.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 15:10 schreef remco k het volgende:[..] Ik blijf zeggen dat het vermoeidheid is, en dat ze mede daardoor elkaar naar beneden halen wat niveau betreft.. Het oogt futloos, geen frisheid, ploeg oogt ook totaal niet fit... En ik dnek dat ze teveel in de opdrachten voetballen, je ziet soms jongens denken dat ze iets niet mogen en gaan dan maar terug.. Hmmm, ik vond het in de eerste seizoenhelft ook al regelmatig heel ver onder de maat. Alleen kwam het vaak in de slotfase nog goed.
Dit is toch ook een manier van beleving?
Kijk El Ghazi en Kishna, ik ergerde me soms kapot aan ze hoor, maar ze brachten wel een flinke dosis frivoliteit. Actie maken, soms een goede en soms verslikken ze zich. Dat is er bijna helemaal uit. Tikkies breed en terug zie ik ze tegenwoordig veel meer doen dan doen waar ze goed in zijn. Zouden dit instructies zijn van de trainer om op zeker te spelen?
By the way, in de ArenA was dordt tot aan de rode kaart ook al de betere ploeg |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vind trouwens Riedewald en Tete beresterk, eindelijk twee jongens die op de bal durven te verdedigen en vooruit durven te verdedigen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 15:14 schreef Loetje het volgende:[..] Hmmm, ik vond het in de eerste seizoenhelft ook al regelmatig heel ver onder de maat. Alleen kwam het vaak in de slotfase nog goed. Dit is toch ook een manier van beleving? Kijk El Ghazi en Kishna, ik ergerde me soms kapot aan ze hoor, maar ze brachten wel een flinke dosis frivoliteit. Actie maken, soms een goede en soms verslikken ze zich. Dat is er bijna helemaal uit. Tikkies breed en terug zie ik ze tegenwoordig veel meer doen dan doen waar ze goed in zijn. Zouden dit instructies zijn van de trainer om op zeker te spelen? By the way, in de ArenA was dordt tot aan de rode kaart ook al de betere ploeg Ook toen was het vermoeid, de ploeg is door de Boer overtraind in de voorbereiding en is het hele seizoen niet fit geweest.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dordrecht eigenlijk de gehele eerste helft veel beter geweest dan Ajax.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2015 - 15:16 schreef remco k het volgende:[..] Ook toen was het vermoeid, de ploeg is door de Boer overtraind in de voorbereiding en is het hele seizoen niet fit geweest.. Als het al zo is, is dat wel een enorme fout. Anderzijds zie ik de spelers die het wel kunnen gewoon alleen maar tikjes breed geven. Dat is een vermoeidheid in mijn optiek. En een stukje mentaliteit is vind ik ook wel aanwezig |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Lekker voetbaldaggie zo....NOT!
Ik ga film kijken!
Wordt 1-1 |
|