|
|
JOOD
|
|
|
Bij dezen de ideale opstelling topic voor volgend seizoen. Natuurlijk met contractspelers of haalbare versterkingen:
Cillessen
Van Rhijn - Vd Hoorn - Viergever - Riedewald
Bazoer - Gudelj
Klaassen
El Ghazi - Vd Vaart - Milik
Mooie tweede lijn achter de hand met: Veltman, Boilesen?, Sinkgraven, Heitinga?, Fisher, Kishna en de rest. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Kap toch eens met dit soort onderwerpen. Alleen maar om een fantasieopstelling te delen.... gebruik dan het zomer onderwerp of zo. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ook in de goal? ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dan toch liever 10 x Messi en 1 x Neuer... |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Natuurlijk met contractspelers of haalbare versterkingen, lezen is moeilijk he |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 13:16 schreef JOOD het volgende:[..] Natuurlijk met contractspelers of haalbare versterkingen, lezen is moeilijk he Kerel, dit soort dingen worden al in diverse topice besproken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Maar ik denk dat Messi best haalbaar is.. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Maar er is geen topic van toch? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Niet specifiek met deze naam, JOOD, maar onder: "Het officiële zomerstop topic! Waar we gaan puinruimen!!". In dat topic wordt ook het komende seizoen (2015/2016) besproken. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Als mensen een topic willen openen over onze club moeten ze dat gewoon doen, ook al staat er soms onzin in. Dus laat elkaar in de waarde. Gewoon niet reageren en de zogenaamde onzin-topics bloeden dan vanzelf dood. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 12:37 schreef JOOD het volgende:Bij dezen de ideale opstelling topic voor volgend seizoen. Natuurlijk met contractspelers of haalbare versterkingen: Cillessen Van Rhijn - Vd Hoorn - Viergever - Riedewald Bazoer - Gudelj Klaassen El Ghazi - Vd Vaart - Milik Mooie tweede lijn achter de hand met: Veltman, Boilesen?, Sinkgraven, Heitinga?, Fisher, Kishna en de rest. Veltman is beter dan Hoorn en zowel Fisher als Kishna zijn zes klasse beter dan een Milik als linksbuiten. Deze opstelling is niet echt serieus te nemen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
-------Cilissen------- Tete-Veltman-Vlaar-Riedewald ---------Gudelj--------- --Klaassen-----Vd Vaart--- Ghazi----Cardozo----Fischer
Bazoer kan ook nog Cvm ALS vd Vaart niet komt. Als Cardozo niet komt beginnen met Millik en Uth en Zivkovic erachter. Uth kost maar 2 miljoen. Als Vlaar niet komt Dan Douglas van Dnipro proberen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2015 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 13:42 schreef Brandje het volgende:[..] Veltman is beter dan Hoorn en zowel Fisher als Kishna zijn zes klasse beter dan een Milik als linksbuiten. Deze opstelling is niet echt serieus te nemen. Nou, dat weet ik niet wat je daar zegt. Als Vd Vaart in de spits speelt speelt hij vaak uit de spits waardoor de flanken en nummer 10 in scoringspositie kunnen komen. Milik lijkt me dan een hele goede flankspeler. Ghazi ook en Klaassen komt dan ook veel meer voor het doel.
Kishna moet eerst maar eens leren waarderen wat hij heeft en iedere week zijn best doen. Fisher oogt inderdaad zeer gretig, alleen maar goed voor de concurrentie en breedte van de selectie! |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 15:17 schreef Hummel10 het volgende:-------Cilissen------- Tete-Veltman-Vlaar-Riedewald ---------Gudelj--------- --Klaassen-----Vd Vaart--- Ghazi----Cardozo----Fischer Bazoer kan ook nog Cvm ALS vd Vaart niet komt. Als Cardozo niet komt beginnen met Millik en Uth en Zivkovic erachter. Uth kost maar 2 miljoen. Als Vlaar niet komt Dan Douglas van Dnipro proberen. Zou mooi zijn een goede verdediger erbij! Veltman komt tekort in mijn ogen. Fysiek nooit sterk genoeg. Daarom zou ik daar kiezen voor Vd Hoorn en Viergever. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 13:31 schreef Pietje het volgende:[..] Niet specifiek met deze naam, JOOD, maar onder: "Het officiële zomerstop topic! Waar we gaan puinruimen!!". In dat topic wordt ook het komende seizoen (2015/2016) besproken. Ja heb ik gezien. Daar gaat het niet specifiek over de opstelling. In dit topic wel. Dus als jullie dit een onzin topic vinden dan moet je niet reageren. Met alle respect natuurlijk. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Cillessen
Tete-------vd hoorn-------veltman --------riedewald
Klaasen -------gudelj --------sinkgraven
Elghazi ----------fisher -----------kisnha |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Met de transfer die in zomer topic word besproken maak je natuurlijk een opstellin. Zonder spelers immers geen opstelling Je hebt een optie in dit.forum opgenomen met mogelijke versterkingen? Dan praat je dus over mogelijke transfers wat is zijn de criteria waar een mogelijke versterking aan moet voldoen en hoe bepaal je hoe haalbaar diegene is |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dit is de waarheid over v/d Hoorn,dus die kan je schrappen. ========================================================== Mike van der Hoorn (Ajax) Was aanvallend twee keer gevaarlijk, maar liet verdedigend weer te veel steekjes vallen. Stond bij de tweede treffer van FC Dordrecht te dekken als een zak hooi en was zo medeverantwoordelijk voor de pijnlijke nederlaag bij de hekkensluiter. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 17:12 schreef nora het volgende:Dit is de waarheid over v/d Hoorn,dus die kan je schrappen. ========================================================== Mike van der Hoorn (Ajax) Was aanvallend twee keer gevaarlijk, maar liet verdedigend weer te veel steekjes vallen. Stond bij de tweede treffer van FC Dordrecht te dekken als een zak hooi en was zo medeverantwoordelijk voor de pijnlijke nederlaag bij de hekkensluiter. Eens vind heel de verdediging niet echt sterk ondanks het minste aantal tegendoelpunten
Van Rhijn groeit niet.. sub veltman te klein voor een cv ...van der hoorn is bekend Viergever tja niveau van van der hoorn Boillesen verdedigend zwak
Al hangt een verdediging ook af van een goede cvm zie blind ..die heeft in zijn tijd op de CVM positie de verdediging toendertijd heel wat keren gered |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Verdediging zwak tot matig en mist een type blind
middenveld redelijk tot sterk mist een type blind (een echte cvm)
Aanval redelijk in potentie zeer goede flank spelers.. spits redelijk plus de aanvoer vanaf het middenveld mag wel wat vverassender ik zou als aanvaller van ajax moedeloos worden van dat vaak onzinnige getik ( te voorspelbaar )
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2015 door Scout2 -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 17:38 schreef Scout2 het volgende:Verdediging zwak tot matig en mist een type blind middenveld redelijk tot sterk mist een type blind (een echte cvm) Aanval redelijk in potentie zeer goede flank spelers.. spits redelijk plus de aanvoer vanaf het middenveld mag wel wat vverassender ik zou als aanvaller van ajax moedeloos worden van dat vaak onzinnige getik ( te voorspelbaar ) Ze moeten weer met een nummer 10 gaan ballen. Dan krijg je veel meer creativiteit in het team, schakelen ze sneller en zijn ze opbouwend beter. Opbouwend hoeven de centrale verdedigers niet veel meer te doen. Controleurs en nummer 10 maken het spelletje. Spitsen lopen vrij en maken goals, klaar. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Riedewald zie ik komend jaar basisspeler worden. Heeft er alle potentie voor. Alleen de positie zal nog de vraag zijn!
Ik juich overigens een VdV in de spits en Roel Brouwers achterin toe. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 18:59 schreef Loetje het volgende:Riedewald zie ik komend jaar basisspeler worden. Heeft er alle potentie voor. Alleen de positie zal nog de vraag zijn! Ik juich overigens een VdV in de spits en Roel Brouwers achterin toe. Ik hoop op linksback. Roel Brouwers is onbekend bij mij, weet ook niet of hij genoeg fysiek heeft voor laatste man? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 18:59 schreef Loetje het volgende:Riedewald zie ik komend jaar basisspeler worden. Heeft er alle potentie voor. Alleen de positie zal nog de vraag zijn! Ik juich overigens een VdV in de spits en Roel Brouwers achterin toe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem best regelmatig heb zien spelen in Duitsland, maar dat hij me niet positief of negatief is opgevallen in die wedstrijden, nu heb ik ook niet specifiek op hem gelet..
Maar nog geen 100 wedstrijden in de laatste 5 jaar bij elkaar opgeteld.. Komt dat door blessures of laat de trainer hem gewoon niet vaak spelen?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Prima. Ideale opstelling.
Neuer, Dani Alves, Pique, Lahm, Schweinsteiger, Raketic, Modric, Robben, Messi, Suarez en Ronaldo.
Lijkt mij de sterkst denkbare opstelling. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
ja lijkt mij ook een prima opstelling dan zijn we klaar voor a.s seizoen |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 20:20 schreef Eide het volgende:Prima. Ideale opstelling. Neuer, Dani Alves, Pique, Lahm, Schweinsteiger, Raketic, Modric, Robben, Messi, Suarez en Ronaldo. Lijkt mij de sterkst denkbare opstelling. Eerste zin van het topic: Bij dezen de ideale opstelling topic voor volgend seizoen. Natuurlijk met contractspelers of haalbare versterkingen
Lezen is niet je allerbestigste vaardigheid denk ik.
Wel een sterke opstelling ;) |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 20:04 schreef remco k het volgende:[..] Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem best regelmatig heb zien spelen in Duitsland, maar dat hij me niet positief of negatief is opgevallen in die wedstrijden, nu heb ik ook niet specifiek op hem gelet.. Maar nog geen 100 wedstrijden in de laatste 5 jaar bij elkaar opgeteld.. Komt dat door blessures of laat de trainer hem gewoon niet vaak spelen?? Al speelt hij 15 tot 25 wedstrijden volgend seizoen dan nog is hij van grote waarde denk ik. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 19:40 schreef JOOD het volgende:[..] Ik hoop op linksback. Roel Brouwers is onbekend bij mij, weet ook niet of hij genoeg fysiek heeft voor laatste man? Haha en of die dat is! Typische mandekker |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 20:04 schreef remco k het volgende:[..] Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem best regelmatig heb zien spelen in Duitsland, maar dat hij me niet positief of negatief is opgevallen in die wedstrijden, nu heb ik ook niet specifiek op hem gelet.. Maar nog geen 100 wedstrijden in de laatste 5 jaar bij elkaar opgeteld.. Komt dat door blessures of laat de trainer hem gewoon niet vaak spelen?? Brouwers is heel lang geblesseerd geweest. Speelt nu die weer fit is bijna wekelijks basis en gewoon bij de nummer 3 van de Bundesliga. Hij heeft wel eens aangegeven nog voor de Nederlandse top te willen spelen. Hij valt ook niet op en dat is voor mij wel positief. Maakt weinig fouten en is een echte mandekker. Kan Veltman mooi opbouwen. Bovendien iemand die Nederlands is en een brok aan ervaring heeft |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 21:29 schreef JOOD het volgende:[..] Al speelt hij 15 tot 25 wedstrijden volgend seizoen dan nog is hij van grote waarde denk ik. Je zegt net dat je hem helemaal niet kent.. Hoe kun je nu dan dit zeggen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 21:45 schreef Loetje het volgende:[..] Brouwers is heel lang geblesseerd geweest. Speelt nu die weer fit is bijna wekelijks basis en gewoon bij de nummer 3 van de Bundesliga. Hij heeft wel eens aangegeven nog voor de Nederlandse top te willen spelen. Hij valt ook niet op en dat is voor mij wel positief. Maakt weinig fouten en is een echte mandekker. Kan Veltman mooi opbouwen. Bovendien iemand die Nederlands is en een brok aan ervaring heeft Rechts of linksbenig?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Als jij onzin plaatst mag ik dat ook toch? Met Milik op linksbuiten en vd Hoorn in plaats van Veltman. En natuurlijk VDV waarvan we helemaal niet weten of die haalbaar is. Op basis van salaris in ieder geval niet.
Daarom vind ik dit een onzintopic. Pure speculatie. Dit soort topics is zoiets als ruzie maken over de smaak van geel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 21:45 schreef Loetje het volgende:[..] Brouwers is heel lang geblesseerd geweest. Speelt nu die weer fit is bijna wekelijks basis en gewoon bij de nummer 3 van de Bundesliga. Hij heeft wel eens aangegeven nog voor de Nederlandse top te willen spelen. Hij valt ook niet op en dat is voor mij wel positief. Maakt weinig fouten en is een echte mandekker. Kan Veltman mooi opbouwen. Bovendien iemand die Nederlands is en een brok aan ervaring heeft ZOals ik het hier lees was die gewoon gepasseerd en niet geblesseerd, hij was afhankelijk van schorsingen blessures om tot spelen te komen maar maakte wel voldoende wedstrijden.. Maar heeft zich nu dus wel weer terug geknokt in de basis.. Wil zo'n jongen dan wel naar Ajax??
En hij heeft net verlengd, dan denk ik dat ie misschien zelfs wel onhaalbaar is, hij gaat de CL in met zijn club...
Is het dan niet te laat voor zo'n speler? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Voornamelijk rechts. Kan opzich geloof ik ook nog wel wat met links |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 22:07 schreef remco k het volgende:[..] ZOals ik het hier lees was die gewoon gepasseerd en niet geblesseerd, hij was afhankelijk van schorsingen blessures om tot spelen te komen maar maakte wel voldoende wedstrijden.. Maar heeft zich nu dus wel weer terug geknokt in de basis.. Wil zo'n jongen dan wel naar Ajax?? En hij heeft net verlengd, dan denk ik dat ie misschien zelfs wel onhaalbaar is, hij gaat de CL in met zijn club... Is het dan niet te laat voor zo'n speler? 33 uit mijn hoofd. Dat is een keuze die je inderdaad moet afwegen. Hij heeft als hij fit was altijd veel gespeeld. Heeft wel wat jongere concurrenten daar die het heel aardig doen. Maar maakt eigenlijk zelden of nooit fouten. Gewoon heel degelijk en rustig. Nogmaals het is niet meer dan een suggestie hè. Maar was altijd wel gecharmeerd van hem! Mij is het overigens wel een raadsel waarom hij nooit voor Oranje is geselecteerd. Had best een kans mogen krijgen. Wellicht dat hij te onopvallend speelt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dan gaat de Boer hem dus niet willen..
Ik had namelijk zelf graag Veltman en vd Hoorn gezien met de selectie zoals die nu is. Maar de Boer wil een links en rechtspoot.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 22:24 schreef remco k het volgende:[..] Dan gaat de Boer hem dus niet willen.. Ik had namelijk zelf graag Veltman en vd Hoorn gezien met de selectie zoals die nu is. Maar de Boer wil een links en rechtspoot.. Ik weet het. Ik heb liever een echte mandekker. Dat is voor mij toch de voornaamste kwaliteit die een verdediger moet hebben. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 22:02 schreef remco k het volgende:[..] Je zegt net dat je hem helemaal niet kent.. Hoe kun je nu dan dit zeggen? Dacht dat je VDV bedoelde |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 20:20 schreef Eide het volgende:Prima. Ideale opstelling. Neuer, Dani Alves, Pique, Lahm, Schweinsteiger, Raketic, Modric, Robben, Messi, Suarez en Ronaldo. Lijkt mij de sterkst denkbare opstelling. Dan wissels: De Gea, Kompany, Neymar, Aguero, Hazard, pogba en Vidal |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: De selectie lijkt mij compleet. Kwestie van een Arabier zoeken die anderhalf miljard over heeft en we zijn er. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 17:38 schreef Scout2 het volgende:Verdediging zwak tot matig en mist een type blind middenveld redelijk tot sterk mist een type blind (een echte cvm) Aanval redelijk in potentie zeer goede flank spelers.. spits redelijk plus de aanvoer vanaf het middenveld mag wel wat vverassender ik zou als aanvaller van ajax moedeloos worden van dat vaak onzinnige getik ( te voorspelbaar ) Verdediging van Ajax is nooit top geweest. Tenminste als je kijk naar echte killer. Maar ze waren altijd wel heel erg slim. Kijk eens naar de jaren 90. Reiziger was klein maar snel. FdB en Danny Blind waren zeker niet de grootste. Rijkaard was ook geen sloper. Verdedigen is voor 80% positie kiezen. Slim zijn. Dat heeft geen van deze jongens nu. Al heeft Veltman dat wel laten zien dat hij het kan. Maar rhijn,Viergever, Hoorn en Boilessen hollen alleen maar achter hun tegenstander aan ipv er een keer voor te komen. Slim zijn, positie kiezen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 19:40 schreef JOOD het volgende:[..] Ik hoop op linksback. Roel Brouwers is onbekend bij mij, weet ook niet of hij genoeg fysiek heeft voor laatste man? Hou eens op met dat gezeur over fysiek. Dat hebben we niet nodig. We hebben slimheid nodig achterin. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 08:32 schreef Brandje het volgende:[..] Verdediging van Ajax is nooit top geweest. Tenminste als je kijk naar echte killer. Maar ze waren altijd wel heel erg slim. Kijk eens naar de jaren 90. Reiziger was klein maar snel. FdB en Danny Blind waren zeker niet de grootste. Rijkaard was ook geen sloper. Verdedigen is voor 80% positie kiezen. Slim zijn. Dat heeft geen van deze jongens nu. Al heeft Veltman dat wel laten zien dat hij het kan. Maar rhijn,Viergever, Hoorn en Boilessen hollen alleen maar achter hun tegenstander aan ipv er een keer voor te komen. Slim zijn, positie kiezen. Wat ik daaraan persoonlijk heel raar vind is dat vrijwel al die jongens in het begin hebben laten zien dat juist wel te kunnen, Veltman gaat daar ook minder goed mee om.. Met de Boer en Stam in de gelederen zou je juist verwachten dat het langzaam aan steeds beter gaat, maar het tegenovergestelde is een feit..
Maar even iets anders, ik vind het goed dat de Boer de TS heeft aangevuld met Trustfull, en roemt hem met name om zijn tactische vermogen. Maar dat geeft mij tegelijk aan dat ze tactisch nu dus niet sterk genoeg zijn. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 09:47 schreef remco k het volgende:[..] Wat ik daaraan persoonlijk heel raar vind is dat vrijwel al die jongens in het begin hebben laten zien dat juist wel te kunnen, Veltman gaat daar ook minder goed mee om.. Met de Boer en Stam in de gelederen zou je juist verwachten dat het langzaam aan steeds beter gaat, maar het tegenovergestelde is een feit.. Maar even iets anders, ik vind het goed dat de Boer de TS heeft aangevuld met Trustfull, en roemt hem met name om zijn tactische vermogen. Maar dat geeft mij tegelijk aan dat ze tactisch nu dus niet sterk genoeg zijn. Eens. Het zou mij ook niks verbazen als JC zich daarmee bemoeid heeft want die os groot fan van Trustfull. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 - 08:33 schreef Brandje het volgende:[..] Hou eens op met dat gezeur over fysiek. Dat hebben we niet nodig. We hebben slimheid nodig achterin. Hahaha en toch is dat zeker nodig |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 20:20 schreef Eide het volgende:Prima. Ideale opstelling. Neuer, Dani Alves, Pique, Lahm, Schweinsteiger, Raketic, Modric, Robben, Messi, Suarez en Ronaldo. Lijkt mij de sterkst denkbare opstelling. Wat een kut verdediging. Heb je Dani Alves wel zien verdedigen? Niet geschikt voor een 3 mans verdediging. Lahm als aan de linkerkant is ook niet geschikt.
3-3-4 is de formatie. Hoe zie je het samenspel in de aanval voor je? Ik zou Ronaldo er gewoon uit laten. Denk niet dat het samenspel tussen Ronaldo en Messi niet ideaal is. 2 kapiteins op 1 schip, dat moet je niet willen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2015 - 20:20 schreef Eide het volgende:Prima. Ideale opstelling. Neuer, Dani Alves, Pique, Lahm, Schweinsteiger, Raketic, Modric, Robben, Messi, Suarez en Ronaldo. Lijkt mij de sterkst denkbare opstelling. Hahaha. Lol. En dan nog een paar van zulke coryfeeën op de bank... Een nieuw kampioenschap zou dan best wel eens kunnen lukken. |
|
|
|