BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff heeft oplossing Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 26 mei 2015 - 05:23
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Cruijff heeft oplossing Ajax (De Telegraaf)

Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 26 mei 2015 - 06:01   quote  deeplink  
quote:
"Ik heb de afgelopen dagen de nodige gesprekken binnen Ajax gevoerd", aldus Cruijff. "Ik ben er nu redelijk uit wat er moet gebeuren."
Ben benieuwd!
Eide
 Eide - dinsdag 26 mei 2015 - 07:38   quote  deeplink  
Ik neem aan dat Cruijff met Jonk en Overmars heeft gesproken als beleidsverantwoordelijken. Ik ben eigenlijk veel meer geinteresseerd wie de algemeen directeur gaat worden. Cruijff heeft veel invloed maar went die vrijwel uitsluitend op afstand aan. Het is toch wachten op een AD die past binnen de huidige visie die in staat is iedereen weer op hetzelfde pad te krijgen.

Leo van Wijk, nu lid van de Raad van Commissarissen lijkt nu in beeld te komen. Van Wijk is ook vice-voorzitter van de RvC van Air France/KLM, voorzitter van SkyTeam dus ruim ervaren als topbestuurder. Van Wijk is bovendien een oud-topsporter en speelde honkbal op het hoogste Nederlandse niveau en haalde het 2e van Ajax. Van Wijk is ook een jeugdvriend van Johan Cruijff.

Overigens schijnt Cruijff nog altijd Tscheu la Ling als AD te willen installeren maar de kans dat Ling daar nog zin in heeft lijkt klein. Het succes van Trencin (beker en titel) toont wel dat Ling heel goed snapt wat hij doet en dat Cruijff dat goed in Ling heeft gezien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 mei 2015 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 26 mei 2015 - 10:44   quote  deeplink  
Hij zou mij naar voren moeten schuiven.

wat ik namelijk ga doen is het volgende.

1. Directie bepaald hoe het tenue(uit en thuis shirt) eruit zien.
Terug naar Klassiek. Vast is ook dat Ajax uit shirt in de kleuren van Amsterdam speelt.
Ook terug komt is het klassieke logo. Supporters willen dat, Supporters gaan voor die verandering ook betalen.

2. Overmars moet worden gestopt met aantrekken van spelers die ook in de jeugdopleiding lopen. ( van der hoorn, duarte enz enz)

3. Jonk moet stoppen met het verwisselen van jeugdtrainers.
Dat is namelijk gewoon niet goed.
Trainer is verantwoordelijk voor het hele jaar en voor 1 team.
Krijgt wel adviezen en geeft zelf adviezen voor andere trainers.

4. de trainer van Ajax 1 speelt zoals Ajax hoort te spelen.
Ongeacht de resultaten of de kwaliteit van de spelers.
Ajax speelt gedurfd en aanvallend voetbal.
Met veel druk naar voren en veel ruimte achter de laatste linie.

5. Ajax koopt het grond naast de Arena+ Arena zelf.
Bouwt een nieuw complex voor de toekomst.

6. Ajax opent de aanval op de Uefa.
Uefa is namelijk niet streng genoeg, Chelsea, Man City, Real, Barca, Man Utd, PSG en Monaco verzieken het hele voetbal.
Maak daar een einde aan of Ajax met andere club richten een nieuwe bond op!!!
Eide
 Eide - dinsdag 26 mei 2015 - 11:32   quote  deeplink  
HAha, het is te hopen dat jij nooit directeur wordt dan ;)
riveco
 riveco - dinsdag 26 mei 2015 - 11:34   quote  deeplink  
Als Cruijff je nog niet heeft benadert, zal het wel niets worden. haha
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 26 mei 2015 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 11:32 schreef Eide het volgende:
Vertel waarom niet?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 26 mei 2015 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 11:32 schreef Eide het volgende:
Vertel waarom niet?
Pietje
 Pietje - dinsdag 26 mei 2015 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 12:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vertel waarom niet?
Haha. Wat denk je zelf? Heb jij de capaciteiten daarvoor? Een grapjas ben je wel, hoor!
Eide
 Eide - dinsdag 26 mei 2015 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 12:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vertel waarom niet?
Ik ging er vanuit dat die reactie een forse dosis humor bevatte. Nog steeds eigenlijk. :)
Pietje
 Pietje - dinsdag 26 mei 2015 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 07:38 schreef Eide het volgende:
Ik neem aan dat Cruijff met Jonk en Overmars heeft gesproken als beleidsverantwoordelijken. Ik ben eigenlijk veel meer geinteresseerd wie de algemeen directeur gaat worden. Cruijff heeft veel invloed maar went die vrijwel uitsluitend op afstand aan. Het is toch wachten op een AD die past binnen de huidige visie die in staat is iedereen weer op hetzelfde pad te krijgen.

Leo van Wijk, nu lid van de Raad van Commissarissen lijkt nu in beeld te komen. Van Wijk is ook vice-voorzitter van de RvC van Air France/KLM, voorzitter van SkyTeam dus ruim ervaren als topbestuurder. Van Wijk is bovendien een oud-topsporter en speelde honkbal op het hoogste Nederlandse niveau en haalde het 2e van Ajax. Van Wijk is ook een jeugdvriend van Johan Cruijff.

Overigens schijnt Cruijff nog altijd Tscheu la Ling als AD te willen installeren maar de kans dat Ling daar nog zin in heeft lijkt klein. Het succes van Trencin (beker en titel) toont wel dat Ling heel goed snapt wat hij doet en dat Cruijff dat goed in Ling heeft gezien.
Daar denk ik ook zo over. Leo van Wijk is, gezien zijn (zakelijke en sportieve) achtergrond voor mij kandidaat nummer 1. En wat je schreef over Tscheu La Ling klopt ook, alleen heb ik hem dat zelfs nog pertinenter horen zeggen: hij komt zeker niet naar Ajax. Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal in goede handen is. De dienstdoende verantwoordelijken moeten toch ook geschrokken zijn van het afgelopen seizoen, dus er zal hoe dan ook een goede oplossing komen. Alles wat er nu gezegd en geschreven wordt is alleen maar gissen naar de waarheid. Ik wacht gewoon maar af.
riveco
 riveco - dinsdag 26 mei 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 12:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat die reactie een forse dosis humor bevatte. Nog steeds eigenlijk. :)
Z'n punt 7 tot 10 zijn heel goed.
Pietje
 Pietje - dinsdag 26 mei 2015 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 12:41 schreef riveco het volgende:

[..]

Z'n punt 7 tot 10 zijn heel goed.
Hahaha.En dan vergeet je voor het gemak punt 11 nog even.
Eide
 Eide - dinsdag 26 mei 2015 - 12:50   quote  deeplink  
En Pietje, ondanks de band met Cruijff is Van Wijk geen stroman zoals Keje Molenaar dat wel is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 mei 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - dinsdag 26 mei 2015 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 12:50 schreef Eide het volgende:
En Pietje, ondanks de band met Cruijff is Van Wijk geen stroman zoals Keje Molenaar dat wel is.
Dat klopt zeker, Eide. Zeker ook gezien zijn zakelijke bezigheden is Leo van Wijk volkomen afhankelijk, die niet zomaar naar de pijpen van een ander zal gaan dansen. Wat betreft Keje Molenaar, die heb ik ook nog al eens zijn mond hebben durven open doen. Al met al misschien wat minder afhankelijk dan Leo van Wijk, maar als advocaat moet je toch wel ruggengraat hebben.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 26 mei 2015 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 12:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Wat denk je zelf? Heb jij de capaciteiten daarvoor? Een grapjas ben je wel, hoor!
Haha, grappig dat het word opgevat als humor terwijl het serieus was.

Ik ga hier helemaal stuk om!!!

Om Algemeen directeur te worden heb je plannen nodig, ik heb geprobeerd dat in 6 punten kort samen te vatten.

En ik moest het kort houden anders leest niemand het!!
Pietje
 Pietje - dinsdag 26 mei 2015 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 13:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Om Algemeen directeur te worden heb je plannen nodig, ik heb geprobeerd dat in 6 punten kort samen te vatten.

Als (algemeen) directeur moet je aanzienlijk meer in je mars hebben dan (alleen) plannen maken. Maar als jij je belachelijk wil maken, ik zou zeggen: meld je aan bij Ajax.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 26 mei 2015 - 13:33   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik zou zeggen: Stuur een open sollicitatie naar:

AFC Ajax
ArenA Boulevard 1
1101 AX AMSTERDAM

T.a.v. de Directie

Laat even weten wat hun antwoord is.

Succes :-)
riveco
 riveco - dinsdag 26 mei 2015 - 13:34   quote  deeplink  
Je moet maar zo denken, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 26 mei 2015 - 13:41   quote  deeplink  
Nee, helaas ga ik geen Algemeen directeur worden.
Hun antwoord weet ik al zonder ook maar iets te doen.

Wat ik hoop is wel dat ze de plannen uitvoeren.

Discussie over de punten dat mag van mij nu beginnen!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 26 mei 2015 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 13:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Nee, helaas ga ik geen Algemeen directeur worden.
Hun antwoord weet ik al zonder ook maar iets te doen.

Wat ik hoop is wel dat ze de plannen uitvoeren.

Discussie over de punten dat mag van mij nu beginnen!!!
Je wil zelf dat Johan Cruijff je aanbrengt, maar bij een uitnodiging op een open sollicitatie kun je in ieder geval je ideeën aangeven.

Wie niet waagt, wie niet wint....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 mei 2015 door Ronald 1960 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 26 mei 2015 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 13:48 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Je wil zelf dat Johan Cruijff je aanbrengt, maar bij een uitnodiging op een open sollicitatie kun je in ieder geval je ideeën aangeven.

Wie niet waagt, wie niet wint....
Als ik hier al mensen aan het lachen brengt met mijn ideeen.
Dan verwacht ik dat de mensen bij Ajax helemaal mij niet serieus nemen haha.

Dit voelt alsof een doelman een poging waagt om op de andere doel te schieten met windkracht 10 tegen.
Totaal zinloos dus....
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 26 mei 2015 - 14:11   quote  deeplink  
Ik ben wel benieuwd naar de plannen van Cruijff.
Loetje
 Loetje - dinsdag 26 mei 2015 - 14:15   quote  deeplink  
Iemand een biertje? Kennelijk als ik nuchter ben zie ik helemaal de realiteit niet meer.
Eide
 Eide - dinsdag 26 mei 2015 - 15:21   quote  deeplink  
quote:

[..]

In dat geval zitten er nogal wat onvolkomenheden en onrechtmatigheden in.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 26 mei 2015 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 15:21 schreef Eide het volgende:

[..]

In dat geval zitten er nogal wat onvolkomenheden en onrechtmatigheden in.
zoals?
Eide
 Eide - dinsdag 26 mei 2015 - 16:49   quote  deeplink  
Dat is een discussie waar ik geen zin in heb. Je bent niet dom, ik ben er van overtuigd dat je zelf die gaten in die argumenten ook wel ziet.
remco k
 remco k - dinsdag 26 mei 2015 - 19:35   quote  deeplink  
quote:

[..]

Sorry kerel. Maar als je het hier oprecht mee wil redden zou ik eens een gesprek aangaan over je mentale toestand met mensen die daar verstand van hebben..

Klein vraagje, maar wel een die alle dagen speelt bij Ajax.. Hoe ga je om met de achterdeur politiek???
riveco
 riveco - dinsdag 26 mei 2015 - 20:35   quote  deeplink  
Tip: maak van de voordeur gelijk de achterdeur door een draaideur te plaatsen.
RUKBOOR
 RUKBOOR - dinsdag 26 mei 2015 - 22:20   quote  deeplink  
Leo van Wijk voorlopig als AD en als van Gaal in 2017 stop bij Manchester United wordt hij de nieuwe AD. Kan FdB naar Manchester en volgt Kluivert FdB op.
Klaar.
Loetje
 Loetje - dinsdag 26 mei 2015 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 22:20 schreef RUKBOOR het volgende:
Leo van Wijk voorlopig als AD en als van Gaal in 2017 stop bij Manchester United wordt hij de nieuwe AD. Kan FdB naar Manchester en volgt Kluivert FdB op.
Klaar.
Van Gaal die in een door Cruijff opgezette organisatie komt werken? Gaat ie wel lekker?
Kluivert, op basis van?
Loetje
 Loetje - dinsdag 26 mei 2015 - 22:50   quote  deeplink  
Overigens ziet Cruijff Ajax liever zonder 10 spelen. Terwijl vele dat hier toch wel een goed plan vinden. Zou De Boer dit blindelings overmemen van Johan Cruijff?
Eide
 Eide - dinsdag 26 mei 2015 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 22:20 schreef RUKBOOR het volgende:
Klaar.
Als mogelijke opvolgers van FdB worden eerder Stam of Trustful gezien. Ik denk namelijk dat dat een van de redenen is dat Orlando Trustful terug is gehaald. Van Gaal heeft nog een rekening open staan bij Ajax na het akkefietje waar hij door Ten Have werd binnen gehaald en de opvolger van Van Gaal heet Giggs.
remco k
 remco k - woensdag 27 mei 2015 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 22:50 schreef Loetje het volgende:
Overigens ziet Cruijff Ajax liever zonder 10 spelen. Terwijl vele dat hier toch wel een goed plan vinden. Zou De Boer dit blindelings overmemen van Johan Cruijff?
Ik denk dat beide moet kunnen werken..

De Boer heeft aangegeven dat hij komend seizoen meer met een tien wil gaan spelen. Nu speelt hij zoals Cruijff dat ook graag ziet..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 27 mei 2015 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 19:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry kerel. Maar als je het hier oprecht mee wil redden zou ik eens een gesprek aangaan over je mentale toestand met mensen die daar verstand van hebben..

Klein vraagje, maar wel een die alle dagen speelt bij Ajax.. Hoe ga je om met de achterdeur politiek???
Mij mentale toestand? Wtf heeft dat wat mee te maken.
Ik heb gewoon plannen.
Maar blijkbaar wil niemand daar over hebben.
Er zijn een aantal problemen binnen Ajax en die probeerde ik op te lossen, zonder echt stand van zaken te hebben binnen Ajax.
Nogmaals ik ken de structuur binnen Ajax niet, ik ben niet bij de gesprekken aanwezig, ik ken de verhoudingen ook niet.
Bij plannen zijn gebaseerd op de dingen die ik weet en ooit een keer gelezen heb.
Plannen kunnen worden gewijzigd als ik meer informatie tot mijn beschikking zou hebben.
Niet zo heel raar, om het dan over mijn mentale toestand te gaan hebben vind ik echt heel raar.
Ik heb het toch ook niet over jouw kinderen?(als je die hebt)

Welke achterdeur politiek?
Volgens zijn daar mensen verantwoordelijk voor, voor dat bepaalde politiek.
Die mensen hebben het beste voor met Ajax.
Ze zijn net zo supporter van Ajax als dat ik en jij zijn.
Dan is het logisch om de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn om die mensen uit te nodige op mijn kamer.
Dan mogen ze van mij hun plannen en hun meningen geven, ze mogen een presentatie en een verslag geven.
Ik zal ze netjes te woord staan en een antwoord geven over zaken die bij Ajax regelen.
Vervolgens ben ik diegene die dan naar de voordeur stap en uitleg wat bij de achterdeur heeft afgespeeld.
En ik zal de mensen zeggen dat voorstaan gewoon door de voordeur mogen komen.
We zijn een vereniging, die op de beurs staat.
remco k
 remco k - woensdag 27 mei 2015 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 11:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Mij mentale toestand? Wtf heeft dat wat mee te maken.
Ik heb gewoon plannen.
Maar blijkbaar wil niemand daar over hebben.
Er zijn een aantal problemen binnen Ajax en die probeerde ik op te lossen, zonder echt stand van zaken te hebben binnen Ajax.
Nogmaals ik ken de structuur binnen Ajax niet, ik ben niet bij de gesprekken aanwezig, ik ken de verhoudingen ook niet.
Bij plannen zijn gebaseerd op de dingen die ik weet en ooit een keer gelezen heb.
Plannen kunnen worden gewijzigd als ik meer informatie tot mijn beschikking zou hebben.
Niet zo heel raar, om het dan over mijn mentale toestand te gaan hebben vind ik echt heel raar.
Ik heb het toch ook niet over jouw kinderen?(als je die hebt)

Welke achterdeur politiek?
Volgens zijn daar mensen verantwoordelijk voor, voor dat bepaalde politiek.
Die mensen hebben het beste voor met Ajax.
Ze zijn net zo supporter van Ajax als dat ik en jij zijn.
Dan is het logisch om de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn om die mensen uit te nodige op mijn kamer.
Dan mogen ze van mij hun plannen en hun meningen geven, ze mogen een presentatie en een verslag geven.
Ik zal ze netjes te woord staan en een antwoord geven over zaken die bij Ajax regelen.
Vervolgens ben ik diegene die dan naar de voordeur stap en uitleg wat bij de achterdeur heeft afgespeeld.
En ik zal de mensen zeggen dat voorstaan gewoon door de voordeur mogen komen.
We zijn een vereniging, die op de beurs staat.
Sorry, en je moet je niet beledigd voelen.

Maar deze post geeft exact aan waarom ik post wat ik deed. Een directeur bij elk bedrijf dan ook die praat zoals jij nu doet maakt zichzelf en zijn organisatie volkomen belachelijk..

Ik ga het er verder ook niet over hebben. Kan me namelijk niet voorstellen dat je echt serieus bent..

Mocht dat wel zo zijn sluit ik me bij een aantal anderen aan.. Soliciteer naar de functie en veel succes..
soccer
 soccer - woensdag 27 mei 2015 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 07:38 schreef Eide het volgende:

Ik vraag me af of het een pluspunt is dat je als topbestuurder meegewerkt heb aan de ondergang van de KLM.

Verder vind ik het geen aanbeveling dat je jeugdvriend van was. Volgens mij moet het over kwaliteit gaan. Volgens mij heeft la ling die dan meer dan van Wijk.
Cootje noord
 Cootje noord - woensdag 27 mei 2015 - 21:45   quote  deeplink  
Wordt het niet eens tijd dat de conclusie gerechtvaardigd is dat Cruyff er een geweldige kolerezooi van heeft gemaakt? Dat hij denkt binnen Ajax op afstand van zijn berg de regeren, terwijl hij drommels goed weet dat Ajax nog altijd verschillende kampen herbergt en dat hij de ex-voetballers die hij naar voren heeft geschoven aan hun lot heeft overgelaten? Als hij nodig is, dan schittert de verlosser door afwezigheid. Of je pakt je verantwoordelijkheid en bent aanspreekbaar of je haakt af. Kijk de geschiedenis erop na en je ziet dat hij telkens zijn verantwoordelijkheid ontloopt. Hij valt dus nergens op af te rekenen. Het is al meer dan een half jaar ellende, iedereen is boos op elkaar en Jopie heeft in een pinksterweekeinde de oplossing gevonden. Aan mijn hoela. De toekomst is een ongeregeld zooitje, iedereen is boos op elkaar en Jopie wordt op handen gedragen. een gotspe.
Eide
 Eide - woensdag 27 mei 2015 - 22:28   quote  deeplink  
Is het een klerezooi dan? Alleen omdat er een aantal beleidsmensen zijn bij Ajax die met elkaar overhoop liggen?

De resultaten zijn prima, de financiën zijn weer helemaal op orde. Er ligt weer een heldere ambitie. Qua financiële en sportieve resultaten is het ingrijpen van Cruijff een doorslaand succes geweest. En nu, in een teleurstellend seizoen, komen de zwakheden bovendrijven die aangepakt moeten worden.

Ik vind dat een vrij normale gang van zaken eigenlijk. Het wordt pas een probleem als nu blijkt dat de problemen die ontstaan zijn de wereld niet kunnen worden uitgeholpen. Maar tot die tijd is de onvrede op de Toekomst een uitdaging die Ajax moet zien te overwinnen.
soccer
 soccer - donderdag 28 mei 2015 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 22:28 schreef Eide het volgende:
Is het een klerezooi dan? Alleen omdat er een aantal beleidsmensen zijn bij Ajax die met elkaar overhoop liggen?

De resultaten zijn prima, de financiën zijn weer helemaal op orde. Er ligt weer een heldere ambitie. Qua financiële en sportieve resultaten is het ingrijpen van Cruijff een doorslaand succes geweest. En nu, in een teleurstellend seizoen, komen de zwakheden bovendrijven die aangepakt moeten worden.

Ik vind dat een vrij normale gang van zaken eigenlijk. Het wordt pas een probleem als nu blijkt dat de problemen die ontstaan zijn de wereld niet kunnen worden uitgeholpen. Maar tot die tijd is de onvrede op de Toekomst een uitdaging die Ajax moet zien te overwinnen.
Volgens mij zijn de sportieve resultaten en daarmee ook de financiele een gevolg van de vakkennis v.d.Boer. Daar had de hele revolutie van J.C nog helemaal geen invloed op. Nu de jeugd v.Beek en Nouri met name door zou moeten stromen worden er aankopen gedaan. Sinkgraven en Gudelj. Deze aankopen worden gedaan door mensen die de goedkeuring van J.C hebben/hadden. Ik vraag me dus af of de zwakheden die jij opnoemt nu opgelost worden. We hebben het er al een tijdje geleden over gehad. Teveel ego's en haantjes. Ik denk dat J.C. die krachten onderschat.
Eide
 Eide - donderdag 28 mei 2015 - 23:56   quote  deeplink  
Die financiële status is niet door de sportieve resultaten hoor. Men is namelijk juist bezig de financiële stabiliteit niet meer af te laten hangen van sportieve resultaten wat in het verleden wel zo was. Zo lang is het nog niet geleden dat Ajax 20 miljoen verlies leed in één seizoen tijd.

Voor wat betreft doorstromen: er stromen elk jaar ongeveer 5 jeugdspelers door die kansen krijgen bij Ajax 1. Dat loopt uitstekend. Er is geen enkele indicatie dat er jeugdspelers verpieteren door aankopen. Wat eerder gebeurt is dat de aankopen telkens worden voorbij gestreefd door jeugdspelers. Dat is namelijk waar de kritiek over bestaat, dat de aankopen niet goed genoeg zijn.

Bovendien zijn de jongens die jij noemt aankomend seizoen pas 2e jaars A junior. En als ze echt goed genoeg zijn komen die kansen echt hoor, ook met de aankopen. Want juist dat heeft Ajax de afgelopen seizoen ruim bewezen.

Wat jij nu benoemd zijn nu dus net niet de zwakheden van Ajax op dit moment. De zwakheden van Ajax liggen op beleidsbepalend niveau waar rollen en beslissingsbevoegdheden niet afdoende zijn vastgelegd. Hierdoor zijn scheve verhoudingen ontstaan tussen een aantal beleidsbepalers. Dit is iets wat heel veel voorkomend is in jonge organisaties of organisaties die door relatief onervaren mensen worden geleid.

Want laten we eerlijk zijn, voor zowel Jonk, Overmars maar ook voor Van der Sar is dit de eerste serieuze klus waarbij ze beleidsmakers zijn binnen een BVO. Komt bovenop dat ze, aan de hand van de ideeën van Cruijff die BVO een heel andere richting insturen dan voorheen. Daardoor is nauwelijks terug te vallen op bestaande structuren.

Dat zijn juist de uitdagingen die op de weg van Ajax liggen. Juist het laten doorstromen van jeugdspelers, de financiële situatie en de resultaten zijn sinds de fluwelen revolutie de sterke punten van Ajax, punten die de zwakheden deden verhullen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 29 mei 2015 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 23:56 schreef Eide het volgende:
Die financiële status is niet door de sportieve resultaten hoor. Men is namelijk juist bezig de financiële stabiliteit niet meer af te laten hangen van sportieve resultaten wat in het verleden wel zo was. Zo lang is het nog niet geleden dat Ajax 20 miljoen verlies leed in één seizoen tijd.

Voor wat betreft doorstromen: er stromen elk jaar ongeveer 5 jeugdspelers door die kansen krijgen bij Ajax 1. Dat loopt uitstekend. Er is geen enkele indicatie dat er jeugdspelers verpieteren door aankopen. Wat eerder gebeurt is dat de aankopen telkens worden voorbij gestreefd door jeugdspelers. Dat is namelijk waar de kritiek over bestaat, dat de aankopen niet goed genoeg zijn.

Bovendien zijn de jongens die jij noemt aankomend seizoen pas 2e jaars A junior. En als ze echt goed genoeg zijn komen die kansen echt hoor, ook met de aankopen. Want juist dat heeft Ajax de afgelopen seizoen ruim bewezen.

Wat jij nu benoemd zijn nu dus net niet de zwakheden van Ajax op dit moment. De zwakheden van Ajax liggen op beleidsbepalend niveau waar rollen en beslissingsbevoegdheden niet afdoende zijn vastgelegd. Hierdoor zijn scheve verhoudingen ontstaan tussen een aantal beleidsbepalers. Dit is iets wat heel veel voorkomend is in jonge organisaties of organisaties die door relatief onervaren mensen worden geleid.

Want laten we eerlijk zijn, voor zowel Jonk, Overmars maar ook voor Van der Sar is dit de eerste serieuze klus waarbij ze beleidsmakers zijn binnen een BVO. Komt bovenop dat ze, aan de hand van de ideeën van Cruijff die BVO een heel andere richting insturen dan voorheen. Daardoor is nauwelijks terug te vallen op bestaande structuren.

Dat zijn juist de uitdagingen die op de weg van Ajax liggen. Juist het laten doorstromen van jeugdspelers, de financiële situatie en de resultaten zijn sinds de fluwelen revolutie de sterke punten van Ajax, punten die de zwakheden deden verhullen.
Inderdaad het aankoopbeleid is het zorgenkindje want er wordt geld betaald voor middelmatige spelers terwijl ze jeugd willen aanleveren vanaf de toekomst. Ik denk dat als er wat beter/slimmer ingekocht wordt alle problemen verdwijnen. Ook is het wachten op de A want er zat nu eenmaal een gat in je opleiding waardoor er niet veel kon doorstromen. Komende jaren zal moeten blijken of ze goed en gericht kunnen aankopen en of de A jeugd goed kan instromen.
Krijg je dit op de rit komen de successen ook weer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 29 mei 2015 - 09:35   quote  deeplink  
Gaap, Cruijff is weer in het land en Boudewijn weer online! Pfffff

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff heeft oplossing Ajax

0.0089249