|
|
Hummel10
|
|
|
Ze moeten ook met de loting gewoon alle ballen in 1 bak doen. Dan kunnen er meerdere grote landen in een poule zitten maar dat is ook alleen maar mooi. Plus dat een Ajax dan ook eens makkelijker kan loten ipv de grootste clubs. Psv heeft nu al meer geluk dacht ik? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2015 - 19:10 schreef Hummel10 het volgende:Ze moeten ook met de loting gewoon alle ballen in 1 bak doen. Dan kunnen er meerdere grote landen in een poule zitten maar dat is ook alleen maar mooi. Plus dat een Ajax dan ook eens makkelijker kan loten ipv de grootste clubs. Psv heeft nu al meer geluk dacht ik? Ik opteer voor "groepshoofden" zoals dat ook bij EK's en WK's gebeurt. Als je 6 poules hebt, of 8 poules, dan 6 of 8 groepshoofden. De rest mag dan van mij in één grote pot. Je kunt dan inderdaad al vroeg een aantal leuke wedstrijden krijgen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juni 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2015 - 15:24 schreef Pietje het volgende:[..] Ik heb de afgelopen periode weinig tijd gehad om te reageren. Ik las af en toe wel mee, maar kon helaas dus niet reageren. Ik vind dit wel een sympatiek topic van je. Over het algemeen ben ik het wel met je eens. Maar grosso modo: dit is het leven! Het gebeurt gewoon en wel in alle geledingen van de maatschappij. Ook de club Ajax heeft daaraan meegedaan (of doet er nog steeds aan mee). Denk b.v. aan het losweken van jeugdspeler Bazoer van PSV. Ik heb ooit ergens gelezen, dat de UEFA die transfer heeft willen onderzoeken. Waar ik mij altijd -en nu nog steeds- aan erger is het feit, dat een aantal bijvoorbeeld (Spaanse) grootmachten als Real Madrid en Barcelona miljoenen euro's schulden hebben, maar toch steeds weer zeer dure nieuwe spelers kunnen/mogen kopen. Een walgelijke en onsportieve handelswijze. Hoe anders is dat bijvoorbeeld in Nederland, waar de KNVB voortdurend op de rem trapt. En zeer terecht! Niet voor niets zijn het steeds weer dezelfde (steenrijke) clubs die in de Champions League de boventoon vieren en het maximaal aantal clubs mogen inschrijven. Met dat laatste ben ik het sowieso volstrekt oneens, want dat heeft helemaal niets te maken met "champion" (= kampioen...) worden in je land, wanneer je ook de nummers 2, 3 en 4 (via voorrondes) mag inschrijven. Real en Barca maken geen schuld, ze zijn eerder hun schuld aan het aflossen. Spelers die ze kopen, worden gewoon gedekt door de euro's die er binnen komen. Aflossen gaat niet bepaald snel, dat klopt. Maar daar stelt de Uefa ook geen eisen aan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
In het geval Real gaat dat aflossen echt in rap tempo. Punt van Real en Barca is dat ze de inkomsten enorm hebben zien stijgen. Barca meldt een stijging van 50% in 5 jaar. En de eis van de FIFA is niet meer uitgaven dan inkomsten. Dat is niet bepaald een uitdaging als je 500 a 600 miljoen per jaar binnen harkt. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juni 2015 - 15:19 schreef Eide het volgende:In het geval Real gaat dat aflossen echt in rap tempo. Punt van Real en Barca is dat ze de inkomsten enorm hebben zien stijgen. Barca meldt een stijging van 50% in 5 jaar. En de eis van de FIFA is niet meer uitgaven dan inkomsten. Dat is niet bepaald een uitdaging als je 500 a 600 miljoen per jaar binnen harkt. Ik denk dat je gelijk hebt, voor sommige gaat het nog niet snel genoeg. Alleen deze 2 krijgen het wel weer moeilijk, tv markt in Spanje gaat op de schop, althans dat is de bedoeling. Dan moeten ze zeer waarschijnlijk ergens anders 100 miljoen vandaan zien te halen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Absoluut maar dat zien ze dan wel weer. Barca lijkt sowieso richting het businessmodel van Real te verschuiven met grote spraakmakende aankopen waarop het financieel beleid dan gestoeld is. Daar schuilen alleen gevaren in als successen lang uitblijven. En dat lijkt voorlopig niet aan de orde te zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juni 2015 - 16:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik denk dat je gelijk hebt, voor sommige gaat het nog niet snel genoeg. Alleen deze 2 krijgen het wel weer moeilijk, tv markt in Spanje gaat op de schop, althans dat is de bedoeling. Dan moeten ze zeer waarschijnlijk ergens anders 100 miljoen vandaan zien te halen.. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ook in Spanje een megadeal gesloten zal worden..
En dan komt die 140 miljoen ineens weer heel dichtbij. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juni 2015 - 16:36 schreef remco k het volgende:[..] Ik verwacht eerlijk gezegd dat ook in Spanje een megadeal gesloten zal worden.. En dan komt die 140 miljoen ineens weer heel dichtbij. De vraag is of rendabel is voor de tv zender. Verschil met Engeland is, is dat Engelse meer aansprekende competitie is dan de Spaanse. De vraag is ook of de Spaanse tv zo investering kan doen zonder dat het over de kop gaat. Maar ik ken de tv landschap in Spanje niet.
Maar eerst afwachten of de Spaanse bond zoiets gaat doen, dan zien we wel of de Spaanse tv de prijs omhoog gooit en of de clubs een ander bron met geld vinden.
Dit is puur speculatie op een speculatie.
Wat er ook gebeurd voor ons blijft de gat met real en barca levens groot.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juni 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Engeland kan dat ook niet uit Engeland alleen worden betaald hoor. Sky heeft alleen de exclusieve rechten en elke zender ter wereld die Engels voetbal wil uitzenden, live of in samenvatting, kan daarvoor afrekenen bij Sky. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Het enige wat ons dichter bij de top zou kunnen brengen is, is dat liberty global Ajax tv in de hele wereld aanbied. Ajax tv met samenvattingen en live tv(vertraagd). Ik denk Nederlanders in het buitenland, Israël en andere dat zeker willen volgen.
Merknaam Ajax staat er nog steeds goed voor. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juni 2015 - 19:10 schreef Eide het volgende:Engeland kan dat ook niet uit Engeland alleen worden betaald hoor. Sky heeft alleen de exclusieve rechten en elke zender ter wereld die Engels voetbal wil uitzenden, live of in samenvatting, kan daarvoor afrekenen bij Sky. Maar de Spaanse is minder intrek dan de Engelse, lijkt mij |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Real en Barca zijn natuurlijk wel zeer aansprekende clubs. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik denk dat de Spaanse competitie meer kijkers trekt wereldwijd dan de Engelse.
NIet voor niets worden er in Spanje met regelmaat wedstrijden om 2300 gespeeld, juist zodat in Azie men kan kijken, zo werd er twee jaar terug nog een classico uitgezonden om 2300.. En afgelopen jaar waren het ruim 500 miljoen mensen die el classico bekeken.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juni 2015 - 22:34 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat de Spaanse competitie meer kijkers trekt wereldwijd dan de Engelse. NIet voor niets worden er in Spanje met regelmaat wedstrijden om 2300 gespeeld, juist zodat in Azie men kan kijken, zo werd er twee jaar terug nog een classico uitgezonden om 2300.. En afgelopen jaar waren het ruim 500 miljoen mensen die el classico bekeken.. 1 wedstrijd is nog geen competitie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Het is slechts een voorbeeld. Zo zijn er nog wel een stuk meer te noemen he..
Vergeet niet dat de meeste finalisten van de laatste jaren uit zowel de CL als de EL allemaal uit Spanje komen.
Er is zelfs een volledig Spaanse FInale CL geweest en een volledig Spaanse EL finale.
Spanje is echt meer dan Barca en Real.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juni 2015 - 08:34 schreef remco k het volgende:[..] Het is slechts een voorbeeld. Zo zijn er nog wel een stuk meer te noemen he.. Vergeet niet dat de meeste finalisten van de laatste jaren uit zowel de CL als de EL allemaal uit Spanje komen. Er is zelfs een volledig Spaanse FInale CL geweest en een volledig Spaanse EL finale. Spanje is echt meer dan Barca en Real.. Maar de nummer 16 van engeland is toch beter dan de nummer 16 van Spanje. Newcastle of een lage ploeg uit spanje dan weet ik wel wie er meer kijkers trekt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 - 09:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Maar de nummer 16 van engeland is toch beter dan de nummer 16 van Spanje. Newcastle of een lage ploeg uit spanje dan weet ik wel wie er meer kijkers trekt. Ik denk niet dat een Hull City of een Newcastle eventjes wint van Betis bijvoorbeeld. Zeker niet zelfs..
Barca en Real steken ruim boven de rest uit, daardoor lijkt die competitie minder goed dan dat ie is. Maar ik denk dat zelfs dat de clubs 10 tot 20 in Spanje sterker is dan in Engeland. De top is in Engeland alleen iets breder. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 - 11:11 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk niet dat een Hull City of een Newcastle eventjes wint van Betis bijvoorbeeld. Zeker niet zelfs.. Barca en Real steken ruim boven de rest uit, daardoor lijkt die competitie minder goed dan dat ie is. Maar ik denk dat zelfs dat de clubs 10 tot 20 in Spanje sterker is dan in Engeland. De top is in Engeland alleen iets breder. Het gaat niet erom wie er beter is maar wie er meer kijkers trekt. PSV is beter dit seizoen maar trekt niet meer kijkers dan Ajax. Voor de tv maakt het geen donder uit of het team goed of niet goed speelt, als er maar aantal kijkers stabiel of omhoog gaan. Newcastle heeft denk ik meer kijkers dan dan Betis. Ik denk dat het aantal Galastasray fans groter is dan Sevila, terwijl Sevila beter is.
Als de zender het een slecht programma vind, maar de kijkers vinden het leuk dan blijft de zender het uitzenden. Ik denk namelijk dat RTL Voetbal international helemaal niet leuk vind, maar zolang het goed blijft scoren op RTL 7, gaat RTL er niks aan veranderen.
Spanje trekt minder kijkers dan Engeland, er is 1 wedstrijd die een uitzondering heeft, El clasico. Best bekeken wedstrijd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 - 12:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Het gaat niet erom wie er beter is maar wie er meer kijkers trekt. PSV is beter dit seizoen maar trekt niet meer kijkers dan Ajax. Voor de tv maakt het geen donder uit of het team goed of niet goed speelt, als er maar aantal kijkers stabiel of omhoog gaan. Newcastle heeft denk ik meer kijkers dan dan Betis. Ik denk dat het aantal Galastasray fans groter is dan Sevila, terwijl Sevila beter is. Als de zender het een slecht programma vind, maar de kijkers vinden het leuk dan blijft de zender het uitzenden. Ik denk namelijk dat RTL Voetbal international helemaal niet leuk vind, maar zolang het goed blijft scoren op RTL 7, gaat RTL er niks aan veranderen. Spanje trekt minder kijkers dan Engeland, er is 1 wedstrijd die een uitzondering heeft, El clasico. Best bekeken wedstrijd. Ik denk niet dat de getrokken kijkers alles bepalend zijn, dat zou ook wel een heel dom marketingplan zijn.
Wat veel interessanter is, is de potentie voor de bieder. Die kan namelijk zelf zorgen voor meer kijkers.
Ik las trouwens dat Betis op papier de nummer 4 club van Spanje is, ik denk echt niet dat NEwcastle meer kijkers zou trekken..
Een zender zal een programma alleen maar beoordelen op dat wat de kijker vind.
Maar goed, dit is een never ending discussie. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 - 12:25 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk niet dat de getrokken kijkers alles bepalend zijn, dat zou ook wel een heel dom marketingplan zijn. Wat veel interessanter is, is de potentie voor de bieder. Die kan namelijk zelf zorgen voor meer kijkers. Ik las trouwens dat Betis op papier de nummer 4 club van Spanje is, ik denk echt niet dat NEwcastle meer kijkers zou trekken.. Een zender zal een programma alleen maar beoordelen op dat wat de kijker vind. Maar goed, dit is een never ending discussie. Hoe meer kijkers, hoe meer de zender verdient aan reclame inkomsten.
We zullen zien of de Spaanse tv ook met zo voorstel komt. |
|
|
|