BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat gebeurt er met de huurlingen van Ajax?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Pietje
 Pietje - zondag 14 juni 2015 - 15:29   quote  deeplink  
AJAX leverde het afgelopen seizoen de nodige spelers aan andere clubs uit de Eredivisie. Lang niet altijd met succes. Hoe ziet de toekomst eruit voor de spelers die na een huurperiode terugkeren in Amsterdam?

Keren ze überhaupt wel terug? Dat is al de vraag. Ajax stalde spelers elders in Nederland met als doel ze te laten rijpen en ervaring op te doen. In sommige gevallen was het opdoen van wedstrijdritme de motivatie achter een tijdelijk vertrek.

Maar dat bleek het afgelopen seizoen zeker niet altijd een geslaagde opzet. Dejan Meleg en Fabian Sporkslede keerden vervroegd terug van uitstapjes naar SC Cambuur en Willem II respectievelijk, omdat ze ook bij die clubs niet aan de bak kwamen. Hoe nu verder met de terugkerende huurlingen?

Sheraldo Becker
Kwam mede door blessureleed niet zo vaak in actie voor PEC Zwolle als hij had gewild. Desondanks heeft hij een goede indruk achtergelaten bij de bekerfinalist. Vandaag (zondag) bevestigt Ajax via de officiële kanalen dat de verhuurperiode van Becker aan PEC met een seizoen verlengd wordt. Zijn totale verblijf in Zwolle zou daarmee uitkomen op anderhalf seizoen.

Lerin Duarte
Bij sc Heerenveen hoeven ze hem niet meer terug te zien, en ook in Amsterdam is Duarte niet langer welkom. Sinds het bericht dat Ajax hem deze zomer van de hand wil doen bleef het angstvallig stond rond Duarte. Zijn alle clubs zijn prestaties in het shirt van Heracles Almelo nu al vergeten?

Lesly de Sa
Een kans in het eerste elftal is niet aan de orde. De Sa kreeg net als Duarte te horen dat een definitief afscheid wat Ajax betreft de beste optie is. Sindsdien werd hij in verband gebracht met onder meer Willem II en het Slowaakse AS Trencín, maar concrete belangstelling bleef uit. De Sa zal zijn telefoon deze zomer bij de hand houden.

Ruben Ligeon
Frank de Boer twijfelde openlijk aan de potentie van de 23-jarige Amsterdammer. NAC Breda wilde hem graag nog eens huren, maar inmiddels heeft Ligeon te horen gekregen dat Ajax meer voelt voor een definitief vertrek. In de jeugd van de Amsterdammers lopen vergelijkbare spelers rond waarin Ajax gezien Ligeons leeftijd meer vertrouwen in heeft. Inmiddels worden FC Utrecht en Willem II genoemd als nieuwe bestemmingen.

Mickey van der Hart
Zijn blunder in de slotfase tegen Ajax lijkt voorlopig de laatste dienst die hij de Amsterdammers bewees. Van der Hart presteerde bijzonder wisselvallig onder de lat bij Go Ahead Eagles en wacht nog op de toekomstplannen van Ajax. Naar alle waarschijnlijkheid wordt hij opnieuw tijdelijk elders ondergebracht.

bron
Eide
 Eide - zondag 14 juni 2015 - 17:19   quote  deeplink  
Klinkt allemaal vrij logisch. Vd Hart vind ik in potentie een zeer goede keeper maar hij moet stabieler worden. De anderen zijn allemaal overbodig denk/vrees ik.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 14 juni 2015 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 17:19 schreef Eide het volgende:
Klinkt allemaal vrij logisch. Vd Hart vind ik in potentie een zeer goede keeper maar hij moet stabieler worden. De anderen zijn allemaal overbodig denk/vrees ik.
Vd Hart vind ik nog niet Super en misschien Becker nog in de toekomst de rest zal inderdaad wel vertrekken..
Pietje
 Pietje - zondag 14 juni 2015 - 18:38   quote  deeplink  
En dan heb je ook nog spelers die al eerder verhuurd waren, maar min of meer noodgedwongen weer terugkeerden. Ik denk daarbij aan Sporkslede. Wat moet je toch met al die spelers? Verkopen dan maar. Maar wat als er zich geen andere clubs melden? Die jongens staan dus op straat.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 juni 2015 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:38 schreef Pietje het volgende:
En dan heb je ook nog spelers die al eerder verhuurd waren, maar min of meer noodgedwongen weer terugkeerden. Ik denk daarbij aan Sporkslede. Wat moet je toch met al die spelers? Verkopen dan maar. Maar wat als er zich geen andere clubs melden? Die jongens staan dus op straat.
Ja en ??...de ene haalt het wel de ander niet....live is a bitch
Pietje
 Pietje - zondag 14 juni 2015 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:41 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ja en ??...de ene haalt het wel de ander niet....live is a bitch
Dat bedoelde ik niet zo. Als je onvoldoende kwaliteiten hebt, hoor je niet bij Ajax te spelen. Wat ik bedoelde is, dat er dan niets meer aan die spelers "verdiend" gaat worden.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 juni 2015 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet zo. Als je onvoldoende kwaliteiten hebt, hoor je niet bij Ajax te spelen. Wat ik bedoelde is, dat er dan niets meer aan die spelers "verdiend" gaat worden.
Zegt de bankdirecteur.....
Pietje
 Pietje - zondag 14 juni 2015 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:51 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zegt de bankdirecteur.....
Dat ben ik niet meer. Maar leer mij Marc Overmars en Jeroen Slop kennen. Die kijken ook naar de euro's hoor. Ik kan me niet voorstellen, dat ze al die spelers gartis de deur uit laten lopen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 juni 2015 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ben ik niet meer. Maar leer mij Marc Overmars en Jeroen Slop kennen. Die kijken ook naar de euro's hoor. Ik kan me niet voorstellen, dat ze al die spelers gartis de deur uit laten lopen.
Ik ken ze beide niet
Pietje
 Pietje - zondag 14 juni 2015 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:55 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik ken ze beide niet
Jokkebrok...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 juni 2015 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Jokkebrok...
...de kip op stok
Pietje
 Pietje - zondag 14 juni 2015 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:58 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

...de kip op stok
Nee, die staat in de oven...
Wij gaan eten. Honger!!
Spreek je nog.
Eide
 Eide - zondag 14 juni 2015 - 19:01   quote  deeplink  
Dit is gewoon kijken of iemand er nog een pas centen voor geeft. Bovendien zal Ajax bij verhuur wel een deel van het salaris terug verdienen. Uiteindelijk is verhuur gewoon een kosten mitigerende oplossing. Of ze ontwikkelen ze goed en je haalt ze terug, of ze zijn net niet goed genoeg en gaan al dan niet voor een vergoeding weg. In beide geval verdien je ten minste iets in op het salaris.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 juni 2015 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 19:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nee, die staat in de oven...
Wij gaan eten. Honger!!
Spreek je nog.
smakelijk gap...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 15 juni 2015 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:38 schreef Pietje het volgende:
Ik ben ook een jaar verhuurd geweest (door het UWV ;-)) en ik sta ook op straat Pietje en kom ook niet meer bij een topclub aan de bak, maar barst nog van ambitie....
Heb alleen mijn leeftijd tegen..... ;-(
Ik zou best graag een soort van 'Ooijer-rol' willen vervullen....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juni 2015 door Ronald 1960 --
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 10:00 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik ben ook een jaar verhuurd geweest (door het UWV ;-)) en ik sta ook op straat Pietje en kom ook niet meer bij een topclub aan de bak, maar barst nog van ambitie....
Heb alleen mijn leeftijd tegen..... ;-(
Ik zou best graag een soort van 'Ooijer-rol' willen vervullen....
Ik weet het, Ron. Maar ik heb hierboven (aan Nenam_tiL) al uitgelegd dat ik doelde op het feit dat die spelers dus zomaar uit de ArenA weg kunnen lopen, zonder dat Ajax daar nog een eurocent voor gaat krijgen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 15 juni 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 12:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik weet het, Ron. Maar ik heb hierboven (aan Nenam_tiL) al uitgelegd dat ik doelde op het feit dat die spelers dus zomaar uit de ArenA weg kunnen lopen, zonder dat Ajax daar nog een eurocent voor gaat krijgen.
Zo werkt het toch bij iedere club? Goed genoeg mag blijven, net niet verhuur je en van anderen neem je afscheid..
remco k
 remco k - maandag 15 juni 2015 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 12:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zo werkt het toch bij iedere club? Goed genoeg mag blijven, net niet verhuur je en van anderen neem je afscheid..
Ja maar daar krijg je dan normaal gesproken nog wel een transfersom voor.. Weliswaar niet heel veel maar toch, iedere stuiver is er 1..
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 13:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja maar daar krijg je dan normaal gesproken nog wel een transfersom voor.. Weliswaar niet heel veel maar toch, iedere stuiver is er 1..
Dat is precies ook hetgeen ik bedoelde.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 15 juni 2015 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 13:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze gaan ook heus niet mensen met een contract zomaar wegsturen.
Die stuivers gaan ze heus wel pakken en logisch toch?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 15 juni 2015 - 16:07   quote  deeplink  
Heb verkeerd gelezen blijkbaar mijn fout
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 16:07 schreef Hummel10 het volgende:
Heb verkeerd gelezen blijkbaar mijn fout
Hahaha. Dat overkomt iedereen wel eens ;)
Hummel10
 Hummel10 - maandag 15 juni 2015 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 16:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahaha. Dat overkomt iedereen wel eens ;)
Jou niet toch?? ;)
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 19:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jou niet toch?? ;)
Hahaha. Dank je voor je uitstekende zienswijze ;)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 20 juni 2015 - 23:07   quote  deeplink  
Wat ik mij afvraag over al die verhuurde spelers van Ajax.....wie komen er daadwerkelijk terug en halen het eerste.
Ik als ouwe bok kan mij Ronald de Boer herinneren die verhuurd was aan Twente

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/400851_falend-verhuurbeleid-ajax-tegen-het-licht

Net als al die jeugd aankopen die het ook niet halen...die zuid amerikaan {de zeehond of dolfijn kan niet op zijn naam komen)
Eduardo ???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 juni 2015 door Nenam_tiL --
Eide
 Eide - zaterdag 20 juni 2015 - 23:29   quote  deeplink  
Weer zo'n lekkere suggestieve titel. Hoezo falend? Prima mogelijkheid zo'n speler te testen en anders in de etalage te zetten. En Ajax krijgt nog een deel van de kosten terug ook.
remco k
 remco k - zondag 21 juni 2015 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 23:07 schreef Nenam_tiL het volgende:
Wat ik mij afvraag over al die verhuurde spelers van Ajax.....wie komen er daadwerkelijk terug en halen het eerste.
Ik als ouwe bok kan mij Ronald de Boer herinneren die verhuurd was aan Twente

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/400851_falend-verhuurbeleid-ajax-tegen-het-licht

Net als al die jeugd aankopen die het ook niet halen...die zuid amerikaan {de zeehond of dolfijn kan niet op zijn naam komen)
Eduardo ???
Al die jeugdaankopen die het niet halen? Volgens mij valt dat best mee toch..

Jongens als Bazoer El Ghazi Kishna Fischer Boilesen zijn allemaal jeugdaankopen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5924
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat gebeurt er met de huurlingen van Ajax?

0.0076599