BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column- Sven van Beek is Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Nummer Zeven
 Nummer Zeven - zondag 14 juni 2015 - 18:36   quote  deeplink  
Sven van Beek is iemand die ballen weg ramt en in zijn vrije tijd vogels doodschiet. Dat is het beeld wat ik heb van Sven, na twee seizoenen Feyenoord. Feyenoord staat sinds het duo Israël en Laseroms bekend om het feit dat je eerder ongehinderd langs de Gazastrook komt dan in het strafschopgebied, maar de laatste jaren was dat imago wat aan het afbrokkelen. Ron Vlaar en Bruno Martins Indi vormden daarop een uitzondering, maar Stefan de Vrij was toch altijd de krantenjongen die om vijf uur 's morgens in de regen zijn lekke band stond te plakken. Serginho Greene werd pas vies als Theo Lucius hem na de wedstrijd een knuffel gaf en André Bahia is een cultheld omdat hij jarenlang enorm slecht verdedigde en toch in de basis bleef staan. Maar nu hebben we iemand die alles heeft; Sven uit Gouda.

Een hond die bloedworst eet. Een vader die handen als knuisten heeft en een moeder die haar kinderen slaat. Zo groei je op in Gouda. Boëtius en Manu zijn jongens die elkaar vaak knuffelen en het liefst zo vaak mogelijk vertellen hoeveel ze van elkaar houden, en daar is op zichzelf niets mis mee, ware het niet dat je in Gouda twee voortanden mist als je het waagt een mannelijke bewoner een compliment te geven. Het is gewoon een hele andere wereld waar Sven vandaan komt, en dat is terug te zien op het veld.

Het haar van Gerard Kerkum. De bouw van John de Wolf. Het juichen van een Italiaan; alles is mooi aan Sven. Ik, zo hetero als een Engelse voetballer, zo rauw als iemand uit Urk op vakantie in Florence, zo cynisch als Jules Deelder op een dodenherdenking, ik ben een beetje verliefd op Sven. Want Sven is wat wij allemaal willen zijn. Sven is wie wij allemaal willen zien. Sven is Feyenoord.

Natuurlijk waren we trots als Pellé met een trendy bril weer ergens op de rode loper verscheen, maar hij is onbereikbaar voor ons. Wij zijn Feyenoorders, in het aller gunstigste geval hebben we een compleet gebit en haar op ons hoofd, maar daar houd het ook mee op. In Amsterdam willen ze voetballers zien, maar wij willen krijgers zien. Als de supporters het ooit nog compleet voor het zeggen krijgen, wat sommige supporterskringen graag zouden zien, dan zou het mij niet verbazen als spelers verplicht worden voor de wedstrijd hun kop tien keer tegen de muur te moeten slaan, zodat ze met een met bloed besmeurde tulband het veld op kunnen en tegelijkertijd boeten voor de schande van Eindhoven.

Ik weet zeker dat Sven de enige is die dat geen slecht idee zou vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 juni 2015 door Nummer Zeven --
Tjabba
 Tjabba - zondag 14 juni 2015 - 18:44   quote  deeplink  
Gouda ?LOL
dr love
 dr love - zondag 14 juni 2015 - 18:52   quote  deeplink  
Ik wordt er zo moe van wanneer komen ze nou die tuinkabouter halen anders zitten we weer opgescheept met die waardeloos tuinkabouter en ook gio durft hem niet uit de basis te zetten i.v.m suporters. De enige wie ballen heeft en echt een coach is dat is g.hiddink.
Nummer Zeven
 Nummer Zeven - zondag 14 juni 2015 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:52 schreef dr love het volgende:
Ik wordt er zo moe van wanneer komen ze nou die tuinkabouter halen anders zitten we weer opgescheept met die waardeloos tuinkabouter en ook gio durft hem niet uit de basis te zetten i.v.m suporters. De enige wie ballen heeft en echt een coach is dat is g.hiddink.
Waar heb jij het nou over? Wie is die tuinkabouter? Als je het over Clasie hebt dan is ooglasering een must.
van geil
 van geil - zondag 14 juni 2015 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:52 schreef dr love het volgende:
Ik wordt er zo moe van wanneer komen ze nou die tuinkabouter halen anders zitten we weer opgescheept met die waardeloos tuinkabouter en ook gio durft hem niet uit de basis te zetten i.v.m suporters. De enige wie ballen heeft en echt een coach is dat is g.hiddink.
ah, n kenner
Guus-Hiddink-007.jpg
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 juni 2015 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 18:55 schreef van geil het volgende:

[..]

ah, n kenner
[ afbeelding ]
Die foto is acht honderd flessen wishkey geleden en een paar miljard hersencellen
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 14 juni 2015 - 19:31   quote  deeplink  
En toch nog meer geld op z'n bankrekening.
Ik ga whisky inslaan.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 juni 2015 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 19:31 schreef FR-Henk het volgende:
En toch nog meer geld op z'n bankrekening.
Ik ga whisky inslaan.
Strak plan Henk...
dr love
 dr love - zondag 14 juni 2015 - 19:37   quote  deeplink  
Wat kan guus je eraan doen Nederlandse competitie is van zeer laag niveau zelfs België gaat Nederland voorbij.alleen de salarissen zit bij Nederlanders heel hoog.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 juni 2015 - 19:39   quote  deeplink  
Gaat ook lekker over Sven..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 juni 2015 - 19:39   quote  deeplink  
Leuk stuk trouwens..
VVout
 VVout - zondag 14 juni 2015 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 19:39 schreef RenatoBos het volgende:
Leuk stuk trouwens..
Pas maar op anders mis je twee voortanden dadelijk, maar ben het volkomen met je eens.

Toppie °7
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 14 juni 2015 - 20:16   quote  deeplink  
van Beek als cultuurbewaker van Feyenoord.
Ik ben voor.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 14 juni 2015 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 20:16 schreef FR-Henk het volgende:
van Beek als cultuurbewaker van Feyenoord.
Ik ben voor.
Wat een ONZIN wordt hier WEER uitgekraamd ...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 juni 2015 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 21:33 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Wat een ONZIN wordt hier WEER uitgekraamd ...
Want ??.....ik vind van Beek een zeer onderschatte voetballer....hoort sowieso in Oranje en ik zie hem graag bij mijn club
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 14 juni 2015 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 21:33 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Wat een ONZIN wordt hier WEER uitgekraamd ...
Spiegel gekocht, ouwe?
ar
 ar - zondag 14 juni 2015 - 22:13   quote  deeplink  
Sven gaat het maken.
Goud in handen.
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - zondag 14 juni 2015 - 23:06   quote  deeplink  
Haha is er een uit duizende.
Als hij niet geen profvoetballedr was, dan had hij wel een seizoenkaart
Nummer Zeven
 Nummer Zeven - zondag 14 juni 2015 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 23:06 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Haha is er een uit duizende.
Als hij niet geen profvoetballedr was, dan had hij wel een seizoenkaart
Dat denk ik niet, daar zijn ouders Ajacied waren alvorens hij in de jeugd van Feyenoord ging voetballen. Zijn gelukkig genezen van die kwaal.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column- Sven van Beek is Feyenoord









0.0075469