BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax contracteert John Heitinga

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - donderdag 25 juni 2015 - 14:33
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax contracteert John Heitinga (Ajax Clubsite)

Eide
 Eide - zondag 28 juni 2015 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 15:31 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Net als Corona van Twente....80% van de transfer gaat naar de investering groep , blij dat wij die constructie niet hebben
Nu is dat nog een regeling die het daglicht redelijk kan verdragen. Veel van die Zuid Amerikaanse jongens wordt feitelijk het slachtoffer van kinderhandel. Als je iets boven het maaiveld uitsteken komt er zo'n investeringsmaatschappij die voor een prikkie de rechten koopt. En daarna gaat bijna alles qua inkomsten richting de maatschappij. En die maatschappijen kopen de rechten van ugh van die ventjes in de hoop dat 1 op de 100 voor miljoenen naar Europa gaat want dan hebben ze het er al ruim uit.

Het is verachtelijk en het is uitstekend dat deze praktijken verboden worden in het Eoruopese voetbal.
remco k
 remco k - zondag 28 juni 2015 - 16:35   quote  deeplink  
En een meer dan terechte beslissing van de directie van Ajax om niet met deze maatschappijen in zee te gaan.. Dat er dan een prima groep spelers afhaakt voor onze club. Prima, het is niet anders..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 28 juni 2015 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 14:44 schreef riveco het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over steekhoudende argumenten? Volgens mijn sla ik je om je oren met dat domme gelul over lengte. Waarom zou Nouri geen uitzondering kunnen zijn? Je had/ en moet eens vaker op de toekomst komen, dan zie je die jongens ook eens aan de gang.
En je hoort me niet zeggen dat ze Moses niet hadden moeten halen, maar er zal heus wel iets zijn geweest wat ze bij Ajax wel zagen en wat bij ons niet bekend is. En ook het Papagaai gedoe slaat nergens op, want er zijn er hier een paar met inhoud in wat ze zeggen ( en daar kan ik me vaak in vinden ) maar helaas ook mensen zoals jij die wat willen schrijven zonder er echt over nagedacht te hebben.
9 van de 10 dingen die ik typ kun jij je niet in vinden. Wil niet zeggen dat ik er niet over nagedacht heb.. ;-)
Hummel10
 Hummel10 - zondag 28 juni 2015 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 15:06 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ja man. Laten we die gifkikker, euhh kontlikker, euhh o nee kontenprikker van Chili kopen. Mag nu voor een prikkie weg bij Mainz

lolll
Ghehe die weet wel wat er nodig is in een wedstrijd heeft ook voldoende ervaring
was al zijn tweede keer namelijk..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 28 juni 2015 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 15:20 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Volgens mij moeten die investering maatschappijen opbokken per 1 juli....dan maghet niet meer van de FIFA
Geloof ook dat er in Italie nu ook spelers 100% eigendom van een club moeten zijn vanaf 1 July.
Enigma
 Enigma - zondag 28 juni 2015 - 17:17   quote  deeplink  
Ik heb het over de talenten scouten zoals porto dat kan. Anders gezegd: hoe kan het dat zij keer op keer de juiste spelers weten te scouten en op te halen voor weinig geld en voor megabedragen doorverkopen? Porto is een behoorlijk rijke club daardoor. Waarom lukt het hun wel en Ajax niet? Dan PSV, die halen, helaas vaak genoeg, ook zeer goede spelers uit ZAmerika: neem Alex en die Peruviaan van hun. Nu weer quardado (ja komt bij Valencia weg maar weer een Zuid Amerikaan). Mijn punt is dat Ajax dat minstens net zo goed moet kunnen. En ook al zal er hier en daar wat andere wetgeving komen, zoals eide dat zo goed weet te vertellen, dan is er altijd een manier om er omheen te gaan.
Uit Scandinavië alleen haal je het niet. Afrika doet Ajax blijkbaar, helaas, weinig tot niks mee, dus zuid Amerika moet aangeboord worden.

En rekliko of weet ik hoe je heet; welke argumenten sla jij mij om de oren? Dezelfde dooddoeners die je al decennia lang hoort over lengte is niet een probleem? Dat noem ik non argumenten omdat de spelers die jij bijvoorbeeld noemt een elftal om zich heen hebben waarbij dat kan. Met iniesta, Xavi, neymar, Suarez, om maar een paar modale spelers te noemen die ze toevallig bij Barcelona hebben rondlopen (een paar waarschijnlijk ongericht zonder na te denken gekocht) kan Messi met zijn kwaliteiten supervoetbal etaleren. Modric heeft ook geen misselijke spelers om zich rondhuppelen; bale en Ronaldo bijvoorbeeld zijn nou niet echt een paar centimeter groter hoor. Bij Ajax zijn ze bijna allemaal maat vlieggewicht: Veltman, andersen, serrero en de rest is nou niet echt exceptioneel goed zodat ze compenseren.

Dat zijn feiten jochie, kom jij daar nou ook mee. Graag met concrete voorbeelden. Als je dat kan praten we verder en anders moet je gewoon even niet de bijdehande droeftoeter uithangen.

Anyway, met deze selectie gaat het weer prut worden. Let op wat PSV gaat halen. Opleiden is super maar dan moet je wel bijkopen waar nodig en ook goed. Dat gebeurt niet en dat noem ik regelrecht bedrog. Overmars moet exit, en de Boer haalt de kerst zo niet. En terecht.
Enigma
 Enigma - zondag 28 juni 2015 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 16:35 schreef remco k het volgende:
En een meer dan terechte beslissing van de directie van Ajax om niet met deze maatschappijen in zee te gaan.. Dat er dan een prima groep spelers afhaakt voor onze club. Prima, het is niet anders..
Dat mag jij vinden. Geen probleem mee en zo zijn er legio die dat anders zien. Bij Barcelona schijnt dat toch ook echt te gebeuren met bijvoorbeeld een neymar toch? Niks mis mee imo
Peterhs
 Peterhs - zondag 28 juni 2015 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 16:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ghehe die weet wel wat er nodig is in een wedstrijd heeft ook voldoende ervaring
was al zijn tweede keer namelijk..
Een andere gifkikker die we hadden heeft ook 3x gebeten.
Misschien best een goed idee, we moeten dus anders gaan selecteren :-p
Enigma
 Enigma - zondag 28 juni 2015 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 16:32 schreef Eide het volgende:

[..]
Gaat dat ook niet zo met veel Balkanspelers?

Zo gaat het nou eenmaal.

Dat houd je niet tegen.

Nu is dat nog een regeling die het daglicht redelijk kan verdragen. Veel van die Zuid Amerikaanse jongens wordt feitelijk het slachtoffer van kinderhandel. Als je iets boven het maaiveld uitsteken komt er zo'n investeringsmaatschappij die voor een prikkie de rechten koopt. En daarna gaat bijna alles qua inkomsten richting de maatschappij. En die maatschappijen kopen de rechten van ugh van die ventjes in de hoop dat 1 op de 100 voor miljoenen naar Europa gaat want dan hebben ze het er al ruim uit.

Het is verachtelijk en het is uitstekend dat deze praktijken verboden worden in het Eoruopese voetbal.
Peterhs
 Peterhs - zondag 28 juni 2015 - 17:26   quote  deeplink  
Het enige waar ik het over eens ben betreft Enigma is dat de club zeker te weinig doet betreft scouting in andere gebieden.
In Afrika hebben ze cape town. Dat is geld pompen, vrijwel zonder resultaat.
Dan nog een of ander samenwerkingsverband in Azie. Dat is alleen voor de cash en niet voor spelers.
Denemarken hebben we veel succes mee gehad, maar nu gaan ze er blind op.
Zuid Amerika is altijd al een grote kweekvijver geweest in de aanvallend ingestelde voetbalwereld.
Daar moeten ze echt eens meer mee gaan doen. Zeker nu straks die investering bedrijven niets meer kunnen doen.
Eide
 Eide - zondag 28 juni 2015 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 17:17 schreef Enigma het volgende:
Ik heb het over de talenten scouten zoals porto dat kan. Anders gezegd: hoe kan het dat zij keer op keer de juiste spelers weten te scouten en op te halen voor weinig geld en voor megabedragen doorverkopen?
Porto krijgt daar geen cent door. Ze maken enorme verliezen en zitten, net als de andere Portugese topclubs, financieel niet best. En nu de constructies met investeringsmaatschappijen illegaal worden wil ik nog wel eens zien hoe de Portugese topclubs het gaan regelen. Financieel goed? 2013/14 41 miljoen verlies. *kuchkuch*.

Zorg nou eerst eens waar je het over hebt voordat je mensen met droeve naampjes gaat aanspreken want je zet jezelf vreselijk voor lul.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 juni 2015 door Eide --
Enigma
 Enigma - zondag 28 juni 2015 - 17:51   quote  deeplink  
Wat raar eide dat ik toch heel andere berichten lees. Maar natuurlijk weet jij het beter dan internationale pers en mensen die bij bijvoorbeeld porto betrokken zijn.. Misschien moet jij anders wekelijks bij van Gelder aanschuiven? Dan weten we eindelijk hoe het nu echt zit! Jij bent gewoon de missing link van het voetbaljournaille!!!

Kijk nou eerst even dan naar wat ze verkocht hebben de laatste jaren zielig figuur dat je bent.
Dan de prijzen erbij en noem jij ze dan financieel niet best? Ik ga geen namen noemen, dat mag jij doen want je denkt alles zo goed te weten. En norm dan ook even de resultaten erbij op de velden. En beweer dan nog eens met droge ogen dat ik het helemaal verkeerd zie.
Veel succes daarmee.

Voor lul sta jij omdat je steeds denkt alles te weten maar dat wil niet zeggen dat dat ook het geval is. Ik zie het geheel anders. En als een ander mij bijdehand aanspreekt kan ik dat net zo goed zo niet beter.

Buiten dat blijf ik erbij dat Ajax net als Porto moet kunnen handelen. Jij met je kinderhandel. Wat een lulkoek.
voetbal is groot en grof geworden, deal with it. Als de regels worden aangepast gast men door de mazen, klaar.

Financial FairPlay.... Ziet iemand verschuivingen of zelfs tekenen daarvan? Ik ook niet. Wil je meedoen met de grote jongens moet je sneller, daadkrachtiger zijn en veel beter scouten.
remco k
 remco k - zondag 28 juni 2015 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Ik heb het over de talenten scouten zoals porto dat kan. Anders gezegd: hoe kan het dat zij keer op keer de juiste spelers weten te scouten en op te halen voor weinig geld en voor megabedragen doorverkopen? Porto is een behoorlijk rijke club daardoor. Waarom lukt het hun wel en Ajax niet? Dan PSV, die halen, helaas vaak genoeg, ook zeer goede spelers uit ZAmerika: neem Alex en die Peruviaan van hun. Nu weer quardado (ja komt bij Valencia weg maar weer een Zuid Amerikaan). Mijn punt is dat Ajax dat minstens net zo goed moet kunnen. En ook al zal er hier en daar wat andere wetgeving komen, zoals eide dat zo goed weet te vertellen, dan is er altijd een manier om er omheen te gaan.
Uit Scandinavië alleen haal je het niet. Afrika doet Ajax blijkbaar, helaas, weinig tot niks mee, dus zuid Amerika moet aangeboord worden.

En rekliko of weet ik hoe je heet; welke argumenten sla jij mij om de oren? Dezelfde dooddoeners die je al decennia lang hoort over lengte is niet een probleem? Dat noem ik non argumenten omdat de spelers die jij bijvoorbeeld noemt een elftal om zich heen hebben waarbij dat kan. Met iniesta, Xavi, neymar, Suarez, om maar een paar modale spelers te noemen die ze toevallig bij Barcelona hebben rondlopen (een paar waarschijnlijk ongericht zonder na te denken gekocht) kan Messi met zijn kwaliteiten supervoetbal etaleren. Modric heeft ook geen misselijke spelers om zich rondhuppelen; bale en Ronaldo bijvoorbeeld zijn nou niet echt een paar centimeter groter hoor. Bij Ajax zijn ze bijna allemaal maat vlieggewicht: Veltman, andersen, serrero en de rest is nou niet echt exceptioneel goed zodat ze compenseren.

Dat zijn feiten jochie, kom jij daar nou ook mee. Graag met concrete voorbeelden. Als je dat kan praten we verder en anders moet je gewoon even niet de bijdehande droeftoeter uithangen.

Anyway, met deze selectie gaat het weer prut worden. Let op wat PSV gaat halen. Opleiden is super maar dan moet je wel bijkopen waar nodig en ook goed. Dat gebeurt niet en dat noem ik regelrecht bedrog. Overmars moet exit, en de Boer haalt de kerst zo niet. En terecht.
Porto heeft zelf helemaal niet zo veel geld, Ajax is bijvoorbeeld rijker dan die club bron . Al die spelers zijn grotendeels eigendom van investeringsmaatschappijen, en dat geld voor heel erg veel spelers uit die landen. Doordat die spelers eigenlijk geen eigendom zijn van Porto verdienen ze er zelf ook niet zo heel veel aan.

Overigens neemt dat niet weg dat je gelijk hebt over de spelers die Ajax aantrekt, dat moet en kan simpelweg gewoon beter, of dat alleen aan de scouting ligt weet ik niet, voor hetzelfde geldt worden bepaalde transfers doorgedrukt of juist tegen gehouden ondanks een scoutingsrapport..
remco k
 remco k - zondag 28 juni 2015 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 17:20 schreef Enigma het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Geen probleem mee en zo zijn er legio die dat anders zien. Bij Barcelona schijnt dat toch ook echt te gebeuren met bijvoorbeeld een neymar toch? Niks mis mee imo
Gelukkig is dat straks verboden, zoals je al zei zullen er wel weer andere constructies komen...
remco k
 remco k - zondag 28 juni 2015 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 17:51 schreef Enigma het volgende:
Wat raar eide dat ik toch heel andere berichten lees. Maar natuurlijk weet jij het beter dan internationale pers en mensen die bij bijvoorbeeld porto betrokken zijn.. Misschien moet jij anders wekelijks bij van Gelder aanschuiven? Dan weten we eindelijk hoe het nu echt zit! Jij bent gewoon de missing link van het voetbaljournaille!!!

Kijk nou eerst even dan naar wat ze verkocht hebben de laatste jaren zielig figuur dat je bent.
Dan de prijzen erbij en noem jij ze dan financieel niet best? Ik ga geen namen noemen, dat mag jij doen want je denkt alles zo goed te weten. En norm dan ook even de resultaten erbij op de velden. En beweer dan nog eens met droge ogen dat ik het helemaal verkeerd zie.
Veel succes daarmee.

Voor lul sta jij omdat je steeds denkt alles te weten maar dat wil niet zeggen dat dat ook het geval is. Ik zie het geheel anders. En als een ander mij bijdehand aanspreekt kan ik dat net zo goed zo niet beter.

Buiten dat blijf ik erbij dat Ajax net als Porto moet kunnen handelen. Jij met je kinderhandel. Wat een lulkoek.
voetbal is groot en grof geworden, deal with it. Als de regels worden aangepast gast men door de mazen, klaar.

Financial FairPlay.... Ziet iemand verschuivingen of zelfs tekenen daarvan? Ik ook niet. Wil je meedoen met de grote jongens moet je sneller, daadkrachtiger zijn en veel beter scouten.
Sorry kerel. Maar dat bericht van Eide is echt van de site van de eigen club, het lijkt me niet dat die het niet weten toch??
riveco
 riveco - zondag 28 juni 2015 - 18:03   quote  deeplink  
quote:

Aangezien je zoe goed leest en niet kan lezen hoe ik heet zegt het genoeg over jou. Verder wil ik je er op wijzen dat Modric al 2e Cruijff werd genoemd toen hij nog niet bij Real was. En Messi kan het alleen omdat hij een goed team om hem heen heeft en je noemt Bale en Ronaldo als ( grote spelers ) en die zijn niet afhankelijk van het team? haha
En jochie zeg je maar tegen je zoon maar niet tegen iemand waar je niet eens van weet hoe oud hij is pisvlek.
riveco
 riveco - zondag 28 juni 2015 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 16:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

9 van de 10 dingen die ik typ kun jij je niet in vinden. Wil niet zeggen dat ik er niet over nagedacht heb.. ;-)
:)
Eide
 Eide - zondag 28 juni 2015 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Wat raar eide dat ik toch heel andere berichten lees. Maar natuurlijk weet jij het beter dan internationale pers en mensen die bij bijvoorbeeld porto betrokken zijn.
Kijk rustig even de jaarcijfers van Porto in zou ik zeggen. Dat zit namelijk onder de link. Ze spreken daarin zelf ook van een zorgwekkende situatie bijvoorbeeld. Maar Porto zal het ook wel bij het verkeerde eind hebben want Enigma heeft Jack van Gelder horen zeggen dat het anders zit.

quote:
Jij met je kinderhandel. Wat een lulkoek.
En dat zijn dan gewoon weer feiten. Wurgcontracten voor kinderen uit arme gezinnen. Maar als jij dat okay vindt... Gelukkig heeft de UEFA daar een andere mening over.

quote:
zielig figuur dat je bent.
Prima joh, lachen wij nog even verder. Als ik al zielig ben, hoe droevig is het dan met je gesteld als je feitelijke informatie gepubliceerd door de club in kwestie niet geloofd. Hoe in en in ziek ben je als je kinderhandel wel prima vindt.

Eide
 Eide - zondag 28 juni 2015 - 19:04   quote  deeplink  
Punt met die maatschappijen, naast de wurgcontracten aan minderjarige voetballertjes, is dat een groot deel van de opbrangst bij verkoop dus naar de maatschappij gaat. Als Porto dus voor 50 miljoen aan spelers verkoopt (zoals in 2012/13) gaat zo'n 70% naar de investingsmaatschappijen. Porto ziet dus maar 15 miljoen van dat bedrag terug. Van dat deel komt de belastingdienst dan nog langs, moeten er opleidingsvergoedeingen en nog wat andere zaken worden betaald. Onder de streep leveren al die verkopen Porto nauwelijks iets op omdat het binnenkomende geld er grotendeels aan de andere kant van de balans weer vandoor gaat.

Lees het boek Voetbal & Maffia maar eens. Daarin komen dergelijk constructies ook naar voren. Geschreven door twee serieuze onderzoeksjournalisten. Misschien is dat dan een eye openener voor diegene die twijfelt aan de kwalificatie kinderhandel.

Hummel10
 Hummel10 - zondag 28 juni 2015 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 18:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Porto heeft zelf helemaal niet zo veel geld, Ajax is bijvoorbeeld rijker dan die club bron . Al die spelers zijn grotendeels eigendom van investeringsmaatschappijen, en dat geld voor heel erg veel spelers uit die landen. Doordat die spelers eigenlijk geen eigendom zijn van Porto verdienen ze er zelf ook niet zo heel veel aan.

Overigens neemt dat niet weg dat je gelijk hebt over de spelers die Ajax aantrekt, dat moet en kan simpelweg gewoon beter, of dat alleen aan de scouting ligt weet ik niet, voor hetzelfde geldt worden bepaalde transfers doorgedrukt of juist tegen gehouden ondanks een scoutingsrapport..
Je hoeft van mij geen tweede Porto Te worden maar 1 of 2 van die toppertjes die je met minder winst kunt verkopen omdat er wen maatschappij tussen zit tja.. Sportief gezien wordt Porto er namelijk niks slechter van..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 28 juni 2015 - 19:09   quote  deeplink  
Tuurlijk is het kinderhandel....zo klaar als een klontje....en die maatschappijen nemen het niet zo nauw, ook de landen waar ze handelen niet
Enigma
 Enigma - zondag 28 juni 2015 - 19:21   quote  deeplink  
JE BENT HIER: Home » Nieuws » FC Porto flikt het weer met lucratieve transfer..ABONNEER JE|REGISTREER|LOG IN|VOLG ONS
ELF Voetbal
MENU UITKLAPPEN

Door ILJA HILHORST gepubliceerd op 28 juni '15 11:30FC Porto flikt het weer met lucratieve transfer Martinez
JACKSON MARTINEZ lost Mario Mandzukic af als de eerste spits van Atlético Madrid, zo liet hij na de uitschakeling van Colombia tegen Argentinië op de Copa America weten. FC Porto ontvangt 35 miljoen euro, wat een nieuwe episode in het succesvolle handelshuis markeert.

Al jaren is het scoutingsapparaat van Porto financieel gezien het meest succesvolle in de wereld. De afgelopen seizoenen maakte het elk jaar minimaal een grote klapper: in 2011 haalde Atlético al Falcao op in Porto (47 miljoen), een jaar later vertrok Hulk voor zestig miljoen naar Zenit Sint-Petersburg, in 2013 leverden James Rodriguez en João Moutinho samen zeventig miljoen op en vorig seizoen verkocht het Eliaquim Mangala voor veertig miljoen.
Martinez is zo gezien de klapper van deze zomer. Atlético zocht een targetman omdat Mandzukic werd verleid door De Oude Dame, Champions League-finalist Juventus. "Ik kan bevestigen dat het rond is gemaakt", zei de 28-jarige Colombiaan blij. "Eerst ga ik met mijn familie op vakantie, daarna ga ik naar Spanje voor de presentatie. Ik ben heel erg gelukkig met mijn transfer, het is een nieuwe uitdaging."
Laatbloeier
Martinez is een laatbloeier. De in 1986 geboren aanvaller werd opgeleid door Independiente Medellín uit thuisland Colombia en debuteerde daar ook in het profvoetbal. Na 55 competitiegoals in 136 wedstrijden en de topscorerstitel in 2009 vertrok hij naar het Mexicaanse Chiapas, waar een overstap naar Europa wellicht ook op zijn plek was geweest. Daar dwong hij (in combinatie met sterke optredens bij Colombia) een transfer af naar Porto, dat hem waarschijnlijk al jaren volgde.
Bij Porto scoorde hij in alle competities 92 doelpunten in 132 wedstrijden: een echte goalgetter dus. AC Milan had Martinez als belangrijkste doelwit voor de wederopbouw van de ploeg, maar vist dus achter het net. Tottenham Hotspur en Arsenal zouden andere ploegen zijn die in het verleden interesse hadden in Martinez.

Maar dat klopt niet? Foute info?

En om nu af te sluiten vwb porto. Met al die spelers zijn ze gewoon ieder jaar goed voor uitstekende prestaties en spelen ze van de tien keer negenmaal elke Nederlandse club vd mat. Daar draait het om en dat dankzij spelers die Ajax ook had kunnen halen. Dus wat lachen betreft, dat doen ze daar harder en ik om jou want jij kunt gewoon niet tegen tegenspraak en als iemand totaal anders denkt als jou met zijn daarbij behorende redenatie.

Je maakt aardige stukjes bij wedstrijden en daarin zal je een leuke knul zijn maar je bent verblind door je eigen waarheid. Geen ruimte voor wat anders. Beetje zielige tunnelvisie. Zelfs bij slecht spel wil jij de realiteit verdraaien. Houd toch op man.

Ik vind jou een pathetisch, autistische maar vooral eigenwijze dishbla. Maar dat mag, net als ik mijn mening mag hebben en houden.
Eide
 Eide - zondag 28 juni 2015 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 19:21 schreef Enigma het volgende:

Er ontbreekt een kritiek stukje info, namelijk dat het overgrote deel van dat geld niet naar Porto gaat maar naar investeringsmaatschappijen die feitelijk in kinderen handelen.
riveco
 riveco - zondag 28 juni 2015 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 19:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Er ontbreekt een kritiek stukje info, namelijk dat het overgrote deel van dat geld niet naar Porto gaat maar naar investeringsmaatschappijen die feitelijk in kinderen handelen.
En dat ze spelers aangeboden krijgen door de geldverstrekkers!!!!
Eide
 Eide - zondag 28 juni 2015 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Ik vind jou een pathetisch, autistische maar vooral eigenwijze dishbla.
Dat bewijst dan weer jou gebrekkige inschattigsvermogen zullen we maar zeggen :)

edit: behalve dat eigenwijze. Dat klopt absoluut.

Eide
 Eide - zondag 28 juni 2015 - 19:33   quote  deeplink  
Ik bestrijd overigens nergens dat Porto goede resultaten haalt. De manier waarop is er echter een waar je je niet aan moet willen spiegelen. En dat ontkrachten met idioterie over "harde voetbalwereld" is jezelf een brevet van ethisch onvermogen opspelden.

En gelukkig denkt de FIFPro, UEFA en KNVB er net zo over als ik, of liever: ik ben het helemaal eens met de standpunten van die organisaties over dit fenomeen.

riveco
 riveco - zondag 28 juni 2015 - 19:36   quote  deeplink  
Porto is namelijk de etalage van de geldschieters, zodat de spelers geld waard kunnen worden. En Porto is één van de weinige clubs die er zaken mee willen doen.
remco k
 remco k - zondag 28 juni 2015 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
JE BENT HIER: Home » Nieuws » FC Porto flikt het weer met lucratieve transfer..ABONNEER JE|REGISTREER|LOG IN|VOLG ONS
ELF Voetbal
MENU UITKLAPPEN

Door ILJA HILHORST gepubliceerd op 28 juni '15 11:30FC Porto flikt het weer met lucratieve transfer Martinez
JACKSON MARTINEZ lost Mario Mandzukic af als de eerste spits van Atlético Madrid, zo liet hij na de uitschakeling van Colombia tegen Argentinië op de Copa America weten. FC Porto ontvangt 35 miljoen euro, wat een nieuwe episode in het succesvolle handelshuis markeert.

Al jaren is het scoutingsapparaat van Porto financieel gezien het meest succesvolle in de wereld. De afgelopen seizoenen maakte het elk jaar minimaal een grote klapper: in 2011 haalde Atlético al Falcao op in Porto (47 miljoen), een jaar later vertrok Hulk voor zestig miljoen naar Zenit Sint-Petersburg, in 2013 leverden James Rodriguez en João Moutinho samen zeventig miljoen op en vorig seizoen verkocht het Eliaquim Mangala voor veertig miljoen.
Martinez is zo gezien de klapper van deze zomer. Atlético zocht een targetman omdat Mandzukic werd verleid door De Oude Dame, Champions League-finalist Juventus. "Ik kan bevestigen dat het rond is gemaakt", zei de 28-jarige Colombiaan blij. "Eerst ga ik met mijn familie op vakantie, daarna ga ik naar Spanje voor de presentatie. Ik ben heel erg gelukkig met mijn transfer, het is een nieuwe uitdaging."
Laatbloeier
Martinez is een laatbloeier. De in 1986 geboren aanvaller werd opgeleid door Independiente Medellín uit thuisland Colombia en debuteerde daar ook in het profvoetbal. Na 55 competitiegoals in 136 wedstrijden en de topscorerstitel in 2009 vertrok hij naar het Mexicaanse Chiapas, waar een overstap naar Europa wellicht ook op zijn plek was geweest. Daar dwong hij (in combinatie met sterke optredens bij Colombia) een transfer af naar Porto, dat hem waarschijnlijk al jaren volgde.
Bij Porto scoorde hij in alle competities 92 doelpunten in 132 wedstrijden: een echte goalgetter dus. AC Milan had Martinez als belangrijkste doelwit voor de wederopbouw van de ploeg, maar vist dus achter het net. Tottenham Hotspur en Arsenal zouden andere ploegen zijn die in het verleden interesse hadden in Martinez.

En om nu af te sluiten vwb porto. Met al die spelers zijn ze gewoon ieder jaar goed voor uitstekende prestaties en spelen ze van de tien keer negenmaal elke Nederlandse club vd mat. Daar draait het om en dat dankzij spelers die Ajax ook had kunnen halen. Dus wat lachen betreft, dat doen ze daar harder en ik om jou want jij kunt gewoon niet tegen tegenspraak en als iemand totaal anders denkt als jou met zijn daarbij behorende redenatie.

Je maakt aardige stukjes bij wedstrijden en daarin zal je een leuke knul zijn maar je bent verblind door je eigen waarheid. Geen ruimte voor wat anders. Beetje zielige tunnelvisie. Zelfs bij slecht spel wil jij de realiteit verdraaien. Houd toch op man.

Ik vind jou een pathetisch, autistische maar vooral eigenwijze dishbla. Maar dat mag, net als ik mijn mening mag hebben en houden.
Serieus, jij beschuldigd iemand die met de keiharde cijfers van de club komt, welke jouw ongelijk bewijst voor het hebben van tunnelvisie???

Sorry, maar je wordt gewoon met feiten op je plek gezet en gaat dan als een klein kleutertje om je heen lopen slaan..

Sorry hoor, je stukjes zijn best leuk om te lezen ondanks dat ik het vaak met je oneens bent, maar krijg sterk het idee dat het alleen maar mooie woorden zijn zonder dat je daadwerkelijk er iets van weet..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 28 juni 2015 - 20:07   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 juni 2015 door Nenam_tiL --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 28 juni 2015 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
ELF Voetbal
MENU UITKLAPPEN

Laatbloeier

Falcao is ook van de Doyengroup....

http://www.doyensports.com/en/players2.html
Eide
 Eide - zondag 28 juni 2015 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 20:08 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Falcao is ook van de Doyengroup....

http://www.doyensports.com/en/players2.html
Evenals Hulk en Mangala. Rodriguez was van Convergence Capital Partners maar is vrij gekocht.

Zomaar een linkje: https://jensdesmet.wordpress.com/2012/01/07/wie-kocht-defour-en-mangala/
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 28 juni 2015 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 20:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Evenals Hulk en Mangala. Rodriguez was van Convergence Capital Partners maar is vrij gekocht.

Zomaar een linkje: https://jensdesmet.wordpress.com/2012/01/07/wie-kocht-defour-en-mangala/
What a mess(i)....
Eide
 Eide - zondag 28 juni 2015 - 20:41   quote  deeplink  
Enigma heeft in zoverre gelijk dat Ajax, door niet mee te gaan in het geweld van investeringsmaatschappijen, mogelijk niet spelers kan halen die anders wel bereikbaar zouden zijn. Met name Portugal maar ook in Rusland halen ze daar sportief gezien goede resultaten mee.

In Nederland laat Twente de keerzijde zien. Dergelijke spelers brengen netto vrijwel niets meer op. Je betaald dus een fortuin aan salarissen en premies maar de investeringsgroep gaat er met het grote geld vandoor. De financiële bodem onder een club wordt daarmee flinterdun. Er zit best een fors risico aan verbonden, iets waar ze in Italië hard achter zijn gekomen. niet voor niets dat het gedeelde bezit van spelersrechten daar nu geheel verbonden is in pogingen het Italiaanse voetbal financieel gezond te krijgen.

En de tweede keerzijde is dat er echt onethisch zaken gedaan wordt over de hoofden van hele jonge kinderen. Dat laatste gaat de FIFPro en UEFA nu gelukkig iets aan doen want dat kan en mag gewoon niet in onze tijd. Dat moet je absoluut niet willen.

Ik denk dat voor een club als Ajax investeringsmaatschappijen sowieso geen goed idee zijn. Voor je het weet is je halve jeugdopleiding in handen van die schurken en is het financiële en sportieve fundament onder de vereniging weg geslagen. En dat terwijl je je af kan vragen of de spelers waar we het over hebben anyhow wel trek hebben in Nederlandse salarissen. Want 1.5 miljoen bruto is een schijntje vergeleken bij wat dergelijke spelers in landen kunnen verdienen waar het belastingklimaat wat vriendelijker is voor topinkomens.

Ik blijf erbij dat je je niet moet inlaten met investeringsmaatschappijen. En al helemaal niet in de FC Porto variant die zich echt met de slechtsten der slechten inlaten.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 28 juni 2015 - 20:44   quote  deeplink  
Ik dacht dat in Nederland het belastingklimaat voor topsporters ook "anders" is
Hummel10
 Hummel10 - maandag 29 juni 2015 - 07:20   quote  deeplink  
En toch kan Porto bedragen van 22 miljoen uitgeven aan een Cvm die Belg is en speelt in Frankrijk. Toch een aankoop die mogelijk een directs versterking is.

http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=249191

Nederlandse clubs kunnen/willen daar gewoon niet in mee gaan en daarom is de Kloof sportief gezien ook zo groot. Ajax wil niet meer Dan 7 a 8 miljoen betalen maar daardoor Ben je gewoon beperkter.
riveco
 riveco - maandag 29 juni 2015 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2015 - 07:20 schreef Hummel10 het volgende:
En toch kan Porto bedragen van 22 miljoen uitgeven aan een Cvm die Belg is en speelt in Frankrijk. Toch een aankoop die mogelijk een directs versterking is.

Nederlandse clubs kunnen/willen daar gewoon niet in mee gaan en daarom is de Kloof sportief gezien ook zo groot. Ajax wil niet meer Dan 7 a 8 miljoen betalen maar daardoor Ben je gewoon beperkter.
Dat heet "gezond" verstand, stel je koopt een speler van 22 miljoen en hij kan de druk niet aan of krijgt na 2 wedstrijden een langdurige blessure ( ja verzekert ) maar je bent er niet beter van geworden. En op een gok van max 10 miljoen kun je nooit zoveel verlies draaien.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 29 juni 2015 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2015 - 07:46 schreef riveco het volgende:

[..]

Dat heet "gezond" verstand, stel je koopt een speler van 22 miljoen en hij kan de druk niet aan of krijgt na 2 wedstrijden een langdurige blessure ( ja verzekert ) maar je bent er niet beter van geworden. En op een gok van max 10 miljoen kun je nooit zoveel verlies draaien.
Voor Ajax is dat gezond verstand ja die kopen daar 22 talenten voor.
Porto kan het dus uitgeven met als resultaat dat ze een sterkere selectie hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 juni 2015 door Hummel10 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 29 juni 2015 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2015 - 17:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Porto krijgt daar geen cent door. Ze maken enorme verliezen en zitten, net als de andere Portugese topclubs, financieel niet best. En nu de constructies met investeringsmaatschappijen illegaal worden wil ik nog wel eens zien hoe de Portugese topclubs het gaan regelen. Financieel goed? 2013/14 41 miljoen verlies. *kuchkuch*.

Zorg nou eerst eens waar je het over hebt voordat je mensen met droeve naampjes gaat aanspreken want je zet jezelf vreselijk voor lul.
een van de reden dat het daar niet goed gaat is dat het stadion vrijwel leeg is.
Ze krijgen het niet eens vol bij CL wedstrijden.
Kan nooit goed zijn.

Overigens valt het wel mee met scouting.
Brazilianen spreken portugees en een goeie voetballer wil naar Europa.
Wat is dan de makkelijkste stap richting Europa, Juist via portugal.

Het is gewoon een hele grote achtertuin voor ze.
Waar voetbal in een klein gebied zich afspeelt.

Je hoeft enkel een bureau te open en de spelers komen binnen lopen, dat noem ik niet scouten.
remco k
 remco k - maandag 29 juni 2015 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2015 - 07:20 schreef Hummel10 het volgende:

Dat geld is niet van Porto, maar deels van een investringsmaatschappij, en die wil er straks gewoon een substantieel deel winst op maken.
remco k
 remco k - maandag 29 juni 2015 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2015 - 13:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

een van de reden dat het daar niet goed gaat is dat het stadion vrijwel leeg is.
Ze krijgen het niet eens vol bij CL wedstrijden.
Kan nooit goed zijn.

Overigens valt het wel mee met scouting.
Brazilianen spreken portugees en een goeie voetballer wil naar Europa.
Wat is dan de makkelijkste stap richting Europa, Juist via portugal.

Het is gewoon een hele grote achtertuin voor ze.
Waar voetbal in een klein gebied zich afspeelt.

Je hoeft enkel een bureau te open en de spelers komen binnen lopen, dat noem ik niet scouten.
Misschien moet je er eens een special over kijken, was een tijdje terug op Sport 1. Als je ziet hoeveel KM die scouts reizen om spelers te bekijken, dat werk wil ik niet eens doen, wat jij zegt over het binnen komen lopen slaat weer werkelijk nergens op..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 30 juni 2015 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2015 - 15:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien moet je er eens een special over kijken, was een tijdje terug op Sport 1. Als je ziet hoeveel KM die scouts reizen om spelers te bekijken, dat werk wil ik niet eens doen, wat jij zegt over het binnen komen lopen slaat weer werkelijk nergens op..
Waar ging die special over?
Welk land, welk club er uitgelicht?
Werd er iets gezegd hoe portugezen te werk gaan in brazilie?

Overigens doet Ajax het ook.
Ajax geeft clinics dan kan je zelf inschrijven en dan mag je op de toekomst voor de scouts laten zien wat je kan.
Dus ipv dat scouts naar de spelers komen komen de spelers naar de scouts toe.

Brazilie is te groot om iedereen te kunnen volgen.
Dan organiseer je clinics

Overigens werken de portugeze clubs vaak samen met een braziliaanse en zo gebruiken de portugezen het netwerk van de braziliaanse.
remco k
 remco k - dinsdag 30 juni 2015 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2015 - 14:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Waar ging die special over?
Welk land, welk club er uitgelicht?
Werd er iets gezegd hoe portugezen te werk gaan in brazilie?

Overigens doet Ajax het ook.
Ajax geeft clinics dan kan je zelf inschrijven en dan mag je op de toekomst voor de scouts laten zien wat je kan.
Dus ipv dat scouts naar de spelers komen komen de spelers naar de scouts toe.

Brazilie is te groot om iedereen te kunnen volgen.
Dan organiseer je clinics

Overigens werken de portugeze clubs vaak samen met een braziliaanse en zo gebruiken de portugezen het netwerk van de braziliaanse.
Dat ging over scouts in het algemeen, Piet de Visser was daar ook bij betrokken en die legde een hoop uit over wat jij nu vraagt.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 juli 2015 - 06:55   quote  deeplink  
En toch blijf ik erbij dat Ajax er veel meer uit kan halen en Zuid-Amerika niet goed in kaart gebracht wordt. Ook jongens buiten Europa zijn duurder maar Groningen kom Suarez ook oppikken. En zoals hierboven Afrika levert ons ook bijna niets op en een Moses Daddy die test je af terwijl je hem voor heel weinig kom hebben.
Alleen Denen lukt ze aardig voor de rest komt er maar weinig door...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 juli 2015 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2015 - 15:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ging over scouts in het algemeen, Piet de Visser was daar ook bij betrokken en die legde een hoop uit over wat jij nu vraagt.
ja maar ik had het niet over scouts in het algemeen.
Ik had het over portugeze clubs.

Dat piet de visser rond reist dat weet ik ook wel.
remco k
 remco k - woensdag 01 juli 2015 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2015 - 09:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ja maar ik had het niet over scouts in het algemeen.
Ik had het over portugeze clubs.

Dat piet de visser rond reist dat weet ik ook wel.
Het ging over Zuid Amerika, het scouten daar en hoe daar mee omgegaan wordt. En dat is echt anders dan jij hetd oet voorkomen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 juli 2015 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2015 - 10:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Het ging over Zuid Amerika, het scouten daar en hoe daar mee omgegaan wordt. En dat is echt anders dan jij hetd oet voorkomen.
Maakt ook niet uit.
Ajax heeft daar gewoon weinig te zoeken.

Meeste braziliane gaan naar Europa toe omdat ze meer geld willen verdienen.

Of je moet met een zaakwaarnemer aan pappen, zoals psv dat deed.
Eide
 Eide - woensdag 01 juli 2015 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2015 - 06:55 schreef Hummel10 het volgende:
En toch blijf ik erbij dat Ajax er veel meer uit kan halen en Zuid-Amerika niet goed in kaart gebracht wordt. Ook jongens buiten Europa zijn duurder maar Groningen kom Suarez ook oppikken. En zoals hierboven Afrika levert ons ook bijna niets op en een Moses Daddy die test je af terwijl je hem voor heel weinig kom hebben.
Alleen Denen lukt ze aardig voor de rest komt er maar weinig door...
Ik denk dat er zeker meer te halen valt in andere werelddelen maar daar heeft Ajax het netwerk niet voor. Ons netwerk is noord Europees gericht. Als Ajax daar iets mee wilt zal het echt in de netwerken moeten investeren. En dan moet je ook nog opboksen tegen de praktijken minder ethisch gefundeerde groepen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 juli 2015 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2015 - 17:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat er zeker meer te halen valt in andere werelddelen maar daar heeft Ajax het netwerk niet voor. Ons netwerk is noord Europees gericht. Als Ajax daar iets mee wilt zal het echt in de netwerken moeten investeren. En dan moet je ook nog opboksen tegen de praktijken minder ethisch gefundeerde groepen.
Ben ik met je eens.. Kijk wij zien namen/spelers voorbij komen maar in hoeverre kun je daar kans op maken. Ben toch wel gecharmeerd wat over het al gemeen komen daar twee types vandaan
Bikkelhard of Technisch begaafd en dat zijn toch wel spelers waar ik van houd.

Types als Walter Samuel, Cambassio, Vidal, Suarez, Messi, Neymar enz enz om maar wat maken Te noemen. Binnen Europa zullen ze ook vast Te vinden zijn maar daar toch echt makkelijker.
Maar ook wel duur en doormiddel van louche investeerders enz. Of he dat Moet Willen tja..
remco k
 remco k - woensdag 01 juli 2015 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2015 - 18:24 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.. Kijk wij zien namen/spelers voorbij komen maar in hoeverre kun je daar kans op maken. Ben toch wel gecharmeerd wat over het al gemeen komen daar twee types vandaan
Bikkelhard of Technisch begaafd en dat zijn toch wel spelers waar ik van houd.

Types als Walter Samuel, Cambassio, Vidal, Suarez, Messi, Neymar enz enz om maar wat maken Te noemen. Binnen Europa zullen ze ook vast Te vinden zijn maar daar toch echt makkelijker.
Maar ook wel duur en doormiddel van louche investeerders enz. Of he dat Moet Willen tja..
Er valt niet zo veel te willen, het is straks verboden. En meer dan terecht..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 01 juli 2015 - 21:23   quote  deeplink  
....en zo is het, bovendien krijgen spelers van buiten Europa sowieso minimaal 450.000 euro salaris

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax contracteert John Heitinga

0.0077679