|
|
RenatoBos
|
|
|
Stef Gronsveld
Geboren 11-01-1996
Feyenoord Academy sinds 2007-2008
Vorige club(s) Vitesse Delft
Stef Gronsveld heeft gisteren zijn eerste profcontract bij Feyenoord getekend. De 18-jarige verdediger speelt vanaf zijn elfde voor de club uit Rotterdam en ziet de ondertekening van zijn eerste contract als een mooie beloning: 'Het contract is een aanwijzing om te laten zien dat ik zo door moet gaan', vertelt Gronsveld trots tegenover FeyenoordTV. 'Dit is een emotioneel moment voor mij, niet iedereen uit de jeugd krijgt de kans om een contract te tekenen. Als je na zeven jaar in de jeugd van Feyenoord een contract aangeboden krijgt is dat hartstikke mooi', concludeert Gronsveld.
De verdediger vergelijkt zijn speelstijl het liefst met Philipp Lahm. 'Ik ben een speler die fysiek niet heel sterk is, maar tactisch ben ik wel sterk. Ik kan de goede momenten kiezen', aldus de Delftenaar. 'Door deze vergelijking leg ik de lat erg hoog. Hij is van topniveau, maar daar wil ik ook heen.'
Martin van Geel, technisch directeur van Feyenoord, is blij met het vastleggen van Gronsveld. 'Door het ondertekenen van zijn eerste contract kan hij stappen gaan maken. Stef zit al lang in de opleiding van de club. Op zijn elfde maakte hij de overstap vanaf Vitesse Delft. Hij doorliep alle jeugdteams, en nu krijgt hij de kans om de laatste stap te maken.'
'Stef is een nuchtere jongen die erg relaxed in het veld is. Ook is hij erg intelligent, zowel buiten maar ook zeker binnen het veld. Hij laat zich nooit gek maken en blijft altijd stabiel, dat is een kwaliteit', zo besluit Van Geel. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gronsveld mist Oostenrijk door hamstringblessure
Stef Gronsveld reist aanstaande maandag niet mee met de selectie van Feyenoord voor het trainingskamp in het Oostenrijkse Seefeld. De verdediger viel vandaag in de eerste helft van het oefenduel met Sportclub Feyenoord uit met een hamstringblessure.
Het jonge talent uit Delft zal daarmee enige weken uit de roulatie zijn, zo meldt het Algemeen Dagblad vandaag. De Rotterdammers nemen geen vervanger mee. Gronsveld kan Rodny Lopes Cabral vergezellen in de ziekenboeg. De rechtsback is nog altijd revaliderende van een knieblessure, die hem al meer dan één jaar aan de kant houdt. Hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst heeft overigens tegenover Voetbal Internationalbevestigd dat Dirk Kuyt woensdag zijn eerste minuten gaat maken voor Feyenoord. De 34-jarige Katwijker zal zijn rentree bij de Stadionclub tegen SV Kematen maken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gronsveld strijdbaar: ''Ik kom straks nog veel sterker terug''
Gronsveld is vier tot zes weken uitgeschakeld. De talentvolle verdediger van Feyenoord heeft aan de eerste oefenwedstrijd van het seizoen tegen de amateurtak van de Rotterdamse club (0-3) een beschadiging aan zijn hamstring opgelopen. ''Ik kom straks nog veel sterker terug", aldus Gronsveld.
De selectie van Feyenoord is op dit moment op weg naar Oostenrijk, waar het de tenten opslaat voor een trainingskamp. De 19-jarige Gronsveld, die aan zowel de linker- als rechterbuitenkant van de verdediging uit de voeten kan, moet de trainingsweek in het Alpenland helaas laten schieten. ''En dat is flink balen," laat de verdediger weten op de website van zijn management Wasserman.
''Zeker omdat ik sinds de start van dit seizoen officieel deel uit maak van de Feyenoordselectie. Dan baal ik dat ik drie dagen voor het trainingskamp geblesseerd raak. Deze week moet ik nog wel veel rust houden. Maar daarna hoop ik zo snel mogelijk weer wat te kunnen doen. Ik heb namelijk ongelofelijk veel zin in het nieuwe seizoen." |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Terugslag voor Gronsveld: ''Opnieuw beginnen aan herstel''
Stef Gronsveld heeft afgelopen week een terugslag gekregen in zijn herstel. De talentvolle verdediger van Feyenoord heeft aan de eerste oefenwedstrijd van het seizoen tegen de amateurtak van de Rotterdamse club (0-3) een beschadiging aan zijn hamstring opgelopen.
"Afgelopen donderdag helaas weer een terugslag gehad", meldt de verdediger zelf op Facebook. "Opnieuw beginnen aan mijn herstel dus. Blik op oneindig en keihard werken om weer volledig fit terug te komen", aldus de rechtsback. Het contract van de 19-jarige Gronsveld loopt tot de zomer van 2017. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Stef Gronsveld maakte gisteren na bijna een jaar blessureleed zijn rentree in Feyenoord 2. De 20-jarige verdediger raakte tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen, in de hoofdmacht van Feyenoord tegen SC Feyenoord, geblesseerd aan zijn hamstring en deed maandag een half uur mee. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Een 1e divisie speler meer niet |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zou kunnen, kan daar nog niet echt over oordelen.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Dat grenst aan een opmerking van een snor & co. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Stef Gronsveld maakte afgelopen maandag zijn debuut in het tweede elftal van Feyenoord nadat hij al het hele seizoen uitgeschakeld was met een blessure. ''Het geeft een bevrijdend gevoel om weer speelminuten te maken'', zegt de opgeluchte verdediger op de website van zijn management Wasserman.
Begin juli begon de lijdensweg voor Gronsveld. Er werd maar geen oplossing gevonden voor een hardnekkige hamstringblessure. ''Ik heb het voetbal de afgelopen tijd enorm gemist. Dan is het echt heerlijk om weer op het veld te staan.''
''Ik voel me nu topfit en ik hoop er de volgende wedstrijd tegen Jong Heracles ook weer bij te zijn en nog meer speeltijd te krijgen.'' De vraag is of Gronsveld, die tot volgende zomer vastligt in De Kuip, volgend seizoen kansen krijgt in het eerste. ''Er zijn wat contacten met andere clubs om eventueel verhuurd te worden, maar echt concreet is dat allemaal nog niet.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Bij ons juni 2011.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Was ie er maar nooit aan begonnen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
STEF GRONSVELD VERTREKT BIJ FEYENOORD
Feyenoord neemt per direct afscheid van Stef Gronsveld. De twintigjarige verdediger vervolgt zijn carrière bij FC Emmen, waar hij een tweejarige verbintenis tekent met een optie voor nog een seizoen.
Gronsveld speelde sinds zijn elfde in de jeugdopleiding van Feyenoord en werd eind april 2014 beloond met een eerste profcontract van drie jaar. De verdediger sloot vorige zomer aan bij de selectie van trainer Giovanni van Bronckhorst, maar liep al in een vroeg stadium van de voorbereiding op het seizoen 2015-2016 een zware blessure op.
Feyenoord wenst Gronsveld veel succes in het vervolg van zijn carrière. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|