|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 juli 2015 - 18:36 schreef Eide het volgende:[..] 1.5 miljoen bruto. En misschien. Misschien ook niet, niet elke speler kiest voor het geld. Gelukkig niet. Maar met een fors salaris is de kans dat een topper komt natuurlijk aanmerkelijk groter. Eventueel is met premies veel op te lossen. Dat past ook in de systematiek van Ajax. Een relatief laag salaris met hoge premies indien doelstellingen behaald worden. Helaas is de werkelijkheid anders. Waar jonge spelers nog wel eens NIET voor het geld kiezen is dat bij de oudere spelers juist wel het geval. Logisch, hun voetballeven zit er bijna op dus dan moet er nog snel gecasht worden. Maar feit is dat het salarisplafond van Ajax gewoon te laag om echt goede spelers te halen. Dat moet omhoog! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 juli 2015 - 17:48 schreef Eide het volgende:[..] Hangt af van wat je afspreekt en bovenal de prestaties van Milik. Er zijn best opties te bedenken waarbij iemand als Berbatov zijn minuten maakt terwijl Milik de 1e keuze blijft. Maar het is inderdaad wel een inherent risico als je een (voormalige) topper binnen haalt. Dat is zeker waar. Aan de andere kant, het programma is dermate druk dat beide spelers aan bod zullen komen. Maar goed, wie er ook gaat komen, of niet, ik vind dat Ajax een te groot risico neemt, wanneer er geen tweede centrale spits aan de selectie wordt toegevoegd. Maar wie weet is Marc Overmars druk doende om er een te halen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Alsjeblieft niet. Bovendien is hij in Nederland teveel verbonden met Feyenoord. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee, een matige speler die simpelweg op een plek op de bank zit waar iedere andere selectie speler zou kunnen zitten die uitvalt, daar bedoel ik mee dat ik de gehele selectie beter acht dan deze speler.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 juli 2015 - 12:37 schreef f-side het volgende:weet wel een aantal spitsen hulk van zenit wil daar weg of berbatov of cardoso of di maria of bas dost ze hebben 100 miljoen om te bestaden aan een spits geef 20 miljoen uit aan een spits hahahaha, komt ie met namen die naar heel veel grote clubs kunnen, en zeker tweee zullen minimaal 50 miljoen op moeten leveren.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 juli 2015 - 18:47 schreef Brandje het volgende:[..] Helaas is de werkelijkheid anders. Waar jonge spelers nog wel eens NIET voor het geld kiezen is dat bij de oudere spelers juist wel het geval. Logisch, hun voetballeven zit er bijna op dus dan moet er nog snel gecasht worden. Maar feit is dat het salarisplafond van Ajax gewoon te laag om echt goede spelers te halen. Dat moet omhoog! Een Guardado bij PSV toont aan dat het anders kan. Ook Heitinga was bereidt aanzienlijk terug te gaan in salaris. Ze zijn er wel maar ze zijn schaars.
Daarnaast kan het salarisplafond niet omhoog. Niet tenzij Ajax aanzienlijk meer inkomsten gaat genereren. Ook het afgelopen boekjaar was er zonder incidentele inkomsten geen winst geboekt. Ajax is zelfs met het huidige plafond nog altijd niet helemaal gezond op de balans als je de incidentele inkomsten niet meerekent.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 juli 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik kreeg nog een vraag over de inkomsten. De incidentele inkomsten zijn dus inkomsten uit bijvoorbeeld Europees voetbal en transfers. Inkomsten waar je niet zomaar vanuit kan gaan voor de financiële huishouding over de langere termijn. Even worst case: als Ajax de CL mis loopt scheelt dat gewoon 15 a 20 miljoen op de balans.
Toen Ajax 20 miljoen verlies boekte in één jaar bleek dat het salarishuis niet in de hand was. Er ging veel te veel aan salarissen uit zonder dat daar inkomsten tegenover stonden. Ajax heeft toen besloten een plafond in te stellen en er voor te zorgen dat er zwarte cijfers behaald worden zonder inclusie van Europees voetbal en transfers. Die inkomsten blijven dan dus geheel over voor investeringen in de club en de selectie.
Daarom is het plafond vastgesteld op 1.5 miljoen. En verhogen trapt de jarenlange bouw naar een financieel gezonde organisatie danig in de war. Het plafond kan pas omhoog als de reguliere inkomsten ook stijgen.
Ajax heeft daar een premiestelsel tegenover gesteld. Goede prestaties leiden tot hoge premies (want de incidentele inkomsten dekken die af). Een kampioenschap levert 350.000 euro op dacht ik en zo heeft Ajax nog een aantal premies staan. Het daadwerkelijke salaris kan dus hoger liggen maar dan wel door middel van prestatiegebonden premies.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 juli 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Hebben we al een nieuwe SPITS? ? ? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
robin2
|
|
|
Voorlopig hoorik alleen Maar namen voorbij komen Maar zie ik nog weinig actie vanuit Ajax oogpunt er is toch genoeg aanbod, ik persoonlijk zou proberen mexes en berbatov te porren |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Waarom zou je Mexes willen hebben dan? Er is 1 verdediger weggegaan, en er zijn twee nieuwe aankopen voor terug gekomen, waarom dan nog een verdediger? |
|
|
|
|
robin2
|
|
|
Voorlopig hoor ik alleen Maar namen voorbij komen Maar weinig actie vanuit Ajax oogpunt. Zou inmiddels toch al wat moeten gebeuren. Of gaan ze pas weer op de laatste Transferdag iemand halen. Ik zou proberen osvaldo en mexes te halen |
|
|
|
|
robin2
|
|
|
Nou voor een extra Slot op de deur en heitinga speelt straks niet alle 34 wedstrijden dus ik zou zeggen waag een gok |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 10:31 schreef robin2 het volgende:Nou voor een extra Slot op de deur en heitinga speelt straks niet alle 34 wedstrijden dus ik zou zeggen waag een gok Kijk, jij snapt het. Een peperdure jongen erbij halen omdat we maar 10 verdedigers in de selectie hebben.. |
|
|
|
|
robin2
|
|
|
Noem je dat verdedigers ik weet niet of je ons aantal tegendoelpunten hebt gezien afgelopen seizoen dus laat die sneer Maar achterwegen bijdehandje |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 11:06 schreef robin2 het volgende:Noem je dat verdedigers ik weet niet of je ons aantal tegendoelpunten hebt gezien afgelopen seizoen dus laat die sneer Maar achterwegen bijdehandje Dat heb ik inderdaad gezien, ruim het minste aantal tegengoals van de eredivisie. Dus ja dat noem ik verdedigers.. En dat is overigens al een paar jaar zo.. En daar zijn twee nieuwe jongens aan toegevoegd en er is een zwakke schakel verdwenen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
robin2
|
|
|
je hebt gelijk jack ik liet me even gaan Maar is er al wat concreets aan de gang dat jij weet? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nee maar ik vind het wel tijd worden....weet niet wat de top aan het uitspoken is...Milik is een redelijke spits maar stel dat hij geblesseerd raakt dan heb je El Ghazi en Fisher als stand-ins...in principe zijn zij geen echte spitsen...het zou zonde zijn als je uitgeschakeld wordt in de voorronde van de C.L. want vergis je niet er zijn genoeg gerenommeerde tegenstanders....en dan kost het je geld....dus wat is slim? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 11:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:Nee maar ik vind het wel tijd worden....weet niet wat de top aan het uitspoken is...Milik is een redelijke spits maar stel dat hij geblesseerd raakt dan heb je El Ghazi en Fisher als stand-ins...in principe zijn zij geen echte spitsen...het zou zonde zijn als je uitgeschakeld wordt in de voorronde van de C.L. want vergis je niet er zijn genoeg gerenommeerde tegenstanders....en dan kost het je geld....dus wat is slim? Ik denk serieus dat je Arek Mili tekort doet door hem "een redelijke" spits te noemen. Ik vind hem nu al een goede spits, die bovendien nog jong is en dus nog veel kan leren. Ik heb het steeds gezegd hier: ik heb heel veel vertrouwen in deze jongen, ook al omdat hij zo enorm gretig is. En uitgaande van het feit dat het Ajax misschien niet lukt om een tweede spits naar Amsterdam te halen, dan denk ik dat Viktor Fisher niet misstaat in de spits. Eind van het vorige seizoen heeft hij daar een aantal prima wedstrijden gespeeld. Op links kan de Boer dan Kishna opstellen, een in mijn ogen (meestal) erg goede en creatieve speler. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 12:07 schreef Pietje het volgende:[..] Ik denk serieus dat je Arek Mili tekort doet door hem "een redelijke" spits te noemen. Ik vind hem nu al een goede spits, die bovendien nog jong is en dus nog veel kan leren. Ik heb het steeds gezegd hier: ik heb heel veel vertrouwen in deze jongen, ook al omdat hij zo enorm gretig is. En uitgaande van het feit dat het Ajax misschien niet lukt om een tweede spits naar Amsterdam te halen, dan denk ik dat Viktor Fisher niet misstaat in de spits. Eind van het vorige seizoen heeft hij daar een aantal prima wedstrijden gespeeld. Op links kan de Boer dan Kishna opstellen, een in mijn ogen (meestal) erg goede en creatieve speler. Hij moet het eerst maar eens een heel seizoen laten zien voordat ik hem echt goed ga noemen. Wat hij tot nu heeft laten zien is ook nog niet voldoende. |
|
|
|
|
robin2
|
|
|
Ajax wil toch weer mee gaan doen om de prijzen wordt gezegd? Nou dan zal je nog een goede spits moeten halen want alleen milik is te weinig. heeft nog te weinig Rendement en in de grote wedstrijden afgelopen seizoen was hij soms onzichtbaar |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 12:07 schreef Pietje het volgende:[..] Ik denk serieus dat je Arek Mili tekort doet door hem "een redelijke" spits te noemen. Ik vind hem nu al een goede spits, die bovendien nog jong is en dus nog veel kan leren. Ik heb het steeds gezegd hier: ik heb heel veel vertrouwen in deze jongen, ook al omdat hij zo enorm gretig is. En uitgaande van het feit dat het Ajax misschien niet lukt om een tweede spits naar Amsterdam te halen, dan denk ik dat Viktor Fisher niet misstaat in de spits. Eind van het vorige seizoen heeft hij daar een aantal prima wedstrijden gespeeld. Op links kan de Boer dan Kishna opstellen, een in mijn ogen (meestal) erg goede en creatieve speler. Volgens mij is die Italiaanse maffioso Riola Kishna al aan het aanbieden bij Lazio, die blijft echt niet bij Ajax mocht dat zo zijn hoop ik dat Ajax die pizzaboer niet meer toelaat in de Arena en zeer beslist geen zaken meer doen met die Maffioso. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 12:07 schreef Pietje het volgende:[..]
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 juli 2015 door nora -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 13:28 schreef nora het volgende:[..] Volgens mij is die Italiaanse maffioso Riola Kishna al aan het aanbieden bij Lazio, die blijft echt niet bij Ajax mocht dat zo zijn hoop ik dat Ajax die pizzaboer niet meer toelaat in de Arena en zeer beslist geen zaken meer doen met die Maffioso. Ach nora, dat wordt al zolang gezegd en gesuggereerd over Kishna. Ik heb Kishna toch echt horen zeggen dat hij vooralsnog bij Ajax wil blijven. We horen het wel. |
|
|
|
|
jordyw
|
|
|
Ik hoop dat hij weggaat, als het maar meer dan 3 miljoen oplevert. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: En ik hoop dat hij voorlopig nog blijft, want hij heeft aangetoond een schitterende voetballer te kunnen zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik zou het zonde vinden als een zaakwaarnemer de relatie tussen een speler en club dusdanig kan verstoren dat een vertrek aan de orde is. De Boer lijkt ook vertrouwen te hebben in Kishna gezien de aanhoudende speelminuten die Kishna kreeg vorig seizoen, veelal ten faveure van El Ghazi. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 11:06 schreef robin2 het volgende:Noem je dat verdedigers ik weet niet of je ons aantal tegendoelpunten hebt gezien afgelopen seizoen dus laat die sneer Maar achterwegen bijdehandje Hahahahahaha ik lig krom hiero!! Ik ben nuchter ja.... |
|
|
|
|
robin2
|
|
|
IK BEN BLIJ DAT JE PLEZIER HEBT!!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Tnx man, hoop dat jij het ook naar je zin hebt en houdt! |
|
|
|
|
robin2
|
|
|
ja zeker ik vermaak me prima zullen we het nou weer over voetbal hebben en wat voor spits ze moeten halen weet jij het |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 15:59 schreef robin2 het volgende:ja zeker ik vermaak me prima zullen we het nou weer over voetbal hebben en wat voor spits ze moeten halen weet jij het Ajax moet helemaal niets. Maar als ze een spits halen hoop ik op een ervaren kracht met ervaring in Duitsland of Engeland. Competities waar tempo en kracht belangrijk zijn in het spel. Ervaring als meerwaarde voor de ploeg en om Zivko op termijn niet in de weg te zitten. En dan gewoon een spits die z'n sporen heeft verdiend en bij Ajax bereidt is maximaal een wedstrijd of 15 a 20 te spelen (inclusief invalbeurten) als reserve achter Milik en daarbij z'n doelpunten mee weet te pikken. En die natuurlijk Milik kan vervangen als die geblesseerd raakt of onverhoopt toch tegenvalt.
De naam is al vaker gevallen maar een type Berbatov zeg maar. Niet eens noodzakelijk de man zelf maar de onderliggende ervaring, leeftijd en het soort speler dat het goed zou kunnen doen bij Ajax. |
|
|
|
|
robin2
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 12:49 schreef Hummel10 het volgende:[..] Hij moet het eerst maar eens een heel seizoen laten zien voordat ik hem echt goed ga noemen. Wat hij tot nu heeft laten zien is ook nog niet voldoende. Daar verschillen onze meningen dan, ik vind hem nu al goed genoeg als spits, alleen niet als aanspeelpunt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik heb zon vermoeden dat er weer een oude bekende is.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 16:04 schreef Eide het volgende:[..] Ajax moet helemaal niets. Maar als ze een spits halen hoop ik op een ervaren kracht met ervaring in Duitsland of Engeland. Competities waar tempo en kracht belangrijk zijn in het spel. Ervaring als meerwaarde voor de ploeg en om Zivko op termijn niet in de weg te zitten. En dan gewoon een spits die z'n sporen heeft verdiend en bij Ajax bereidt is maximaal een wedstrijd of 15 a 20 te spelen (inclusief invalbeurten) als reserve achter Milik en daarbij z'n doelpunten mee weet te pikken. En die natuurlijk Milik kan vervangen als die geblesseerd raakt of onverhoopt toch tegenvalt. De naam is al vaker gevallen maar een type Berbatov zeg maar. Niet eens noodzakelijk de man zelf maar de onderliggende ervaring, leeftijd en het soort speler dat het goed zou kunnen doen bij Ajax. Helemaal mee eens, Ajax moet snel een ervaren spits halen....Overigens zou Berbatov spits no.1 zijn bij mij....staat het gelijk dan de laatste 20 minuten Milik erbij!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 juli 2015 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Was ook mijn gedachte...ik wacht nog even af ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Daar lijkt het wel op. Het niveau en de soort reacties zijn weinig hoopgevend. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Laat gaan...ik heb er geen last van... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dus wij moeten het laten gaan omdat jij er geen last van hebt?? Rare theorie.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Waar maak je je druk om man...je hoeft niet te reageren... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Maar ik wel....zoals ik al zei, ik wacht nog even af |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Doe maar rustig Narreke...je ben ook geen 25 meer...hahaha... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ruim het dubbele Sjakie... |
|
|
|
|
Breijan
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 juli 2015 - 18:44 schreef Eide het volgende:[..] Streppel vind hem anders niet lastig. Winter ook niet. Wel heeft hij moeite met discipline. Dat is iets heel anders. Daarnaast is dat "lastig" ook weer zo iets wat een eigen leven is gaan leiden. Iedereen lijkt vergeten te zijn dat Siem de Jong ook lastig was (ondanks het ideale schoonzoon uiterlijk rookt en drinkt Siem stevig en mag hij graag feesten). En zo waren er wel meer. De Boer verwacht tomeloze inzet op het veld en eist dat iedereen dat uitstraalt. Dat is wat anders dan geen lastige jongens willen. FdB eist juist die discipline. Niet voor niets dat Klaassen en Veltman zo veel vertrouwen genieten. Die zijn steevast de eersten op het trainingsveld en de laatsten die vertrekken. En ik kan mij wat dat betreft wel vinden in de opstelling van De Boer. Ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand die geen lastige jongens wil Gudelj en Heitinga haalt. Ik geloof niet zo in dat verhaal. Lastig in de ogen van De Boer, niet in de mijne. Zou het echt een gebrek aan tomeloze inzet zijn? En zo ja, is dat het belangrijkst? Is het zo erg dat je soms te laat bent dat je een seizoen lang geen kans krijgt? Feit is dat Zivko geen enkele kans heeft gekregen, terwijl andere spelers wel meer dan genoeg kansen kregen. Denk aan Siggi, Andersen, Boilesen, etc. Zelfs toen Milik geblesseerd was, werd de voorkeur gegeven aan Schone. Na 10 minuten werd al duidelijk dat dat niet de beste oplossing was. In de wedstrijden moet je het laten zien, althans dat is mijn mening. En daar zijn vorig seizoen veel spelers niet in geslaagd, terwijl zij wel de kansen hebben gekregen. Maar goed, feit is dat we nu een spits kunnen gebruiken die met Milik de concurrentie aan moet gaan. Binnen de huidige selectie, ik zag het hier ook al voorbijkomen, is El Ghazi een speler die dat wel zou kunnen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 22:03 schreef Breijan het volgende:[..] Is het zo erg dat je soms te laat bent dat je een seizoen lang geen kans krijgt? Een voetballer heeft niet heel veel verplichtingen. Zo'n zwaar bestaan is het niet. Is het op tijd komen voor wedstrijdbesprekingen en trainingen dan zo'n onrealistische verwachting? Kom op zeg, dat is wel het minste dat je mag verwachten voor die paar uur per dag dat een speler moet "werken".
En wil je nu echt suggereren dat men de regels die voor iedereen gelden maar laten vieren voor een 17-jarige die nog niets heeft gepresteerd? Dat wil je zelf toch zeker ook niet of wel? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juli 2015 - 22:20 schreef Eide het volgende:[..] Een voetballer heeft niet heel veel verplichtingen. Zo'n zwaar bestaan is het niet. Is het op tijd komen voor wedstrijdbesprekingen en trainingen dan zo'n onrealistische verwachting? Kom op zeg, dat is wel het minste dat je mag verwachten voor die paar uur per dag dat een speler moet "werken". En wil je nu echt suggereren dat men de regels die voor iedereen gelden maar laten vieren voor een 17-jarige die nog niets heeft gepresteerd? Dat wil je zelf toch zeker ook niet of wel? Discipline en respect....zijn woorden uit een ver verleden Eide....wij zijn ermee opgegroeid. Mijn vader sloeg het er wel in...moest ook wel met 4 zonen Ook al ben ik het zwarte schaap....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 juli 2015 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Zijn we nu nog steeds aan het discussiëren over Zivkovic. Heeft toch afgelopen seizoen al aangetoond helemaal niet klaar te wezen voor Ajax. Werd ook toegegeven door zijn zaakwaarnemer en zijn eigen ouders die zich schaamden voor zijn gedrag! En inderdaad dien je discipline en respect te hebben en mag je op je blote knieën dankbaar zijn dat je bij zo'n prachtige club en met het magische shirt om je schouders mag voetballen. Dan moet je er godverdomme ook voor de volle 100% voor gaan en blijkbaar was dat teveel gevraagd voor Zivkovic. Hopelijk gaat het knopje bij hem nu eindelijk om en zal het uitleenbeurtje aan Willem II hem goed doen en komt hij met discipline en respect terug naar Amsterdam over een seizoen. We moeten overigens ook niet vergeten dat Zivkovic helemaal niet gehaald is voor nu, maar juist voor de toekomst! En blijkbaar heeft het iets meer tijd nodig dat Ajax dacht. |
|
|
|