BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: SPITSEN TOPIC! alleen nieuwe spitsen praat

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
jordyw
 jordyw - maandag 13 juli 2015 - 23:06   quote  deeplink  
Ik snap nog steeds niet dat mensen met relatief grote namen aankomen. Wen er maar aan, zoals de nieuwe aanwinst Amin Younes
Loetje
 Loetje - maandag 13 juli 2015 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juli 2015 - 20:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij de top van de wereld spelen overal hele goede voetballer..

Kluivert, Bergkamp Cruijff van Basten waren ook allemaal aanvallers, ik zie daar dus helemaal geen verschuiving..

En Eerlijk gezegd vind ik een Iniesta echt nog wel een stuk beter dan Suarez en Neymar hoor, maar dat terzijde..
Iniesta is in mijn inziens op Ronaldo en Messi na verreweg de beste speler. Een speler die geen fysiek nodig heeft en alles doet met slimheid. Mega snelle handelingen en altijd de vrije man vinden. Lijdt enorm weinig balverlies voor een aanvallende middenvelder. Fenomeen waar ik eerder voor ga zitten dan voor Ronaldo
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 13 juli 2015 - 23:07   quote  deeplink  
Mocht Ajax een spits gaan kopen, dan wel eens pits die wat toevoegt en past. Een spits die in de laatste 2 jaren niet heeft overtuigd waar die speelde is niet de meeste logische keuze. Dan heb ik liever dat ze iemand uit eigen stal een kans geven.
Loetje
 Loetje - maandag 13 juli 2015 - 23:09   quote  deeplink  
Moet wel van Sanogo zeggen dat hij ook niet echt de kans kreeg. Veelal invalbeurten van 5 minuten en bij Palace ook weinig bediend. Zekerheid heb je nooit.

Echter is hij wel echt sterk en technisch vaardig. Heb hem vorig jaar in de Emirates Cup tegen Benfica gezien, hij kan wel wat. Maar of hij de man is weet niemand
Loetje
 Loetje - maandag 13 juli 2015 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juli 2015 - 23:07 schreef Bobby1972 het volgende:
Mocht Ajax een spits gaan kopen, dan wel eens pits die wat toevoegt en past. Een spits die in de laatste 2 jaren niet heeft overtuigd waar die speelde is niet de meeste logische keuze. Dan heb ik liever dat ze iemand uit eigen stal een kans geven.
PRAAT NOU NIET STEEDS HETZELFDE!!!
RoodWit81
 RoodWit81 - maandag 13 juli 2015 - 23:20   quote  deeplink  
Sanogo is ook binnen lees ik net op soccernews. Wordt ook melding van gemaakt op Twitter.
RoodWit81
 RoodWit81 - maandag 13 juli 2015 - 23:23   quote  deeplink  
http://m.soccernews.nl/news/321828/Update:_Ajax_heeft_naast_Duitser_nu_ook_gewenste_spits_al_binnen

Schijnbaar is de bron de telegraaf, maar daar kan ik niets erover vinden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 13 juli 2015 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juli 2015 - 23:09 schreef Loetje het volgende:
Echter is hij wel echt sterk en technisch vaardig. Heb hem vorig jaar in de Emirates Cup tegen Benfica gezien, hij kan wel wat. Maar of hij de man is weet niemand
Hoop het met je Brabo!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 13 juli 2015 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juli 2015 - 23:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Iniesta is in mijn inziens op Ronaldo en Messi na verreweg de beste speler. Een speler die geen fysiek nodig heeft en alles doet met slimheid. Mega snelle handelingen en altijd de vrije man vinden. Lijdt enorm weinig balverlies voor een aanvallende middenvelder. Fenomeen waar ik eerder voor ga zitten dan voor Ronaldo
Ben toch nog steeds helemaal verliefd op onze eigen SUAREZ!!!!!!!!
Die trapt ze gewoon binnen....helemaal als je het niet meer verwacht....love him!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 juli 2015 door Jack Huntelaar --
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 14 juli 2015 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juli 2015 - 15:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Zou ie niet zelfs gewoon een betere speler zijn?
Betere speler denk ik (nog) niet, maar heeft absoluut potentie deze jongen. Als Milik geblesseerd raakt, dan denk ik niet dat je er echt op achteruit gaat met deze jongen. Met wat vertrouwen van de trainer en een serie wedstrijden kan hij denk ik enorm goed worden.
Breijan
 Breijan - dinsdag 14 juli 2015 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juli 2015 - 21:59 schreef RoodWit81 het volgende:

[..]

Campbell zou echt een geweldige versterking zijn. Ik dacht dat het een vleugelspeler was toch? Als ze nou met die jongen aan zouden komen dan was die teleurstelling in een klap verdwenen.

Ik twijfel nog steeds over Sanogo. Is wel een hele goede voetballer, maar ik had liever iemand als Pizarro gezien. Ik geloof wel dat Sanogo en Milik elkaar messcherp krijgen mits eerst genoemde fit en gemotiveerd blijft (die jongen wil natuurlijk ook gewoon voetballen als hij verhuurd wordt)
Was op het WK de diepste spits met Ruiz daarachter. Het feit dat Wenger vertrouwen blijft houden in Sanogo zie ik maar als een positief signaal.
Maar inderdaad met een Pizarro of een Cardozo haal je wel spitsen van een iets zwaarder kaliber in huis.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 juli 2015 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juli 2015 - 23:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ben toch nog steeds helemaal verliefd op onze eigen SUAREZ!!!!!!!!
Die trapt ze gewoon binnen....helemaal als je het niet meer verwacht....love him!!!
Is een genius! Om de doodsimpele reden dat hoe knulliger de situatie is, hoe beter hij is. Dat is iets unieks waarbij ik een identieke speler me niet kan herinneren. Echter heeft Suarez nog niet 30% van de techniek die Iniesta heeft. Sowieso is Suarez technisch niet altijd heel vaardig hoor
remco k
 remco k - dinsdag 14 juli 2015 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juli 2015 - 23:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.. Ik was altijd fan van Barca en Real. Door Ronaldo heb ik een afkeer van Real gekregen.. Barca daarentegen wint alleen maar meer aan goed gevoel.. Al vind ik het wel jammer dat de jeugd daar eigenlijk door de succes zo weinig echte kansen krijgen..

Jongens als Munir Samper, Halilovic en Bartra zijn echt toekomstige wereldtoppers..
remco k
 remco k - dinsdag 14 juli 2015 - 08:13   quote  deeplink  
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/445433/-ajax-pikt-buitenspeler-op-in-duitsland-jeugdinternational-tekent-voor-drie-jaar-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax

En een nieuwe buitenspeler binnen als dit blijkt te kloppen..
nora
 nora - dinsdag 14 juli 2015 - 08:56   quote  deeplink  
Mike Verweij is volgens mij altijd goed geinformeerd, dus nu een buitenspeler en een spits we zijn klaar.
nora
 nora - dinsdag 14 juli 2015 - 08:56   quote  deeplink  
Mike Verweij is volgens mij altijd goed geinformeerd, dus nu een buitenspeler en een spits we zijn klaar.
Eide
 Eide - dinsdag 14 juli 2015 - 09:15   quote  deeplink  
Altijd is een groot woord maar als zowel Zwartkruis (VI) als Verweij (Telegraaf) het roept maar je er wel vanuit gaan dat het klopt qua transfernieuws. Ik vind ze wel beide ontzettend sensatie gericht vwb ander nieuws. Daarin zijn ze beide vaak "te".
Brandje
 Brandje - dinsdag 14 juli 2015 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 09:15 schreef Eide het volgende:
Altijd is een groot woord maar als zowel Zwartkruis (VI) als Verweij (Telegraaf) het roept maar je er wel vanuit gaan dat het klopt qua transfernieuws. Ik vind ze wel beide ontzettend sensatie gericht vwb ander nieuws. Daarin zijn ze beide vaak "te".
Altijd ja. Kan mij niks herinneren dat hij ernaast zat. Is zeer goed ingelicht.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 juli 2015 - 10:06   quote  deeplink  
Weet alleen niet of ik erg blij moet zijn met beide aankopen maar wel snel voor mekaar deze transfers. Zeer benieuwd of we er plezier van gaan hebben die Sanogo lijkt me ook maar een houten klaas die het vooral van voorzetten moet hebben..
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 14 juli 2015 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 10:06 schreef Hummel10 het volgende:
Weet alleen niet of ik erg blij moet zijn met beide aankopen maar wel snel voor mekaar deze transfers. Zeer benieuwd of we er plezier van gaan hebben die Sanogo lijkt me ook maar een houten klaas die het vooral van voorzetten moet hebben..
Valt wel mee met die Sanogo hoor. Hij is erg bewegelijk en technisch (en fysiek sterk!). Is absoluut geen statische speler. Alleen blessure gevoelig en heeft niet veel gespeeld de laatste jaren. Als hij fit/gemotiveerd blijft dan kan hij wel verrassen denk ik. Enige wat ik jammer vind is dat het weer een "speler met potentie" is.
remco k
 remco k - dinsdag 14 juli 2015 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Huh? DIe jongen is juist heel bewegelijk met een hele goede eigen actie.
riveco
 riveco - dinsdag 14 juli 2015 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Om deze uitspraken reageer ik er al niet meer op!
scout_2
 scout_2 - dinsdag 14 juli 2015 - 11:19   quote  deeplink  
alleen jammer dat het weer een blessuregevoelige speler is !
ook nog gehuurd lijkt mij geen verstandige zet..
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 14 juli 2015 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 11:19 schreef scout_2 het volgende:
alleen jammer dat het weer een blessuregevoelige speler is !
ook nog gehuurd lijkt mij geen verstandige zet..
Top post van een topscout!
Eide
 Eide - dinsdag 14 juli 2015 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Hij heeft juist de naam een hele bewegelijke, atletische jongen te zijn met een goede balaanname en vernietigend schot. Zo wordt hij in ieder geval overal in de media getypeerd.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 14 juli 2015 - 12:43   quote  deeplink  
Er zijn 2 (jeugd) internationals bij gekomen van Frankrijk en Duitsland. Op zich dus helemaal niet verkeerd gedaan van ajax.

Ik geef beide het voordeel van de twijfel en we gaan zijn wat deze jongens ons gaan brengen. Wie weet vrijdag al misschien 1 van de 2......
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 juli 2015 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 10:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Huh? DIe jongen is juist heel bewegelijk met een hele goede eigen actie.

Dit filmpje zegt dat hij niet creatief en zwak in de passing is..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 juli 2015 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 11:01 schreef riveco het volgende:

[..]

Om deze uitspraken reageer ik er al niet meer op!
Nou en?
remco k
 remco k - dinsdag 14 juli 2015 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 12:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

[ filmpje ]

Dit filmpje zegt dat hij niet creatief en zwak in de passing is..
Ik vraag me oprecht af of jij en de makers van het filmpje, het filmpje zelf wel eens bekeken hebben..
Smeerburg
 Smeerburg - dinsdag 14 juli 2015 - 13:45   quote  deeplink  
Ziet er volgens mij prima uit. Zeer zeker geen houten klaas.Zeer bewegelijk. Volgens mij is hij technisch vaardiger dan Milik. Dat vind ik een speler die niet echt bewegelijk is.
riveco
 riveco - dinsdag 14 juli 2015 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 13:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af of jij en de makers van het filmpje, het filmpje zelf wel eens bekeken hebben..
:)
remco k
 remco k - dinsdag 14 juli 2015 - 13:47   quote  deeplink  
En die jongen zou de vervanger van Millik moeten zijn. Millik is onze eerste spits.

Ik vind het een prima deal.. Zivkovic gaat gewoon 34 wedstrijden spelen en wij hebben een prima gast achter de hand..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 juli 2015 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 13:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo een filmpje kun je van Sigthorsson ook maken..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 14 juli 2015 - 15:00   quote  deeplink  
Heel goed gehandeld deze zomer! Mag dat ook eens gezegd worden!?

Nu nog meer zin in het nieuwe seizoen!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 juli 2015 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 15:00 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Heel goed gehandeld deze zomer! Mag dat ook eens gezegd worden!?

Nu nog meer zin in het nieuwe seizoen!
En dat weet je nu al? Neemt niet weg dat ik ook naar het nieuwe seizoen uitkijk.
Voor mij zijn het twee onbekenden(Sanogo wel van gehoord maar weinig).
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 juli 2015 - 15:06   quote  deeplink  

Ok dat van Sigthorsson is niet helemaal waar haha
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 14 juli 2015 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 15:06 schreef Hummel10 het volgende:
[ filmpje ]

Ok dat van Sigthorsson is niet helemaal waar haha
Zo kan je natuurlijk ook filmpjes maken van Zlatan, Messi en Suarez.... ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 14 juli 2015 - 15:31   quote  deeplink  
Sommige ploegen kopen spelers aan de hand van een mooie geplakte video Ronald!
remco k
 remco k - dinsdag 14 juli 2015 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 14:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zo een filmpje kun je van Sigthorsson ook maken..
Rare opmerking.. Jij komt zelf met het filmpje als bewijs dat ie het niet is...
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 14 juli 2015 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 08:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.. Ik was altijd fan van Barca en Real. Door Ronaldo heb ik een afkeer van Real gekregen.. Barca daarentegen wint alleen maar meer aan goed gevoel.. Al vind ik het wel jammer dat de jeugd daar eigenlijk door de succes zo weinig echte kansen krijgen..

Jongens als Munir Samper, Halilovic en Bartra zijn echt toekomstige wereldtoppers..
Ik las dat Bartra(ag) weg kan voor z'n 12 miljoen. Wanneer dat zo is dan zitten de clubs in Engeland echt te slapen. Vrijwel elke top 4 club op misschien Chelsea na kan deze jongen zeer goed gebruiken.

Overigens zou het ook wel wat zijn voor Guardiola om hem op te pikken en de spaanse enclave bij Bayern verder uit te breiden. Kunnen spelers als Dante en de blessure gevoelige Badstuber weg.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 14 juli 2015 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 15:31 schreef Bobby1972 het volgende:
Sommige ploegen kopen spelers aan de hand van een mooie geplakte video Ronald!
Wat een mazzel dat sommige spelers die beelden ook waar maken bij hun nieuwe club, zouden er ooit nog Messi's, Zlatan's en Suarezjes bij ajax komen?

Ik heb, zo als gewoonlijk, hele hoge verwachtingen van onze club en hoop dat het er ook weer eens uit komt. We hebben zat spelers met potentie.
Mijn persoonlijke mening is dat spelers die je eigenlijk niet te veel opdrachten moet geven, te veel mee krijgen als ze het veld in gaan...

Maar we gaan het nieuwe seizoen met frisse zin tegemoet en gaan vrijdag ff naar ajax-Wolfsburg en maandag misschien ff kijken bij de open dag......
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 14 juli 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 15:40 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Wat een mazzel dat sommige spelers die beelden ook waar maken bij hun nieuwe club, zouden er ooit nog Messi's, Zlatan's en Suarezjes bij ajax komen?

Ik heb, zo als gewoonlijk, hele hoge verwachtingen van onze club en hoop dat het er ook weer eens uit komt. We hebben zat spelers met potentie.
Mijn persoonlijke mening is dat spelers die je eigenlijk niet te veel opdrachten moet geven, te veel mee krijgen als ze het veld in gaan...

Maar we gaan het nieuwe seizoen met frisse zin tegemoet en gaan vrijdag ff naar ajax-Wolfsburg en maandag misschien ff kijken bij de open dag......
Je praat nu alleen over aanvallers, maar ik denk dat Cillessen, Veltman, Klaassen en Veltman ook de top van bijvoorbeeld premier league zouden kunnen halen.

Veltman zou denk ik wel eerst een tussenstap nodig zijn bij een Southampton of West Ham.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 juli 2015 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 08:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Zeker die laatste 2. Samper twijfel ik enigszins aan. Maar dat soort gasten komen er door dit natuurlijk amper doorheen en worden eigenlijk van wonderkind gebombadeerd tot slechts een talent omdat het gewoon niet bewezen kan worden. Barta vind ik wel echte een mooie speler.

Wat betreft je afkeer naar Real kan ik enkel beamen. Ik heb gewoon zoveel haat naar die ploeg. En Ronaldo is daar absoluut de hoofdreden van. Alhoewel ik zelf wel eens denk dat Real zonder Ronaldo sterker is dan Real zonder Modric. Wat een speler zeg.

Btw over Barca, wat heeft Rakitic zich makkelijk aangepast he...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 14 juli 2015 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 17:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeker die laatste 2. Samper twijfel ik enigszins aan. Maar dat soort gasten komen er door dit natuurlijk amper doorheen en worden eigenlijk van wonderkind gebombadeerd tot slechts een talent omdat het gewoon niet bewezen kan worden. Barta vind ik wel echte een mooie speler.

Wat betreft je afkeer naar Real kan ik enkel beamen. Ik heb gewoon zoveel haat naar die ploeg. En Ronaldo is daar absoluut de hoofdreden van. Alhoewel ik zelf wel eens denk dat Real zonder Ronaldo sterker is dan Real zonder Modric. Wat een speler zeg.

Ik heb een afkeer naar Real door Cruijff...zo ging het nu eenmaal toen der tijd...en wie is Ronaldo ??
jordyw
 jordyw - dinsdag 14 juli 2015 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 15:49 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Je praat nu alleen over aanvallers, maar ik denk dat Cillessen, Veltman, Klaassen en Veltman ook de top van bijvoorbeeld premier league zouden kunnen halen.

Veltman zou denk ik wel eerst een tussenstap nodig zijn bij een Southampton of West Ham.
Schrap Veltman maar, Cillessen is een twijfelgeval
Klaassen lukt het zeker
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 juli 2015 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 15:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Rare opmerking.. Jij komt zelf met het filmpje als bewijs dat ie het niet is...
Dat was ook de grap..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 juli 2015 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 15:49 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Veltman nog niet hoor.. Engeland is veel te fysiek voor hem en vind hem op dit moment gewoon nog niet goed genoeg. Heb hogere verwachtingen voor Bazoer, Ghazi, Gudelj eventueel Milik..
remco k
 remco k - dinsdag 14 juli 2015 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 17:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die heeft zich inderdaad heel makkelijk aangepast. Daarom snap ik het aantrekken van die Turk ook totaal niet. Belachelijke aankoop die talent in de weg zit. Raffinha vind ik niet bijzonder maar ben wel fan van die blonde van wie ik de naam even kwijt ben. Ook een hele fijne speler aan de bal. Maar jongens als Messi krijgen altijd de aandacht. Terwijl ook jongens als Buquets echt bizar goed zijn.
nora
 nora - dinsdag 14 juli 2015 - 18:33   quote  deeplink  
Mijn favoriet bij Real is Modric een geweldenaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2015 door nora --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 14 juli 2015 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 - 01:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is een genius! Om de doodsimpele reden dat hoe knulliger de situatie is, hoe beter hij is. Dat is iets unieks waarbij ik een identieke speler me niet kan herinneren. Echter heeft Suarez nog niet 30% van de techniek die Iniesta heeft. Sowieso is Suarez technisch niet altijd heel vaardig hoor
Ben ik helemaal met je eens, maar hij creeert zelf wel dus zijn techniek is niet verkeerd....speelt de bal vaak door de benen van zijn tegenstander, of opzettelijk in de kluts..in het vervolg behoudt hij de bal en trapt daarna vaak uitstekend binnen...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: SPITSEN TOPIC! alleen nieuwe spitsen praat

0.0133700