|
|
Eide
|
|
|
Seizoen van de waarheid
Ik heb een hekel aan de transferperiode. Dat is die vervelende periode waar de helden van het afgelopen seizoen weggekocht worden. Die periode waar Ajax eigenlijk steevast zwakker uit komt dan dat het er in ging. Dit jaar kan dat anders zijn door het slechte voetbal van het voorgaande seizoen. En om een Cruijffiaanse uitspraak te hanteren; zo heb elk nadeel z'n voordeel. Het maakt het aanstaande seizoen wel tot een "seizoen van de waarheid".
Ajax is bij elk seizoen afhankelijk van een drietal kritieke succesfactoren....
Lees verder op Foebele.blogspot.nl!
Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 - 21:36 schreef Eide het volgende:Seizoen van de waarheidIk heb een hekel aan de transferperiode. Dat is die vervelende periode waar de helden van het afgelopen seizoen weggekocht worden. Die periode waar Ajax eigenlijk steevast zwakker uit komt dan dat het er in ging. Dit jaar kan dat anders zijn door het slechte voetbal van het voorgaande seizoen. En om een Cruijffiaanse uitspraak te hanteren; zo heb elk nadeel z'n voordeel. Het maakt het aanstaande seizoen wel tot een "seizoen van de waarheid". Ajax is bij elk seizoen afhankelijk van een drietal kritieke succesfactoren.... Lees verder op Foebele.blogspot.nl!Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom! Ik ben het met je eens....maar pleur eerst die Riola eens van het complex af....en nooit meer zaken doen met die gozer |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik kan ook niet anders dan me bij je aansluiten. Een prima column. Weinig voor voor discussie, je benoemt namelijk allemaal feiten.
Ook voor de criticasters lijkt me er geen speld tussen te krijgen.
Je laatste twee zinnen ben ik het meest benieuwd naar. Hoe gaat de Boer het doen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
jordyw
|
|
|
Er zijn en worden geen helden bij ons weggekocht, want wij hebben geen helden |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dank voor die waardevolle toevoeging.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hahahahahaha............... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: ....en jij bent van het padje |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een prima stuk en het wachten is nu op wat onze Frank er van gaat maken, ik ben wel tevreden met de selectie zoals hij er nu uitziet met de nieuwelingen er bij. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een prima stuk en het wachten is nu op wat onze Frank er van gaat maken, ik ben wel tevreden met de selectie zoals hij er nu uitziet met de nieuwelingen er bij. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 - 22:41 schreef nora het volgende:Een prima stuk en het wachten is nu op wat onze Frank er van gaat maken, ik ben wel tevreden met de selectie zoals hij er nu uitziet met de nieuwelingen er bij. Eens nora |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Mooi stuk (weer) man! Ik ben echt benieuwd hoe dit seizoen zal gaan lopen, heb er wel uitzonderlijk veel vertrouwen in dit keer!
Cheers! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 - 23:15 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Mooi stuk (weer) man! Ik ben echt benieuwd hoe dit seizoen zal gaan lopen, heb er wel uitzonderlijk veel vertrouwen in dit keer! Cheers! Prut pik |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Yellelleleee ouwe...ik sta op scherp....sorry |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Als je dan ook maar MET scherp schiet pik!
Ik ga maffen! Rustig aan he! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 - 23:21 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Als je dan ook maar MET scherp schiet pik! Ik ga maffen! Rustig aan he! Slaap lekker Hooli |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
prima stuk, ik kan daar weinig over zeggen.
overigens is 6 miljoen niet veel, is niet het bedrag dat de reserves word aangesproken. niet dat ik dat wil, overigens maar om nou te zeggen dat ze van beleid zijn veranderd nee.
dat ajax meer spaarde was om reserves aan te vullen, want dat was en is nodig voor de verbouwing/verplaatsing van de toekomst. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Uiteindelijk weten we nog altijd niet waarom Ajax zoveel liquide middelen heeft. Dat zou bij de volgende aandeelhouders vergadering duidelijk moeten gaan worden. Dat is dus eind oktober of begin november. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 - 22:06 schreef remco k het volgende:Ik kan ook niet anders dan me bij je aansluiten. Een prima column. Weinig voor voor discussie, je benoemt namelijk allemaal feiten. Ook voor de criticasters lijkt me er geen speld tussen te krijgen. Je laatste twee zinnen ben ik het meest benieuwd naar. Hoe gaat de Boer het doen Nou die speld is er zeker wel tussen te krijgen hoor.. De transferperiode is nog lang niet gesloten. Ook speel je voor het einde van die periode nog voorrondes Champions League. Daarbij staat Cillissen nog op het lijstje bij onze vriend van Gaal. Dit is toch een transfer die ons direct verzwakt.
Verder prima stukje de aankopen kun je in ieder geval redelijk tot goed noemen al waren veel mensen hier sceptisch over Heitinga en Gudelj. Laten dit nou de transfers zijn waar ik de meeste vertrouwen in hebt. Sanogo en Youness moet ik eerst nog maar even aan het werk zien. Hopelijk kunnen we starten met de huidige selectie want die is een stuk sterker dan vorig seizoen.
De bal ligt nu bij Frank en de jongens zelf zij kunnen er een mooi seizoen van maken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik heb mij heel bewust niet uitgesproken over de (vermeende) kwaliteiten van de aangetrokken spelers. Dat was voor dit stuk niet relevant. Veel relevanter is dat FdB alle versterkingen heeft gekregen waarover hij zich heeft gerept. Wat er nu staat zou dus, minus 1 middenvelder, moeten zijn wat FdB als selectie wil hebben. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Mooi stuk Eide, ik denk ook dat Trustful een lekkere aanwinst kan zijn ( teminste iemand die een eigen inbreng heeft ) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 05:23 schreef Eide het volgende:Uiteindelijk weten we nog altijd niet waarom Ajax zoveel liquide middelen heeft. Dat zou bij de volgende aandeelhouders vergadering duidelijk moeten gaan worden. Dat is dus eind oktober of begin november. Ik denk dat zelfs dan het nog niet duidelijk is of word. Omdat het toch van de gemeente en van andere grondbezitters afhangt(lees ns beheer)
In ieder geval is het wel duidelijk dat Ajax iets moet aan de toekomst accommodatie, lees de berichten daarover. Dat gaat veel geld kosten. Ik denk dat de reden is waarom Ajax zoveel geld op de bank wilden hebben. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Volgens mij was het Theo van Duivenbode die vorig jaar aangaf dat Ajax bij de volgende AVA een plan van aanpak ging presenteren vwb investeringen met de huidige liquide middelen.
Er zijn inderdaad plannen de Toekomst te slopen en dan naast de ArenA en Ziggo Dome een nieuw complex weg te zetten maar hoe concreet dat is weet ik niet. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
De gemeente zou ook een keer naar buiten komen met de plannen. Dat is tot op heden ook nog niet gebeurd. En de volgorde is toch echt dat eerst de gemeente naar buiten moet komen met die plannen.
Zo lang dat niet gebeurd, schuift ajax de plannen denk ik ook voor zich uit.
Natuurlijk wil ajax zo snel mogelijk actie ondernemen.
Maar we zullen zien.
Overigens kan van duivenbode wel zeggen dat de toekomst ooit een keer moet worden vernieuwd. de vraag wanneer de verbouwing en mogelijke verplaatsing gaat gebeuren, dat hij daar op dit moment nog geen antwoord op heeft. Overigens kan je wel de plannen laten zien van hoe de toekomst erin de toekomst uit komt te zien. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 07:20 schreef Hummel10 het volgende:[..] Nou die speld is er zeker wel tussen te krijgen hoor.. De transferperiode is nog lang niet gesloten. Ook speel je voor het einde van die periode nog voorrondes Champions League. Daarbij staat Cillissen nog op het lijstje bij onze vriend van Gaal. Dit is toch een transfer die ons direct verzwakt. Verder prima stukje de aankopen kun je in ieder geval redelijk tot goed noemen al waren veel mensen hier sceptisch over Heitinga en Gudelj. Laten dit nou de transfers zijn waar ik de meeste vertrouwen in hebt. Sanogo en Youness moet ik eerst nog maar even aan het werk zien. Hopelijk kunnen we starten met de huidige selectie want die is een stuk sterker dan vorig seizoen. De bal ligt nu bij Frank en de jongens zelf zij kunnen er een mooi seizoen van maken. Je zegt dat er wel degelijk een speld tussen te krijgen is, om vervolgens met "Als" argumenten te komen..
Sorry hoor, maar dan begrijp je vrij weinig van de opmerking dat er geen speld tussen te krijgen is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 12:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:De gemeente zou ook een keer naar buiten komen met de plannen. Dat is tot op heden ook nog niet gebeurd. En de volgorde is toch echt dat eerst de gemeente naar buiten moet komen met die plannen. Zo lang dat niet gebeurd, schuift ajax de plannen denk ik ook voor zich uit. Natuurlijk wil ajax zo snel mogelijk actie ondernemen. Maar we zullen zien. Overigens kan van duivenbode wel zeggen dat de toekomst ooit een keer moet worden vernieuwd. de vraag wanneer de verbouwing en mogelijke verplaatsing gaat gebeuren, dat hij daar op dit moment nog geen antwoord op heeft. Overigens kan je wel de plannen laten zien van hoe de toekomst erin de toekomst uit komt te zien. Die twee kunnen natuurlijk gewoon los van elkaar staan. De gemeente hoeft haar plannen niet poenbaar te maken voor dat Ajax dat doet.
In de pratijk gaat het in de bouw 9 van de 10 keer namelijk niet op die manier..
In de praktijk geven gemeente en de betreffende partij vorm aan een plan, en presenteren dat gezamelijk. Sterker nog, vaak wordt dat pas gepresenteerd nadat de aanbestedingen al geweest zijn.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 - 23:15 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Mooi stuk (weer) man! Ik ben echt benieuwd hoe dit seizoen zal gaan lopen, heb er wel uitzonderlijk veel vertrouwen in dit keer! Cheers! Hahaha, we hebben elk seizoen ontzettend veel vertrouwen in onze club. Het is alleen jammer dat het er niet altijd uit komt...... ;-) |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Bij Ajax wordt er nu eenmaal meer verwacht. Zowel van spelers als van de mensen die bij Ajax werken. En alles wordt gewikt en gewogen. Wat verwachten de supporters bij Ajax? Aantrekkelijk voetbal en resultaten die pass bij Ajax.
Niemand van ons kan op dit moment exact inschatten of de gehaalde spelers voldoende brengen om Ajax opnieuw een aantrekkelijkere speelwijze en beter resultaten zal geven.
Maar dat neemt niet weg dat Ajax niet nog een jaar aan haar supporters een matig spel en matige resultaten kan voorschotelen. Want dan is er echt een oorzaak dat Ajax niet verder komt. Dan moet je kritisch durven zijn om de oorzaken daarvoor aan de kaart te stellen.
Over 2 weken begint het seizoen reeds voor Ajax. Zowel de spelers als de staf zal moeten laten zien dat ze Ajax waardig zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 12:24 schreef remco k het volgende:[..] Die twee kunnen natuurlijk gewoon los van elkaar staan. De gemeente hoeft haar plannen niet poenbaar te maken voor dat Ajax dat doet. In de pratijk gaat het in de bouw 9 van de 10 keer namelijk niet op die manier.. In de praktijk geven gemeente en de betreffende partij vorm aan een plan, en presenteren dat gezamelijk. Sterker nog, vaak wordt dat pas gepresenteerd nadat de aanbestedingen al geweest zijn.. Lijkt mij logisch dat Ajax wel moet weten waar ze de nieuwe/verbouwde toekomst gaan neerzetten. Het heeft niet zo veel zin dat Ajax net een nieuwe toekomst heeft en vervolgens weer weg moet.
Dus gemeente moet bepalen waar ze Ajax willen hebben.
In de plannen van de gemeente is er ruimte voor Ajax en de gemeente weet nog niet waar ze Ajax precies willen hebben. Lijkt mij dat dat eerst duidelijk moet worden. En Ajax bepaald niet waar ze mogen bouwen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Maar dat hele proces wordt normaliter wel gezamenlijk aangelopen, zeker bij een grote partner als Ajax waar de gemeente ook allerlei andere belangen bij heeft. Parool kwam in mei van dit jaar met dit artikel. Nu is zoiets geen concreet plan maar een concept. Maar mogelijk dat hier op de eerstvolgende AVA meer over komt, indien Ajax van plan blijkt te zijn de miljoenen aan te wenden voor een nieuw hypermodern trainingscomplex.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 juli 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 13:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Lijkt mij logisch dat Ajax wel moet weten waar ze de nieuwe/verbouwde toekomst gaan neerzetten. Het heeft niet zo veel zin dat Ajax net een nieuwe toekomst heeft en vervolgens weer weg moet. Dus gemeente moet bepalen waar ze Ajax willen hebben. In de plannen van de gemeente is er ruimte voor Ajax en de gemeente weet nog niet waar ze Ajax precies willen hebben. Lijkt mij dat dat eerst duidelijk moet worden. En Ajax bepaald niet waar ze mogen bouwen. Er staat nergens dat de gemeente dat niet eerst in samenspraak moet bepalen, een speler als Ajax zet je niet even ergens neer, dat gaat in samenspraak met de club..
Maar de gemeente hoeft die plannen niet openbaar te maken alvorens Ajax haar plannen kan presenteren. Nogmaals, in de praktijk is het juist een Ajax die dit naar buiten brengt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 13:54 schreef Eide het volgende:Maar dat hele proces wordt normaliter wel gezamenlijk aangelopen, zeker bij een grote partner als Ajax waar de gemeente ook allerlei andere belangen bij heeft. Parool kwam in mei van dit jaar met dit artikel. Nu is zoiets geen concreet plan maar een concept maar mogelijk dat hier op de eerstvolgende AVA meer over komt, indien Ajax van plan blijkt te zijn de miljoenen aan te wenden voor een nieuw hypermodern trainingscomplex. Juist, en zo werkt het dus in de praktijk.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 13:54 schreef Eide het volgende:Maar dat hele proces wordt normaliter wel gezamenlijk aangelopen, zeker bij een grote partner als Ajax waar de gemeente ook allerlei andere belangen bij heeft. Parool kwam in mei van dit jaar met dit artikel. Nu is zoiets geen concreet plan maar een concept maar mogelijk dat hier op de eerstvolgende AVA meer over komt, indien Ajax van plan blijkt te zijn de miljoenen aan te wenden voor een nieuw hypermodern trainingscomplex. Natuurlijk gaat dat in samenspraak. Natuurlijk heeft Ajax ook zo ze eisen en wensen. Zo zijn er nog wel meer partijen die daar over meebeslissen.
zelfs het naar buiten brengen van deze plannen zullen in samenspraak gaan.
Zolang de gemeente niks doet, kan Ajax ook niks doen.
Het eerste wat naar buiten zou komen is een gezamenlijke persbericht. Waar alle partijen aan meedoen.
Dat kan pas als de gemeente raad met de plannen mee instemmen.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
En de plannen voor het verhuizen van de toekomst is toch echt een onderdeel van de plannen van de gemeente. Wellicht dat Ajax dat zelf ook graag ziet gebeuren.
Als de gemeente het gezamenlijk naar buiten wil brengen dan gaat dat gebeuren. Gemeente geeft toch echt eerst de vergunning af voor de bouw van een nieuw complex.
Hoe het went of keert de bal ligt bij de gemeente, maar je speelt samen een potje voetbal. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Natuurlijk wel. Ajax kan separaat van de gemeente een concept plan ontwikkelen. Het gras groeit van onder. Uiteindelijk is altijd toestemming van de gemeente nodig maar Ajax is op geen enkele wijze afhankelijk van de gemeente voor het ontwikkelen van concepten. En visa versa trouwens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 14:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:En de plannen voor het verhuizen van de toekomst is toch echt een onderdeel van de plannen van de gemeente. Wellicht dat Ajax dat zelf ook graag ziet gebeuren. Als de gemeente het gezamenlijk naar buiten wil brengen dan gaat dat gebeuren. Gemeente geeft toch echt eerst de vergunning af voor de bouw van een nieuw complex. Hoe het went of keert de bal ligt bij de gemeente, maar je speelt samen een potje voetbal. Onzin kerel, er worden zoveel plannen naar buiten gebracht en gepresenteerd voordat de vergunningen er zijn..
Daar heb ik dagelijks mee te maken.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 14:44 schreef Eide het volgende:[..] Natuurlijk wel. Ajax kan separaat van de gemeente een concept plan ontwikkelen. Het gras groeit van onder. Uiteindelijk is altijd toestemming van de gemeente nodig maar Ajax is op geen enkele wijze afhankelijk van de gemeente voor het ontwikkelen van concepten. En visa versa trouwens. Concept zullen ze allang hebben. De plannen van de gemeente zijn al vrij oud, zo 4 a 5 jaar. Lijkt mij genoeg de tijd hebben om een concept te hebben.
Hebben ze waarschijnlijk al in gediend bij de gemeente. Gemeente weet namelijk in de plannen al hoe groot het ongeveer moet worden. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 14:55 schreef remco k het volgende:[..] Onzin kerel, er worden zoveel plannen naar buiten gebracht en gepresenteerd voordat de vergunningen er zijn.. Daar heb ik dagelijks mee te maken.. ja, als de vergunningen een formaliteit zijn.
Als ze echt afzonderlijk zou werken, waarom is Ajax dan nog niet begonnen? Waarom duurt het dan zo lang voordat ajax iets naar buiten brengt? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 16:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ja, als de vergunningen een formaliteit zijn. Als ze echt afzonderlijk zou werken, waarom is Ajax dan nog niet begonnen? Waarom duurt het dan zo lang voordat ajax iets naar buiten brengt? Nee hoor, ook als de vergunning een lastig verhaal kan worden..
Heel vaak worden juist de reacties op die presentaties van de plannen gebruikt als leverage op de gemeeentes..
En nogmaals, hier heb ik dagelijks mee te maken.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 16:50 schreef remco k het volgende:[..] Nee hoor, ook als de vergunning een lastig verhaal kan worden.. Heel vaak worden juist de reacties op die presentaties van de plannen gebruikt als leverage op de gemeeentes.. En nogmaals, hier heb ik dagelijks mee te maken.. Waarom duurt het dan zo lang voordat Ajax zijn plannen bekend maakt?
Edit: Als je het niet lang vind duren, dat zou ik raar vinden. John Jaakke had het al over de mogelijke plannen en wensen over een Ajax city. Datum 2007.
Een beurs genoteerd bedrijf komt pas met plannen als het echt concreet word
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 juli 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Volgens mij kan je niet iets bouwen op een stuk grond wat niet van jou is.
De grond waar Ajax ajaxcity willen bouwen is van de gemeente ouder-amstel. Zolang de gemeente niets beslist over hun plannen dan ziet er ook niet naar uit dat Ajax die grond kan kopen en de grond onder de toekomst kan verkopen.
Zolang het niet zeker is dat Ajax daar kan bouwen, zullen ze ook niets zeggen dat ze daar ook gaan bouwen. Zolang je niet weet waar het komt weet je eigenlijk vrijwel niets.
Dat Ajax zoiets wil dat is al genoeg in de media verschenen.
Op zo'n aandeelhoudersvergadering word er toch gevraagd naar details, als je die niet hebt dan kan je beter gewoon je mond houden.
Overigens zijn de plannen van de gemeente ook ongeveer even oud.
Waarom het zolang duurt heeft waarschijnlijk te maken met de crisis. Die is nu over, of vrijwel bijna over.
Dus tijd om actie te ondernemen |
|
|
|
|
RUKBOOR
|
|
|
Ajax draagt het lijk van Achilles het slagveld af. Zwartfigurige amfoor, Vulci (Italië), 510-500 v.Chr., h. 41,6 cm Nu komt het door de Griekse crisis dat het zo lang duurt, maar ik hoop niet dat het zo afloopt ; De Griekse held Ajax stond bekend om zijn grote kracht en moed. Hij vocht mee in de Trojaanse oorlog, maar ondanks zijn heldendaden in de strijd liep het uiteindelijk toch slecht met hem af: hij pleegde zelfmoord.
En dit is niet verzonnen, maar de realiteit !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 juli 2015 door RUKBOOR -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 20:35 schreef RUKBOOR het volgende:Ajax draagt het lijk van Achilles het slagveld af. Zwartfigurige amfoor, Vulci (Italië), 510-500 v.Chr., h. 41,6 cm Nu komt het door de Griekse crisis dat het zo lang duurt, maar ik hoop niet dat het zo afloopt ; De Griekse held Ajax stond bekend om zijn grote kracht en moed. Hij vocht mee in de Trojaanse oorlog, maar ondanks zijn heldendaden in de strijd liep het uiteindelijk toch slecht met hem af: hij pleegde zelfmoord. En dit is niet verzonnen, maar de realiteit ! Ik durf wel te stellen dat de Griekse mythologie geen realiteit was hoor ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En Ajax City was een megalomaan project waar een soort Ajax thematerrein rond de Arena moest verschijnen met dependances in de stad zelf. Dat willen we echt niet, daar heeft Ajax ook niets aan. Gewoon een modern trainingscomplex wat geheel geinstrumenteerd is en waar de dames, Jong Ajax en de jeugd voldoende velden ter beschikking hebben in plaats van het beschamende knollenveld van afgelopen seizoen wat de naam hoofdveld droeg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 19:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Waarom duurt het dan zo lang voordat Ajax zijn plannen bekend maakt? Edit: Als je het niet lang vind duren, dat zou ik raar vinden. John Jaakke had het al over de mogelijke plannen en wensen over een Ajax city. Datum 2007. Een beurs genoteerd bedrijf komt pas met plannen als het echt concreet word Ajax heeft afgelopen jaar aangegeven er in de loop van dit jaar mee te komen, en dan heb ik het over het plan wat er met dit geld moet gaan gebeuren.. Dus nee ik vind het niet lang duren... Ik gok dat dit namelijk op de ALV zal gebeuren.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Goed stuk Eide. En precies wat andere al aangeven, feiten en geen speld tussen te krijgen |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 21:17 schreef remco k het volgende:[..] Ajax heeft afgelopen jaar aangegeven er in de loop van dit jaar mee te komen, en dan heb ik het over het plan wat er met dit geld moet gaan gebeuren.. Dus nee ik vind het niet lang duren... Ik gok dat dit namelijk op de ALV zal gebeuren.. Ja, het verbouwen van de toekomst. Dat gaat met het geld gebeuren. Met de koop van de aandelen van de Arena.
dat is voor mij geen nieuws, alleen ik wil de details weten, maar dat zullen we dan nog niet weten. Daarvoor is het volgens mij te vroeg voor. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 15 juli 2015 - 20:35 schreef RUKBOOR het volgende:Ajax draagt het lijk van Achilles het slagveld af. Zwartfigurige amfoor, Vulci (Italië), 510-500 v.Chr., h. 41,6 cm Nu komt het door de Griekse crisis dat het zo lang duurt, maar ik hoop niet dat het zo afloopt ; De Griekse held Ajax stond bekend om zijn grote kracht en moed. Hij vocht mee in de Trojaanse oorlog, maar ondanks zijn heldendaden in de strijd liep het uiteindelijk toch slecht met hem af: hij pleegde zelfmoord. En dit is niet verzonnen, maar de realiteit ! Misschien een idee ! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wel heel interessant maar niet door te komen.....ik ben afgehaakt |
|
|
|