BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: COLUMN; Overmars doet het zo slecht nog niet

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 16 juli 2015 - 16:05   quote  deeplink  
COLUMN - Yaya Sanogo is komend seizoen de spits van Ajax, Mitchell Dijks is teruggehaald en Johnny Heitinga moet voor de nodige ervaring zorgen. De komst van dit drietal doet ernstig denken aan de stappen in aanloop naar het gouden Ajax van 1995. De waarde van technisch directeur Marc Overmars lijkt dan ook eindelijk zichtbaar.

In de vluchtige voetbalwereld is het vaak lastig om een maand vooruit te kijken, laat staan een jaar. Bij Ajax begint inmiddels toch wel duidelijk te worden dat er op sommige facetten gedurfd wordt om wel het vizier op de toekomst te richten. Richairo Zivkovic werd een jaar geleden overgenomen van FC Groningen. Toen het seizoen eenmaal begon was er veel gemor waarom de jonge aanvaller bij Jong Ajax liep te ballen. Blijkbaar was er door velen bij de komst van Zivkovic over een belangrijke alinea heen gelezen. De spits zou het seizoen beginnen bij Jong Ajax, zo was ook met hem besproken.

Patrick Kluivert in de dop

Toen het eenmaal daadwerkelijk zo was dat Zivkovic op maandag- en vrijdagavond liep te ballen tegen Almere City en Helmond Sport viel hem dat zwaar. Hij liep niet altijd in het gareel en een werd bij Oranje onder-19 zelfs weggestuurd. Het leverde hem uitbranders op van Frank de Boer, maar geen speeltijd. Uiteindelijk scoorde Zivkovic in de Jupiler League achttien keer. Is hij klaar om de eerste spits van Ajax te worden? Nee. Is dat vreemd? Sinds Patrick Kluivert is er geen spits van achttien jaar meer geweest die zomaar even deze zware taak op zich wist te nemen ( en zich als tiener door de aandacht ook nog wel eens buiten het veld vergaloppeerde).

Het besluit van Ajax om Zivkovic nog een jaar te laten rijpen is dan ook logisch. In Amsterdam werd ondertussen Yaya Sanogo gehuurd van Arsenal. Het huren van een spits is op dit moment de ideale optie. Breekt Zivkovic door, dan staat er volgend seizoen niemand in zijn weg. Ondertussen lijkt met name het fysiek van Sanogo, een type Patrick Kluivert, in de Eredivisie een garantie voor succes. Kijk maar naar de succesvolle spitsen in de afgelopen jaren, zodra ze fysiek sterk staan beginnen de verdedigers in Nederland al te wenen. In de afgelopen jaren bleken huurlingen Cuenca en Bojan Krcic geen voltreffers. Los van het uiteindelijke resultaat, Overmars slaagde er wel in om met FC Barcelona zaken te doen. Zijn netwerk als speler blijkt dan ook veel waard. Eén belletje de afgelopen week naar Arsène Wenger was voldoende om Sanogo los te weken.

Paralel met 1995

Zo voelde hij zich ook niet te groot om Mitchell Dijks terug te halen van Willem II. Dijks gaf deze zomer eerlijk toe dat hij niet voor honderd procent voor zijn sport leefde. Het ging hem in de jeugd van Ajax te makkelijk af en gooide er met zijn pet naar. Dat hij weg werd gestuurd was terecht, zo constateerde hij zelf ook. Het kwartje is gevallen bij Dijks en hij is nu terug. Mede doordat Overmars een terugkoopclausule had opgenomen in de deal. Herkennen we deze transfer uit het verleden? Michael Reiziger werd ooit ook weggestuurd door Ajax, om terug te worden gehaald van FC Groningen. En is er nog een parallel te trekken met gouden Ajax uit 1995? Johnny Heitinga als de Frank Rijkaard van zijn generatie. Wie weet

Zo vallen er steeds meer puzzelstukjes op zijn plaats bij Ajax, waarbij Marc Overmars zijn waarde bewijst als technisch directeur van Ajax. Zijn bijnaam in de afgelopen jaren was Marc Netto en ook nu heeft hij aardig weten te besparen. Het huren van een spits is misschien maar tijdelijk, een sloot geld uitgeven aan een spits die flopt is een harder gelag. Door de clausule is Dijks voor een schijntje terug in de Arena en Heitinga brengt de gewenste ervaring. En dat ook nog eens gratis.

(Bron: Soccernews.nl)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 juli 2015 door Loetje --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 16 juli 2015 - 16:13   quote  deeplink  
Soccerbraak...weer die superlatieven....ik kan daar helemaal niets mee....bladvulling en gelul in de ruimte
Ach die journalist staat ook op de payroll....knal met wat naar buiten.

Dan lees ik toch liever Eide, komt vanuit het hart en club liefde
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 16 juli 2015 - 16:22   quote  deeplink  
Laten voor het gemak even alle miskopen buiten beeld die niet in het ideaalbeeld passen.
Pietje
 Pietje - donderdag 16 juli 2015 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 16:22 schreef NatjosFC het volgende:
Laten voor het gemak even alle miskopen buiten beeld die niet in het ideaalbeeld passen.
Natuurlijk heeft Overmars ook een aantal fouten gemaakt. Maar over het algemeen ben ik van mening, dat hij het zeer goed gedaan heeft met bijvoorbeeld het binden van al die jonge talenten.
Loetje
 Loetje - donderdag 16 juli 2015 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 16:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft Overmars ook een aantal fouten gemaakt. Maar over het algemeen ben ik van mening, dat hij het zeer goed gedaan heeft met bijvoorbeeld het binden van al die jonge talenten.
En volgens mij zijn we gezonder dan ooit tevoren
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 16 juli 2015 - 16:27   quote  deeplink  
quote:

[..]

Als die jonge talenten al jaren bij Ajax ballen is dat toch niet zo moeilijk Pietje....dat kunnen jij en ik ook
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 16 juli 2015 - 16:30   quote  deeplink  
quote:

[..]

Waarvan er uiteindelijk ook heel veel niet goed genoeg zijn. Meleg wordt bijvoorbeeld afgeschreven door Cambuur en Andersen laat tot dus ver ook niet bijster veel zien.

Maar goed als Muric en Cerny zo goed zijn als beweerd wordt is alles goed natuurlijk.
Pietje
 Pietje - donderdag 16 juli 2015 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 16:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

En volgens mij zijn we gezonder dan ooit tevoren
Absoluut Loetje!
Pietje
 Pietje - donderdag 16 juli 2015 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 16:27 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Als die jonge talenten al jaren bij Ajax ballen is dat toch niet zo moeilijk Pietje....dat kunnen jij en ik ook
Maar voor hetzelfde geld, liet hij ze lopen. Er is snel en adequaat door Overmars gehandeld. Een compliment waard in mijn ogen.
nora
 nora - donderdag 16 juli 2015 - 16:44   quote  deeplink  
Ja en talenten zijn en blijven altijd een gok of ze doorbreken,als je er 10 een contract geeft mag je blij zijn als er 3 echt doorbreken in Ajax 1. De meeste vallen door de mand bij de senioren en kunnen de dicipline en de mentale druk van de ned/top niet aan en verdwijnen naar de sub of de staartclubs. Maar als je ze geen contract geeft en ze ontwikkelen zich heel goed dan plukt een ander de vruchten van deze jongen en is Ajax (Marc) een lul,dus het lijkt allemaal zo makkelijk maar een td zal altijd miskleums op zijn cv hebben.Ik vind dat Marc het niet slecht heeft gedaan en ja het kan altijd beter zeggen wij maar het is moeilijk.
Loetje
 Loetje - donderdag 16 juli 2015 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 16:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar voor hetzelfde geld, liet hij ze lopen. Er is snel en adequaat door Overmars gehandeld. Een compliment waard in mijn ogen.
Zeker. Alleen kan hij nog wat werken aan de ideale mix. Maar al met al, ik heb me kritische punten waar ik me vaak zat over uit laat. Maar over het algemeen ben ik tevreden.

Niet alle problemen liggen specifiek alleen bij Ajax maar echt in heel Nederland he.
Loetje
 Loetje - donderdag 16 juli 2015 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 16:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Was dubbel. Sorry

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 juli 2015 door Loetje --
Loetje
 Loetje - donderdag 16 juli 2015 - 16:53   quote  deeplink  
Even iets anders, doe Younes, is die er nou al eigenlijk? Overal lees je dat die is aangetrokken maar via de Ajax app zie ik er nog steeds niks van
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 16 juli 2015 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 16:53 schreef Loetje het volgende:
Even iets anders, doe Younes, is die er nou al eigenlijk? Overal lees je dat die is aangetrokken maar via de Ajax app zie ik er nog steeds niks van
Ik denk dat hij wordt gepresenteerd na het trainingskamp, dan kan mooi met Frank en Marc op de foto met een shirt in zijn hand.
nora
 nora - donderdag 16 juli 2015 - 17:11   quote  deeplink  
Younes en Sonogo zullen denk ik morgen worden gepresenteerd dan zijn ze allemaal weer aanwezig in Amsterdam.
nora
 nora - donderdag 16 juli 2015 - 17:11   quote  deeplink  
Younes en Sonogo zullen denk ik morgen worden gepresenteerd dan zijn ze allemaal weer aanwezig in Amsterdam.
Brandje
 Brandje - donderdag 16 juli 2015 - 17:16   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik vind dat persoonlijk niet heel bijzonder. Is zijn werk en ik denk dat een Jonk eerder bepaald wie een contract verdiend en niet Overmars maar dat weet ik niet zeker.
Loetje
 Loetje - donderdag 16 juli 2015 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 17:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik vind dat persoonlijk niet heel bijzonder. Is zijn werk en ik denk dat een Jonk eerder bepaald wie een contract verdiend en niet Overmars maar dat weet ik niet zeker.
Ongetwijfeld. Jonk koppelt alles door
Loetje
 Loetje - donderdag 16 juli 2015 - 18:01   quote  deeplink  
Vind dat we best een aardige selectie hebben waar je op veel manieren mee kunt spelen. Ik mag dat wel
remco k
 remco k - donderdag 16 juli 2015 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 16:30 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Waarvan er uiteindelijk ook heel veel niet goed genoeg zijn. Meleg wordt bijvoorbeeld afgeschreven door Cambuur en Andersen laat tot dus ver ook niet bijster veel zien.

Maar goed als Muric en Cerny zo goed zijn als beweerd wordt is alles goed natuurlijk.
Je moet bij die spelers ervan uit gaan dat er een stuk of twee à drie van de tien het eerste halen. Dan doe je het gewoon prima en verdien je het zeker terug.
remco k
 remco k - donderdag 16 juli 2015 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 16:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeker. Alleen kan hij nog wat werken aan de ideale mix. Maar al met al, ik heb me kritische punten waar ik me vaak zat over uit laat. Maar over het algemeen ben ik tevreden.

Niet alle problemen liggen specifiek alleen bij Ajax maar echt in heel Nederland he.
Dat is helemaal waar. En wat men niet moet vergeten. Is dat overmars niet voor alles waar hij mee bezig is ook volledig voor verantwoordelijk is. Is hij de persoon die de spelers uitkiest die gekocht moeten worden? Dat denk ik namelijk niet. De bedragen die hij betaald en de inkomende transfersommen zijn naar mijn mening meer dan prima te noemen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 16 juli 2015 - 20:01   quote  deeplink  
" Yaya Sanogo is komend seizoen de spits van Ajax, Mitchell Dijks is teruggehaald en Johnny Heitinga moet voor de nodige ervaring zorgen. De komst van dit drietal doet ernstig denken aan de stappen in aanloop naar het gouden Ajax van 1995. De waarde van technisch directeur Marc Overmars lijkt dan ook eindelijk zichtbaar."

Ten eerste weet je niet of hij eerste spits is. Hiermee ben je te voorbarig. Je kunt dit niet vergelijken met 95. En je doet nu net of Overmars dit alleen bewerkstelligd heeft. Je kunt los hiervan nog niks zeggen over resultaten. Hoe kun je nu al weten dat het een succes wordt?

" In de afgelopen jaren bleken huurlingen Cuenca en Bojan Krcic geen voltreffers. Los van het uiteindelijke resultaat, Overmars slaagde er wel in om met FC Barcelona zaken te doen. Zijn netwerk als speler blijkt dan ook veel waard. Eén belletje de afgelopen week naar Arsène Wenger was voldoende om Sanogo los te weken."

Het gaat om resultaat en ze hebben helaas te weinig gebracht. Dan doet het er niet toe of er met Barcelona contact is gelegd.

"Zo vallen er steeds meer puzzelstukjes op zijn plaats bij Ajax, waarbij Marc Overmars zijn waarde bewijst als technisch directeur van Ajax. Zijn bijnaam in de afgelopen jaren was Marc Netto en ook nu heeft hij aardig weten te besparen. Het huren van een spits is misschien maar tijdelijk, een sloot geld uitgeven aan een spits die flopt is een harder gelag. Door de clausule is Dijks voor een schijntje terug in de Arena en Heitinga brengt de gewenste ervaring. En dat ook nog eens gratis."

Wat een waanzin dit stuk, dit heeft niks te maken met feiten en de werkelijkheid. We moeten nog beginnen en net of Overmars wereldsterren heeft binnengehaald.

We gaan over 2 weken wel eens zien of Ajax er goed voorstaat en de juiste mensen heeft aangetrokken. De uiteindelijke resultaten vertellen pas hoe Ajax ervoor staat!
Eide
 Eide - donderdag 16 juli 2015 - 20:16   quote  deeplink  
Bobby, waarom, als dit allemaal voorbarig is en Overmars het niet alleen doet, spiegel jij al je kritiek dan wel elke keer weer op Overmars met daaraan verbonden meteen conclusies voor de toekomst? Nu doet een columnist hetzelfde maar dan in positieve zin en brand je dat tot op het bot af. Ik persoonlijk in dit stuk wat overeenkomsten met hoe jij zelf ook steeds reageert...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 juli 2015 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 16 juli 2015 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 20:01 schreef Bobby1972 het volgende:
" Yaya Sanogo is komend seizoen de spits van Ajax, Mitchell Dijks is teruggehaald en Johnny Heitinga moet voor de nodige ervaring zorgen. De komst van dit drietal doet ernstig denken aan de stappen in aanloop naar het gouden Ajax van 1995. De waarde van technisch directeur Marc Overmars lijkt dan ook eindelijk zichtbaar."

Ten eerste weet je niet of hij eerste spits is. Hiermee ben je te voorbarig. Je kunt dit niet vergelijken met 95. En je doet nu net of Overmars dit alleen bewerkstelligd heeft. Je kunt los hiervan nog niks zeggen over resultaten. Hoe kun je nu al weten dat het een succes wordt?

" In de afgelopen jaren bleken huurlingen Cuenca en Bojan Krcic geen voltreffers. Los van het uiteindelijke resultaat, Overmars slaagde er wel in om met FC Barcelona zaken te doen. Zijn netwerk als speler blijkt dan ook veel waard. Eén belletje de afgelopen week naar Arsène Wenger was voldoende om Sanogo los te weken."

Het gaat om resultaat en ze hebben helaas te weinig gebracht. Dan doet het er niet toe of er met Barcelona contact is gelegd.

"Zo vallen er steeds meer puzzelstukjes op zijn plaats bij Ajax, waarbij Marc Overmars zijn waarde bewijst als technisch directeur van Ajax. Zijn bijnaam in de afgelopen jaren was Marc Netto en ook nu heeft hij aardig weten te besparen. Het huren van een spits is misschien maar tijdelijk, een sloot geld uitgeven aan een spits die flopt is een harder gelag. Door de clausule is Dijks voor een schijntje terug in de Arena en Heitinga brengt de gewenste ervaring. En dat ook nog eens gratis."

Wat een waanzin dit stuk, dit heeft niks te maken met feiten en de werkelijkheid. We moeten nog beginnen en net of Overmars wereldsterren heeft binnengehaald.

We gaan over 2 weken wel eens zien of Ajax er goed voorstaat en de juiste mensen heeft aangetrokken. De uiteindelijke resultaten vertellen pas hoe Ajax ervoor staat!
Wel grappig. Een ander mag het van te voren niet direct iets goeds noemen, maar jij benadrukt eigenlijk alles wat er gebeurt op voorhand als als negatief..

Daarnaast is Overmars niet verantwoordelijk voor de prestaties van het eerste elftal of de ontwikkeling van de spelers van dat eerste elftal, daar is de Boer namelijk verantwoordelijk voor..

En dat meneer, zijn wel degelijk feiten..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 juli 2015 door remco k --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 16 juli 2015 - 20:28   quote  deeplink  
"Wel grappig. Een ander mag het van te voren niet direct iets goeds noemen, maar jij benadrukt eigenlijk alles wat er gebeurt op voorhand als als negatief.."

Ik vind het veel te voorbarig, dat is niet negatief, dat is realistisch. Wanneer je goed gelezen hebt heb ik aangegeven dat Ajax er beter voorstaat dan een jaar geleden. Maar wanneer Ajax Cillessen als nog kwijt raakt, je een keeper terug krijgt die meer punten verliest. Ik kijk naar het geen er uiteindelijk staat en blijft. En naar de resultaten. Ik kijk naar de werkelijkheid.

Ik zeg toch ook dat Overmars niet alleen verantwoordelijk hiervoor is. Goed lezen Remco!!
remco k
 remco k - donderdag 16 juli 2015 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 20:28 schreef Bobby1972 het volgende:
"Wel grappig. Een ander mag het van te voren niet direct iets goeds noemen, maar jij benadrukt eigenlijk alles wat er gebeurt op voorhand als als negatief.."

Ik vind het veel te voorbarig, dat is niet negatief, dat is realistisch. Wanneer je goed gelezen hebt heb ik aangegeven dat Ajax er beter voorstaat dan een jaar geleden. Maar wanneer Ajax Cillessen als nog kwijt raakt, je een keeper terug krijgt die meer punten verliest. Ik kijk naar het geen er uiteindelijk staat en blijft. En naar de resultaten. Ik kijk naar de werkelijkheid.

Ik zeg toch ook dat Overmars niet alleen verantwoordelijk hiervoor is. Goed lezen Remco!!
Ik heb het niet alleen over nu en daar ben je wel vaker op aangesproken, maar zoals wel vaker bij je reageer je nergens op waar jij je niet onderuit kan lullen meneer Kingma.

Je hebt het hele seizoen constant Overmars en de rest van het bestuur aangevallen en verder eigenlijk alleen maar niks zeggende containerbegrippen het forum op gegooid..

Geef mensen toch eens een kans man.. Bah..Ik walg echt van het type supporter als jij, je ligt al weer te janken nog voordat je geslagen wordt..
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 16 juli 2015 - 21:23   quote  deeplink  
Ik zie het alleen anders, waar maak je je druk om. Ik bekijk dingen vanuit een ander aspect. Ik ben gericht op resultaat. Dat is waar ik Ajax ook op beoordeel. Prestaties bepalen succes!
Eide
 Eide - donderdag 16 juli 2015 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 21:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik zie het alleen anders, waar maak je je druk om. Ik bekijk dingen vanuit een ander aspect. Ik ben gericht op resultaat. Dat is waar ik Ajax ook op beoordeel. Prestaties bepalen succes!
In dat geval was vorig seizoen dus nog een zeer behoorlijk seizoen. Het resultaat was niet optimaal maar een 2e plaats is nog prima. En de seizoenen ervoor was uitstekend want landskampioen. Ik durf de uitspraak wel aan dat jij niet resultaatgericht bent, daar geven jou reacties geen blijk van in ieder geval.

En ik ook niet trouwens, wij zijn verdomme geen Italiaanse club waar alles kut mag zijn zolang er wordt gewonnen.
remco k
 remco k - donderdag 16 juli 2015 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Geen van jou posts zijn gericht op resultaat.

Jij hebt het namelijk alleen maar over de weg er naartoe, de bestemming praat je helemaal niet over..

3 punten zijn het resultaat. Aantrekkelijk voetbal kan een van de wegen naar die drie punten zijn.

Edit: Eide zegt al hetzelfde, had zijn post nog niet gelezen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 juli 2015 door remco k --
Loetje
 Loetje - donderdag 16 juli 2015 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 19:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. En wat men niet moet vergeten. Is dat overmars niet voor alles waar hij mee bezig is ook volledig voor verantwoordelijk is. Is hij de persoon die de spelers uitkiest die gekocht moeten worden? Dat denk ik namelijk niet. De bedragen die hij betaald en de inkomende transfersommen zijn naar mijn mening meer dan prima te noemen.
Zeker. Ajax pakt vaak echt wel het maximale voor de spelers. Geven niet exorbitant veel uit. En als ik alles zo hoor is Ajax echt wel bereid te betalen. Overmars en De Boer zijn in ieder geval enorm open ten opzichte van vele andere clubs. Je weet waar je aan toe bent.

Maar ik doelde bijvoorbeeld over verdedigers. Hoorde er hier laatst een aantal zeggen dat dat waardeloos was enzo. Maar dat Nederlandse clubs de slimheid en juiste agressie soms mist ligt niet aan Overmars he. Dat begint al bij de amateurs
Loetje
 Loetje - donderdag 16 juli 2015 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 20:28 schreef Bobby1972 het volgende:

Ik wil je helpen. Misschien is het gemeen maar zie het als een oprechte hulp van mijn kant.

Ik wil je helpen bij hoe je dingetjes kunt formuleren, lezen, enzovoort.

1. Je leest een artikel.

2. Je hebt er een mening over.

3. Je plaatst je mening.

4. EN DAN IS HET OOK DUIDELIJK.

5. 276X Dezelfde reactie voegt niks toe.

Alsjeblieft!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 16 juli 2015 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 22:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik wil je helpen. Misschien is het gemeen maar zie het als een oprechte hulp van mijn kant.

1. Je leest een artikel.

3. Je plaatst je mening.

Alsjeblieft!
Hehehehehe.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 16 juli 2015 - 22:22   quote  deeplink  
Forrest Gump....take it or leave it.....of niet ...bobbeke

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 juli 2015 door Nenam_tiL --
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 16 juli 2015 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 19:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Je moet bij die spelers ervan uit gaan dat er een stuk of twee à drie van de tien het eerste halen. Dan doe je het gewoon prima en verdien je het zeker terug.
Klopt, maar zou wel erg jammer zijn van z'n Meleg want koste zoveel tijd en moeite om die eindelijk binnen te halen. Geld ook voor Muric trouwens.
remco k
 remco k - donderdag 16 juli 2015 - 22:31   quote  deeplink  
quote:

[..]

1. Je leest een artikel.

3. Je plaatst je mening.

Alsjeblieft!

Hahahahahahhahaha. Sorry kerel. Kansloze missie. Dat hebben blijkbaar al vele anderen voor jou geprobeerd.
remco k
 remco k - donderdag 16 juli 2015 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 22:25 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Klopt, maar zou wel erg jammer zijn van z'n Meleg want koste zoveel tijd en moeite om die eindelijk binnen te halen. Geld ook voor Muric trouwens.
Is zeker zonde. Maar Some u win. Some u lose.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 17 juli 2015 - 07:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 21:28 schreef Eide het volgende:

[..]

In dat geval was vorig seizoen dus nog een zeer behoorlijk seizoen. Het resultaat was niet optimaal maar een 2e plaats is nog prima. En de seizoenen ervoor was uitstekend want landskampioen. Ik durf de uitspraak wel aan dat jij niet resultaatgericht bent, daar geven jou reacties geen blijk van in ieder geval.

En ik ook niet trouwens, wij zijn verdomme geen Italiaanse club waar alles kut mag zijn zolang er wordt gewonnen.
Vooral heel erg eens met dat laatste zinnetje. Ik houd van het spelletje en bij Ajax heb ik gewoon veel te weinig gezien. Beleving, strijd, verzorgd voetbal, acties, mooie doelpunten ect. Een wedstrijd controleren ok dat lukte een tijd aardig maar was niet altijd interessant. Laatste twee seizoenen werd het steeds minder en gewoon saai om naar te kijken hopelijk gaan we weer voetbal zien zo als het bedoeld is.
riveco
 riveco - vrijdag 17 juli 2015 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 18:01 schreef Loetje het volgende:
Vind dat we best een aardige selectie hebben waar je op veel manieren mee kunt spelen. Ik mag dat wel
Kijk, dat vind ik nu ook. En natuurlijk is het geen garantie op succes, maar dat heb je nooit ook al koop je een heel nieuw elftal voor 200 miljoen. In mijn ogen is er potentie genoeg en daar gaat het om als het seizoen nog moet beginnen.
riveco
 riveco - vrijdag 17 juli 2015 - 08:48   quote  deeplink  
Maar wanneer Ajax Cillessen als nog kwijt raakt, je een keeper terug krijgt die meer punten verliest. Ik kijk naar het geen er uiteindelijk staat en blijft. En naar de resultaten. Ik kijk naar de werkelijkheid.

Hoe moeilijk kun je het je zelf maken? Je zin begint met Maar wanneer, nou stel ik het misschien heel hard als ik zeg: Ik heb zin in het begin van de competitie, MAAR WANNEER ik een hartaanval krijg of dood gereden wordt is het seizoen voor mijn verloren. Of je koopt 3 dure spers , MAAR WANNEER ze allen de poten breken is het slecht nagedacht door Mark. Poehhhhh man hoeveel zekerheid wil je?????????
Brandje
 Brandje - vrijdag 17 juli 2015 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 08:48 schreef riveco het volgende:
Maar wanneer Ajax Cillessen als nog kwijt raakt, je een keeper terug krijgt die meer punten verliest. Ik kijk naar het geen er uiteindelijk staat en blijft. En naar de resultaten. Ik kijk naar de werkelijkheid.

Hoe moeilijk kun je het je zelf maken? Je zin begint met Maar wanneer, nou stel ik het misschien heel hard als ik zeg: Ik heb zin in het begin van de competitie, MAAR WANNEER ik een hartaanval krijg of dood gereden wordt is het seizoen voor mijn verloren. Of je koopt 3 dure spers , MAAR WANNEER ze allen de poten breken is het slecht nagedacht door Mark. Poehhhhh man hoeveel zekerheid wil je?????????
Verder gaat het goed met je?
Brandje
 Brandje - vrijdag 17 juli 2015 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 07:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vooral heel erg eens met dat laatste zinnetje. Ik houd van het spelletje en bij Ajax heb ik gewoon veel te weinig gezien. Beleving, strijd, verzorgd voetbal, acties, mooie doelpunten ect. Een wedstrijd controleren ok dat lukte een tijd aardig maar was niet altijd interessant. Laatste twee seizoenen werd het steeds minder en gewoon saai om naar te kijken hopelijk gaan we weer voetbal zien zo als het bedoeld is.
Dat voetbal wat wij willen zien is niet zo heel moeilijk te realiseren. Als iedereen 20 meter verder naar voren gaat staan bij balverlies dan heb je elke tegenstander in Nederland bij de strot.
Afgelopen seizoen mis je gewoon een leider in het veld die de boel neerzet. Met als gevolg dat iedereen maar wat doet en het team gaat "zwemmen". We hebben nu Heitinga, Klaassen en Gudelj die dat moeten gaan doen.
Daarom hebben ze volgens mij ook Trustfull erbij gehaald want die is heel erg bezig met het "druk zetten".
Het echte Ajax voetbal is altijd een manier van spelen geweest met heel veel risico en dat moet weer terug komen. Dan krijgen we vanzelf weer de grote uitslagen en ja dat kan ook wel eens msigaan. So be it!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juli 2015 door Brandje --
Eide
 Eide - vrijdag 17 juli 2015 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 09:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat voetbal wat wij willen zien is niet zo heel moeilijk te realiseren. Als iedereen 20 meter verder naar voren gaat staan bij balverlies dan heb je elke tegenstander in Nederland bij de strot.
Ik snap wat je bedoeld maar ben dit niet helemaal met je eens. Ajax wilde dit wel maar gaf zo veel ruimte weg dat dit nooit tot stand kwam. Daarom ben ik bijvoorbeeld fan van Riedewald als CV, die heeft echt die wil om door te dekken zoals Blind en Anita dat ook deden op CVM. Dat miste Ajax enorm afgelopen seizoen. Niet alleen iemand die dat signaal kon afgeven aan de ploeg maar juist ook iemand die dat op juiste wijze en op de juiste momenten kon doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juli 2015 door Eide --
Cyprioot
 Cyprioot - vrijdag 17 juli 2015 - 09:41   quote  deeplink  
Reiziger werd niet weggestuurd, mar uitgeleend aan Groningen. Voor de rest veel te optimistisch stuk.
Eide
 Eide - vrijdag 17 juli 2015 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 09:41 schreef Cyprioot het volgende:
Reiziger werd niet weggestuurd, mar uitgeleend aan Groningen. Voor de rest veel te optimistisch stuk.
Waarom? Het is hier en daar wat kort door de bocht maar verder is het eigenlijk gewoon een feitenrelaas van de afgelopen periode met weinig inschattingen en conclusies. Het is ook niet echt een column omdat er juist geen standpunt onderbouwt wordt of iets dergelijks.

Als jij nu zegt dat het te positief is zeg je eigenlijk dat je alleen met een negatieve conclusie over het handelen van Ajax deze transferperiode genoegen neemt. Want hoewel de titel anders doet suggereren staat er feitelijk niet zo heel veel over het functioneren van Overmars in, anders dan dat Ajax in hoog tempo spelers heeft aangetrokken.

Dus wat vind jij er dan zo positief aan? Ik zie namelijk voor 95% een feitenrelaas. En feiten zijn niet positief of negatief, feiten zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 17 juli 2015 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Wat loop je dan al 1,5 tot 2 jaar dom te zwetsen. Als jij zegt dat prestaties het succes bepalen heb je dus helemaal niets om je frustraties over te uiten want in die seizoenen voor afgelopen seizoen werden we 4 keer achter elkaar kampioen!! Dus eigenlijk mogen we pas dit jaar gezeik van jou lezen, maar helaas doe je dat dus al veel langer!! Maar alsjeblieft we snappen nu wel waar volgens jouw de kritiek ligt. Nu relaxed achterover in de tuin en diep ademhalen!! We komen er wel!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 juli 2015 - 01:16   quote  deeplink  
quote:

[..]

1. Je leest een artikel.

3. Je plaatst je mening.

Jouw verhaal slaat werkelijk nergens op, zitten geen feiten in. Het is een aanname van jouw kant. Mooi dat jij dat zo ziet of hoopt te zien. Ik vind het een onzinnig en niks zeggend verhaal. Waar ik niks mee kan.

Alsjeblieft!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 juli 2015 - 01:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2015 - 21:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Resultaat is in mijn visie een combinatie van wat je bereikt en hoe je het bereikt. Geen beker, geen overwintering CL en geen kampioen. Dat is gewoon heel matig. 2e van de armoede is geen prestatie. Los daarvan heeft Ajax haar supporters weinig vermaak kunnen bieden. Weet je wat resultaat gericht is, dat jij alles eraan doet om je concurrentie uit te schakelen en beter te willen zijn. In mijn vak is het voor mij vaak een wedstrijd tegen amateurs. Omdat het voor mij geen werk is en ik het vanaf mijn 6e doe. En los daarvan veel tijd en energie stop in innovatie en research. Zo blijf je je concurrentie voor en speel je ze uit omdat je structureel een hoger eindresultaat bereikt. Het is heel simpel de beste wint, dus moet jij ervoor zorgen dat je beter bent.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2015 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - maandag 20 juli 2015 - 06:38   quote  deeplink  
Dan heb je een buitengewoon unieke invulling van de term "resultaat" want kennelijk bedoel je prestaties.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 juli 2015 - 10:58   quote  deeplink  
Prestaties zijn een onderdeel van het resultaat!
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:58 schreef Bobby1972 het volgende:
Prestaties zijn een onderdeel van het resultaat!
Nou dan heb jij geen enkel verstand van het bedrijfsleven waarvan je zegt dat je verstand hebt..
Whahahahahahahahahahahah..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: COLUMN; Overmars doet het zo slecht nog niet

0.0435779