|
|
van geil
|
|
|
Het is op het moment meer op hoop en verwachting. Tegen Valencia slecht(wel n goede goal), tegen PSV zeer matig en tegen Groningen met Kuyt eigenlijk de zwakste schakel. Dus het kan best zo zijn, maar hij heeft het nog niet echt vertoond . Ook is hij niet echt fit tot nu, is bij minuut 70 iedere keer afgebrand .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 augustus 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 - 18:13 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] mja, 14 goals is niet overdreven goed. Stel dat ie alles had gespeeld, dan komt ie met zijn gemiddelde uit op 20 goals in een heel seizoen. Maar kijk eens tegen wie hij de goals maakte. Cambuur 1 Roda 1 De Graafschap 1 Heerenveen 1 Twente 1 Excelsior 3 Heracles 1 AZ 1 Vitesse 1 De Graafschap 1 Twente 1 Heracles 1 Je kan ook zeggen, hij maakt maar 4 goals in wedstrijden tegen clubs uit het linkerrijtje. En naast zijn goals brengt hij weinig, dus dan is het niet heel indrukwekkend. Kan ik me helemaal in vinden T.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 - 20:48 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Maar goed, stel dat Jorgensen de betere voetballer is, dan moet Kramer dus in principe meer goals maken om te compenseren. Bij vergelijkbaar scorend vermogen laat je de betere voetballer spelen lijkt me. Mijn punt is en was dat we met Jörgensen geen veel betere spits hebben binnengehaald.
Het resultaat komt op hetzelfde neer. Dan kun je dus kiezen tussen een meer dynamische of een meer statische speler.
T is het er zelfs mee eens. En die heeft zich bijzonder goed in de cijfers verdiept. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Gun onze nieuwe vriend 10 wedstrijden en ga dan eens vergelijken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Misschien is hij scorend niet veel beter of beter,maar door zijn werklust laat hij het team wel beter draaien ,waardoor medespelers weer meer gaan scoren.. Is daar ook een rekensom voor ? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Het scheelt allemaal niet zoveel Leon. Wie dat wil uitrekenen moet dat vooral doen, maar we hebben waarschijnlijk geen spits gehaald die veel beter is dan wat we al tot onze beschikking hadden.
En natuurlijk mag deze nieuwe speler zich ook bewijzen. Ik vind het een prima speler voor de Eredivisie en de spitspositie is in ieder geval dubbel bezet. Dat was nog nodig. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Hij is in iedergeval nog geen buitencategorie idd.. Maar tot nu toe scheelt het idd weinig ,alleen ben ik op de 1 of andere manier neer gecharmeerd van Jørgensen. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
De keuze: een spits scoort +/- 20 goals, maar voetbalt verder niet mee of een spits scoort +/- 20 goals, zet druk op de verdediging, laat de ploeg beter spelen, geeft assists en lult niet zo slap uit zijn nek...Ik vind het een groot verschil.... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Dat laatste is met afstand je sterkste argument. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 - 21:52 schreef Leon FR1908 het volgende:Hij is in iedergeval nog geen buitencategorie idd.. Maar tot nu toe scheelt het idd weinig ,alleen ben ik op de 1 of andere manier neer gecharmeerd van Jørgensen. Wel meer mensen ;-) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ja eens hoor ,zo kijk ik er ook tegen aan. Het team lijkt beter te draaien met hem. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
We kunnen nu nog niet zo goed vergelijken. Heeft ie nog niet voldoende wedstrijden voor gespeeld. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Voetballend kan je het al prima vergelijken, tenzij je min 20 hebt |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 - 21:15 schreef Barabas het volgende:[..] Mijn punt is en was dat we met Jörgensen geen veel betere spits hebben binnengehaald. Het resultaat komt op hetzelfde neer. Dan kun je dus kiezen tussen een meer dynamische of een meer statische speler. T is het er zelfs mee eens. En die heeft zich bijzonder goed in de cijfers verdiept. Ik kan begrijpen waarom je die stelling inneemt, want Jorgensen moet nog maar bewijzen dat hij een beter gemiddelde dan Kramer kan overleggen.
Dus de keuze is wellicht niet zozeer wie de betere doelpuntenmaker is, maar inderdaad, wie gaat het team meer geven. Persoonlijk heb ik een sterke voorkeur voor dynamische spitsen, dus wat dat betreft een sterke voorkeur voor het type centrumaanvaller dat Jorgensen is. Vooropgesteld dat zijn gemiddelde bij dat van Kramer in de buurt blijft.
Ook geen nieuwe situatie bij ons trouwens. Denk bijvoorbeeld aan Makaay vs Tomasson en Castaignos vs Smolov. Heel kort door de bocht: doelpunten vs spelbijdrage.
Maar goed, kan evt wanneer ik terug ben van vakantie eerder genoemde statistieken van de 2 spitsen naast mekaar leggen. Wellicht dat er nog wat interessants uitkomt. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Hoezo gelul? Kramer kan toch ook echt niet voetballen, moet jij ook zien? Een bal normaal aannemen zit er al niet in.
Kramer is gewoon geen Feyenoord niveau als je terug wilt naar de top, maar dat zei ik al voord5hij gehaald werd |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 - 21:15 schreef Barabas het volgende:[..] Mijn punt is en was dat we met Jörgensen geen veel betere spits hebben binnengehaald. Het resultaat komt op hetzelfde neer. Dan kun je dus kiezen tussen een meer dynamische of een meer statische speler. T is het er zelfs mee eens. En die heeft zich bijzonder goed in de cijfers verdiept. Hoe kan je je in cijfers verdiepen als Jörgensen pas 1 wedstrijd bij ons heeft gespeeld? Conclusies zijn op dit moment erg voorbarig als je het wilt hebben over wie van de twee meer doelpunten oplevert.
Van wat ik heb gezien in de eerste wedstrijd is Jörgensen in ieder geval veel dreigender, veel vaker aan de bal en lijkt hij me een goed neusje voor de goal te hebben.
Statistieken van Kramer in de Eredivisie vergelijken met statistieken van Jörgensen in Denemarken is totaal zinloos, die cijfers zeggen helemaal niks. Jörgensen speelde namelijk de helft van zijn wedstrijden bij Kopenhagen als schaduwspits/aanvallende middenvelder, een kwart als diepe spits en een kwart als linker aanvaller/middenvelder. (Kopenhagen speelt een soort 4-5-1 systeem met 3 aanvallend ingestelde middenvelders.)
En ploegen in Denemarken spelen veel behoudender dan de ploegen in Nederland, FC Kopenhagen werd bijvoorbeeld afgelopen seizoen met ruime voorsprong kampioen, in 33 wedstrijden maakten ze 62 doelpunten, daarmee waren ze veruit de meest productieve ploeg in de Deens competitie.
Ter illustratie: PSV(88), Ajax(81), Feyenoord(62) en AZ (70) in datzelfde seizoen.
Één en ander is ook te verklaren doordat ze in Denemarken in een competitie met 12 ploegen spelen met veelal een behoudende speelstijl, de onderlinge krachtsverschillen zijn kleiner bij deze 12 ploegen, dit zie je ook terug in het financiële plaatje:
http://www.transfermarkt.nl/alka-superligaen/startseite/wettbewerb/DK1/plus/?saison_id=2015 |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Nouja dat dus, we kunnen idd. pas vergelijken wanneer beide spitsen gelijke kansen hebben gehad in hetzelfde systeem en competitie. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 10:09 schreef MMM het volgende:[..] Hoezo gelul? Kramer kan toch ook echt niet voetballen, moet jij ook zien? Een bal normaal aannemen zit er al niet in. Kramer is gewoon geen Feyenoord niveau als je terug wilt naar de top, maar dat zei ik al voord5hij gehaald werd Ik wil nog geen conclusies trekken maar mijn eerste indrukken zijn dat Jörgensen heel veel beter is dan Kramer, toch denk ik dat Kramer wel belangrijk kan zijn voor Feyenoord als pinchhitter. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 10:18 schreef moa het volgende:[..] Ik wil nog geen conclusies trekken maar mijn eerste indrukken zijn dat Jörgensen heel veel beter is dan Kramer, toch denk ik dat Kramer wel belangrijk kan zijn voor Feyenoord als pinchhitter. Ik denk eigenlijk hetzelfde, al wil ik inderdaad ook nog even wachten met die conclusies over Jörgensen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 10:13 schreef moa het volgende:[..] Hoe kan je je in cijfers verdiepen als Jörgensen pas 1 wedstrijd bij ons heeft gespeeld? Conclusies zijn op dit moment erg voorbarig als je het wilt hebben over wie van de twee meer doelpunten oplevert. Van wat ik heb gezien in de eerste wedstrijd is Jörgensen in ieder geval veel dreigender, veel vaker aan de bal en lijkt hij me een goed neusje voor de goal te hebben. Statistieken van Kramer in de Eredivisie vergelijken met statistieken van Jörgensen in Denemarken is totaal zinloos, die cijfers zeggen helemaal niks. Jörgensen speelde namelijk de helft van zijn wedstrijden bij Kopenhagen als schaduwspits/aanvallende middenvelder, een kwart als diepe spits en een kwart als linker aanvaller/middenvelder. (Kopenhagen speelt een soort 4-5-1 systeem met 3 aanvallend ingestelde middenvelders.) En ploegen in Denemarken spelen veel behoudender dan de ploegen in Nederland, FC Kopenhagen werd bijvoorbeeld afgelopen seizoen met ruime voorsprong kampioen, in 33 wedstrijden maakten ze 62 doelpunten, daarmee waren ze veruit de meest productieve ploeg in de Deens competitie. Ter illustratie: PSV(88), Ajax(81), Feyenoord(62) en AZ (70) in datzelfde seizoen. Één en ander is ook te verklaren doordat ze in Denemarken in een competitie met 12 ploegen spelen met veelal een behoudende speelstijl, de onderlinge krachtsverschillen zijn kleiner bij deze 12 ploegen, dit zie je ook terug in het financiële plaatje: http://www.transfermarkt.nl/alka-superligaen/startseite/wettbewerb/DK1/plus/?saison_id=2015 Lees anders ff de laatste 2-3 pagina's. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 10:09 schreef MMM het volgende:[..] Kramer is gewoon geen Feyenoord niveau als je terug wilt naar de top, maar dat zei ik al voord5hij gehaald werd Ik ben dezelfde mening toegedaan, behalve dan dat iemand die het betaald voetbal haalt sowieso kan voetballen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Maar verder heb ik geen zin meer om de discussie van de laatste pagina's opnieuw te voeren. Vlak voor de vakantiewensen waren we er uitgekomen. |
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
Kramer kan dit seizoen heel mooi als pinch hitter fungeren en kan ons daarbij vast nog van grote waarde zijn!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 augustus 2016 door Nibke -- |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Gelezen, ik vind trouwens Kramer ook een prima peer, maar vind dat Feyenoord een betere spits verdiend.
Op basis van vorig seizoen vind ik niet dat hij recht heeft op een basisplaats, hij gaf juist reden tot aantrekken van concurrentie. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 10:09 schreef MMM het volgende:[..] Hoezo gelul? Kramer kan toch ook echt niet voetballen, moet jij ook zien? Een bal normaal aannemen zit er al niet in. Kramer is gewoon geen Feyenoord niveau als je terug wilt naar de top, maar dat zei ik al voord5hij gehaald werd mee eens , hij komt gewoon tekort , al hoopte ik wel dat hij zich iets verder zou ontwikkelen maar ook daar zie ik geen progressie in wat eigenlijk jammer is |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 12:43 schreef moa het volgende:[..] Gelezen, ik vind trouwens Kramer ook een prima peer, maar vind dat Feyenoord een betere spits verdiend. Op basis van vorig seizoen vind ik niet dat hij recht heeft op een basisplaats, hij gaf juist reden tot aantrekken van concurrentie. Concurrentie was inderdaad nodig. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 12:51 schreef kenny het volgende:[..] mee eens , hij komt gewoon tekort , al hoopte ik wel dat hij zich iets verder zou ontwikkelen maar ook daar zie ik geen progressie in wat eigenlijk jammer is Niet gezien? Dan heb je niet op zitten letten. Niet dat ie ineens 2 klassen beter is geworden, maar toch. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Bankie lekker warm houden Michiel. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Helaas kreeg je weinig speeltijd vandaag. Maar als Nicolai zijn spel van vandaag vol blijft houden dan keren de kansen vanzelf. Was weinig verheffend wat je nieuwe Deense collega liet zien. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Ok. Maar Jörgensen is dus niet een substantiële versterking. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Zag er vandaag wel meer die rijp waren voor een wissel en dus niet goed speelde..
Ouwe Kramer fan |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
quote: Neh had al op 12 goals moeten staan |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
mwa, Jorgensen was op zich wel redelijk balvast vandaag. Vond hem wel ok. Weinig verheffend, maar er was zeker een half elftal minder. Was vandaag bovendien wel erg weinig diepgang om hem heen. Zeker vanaf links. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Een spits die één of twee klassen beter is had vandaag op eigen kracht iets kunnen forceren. Dat doen Jörgensen en Kramer allebei niet he.... geen échte versterking dus. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 21 augustus 2016 - 19:02 schreef MMM het volgende:Zag er vandaag wel meer die rijp waren voor een wissel en dus niet goed speelde.. Ouwe Kramer fan Los daarvan... |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ga toch weg met je Kramer....Die gast moet optyfen, is niet Feyenoordwaardig. Wat mij irriteert aan Kramer is dat hij denkt dat hij een goede spits is en voor de rest niks hoeft te doen. Jupilerniveau op zijn best...Jorgensen zal niet alle wedstrijden leveren, maar werkt er in ieder geval voor waardoor andere alsnog kunnen profiteren.... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Jawel, want ik heb er kijk op.... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Die Nicolai is van hetzelfde niveau Cobus. En dat jij Michiel niet moet is tot daar aan toe.... Nu lijkt het vooral dat je openlijke afkeer je blik vertroebelt. |
|
|
|