BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Eric Botteghin///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Barabas
 Barabas - woensdag 14 september 2016 - 13:17   quote  deeplink  
El zeer kort voor de verdediging zetten. Maar of dat genoeg gaat zijn...

Als ie Van der Heijden achterin zet dan ga ik wat anders doen. Heb niet de behoefte om lijdzaam toe te kijken hoe we de vernieling in gespeeld worden.
nr 10
 nr 10 - woensdag 14 september 2016 - 15:31   quote  deeplink  
Knijpend verdedigen met Karsdorp. Gebeurde zondag ook af en toe.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2016 - 19:49   quote  deeplink  
Eric Botteghin: ''Ze kennen me niet daar''

ad0l5x.jpg

De NOS interviewde Eric Botteghin daags na zijn topprestatie tegen Manchester United en vroegen hem onder andere welke energie een wedstrijd zoals gisteren oplevert in aanloop naar de topper tegen PSV. "Het geeft een boost en natuurlijk heel veel vertrouwen. We hebben in de competitie nog niet verloren."

Op de vraag hoe het is om na Zwolle, NAC, FC Groningen en nu Feyenoord opeens tegen Pogba en Ibrahimovic te spelen moet de verdediger glimlachen. "Ja, mooi toch. Ik heb stapsgewijs mijn carriere gemaakt en nu sta ik hier tegen een van de grootste clubs van de wereld. Ik heb gisteren erg genoten van de wedstrijd en ik heb alles gegeven. Je moet genieten." Dan sta je opeens oog in oog met Ibrahimovic. "Hij is een van de beste spitsen van de wereld, maar op het veld denk ik niet aan hem, dan wil ik alleen maar duels winnen."

Wat vinden ze er in Brazilie van dat jij tegen Manchester speelt? "Het was live in Brazilie en het is leuk dat je reacties krijgt van familie en vrienden. Ze weten dat ik een voetballer ben, maar ze kijken nooit naar mijn wedstrijden. Dit is dan ook een mooi moment. Ik heb mijn hele carriere in Nederland gespeeld, ik heb alleen in de jeugd daar gespeeld." Dan lachend: "Ze kennen me niet daar."

Na twee bekerwinsten op rij zou het, volgens de interviewer, tijd zijn voor een kampioenschap voor Botteghin. "Iedereen wil kampioen worden en het begin geeft veel hoop en vertrouwen. We moeten nu niet gaan roepen, maar als we zo goed bezig blijven tot het eind van de competitie, dan is de kans groot."
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 september 2016 - 07:21   quote  deeplink  
Feyenoord denkt aan alles: ‘Je krijgt zelfs een tablet om in slaap te komen’

ofpr4m.jpg

Feyenoord won donderdagavond knap en onverwacht van Manchester United, dat De Kuip met een 1-0 nederlaag verliet. Tonny Vilhena werd matchwinner in het Europa League-duel en nu hoopt Feyenoord de goede lijn door te trekken naar zondagmiddag. Dan kan de koploper nog ruimer op plaats één in de Eredivisie komen als het weet te winnen van PSV. Eric Botteghin is er klaar voor.

De Braziliaanse verdediger wil een ander Feyenoord zien dan in de strijd om de Johan Cruijff Schaal, voorafgaand aan dit seizoen. “Zo spelen toen, dat mag ons niet meer gebeuren. Maar we zijn ook iets verder nu. Er is veel vertrouwen”, verzekert Botteghin zaterdagmorgen in De Telegraf. De overwinning op United geeft in dat kader het nodige vertrouwen bij de stopper.

“Ik keek thuis mijn vrouw aan en zei: ongelóóflijk, we hebben gewoon van United gewonnen en geen goals tegen gekregen tegen een aantal van de beste spitsen ter wereld”, zegt Botteghin in de krant. Hij verwacht zondag helemaal hersteld te zijn van alle inspanningen van donderdag. Feyenoord doet er ook alles aan om de verdediger en zijn teamgenoten daarbij te helpen. “Dat begint gelijk na de wedstrijd al met herstelshakes, massages, koudwaterbaden, goed eten en vitaminepillen. Je krijgt zelfs een tablet om goed in slaap te kunnen komen. Dat is door de adrenaline heel moeilijk na de wedstrijd.”
van geil
 van geil - zaterdag 17 september 2016 - 09:00   quote  deeplink  
Dat is even wat anders dan n pilsje pakken in de stad.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 september 2016 - 14:56   quote  deeplink  
BOTTEGHIN: ‘ALLES IN TEKEN VAN TOPPER TEGEN PSV’

2s9ykhw.jpg

Feyenoord boekte donderdag een geweldige Europese overwinning, maar tijd om na te genieten is er nauwelijks. ‘Direct na de wedstrijd tegen Manchester United stond alles alweer in het teken van de topper tegen PSV’, vertelt Eric Botteghin in een interview met Feyenoord TV. ‘Met een uitgebreid herstelprogramma doen we er alles aan om fit te zijn voor zondag.’

Ondanks dat Feyenoord eerder dit seizen het duel om de Johan Cruijff Schaal verloor van PSV, ziet Botteghin het duel in Eindhoven met vertrouwen tegemoet. ‘De eerste helft was toen niet goed, de tweede beter. In de competitie hebben we nog niet verloren en de overwinning van donderdag geeft vertrouwen om ook tegen PSV een goed resultaat te halen.’

Bekijk het interview met de Braziliaan in bloedvorm hieronder in de videospeler.

(https://youtu.be/uOjqv-6yHyQ)
VVout
 VVout - zaterdag 17 september 2016 - 17:52   quote  deeplink  
Ja man vertrouwen en doortrekken, goed bezig.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 18 september 2016 - 12:49   quote  deeplink  
Gaat vanmiddag scoren voor ons.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 september 2016 - 13:26   quote  deeplink  
The beast
VVout
 VVout - zondag 18 september 2016 - 16:10   quote  deeplink  
Held :)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2016 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2016 - 16:10 schreef VVout het volgende:
Held :)
Aangepast..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 september 2016 - 16:34   quote  deeplink  
Ik hou het op THE BEAST
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 18 september 2016 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2016 - 12:49 schreef FR-Henk het volgende:
Gaat vanmiddag scoren voor ons.
van geil
 van geil - zondag 18 september 2016 - 16:36   quote  deeplink  
Dikke 9 van mij.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 september 2016 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2016 - 16:35 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Neem ff een break anders ..ouwe rukker
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 18 september 2016 - 16:49   quote  deeplink  
En ik gun het Eric. Hij was weer uitstekend!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2016 - 18:16   quote  deeplink  
BOTTEGHIN: ‘HEEL BLIJ MET EERSTE COMPETITIEGOAL’

epiykg.jpg

Met zijn eerste competitietreffer in Rotterdamse dienst bezorgde Eric Botteghin Feyenoord zondagmiddag de overwinning in Eindhoven. ‘Het is mooi dat ik op deze manier het team kan helpen. Ik ben heel blij met mijn eerste competitiedoelpunt voor Feyenoord,’ zei de Braziliaanse verdediger na afloop.

Botteghin scoorde namens Feyenoord al wel in de KNVB beker en in een oefenwedstrijd. ‘Dat waren kopballen, de wijze waarop ik het meest scoor. Maar nu stond ik bij de corner ineens helemaal vrij en kwam de bal voor mijn voeten. Dat ik ‘m erin schoot, gaf een heerlijk gevoel.’

Ook in verdedigend opzicht blonk Botteghin zondagmiddag uit in het Philips Stadion. ‘Het hele team heeft goed verdedigd,’ haastte de Braziliaan zich te zeggen. ‘We hebben goed compact gespeeld, net als afgelopen donderdag tegen Manchester United. We hebben na zes wedstrijden nog maar twee tegengoals. Dat is heel mooi. We weten wat we aan elkaar hebben, spelen goed georganiseerd en hebben vertrouwen elkaar. Daarmee kunnen we ver komen.’

2n7qvjp.jpg

rlx085.jpg
Barabas
 Barabas - zondag 18 september 2016 - 19:23   quote  deeplink  
Ik ben er ook heel blij mee Eric...
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2016 - 19:27   quote  deeplink  
Ja je bent verlost van je Mathijsen-fobie..(?)
Barabas
 Barabas - zondag 18 september 2016 - 19:31   quote  deeplink  
Ik ben nooit bang geweest voor Joris! Uitstekende voetballer.... geweest.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2016 - 19:37   quote  deeplink  
Nee bang bedoel ik ook niet maar hoe blij jij het altijd over mathijsen had dat het leek of je een enorme Churandy achterlangs naar binnen Joriste..
Barabas
 Barabas - zondag 18 september 2016 - 19:39   quote  deeplink  
Haha! Man...... Pffff
ar
 ar - zondag 18 september 2016 - 20:01   quote  deeplink  
Een wat..
van geil
 van geil - zondag 18 september 2016 - 20:02   quote  deeplink  
Martina is blij
ar
 ar - zondag 18 september 2016 - 20:09   quote  deeplink  
Wie?
Barabas
 Barabas - zondag 18 september 2016 - 20:12   quote  deeplink  
EttARbak
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2016 - 21:44   quote  deeplink  
Speler van de week bij Genee..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 september 2016 - 11:25   quote  deeplink  
Borst looft Botteghin: ''Pas nu zien we hoe goed hij is''

v8okk2.jpg

De goede resultaten van Feyenoord leiden tot veel complimenten voor de spelers. In de gewonnen topper tegen PSV was Eric Botteghin een van de uitblinkers. Hugo Borst looft de verdediger in zijn column in het AD.

“De eerste die me op hem attendeerde, was Jan Everse, iemand met een sublieme kijk op voetbal(lers). Het was rond 2008. ‘Sparta moet die jongen ophalen, Hugo. Een kanjer. Voor een half miljoen laat Zwolle hem gaan. Botteghin verkoop je twee jaar later voor het vierdubbele. Is voorbestemd voor de top-3.'”

“Profetische woorden. Al heeft het best lang geduurd voordat Eric Botteghin is doorgebroken. Pas dit seizoen zien we hoe verschrikkelijk goed hij is. Wat zo prettig aan hem is als verdediger: hij is kalm. Botteghin stelt zich uitstekend op, heeft voor een verdediger een goede techniek, is ijzersterk in de lucht (1.94 meter) en heeft een prachtige tackle. Hij is hard, maar absoluut geen smeerlap. Zijn inspeelpass zou beter kunnen. Had hij - en daar gaan we weer - de snelheid van Uli van Gobbel gehad, dan was hij nu eigendom van Manchester United geweest.”

“Rinus Israël wordt altijd de beste verdediger genoemd die Feyenoord ooit had. Terecht. Op zoek naar een equivalent van Eric Botteghin kom je uit bij de Deen Ivan Nielsen. Zelfde uitstraling: nooit in paniek. Nielsen was niet supersnel, maar tactisch een genie. Kopsterk, geweldige tackle. Nielsen passte misschien iets beter dan Botteghin. Ivan Nielsen werd met Feyenoord één keer landskampioen. Het heeft er de schijn van dat dat voor Eric Botteghin ook in het verschiet ligt”, besluit Borst.
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 september 2016 - 12:46   quote  deeplink  
xF4VthJ.png
nr 10
 nr 10 - maandag 19 september 2016 - 13:37   quote  deeplink  
Om te slapen heb je geen pilletje nodig. Goed neuken en dan gaat het vanzelf wel.
van geil
 van geil - maandag 19 september 2016 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 20:37 schreef van geil het volgende:
Beste aankoop van de zomer.
Eens.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 19 september 2016 - 16:00   quote  deeplink  
Hij doet het goed, maar hij heeft wel betere wedstrijden gespeeld dan gisteren vind ik. Het ziet er alleen wat anders uit vanwege zijn doelpunt. Maar vond hem in de passing erg slordig. En had ook een moment waar hij heel lang wachte met het wegschieten van de bal. Toen Jones het erna moest oplossen in duel met Narsingh. Wel een dikke voldoende, want hij speelde verder prima, ook vanwege de goal, maar geen 8 of 9.
VVout
 VVout - dinsdag 20 september 2016 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 13:37 schreef nr 10 het volgende:
Om te slapen heb je geen pilletje nodig. Goed neuken en dan gaat het vanzelf wel.
Dan ben je ook een paar uurtjes zoet.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 september 2016 - 09:11   quote  deeplink  
10 niet. Die spuugt er ff op en klaar he..
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 20 september 2016 - 09:12   quote  deeplink  
Las dat hij knie problemen heeft. Zelfs met een spuitje gespeeld zondag. Hopelijk niet ernstig.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 september 2016 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 09:12 schreef netsurfer het volgende:
Las dat hij knie problemen heeft. Zelfs met zijn spuitje gespeeld zondag. Hopelijk niet ernstig.
Wie 10..?
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 20 september 2016 - 09:40   quote  deeplink  
Vast niet. Die spuug helpt overal voor. :)
nr 10
 nr 10 - dinsdag 20 september 2016 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 09:15 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Wie 10..?
Klopt, ik heb knieproblemen. Al één kunstknie en de tweede komt er aan. En spuitjes geef ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2016 door nr 10 --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 september 2016 - 09:54   quote  deeplink  
Succes met die Thai he..
nr 10
 nr 10 - dinsdag 20 september 2016 - 09:55   quote  deeplink  
Daarom gaan we met zijn vijven. Vier houden haar voor mij vast.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 september 2016 - 09:59   quote  deeplink  
BEEST..
van geil
 van geil - dinsdag 20 september 2016 - 20:32   quote  deeplink  
1908 tinten grijs
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 september 2016 - 19:39   quote  deeplink  
Foutloos volgens mij..
Stylzz
 Stylzz - zondag 25 september 2016 - 19:41   quote  deeplink  
Kaartje gepakt volgens mij
ar
 ar - zondag 25 september 2016 - 19:42   quote  deeplink  
Had een onbesuisde overtreding.
Voor de rest prima.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 september 2016 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 19:41 schreef Stylzz het volgende:
Kaartje gepakt volgens mij
Beleving is goed..
van geil
 van geil - zondag 25 september 2016 - 19:58   quote  deeplink  
De schaaf.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 26 september 2016 - 23:23   quote  deeplink  
Uitblinkende Feyenoord-verdediger vergeleken met Chiellini

33k9ikz.jpg

Eric Botteghin is één van de pijlers onder het succes van koploper Feyenoord. De Braziliaanse verdediger, die samen met Jan-Arie van der Heijden het hart van de defensie vormt, maakte onlangs het winnende doelpunt in de uitwedstrijd tegen PSV (0-1).

Zijn uitmuntende prestaties blijven niet onopgemerkt. Gianluca Di Marzio, een gerenommeerde uit Italie, vergelijkt de kopsterke mandekker zelfs met Giorgio Chiellini, de rots in de verdediging van Juventus. Ook Tonny Vilhena en Nicolai Jørgensen krijgen eervolle vermeldingen.

Botteghin (29), sinds 2015 actief in De Kuip, heeft in Rotterdam een contract tot medio 2019. Daarvoor speelde de Zuid-Amerikaan bij PEC Zwolle, NAC Breda en FC Groningen.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 29 september 2016 - 11:02   quote  deeplink  
''Het is voor mij een van mijn grootste prestaties ooit''

33c8bqb.jpg

De site whoscored.com besteedt speciaal aandacht aan Eric Botteghin: zij zien in hem de rots in de branding die de foutloze competitiestart, en de winst op Manchester United, mogelijk heeft gemaakt. Daarnaast benoemt de site ook de grootse vorm waarin heel Feyenoord steekt.

Uiteraard vroegen ze Botteghin eerst naar de kansen voor het kampioenschap dit seizoen. "Ik heb veel vertrouwen in een goed seizoen. Het team is ongeveer intact gebleven en dat is een belangrijke reden voor deze sterke start."

Dat dit Feyenoord ook sterk genoeg is om op drie fronten mee te strijden is voor Botteghin geen vraag: "Ja, we hebben een zeer sterke groep die op drie fronten kan strijden. Voor ons is geen van de prijzen belangrijker, want we willen ze allemaal winnen."

De verdediger is ook trots op de prestatie tegen Manchester United. "Het was geweldig om een van de grootste clubs ter wereld te verslaan en bovendien 'de nul' te houden. Zeker als je weet hoe sterk zij zijn. Het is voor mij een van mijn grootste prestaties ooit."

Is hij door de Nederlandse voetbalschool ook een betere speler geworden? "Ik heb heel veel geleerd sinds ik in Nederland ben. Het is een fantastische voetbalschool en mijn passing is zeker een van de dingen die ik hier echt verbeterd heb."
MightyAce
 MightyAce - donderdag 29 september 2016 - 11:06   quote  deeplink  
Koppie erbij houden vanavond Eric! Dit is de ideale gelegenheid om je groei uw tonen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5965
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Eric Botteghin///HELD topic

0.0147159