BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 09 augustus 2015, 12:30); 0 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 07 augustus 2015 - 11:11   quote  deeplink  
197547_Redactioneel_600x338_AZ-Ajax_600x338.jpg

Na de domper tegen Rapid Wien zal Ajax snel de valse start van het seizoen moeten verwerken. De Eredivisie gaat weer van start en Ajax mag meteen op bezoek naar Alkmaar voor de Noord-Hollandse Derby. Er zal Ajax en Frank de Boer veel aan gelegen zijn de zure smaak van het Champions League debacle weg te spoelen tegen AZ. Ook de spelers zullen enige druk voelen, zeker omdat het verlies tegen Rapid Wien toch voor een groot deel op het conto van knullige individuele fouten gezet kan worden waarbij de kritiek over een veel te onervaren Ajax van alle kanten hoorbaar is.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 82 duels tegen AZ. Daarvan won Ajax er 51 en gingen er 13 verloren. 18 Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax behaalt de afgelopen jaren wisselende resultaten tegen AZ. De afgelopen drie seizoenen won Ajax van de 6 onderlinge competitieduels slechts 3 maal, 2 maal won AZ en eenmaal werd er gelijk gespeeld. Ajax en AZ ontmoette elkaar ook twee maal voor de beker waarin er ook een keer gewonnen en een keer verloren werd. Wel veroverde Ajax de Johan Cruijffschaal nog op de Alkmaarders wat echter niets af doet aan de belabberde recente geschiedenis tegen AZ.

Bij AZ zit oud-Ajacied John van de Brom aan het stuur als trainer. Het meest spraakmakende nieuws aangaande de kaaskoppen was toch wel het vertrek van topschutter Aron Johansson naar Werder Bremen. Nemanja Gudelj vertrok naar Ons Aller Ajax en Simon Poulsen staat sinds dit seizoen bij PSV onder contract. Daarmee is AZ een aantal sterkhouders van vorig seizoen kwijt geraakt. AZ heeft een forse hoeveelheid spelers aangetrokken van, met respect uitgesproken, kleinere clubs. De bekendste van deze is waarschijnlijk Alireza Jahanbakhsh die van NEC is aangetrokken.
AZ maakte tot nu toe een prima voorbereiding mee. Az werkte 6 oefenwedstrijden af die allemaal werden gewonnen. De meest spraakmakende tegenstander was het Schotse Dundee United (3 - 1). De meest trefzekere speler van AZ was Vincent Janssen die 10 goals maakte in totaal. De vorig seizoen verhuurde spits deed dat overigens voornamelijk tegen amateur ploegen.

Bij Ajax lijkt voor het eerst sinds zijn aantreden Frank de Boer niet heel stevig meer in het zadel te zitten. De uitsluiting voor de Champions League is enorm hard aangekomen in Amsterdam, zeker aangezien dat op basis van zeker het eerste duel totaal niet nodig was geweest. Desalniettemin zal Ajax met een piepjonge selectie toch willen laten zien dat het aanwezige jeugdige talent wel degelijke goede resultaten kan boeken. Dat zal dan moeten beginnen met winst tegen AZ.
Ook tegen AZ lijkt zeker dat Ajax met een extreem jonge ploeg zal aantreden. Frank de Boer kan met John Heitinga of Lasse Schone wel wat ervaring inbrengen maar de kern van Ajax voor dit seizoen zal hoe dan ook een jong collectief zijn. Achterin lijken Tete, Dijks en Riedewald allen zeker van een basisplaats. Indien de Boer kiest voor de ervaring van Heitinga zal dat ten koste gaan van Veltman. Op het middenveld lijken Bazoer en Klaassen onbesproken en is het kiezen tussen Gudelj en Sinkgraven. Die eerste brengt kracht, de ander brengt dynamiek. Beide gingen opzichtig in de fout tegen Rapid afgelopen week. Die keuze zal overigens voornamelijk worden ingegeven door de invulling van de linksbuitenpositie en niet door fouten van de heren. Op linksbuiten kan de Boer kiezen voor Fischer, Sinkgraven of toch de ervaren Schone. In de spits zal Milik vrijwel zeker spelen en op rechtsbuiten lijkt El Ghazi, ondanks zwakke vertoningen tegen Rapid Wien, op een basisplaats te kunnen rekenen. Op goal staat natuurlijk Cillissen over wie nog altijd geruchten over vermeende interesse van Manchester United de ronde doen.

De beelden zijn van AZ - Ajax van het vorige seizoen. Ook toen speelde Ajax al erg vroeg een uitwedstrijd tegen de Alkmaarders. Die wedstrijd won Ajax toch nog redelijk overtuigend met 1-3 maar snel daarna begon destijds de sportieve malaise in Amsterdam.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 augustus 2015 door Eide --
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 07 augustus 2015 - 12:27   quote  deeplink  
Ik laat de competitiestart (3 wedstrijden) dit keer aan mij voorbij gaan. Zit dan met de familie in Bali en heb me voorgenomen (weet niet of me dat lukt) om dit keer, het niet te gaan checken tijdens mijn vakantie.
Ik geef wel een uitslag 1:2.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 augustus 2015 door Ztjes --
Eide
 Eide - vrijdag 07 augustus 2015 - 12:40   quote  deeplink  
Slecht nieuws voor De Boer: hamstringproblemen breken aanvaller weer op

Frank de Boer kan mogelijk geen beroep doen op Viktor Fischer voor de seizoenstart van Ajax tegen AZ. Achter de naam van de Deen staat een vraagteken.

Fischer haakte vrijdagochtend op de training vroegtijdig af. De Telegraaf meldt dat hij op de hamstring in zijn rechterbeen wees. Het is niet bekend hoe ernstig de situatie is. De beslissing om de oefensessie te staken is wellicht uit voorzorg genomen.

De laatste jaren kwakkelde Fischer al vaker met hamstringproblemen, wat hem uiteindelijk meer dan een jaar kostte. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen was de Deen ook niet okselfris. Hij stond dinsdagavond tijdens Ajax Rapid Wien (2-3) wel in de basis, maar werd na een uur zoals afgesproken naar de kant gehaald.

Het is de vraag wie Fischer vervangt, mocht de aanvaller inderdaad niet kunnen spelen tegen AZ. Amin Younes traint apart en is nog niet inzetbaar. Urby Emanuelson doet overigens ook mee tijdens de uitlooptraining, geleid door De Boer. De trainer gebruikt Daley Sinkgraven mogelijk weer op de plek van Fischer.

Bron

-----------------------

Waarschijnlijk heeft Fischer de groepstraining uit voorzorg verlaten. Het heeft ook geen zin nu te forceren. Ik acht de kans dat Fischer zondag start hiermee eigenlijk wel uitgesloten. Ik kan mij niet voorstellen dat FdB dat risico gaat nemen.

Gevolg is dus waarschijnlijk een ploeg met Sinkgraven op linksbuiten en Gudelj op het middenveld.
Eide
 Eide - vrijdag 07 augustus 2015 - 12:51   quote  deeplink  
Eerste berichten vanuit Ajax zijn trouwens dat Fischer vond dat de hamstring wat stijfjes voelde en dat men daarop heeft besloten de training af te breken voor Fischer. Niets ernstigs dus en mogelijk wel gewoon inzetbaar.
Brandje
 Brandje - vrijdag 07 augustus 2015 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 12:40 schreef Eide het volgende:
Slecht nieuws voor De Boer: hamstringproblemen breken aanvaller weer op

Frank de Boer kan mogelijk geen beroep doen op Viktor Fischer voor de seizoenstart van Ajax tegen AZ. Achter de naam van de Deen staat een vraagteken.

Fischer haakte vrijdagochtend op de training vroegtijdig af. De Telegraaf meldt dat hij op de hamstring in zijn rechterbeen wees. Het is niet bekend hoe ernstig de situatie is. De beslissing om de oefensessie te staken is wellicht uit voorzorg genomen.

De laatste jaren kwakkelde Fischer al vaker met hamstringproblemen, wat hem uiteindelijk meer dan een jaar kostte. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen was de Deen ook niet okselfris. Hij stond dinsdagavond tijdens Ajax Rapid Wien (2-3) wel in de basis, maar werd na een uur zoals afgesproken naar de kant gehaald.

Het is de vraag wie Fischer vervangt, mocht de aanvaller inderdaad niet kunnen spelen tegen AZ. Amin Younes traint apart en is nog niet inzetbaar. Urby Emanuelson doet overigens ook mee tijdens de uitlooptraining, geleid door De Boer. De trainer gebruikt Daley Sinkgraven mogelijk weer op de plek van Fischer.

Bron

-----------------------

Waarschijnlijk heeft Fischer de groepstraining uit voorzorg verlaten. Het heeft ook geen zin nu te forceren. Ik acht de kans dat Fischer zondag start hiermee eigenlijk wel uitgesloten. Ik kan mij niet voorstellen dat FdB dat risico gaat nemen.

Gevolg is dus waarschijnlijk een ploeg met Sinkgraven op linksbuiten en Gudelj op het middenveld.
Laten we het hopen. Fisher op links is dodelijk wanneer je met een tien speelt maar goed dat heb ik al zo vaak uitgelegd.

1-4 ajax
jordyw
 jordyw - vrijdag 07 augustus 2015 - 13:56   quote  deeplink  
Frank de Boer is ook wel een trainer die kijkt naar de geschiedenis van een speler. Dus hij gaat Gudelj zeker opstellen, helemaal omdat de linksbuiten positie ingevult moet worden door Sinkgraven. Dat is ook de beste opstelling.
Toch denk ik 3-2 in het voordeel van AZ, centraal achterin is het gewoon pover.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 07 augustus 2015 - 14:41   quote  deeplink  
Zelf hou ik het ( nog wel ) op 1-2 voor Ajax.
Toch de 3 punten.
Eide
 Eide - vrijdag 07 augustus 2015 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 13:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Fisher op links is dodelijk wanneer je met een tien speelt maar goed dat heb ik al zo vaak uitgelegd.

1-4 ajax
Niet noodzakelijk natuurlijk als je een back heb die goed die ruimte kan bestrijken. Fischer moet dan alleen niet in de ruimtes van Klaassen gaan lopen maar echt tussen de back en 9 de actie zoeken dicht tegen de achterlijn.
eddy99
 eddy99 - vrijdag 07 augustus 2015 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 13:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

1-4 ajax
Is wel héééél lang geleden dat Fischer dodelijk was.
Pietje
 Pietje - vrijdag 07 augustus 2015 - 15:08   quote  deeplink  
Prachtig topic, Eide. Je bent het nog niet verleerd ;-)

Na het echec afgelopen dinsdag tegen Rapid heb ik geen enkel vertouwen in Ajax. AZ heeft, weliswaar op een wat lager niveau, zeer goed gepresteerd tegen die Turkse club en hebben -denk ik- aardig wat zelfvertrouwen getankt.

Kortom ik houd het op een reguliere overwinning van AZ: 3-1. Helaas...
Brandje
 Brandje - vrijdag 07 augustus 2015 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 14:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk natuurlijk als je een back heb die goed die ruimte kan bestrijken. Fischer moet dan alleen niet in de ruimtes van Klaassen gaan lopen maar echt tussen de back en 9 de actie zoeken dicht tegen de achterlijn.
Ik weet niet of jij maar Fisher kijkt. Die doet niks anders dan naar binnen trekken en er komt geen voorzet van hem. Daarbij zie ik weer hetzelfde als voir zijn blessure. Zichzelf helemaal over de kop lopen. El Ghazi kan zowel binnendoor als buitenom passeren.
tedje339
 tedje339 - vrijdag 07 augustus 2015 - 15:39   quote  deeplink  
fisher, heb je echt niks aan, die loopt zig, alleen maar vast, ik vind hem echt niet goed
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 augustus 2015 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 15:39 schreef tedje339 het volgende:
fisher, heb je echt niks aan, die loopt zig, alleen maar vast, ik vind hem echt niet goed
Whahahaahahahahahhaha jij gelooft jezelf of?
Is de meest dreigende aanvaller die we hebben! Doodzonde dat hij er niet bij is man!
Eide
 Eide - vrijdag 07 augustus 2015 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 15:09 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij maar Fisher kijkt. Die doet niks anders dan naar binnen trekken en er komt geen voorzet van hem. Daarbij zie ik weer hetzelfde als voir zijn blessure. Zichzelf helemaal over de kop lopen. El Ghazi kan zowel binnendoor als buitenom passeren.
Fischer kan echter wel uit stilstand voetballen en is ook goed in de krappe ruimte. El Ghazi moet echt op tempo zijn. Fischer is duidelijk niet in vorm. Ik wil alleen aangeven dat Fischer in normale doen ook met een echte 10 prima kan functioneren.... Maar dan moet Ajax wel heel diep kunnen voetballen en of dat er in zit weet ik niet.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 augustus 2015 - 15:50   quote  deeplink  
Geen idee wat ik ervan moet denken. AZ - Ajax zijn altijd wel boeiende wedstrijden. Als ik De Boer een beetje hoorde zal Ajax dus denk ik weer met dezelfde namen achterin komen.

AZ speelt heel behoorlijk. Maar spelen nu 2 wedstrijden in 2.5 dag, dat hebben ze nog niet gehad dit seizoen dus zal ook voor hun aanpoten worden. Veel druk zou kunnen helpen dus.

Ik ben er echter wel wat sceptisch over. Ajax zal een flinke tik hebben gehad.

3-2 AZ.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 augustus 2015 door Loetje --
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 augustus 2015 - 15:50   quote  deeplink  
Edit; Dubbel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 augustus 2015 door Loetje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 augustus 2015 - 17:10   quote  deeplink  
1-5!! Bam, eerste 3 punten binnen! Op naar titel 34!!!!
Pietje
 Pietje - vrijdag 07 augustus 2015 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 17:10 schreef Ajax Warrior het volgende:
Volgens mij ben jij aan vakantie toe ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 augustus 2015 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 17:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij aan vakantie toe ;-)
Dat ook, maar vertrouwen in AJAX!
Pietje
 Pietje - vrijdag 07 augustus 2015 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 17:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Na afgelopen dinsdag heeft dat vertrouwen bij mij een flink knauw gekregen. Ik ben daar nog altijd ziedend over.
Eide
 Eide - vrijdag 07 augustus 2015 - 17:36   quote  deeplink  
En toch zag ik in het dubbelluik tegen Rapid ook goede dingen. Riedewald bevalt mij enorm. Dijks kan echt een wapen worden. Sinkgraven biedt veel dynamiek. Wat mij het meest zorgen baart is de vorm van Klaassen (die nog niet goed is) en de vleugelaanvallers. En natuurlijk het ultra jonge... Maar ik heb toch ook een Ajax gezien waar veel voetbal in zit.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 augustus 2015 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 17:36 schreef Eide het volgende:
En toch zag ik in het dubbelluik tegen Rapid ook goede dingen. Riedewald bevalt mij enorm. Dijks kan echt een wapen worden. Sinkgraven biedt veel dynamiek. Wat mij het meest zorgen baart is de vorm van Klaassen (die nog niet goed is) en de vleugelaanvallers. En natuurlijk het ultra jonge... Maar ik heb toch ook een Ajax gezien waar veel voetbal in zit.
Is ook wel. Maar moet je het daar wel meteen laten zien. En dat is niet gebeurd Eide
Eide
 Eide - vrijdag 07 augustus 2015 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 17:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is ook wel. Maar moet je het daar wel meteen laten zien. En dat is niet gebeurd Eide
En zelfs dat eigenlijk ook wel. In aanvallend opzicht dan. Het probleem was niet dat Ajax niet aan voetballen toe kwam, of niet aan aanvallen toe kwam. Het probleem is geweest dat Ajax zeker 3 goals door onvolwassen stupiditeiten heeft weggegeven. Niet doordat Rapid druk zette of voetballend iets af wist te dwingen maar echt gewoon stupide fouten.

En dus ben ik hevig teleurgesteld, boos, vernederd zelfs maar wil ik niet uit het oog verliezen dat ik ook wel positieve dingen heb gezien.
eddy99
 eddy99 - vrijdag 07 augustus 2015 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 18:02 schreef Eide het volgende:

[..]

En zelfs dat eigenlijk ook wel. In aanvallend opzicht dan. Het probleem was niet dat Ajax niet aan voetballen toe kwam, of niet aan aanvallen toe kwam. Het probleem is geweest dat Ajax zeker 3 goals door onvolwassen stupiditeiten heeft weggegeven. Niet doordat Rapid druk zette of voetballend iets af wist te dwingen maar echt gewoon stupide fouten.

En dus ben ik hevig teleurgesteld, boos, vernederd zelfs maar wil ik niet uit het oog verliezen dat ik ook wel positieve dingen heb gezien.
Good points. Kernprobleem is echter dat die onvolwassen stupiditeiten zich voortdurend voordoen en er kennelijk niet uit zijn te krijgen - misschien wel omdat ze geen echte ervaring in huis willen halen. En als ze die wel halen stelt FdB ze/hem niet op.
Pietje
 Pietje - vrijdag 07 augustus 2015 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, Eide. Ik ben vooral zo negatief omdat ik nog altijd woedend ben en bovenal erg teleurgesteld. Dat ben ik eigenlijk altijd wel wanneer mijn club punten verspeelt, maar nu helemaal. Omdat het volstrekt onnodig was.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 augustus 2015 door Pietje --
Pietje
 Pietje - vrijdag 07 augustus 2015 - 18:31   quote  deeplink  
En nog even off-topic:

@Warrior: ik denk dat je dit topic nog wel leest. Ik moet nu weg en ben vanavond ook niet thuis.
Bij dezen wil ik jou, je vrouw en twee kleine meisjes een goede reis wensen en een heel fijn vakantie in Rhodos. Geniet ervan en van elkaar!
Tot over twee weken.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 07 augustus 2015 - 20:49   quote  deeplink  
Mooi topic Eide, ouwe braadharing!

Het is al zeker, we gaan er met de volle 3 punten vandoor!
0-4 met een Ajax waar we van zullen smullen jongens!!!

Glazen bol laat me alles zien en er komt ook een rode kaart......vroeg.....en niet voor ons....maar dit keer spelen we het uit!!
Brandje
 Brandje - vrijdag 07 augustus 2015 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 15:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is de meest dreigende aanvaller die we hebben! Doodzonde dat hij er niet bij is man!
Mag ik nu even lachen
Heeft het eerste seizoen aardig gespeeld. In het seizoen da hij zijn blessure kreeg was hij wel zo ongelooflijk slecht. Hij trekt alleen maar naar binnen. Hij passeert nooit voorwaarts maar altijd in de breedte. Geeft dan vaak weer een rukbal. Loopt dan ook nog eens de gaten dicht voor Klaassen en Milik.
Zoals Ajax in Wenen speelde zo MOET je spelen. Dan Heitinga nog voor Veltman en je bent klaar. Younes kan ik nog niks van Fisher maar ik wil.Fisher NOOIT meer linksbuiten zien.
De Boer moet ook eens gaan kappen met dat rouleren. Zo krijg je nooit vastigheid.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 augustus 2015 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 22:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Mag ik nu even lachen
Heeft het eerste seizoen aardig gespeeld. In het seizoen da hij zijn blessure kreeg was hij wel zo ongelooflijk slecht. Hij trekt alleen maar naar binnen. Hij passeert nooit voorwaarts maar altijd in de breedte. Geeft dan vaak weer een rukbal. Loopt dan ook nog eens de gaten dicht voor Klaassen en Milik.
Zoals Ajax in Wenen speelde zo MOET je spelen. Dan Heitinga nog voor Veltman en je bent klaar. Younes kan ik nog niks van Fisher maar ik wil.Fisher NOOIT meer linksbuiten zien.
De Boer moet ook eens gaan kappen met dat rouleren. Zo krijg je nooit vastigheid.
Schrijf ik ergens dat hij goed was?
Hij is gewoon altijd dreigend. In tegenstelling tot andere probeert hij tenminste nog wat
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 07 augustus 2015 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 22:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Mag ik nu even lachen
Ik zag hem altijd liever als Kishna....maar je hebt wel een punt
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 augustus 2015 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 18:31 schreef Pietje het volgende:
En nog even off-topic:

@Warrior: ik denk dat je dit topic nog wel leest. Ik moet nu weg en ben vanavond ook niet thuis.
Bij dezen wil ik jou, je vrouw en twee kleine meisjes een goede reis wensen en een heel fijn vakantie in Rhodos. Geniet ervan en van elkaar!
Tot over twee weken.
Thanks man, gaat helemaal goed komen! En hopelijk maakt Ajax de vakantie nog mooier.
Brandje
 Brandje - zaterdag 08 augustus 2015 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 22:27 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik zag hem altijd liever als Kishna....maar je hebt wel een punt
Als Kishna de drive had van Fisher dan speelde hij bij Barca of Madrid.
Brandje
 Brandje - zaterdag 08 augustus 2015 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 22:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

Schrijf ik ergens dat hij goed was?
Hij is gewoon altijd dreigend. In tegenstelling tot andere probeert hij tenminste nog wat
Dreigend terwijl je nooit naar voren een man passeert kan nieten bestaat niet.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 08 augustus 2015 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 15:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij de laatste wedstrijd gezien hebt?
Sinkgraven linksbuiten liep lekkerder.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 08 augustus 2015 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 18:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Rapid kwam er toch af en toe gevaarlijk door hoor. Denk dat ik onze voorhoede Fischer,Milik, Ghazi zo inruil voor die van hun op dit moment. Bij hun aanval zit er tenminste een idee achter. Driehoekjes, steekballetjes, loopacties bij ons gaat alles uit stilstand.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 augustus 2015 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2015 - 09:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Rapid kwam er toch af en toe gevaarlijk door hoor. Denk dat ik onze voorhoede Fischer,Milik, Ghazi zo inruil voor die van hun op dit moment. Bij hun aanval zit er tenminste een idee achter. Driehoekjes, steekballetjes, loopacties bij ons gaat alles uit stilstand.
45 scharen en vervolgens je man niet voorbij komen zag er ook indrukwekkend uit! 😉😂😄
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 augustus 2015 - 09:14   quote  deeplink  
Nog steeds 1-5!! Bam!!
Stanley
 Stanley - zaterdag 08 augustus 2015 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 17:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat is positief Warrior, maar op basis waarvan dan?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 08 augustus 2015 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2015 - 17:10 schreef Ajax Warrior het volgende:
Kijk, hier hou ik van!!

En mochten we alsnog verliezen als Frank vast houdt aan Veltman en Riedewald, dan gewoon Johnny Heitinga en Mike v/d Hoorn een echte kans geven en niet te vergeten Schöne.
De eerste 2 verdienen gewoon een echte kans en Schöne is vaak genoeg belangrijk geweest. Nee hij is geen rechts buiten, maar El Ghazi drijgt wel, maar is niet echt scherp op dit moment.....

.....en toch ga ik voor een krappe overwinning: 1-2!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 08 augustus 2015 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2015 - 08:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 08 augustus 2015 - 10:25   quote  deeplink  
Zoals we de wedstrijd in Wenen naar ons toe trokken, vooral na de 0-1 en de 0-2, na rust had Frank de ervaring van Heitinga in moeten brengen om het uit te spelen, zeker na de 1-2.....
Stanley
 Stanley - zaterdag 08 augustus 2015 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Hi Eide,

Ik ben het met je eens, op Veltman na hebben wij een zeer goede en uitgebalanceerde achterhoede. Misschien zou van Rhijn eens op de plek van Veltman moeten worden geprobeerd. In de A1 heeft hij daar een tijd uitstekend gepresteerd.

Middenveld heeft potentie waarbij Sinkgraven en of Gudelj een stap moeten maken.

Voorin ontbreekt mijn inziens de klasse wat Ajax altijd heeft gebracht. El-Ghazi is niveau van het Schip, kan aardig voetballen maar geen Europese top.

Linkerspits? Geen idee, jammer dat Menig hier geen kans heeft gekregen!

En spits. ... Milik is het volgens mij ook niet.

Ik had aan de slag gegaan met Zivkovic, veel vertrouwen gegeven en een wedstrijd of 10 de kans gegeven om zich te bewijzen. ... Dan hadden we zeker onze nieuwe spits gehad. ..

Sommige mensen gedijen nu eenmaal niet door ze eerst even te laten voelen wie de baas is en dat zij dat in ieder geval niet zijn! Daar gaat het volgens mij mis met Frankie en Zivkovic maar ook Kishna!
Stanley
 Stanley - zaterdag 08 augustus 2015 - 10:28   quote  deeplink  
Uiteraard hoop ik op een overwinning!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 augustus 2015 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2015 - 10:17 schreef Stanley het volgende:

[..]

Dat is positief Warrior, maar op basis waarvan dan?
Op basis van mezelf Stan! Gewoon eens vertrouwen erin! Kan nog lang genoeg negatief zijn! 😉
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 augustus 2015 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2015 - 10:18 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Kijk, hier hou ik van!!

En mochten we alsnog verliezen als Frank vast houdt aan Veltman en Riedewald, dan gewoon Johnny Heitinga en Mike v/d Hoorn een echte kans geven en niet te vergeten Schöne.
De eerste 2 verdienen gewoon een echte kans en Schöne is vaak genoeg belangrijk geweest. Nee hij is geen rechts buiten, maar El Ghazi drijgt wel, maar is niet echt scherp op dit moment.....

.....en toch ga ik voor een krappe overwinning: 1-2!
1-5!!! Knalhard 3x Milik!
Eide
 Eide - zaterdag 08 augustus 2015 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2015 - 10:27 schreef Stanley het volgende:

[..]

Hi Eide,

Ik ben het met je eens, op Veltman na hebben wij een zeer goede en uitgebalanceerde achterhoede. Misschien zou van Rhijn eens op de plek van Veltman moeten worden geprobeerd. In de A1 heeft hij daar een tijd uitstekend gepresteerd.
Ik heb eigenlijk ook best veel vertrouwen in Veltman hoor. Riewald en Veltman zouden moeten voetballen zoals Rijkaard en De boer dat bij Ajax in de jaren 90 deden. Daar was De Boer de echte mandekker terwijl Rijkaard de rugdekking en ruimtes verzorgde en daarbij veelal voor z'n verdediging speelde. Dat laatste kan Riedewald zeker ook wel. En als Veltman dan een hele duidelijk omschreven taak krijgt zie ik dat wel goed komen.

Ik heb het idee dat Ajax nu bijna een soort van zone verdediging centraal achterin heeft. Dat vind ik niet handig.
Loetje
 Loetje - zaterdag 08 augustus 2015 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2015 - 08:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dreigend terwijl je nooit naar voren een man passeert kan nieten bestaat niet.
O jawel hoor. Komt bovendien ook zeker wel bij de goal
Loetje
 Loetje - zaterdag 08 augustus 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2015 - 08:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja, terwijl ik deze jongen liever op het middenveld zie. Hebben we daar ook nodig
Loetje
 Loetje - zaterdag 08 augustus 2015 - 14:42   quote  deeplink  
Ja joh, neem 8 verdedigers mee.

Aanvallend weinig wissels over. Jezus hé
Loetje
 Loetje - zaterdag 08 augustus 2015 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2015 - 10:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

1-5!!! Knalhard 3x Milik!
Je verdiend een standbeeld als het dat wordt. Whahaha.

Have a good time in Rhodos man!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 09 augustus 2015, 12:30); 0 - 3

0.0066051