|
|
RenatoBos
|
|
|
Pffffff Peet heeft binnenkort dus een baard..😉 |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Zo lijkt het wel een duif.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Zijn er mensen die denken dat bootvluchtelingen Europa gaan redden dan? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hooguit van 2 weken...dan zie ik mijn dochter weer ;-) |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 20:36 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ook dat is een probleem Pietje die democratie....ik sprak vanmiddag een vent uit Guinee Bissau....Hij zei tegen mij dat het westen denkt dat de democratie de beste vorm van leven is ook voor de Islam maar die willen dat helemaal niet, daar zijn ze nog lang niet aan toe. Zolang de stammen bestaan zal een democratie nooit werken...ze leven liever volgens de sharia want dat zijn ze gewend en geeft ze hou vast. Ik kan niet alles opschrijven want ik heb meer dan 2 uur met hem gediscussieerd maar het heeft mij een totale andere kijk op de islam gegeven...ik moet er nog steeds niets van hebben maar ben nu wel wat genuanceerder Het geloof is niet het probleem. Het zijn de extremisten die onder de noemer van het geloof de wereld verzieken. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ja Rutte Merkel en Olande...zijn er al teveel |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 21:08 schreef ZerauS het volgende:[..] Het geloof is niet het probleem. Het zijn de extremisten die onder de noemer van het geloof de wereld verzieken. Helemaal gelijk in...al geloof ik niet in gematigd....uit eindelijk trekken ze naar de extremisten |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 21:10 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Helemaal gelijk in...al geloof ik niet in gematigd....uit eindelijk trekken ze naar de extremisten Ben zelf atheïst maar vind het prima als mensen ergens in willen geloven mits ze anderen er niet mee lastig vallen. Of het nu om een moslim gaat die de boel opblaast of een priester die een minderjarige misbruikt, van mij mogen ze allemaal eeuwig branden als die hel toch blijkt te bestaan😉 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 21:19 schreef ZerauS het volgende:[..] Ben zelf atheïst maar vind het prima als mensen ergens in willen geloven mits ze anderen er niet mee lastig vallen. Of het nu om een moslim gaat die de boel opblaast of een priester die een minderjarige misbruikt, van mij mogen ze allemaal eeuwig branden als die hel toch blijkt te bestaan😉 Ik ben zelf ook atheïst al hoewel die altijd een wetenschappelijke benadering willen...ik kan me niet vinden in die sprookjes boeken, het klopt gewoon niet en daar heb je geen universiteit voor nodig Voor de rest eens met je post....heheheh ik mag je nu al ;-) |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 21:28 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ik ben zelf ook atheïst al hoewel die altijd een wetenschappelijke benadering willen...ik kan me niet vinden in die sprookjes boeken, het klopt gewoon niet en daar heb je geen universiteit voor nodig Voor de rest eens met je post....heheheh ik mag je nu al ;-) Aangenaam ik ben Tom en vandaag gearriveerd op dit forum. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Oke Tom....ga je vaak naar Ajax ?? Ik zag je ook op het Feijenoord forum en dan gaan mijn voelsprieten raar doen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: En toch is die wetenschappelijke benadering wel heel zinvol. Geloof betekent; ik geloof dus het is zo. Wetenschap bekijkt verschillende hypotheses en diegene waar het meeste bewijs voor bestaat is het. Tot een andere hypothese aannemelijker wordt.
Dat is juist de kracht van de wetenschap. Het bijt zich niet vast in ongrijpbare zaken maar is altijd op zoek naar bewijs. En aan de hand van nieuw bewijs stelt de wetenschap zichzelf bij. Iets wat in het geloof niet of nauwelijks gebeurt. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 20:36 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ook dat is een probleem Pietje die democratie....ik sprak vanmiddag een vent uit Guinee Bissau....Hij zei tegen mij dat het westen denkt dat de democratie de beste vorm van leven is ook voor de Islam maar die willen dat helemaal niet, daar zijn ze nog lang niet aan toe. Zolang de stammen bestaan zal een democratie nooit werken...ze leven liever volgens de sharia want dat zijn ze gewend en geeft ze hou vast. Ik kan niet alles opschrijven want ik heb meer dan 2 uur met hem gediscussieerd maar het heeft mij een totale andere kijk op de islam gegeven...ik moet er nog steeds niets van hebben maar ben nu wel wat genuanceerder Ik weet niet of ik hierop moet reageren. Ik doe het toch maar.
Democratie moet je niet andere landen opleggen, zeker niet met kogels. Ik vraag af of democratie echt de beste vorm is. Er zijn zoveel vragen die je niet door het volk kan laten beslissen. Problemen met griekenland en met de Duitsers in de jaren 40 had je niet gehad als je het volk laat beslissen.
Overigens ben ik helemaal niet blij met de achterlijke rol die Amerika speelt in deze kwestie. Want dat is schijnheilig. Eerst willen ze van Egypte een democratie van maken. Dan hebben ze een democratie en omdat het volk(de meerderheid) iets anders wil dan Amerika steunen ze het leger weer voor een coup.
Syrië en irak zijn gesticht door de Engelse en de Franse. Na de 1ste wereldoorlog moest Ottomaanse Rijk zijn land afstaan. Mensen moesten samen in een land leven terwijl ze daar zelf niet voor hebben gekozen. Dat lijkt mij heel erg lastig. Dat is alleen te handhaven in een dictatuur. Amerika wilde Irak een democratische land van maken. Dat kan niet als hun werelde ver uit elkaar liggen. Word helemaal lastig als ze elkaar niet respecteren, dan krijg je dit.
Ik denk dat de westerse wereld deze beest hebben gemaakt. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wat ook onmogelijk is want dan haal je alles onderuit....zoals ik al zei... geloof is opium voor het volk |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 21:47 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Oke Tom....ga je vaak naar Ajax ?? Ik zag je ook op het Feijenoord forum en dan gaan mijn voelsprieten raar doen Ik ben een beetje aan het surfen omdat ik nieuwsgierig was hoe het er overal aan toe gaat maar ben gewoon voor Ajax en ga af en toe naar wedstrijden mits mogelijk. ( SV Houten is me cluppie eigenlijk maar die spelen niet in de eredivisie 😂)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 augustus 2015 door ZerauS -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 21:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik weet niet of ik hierop moet reageren. Ik doe het toch maar. Democratie moet je niet andere landen opleggen, zeker niet met kogels. Ik vraag af of democratie echt de beste vorm is. Er zijn zoveel vragen die je niet door het volk kan laten beslissen. Problemen met griekenland en met de Duitsers in de jaren 40 had je niet gehad als je het volk laat beslissen. Overigens ben ik helemaal niet blij met de achterlijke rol die Amerika speelt in deze kwestie. Want dat is schijnheilig. Eerst willen ze van Egypte een democratie van maken. Dan hebben ze een democratie en omdat het volk(de meerderheid) iets anders wil dan Amerika steunen ze het leger weer voor een coup. Syrië en irak zijn gesticht door de Engelse en de Franse. Na de 1ste wereldoorlog moest Ottomaanse Rijk zijn land afstaan. Mensen moesten samen in een land leven terwijl ze daar zelf niet voor hebben gekozen. Dat lijkt mij heel erg lastig. Dat is alleen te handhaven in een dictatuur. Amerika wilde Irak een democratische land van maken. Dat kan niet als hun werelde ver uit elkaar liggen. Word helemaal lastig als ze elkaar niet respecteren, dan krijg je dit. Ik denk dat de westerse wereld deze beest hebben gemaakt. Tuurlijk mag/moet je reageren waarom niet...en je hebt ook een punt(zal Eide niet mee eens zijn) Democratie kan je er niet doorheen drukken als landen daar niet klaar voor zijn. Islamitische landen hebben liever sterke leiders, wat per definitie niet slecht hoeft te zijn....90% van de bevolking is vaak analfabeet de telegraaf en de AD vallen daar niet op de mat, internet en tv ook niet Hoe kan je dan verwachten dat mensen daar voor een democratisch systeem kunnen stemmen |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:00 schreef ZerauS het volgende:[..] Ik ben een beetje aan het surfen omdat ik nieuwsgierig was hoe het er een beetje overal aan toe gaat maar ben gewoon voor Ajax en ga af en toe naar wedstrijden mits mogelijk. ( SV Houten is me cluppie eigenlijk maar die spelen niet in de eredivisie 😂) Ik zie dat je nickname Suarez is...maar ik vind als mensen onder de 100 post ook al op het Feijenoord forum zitten vrij verdacht...waarbij ik jou niet veroordeel maar wel in de gaten hou. Wij hebben wat last gehad met een persoon die dat onder 4 accounts geflikt heeft....ook heb ik een afspraak met Boudewijn wat dat betreft
Ik hoor zojuist dat jouw eerste post op het Feijenoord forum was....fail ouwe...dan ben ik er alweer klaar mee
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 augustus 2015 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ik weet niet of ik dit moet zeggen maar ik moet dit kwijt.
Europa heeft nog een burgeroorlog op zijn geweten. Burgeroorlog in Oekraïne. Het opzetten van plan om Oekraïne het land meer bij Europa te betrekken is bij veel mensen in het verkeerde keelgat geschoten. Om mensen naar het plein in Kiev te sturen is als een bedreiging overgekomen in Moskou. Heel veel russen wonen daar en hebben daar hun bestaan opgebouwd.
Opeens veranderd het land en zet een totale andere koers in. Dat mensen daar al eeuwen wonen en opeens een andere koers moeten gaan varen. Dat gaat voor problemen zorgen.
Begrijp mij niet verkeerd, wat daarna gebeurde ga ik niet goed praten. Dat vind ik ook afschuwelijk.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik afvraag of Europa dit had moeten doen. Ik zeg nee! Dit had Europa niet moeten doen. Wat vinden jullie? |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Ik ben gewoon Tom en ben nog nooit eerder op welk voetbalforum dan ook geweest. Ben in ieder geval geen lastpak en ook niet schizofreen 😉 |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Wie is Boudewijn? Die ken ik niet. Ken nog niemand eerlijk gezegd |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:09 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Tuurlijk mag/moet je reageren waarom niet...en je hebt ook een punt(zal Eide niet mee eens zijn) Democratie kan je er niet doorheen drukken als landen daar niet klaar voor zijn. Islamitische landen hebben liever sterke leiders, wat per definitie niet slecht hoeft te zijn....90% van de bevolking is vaak analfabeet de telegraaf en de AD vallen daar niet op de mat, internet en tv ook niet Hoe kan je dan verwachten dat mensen daar voor een democratisch systeem kunnen stemmen Ik denk dat een land dat van buitenaf is gemaakt dat altijd sterke leider nodig heeft. Zeker als mensen elkaar niet mogen en het ideeën totaal uit elkaar liggen.
Assad wat geen lievertje is, heeft het land lang bij elkaar weten te houden. Wat opzich al een prestatie is. Hij beschermd zijn eigen volk en de zwakken in de samenleving. Zwakken, zijn diegene die zwaar in ondertal zijn. O a christen en turkmenen en vele andere. Dan wil Amerika dat er iemand anders aan de macht komt terwijl je niet weet wat de gevolgen zijn. In Egypte pakte dat totaal verkeerd uit en dat hebben ze daarna ook hersteld. Egypte is weer terug bij af, leger is opnieuw de baas en het fundament is nu zelfs sterker dan onder moubarak.
Echt heel treurig hoe zo het is gegaan.
Edit. Waarom zou eide daar niet mee eens zijn?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 augustus 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Ik weet niet of ik dit moet zeggen maar ik moet dit kwijt. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik afvraag of Europa dit had moeten doen. Ik zeg nee! Dit had Europa niet moeten doen. Wat vinden jullie? Jij moet gewoon zeggen wat je wil...het is immers een forum
Dit kan je Europa aanrekenen maar het zijn de Amerikanen die hier achter zitten. Europa loopt als een liklassie achter die Amerikanen aan...en dat moet eens een keer stoppen. Nuland en Timmermans hebben zichzelf compleet belachelijk gemaakt...van Baalen en Hofstad ook Bush,Clinton,Obama...het maakt geen flikker uit wie de president is...die spindoctors blijven gewoon zitten en die bepalen. Het wordt tijd dat Nederland zijn eigen koers gaat varen....dus geen EU |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:24 schreef ZerauS het volgende:Ik ben gewoon Tom en ben nog nooit eerder op welk voetbalforum dan ook geweest. Ben in ieder geval geen lastpak en ook niet schizofreen 😉 Dat zeg ik toch niet.... |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote: Miscommunicatie dan. Kan gebeuren toch? |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Fijne avond allemaal ik ga pitten. Laters |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:09 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Tuurlijk mag/moet je reageren waarom niet...en je hebt ook een punt(zal Eide niet mee eens zijn) Democratie kan je er niet doorheen drukken als landen daar niet klaar voor zijn. Islamitische landen hebben liever sterke leiders, wat per definitie niet slecht hoeft te zijn.... [...] 90% van de bevolking is vaak analfabeet Ik ben het hier roerend mee eens. Parlementaire democratie is een typisch westers fenomeen wat maar in een heel beperkt deel van de wereld daadwerkelijk effect is gebleken. Ik ben persoonlijk absoluut geen tegenstander van andere bestuursvormen.
Wel twee misverstanden; Op gemeenschapsniveau zijn delen van de islamistische wereld democratischer dan vergelijkbare westerse gemeenschappen. Dan heb je het over het fenomeen basisdemocratie in dorpen en op het platteland. Democratie is dus zeker geen onbekend fenomeen aldaar.
Ten tweede zou ik er niet vanuit gaan dat analfabetisme overal in de islamitische wereld zo'n groot probleem is. Iran heeft bijvoorbeeld minder analfabeten als Nederland. En Iran is bepaald geen democratisch of welvarend land. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:24 schreef ZerauS het volgende:Ik ben gewoon Tom en ben nog nooit eerder op welk voetbalforum dan ook geweest. Ben in ieder geval geen lastpak en ook niet schizofreen 😉 Haha, welkom :) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:39 schreef Eide het volgende:[..] Ik ben het hier roerend mee eens. Parlementaire democratie is een typisch westers fenomeen wat maar in een heel beperkt deel van de wereld daadwerkelijk effect is gebleken. Ik ben persoonlijk absoluut geen tegenstander van andere bestuursvormen. Wel twee misverstanden; Op gemeenschapsniveau zijn delen van de islamistische wereld democratischer dan vergelijkbare westerse gemeenschappen. Dan heb je het over het fenomeen basisdemocratie in dorpen en op het platteland. Democratie is dus zeker geen onbekend fenomeen aldaar. Ten tweede zou ik er niet vanuit gaan dat analfabetisme overal in de islamitische wereld zo'n groot probleem is. Iran heeft bijvoorbeeld minder analfabeten als Nederland. En Iran is bepaald geen democratisch of welvarend land. Pfff pijn in mijn reet Eide...ik viel van mijn stoel. Wat die analfabeten betreft....ik woon hier in huis met mensen uit Guinee, Soedan, Marokko en Irak en die bevestigen dat.....hun ouders neven en nichten zijn analfabeten |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Moderator hier die momenteel lekker op het Italiaanse strand ligt.
Welkom man! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Haha, mag je nu al... xD |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik zou zeggen houden zo...ik ken er een paar persoonlijk, ga je je alleen maar aan hechten met alle hoofdpijn van dien |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Maar ligt dat aan de regeringsvorm of omdat die landen gewoon straat en straatarm zijn? Met uitzondering van Irak allemaal Afrikaanse landen, laat dat continent nu een enorme achterstand hebben op vrijwel elk gebied. Ook de christelijke landen in die gebieden hebben te leiden oudere enorm analfabetisme, ook die landen die er wel een democratisch bestuur op nahouden. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:52 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ik zou zeggen houden zo...ik ken er een paar persoonlijk, ga je je alleen maar aan hechten met alle hoofdpijn van dien Neem nog 10 Freddies ofzo... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Nee man drink allang zoveel niet meer... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Heb dat wel nodig hoor om me aan je te hechten... ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:53 schreef Eide het volgende:Maar ligt dat aan de regeringsvorm of omdat die landen gewoon straat en straatarm zijn? Met uitzondering van Irak allemaal Afrikaanse landen, laat dat continent nu een enorme achterstand hebben op vrijwel elk gebied. Ook de christelijke landen in die gebieden hebben te leiden oudere enorm analfabetisme, ook die landen die er wel een democratisch bestuur op nahouden. Tsja zeg jij het maar....ik denk dat we daar al 60 jaar ontwikkelings hulp in pompen....maar waar blijft dat geld...niet bij de mensen waar het om gaat |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 23:01 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Tsja zeg jij het maar....ik denk dat we daar al 60 jaar ontwikkelings hulp in pompen....maar waar blijft dat geld...niet bij de mensen waar het om gaat Daarom geef ik het ook niet meer. Trieste zaak trouwens om zo met dat geld om te gaan. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik ook niet....moet je ff met mijn huisgenoten praten...man man ik hoor verhalen waar je droevig van wordt. Vooral van Rasta....die komt uit Soedan....ik ben vanavond even naar AH geweest met hem en heb betaald...kon het niet laten |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 23:01 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Tsja zeg jij het maar....ik denk dat we daar al 60 jaar ontwikkelings hulp in pompen....maar waar blijft dat geld...niet bij de mensen waar het om gaat Ik denk dat er aantoonbare vooruitgang is op bepaalde fronten waar ontwikkelingshulp in gaat zitten. Denk aan inentingsprogramma's tegen allerlei nare ziektes. Allerlei landbouwprojecten, natuurbeschermingsprogramma's. In dergelijke zaken is echt aantoonbare vooruitgang te zien.
Wat ik het probleem aan ontwikkelingshulp vind is dat "wij" (lees de Nederlandse staat) daar altijd grote meta-doelstellingen aan willen koppelen als het verbeteren van de rechtstaat, ondersteunen van het democratisch proces en het verbeteren van de positie van minderheden. Daar gaat heel veel geld in zitten en juist zo vaak dat zijn die bodemloze putten.
Maar dat gaat voorbij aan het aantoonbare feit dat "ons" ontwikkelingsgeld ook echt wel hele goede en tastbare resultaten heeft, resultaten waar wij ook in de westerse wereld profijt van hebben. Want ook wij zijn gewoon afhankelijk van regenwouden bijvoorbeeld en/of willen bepaalde ziektes graag de wereld uit hebben.
Overigens: met ontwikkelingsgelden worden ook Nederlandse bedrijven in ontwikkelingslanden gesteund. In deel valt aan de andere kant gewoon weer bij de belastingdienst de staatskas in. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 23:12 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ik ook niet....moet je ff met mijn huisgenoten praten...man man ik hoor verhalen waar je droevig van wordt. Vooral van Rasta....die komt uit Soedan....ik ben vanavond even naar AH geweest met hem en heb betaald...kon het niet laten Niemand zal zeggen dat jij een slecht hart hebt gap! Ik zeker niet tenminste.
Maar dan geef je het rechtstreeks, dat is ook anders hè.
Ik ben zelf 4 jaar geleden een dagje mee geweest met stichting Doe een wens. Heb daar tranen in me ogen gehad. We gingen kerstpakketten rondbrengen naar die kinderen. Zag 4 gezinnen op die dag en had de tranen in me ogen. Heb alle 4 de gezinnen een 10tje gegeven. Meer had ik ook niet. Maar dat raakte me enorm Peet |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 23:13 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk dat er aantoonbare vooruitgang is op bepaalde fronten waar ontwikkelingshulp in gaat zitten. Denk aan inentingsprogramma's tegen allerlei nare ziektes. Allerlei landbouwprojecten, natuurbeschermingsprogramma's. In dergelijke zaken is echt aantoonbare vooruitgang te zien. Wat ik het probleem aan ontwikkelingshulp vind is dat "wij" (lees de Nederlandse staat) daar altijd grote meta-doelstellingen aan willen koppelen als het verbeteren van de rechtstaat, ondersteunen van het democratisch proces en het verbeteren van de positie van minderheden. Daar gaat heel veel geld in zitten en juist zo vaak dat zijn die bodemloze putten. Maar dat gaat voorbij aan het aantoonbare feit dat "ons" ontwikkelingsgeld ook echt wel hele goede en tastbare resultaten heeft, resultaten waar wij ook in de westerse wereld profijt van hebben. Want ook wij zijn gewoon afhankelijk van regenwouden bijvoorbeeld en/of willen bepaalde ziektes graag de wereld uit hebben. Overigens: met ontwikkelingsgelden worden ook Nederlandse bedrijven in ontwikkelingslanden gesteund. In deel valt aan de andere kant gewoon weer bij de belastingdienst de staatskas in. Grappig... die man die ik sprak zijn die buitenlandse bedrijven liever kwijt dan rijk. Te intimiderend en dikke nekken beleid. Vergeet niet dat Afrikanen een stammenvolk en een heel trots volk is.
Ik heb het hier over afrikanen....ik heb het niet over berbers (Marokko, Algerije libie} zeg maar noord Afrika
Afrikanen zeg maar onder de Sahara is een pracht volk |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik kreeg, jaren terug toen ik nog luitenant was, meerdere keren per jaar de Make a Wish stichting op visite. Die doen dingen voor zeer ernstig zieke kinderen en hun gezin. Dat was altijd heel dankbaar werk. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 23:21 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Grappig... die man die ik sprak zijn die buitenlandse bedrijven liever kwijt dan rijk. Te intimiderend en dikke nekken beleid. Dat geloof ik meteen. Ik wil ook wat OS doet niet verdedigen. Ik heb er zelf zat bedenkingen bij. Ik wil alleen aangeven dat er meer gebeurt dan alleen maar geld in een bodemloze put stampen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 23:22 schreef Eide het volgende:[..] Ik kreeg, jaren terug toen ik nog luitenant was, meerdere keren per jaar de Make a Wish stichting op visite. Die doen dingen voor zeer ernstig zieke kinderen en hun gezin. Dat was altijd heel dankbaar werk. Mooi hè. Maar dan doe je het direct. Geeft zoveel voldoening. Iets voor mensen betekenen... Hoeven van mij niet eens zieke mensen te zijn per definitie |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 23:23 schreef Eide het volgende:[..] Dat geloof ik meteen. Ik wil ook wat OS doet niet verdedigen. Ik heb er zelf zat bedenkingen bij. Ik wil alleen aangeven dat er meer gebeurt dan alleen maar geld in een bodemloze put stampen. Kan.... maar dan heb jij meer informatie dan ik. Ik heb bij jou ook altijd het gevoel dat ik me extra moet verdedigen over wat ik zeg/schrijf....niet dat ik dat erg vind maar toch. Vaak weet ik al hoe jij zal reageren....ik weet niet wat dat is |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:00 schreef ZerauS het volgende:[..] Ik ben een beetje aan het surfen omdat ik nieuwsgierig was hoe het er overal aan toe gaat maar ben gewoon voor Ajax en ga af en toe naar wedstrijden mits mogelijk. ( SV Houten is me cluppie eigenlijk maar die spelen niet in de eredivisie 😂) Sv houten welk team speel je? Welkom ook.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 22:39 schreef Eide het volgende:[..] Ik ben het hier roerend mee eens. Parlementaire democratie is een typisch westers fenomeen wat maar in een heel beperkt deel van de wereld daadwerkelijk effect is gebleken. Ik ben persoonlijk absoluut geen tegenstander van andere bestuursvormen. Wel twee misverstanden; Op gemeenschapsniveau zijn delen van de islamistische wereld democratischer dan vergelijkbare westerse gemeenschappen. Dan heb je het over het fenomeen basisdemocratie in dorpen en op het platteland. Democratie is dus zeker geen onbekend fenomeen aldaar. Ten tweede zou ik er niet vanuit gaan dat analfabetisme overal in de islamitische wereld zo'n groot probleem is. Iran heeft bijvoorbeeld minder analfabeten als Nederland. En Iran is bepaald geen democratisch of welvarend land. Iraanse bevolking heeft een eerdere dictator, die pro Amerika was, afgezet. Vervolgens hebben ze voor overgrote meerderheid gekozen voor diegene die hard optrad tegen de voormalig dictator. Diegene heeft die meerderheid gebruikt om zelf dictator te worden.
Overigens hebben de Duitsers ook in de jaren 30 massaal op hitler gestemd. Die vervolgens die macht gebruikt heeft omzich zelf tot dictator uit te roepen.
Overigens hebben de fransen ook gestemd op voor hun leider van hun revolutie. Die man die napoleon heet heeft zich zelf tot keizer gekroond.
Dus daar hoef je echt niet dom voor te zijn om daar in te trappen. Zodra mensen de meerderheid heeft drukt zijn eigen plannen door en wilt zijn macht niet kwijt. Volgens mij gebeurd dit nog altijd bij bedrijven, zodra zij de meerderheid hebben voeren zij het beleid uit.
Dus ik weet niet wat dit te maken heeft met analfabetisme.
Info iraanse revolutie op Wikipedia. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Had ik je dit keer toch tuk ;)
En tegenover mij hoef je je niet te verdedigen. Wie ben ik om iets te vinden van de overtuig van een ander.
Het enige waar ik wel altijd op zal reageren is echte discriminatie/racisme. Maar verder, doe wat je niet laten kan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik ook niet. Wat wil je nou eigenlijk zeggen? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 23:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Iraanse bevolking heeft een eerdere dictator, die pro Amerika was, afgezet. Vervolgens hebben ze voor overgrote meerderheid gekozen voor diegene die hard optrad tegen de voormalig dictator. Diegene heeft die meerderheid gebruikt om zelf dictator te worden. Overigens hebben de Duitsers ook in de jaren 30 massaal op hitler gestemd. Die vervolgens die macht gebruikt heeft omzich zelf tot dictator uit te roepen. Overigens hebben de fransen ook gestemd op voor hun leider van hun revolutie. Die man die napoleon heet heeft zich zelf tot keizer gekroond. Dus daar hoef je echt niet dom voor te zijn om daar in te trappen. Zodra mensen de meerderheid heeft drukt zijn eigen plannen door en wilt zijn macht niet kwijt. Volgens mij gebeurd dit nog altijd bij bedrijven, zodra zij de meerderheid hebben voeren zij het beleid uit. Dus ik weet niet wat dit te maken heeft met analfabetisme. Info iraanse revolutie op Wikipedia. Mwah ik denk eerder dat de geestelijk leiders de shah hebben afgezet al of niet met hulp van alweer die Amerikanen, Wat analfabetisme betreft....hoe minder je daar van hebt hoe beter voor het land dat begrijp jij toch ook wel PA |
|
|
|