|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Dubbel dubbel
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Dubbel dubbel dubbel
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 13:23 schreef Ajax Warrior het volgende:Godverdetering je kan ook niet normaal een paar weken op vakantie zijn. Ik ga alleen in op het reanimatiegedeelte. Als ik waarneem dat iemand niet reanimeert omdat zijn "geloof" het niet toestaat, red ik eerst de persoon waarom het gaat en sla vervolgens die weigeraar helemaal de tering in. Helaas heeft dit probleem totaal niets te maken met immigratie of buitenlanders want ook onder de Nederlanders heb je zulke halve zolen. Alsof gods wil bepalend is???? Haha. Welkom thuis Warrior! Hebben jullie en goede vakantie gehad op Rhodos? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ben er nog hoor Pietje, nog een hele week! 😉
Elke dag 34 graden maar ik wilde een reactie op dit topic even niet weglaten! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 13:31 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ben er nog hoor Pietje, nog een hele week! 😉 Elke dag 34 graden maar ik wilde een reactie op dit topic even niet weglaten! Ahh zo... sorry, ik dacht dat die twee weken al weer om waren. De tijd vliegt namelijk. Klinkt goed vriend. Geniet nog lekker daar van dat prachtige eiland en dat heerlijke klimaat. Hier regent het op dit moment en is het nog maar 18 graden...
Groetjes aan je vrouw en kindjes! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 13:40 schreef Pietje het volgende:[..] Ahh zo... sorry, ik dacht dat die twee weken al weer om waren. De tijd vliegt namelijk. Klinkt goed vriend. Geniet nog lekker daar van dat prachtige eiland en dat heerlijke klimaat. Hier regent het op dit moment en is het nog maar 18 graden... Groetjes aan je vrouw en kindjes! Thanks, ik ga weer verder genieten! Laters allemaal! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Veel plezier verder! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: ☺ veel plezier nog pik!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 13:23 schreef Ajax Warrior het volgende:Godverdetering je kan ook niet normaal een paar weken op vakantie zijn. Ik ga alleen in op het reanimatiegedeelte. Als ik waarneem dat iemand niet reanimeert omdat zijn "geloof" het niet toestaat, red ik eerst de persoon waarom het gaat en sla vervolgens die weigeraar helemaal de tering in. Helaas heeft dit probleem totaal niets te maken met immigratie of buitenlanders want ook onder de Nederlanders heb je zulke halve zolen. Alsof gods wil bepalend is???? Daarmee is alles gezegd. Klopt helemaal. Allemaal parasieten die het niet doen |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Welke kakkerlak is dat nou niet? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 02:27 schreef GeloofJeZelfNiet het volgende:[..] Allah zijn geloof is heilig en als dat ten koste van je dochter gaat heb je pech en dat weet jij goed Jou dochter is niks keer dan andere dus je lult zoals ik al zei als je of ze kanker krijgt ben je ook overgelaten aan het lot dat is het leven dus lul niet vieze teringzakk 😳😖 |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 21:50 schreef Eide het volgende:[..] En toch is die wetenschappelijke benadering wel heel zinvol. Geloof betekent; ik geloof dus het is zo. Wetenschap bekijkt verschillende hypotheses en diegene waar het meeste bewijs voor bestaat is het. Tot een andere hypothese aannemelijker wordt. Dat is juist de kracht van de wetenschap. Het bijt zich niet vast in ongrijpbare zaken maar is altijd op zoek naar bewijs. En aan de hand van nieuw bewijs stelt de wetenschap zichzelf bij. Iets wat in het geloof niet of nauwelijks gebeurt. Onthoudt wel dat de wetenschap uit het geloof is ontstaan. Dus een beetje meer credits mag wel. Ik vind dit een interresant topic. :) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Flauw, gaan we nu elke keer deze antieke grap presenteren. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Man was het alweer vergeten.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 - 18:58 schreef hippy het volgende:[..] Onthoudt wel dat de wetenschap uit het geloof is ontstaan. Dus een beetje meer credits mag wel. Ik vind dit een interresant topic. :) Is dat zo ??...ieder geval niet uit het islam geloof |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: We hebben het toch wel over moderne westerse wetenschap he? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ook daar vind ik geen directe aanleiding dat het is ontstaan vanuit het geloof. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik eerlijk gezegd ook niet... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Aderlating en zo? En dat de wereld plat is, om nog maar te zwijgen over de evolutie leer. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik ben het zeker niet met je eens dat de wetenschap in voortgekomen uit religie. De enige banden tussen religie en wetenschap is dat vroeger veel interactie was tussen de twee maar het een is zeker niet het resultaat van het ander.
En hoezo westerse wetenschap? Tot, pak em beet, 300 jaar geleden liepen de Perzen en Chinezen ruim voor op het westen op wetenschappelijk gebied en tegenwoordig is wetenschap modiaal geworden en kan je zeker niet meer over westerse wtenschap spreken. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 19:04 schreef Eide het volgende:Ik ben het zeker niet met je eens dat de wetenschap in voortgekomen uit religie. De enige banden tussen religie en wetenschap is dat vroeger veel interactie was tussen de twee maar het een is zeker niet het resultaat van het ander. En hoezo westerse wetenschap? Tot, pak em beet, 300 jaar geleden liepen de Perzen en Chinezen ruim voor op het westen op wetenschappelijk gebied en tegenwoordig is wetenschap modiaal geworden en kan je zeker niet meer over westerse wtenschap spreken. Je kan die wetenschap onmogelijk met elkaar vergelijken. Westerse wetenschap is veel vooruitstrevender. En een paar wetenschappers die onderzoek deden vanwege hun religie zijn Newton, Galileo en Faraday. Dat zijn drie grote iconen van de wetenschap. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Zinloos topic geworden. S L O T J E |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat was het vanaf het begin al Wout... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Waarom reageer je nog drollenzuiger? Je hoort me toch? SLOTJE! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Muiderslot in je reet...kleffe penispakker |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Hahahaha heeeeerlijk dit! |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
quote:Op woensdag 2iedestus 2015 - 18:58 schreef hippy het volgende:[..] Onthoudt wel dat de wetenschap uit het geloof is ontstaan. Dus een beetje meer credits mag wel. Ik vind dit een interresant topic. :) je hebt gelijk... Volgens mij onderzoek jij veel hippy christenen zijn begonnen met de wetenschap... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
Behalve voor exacte wetenschappen had Newton ook voor andere onderzoeksterreinen belangstelling. Hoewel Newton zijn roem geheel dankt aan zijn prestaties als natuur- en wiskundige, is hij een groot deel van zijn leven meer bezig geweest met theologie en andereBijbelse disciplines dan met exacte wetenschap. Hierin lag zelfs zijn grootste passie. Hij schreef: "Ik heb een fundamenteel geloof in de Bijbel als Gods Woord, geschreven door hen die geïnspireerd waren. Ik studeer de Bijbel dagelijks. Al mijn ontdekkingen zijn gedaan als antwoorden op mijn gebed"[13]. Hij schreef veel over onder meer Bijbelse chronologie en tekstkritiek. Na zijn dood werden enkele van zijn theologische werken uitgegeven.
bron wiki... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 - 23:32 schreef scout_2 het volgende:Behalve voor exacte wetenschappen had Newton ook voor andere onderzoeksterreinen belangstelling. Hoewel Newton zijn roem geheel dankt aan zijn prestaties als natuur- en wiskundige, is hij een groot deel van zijn leven meer bezig geweest met theologie en andereBijbelse disciplines dan met exacte wetenschap. Hierin lag zelfs zijn grootste passie. Hij schreef: "Ik heb een fundamenteel geloof in de Bijbel als Gods Woord, geschreven door hen die geïnspireerd waren. Ik studeer de Bijbel dagelijks. Al mijn ontdekkingen zijn gedaan als antwoorden op mijn gebed"[13]. Hij schreef veel over onder meer Bijbelse chronologie en tekstkritiek. Na zijn dood werden enkele van zijn theologische werken uitgegeven. bron wiki... De bijbel is op niks gebaseerd......op de omslag had je ook Hans Cristiaans Andersen kunnen zetten...gebroeders Grimm is ook goed |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Lindgren is nog beter...Pipi kon alles net als Jezus |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Professor John Lennox discusses Christianity, atheism and science
....doet het niet
Maar ben jij gelovig ?? |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 - 23:52 schreef Nenam_tiL het volgende:Professor John Lennox discusses Christianity, atheism and science ....doet het niet Maar ben jij gelovig ?? ieder mens is gelovig ...alleen sommige ontkennen het anderen niet ikzelf ben een theïst ja.. |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 - 23:52 schreef Nenam_tiL het volgende:Professor John Lennox discusses Christianity, atheism and science ....doet het niet Maar ben jij gelovig ?? zoek het op...op YouTube je kent de titel ;) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ik geloof in mezelf ja.
Ff zonder gein, ik snap van heel dat geloof niets en zou ook niet weten wat er te geloven is. Alles wat volgens de wetenschap gebeurd heb ik nog nooit gezien hoor. Verhalen van stam naar stam is net als je vroeger in een kring elkaar een zin moest influisteren en door moest vertellen. De laatste sprak altijd een heel andere zin uit die er daadwerkelijk was. Voor mij is het een en al gelul en tijdverspilling |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Sorry maar ik niet...ben als katholiek geboren maar dat is alles (52 jaar geleden)mijn vader en moeder hadden het al gauw gezien, maar dat zijn ook rasechte Amsterdammers Geloof is opium voor het volk...20 jaar geleden werd mijn vrouw uit het leven gerukt door kanker...de wil van god?? flikker op man...toen was ik er helemaal klaar mee Het sophia en emma ziekenhuis liggen vol met kindjes met kanker ...ook de wil van god (of allah)....flikker toch op man die zogenaamde goden zijn toch liefde...ik heb daar helemaal niks mee.
Dood is dood of gaan muggen en mieren ook naar de hemel...is toch ook volgens jou door "hem" geschapen |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik geloof dat ik ga slapen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Welterusten VVout en tot morgen....lange dag voor je |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Whahahaha ik geloof zelfs daar niet in ;-)
Welterusten man |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hey Loetje...wie is er nu gekker, wacko, van het padje af ....VVout of Renato ?? |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2015 - 00:10 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Sorry maar ik niet...ben als katholiek geboren maar dat is alles (52 jaar geleden)mijn vader en moeder hadden het al gauw gezien, maar dat zijn ook rasechte Amsterdammers Geloof is opium voor het volk...20 jaar geleden werd mijn vrouw uit het leven gerukt door kanker...de wil van god?? flikker op man...toen was ik er helemaal klaar mee Het sophia en emma ziekenhuis liggen vol met kindjes met kanker ...ook de wil van god (of allah)....flikker toch op man die zogenaamde goden zijn toch liefde...ik heb daar helemaal niks mee. Dood is dood of gaan muggen en mieren ook naar de hemel...is toch ook volgens jou door "hem" geschapen ik zeg het voorzichtig want wat je hebt meegemaakt is niet makkelijk.... je hebt toen blijkbaar niet gehoord waarom er ziektes/dood er zijn ? God zegt de mens bracht dood en ziekte in de wereld. . mens zegt God heeft het gedaan (atheïsten ) vraag me af wie van de twee er gelijk heeft... |
|
|
|
|
scout_2
|
|
|
Nee mieren en muggen hebben niet zo'n complexe ziel als een mens..
vb: mensen kunnen denken en daar ook nog eens eindeloos over nadenken... dieren niet mens is geschapen in God's beeld dieren niet |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ik ga nog steeds voor die zeemeeuw! |
|
|
|