BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Volgende Ajciedjes

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 30 augustus 2015 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2015 - 23:32 schreef scout_2 het volgende:
Behalve voor exacte wetenschappen had Newton ook voor andere onderzoeksterreinen belangstelling. Hoewel Newton zijn roem geheel dankt aan zijn prestaties als natuur- en wiskundige, is hij een groot deel van zijn leven meer bezig geweest met theologie en andereBijbelse disciplines dan met exacte wetenschap. Hierin lag zelfs zijn grootste passie. Hij schreef: "Ik heb een fundamenteel geloof in de Bijbel als Gods Woord, geschreven door hen die geïnspireerd waren. Ik studeer de Bijbel dagelijks. Al mijn ontdekkingen zijn gedaan als antwoorden op mijn gebed"[13]. Hij schreef veel over onder meer Bijbelse chronologie en tekstkritiek. Na zijn dood werden enkele van zijn theologische werken uitgegeven.

bron wiki...
Leuk verhaal, zegt nog altijd niets over de bewering dat religie geboorte zou hebben gegeven aan wetenschap of dat wetenschap iets uit de westerse wereld is. Zo vind de geologie z'n oorsprong in middeleeuws China en sociologie in de 19e eeuw in de Arabische wereld en algebra is afkomstig van een Arabisch woord en werd al in de 9e eeuw uitgebreid bestudeerd in Perzië. Politicologie vind z'n oorsprong in het oude Griekenland....

Wetenschap direct aan religie linken is selectief een aantal figuren of vakgebieden uit periode van de wetenschappelijke revolutie kiezen en daar veel gewicht aan hangen. Maar vergeet niet dat personen in deze periode veel begonnen met het testen van hypotheses die al eerder bestonden of bepaalde bestaande ideeën wilden testen. En veel van die hypotheses waren echt afkomstig uit China, Perzië en het Oude Griekenland.