|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Enorme concurrentiestrijd bij Ajax: 'Ene keer kiezen we Pietje, dan weer Klaasje' (VoetbalPrimeur)
|
|
|
Pietje
|
|
|
We werden al uitgemaakt voor cabaretier. Vooruit laat ik dan ook maar een duit in het zakje doen...
Zoals jullie hier zien, heeft Frank de Boer mij geen basisplek kunnen garanderen. Mijn concurrent Klaasje krijgt helaas ook speeltijd van hem. Of ik daar blij mee ben? Nee natuurlijk niet. Al ben ik dan al 66 jaar, ik wil alles spelen...
En Boudewijn, je mag dit topic ook wel direct sluiten hoor. Het ging hier zojuist nogal hevig aan toe, dus dacht ik even de grapjas te moeten uithangen. Sorry... ;) |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Hahaha ik zie de lol er wel van in Pietje!!
Groetjes Klaasje! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hahaha. Is goed gappie. Jij reageert tenminste op mijn cabaretvoorstelling :-) En jou gun ik mijn basisplaats wel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Applaus voor de voorstelling ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Altijd prijs in de Klaas? |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Liever 1 klaas in het veld dan 10 langs de kant😉 |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Geen grappen over die K he!! Klootzak! 😉 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik kies Pietje....maar soms vind ik het eikel |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Klaasje is ook niet misselijk.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Sorry hoor ALTIJD PIJN IN DE KOP! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Chronische koppijn....bah, geef mij dan maar gewoon de katerkoppijn! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik geef jou alleen maar liefde man.....koppijn is voor zeikstralen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hoera... ik heb een fan ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Je hebt al een hele fanclub man. 4 leden! ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik word er verlagen van... Op naar de vijf. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Nu moet je het aantal niet verlagen he. 😂😂😂 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Meeste hier denk ik wel. Die doet nou echt geen vlieg kwaad |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Oei ik zie het... ik bedoelde uiteraard verlEgen... Dat komt ervan: Ik heb eigenlijk geen tijd, want ik zit te plannen voor de voedsselbank, maar heb HL ook openstaan... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Of pro Patria?? Hahaha. Goede vakantie gehad of zit je daar nog? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nou... daar kun je je in vergissen. Het duurt lang voor ik kwaad word, maar wanneer ik eenmaal kwaad word dan zijn de rapen gaar. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 13:16 schreef Pietje het volgende:[..] Nou... daar kun je je in vergissen. Het duurt lang voor ik kwaad word, maar wanneer ik eenmaal kwaad word dan zijn de rapen gaar. nooit iets van gemerkt Pietje ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat was hier ook niet nodig. Maar in het "echte" leven... Ook kon ik -als het echt niet anders kon- een keiharde baas zijn. Ik heb helaas mensen moeten ontslaan die bijvoorbeeld de boel belazerden en iemand die zijn handen niet kon thuishouden ten opzichte van een vrouwelijke collega.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 augustus 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat zijn juist de ergste ....ik ben er nog niet uit |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik ben zondag nacht terug gekomen.. Prima vakantie gehad.. Veel gedaan. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Pfff beetje hengelen...je zal wel moe zijn |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Leuk en goed om te lezen. Lekker de accu opgeladen? Ik moet nog even wachten. Wij vertrekken op 3 september naar Italië, de "bloemenrivièra". Hoewel ik geen betaalde arbeid meer verricht, voelen ook wij dat we er even tussenuit moeten.
Ben je klaar voor het vaderschap, begin november? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Kan je ook de logeerkamer opzoeken.....heeft Mvr Pietje ook rust en is goedkoper. Ben je er even tussenuit |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 14:00 schreef Nenam_tiL het volgende:Kan je ook de logeerkamer opzoeken.....heeft Mvr Pietje ook rust en is goedkoper. Ben je er even tussenuit Hahaha. Dat is toch wel iets anders. Mevrouw Pietje wil helemaal geen rust hebben ;-) Die lust er ook wel pap van hoor... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 14:08 schreef Pietje het volgende:[..] Hahaha. Dat is toch wel iets anders. Mevrouw Pietje wil helemaal geen rust hebben ;-) Die lust er ook wel pap van hoor... Is al teveel details Piet.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Meer dan dit krijg je ook niet! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hmm, wel grappig, De Boer geeft aan dat vd Hoorn op het punt stond om Veltman te gaan vervangen, maar dat dit niet is gebeurt omdat vd Hoorn geschorst was en Veltman beter is gaan spelen.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 14:43 schreef remco k het volgende:Hmm, wel grappig, De Boer geeft aan dat vd Hoorn op het punt stond om Veltman te gaan vervangen, maar dat dit niet is gebeurt omdat vd Hoorn geschorst was en Veltman beter is gaan spelen.. En ik denk ook nog dat Frank de Boer dit meent..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En ik denk dat die gedachte ook gewoon terecht is. Hij is weer wat beter gaan spelen. En vd Hoorn verdient nu weleens een echte kans. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 20:56 schreef remco k het volgende:En ik denk dat die gedachte ook gewoon terecht is. Hij is weer wat beter gaan spelen. En vd Hoorn verdient nu weleens een echte kans. Eens |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Ik denk dat deze uitspraak alleen geld voor het middenveld en gedeeltelijk voor de verdediging. En op het middenveld hebben we nu ook weer niet zo superveel keuze. Gudelj, Klaassen, Bazoer, Sinkgraven, Shone. De rest is onder niveau.
Voor de aanval is dit helemaal niet van toepassing lijkt me. Sanogo lijkt me nu niet bepaald een concurrent voor Milik. En Younes gaat vandaag alleen maar mee 'voor het groepsproces' dus valt anders waarschijnlijk buiten de boot.
Voorin dus Ghazi, Milik, Fisher. De rest is minder. (Sinkgraven daar gelaten.)
Achterin heeft hij wel gedeeltelijk gelijk. Tete is geweldig bezig, wat een toppertje zeg! Als hij dit volhoudt kan v Rhijn een andere baan gaan zoeken ;) Veltman/vd Hoorn/ Heitinga zitten niet heel ver uit elkaar, dus daar is nog wel verandering in mogelijk denk ik. Riedewald ook een toppertje! Heel goed bezig. Net als Dijks. Maar Dijks heeft ook geen concurrentie.
Toch zou ik nog graag twee echt sterke aankopen zien. Beter laat dan nooit.
Gooi er toch eens 25 miljoen tegenaan voor twee ervaren bewezen toppers. PSV lukt het toch ook?
Nog een flut jaar Europees en we spelen nooit geen champions league meer met ons land... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 11:24 schreef JOOD het volgende:Ik denk dat deze uitspraak alleen geld voor het middenveld en gedeeltelijk voor de verdediging. En op het middenveld hebben we nu ook weer niet zo superveel keuze. Gudelj, Klaassen, Bazoer, Sinkgraven, Shone. De rest is onder niveau. Voor de aanval is dit helemaal niet van toepassing lijkt me. Sanogo lijkt me nu niet bepaald een concurrent voor Milik. En Younes gaat vandaag alleen maar mee 'voor het groepsproces' dus valt anders waarschijnlijk buiten de boot. Voorin dus Ghazi, Milik, Fisher. De rest is minder. (Sinkgraven daar gelaten.) Achterin heeft hij wel gedeeltelijk gelijk. Tete is geweldig bezig, wat een toppertje zeg! Als hij dit volhoudt kan v Rhijn een andere baan gaan zoeken ;) Veltman/vd Hoorn/ Heitinga zitten niet heel ver uit elkaar, dus daar is nog wel verandering in mogelijk denk ik. Riedewald ook een toppertje! Heel goed bezig. Net als Dijks. Maar Dijks heeft ook geen concurrentie. Toch zou ik nog graag twee echt sterke aankopen zien. Beter laat dan nooit. Gooi er toch eens 25 miljoen tegenaan voor twee ervaren bewezen toppers. PSV lukt het toch ook? Nog een flut jaar Europees en we spelen nooit geen champions league meer met ons land... Youness gaat mee voor het groepsprocess omdat die nog niet helemaal fit is, waarom zou die buiten de boot vallen, liet een prima indruk achter in de gespeelde minuten.
Ajax heeft al 20 miljoen plus uitgegeven de laatste 8 maanden, jij wil daar nog even 25 miljoen bijdoen?? Kerel wat ben ik blij dat jij daar dan niet over gaat..
En PSV heeft net als Ajax spelers gehuurd, ze hebben wel het geluk dat Guardado het goed doet. Alle andere spelers moet je ook nog maar afwachten, en zijn in mijn optiek duur betaald voor spelers die nog niets bewezen hebben.
En 5 middenvelders niet voldoende voor 3 plekken??
En Hetinga van hetzelfde niveau?? Heb je die maandag niet zien spelen? Die loopt een stilstaande tracktor nog niet voorbij.. Die is er echt alleen maar bij voor de kleedkamer als ik dat zo zie.. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 11:49 schreef remco k het volgende:[..] Youness gaat mee voor het groepsprocess omdat die nog niet helemaal fit is, waarom zou die buiten de boot vallen, liet een prima indruk achter in de gespeelde minuten. Ajax heeft al 20 miljoen plus uitgegeven de laatste 8 maanden, jij wil daar nog even 25 miljoen bijdoen?? Kerel wat ben ik blij dat jij daar dan niet over gaat.. En PSV heeft net als Ajax spelers gehuurd, ze hebben wel het geluk dat Guardado het goed doet. Alle andere spelers moet je ook nog maar afwachten, en zijn in mijn optiek duur betaald voor spelers die nog niets bewezen hebben. En 5 middenvelders niet voldoende voor 3 plekken?? En Hetinga van hetzelfde niveau?? Heb je die maandag niet zien spelen? Die loopt een stilstaande tracktor nog niet voorbij.. Die is er echt alleen maar bij voor de kleedkamer als ik dat zo zie.. Dat is 2,5 miljoen per maand. Dat is dus helemaal niets..
Sinkgraven: Talent, moet zich nog bewijzen. Moet zich nog ontwikkelen en vormen tot de goede voetballer die hij ongetwijfeld zal gaan worden. Maar dan is hij weg.
Gudelj: Talent, beetje meer ervaring. Moet zich nog bewijzen en ontwikkelen. Heeft zeker sterke punten, maar is er nog lang niet. Als hij er dan is, vertrekt hij.
Dijks: Goede aankoop, weer een talent. Moet zijn spel nog maar eens een paar jaar vasthouden. Ziet er goed uit.
Heitinga: Inderdaad misschien over de top. Maar met zijn ervaring ook in het veld zeer belangrijk denk ik. Ben benieuwd als we hem echt zien spelen.
Younes: Talent, moet zich nog bewijzen en ontwikkelen. Geen heel sterke eerste indruk, maar nog zeker niet afgeschreven!
Dan is de balans dus 4 talenten die zich ongetwijfeld zullen gaan ontwikkelen, maar voor nu nog niet eens de voorronde champions league doorkomen.
Nigel de Jong was een geweldige aankoop geweest. die had je zeker voor 12,5 miljoen 3,4 of 5 jaar kunnen binden. Dan heb je een gevestigde speler met power en een Ajax verleden. Een echte leider voor op het middenveld, had je Gudelj niet eens hoeven kopen. Dan weet je dat je een goede speler binnenhaalt. Tel deze 12,5 miljoen even om naar kosten per maand (36 maanden): 0,35 miljoen per maand.
Klaas jan Huntelaar was ook een optie geweest. Had nog zeker 3 jaar Ajax naar een hoger niveau kunnen tillen. Al had hij 20 miljoen gekost, dat is hij zeker waard. Ze hebben de kans gehad om hem een contract aan te bieden omdat hij lang heeft gewacht met bijtekenen. Tel deze 20 miljoen even om naar kosten per maand (36 maanden): 0,55 miljoen per maand.
Hier had ik mijn hoop op gevestigd, bewezen kwaliteit en mentaliteit. Daarnaast meer dan genoeg ruimte voor de jeugd om door te breken!
Sterker nog, als je 20 miljoen en 12,5 miljoen optelt krijg je 32,5 miljoen. Deel deze door 8 maanden (afgelopen 8 maanden als ik op jou cijfers afga) betaal je 4,06 miljoen per maand.
Scheelt dus maar 1,5 miljoen per maand en als je het verschil in spelers ziet.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 augustus 2015 door JOOD -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 12:13 schreef JOOD het volgende:[..] Dat is 2,5 miljoen per maand. Dat is dus helemaal niets.. Sinkgraven: Talent, moet zich nog bewijzen. Moet zich nog ontwikkelen en vormen tot de goede voetballer die hij ongetwijfeld zal gaan worden. Maar dan is hij weg. Gudelj: Talent, beetje meer ervaring. Moet zich nog bewijzen en ontwikkelen. Heeft zeker sterke punten, maar is er nog lang niet. Als hij er dan is, vertrekt hij. Dijks: Goede aankoop, weer een talent. Moet zijn spel nog maar eens een paar jaar vasthouden. Ziet er goed uit. Heitinga: Inderdaad misschien over de top. Maar met zijn ervaring ook in het veld zeer belangrijk denk ik. Ben benieuwd als we hem echt zien spelen. Younes: Talent, moet zich nog bewijzen en ontwikkelen. Geen heel sterke eerste indruk, maar nog zeker niet afgeschreven! Dan is de balans dus 4 talenten die zich ongetwijfeld zullen gaan ontwikkelen, maar voor nu nog niet eens de voorronde champions league doorkomen. Nigel de Jong was een geweldige aankoop geweest. die had je zeker voor 12,5 miljoen 3,4 of 5 jaar kunnen binden. Dan heb je een gevestigde speler met power en een Ajax verleden. Een echte leider voor op het middenveld, had je Gudelj niet eens hoeven kopen. Dan weet je dat je een goede speler binnenhaalt. Tel deze 12,5 miljoen even om naar kosten per maand (36 maanden): 0,35 miljoen per maand. Klaas jan Huntelaar was ook een optie geweest. Had nog zeker 3 jaar Ajax naar een hoger niveau kunnen tillen. Al had hij 20 miljoen gekost, dat is hij zeker waard. Ze hebben de kans gehad om hem een contract aan te bieden omdat hij lang heeft gewacht met bijtekenen. Tel deze 20 miljoen even om naar kosten per maand (36 maanden): 0,55 miljoen per maand. Hier had ik mijn hoop op gevestigd, bewezen kwaliteit en mentaliteit. Daarnaast meer dan genoeg ruimte voor de jeugd om door te breken! Sterker nog, als je 20 miljoen en 12,5 miljoen optelt krijg je 32,5 miljoen. Deel deze door 8 maanden (afgelopen 8 maanden als ik op jou cijfers afga) betaal je 4,06 miljoen per maand. Scheelt dus maar 1,5 miljoen per maand en als je het verschil in spelers ziet..... Heb jij enig idee hoeveel er per jaar uitgaat en binnen komt bij Ajax, en jij wil daar even 25 miljoen extra aan spelers uitgeven, stuk voor stuk jongens die ook nog eens minimaal 2 miljoen per jaar willen..
En Ajax heeft helemaal geen kans gehad bij Huntelaar, hoe kom je erbij. Die jongen is door Overmars benaderd en heeft gewoon nee gezegd, dus helemaal geen kans.
Leuk man spelers noemen die helemaal niet haalbaar zijn, zowel de Jong als Huntelaar zijn in de verste verte niet haalbaar voor Ajax..
Je leeft in een droom wereld, en gelukkig maar, want met jou manier van rekenen zijn we zo failliet.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 - 13:16 schreef Pietje het volgende:[..] Nou... daar kun je je in vergissen. Het duurt lang voor ik kwaad word, maar wanneer ik eenmaal kwaad word dan zijn de rapen gaar. Is hier totaal niet aan de orde. Heb dus gelijk 😂😂 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 - 15:20 schreef Pietje het volgende:We werden al uitgemaakt voor cabaretier. Vooruit laat ik dan ook maar een duit in het zakje doen... Zoals jullie hier zien, heeft Frank de Boer mij geen basisplek kunnen garanderen. Mijn concurrent Klaasje krijgt helaas ook speeltijd van hem. Of ik daar blij mee ben? Nee natuurlijk niet. Al ben ik dan al 66 jaar, ik wil alles spelen... En Boudewijn, je mag dit topic ook wel direct sluiten hoor. Het ging hier zojuist nogal hevig aan toe, dus dacht ik even de grapjas te moeten uithangen. Sorry... ;) Heb ik wat gemist???? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 12:41 schreef remco k het volgende:[..] Heb jij enig idee hoeveel er per jaar uitgaat en binnen komt bij Ajax, en jij wil daar even 25 miljoen extra aan spelers uitgeven, stuk voor stuk jongens die ook nog eens minimaal 2 miljoen per jaar willen.. En Ajax heeft helemaal geen kans gehad bij Huntelaar, hoe kom je erbij. Die jongen is door Overmars benaderd en heeft gewoon nee gezegd, dus helemaal geen kans. Leuk man spelers noemen die helemaal niet haalbaar zijn, zowel de Jong als Huntelaar zijn in de verste verte niet haalbaar voor Ajax.. Je leeft in een droom wereld, en gelukkig maar, want met jou manier van rekenen zijn we zo failliet.. Je hebt helemaal gelijk kerel. Ajax heeft een machtig mooie selectie, dat meen ik serieus. Veel elan, veel (voormalige) jeugdspelers die Ajax door en door kennen en dus ook de Ajax-filosofie kennen. Maar wat is die filosofie eigenlijk? Volgens mij houdt dat dominant voetbal in, aanvallend voetbal op de helft van de tegenstander met veel druk naar voren. Ik denk daarbij aan de tijd van Piet Keizer, Sjaak Swart, Johan Cruijff en de veelvuldig opkomende backs Wim Suurbier en Ruud Krol. Dat was schitterend om te zien, veel doelpunten en een enorm speelplezier. Ik ben er heilig van overtuigd, dat Ajax in principe spelers heeft die dat (vanuit de A-jeugd?) ook in zich hebben. Maar wat voor opdrachten krijgen zij mee van Frank de Boer en de rest van de technische staf? Ik heb het al vaker geschreven, en volgens mij jij ook, daar wringt de schoen, daar zit het probleem. Begrijp me niet verkeerd, ik ben Frank de Boer zeer dankbaar voor de vier kampioenschappen op rij, maar ik wil zo graag weer een sprankelend Ajax zien, waar de spelvreugde van af spat. Natuurlijk is het huidige begin van de competitie prachtig met 9 uit 3 met een doelsaldo van 8-0, maar dat vervloekte spelniveau...
En uiteraard heb je gelijk wat betreft Klaas Jan Huntelaar en Nigel de Jong. Dat zijn spelers die Ajax niet (meer) kan betalen. Of dat soort spelers moet hun (salaris)eisen bijstellen tot het niveau dat Ajax wèl bereid is te betalen. Ik ben al zeer in mijn nopjes met de komst van Daley Sinkgraven, Nemanja Gudelj en Mitchel Dijks. Die moeten we nog even de tijd geven om te wennen. Dat geldt overigens ook voor Amin Younes. Dat gaat echt wel goed komen, maar van het niveau John Heitinga ben ik me van de week helemaal kapot geschrokken. Je kunt goed zien dat hij de laatste jaren niet of nauwelijks heeft gespeeld. Dan maar belangrijk zijn in de kleedkamer als een soort van coach. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Kennelijk wel. Ik weet niet meer welk topic en door welk forumlid, maar die had problemen met een aantal van ons... Leuke vakantie gehad?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 augustus 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 14:06 schreef Pietje het volgende:[..] Kennelijk wel. Ik weet niet meer welk topic en door welk forumlid, maar die had problemen met een aantal van ons... Leuke vakantie gehad? Hahaha, heb ik ook wel eens ;-) ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 - 14:06 schreef Pietje het volgende:[..] Kennelijk wel. Ik weet niet meer welk topic en door welk forumlid, maar die had problemen met een aantal van ons... Leuke vakantie gehad? Supergoede vakantie! Was echt geweldig! Ik wil weer terug naar waar ik was! Wat een schijtweer is het in Nederland!!! |
|
|
|