|
|
Eide
|
|
|
En dan gaan we weer nabeschouwen.
Eerst maar eens de conclusie: Ajax speelde een dramatische wedstrijd. Het was helaas vergelijkbaar met vorig seizoen. Traag, ideeënloos en slordig.
Dan de linies doornemen. De verdediging is de sterkste linie op dit moment. Het kwartet Tete, Veltman, Riedewald en Dijks deed het uitstekend en heeft eigenlijk niets weggegeven behalve twee of drie afstandschoten. Daarmee mogen ze allen rekenen op een voldoende maar een magere voldoende. Mager omdat ze behalve verdedigen ook niets extra's brachten vandaag.
Het middenveld speelde ronduit zwak. Veel te traag, geen enkele lef of diepgang te bespeuren. Bazoer loopt te veel met de bal en durft niet de diepte te zoeken. Gudelj speelde onzichtbaar en Klaassen werkt hard maar bereikt er maar heel weinig mee. Eigenlijk allemaal onvoldoende.
Aanvallend was Ajax ook zwak. Milik speelde redelijk maar krijgt amper ballen. De ballen die hij kreeg deed hij goede dingen mee maar Milik komt veel te weinig voor in het spel. Sinkgraven speelde onzichtbaar op de flank. El Ghazi speelde nog het zwakst van alle aanvallers maar maakte wel 2 goals. En daarmee verdient hij alle lo maar geen voldoende.
Al met en een dikke onvoldoende voor Ajax die ietwat wordt opgeleukt door de 3 goals. Maar Ajax speelde zwak. Heel zwak. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ziyech bij de laatste 20 van de 21 goals van Twente betrokken. Sodeju he |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 21:51 schreef Eide het volgende:En dan gaan we weer nabeschouwen. Eerst maar eens de conclusie: Ajax speelde een dramatische wedstrijd. Het was helaas vergelijkbaar met vorig seizoen. Traag, ideeënloos en slordig. Dan de linies doornemen. De verdediging is de sterkste linie op dit moment. Het kwartet Tete, Veltman, Riedewald en Dijks deed het uitstekend en heeft eigenlijk niets weggegeven behalve twee of drie afstandschoten. Daarmee mogen ze allen rekenen op een voldoende maar een magere voldoende. Mager omdat ze behalve verdedigen ook niets extra's brachten vandaag. Het middenveld speelde ronduit zwak. Veel te traag, geen enkele lef of diepgang te bespeuren. Bazoer loopt te veel met de bal en durft niet de diepte te zoeken. Gudelj speelde onzichtbaar en Klaassen werkt hard maar bereikt er maar heel weinig mee. Eigenlijk allemaal onvoldoende. Aanvallend was Ajax ook zwak. Milik speelde redelijk maar krijgt amper ballen. De ballen die hij kreeg deed hij goede dingen mee maar Milik komt veel te weinig voor in het spel. Sinkgraven speelde onzichtbaar op de flank. El Ghazi speelde nog het zwakst van alle aanvallers maar maakte wel 2 goals. En daarmee verdient hij alle lo maar geen voldoende. Al met en een dikke onvoldoende voor Ajax die ietwat wordt opgeleukt door de 3 goals. Maar Ajax speelde zwak. Heel zwak. We speelden geweldig man. Vooral El Ghazi. Goed inzicht, veel beweging en vaak geweldige voorzetten.
Nee, je hebt gelijk man |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ajax heeft iets van 56 miljoen of minder om mee te goochelen....Frank eruit en Frank erin voor eind van de maand. Ronald als assistent en Bergkamp naar huis.
Johan een schotel op zijn dak en een fox abbo ....en buiten de Arena laten Die hele '95 kliek uit elkaar trekken...van de Sar bedankt (voor wat)...Overmars wordt lekker burgemeester van Epe....en Frank ga lekker Deportiva trainen...Betis mag ook |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik vind het wel gescheten allemaal in Mokum |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Geen beste wedstrijd maar blij met de punten. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dat je zo tevreden kan zijn zeg! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Soms kan je niet anders..... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Overigens mijn excuses naar jou toe Suarez...... |
|
|
|
|
RUKBOOR
|
|
|
Uitslag OK, maar weer niet om aan te gluren toch? Afscheid nemen van FdB, Sar, Bergkamp anders wordt het weer een verloren seizoen voor het publiek en blijft FdB zijn gelijk halen. Zet Rijkaard of voor mij apart Streppel erin met twee goede assistenten die wel zichtbaar bewegen op de bank. Je ziet aan alles dat de meeste spelers uitgekeken zijn op FdB en zijn manier van coachen. Bergkamp en Sar hebben al 4 jaar niks laten zien, die mist niemand. Het gaat niet alleen om resultaat in de eredivisie, maar om het vertoonde spel, de aantrekkelijkheid om als toeschouwers te kijken en Europees iets laten zien. Laat FdB maar roepen dat de halve finale Europa League het doel is, met dit spel doe je weer 1 ronde voor spek en bonen mee. Nu ingrijpen, anders weer een verloren seizoen voor de kijkers waar het toch om gaat ? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 22:54 schreef RUKBOOR het volgende:Uitslag OK, maar weer niet om aan te gluren toch? Afscheid nemen van FdB, Sar, Bergkamp anders wordt het weer een verloren seizoen voor het publiek en blijft FdB zijn gelijk halen. Zet Rijkaard of voor mij apart Streppel erin met twee goede assistenten die wel zichtbaar bewegen op de bank. Je ziet aan alles dat de meeste spelers uitgekeken zijn op FdB en zijn manier van coachen. Bergkamp en Sar hebben al 4 jaar niks laten zien, die mist niemand. Het gaat niet alleen om resultaat in de eredivisie, maar om het vertoonde spel, de aantrekkelijkheid om als toeschouwers te kijken en Europees iets laten zien. Laat FdB maar roepen dat de halve finale Europa League het doel is, met dit spel doe je weer 1 ronde voor spek en bonen mee. Nu ingrijpen, anders weer een verloren seizoen voor de kijkers waar het toch om gaat ? Waaruit blijkt dat de spelers niet naar FdB luisteren dan?
Vind niet dat het geweldig is maar misschien wil Frank het zo wel.
Bovendien zal het rapport van Ling er pas na het sluiten van de transfermarkt zijn denk ik |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En wat heeft Van der Sar met het voetbal van Ajax te maken. Edwin is de commercieel directeur.... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 21:30 schreef Loetje het volgende:Ben ik de enige die voor me gevoel naar een lokale amateurwedstrijd aan het kijken ben op zondagmiddag? Dan leef jij op een andere dag enben jij de enige, want het is gewoon: zaterdagavond! ja ja..... ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 22:54 schreef RUKBOOR het volgende:Uitslag OK, maar weer niet om aan te gluren toch? Afscheid nemen van FdB, Sar, Bergkamp anders wordt het weer een verloren seizoen voor het publiek en blijft FdB zijn gelijk halen. Zet Rijkaard of voor mij apart Streppel erin met twee goede assistenten die wel zichtbaar bewegen op de bank. Je ziet aan alles dat de meeste spelers uitgekeken zijn op FdB en zijn manier van coachen. Bergkamp en Sar hebben al 4 jaar niks laten zien, die mist niemand. Het gaat niet alleen om resultaat in de eredivisie, maar om het vertoonde spel, de aantrekkelijkheid om als toeschouwers te kijken en Europees iets laten zien. Laat FdB maar roepen dat de halve finale Europa League het doel is, met dit spel doe je weer 1 ronde voor spek en bonen mee. Nu ingrijpen, anders weer een verloren seizoen voor de kijkers waar het toch om gaat ? Eens...ik zette het wat cryptische neer...Frank Rijkaard halen en Ronald de boer er naast (die heeft meer kijk als zijn broertje) Bergkamp , Overmars en van de Sar afscheid van nemen het gaat jullie goed. Bergkamp tsja goeie voetballer maar een non verbalist...kan je ook Litmanen neer zetten en die heeft wel een netwerk denk ik....van der Sar WAT DOET DIE MAN ??...Overmars is een speculeerder die wil van geld geld maken.
We hebben gegokt en verloren en de verkeerde (ons kent ons maatjes) neer gezet.
Nu gaan jullie mij vragen wie dan...daar ga ik ff over filosoferen Voor Overmars zie ik graag Petterson en voor Bergkamp Litmanen...Voor Frankdus Frank met Ronald(al is dat broedermoord} en voor de Sar tsja WAT DOET DIE MAN ???? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 21:38 schreef Eide het volgende:Dramatische pot maar toch 3-0. Twee gespeeld, 6 punten, 6 voor en 0 tegen. Tja, wat kunnen we er van zeggen. Dat we samen met NEC de enige zijn zonder tegendoelpunten. NEC heeft wel pas 1 wedstrijd gespeeld..... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Binnenhalen van Ziggo en ABN Amro als hoofdsponsoren bijvoorbeeld. Ik heb van Van der Sar echt wel het idee dat die als commercieel directeur goed op z'n plek zit.
Ik vind de kritiek op De Boer terecht. Die is verantwoordelijk voor het voetbal. hij heeft aan welke spelers hij wil en De Boer bepaald hoe men op het veld speelt. Maar waarom dan van der Sar plots daarin meegetrokken wordt... vreemd. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 23:26 schreef Eide het volgende:[..] Binnenhalen van Ziggo en ABN Amro als hoofdsponsoren bijvoorbeeld. Ik heb van Van der Sar echt wel het idee dat die als commercieel directeur goed op z'n plek zit. Ik vind de kritiek op De Boer terecht. Die is verantwoordelijk voor het voetbal. hij heeft aan welke spelers hij wil en De Boer bepaald hoe men op het veld speelt. Maar waarom dan van der Sar plots daarin meegetrokken wordt... vreemd. Vind ik niet...club van '95 van Praag was duidelijker of meer op de voor grond |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
van de Sar, Bergkamp, de Boer, Overmars....de club van '95....Jonk zat daar volgens mij niet bij....duh dat hij zijn kont tegen de krib gooit Zelfde verhaal als het NL elftal...weet je wat ik verdien....wij hebben de cup gewonnen....ego's Eide
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 augustus 2015 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Kom net thuis van de ArenA, wat een hoop negatief gelul. We staan aan kop met 6 uit 2, 6 doelpunten voor, 0 (nul, nul =geen) doelpunten tegen. Is ook wel eens anders geweest....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 augustus 2015 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Met een oog open dit bericht hahaha. Aanvallend was het niet altijd even goed maar wat wrl positief was is dat we de bal heel snel terug hadden elke keer. Nuna ik slapen mensen |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Nee het veldspel was idd niet best...... dat klopt, helaas.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 23:38 schreef Nenam_tiL het volgende:van de Sar, Bergkamp, de Boer, Overmars....de club van '95....Jonk zat daar volgens mij niet bij....duh dat hij zijn kont tegen de krib gooit Zelfde verhaal als het NL elftal...weet je wat ik verdien....wij hebben de cup gewonnen....ego's Eide Bergkamp is niet van de club van 95. Hij en Jonk waren een ultiem koppel eerder in de jaren 90. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 23:40 schreef Ronald 1960 het volgende:Kom net thuis van de ArenA, wat een hoop negatief gelul. We staan aan kop met 6 uit 2, 6 doelpunten voor, 0 (nul, nul =geen) doelpunten tegen. Is ook wel eens anders geweest.... Gaat het niet om Ron...en dat weet jij ook |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 23:42 schreef Brandje het volgende:Met een oog open dit bericht hahaha. Aanvallend was het niet altijd even goed maar wat wrl positief was is dat we de bal heel snel terug hadden elke keer. Nuna ik slapen mensen Dat viel mij idd ook op ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: tja, maar soms is het niet anders en wij hebben het niet voor het zeggen..... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Bergkamp heeft de uitstraling van een opblaaspop....puike voetballer maar geen leermeester |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Pfoe ik geef het op....die fluwelen revolutie heeft kant nog wal geraakt...maar ga jullie er maar in door...ik geloof niet meer in. Exit Cruijff....laat die man lekker Cubaanse bolknakkers in de fik steken in zijn torentje |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 23:38 schreef Nenam_tiL het volgende:van de Sar, Bergkamp, de Boer, Overmars....de club van '95....Jonk zat daar volgens mij niet bij....duh dat hij zijn kont tegen de krib gooit Zelfde verhaal als het NL elftal...weet je wat ik verdien....wij hebben de cup gewonnen....ego's Eide Bergkamp ging samen met jonk weg. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Beide zitten bij Ajax....daar gaat het fout |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 22:05 schreef Nenam_tiL het volgende:Ajax heeft iets van 56 miljoen of minder om mee te goochelen....Frank eruit en Frank erin voor eind van de maand. Ronald als assistent en Bergkamp naar huis. Johan een schotel op zijn dak en een fox abbo ....en buiten de Arena laten Die hele '95 kliek uit elkaar trekken...van de Sar bedankt (voor wat)...Overmars wordt lekker burgemeester van Epe....en Frank ga lekker Deportiva trainen...Betis mag ook Terechte constatering... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 23:22 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Eens...ik zette het wat cryptische neer...Frank Rijkaard halen en Ronald de boer er naast (die heeft meer kijk als zijn broertje) Bergkamp , Overmars en van de Sar afscheid van nemen het gaat jullie goed. Bergkamp tsja goeie voetballer maar een non verbalist...kan je ook Litmanen neer zetten en die heeft wel een netwerk denk ik....van der Sar WAT DOET DIE MAN ??...Overmars is een speculeerder die wil van geld geld maken. We hebben gegokt en verloren en de verkeerde (ons kent ons maatjes) neer gezet. Nu gaan jullie mij vragen wie dan...daar ga ik ff over filosoferen Voor Overmars zie ik graag Petterson en voor Bergkamp Litmanen...Voor Frankdus Frank met Ronald(al is dat broedermoord} en voor de Sar tsja WAT DOET DIE MAN ???? Tja helemaal mee eens... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ook niet op de trainingen? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: vd Sar heeft weinig met het voetbal gedeelte te maken toch? Dacht dat hij juist wel goed bezig was? Qua reclame, Ajax weer te zien in China, Ziggo, Abn Amro.
Heb meer moeite met Frank die de ploeg maar niet aan de praat krijgt(Ondanks 2x 3-0 wat op papier eigenlijk fantastisch is)
Marc Overmars die alleen maar centjes zit te tellen.
Alle mensen die verantwoordelijk zijn voor de selectie/Aankoopbeleid die het niet voor mekaar hebben gekregen om de voorronde tegen Rapid te kunnen winnen. Rapid met een begroting van 14 miljoen. Die moest je van het veld blazen!
Deze selectie is voor de Eredivisie gewoon prima maar echte stappen maak je ook niet ondanks dat de middelen er gewoon zijn. Die middelen niet gebruiken is een gebrek aan ambitie. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Het valt niet mee om de tijd vooruit te zijn. Maar ik ben blij dat mijn oude forum maat Nenam_tiL het toch wel met mij eens is geworden 😊
Stelletje egotrippende klootzakken bij elkaar zijn het. Maar dat gebeurd er blijkbaar als mensen plotseling macht krijgen.
Geld staat op de bank en dat was nu net hetgeen waarvan Cruijff zei dat het daar niet moest staan.
Heitinga is gvd niet eens fit! Is dat het beste wat als ervaring te halen was.... of het goedkoopste!
En dan het ophemelen van Spijkerman. ... die man was altijd al zo goed als het teleurstellende niveau van ons Ajax van de laatste paar seizoenen.
Inderdaad Overmars De Boer opzouten! |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote: Das niet nodig hoor maar thnx kerel. Ik was het alweer vergeten. Je bent een goeie vent iig. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Dramatische wedstrijd Willem 2 veel feller en dat komt zo vaak voor de tegenstander feller dan Ajax ze ogen al weer vermoeid, en er zit weer geen snelheid in het spel en geen agressie het was weer ouderwets maar goed 3-0 gewonnen.Even de cijfers Cillissen een goede redding en een waardeloze trage spelhervatting constant een( 6)Tete gaf een hele goede kans aan Willem 2 ivm te traag naar zijn buitenspeler toe te gaan en niet 1 voorzet kunnen geven in deze wedstrijd een (4).Veltman traag bijna foutloos verdedigend aanvallend niks een( 6).Riedewald geen commentaar een rare terugspeelbal een( 6).Dijks de betere achterin een 7.Gudelj verdedigend goed aanvallend weinig gezien een (6) Bazoer blijft maar lopen met de bal 2 afstandschoten tweede ring een (6) en Klaasen werkt hard maar nog geen vorm (5) en Sinkgraven 2 aardige acties maar te weinig een (6) en dramatische Anwar niks goed maar 2 doelpunten een (7)en Milik weinig gelukkig nog in de combinatie wel een doelpunt een (6).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2015 door p111 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 - 21:51 schreef Eide het volgende:En dan gaan we weer nabeschouwen. Eerst maar eens de conclusie: Ajax speelde een dramatische wedstrijd. Het was helaas vergelijkbaar met vorig seizoen. Traag, ideeënloos en slordig. Dan de linies doornemen. De verdediging is de sterkste linie op dit moment. Het kwartet Tete, Veltman, Riedewald en Dijks deed het uitstekend en heeft eigenlijk niets weggegeven behalve twee of drie afstandschoten. Daarmee mogen ze allen rekenen op een voldoende maar een magere voldoende. Mager omdat ze behalve verdedigen ook niets extra's brachten vandaag. Het middenveld speelde ronduit zwak. Veel te traag, geen enkele lef of diepgang te bespeuren. Bazoer loopt te veel met de bal en durft niet de diepte te zoeken. Gudelj speelde onzichtbaar en Klaassen werkt hard maar bereikt er maar heel weinig mee. Eigenlijk allemaal onvoldoende. Aanvallend was Ajax ook zwak. Milik speelde redelijk maar krijgt amper ballen. De ballen die hij kreeg deed hij goede dingen mee maar Milik komt veel te weinig voor in het spel. Sinkgraven speelde onzichtbaar op de flank. El Ghazi speelde nog het zwakst van alle aanvallers maar maakte wel 2 goals. En daarmee verdient hij alle lo maar geen voldoende. Al met en een dikke onvoldoende voor Ajax die ietwat wordt opgeleukt door de 3 goals. Maar Ajax speelde zwak. Heel zwak. Dank je wel Eide! Zaterdagavond hebben wij altijd visite (of we zijn op visite). Kennissen, vrienden, buren, de kinderen... Ik heb er dus niets van gezien. Alleen teletekst meldde "een flets Ajax".
Het was dus weer ouderwets slecht? Met de overwinning van vorige week tegen AZ heeft iedereen zich in slaap laten sukkelen. Het AZ van dit seizoen is niet het AZ van vorig seizoen. Maar liefst 6 of 7 basisspelers zijn daar vertrokken. Dat zei dus niks. Willem II heeft zich wel versterkt met o.a. de huur van een paar Ajacieden. Dat viel me dan wel weer tegen.
Maar goed, 2 gespeeld, 6 punten en een doelsaldo van 6 voor en 0 tegen. Dan heb je het toch goed gedaan. En we hebben de topscorer in huis. El Ghazi!
Nogmaals, bedankt voor je analyse. Ik ben er blij mee. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik hoorde zojuist Martin van Geel op de radio. Feyenoord wil diep en ver gaan om Gregory van der Wiel te halen. Dat zal toch niet waar zijn???
Heeft iemand daar al iets over gehoord? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 12:37 schreef Pietje het volgende:Ik hoorde zojuist Martin van Geel op de radio. Feyenoord wil diep en ver gaan om Gregory van der Wiel te halen. Dat zal toch niet waar zijn??? Heeft iemand daar al iets over gehoord? Niets over gehoord. Ik vraag mij ook een beetje af waar Feyenoord het geld vandaan moet halen na de aankopen die ze gedaan hebben. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 12:57 schreef Eide het volgende:[..] Niets over gehoord. Ik vraag mij ook een beetje af waar Feyenoord het geld vandaan moet halen na de aankopen die ze gedaan hebben. Geld speelt dit seizoen kennelijk totaal geen rol in Rotterdam... Wel had ik al eerder gehoord dat van Bronckhorst per se nog een rechtsback wil toevoegen aan de selectie. In die zin begrijp ik het wel. Maar van der Wiel??? Eerstens erg prijzig en alweer een ex-Ajacied...
En nog eventjes over het Ajax van gisterenavond, ik las op een of andere site hier, dat Frank de Boer over de tweede helft aardig tevreden was... Jullie commentaren waren volledig anders over de wedstrijd. Is De Boer het spoor helemaal bijster?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 13:01 schreef Pietje het volgende:[..] En nog eventjes over het Ajax van gisterenavond, ik las op een of andere site hier, dat Frank de Boer over de tweede helft aardig tevreden was... Jullie commentaren waren volledig anders over de wedstrijd. Is De Boer het spoor helemaal bijster? Met name de eerste 15 minuten van de 2e helft waren echt heel slecht. In die periode drong Willem II ook aan. Daarna kreeg Ajax het heft wel weer in handen en hing de 2-0 een tijdje in de lucht maar goed kon je het onmogelijk noemen. Als De Boer tevreden was moet dat zijn omwegen de 2 goals want van het spel kan hij onmogelijk vrolijk zijn geweest. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 13:11 schreef Eide het volgende:[..] Met name de eerste 15 minuten van de 2e helft waren echt heel slecht. In die periode drong Willem II ook aan. Daarna kreeg Ajax het heft wel weer in handen en hing de 2-0 een tijdje in de lucht maar goed kon je het onmogelijk noemen. Als De Boer tevreden was moet dat zijn omwegen de 2 goals want van het spel kan hij onmogelijk vrolijk zijn geweest. Het is weer ouderwets veel te statisch. We hebben het altijd over de basis. Maar die is wel zo slecht bij dit Ajax. Bij de amateurs leer je als de spits in de bal dan gaat de nummer tien diep. Als je buitenspelers naar binnen trekken dan gaan de backs erover heen. Bij ons sjokt hey allemaal maar wat met 0,0 diepgang. Zo voorspelbaar weer allemaal. Wel positief vond ik dat ze elke keer de bal heel snel terug hadden. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 13:17 schreef Brandje het volgende:[..] Het is weer ouderwets veel te statisch. We hebben het altijd over de basis. Maar die is wel zo slecht bij dit Ajax. Bij de amateurs leer je als de spits in de bal dan gaat de nummer tien diep. Als je buitenspelers naar binnen trekken dan gaan de backs erover heen. Bij ons sjokt hey allemaal maar wat met 0,0 diepgang. Zo voorspelbaar weer allemaal. Wel positief vond ik dat ze elke keer de bal heel snel terug hadden. Dat laatste viel mij vorige week ook op, tegen AZ. Dat vond ik beslist wel een verbetering. En ja, balbezit op zich is wel belangrijk. Eén van de filosofieën van Johan Cruijff is: "Als jij de bal hep, kennen zij niet scoren...". |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 13:11 schreef Eide het volgende:[..] Met name de eerste 15 minuten van de 2e helft waren echt heel slecht. In die periode drong Willem II ook aan. Daarna kreeg Ajax het heft wel weer in handen en hing de 2-0 een tijdje in de lucht maar goed kon je het onmogelijk noemen. Als De Boer tevreden was moet dat zijn omwegen de 2 goals want van het spel kan hij onmogelijk vrolijk zijn geweest. Thanks! Dat zal het wel zijn. Wat is dat toch met Heitinga? Waarom speelt hij helemaal niet? Ik las (ook weer ergens) dat hij niet wedstrijdfit zou zijn? Maar in de voorbereiding speelde hij toch wel zo nu en dan? Mis ik iets?? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 12:37 schreef Pietje het volgende:Ik hoorde zojuist Martin van Geel op de radio. Feyenoord wil diep en ver gaan om Gregory van der Wiel te halen. Dat zal toch niet waar zijn??? Heeft iemand daar al iets over gehoord? Dan wordt ik echt gek. Zou krankzinnig zijn. Maar qua salaris zal hij niet te halen zijn toch? Bovendien las ik wel dat PSG nu toch twijfelt om te verlengen. Een echte Ajacied maakt deze stap niet.
Overigens, als we het daar dan over hebben en Feyenoord dit zou doen, wij Locadia huren? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Even een vraagje vanaf mijn vakantieadres: wat heeft Zivkovic gedaan? Nog gescoord? Hahaha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2015 - 13:28 schreef Loetje het volgende:[..] Dan wordt ik echt gek. Zou krankzinnig zijn. Maar qua salaris zal hij niet te halen zijn toch? Bovendien las ik wel dat PSG nu toch twijfelt om te verlengen. Een echte Ajacied maakt deze stap niet. Overigens, als we het daar dan over hebben en Feyenoord dit zou doen, wij Locadia huren? Ik kan het me ook nauwelijk voorstellen, Loetje. Maar zoals ik hierboven al schreef, geld speelt kennelijk geen rol meer in Rotterdam. Ze hebben een compleet nieuwe ploeg bij elkaar gekocht. Leuk voor al die jeugdspelers die nu niet meer aan bod zullen komen.
Als het wèl waar zou zijn, dan hebben zij een aardig aantal ex-Ajacieden: Kenneth Vermeer, Jan-Arie Van der Heijden, Werner Hahn, Marko Vejinovic en nu dus wellicht Gregory Van der Wiel. |
|
|
|