|
|
Eide
|
|
|
Geen idee of het iets betekent, maar op de website van de UEFA zit AZ in de loting en Ajax niet (want rechtstreeks geplaatst). Er staat ook geen opmerking bij of iets dergelijks. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2020 - 23:56 schreef Eide het volgende:Geen idee of het iets betekent, maar op de website van de UEFA zit AZ in de loting en Ajax niet (want rechtstreeks geplaatst). Er staat ook geen opmerking bij of iets dergelijks. Ik denk juist dat dit alles zegt. Wat ik eerder schreef: ik vermoed dat de UEFA de balen heeft van het oeverloze gejammer en gezeur van AZ en denkt: jullie kennen ons standpunt inmiddels wel. Bekijk het maar, we antwoorden niet eens meer! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: En terecht. Regels zijn regels! Ik ben benieuwd of die kaasmakers toch nog naar het CAS gaan. Het zal me niet echt verbazen. Ik had altijd wel wat sympathie voor de provinciegenoten van Ajax, maar dat hebben ze volledig verspeeld met hun gejammer. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik las zojuist dat AZ zich niet zal wenden tot het CAS en zich nu (toch) neerlegt bij het feit dat zij moeten uitkomen in de tweede voorronde van de Champions League (tegen Viktoria Plzen).
Eindelijk rust in de tent! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2020 - 12:47 schreef Pietje het volgende:Ik las zojuist dat AZ zich niet zal wenden tot het CAS en zich nu (toch) neerlegt bij het feit dat zij moeten uitkomen in de tweede voorronde van de Champions League (tegen Viktoria Plzen). Eindelijk rust in de tent! En terecht ook wat mij betreft.
AZ heeft net zo veel wedstrijden gehad om het doelsaldo beter te laten zijn dan dat van Ajax. Doelsaldo is hier altijd essentieel geweest en ineens moet dat dan anders. In dat geval hebben wij nog een titel te goed volgens mij uit 2007. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2020 - 13:10 schreef Loetje het volgende:[..] En terecht ook wat mij betreft. AZ heeft net zo veel wedstrijden gehad om het doelsaldo beter te laten zijn dan dat van Ajax. Doelsaldo is hier altijd essentieel geweest en ineens moet dat dan anders. In dat geval hebben wij nog een titel te goed volgens mij uit 2007. Dat klopt helemaal, Loetje! Dat was inderdaad in 2007. Ik kan het me herinneren als de dag van gisteren. PSV en Ajax hadden beide 72 punten en om kampioen te worden moesten beide clubs uiteraard winnen en bovendien moest PSV 2 doelpunten meer dan Ajax maken. En vijf minuten voor tijd kreeg PSV een zeer onterechte penalty mee en in de extra tijd scoorde Philip Cocu in buitenspelpositie dat tweede doelpunt extra. Over diefstal gesproken. Ajax mopperde terecht maar liet het verder rusten.
Eindstand: 1) PSV 75 punten, doelsaldo +50 2) Ajax 75 punten, doelsaldo +49 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2020 - 13:27 schreef Pietje het volgende:[..] Dat klopt helemaal, Loetje! Dat was inderdaad in 2007. Ik kan het me herinneren als de dag van gisteren. PSV en Ajax hadden beide 72 punten en om kampioen te worden moesten beide clubs uiteraard winnen en bovendien moest PSV 2 doelpunten meer dan Ajax maken. En vijf minuten voor tijd kreeg PSV een zeer onterechte penalty mee en in de extra tijd scoorde Philip Cocu in buitenspelpositie dat tweede doelpunt extra. Over diefstal gesproken. Ajax mopperde terecht maar liet het verder rusten. Eindstand: 1) PSV 75 punten, doelsaldo +50 2) Ajax 75 punten, doelsaldo +49 AZ had eigenlijk die middag kampioen moeten worden, maar die gingen eraan bij Excelsior. Op basis van onderling resultaat had Ajax dat jaar kampioen geweest. 1-0 verloren thuis van PSV, uit 5-1 winnen. Dat telde toen ook niet dus nu evenmin, gezien de regels daarin niet gewijzigd zijn.
Wat mij vooral opviel aan die pot is dat Vitesse voor rust tegen PSV gewoon de betere ploeg was en in de rust hun keeper wisselde, die gewoon uitstekend stond te keepen. Dat is toch wel merkwaardig. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2020 - 13:30 schreef Loetje het volgende:[..] AZ had eigenlijk die middag kampioen moeten worden, maar die gingen eraan bij Excelsior. Op basis van onderling resultaat had Ajax dat jaar kampioen geweest. 1-0 verloren thuis van PSV, uit 5-1 winnen. Dat telde toen ook niet dus nu evenmin, gezien de regels daarin niet gewijzigd zijn. Wat mij vooral opviel aan die pot is dat Vitesse voor rust tegen PSV gewoon de betere ploeg was en in de rust hun keeper wisselde, die gewoon uitstekend stond te keepen. Dat is toch wel merkwaardig. Ja, inderdaad, je hebt gelijk. Ik was AZ vergeten. En van die omstreden keeperswissel stonden de kranten bol van de vragen. Heel dubieus. De Volkskrant schreef toen openlijk over omkoping. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En ik heb nog even het wedstrijdverslag van toen nagelezen van PSV-Vitesse. Ik praatte vanuit mijn geheugen. Dat laatste doelpunt van PSV (Cocu) was niet in de extra tijd, maar 13 minuten voor tijd. Maar toch... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2020 - 14:01 schreef Pietje het volgende:En ik heb nog even het wedstrijdverslag van toen nagelezen van PSV-Vitesse. Ik praatte vanuit mijn geheugen. Dat laatste doelpunt van PSV (Cocu) was niet in de extra tijd, maar 13 minuten voor tijd. Maar toch... Dat wist ik, maar dat maakt eigenlijk niet uit. Je moet voor de lol eens kijken hoe die goals vielen.
Kijk, er gaat vrijwel bij iedere tegengoal wel wat mis. Maar je ziet daar goals waar spelers niet eens een poging wagen om in te grijpen. Duels niet eens aangaan, niet instappen bij een afvallende bal etc. Dat zijn basisdingen. Ik denk ook wel eens dat die pot gekocht is en AZ daar de dupe van werd. Die hadden namelijk alles tegen en PSV had destijds het grote CL geld.
Maar heb meer omkopingsduels gezien, een Ajax - Real bijvoorbeeld met tegelijkertijd de befaamde knipoogkroaat... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2020 - 15:14 schreef Loetje het volgende:[..] Dat wist ik, maar dat maakt eigenlijk niet uit. Je moet voor de lol eens kijken hoe die goals vielen. Kijk, er gaat vrijwel bij iedere tegengoal wel wat mis. Maar je ziet daar goals waar spelers niet eens een poging wagen om in te grijpen. Duels niet eens aangaan, niet instappen bij een afvallende bal etc. Dat zijn basisdingen. Ik denk ook wel eens dat die pot gekocht is en AZ daar de dupe van werd. Die hadden namelijk alles tegen en PSV had destijds het grote CL geld. Maar heb meer omkopingsduels gezien, een Ajax - Real bijvoorbeeld met tegelijkertijd de befaamde knipoogkroaat... PSV heeft die wedstrijd en Excelsior duidelijk gekocht. En daarmee het kampioenschap. Dat viel iedereen toen op. Ook het feit dat de KNVB e.e.a. weigerde te onderzoeken was zeer opvallend. Et werd zelfs over gesproken bij clubs die geen enkel belang hadden wie er kampioen "moest" worden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Goh, PSG in de 88e en 91e minuut met de 1-1 en 1-2 en waarschijnlijk toch door na de hele wedstrijd op achterstand te hebben gestaan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
krankzinnig ja. Die kans die Muriel na die 1-2 nog mist, was net zo krankzinnig als die slotfase |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
was dit niet gunstig voor ajax ? mbt dat bepaalde teams de cl niet mochten winnen voor directe plaatsing.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax is safe zolang Olympique Lyon de CL niet wint. Alleen als OL de CL wint zou Ajax voorrondes moeten spelen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 augustus 2020 door Eide -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 - 23:36 schreef Eide het volgende:Ajax is safe zolang Olympique Lyon de CL niet wint. Alleen als OL de CL wint zou Ajax voorrondes moeten spelen. helder... dus komt goed ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het vervelende is dat van alle overgebleven kandidaten ik het OL wel het meeste gun, maar nu even niet voor Ajax. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 00:04 schreef Eide het volgende:Het vervelende is dat van alle overgebleven kandidaten ik het OL wel het meeste gun, maar nu even niet voor Ajax. Ook wel een knappe prestatie door Juve naar huis te sturen hoor. Ze hebben niet al te lang geleden al eens in de CL gewonnen bij City, dus helemaal kansloos acht ik ze ook niet.
Al is Bayern voor mij topfavoriet voor de titel. Die spelen wel zo ontzettend goed. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Absoluut. Vlak Barca ook niet uit als Frenkie de Jong het echt op z'n heupen krijgt. Die assist bij de afgekeurde goal van Messi was buitenaards. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 08:26 schreef Eide het volgende:Absoluut. Vlak Barca ook niet uit als Frenkie de Jong het echt op z'n heupen krijgt. Die assist bij de afgekeurde goal van Messi was buitenaards. Ik vind Barca eigenlijk met de dag meer toevalsvoetbal spelen met als hoop dat die kleine donder daar voorin het op zijn heupen krijgt. Die afgekeurde assist van Frenkie was absoluut buitenaards, maar het gebeurd ook gewoon niet veel meer bij Barca. Die moeten gewoon duimen dat Messi een paar bevliegingen heeft, in alle andere gevallen zou ik niet weten hoe die door moeten gaan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat is absoluut waar, maar dat komt ook grotendeels omdat alle creativiteit van Messi moet komen. Bovendien begint zelfs Messi gewoon minder goed te worden. Juist met een Frenkie de Jong kan Barca misschien weer beter gaan voetballen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat Barca Ziyech niet heeft opgehaald in Amsterdam. Dat is mijns inziens precies de voetballer die ze missen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 14:38 schreef Eide het volgende:Dat is absoluut waar, maar dat komt ook grotendeels omdat alle creativiteit van Messi moet komen. Bovendien begint zelfs Messi gewoon minder goed te worden. Juist met een Frenkie de Jong kan Barca misschien weer beter gaan voetballen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat Barca Ziyech niet heeft opgehaald in Amsterdam. Dat is mijns inziens precies de voetballer die ze missen. En ze missen een de Ligt.
Achterin gaat zo verschrikkelijk veel fout. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ook nog eens, hoewel daar wereldwijd meer opties voor zijn dan echt creatieve middenvelders. Barca heeft ook nog eens het probleem dat de selectie vrij oud is, zeker de basiself. Dat zijn vooral dertigers. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 14:38 schreef Eide het volgende:Dat is absoluut waar, maar dat komt ook grotendeels omdat alle creativiteit van Messi moet komen. Bovendien begint zelfs Messi gewoon minder goed te worden. Juist met een Frenkie de Jong kan Barca misschien weer beter gaan voetballen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat Barca Ziyech niet heeft opgehaald in Amsterdam. Dat is mijns inziens precies de voetballer die ze missen. Wat ik totaal niet snap, is dat Frenkie zo godgruwelijk veel overgeslagen wordt terwijl hij een man is die het spel kan maken. Barca heeft waardeloos geanticipeerd op het stoppen van Xavi en overstappen van Iniesta. Voor Iniesta was Eriksen voor mij de ideale man destijds geweest of toen nog De Bruyne. Had je een middenveld met een van die 2 gehad en dan met Busquets en Frenkie, had je nog veel dynamiek gehad. Dat is jammer genoeg totaal weg. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Wel mooi he, De Ligt is redelijk stroef gestart en is aan het einde gewoon de belangrijkste man van Juve. Wanneer die niet speelt, wordt het totale gatenkaas. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 16:46 schreef Eide het volgende:Ook nog eens, hoewel daar wereldwijd meer opties voor zijn dan echt creatieve middenvelders. Barca heeft ook nog eens het probleem dat de selectie vrij oud is, zeker de basiself. Dat zijn vooral dertigers. Jongens als Coutinho en Griezmann zouden echt moeten kunnen passen in het spel dat Valverde wou spelen en nu ook bij Settien.
Jongens met creativiteit zat, zeker Coutinho. En toch slagen die jongens niet.
Ik vermoed dat Ziyech daar ook slachtoffer was geworden van bestuurlijke issues en de groootheid van Messi. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 16:46 schreef Eide het volgende:Ook nog eens, hoewel daar wereldwijd meer opties voor zijn dan echt creatieve middenvelders. Barca heeft ook nog eens het probleem dat de selectie vrij oud is, zeker de basiself. Dat zijn vooral dertigers. Lijkt een beetje op het oude Italië he. Spelers gingen door tot eind dertig en ineens moesten ze verjongen. En dat hele Italië was jarenlang helemaal weg. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 17:54 schreef remco k het volgende:[..] Jongens als Coutinho en Griezmann zouden echt moeten kunnen passen in het spel dat Valverde wou spelen en nu ook bij Settien. Jongens met creativiteit zat, zeker Coutinho. En toch slagen die jongens niet. Ik vermoed dat Ziyech daar ook slachtoffer was geworden van bestuurlijke issues en de groootheid van Messi. Barca is wel heel erg gaan inspelen op allemaal leuke spelers voorin, maar zien voor de rest alles over het hoofd. Ik had Coutinho graag in de Iniesta rol gezien. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 17:55 schreef Loetje het volgende:[..] Barca is wel heel erg gaan inspelen op allemaal leuke spelers voorin, maar zien voor de rest alles over het hoofd. Ik had Coutinho graag in de Iniesta rol gezien. Ik ook. Frenkie in de xavi rol en busquets zoals hij altijd gespeeld heeft. Volgens mij heb je dan het beste middenveld van de wereld.
De Ligt had niet misstaan naast Piqué. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 18:14 schreef remco k het volgende:[..] Ik ook. Frenkie in de xavi rol en busquets zoals hij altijd gespeeld heeft. Volgens mij heb je dan het beste middenveld van de wereld. De Ligt had niet misstaan naast Piqué. Weinig aan toe te voegen. Hoe kan het he, van tikkie-takka naar bijna toevalsvoetbal |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Alle trainers laten de oren hangen naar Messi. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Zou dat ook echt zo zijn... Neem aan dat Messi dit ook niet wilt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat denk ik niet. Zoiets wordt weleens gecreëerd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Leipzig toch ook altijd een leuke ploeg om te zien spelen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 17:54 schreef Loetje het volgende:[..] Lijkt een beetje op het oude Italië he. Spelers gingen door tot eind dertig en ineens moesten ze verjongen. En dat hele Italië was jarenlang helemaal weg. Ik denk ook oprecht dat dat Barca te wachten staat. Straks moeten al die dertigers stoppen. Al die lui leveren geen cent meer op en alle jonge jongens zitten hoog en droog bij ploegen als City en Bayern... en dan staat Barca gewoon jaren buitenspel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
In mijn optiek hebben ze ook de toekomstig beste trainer van de wereld daar. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 22:39 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk ook oprecht dat dat Barca te wachten staat. Straks moeten al die dertigers stoppen. Al die lui leveren geen cent meer op en alle jonge jongens zitten hoog en droog bij ploegen als City en Bayern... en dan staat Barca gewoon jaren buitenspel. Dat staan ze eigenlijk ook al min of meer. De hebben ze laatste jaren nogal eens een flik pak slaag in Europa gehad he. Het doorgaan beruste vaak meer op toeval dan op goed voetbal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Toch kunnen ze een prima elftal opstellen in mijn beleving.
Jongens als Puig en Fati zijn hele grote talenten. En zo lopen er nog wel een aantal. Gasten met de drive zoals Roberto. Ter Stegen kan nog lang mee.
Als ze het goed aanpakken kunnen ze echt nog wel mee blijven doen in de top. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat een pot tussen Leipzig en Atletico. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 22:52 schreef remco k het volgende:Toch kunnen ze een prima elftal opstellen in mijn beleving. Jongens als Puig en Fati zijn hele grote talenten. En zo lopen er nog wel een aantal. Gasten met de drive zoals Roberto. Ter Stegen kan nog lang mee. Als ze het goed aanpakken kunnen ze echt nog wel mee blijven doen in de top. En toch denk ik dat die gasten alleen kunnen beteren onder betere spelers. Ze laten Arthur naar Juve gaan en halen Pjanic terug, dat vind ik echt krankzinnig.
De jongens die jij noemt, er zit talent bij maar die redden het in dit zooitje echt niet. Sommige krijgen zelfs weinig kansen.
Een van de eerste dingen die daar moet gebeuren, is een Bartomeu die weg moet. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Over en uit, Atleti eruit. En ik acht Leipzig niet kansloos tegen PSG, die waren gister ook heel lang de mindere van Atalanta. En in de huidige omstandigheden zal het mij benieuwen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 23:01 schreef Loetje het volgende:[..] En toch denk ik dat die gasten alleen kunnen beteren onder betere spelers. Ze laten Arthur naar Juve gaan en halen Pjanic terug, dat vind ik echt krankzinnig. De jongens die jij noemt, er zit talent bij maar die redden het in dit zooitje echt niet. Sommige krijgen zelfs weinig kansen. Een van de eerste dingen die daar moet gebeuren, is een Bartomeu die weg moet. Het kan niet anders dan dat Arthur niet goed in de groep heeft gelegen ofzo.
Echt we een prima speler. Of ze moeten komend seizoen weer met Coutinho aan de gang gaan. Die is uiteindelijk ook gewoon nog van Barca. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 - 23:39 schreef remco k het volgende:[..] Het kan niet anders dan dat Arthur niet goed in de groep heeft gelegen ofzo. Echt we een prima speler. Of ze moeten komend seizoen weer met Coutinho aan de gang gaan. Die is uiteindelijk ook gewoon nog van Barca. Vind het oprecht jammer, want een middenveld met Arthur, Frenkie en Coutinho oogt toch in eerste instantie al een heel stuk beter. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Het verbaasd me echt voor geen ene meter wat hier gebeurd. Tegen Warrior eergisteren 4 of 5-0 gezegd, komt er nog aardig dichtbij ook. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat heb ik toch een hekel aan dat Barca gekregen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat een goal, en met 5 komt Barca nog heel, heel goed weg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Toch. Als je de eerste tien minuten kijkt kan het ook al 4 -2 zijn voor Barca.
Bayern wel echt veel beter hoor. Barca aan de bal vanaf het middenveld prima. Zonder bal en verdedigend gewoon verschrikkelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Barca vernederd.
Je zou toch denken dat er daar nu eens wat gaat veranderen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
2-7. Pff.
Ter Steegen zal voorlopig wel even rustig zijn over de positie in het Duitse elftal.
Geen fatsoenlijke bal gepakt. |
|
|
|