BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 17:09   quote  deeplink  
Wat een potje tussen Hoffenheim en Bayern.
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 17:29   quote  deeplink  
Wat een prestatie van Hoffenheim. Ook gewoon zeer goed gevoetbald.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 27 september 2020 - 17:46   quote  deeplink  
psv 1-0 achter met de rust tegen Heracles
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 17:48   quote  deeplink  
Door wederom een totaal schandalige penalty.

Ik maakte gister de opmerking dat ik er helemaal klaar mee was. En ik denk dat het zo erg is, dat als dit nog een maand zo erg blijft, ik me helemaal ga terugtrekken van het voetbal. We kijken gewoon dubbele wedstrijden. De wedstrijd die wij zien en de wedstrijd van de VAR. Om alles grijpen ze in, het ene nog belachelijke dan het andere en de nieuwe regels slaan voor mij helemaal nergens meer op.

Ik ben er oprecht helemaal klaar mee.
nummer10
 nummer10 - zondag 27 september 2020 - 17:54   quote  deeplink  
heb de penal niet gezien, en als het tegen psv is boeit het me ook niet.. daarbij zijn er ook vaak genoeg penals wel of niet terecht of onterecht gegeven zonder var.. denk dat het gewoon lood om oud ijzer is, waar ik me wel aanstoor is dat iets duidelijk op beeld is ze er nog zo absurd lang over doen
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 17:55   quote  deeplink  
Hoppa, en nog een belachelijke penalty
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 17:54 schreef nummer10 het volgende:
heb de penal niet gezien, en als het tegen psv is boeit het me ook niet.. daarbij zijn er ook vaak genoeg penals wel of niet terecht of onterecht gegeven zonder var.. denk dat het gewoon lood om oud ijzer is, waar ik me wel aanstoor is dat iets duidelijk op beeld is ze er nog zo absurd lang over doen
Kap dan een keer met oordelen over iets wat je niet waargenomen hebt.
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 18:32   quote  deeplink  
Suárez dan.

Invallen ergens in de 75e minuut ofzo. Er eentje voorbereiden met een assist. En er zelf even 2 maken.
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 18:34   quote  deeplink  
Oja.

Ik begin Danny blind als RVc lid nogal irritant te vinden. Die heeft zichzelf blijkbaar naar voren geschoven als spokesman ofzo.
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 18:34 schreef remco k het volgende:
Oja.

Ik begin Danny blind als RVc lid nogal irritant te vinden. Die heeft zichzelf blijkbaar naar voren geschoven als spokesman ofzo.
Vertel, heb ik iets gemist?
nummer10
 nummer10 - zondag 27 september 2020 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 17:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Kap dan een keer met oordelen over iets wat je niet waargenomen hebt.
waar oordeel ik dan over de desbetreffende penal ?
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 18:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vertel, heb ik iets gemist?
Hij zit er dan als analist. Er wordt hem gevraagd naar dest. En dan gaat meneer even uitleggen dat de rvc daar echt toestemming voor moet geven. Dat er nog geen witte rook is maar dat er wel wat speelt.

Men zou hem gewoon een spreekverbod moeten geven. Ik vind het iig irritant.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 27 september 2020 - 18:48   quote  deeplink  
puntverlies voor psv......
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 18:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij zit er dan als analist. Er wordt hem gevraagd naar dest. En dan gaat meneer even uitleggen dat de rvc daar echt toestemming voor moet geven. Dat er nog geen witte rook is maar dat er wel wat speelt.

Men zou hem gewoon een spreekverbod moeten geven. Ik vind het iig irritant.
In mijn optiek is ook Overmars de man die daar iets over moet zeggen. Ondanks ik het niet gezien heb, kan ik het wel volgen.

Ik ben vooral benieuwd wat er bij komt, hoeveel spelers en of ze überhaupt komen.
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 18:48 schreef Ronald 1960 het volgende:
puntverlies voor psv......
Baby Kamphuis was daar ook weer aanwezig
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 27 september 2020 - 18:56   quote  deeplink  
Ik zat net ff naar het linkerrijtje te kijkeh.......
Daar mis ik toch echt de club die dacht dat ze meer recht op het CL-ticket hadden dan AJAX....
hahahahahaha, sorry leedvermaak..... ;-) ;-)
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 19:06   quote  deeplink  
Inmiddels een tijdje City - Leicester aan het kijken. Maar daar is het ook wel verassend.

Ergens heb ik toch allemaal het idee dat het door doe lege stadions komt. Zijn wel bizar veel verassingen sinds de coronatijd
Eide
 Eide - zondag 27 september 2020 - 19:11   quote  deeplink  
Puntverlies voor PSV, volle buit tegen een lastige tegenstander. Topweekendals je niet te kritisch bent over het vertoonde spel.
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 19:24   quote  deeplink  
City gewoon thuis met 5-2 onderuit. Wel 3 pingels voor Leicester
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 19:06 schreef Loetje het volgende:
Inmiddels een tijdje City - Leicester aan het kijken. Maar daar is het ook wel verassend.

Ergens heb ik toch allemaal het idee dat het door doe lege stadions komt. Zijn wel bizar veel verassingen sinds de coronatijd
Eens. Overigens tot aan de voorsprong was city oppermachtig.
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 19:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens. Overigens tot aan de voorsprong was city oppermachtig.
Zeker, erna zijn ze overigens tactisch echt afgetroefd. Rodgers had het heel goed door.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 september 2020 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 18:32 schreef remco k het volgende:
Suárez dan.

Invallen ergens in de 75e minuut ofzo. Er eentje voorbereiden met een assist. En er zelf even 2 maken.
Blijft mijn idool...held!
Eide
 Eide - zondag 27 september 2020 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 19:24 schreef Loetje het volgende:
City gewoon thuis met 5-2 onderuit. Wel 3 pingels voor Leicester
Die derde pingel vond ik onterecht. Mendy legt wel heel even de hand op de schouder masr de duik die volgt slast nergens op. Dat contact was in mijn ogen veel te licht voor een pingel.
Loetje
 Loetje - zondag 27 september 2020 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 19:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Die derde pingel vond ik onterecht. Mendy legt wel heel even de hand op de schouder masr de duik die volgt slast nergens op. Dat contact was in mijn ogen veel te licht voor een pingel.
In Engeland is het ook al 3 speelrondes raak hoor met scheidsrechters
remco k
 remco k - maandag 28 september 2020 - 06:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 19:47 schreef Eide het volgende:

[..]

De penalty voor Barca gister ook veel te licht bij de 3-0.
remco k
 remco k - maandag 28 september 2020 - 09:27   quote  deeplink  
Vaclav Cerny overigens furieus goed begonnen dit seizoen.
2 goals en 1 assist. En een compleet gestoorde afgekeurde goal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 september 2020 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 09:27 schreef remco k het volgende:
Gaat hij zijn belofte eindelijk inlossen, even afwachten nog..
Danilo ook niet verkeerd overigens
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 28 september 2020 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 09:27 schreef remco k het volgende:
Vind ik echt leuk voor die Jongen, maar ik vind het ook leuk voor Twente. Die club is door het bestuur gewoon failliet achter gelaten en dan doen ze het nu toch leuk met veel oud ajacieden of gehuurde ajacieden.
remco k
 remco k - maandag 28 september 2020 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 09:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Gaat hij zijn belofte eindelijk inlossen, even afwachten nog..
Danilo ook niet verkeerd overigens
Ik hoop het. Ik hou echt van dat type speler. Mooie dribbel speler.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 september 2020 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 11:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ik hou echt van dat type speler. Mooie dribbel speler.
Hij liet in ieder geval zijn klasse zien..
Loetje
 Loetje - maandag 28 september 2020 - 12:27   quote  deeplink  
Heeft natuurlijk nu ook alle ruimte om in te spelen. Kan veel meer in de een tegen een komen nu, waar Ajax, maar ook Utrecht vaak zelf het spel moesten maken. Dat blijkt hem dus beter te liggen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 28 september 2020 - 12:27   quote  deeplink  
Ik ben nooit voor afschaffen VAR geweest, maar als je dit zo ziet het afgelopen weekend draaien ze zichzelf de kop om. Kijk alleen al naar de penalty die Newcastle krijgt in de allerlaatste minuut tegen Tottenham.
Loetje
 Loetje - maandag 28 september 2020 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 12:27 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik ben nooit voor afschaffen VAR geweest, maar als je dit zo ziet het afgelopen weekend draaien ze zichzelf de kop om. Kijk alleen al naar de penalty die Newcastle krijgt in de allerlaatste minuut tegen Tottenham.
Ik wel. Want zoveel eerlijker is het niet geworden. Er gaat heel, heel veel fout. Dan accepteer ik liever een fout van de scheidsrechter, die je nog kan onderbouwen dat hij alles in een fractie moet beslissen.

Zoals ik het weekend al schreef, ik ben erdoor helemaal klaar met het voetbal en ben gewoon me lol kwijt. Je ziet ook dat scheidsrechters bijna hoofdschuddend bij het scherm weglopen om het advies van de VAR over te nemen.

Schaf die hele kut VAR af, of laat scheidsrechters bij discutabele momenten gaan kijken, zonder druk dat ze het advies over moeten nemen. Want ondanks scheidsrechter eindverantwoordelijk is, straalt men dat niet meer uit.

Het is gewoon een schizofrene sport geworden waarbij je naar 2 wedstrijden zit te kijken en er meer foutieve dan goede beslissingen zijn.
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2020 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 12:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik wel. Want zoveel eerlijker is het niet geworden. Er gaat heel, heel veel fout. Dan accepteer ik liever een fout van de scheidsrechter, die je nog kan onderbouwen dat hij alles in een fractie moet beslissen.

Zoals ik het weekend al schreef, ik ben erdoor helemaal klaar met het voetbal en ben gewoon me lol kwijt. Je ziet ook dat scheidsrechters bijna hoofdschuddend bij het scherm weglopen om het advies van de VAR over te nemen.

Schaf die hele kut VAR af, of laat scheidsrechters bij discutabele momenten gaan kijken, zonder druk dat ze het advies over moeten nemen. Want ondanks scheidsrechter eindverantwoordelijk is, straalt men dat niet meer uit.

Het is gewoon een schizofrene sport geworden waarbij je naar 2 wedstrijden zit te kijken en er meer foutieve dan goede beslissingen zijn.
Ik denk er net zo over Loet! In de begintijd van de VAR was ik nog enthousiast en zag ik de voordelen ervan en het als een welkome toevoeging aan de mogelijkheden van de arbiter. Maar de invloed werd steeds groter. Tot onaangename proporties. Nu is het zo dat de VAR alles bepaalt en beslist. Een soort wedstrijd binnen een wedstrijd. En dat is ongewenst. En als die VAR dan consequent is dan zou ik er misschien mee kunnen leven. Maar de willekeur is alleen maar toegenomen en dat is onaanvaardbaar!!
Loetje
 Loetje - maandag 28 september 2020 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 17:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk er net zo over Loet! In de begintijd van de VAR was ik nog enthousiast en zag ik de voordelen ervan en het als een welkome toevoeging aan de mogelijkheden van de arbiter. Maar de invloed werd steeds groter. Tot onaangename proporties. Nu is het zo dat de VAR alles bepaalt en beslist. Een soort wedstrijd binnen een wedstrijd. En dat is ongewenst. En als die VAR dan consequent is dan zou ik er misschien mee kunnen leven. Maar de willekeur is alleen maar toegenomen en dat is onaanvaardbaar!!
Eerste probleem is een hoop snotneuzen als scheidsrechters en als VAR. Alles exact volgens de regels. Dan het probleem dat een scheidsrechter niet tegen de VAR in durft te gaan. En om maar te zwijgen over de idiote spelregels van de laatste jaren en helemaal dit jaar.

Ik heb 13 jaar gevoetbald gap, ik was als dit toen was accuut gestopt. Gatverdamme, wat een zooitje. Kan het niet eens uitstaan.
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2020 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 17:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eerste probleem is een hoop snotneuzen als scheidsrechters en als VAR. Alles exact volgens de regels. Dan het probleem dat een scheidsrechter niet tegen de VAR in durft te gaan. En om maar te zwijgen over de idiote spelregels van de laatste jaren en helemaal dit jaar.

Ik heb 13 jaar gevoetbald gap, ik was als dit toen was accuut gestopt. Gatverdamme, wat een zooitje. Kan het niet eens uitstaan.
Je ziet het aan de tsunami aan dubieuze rode kaarten en de doldwaze strafschoppen...
remco k
 remco k - maandag 28 september 2020 - 18:38   quote  deeplink  
Er is ook niks met het principe van de VAR.

Men gebruikt het alleen compleet verkeerd.

Sowieso heel gek met de regels.

Hoe kan het in hemelsnaam zo zijn dat de knvb als enige vond in Europa besluit om de buitenspel technologie 10% marge te geven.
Eide
 Eide - maandag 28 september 2020 - 20:05   quote  deeplink  
Jong Ajax voor rust tam. Na rust met Brobbey en Traore veel levendiger. Nu 1-0 voor naar een prachtige pass van Taylor en prima voorzet van Rensch. Intikkertje voor Brobbey.

Ünüvar voor rust heel slecht. Geen pass kwam aan en bij balverlies als een soort Messi sjokkend over het veld. Nu met Brobbey in plaats van Ünüvar een veel beter Jong Ajax.
remco k
 remco k - maandag 28 september 2020 - 21:02   quote  deeplink  
En als klap op de vuurpijl nog even Liverpool Arsenal kijken.
Loetje
 Loetje - maandag 28 september 2020 - 21:36   quote  deeplink  
Potje mag er ook wel weer zijn ja, poh
remco k
 remco k - maandag 28 september 2020 - 21:49   quote  deeplink  
Lekker toch. Goede scheids ook tot nu toe.

Dat mag gezegd worden in deze tijden.
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2020 - 08:25   quote  deeplink  
Van de Beek ook gewoon weer op de bank.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 29 september 2020 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 18:38 schreef remco k het volgende:
Er is ook niks met het principe van de VAR.

Men gebruikt het alleen compleet verkeerd.

Sowieso heel gek met de regels.

Hoe kan het in hemelsnaam zo zijn dat de knvb als enige vond in Europa besluit om de buitenspel technologie 10% marge te geven.
Ik vind het sowieso de omgekeerde wereld met dat buitenspel en de VAR.

Ik dacht dat gelijk altijd in het voordeel is van de aanvallende partij. De grens gaf buitenspel bij Twente, maar de VAR kon het niet zien, omdat het gelijk was. In zulke gevallen zou de VAR de grens moeten overrulen.

Ik denk dat de VAR alleen gebruikt moet worden in de volgende gevallen.

- VAR moet ingrijpen bij een duidelijk buitenspel doelpunt met marge van 30 centimeter
- VAR moet ingrijpen in geval er buitenspel is gegeven, maar volgens de VAR de spelers op gelijke hoogte stonden met 30 centimeter marge.

Penalties en VAR:
- De VAR moet alleen ingrijpen als iemand aan zwalbe maakt en de club onterecht een penalty tegen zou krijgen
- VAR moet bepalen of de overtreding wel of niet in het strafschop gebied plaatsvond.
- Bij een handsbal in het strafschopgebied, VAR alleen ingrijpen als de bal echt niet tegen de arm kwam. Dit om te voorkomen dat iemand onterecht een penalty tegen krijgt.

Overteding in het veld:
- VAR alleen ingrijpen als de tegenstander verzorging nodig heeft en blijkt dat het meer dan een gele kaart was. Anders gewoon overlaten aan de scheids
- Natrappen moet de VAR ingrijpen
- Bij een gele of rode kaart, VAR ingrijpen als de verkeerde speler van het veld wordt gestuurd

Doelpunt:
- Als er in 1 actie een duidelijke overtreding wordt gemaakt op de helft van de verdedigende partij op een speler, waaruit de tegenstander een doelpunt maakt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 september 2020 door Ajax we love you --
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2020 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2020 - 10:36 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso de omgekeerde wereld met dat buitenspel en de VAR.

Ik dacht dat gelijk altijd in het voordeel is van de aanvallende partij. De grens gaf buitenspel bij Twente, maar de VAR kon het niet zien, omdat het gelijk was. In zulke gevallen zou de VAR de grens moeten overrulen.

Ik denk dat de VAR alleen gebruikt moet worden in de volgende gevallen.

- VAR moet ingrijpen bij een duidelijk buitenspel doelpunt met marge van 30 centimeter
- VAR moet ingrijpen in geval er buitenspel is gegeven, maar volgens de VAR de spelers op gelijke hoogte stonden met 30 centimeter marge.

Penalties en VAR:
- De VAR moet alleen ingrijpen als iemand aan zwalbe maakt en de club onterecht een penalty tegen zou krijgen
- VAR moet bepalen of de overtreding wel of niet in het strafschop gebied plaatsvond.
- Bij een handsbal in het strafschopgebied, VAR alleen ingrijpen als de bal echt niet tegen de arm kwam. Dit om te voorkomen dat iemand onterecht een penalty tegen krijgt.

Overteding in het veld:
- VAR alleen ingrijpen als de tegenstander verzorging nodig heeft en blijkt dat het meer dan een gele kaart was. Anders gewoon overlaten aan de scheids
- Natrappen moet de VAR ingrijpen
- Bij een gele of rode kaart, VAR ingrijpen als de verkeerde speler van het veld wordt gestuurd

Doelpunt:
- Als er in 1 actie een duidelijke overtreding wordt gemaakt op de helft van de verdedigende partij op een speler, waaruit de tegenstander een doelpunt maakt.
De Var kon bij Twente niet verder zien dan de 10 cm. En omdat het binnen die 10 cm was. Mag de Var de beslissing van de scheids niet adviseren om terugdraaien.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 29 september 2020 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2020 - 11:04 schreef remco k het volgende:

[..]

De Var kon bij Twente niet verder zien dan de 10 cm. En omdat het binnen die 10 cm was. Mag de Var de beslissing van de scheids niet adviseren om terugdraaien.
Ik weet dat dat de regel is, maar ik vind mijn optie beter ;-)
Eide
 Eide - vrijdag 02 oktober 2020 - 05:57   quote  deeplink  
PSV geplaatst voor de EL. Nu 4 van de 5 teams daadwerkelijk actief in de verschillende groepsfases. Dat is belangrijk voor de coeffientenlijst aangezien de landen om ons heen ook allemaal nog 4 ploegen in competitie hebben, muv Oekraïne die er slechts 3 hebben.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 02 oktober 2020 - 13:45   quote  deeplink  
Nou AZ is klaar in Europa...
Feijenoord kon slechter loten en PSV moet toch makkelijk een ronde verder komen
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 oktober 2020 - 14:01   quote  deeplink  
Onderschat die poule van PSV niet. Grenada was afgelopen jaar een hele goede ploeg en PAOK is voor iedere ploeg kut. PSV is allesbehalve zeker door.

En Feyenoord gaat er ook uit. Zagreb is een ontzettend goede ploeg geworden.
remco k
 remco k - vrijdag 02 oktober 2020 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 oktober 2020 - 13:45 schreef Ajax we love you het volgende:
Nou AZ is klaar in Europa...
Feijenoord kon slechter loten en PSV moet toch makkelijk een ronde verder komen
Je ziet over het algemeen, dat de NL ploegen het beter doen tegen grotere tegenstanders van naam dan tegen de kleine ploegen..
remco k
 remco k - vrijdag 02 oktober 2020 - 14:13   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 oktober 2020 door remco k --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5879
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

0.1461720