BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 05 november 2020 - 21:02   quote  deeplink  
AZ houdt de schade wel beperkt inderdaad. 3 clubs met 6 punten daar.

Als Pisvee nou thuis nog even verliest en Feyenoord nog een keertje, kunnen de bekkies daar weer dicht.
remco k
 remco k - donderdag 05 november 2020 - 21:31   quote  deeplink  
Ik blijf toch hopen dat ze punten pakken.

Die hebben wij uiteindelijk ook gewoon nodig om rechtstreeks de cl in te gaan.
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 november 2020 - 21:38   quote  deeplink  
ligt het aan mij of is er niks tezien van het spel waar schmidt normaal voor staat en waar psv wel het seizoen meebegon...
Loetje
 Loetje - donderdag 05 november 2020 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2020 - 21:38 schreef nummer10 het volgende:
ligt het aan mij of is er niks tezien van het spel waar schmidt normaal voor staat en waar psv wel het seizoen meebegon...
PSV heeft het hele seizoen nog niet goed gespeeld. Je ziet het hoger druk zetten wel, echter moet je dat met de hele ploeg doen en niet iedereen lijkt dat daar te kunnen
Loetje
 Loetje - donderdag 05 november 2020 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2020 - 21:31 schreef remco k het volgende:
Ik blijf toch hopen dat ze punten pakken.

Die hebben wij uiteindelijk ook gewoon nodig om rechtstreeks de cl in te gaan.
Laatste jaren doen we het ook alleen.

Heb in ieder geval weer volop genoten.

En AZ pakt gewoon 6 punten in zo'n poule
remco k
 remco k - donderdag 05 november 2020 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2020 - 21:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Laatste jaren doen we het ook alleen.

Heb in ieder geval weer volop genoten.

En AZ pakt gewoon 6 punten in zo'n poule
Volgens mij pakken we zo’n 70% van de punten maar ook wij een heel slecht jaar ertussen.
Loetje
 Loetje - donderdag 05 november 2020 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2020 - 21:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij pakken we zo’n 70% van de punten maar ook wij een heel slecht jaar ertussen.
Dat heeft de rest ook niet echt gecompenseerd he
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 november 2020 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2020 - 21:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

PSV heeft het hele seizoen nog niet goed gespeeld. Je ziet het hoger druk zetten wel, echter moet je dat met de hele ploeg doen en niet iedereen lijkt dat daar te kunnen
mee eens ik zag de intentie alleen in het beginveel meer dan nu.. kan er naast zitten hoor
remco k
 remco k - donderdag 05 november 2020 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2020 - 21:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat heeft de rest ook niet echt gecompenseerd he
Nee en helaas hebben we die punten als Ajax zijnde ook gewoon nodig.

Feyenoord 3-0 voor tegen cska.
Eide
 Eide - donderdag 05 november 2020 - 22:31   quote  deeplink  
Goede goals van feyenoord zeg. Mag best gezegd worden dat die een hartstikke prima tweede helft spelen.
Loetje
 Loetje - donderdag 05 november 2020 - 22:37   quote  deeplink  
Toch de nummer 1 uit een minstens gelijkwaardige competitie dan de onze.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 05 november 2020 - 22:39   quote  deeplink  
Als het zo blijft halen we België in op de coëfficentenranglijst.
Eide
 Eide - donderdag 05 november 2020 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2020 - 22:37 schreef Loetje het volgende:
Toch de nummer 1 uit een minstens gelijkwaardige competitie dan de onze.
CSKA heeft tijdens de transferperiode behoorlijk met geld gesmeten.
Loetje
 Loetje - donderdag 05 november 2020 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2020 - 22:53 schreef Eide het volgende:

[..]

CSKA heeft tijdens de transferperiode behoorlijk met geld gesmeten.
Ajax ook. Het gaat me er gewoon om dat Feyenoord vanavond best een aardige ploeg klopt.

Het kan er financieel wel aantrekkelijker zijn, maar behalve dat hun top breder is en dus beter, stelt de rest ook niet veel voor hoor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 november 2020 door Loetje --
AkaS
 AkaS - vrijdag 06 november 2020 - 09:14   quote  deeplink  
Ongelofelijk eigenlijk dat psv zo onderuit gaat! Dat zijn dure punten voor hun zelf, maar ook voor Ajax uiteindelijk. Want voorrondes spelen is niet ideaal natuurlijk. Beter rechtstreekse plaatsing en dan hebben we de punten gewoon nodig, van psv, feijenoord en az!

OPEN DEUR...

Donny van de Beek.... Ik hoop dat nu toch echt eens de ogen van een hele hoop talenten open gaan.. Kijk naar Ziyech die pakt een paar cruciale extra jaren mee en kan meedraaien bij Chelsea. Bijna al die jonge gastjes gaan te snel, te vroeg, te jong en voelen zich dan de bink of voelen zich na een paar goede wedstrijden te goed voor NL...

Kan er met mijn verstand niet bij waarom Donny nou persé wegmoest bij Ajax... eerst dat gezeik met Madrid, dan moet je toch zelf al niet meer willen! En dan nu ManU. wat een waiste of talent om daar op de bank weg te kwijnen omdat je trainer je niet goed genoeg vindt!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 november 2020 door AkaS --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 06 november 2020 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 november 2020 - 21:02 schreef Loetje het volgende:
AZ houdt de schade wel beperkt inderdaad. 3 clubs met 6 punten daar.

Als Pisvee nou thuis nog even verliest en Feyenoord nog een keertje, kunnen de bekkies daar weer dicht.
Nee man, ze moeten doorgaan in Europa, anders hebben ze ook weer gewoon voordeel na de winterstop op Ajax!! Zeker omdat we dan de grote wedstrijden krijgen.

Daarbij moeten we die punten ook hebben voor directe CL. Al heb ik ook wel even gelachen, want oh oh oh, PSV en ook AZ hebben toch niets te zoeken in de CL!!!

Maar nog erger is als Ajax straks als enige doorgaat en daardoor misschien wel geen kampioen wordt (zie seizoen van de EL finale) en dan mag zo'n kut ploegje wel direct naar CL, dankzij Ajax!!

Laat ze lekker doorgaan in Europa en daardoor in de competitie ook punten verspelen, waardoor wij elk jaar CL spelen
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 06 november 2020 - 11:57   quote  deeplink  
Valt me wel op dat PSV altijd in de tweede helft erg slecht speelt, ook in de eredivisie
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 november 2020 - 18:37   quote  deeplink  
Danilo weer 2 goals. Wellicht, ook meegenomen dat die het vorig jaar ook aardig deed, gewoon een kans gaan geven in de voorbereiding.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 november 2020 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 november 2020 - 11:57 schreef Ajax we love you het volgende:
Valt me wel op dat PSV altijd in de tweede helft erg slecht speelt, ook in de eredivisie
Dat doen ze inderdaad geweldig.
remco k
 remco k - zaterdag 07 november 2020 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 november 2020 - 18:37 schreef Loetje het volgende:
Danilo weer 2 goals. Wellicht, ook meegenomen dat die het vorig jaar ook aardig deed, gewoon een kans gaan geven in de voorbereiding.
En cerny weer met een assist.

Die aanvallers weten het goed met elkaar te vinden. Ook Menig doet het prima.
remco k
 remco k - zaterdag 07 november 2020 - 20:07   quote  deeplink  
Ziyech gewoon weer twee assists.
remco k
 remco k - zaterdag 07 november 2020 - 20:07   quote  deeplink  
Misschien wel de beste man van de pl de afgelopen twee wedstrijden.

Man wat mis ik hem bij ons zeg.
remco k
 remco k - zaterdag 07 november 2020 - 20:09   quote  deeplink  
Hadden er al drie moeten zijn.

Wat zet hij daar Werner mooi voor de keeper zeg.
Eide
 Eide - zaterdag 07 november 2020 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 november 2020 - 20:07 schreef remco k het volgende:
Ziyech gewoon weer twee assists.
Ziyech, sinds hij basisspeler is, daar gewoon de allerbeste.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 07 november 2020 - 21:57   quote  deeplink  
quote:

Ziyech wat wilde ik hem graag bij Ajax. Echt gegroeid bij Ajax en compleet geworden!
Mis hem ook maar Anthony is ook wel leuk om naar te kijken.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 november 2020 - 00:55   quote  deeplink  
quote:

maar die vonden sommigen toch niks en moest die weg, terwijl ik die vanaf dag 1 juist wel top vond.. en zo zitten we er allemaal wel eens naast ;)
nummer10
 nummer10 - zondag 08 november 2020 - 01:46   quote  deeplink  
eerste trainer qua ontslag is een feit... nu al
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 09:21   quote  deeplink  
Na 6 verliespartijen snap ik dat ook wel een beetje, hoewel veel afhankelijk is van de stemming en steun binnen de spelersgroep. Daarnaast heeft ADO met Chinese overheersing te maken.
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 00:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar die vonden sommigen toch niks en moest die weg, terwijl ik die vanaf dag 1 juist wel top vond.. en zo zitten we er allemaal wel eens naast ;)
Wie vond hem niks dan?
nummer10
 nummer10 - zondag 08 november 2020 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 09:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Wie vond hem niks dan?
de waren er zat die hem weg wouden hebben in zijn eerste jaar en misschien ook nog 2de jaar
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 12:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de waren er zat die hem weg wouden hebben in zijn eerste jaar en misschien ook nog 2de jaar
Alle mensen die hem minder vonden in zijn eerste 2 jaar en daar was ik er een van, is dat ik veel moeite had met de hoeveelheid balverlies van hem op het middenveld. Tevens heb ik altijd wel zijn kwaliteit benoemd en in de laatste 2 jaar helemaal. Dat is wat anders als iemand weg willen hebben.

En dit waren meer mensen die hetzelfde gezegd hebben
Pietje
 Pietje - zondag 08 november 2020 - 16:16   quote  deeplink  
Genieten jullie ook zo van Danilo als gehuurde spits van FC Twente? Hij moet maar gauw weer naar Amsterdam komen. :-)
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 16:16 schreef Pietje het volgende:
Genieten jullie ook zo van Danilo als gehuurde spits van FC Twente? Hij moet maar gauw weer naar Amsterdam komen. :-)
Zeker, scoort van alle hoeken en standen. Alleen nog niet echt te beoordelen op de kleine ruimte.

Maar gewoon een kans geven komend jaar
Pietje
 Pietje - zondag 08 november 2020 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 16:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeker, scoort van alle hoeken en standen. Alleen nog niet echt te beoordelen op de kleine ruimte.

Maar gewoon een kans geven komend jaar
Zeker, Loetje. Je ziet aan alles dat Danilo goed in zijn vel zit. Dat gevoel moet hij het komende seizoen maar mee terugnemen naar Ajax. Ik vind Traoré en Brobbey bepaald nog niet overtuigen. Misschien dat Danilo die positie kan gaan invullen.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 16:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zeker, Loetje. Je ziet aan alles dat Danilo goed in zijn vel zit. Dat gevoel moet hij het komende seizoen maar mee terugnemen naar Ajax. Ik vind Traoré en Brobbey bepaald nog niet overtuigen. Misschien dat Danilo die positie kan gaan invullen.
Ook totaal ander soort spelers he gap.

Even eerlijk, als Huntelaar niet meer gebruikt wordt, waarom maak je dan van Brobbey of Trwore geen pure stormram komend jaar? Alleen maar oorlog maken als het nodig is. Beetje in de Bulykin rol zegmaar. Scoren toch 7/8 goals per seizoen en altijd belangrijke
Pietje
 Pietje - zondag 08 november 2020 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 16:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ook totaal ander soort spelers he gap.

Even eerlijk, als Huntelaar niet meer gebruikt wordt, waarom maak je dan van Brobbey of Trwore geen pure stormram komend jaar? Alleen maar oorlog maken als het nodig is. Beetje in de Bulykin rol zegmaar. Scoren toch 7/8 goals per seizoen en altijd belangrijke
Daar heb je beslist gelijk in dat het andere spelers zijn, maar ze zijn wel spits voor dezelfde positie.
Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom Klaas Jan nauwelijks minuten krijgt. Misschien zijn daar afspraken met hem over gemaakt. Zijn passie en gretigheid kun je tegen sommige clubs goed gebruiken.
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 16:16 schreef Pietje het volgende:
Belangrijk voor zo'n jongen dat hij elke week Eredivisie speelt. Z'n ontwikkeling bij Twente is spectaculair.
Pietje
 Pietje - zondag 08 november 2020 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 17:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Belangrijk voor zo'n jongen dat hij elke week Eredivisie speelt. Z'n ontwikkeling bij Twente is spectaculair.
Zoals ik eerder al zei, ik geniet echt van hem. Jong, gretig en zeer doeltreffend! De spelvreugde spat ervan af. De gehele voorhoede van FC Twente bestaat uit (ex)-Ajacieden, wat het extra leuk maakt.
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 20:00   quote  deeplink  
Vitesse trouwens uitstekend gedurende de seizoenstart. Alleen verloren van Ajax.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 20:13   quote  deeplink  
En daar waren ze gelijkwaardig, Eide.

Ik zei het vorige week al, dit seizoen gaat in veel landen enorme verassingen opleveren
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 22:14   quote  deeplink  
Ook PSV is nog heel dicht bij. Gotze draagt die ploeg zoals Klaassen dat bij Ajax doet.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 22:32   quote  deeplink  
PSV zie ik ook als grote kanshebber dit jaar
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 22:33   quote  deeplink  
We zien veel pingels de laatste tijd, maar bij Valencia - Real slaan ze helemaal door haha. Valencia er al 4 gehad, 3 gemaakt en 1 gemist. De overige goal van ze is een eigen goal. Allemachtig
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 22:35   quote  deeplink  
Ook wel het gevolg van de VAR. Veel overtredingen die tot dusver werden geaccepteerd door scheidsrechters leiden nu tot strafschoppen. Op dit moment denk ik wel het meest positieve gevolg van de VAR, in tegenstelling tot het eindeloze gelul met handsballen en buitenspel.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 22:35 schreef Eide het volgende:
Ook wel het gevolg van de VAR. Veel overtredingen die tot dusver werden geaccepteerd door scheidsrechters leiden nu tot strafschoppen. Op dit moment denk ik wel het meest positieve gevolg van de VAR, in tegenstelling tot het eindeloze gelul met handsballen en buitenspel.
Als het klopt (?), heeft Ceferin Infantino al geïnformeerd dat de boel teruggedraaid moet worden. Daar zou ik een bijzonder groot voorstander van zijn
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 22:42   quote  deeplink  
Ik vind de VAR nog altijd een prima initiatief. Ik vind alleen dat het verkeerd wordt uitgevoerd. Je ziet nu dat van alles eindeloos wordt terug gespeeld en beslissingen worden genomen op basis van super-slomo en computerlijntjes op basis van centimeters.

In het hockey werkt de VAR fantastisch. Teams hebben een beperkt aantal challenges en daar moet je het mee doen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 09 november 2020 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 00:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hij had een mentaliteitsprobleem en zocht de aanvaring met het publiek. Ik denk juist dat dit hem zo sterk heeft gemaakt, toen ging hij ineens excellereren. Ziyech werd de publiekslieveling, voorop in de strijd en ging goed voetballen. Mooi om zo'n ontwikkleing te zien van zo'n briljante speler.

Iedereen was overtuigd van zijn kunnen en het publiek verwachte veel van hem. Hij heeft het absoluut waar gemaakt bij Ajax en laat het nu gewoon zien in de PL!!

Ben wel benieuwd naar de Docu Ziyech, van verguiste Ajax speler tot publiekslieveling en wereldtop!
p111
 p111 - maandag 09 november 2020 - 10:57   quote  deeplink  
Een pure Ajax voetballer zoals ik ze graag zie.
remco k
 remco k - maandag 09 november 2020 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 10:42 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hij had een mentaliteitsprobleem en zocht de aanvaring met het publiek. Ik denk juist dat dit hem zo sterk heeft gemaakt, toen ging hij ineens excellereren. Ziyech werd de publiekslieveling, voorop in de strijd en ging goed voetballen. Mooi om zo'n ontwikkleing te zien van zo'n briljante speler.

Iedereen was overtuigd van zijn kunnen en het publiek verwachte veel van hem. Hij heeft het absoluut waar gemaakt bij Ajax en laat het nu gewoon zien in de PL!!

Ben wel benieuwd naar de Docu Ziyech, van verguiste Ajax speler tot publiekslieveling en wereldtop!
Ik vond Ziyech vanaf dag 1 de speler die hij nu nog steeds is. Hij werkte altijd al hard, het enige wat veranderd is, is zijn niveau.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 09 november 2020 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 13:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond Ziyech vanaf dag 1 de speler die hij nu nog steeds is. Hij werkte altijd al hard, het enige wat veranderd is, is zijn niveau.
Tuurlijk Ziyech is altijd hetzelfde type speler gebleven. Hij zoekt de openingen en geeft ballen die anderen niet durven te geven. Dat komt omdat hij eigenwijs is en beschikt over een geweldige pass(trap) techniek.

Maar mentaal vond ik hem echt veranderen naarmate hij langer bij Ajax voetbalde. Hij kon niet tegen kritiek en is nog steeds eigenzinnig. Hij liet zijn kop snel hangen als het even niet liep. Hij ging echt niet vooraan in de strijd in het begin.
Kreeg het niet voor niets aan de stok met het kritische publiek. Bij vlagen was bij briljant en bij vlagen was het kut met peren.

Pas toen Tadic bij Ajax kwam, toen zag je hem opleven als voetballer (ondanks dat zijn nummer was afgepakt). MIsschien was hij boos en was vastbesloten om te laten zien hoe goed hij echt is. Hij kreeg ook het respect van Tadic en andere jonge spelers, hij begon naar mijn inziens in te zien dat voetbal een teamsport is. Hij kreeg vleugels en knokte voor elke meter en genoot weer van alles inclusief het publiek. Denk dat die zware tijd bij Ajax juist goed is geweest voor zijn mentale ontwikkeling en daarin vind ik hem echt als voetballer veranderd. Het type speler zal hij altijd blijven, maar mentaal is hij in mijn ogen echt veranderd en neorm gegroeid. maarja dat kan ook met leeftijd te maken hebben.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

0.1511561