|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 08 november 2020 - 22:42 schreef Eide het volgende:In het hockey werkt de VAR fantastisch. Teams hebben een beperkt aantal challenges en daar moet je het mee doen. Hier pleit ik ook al voor sinds het begin van de VAR. Nu zijn ze constant zoveel tijd kwijt aan de VAR, want ze willen ook niet met zuivere speeltijd spelen. Blessuretijden van acht minuten vind ik volkomen onzin op deze manier. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2020 - 17:19 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Hier pleit ik ook al voor sinds het begin van de VAR. Nu zijn ze constant zoveel tijd kwijt aan de VAR, want ze willen ook niet met zuivere speeltijd spelen. Blessuretijden van acht minuten vind ik volkomen onzin op deze manier. Sowieso ben ik voorstander van zuivere speeltijd op professioneel niveau. Is het meteen afgelopen met tijdrekken en dergelijke. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Trainer #2 ontslagen. Ben benieuwd hoe stevig Grim en Lukkien op hun stoel zitten. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
2 trainers die voor het eerst een eerste elftal trainen... en dat in deze tijd.. en dan zo snel ontslagen worden, en dan ook nog 2 clubs die volgens mij sws al meededen voor degredatie.. maar goed ken de achterliggende dingen niet natuurlijk, dat ze het niet best deden is een feit maar of dat nu door de trainers inkwestie kwam... i dunno |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou precies. Mede daarom noem ik Grim en Lukkien ook. Beide trainers van clubs die vooraf door heel veel mensen als degradatiekandidaat zijn aangemerkt bij clubs die nauwelijks de financiele middelen hebben om mee te kunnen.
Als een trainer nu geen klik heeft met de spelersgroep en daardoor niet eruit haalt wat erin zit snap ik de keuze voor ontslag. In alle andere instanties doe je dit om een effect te bereiken in de spelersgroep en impliceer je dat de spelers veel beter kunnen. Dat vraag ik mij wel af bij een club als Fortuna. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Grim werd corig jaar niet eens ontslagen terwijl hij laatste stond. Ik denk dat RKC wel weet waar ze staan en geen paniek voetbal gaat spelen. Ik moet zeggen zet ik het ze met hun selectie leuk voetbal spelen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
eens.. zou zelfs grim en lukkien wel eens willen zien met het ajax materiaal, ook al zullen er vast betere trainers zijn dan die 2 maar toch |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Memphis is gewoon een hele matige speler. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wederom een dissonant bij Oranje. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
en dan tebedenken dat koeman hem bij barca wil halen.. onbegrijpelijk.. een over het paard getilt nep rappertje.. aan de andere kant is koeman een matige trainer, goede match misschien ?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 november 2020 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat een genot om Klaassen op dat middenveld van Oranje te zien. Oogt in alles goed. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik ben het niet aan het kijken, maar het verbaasd me helemaal niks. Klaassen is een hele complete middenvelder geworden.
Ondanks ik hem technisch niet eens mega vaardig vind, heeft die verder wel gewoon alles he |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: haha ik lees dit, schakel het in.. en gelijk 2 overtredingen van klaassen.. 3-1 zie ik nu
ps hoe speelt nl elftal verder ?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 november 2020 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2020 - 19:26 schreef nummer10 het volgende:[..] haha ik lees dit, schakel het in.. en gelijk 2 overtredingen van klaassen.. 3-1 zie ik nu ps hoe speelt nl elftal verder ? Best goed, maar weinig tegenstand. Na een uur werd het wel minder. Luuk de Jong onzichtbaar, verder eigenlijk iedereen prima. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2020 - 19:26 schreef nummer10 het volgende:[..] haha ik lees dit, schakel het in.. en gelijk 2 overtredingen van klaassen.. 3-1 zie ik nu ps hoe speelt nl elftal verder ? Ooit gehoord van nuttige overtredingen? Zag ze toevallig ook. Voorkomt er 2x een 100% kans mee omdat de heren Dumfries, De Vrij en De Jong uit me hoofd nergens te bekennen zijn |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vind de Vrij een aantal maal echt zwak. Ook bij de goal en dat zie je ook direct aan hem. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2020 - 19:35 schreef Loetje het volgende:[..] Ooit gehoord van nuttige overtredingen? Zag ze toevallig ook. Voorkomt er 2x een 100% kans mee omdat de heren Dumfries, De Vrij en De Jong uit me hoofd nergens te bekennen zijn vandaar ook mijn "haha" he... zeg ik ergens dat het domme onnodige overtredingen zijn ? 1 op een gevaarlijke plek bij de 16 maar dat moest indd wel, en de ander om een counter eruit tehalen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 november 2020 door nummer10 -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2020 - 19:28 schreef Eide het volgende:[..] Best goed, maar weinig tegenstand. Na een uur werd het wel minder. Luuk de Jong onzichtbaar, verder eigenlijk iedereen prima. helder, verkeerde moment dus ingeschakeld.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2020 - 20:01 schreef remco k het volgende:Ik vind de Vrij een aantal maal echt zwak. Ook bij de goal en dat zie je ook direct aan hem. deligt komt al terug, nog ff volhouden :P |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zo, Duitsland gaat af als een gieter. 6-0 achter tegen Spanje. Hetzelfde Spanje waar Nederland tegen gelijk speelde. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 november 2020 - 22:33 schreef Eide het volgende:Zo, Duitsland gaat af als een gieter. 6-0 achter tegen Spanje. Hetzelfde Spanje waar Nederland tegen gelijk speelde. Ik heb er niets van gezien. Een zeer opvallende uitslag. Was Spanje zo goed of was Duitsland zo slecht? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Beide denk ik. Offday van de Duitsers tegen een goed spelend Spanje. Duitsland miste vooral gif in de duels, iets waar Duitsers juist bekend om staan. Ze verloren de duels dus steevast waarna je in de volgende fase staat te laat komt. Gezien de kansen had er ook zomaar een 10-0 uitslag uit kunnen rollen. Spanje heeft nog ontzettend veel kansen om zeep geholpen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
O mijn God. Wat staan Klaassen de Vrij en Blind daar verschrikkelijk te schutteren zeg. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Klaassen doet niet veel verkeerd. Blind stapt veel te laat in. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Hateboer staat rechts back, maar loopt steeds naar voren.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Klaassen moet volgens mij sneller inzien dat hij niet snel genoeg is en een kortere weg kiezen. Maar misschien zag ik dat niet goed.
Sowieso lijkt het een nieuwe trend dat verdedigers die spelers gewoon 1 op 1 laten doorlopen op de keeper. De Vrij neemt net dezelfde beslissing.
Herstel. Klaassen doet inderdaad niet veel verkeerd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 november 2020 door remco k -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 21:03 schreef remco k het volgende:[..] Klaassen moet volgens mij sneller inzien dat hij niet snel genoeg is en een kortere weg kiezen. Maar misschien zag ik dat niet goed. Sowieso lijkt het een nieuwe trend dat verdedigers die spelers gewoon 1 op 1 laten doorlopen op de keeper. De Vrij neemt net dezelfde beslissing. Hateboer moet meer z'n verdedigende taak uitvoeren ipv van zo vaak naar voren te lopen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Van Aanholt en Hateboer beide uitermate zwak begonnen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Goed begin! Mooie tussenstand ;-)
En nog beter, Italiƫ voor. Zou me kapot schamen om met dit elftal bij de laatste 4 te komen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ook voor Ajax is het toch prettig als de internationals goed spelen. Beter voor hun vorm en dus beter voor Ajax. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik zie liever dat ze helemaal niet spelen in dit soort kansloze oefenwedstrijden. Want meer is het voor mij niet.
Staan 3 wedstrijden per week te spelen en dan mag je als beloning 3 vriendschappelijke potjes gaan spelen in allerlei landen. Geef ze maar lekker rust. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 21:19 schreef Loetje het volgende:Ik zie liever dat ze helemaal niet spelen in dit soort kansloze oefenwedstrijden. Want meer is het voor mij niet. Staan 3 wedstrijden per week te spelen en dan mag je als beloning 3 vriendschappelijke potjes gaan spelen in allerlei landen. Geef ze maar lekker rust. Daar ben ik het volledig mee eens.
Ik zie echter onze Ajacieden wel gewoon vormbehoud tonen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Weetje, Ajax speelt iedere interlandperiode een oefenpotje. Dat was voor mij genoeg geweest.
Ik heb gewoon steeds minder met dat hele interlandvoetbal en dat heeft ook zo z'n redenen wel. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Waarom schiet de Jong zelf bijna nooit.....?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zowe Ajax als het nl elftal. Constant in de problemen in de omschakeling. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 21:44 schreef Loetje het volgende:[..] Weetje, Ajax speelt iedere interlandperiode een oefenpotje. Dat was voor mij genoeg geweest. Ik heb gewoon steeds minder met dat hele interlandvoetbal en dat heeft ook zo z'n redenen wel. Zo is het helemaal gap! Ik volg al dat interland voetbal geen seconde. Het boeit mij totaal niet.
In dit soort wedstrijden loop je alleen maar risico's. Op blessures en tegenwoordig ook op de kans op besmetting met het coronavirus.
Alles draait om geld en commercie. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 21:59 schreef Pietje het volgende:[..] Zo is het helemaal gap! Ik volg al dat interland voetbal geen seconde. Het boeit mij totaal niet. In dit soort wedstrijden loop je alleen maar risico's. Op blessures en tegenwoordig ook op de kans op besmetting met het coronavirus. Alles draait om geld en commercie. Maar kijk eens het NL elftal. Ik kijk het vrijwel niet meer hoor.
Kijk eens naar de passie waar de De Boertjes, een Davids, een Stam mee spelen. Een en al trots voor het vaderland. 3 kwart zingt het volkslied niet eens mee, spelers zeggen om alle kleine redenen af en spelers laten in de verste verte niet zien wat ze kunnen zoals bij de clubs.
Dan is het een extra intensiteit terwijl spelers zowat als robots worden gezien met het idioot aantal wedstrijden de dag vandaag wat ze spelen.
En dan heb je die hypekutjes nog. Ajax, Feyenoord en PSV supporters die het hele jaar als randdebielen tegen elkaar tekeer gaan (kijk mij over PSV) en dan ineens elkaar in de armen vallen. Rot lekker op joh...
Nee, niks voor mij. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 22:06 schreef Loetje het volgende:[..] Maar kijk eens het NL elftal. Ik kijk het vrijwel niet meer hoor. Kijk eens naar de passie waar de De Boertjes, een Davids, een Stam mee spelen. Een en al trots voor het vaderland. 3 kwart zingt het volkslied niet eens mee, spelers zeggen om alle kleine redenen af en spelers laten in de verste verte niet zien wat ze kunnen zoals bij de clubs. Dan is het een extra intensiteit terwijl spelers zowat als robots worden gezien met het idioot aantal wedstrijden de dag vandaag wat ze spelen. En dan heb je die hypekutjes nog. Ajax, Feyenoord en PSV supporters die het hele jaar als randdebielen tegen elkaar tekeer gaan (kijk mij over PSV) en dan ineens elkaar in de armen vallen. Rot lekker op joh... Nee, niks voor mij. We zijn het volledig met elkaar eens. De laatste keer dat ik het NL-elftal heb gezien, was de finale van het WK in Zuid-Afrika in 2010. Nogmaals, het boeit mij van geen kant. Ik volg enkel en alleen Ajax. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 22:10 schreef Pietje het volgende:[..] We zijn het volledig met elkaar eens. De laatste keer dat ik het NL-elftal heb gezien, was de finale van het WK in Zuid-Afrika in 2010. Nogmaals, het boeit mij van geen kant. Ik volg enkel en alleen Ajax. Juist!
Ik mag graag buitenlands voetbal zien. En de meeste hier weten mijn zwak voor Dortmund, Liverpool en Celtic. Maar wanneer ze tegen Ajax spelen, hoop ik echt dat Ajax ze helemaal afslacht |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Depay schiet die penalty vrij behoorlijk binnen. Hallo zeg, wat een kanonskogel. Met heel veel vertrouwen ingeschoten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 november 2020 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 22:22 schreef Eide het volgende:Dapey svhier die penalty vrij behoorlijk binnen. Hallo zeg, wat een kanonskogel. Met heel veel vertrouwen ingeschoten. zo hoor je idd een penalty te nemen... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
De laatste keer dat Nederland zo slecht heeft staan de verdedigen, waren we NL 5 jaar kwijt ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik kijk toch wel graag naar het Nederlands elftal. Ik ben chauvinistisch genoeg dat ik mij prima over de clubbelangen en -verschillen heen kan zetten. Ik vind het daarnaast ook hele waardevolle wedstrijden voor de geslecteerde Ajacieden. De betere Nederlanders van Ajax krijgen zo de kans te trainen met de beste Nederlandse voetballers en tegen de beste buitenlandse voetballers. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Niet goed, wel de verdiende voorsprong. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 22:25 schreef Eide het volgende:Ik kijk toch wel graag naar het Nederlands elftal. Ik ben chauvinistisch genoeg dat ik mij prima over de clubbelangen en -verschillen heen kan zetten. Ik vind het daarnaast ook hele waardevolle wedstrijden voor de geslecteerde Ajacieden. De betere Nederlanders van Ajax krijgen zo de kans te trainen met de beste Nederlandse voetballers en tegen de beste buitenlandse voetballers. Dan moeten eerst die 'beste' spelers eens laten zien hoe goed ze zijn.
Want het zegt meer dan genoeg dat met enige regelmaat de Eredivisiespelers meer laten zien als de rest.
Schijnheilige kutbende |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 22:06 schreef Loetje het volgende:[..] Maar kijk eens het NL elftal. Ik kijk het vrijwel niet meer hoor. Kijk eens naar de passie waar de De Boertjes, een Davids, een Stam mee spelen. Een en al trots voor het vaderland. 3 kwart zingt het volkslied niet eens mee, spelers zeggen om alle kleine redenen af en spelers laten in de verste verte niet zien wat ze kunnen zoals bij de clubs. Dan is het een extra intensiteit terwijl spelers zowat als robots worden gezien met het idioot aantal wedstrijden de dag vandaag wat ze spelen. En dan heb je die hypekutjes nog. Ajax, Feyenoord en PSV supporters die het hele jaar als randdebielen tegen elkaar tekeer gaan (kijk mij over PSV) en dan ineens elkaar in de armen vallen. Rot lekker op joh... Nee, niks voor mij. Met alle respect. Maar ik heb 11 spelers het volkslied zien zingen. Dat was juist in de jaren 90 een issue toen dat het vreemdelingen legioen werd genoemd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 22:25 schreef Eide het volgende:Ik kijk toch wel graag naar het Nederlands elftal. Ik ben chauvinistisch genoeg dat ik mij prima over de clubbelangen en -verschillen heen kan zetten. Ik vind het daarnaast ook hele waardevolle wedstrijden voor de geslecteerde Ajacieden. De betere Nederlanders van Ajax krijgen zo de kans te trainen met de beste Nederlandse voetballers en tegen de beste buitenlandse voetballers. Zo zit ik er ook in. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 22:39 schreef remco k het volgende:[..] Met alle respect. Maar ik heb 11 spelers het volkslied zien zingen. Dat was juist in de jaren 90 een issue toen dat het vreemdelingen legioen werd genoemd. Gefeliciteerd dat er nu 11 man meezingen, tot aan enkele jaren waar ik ook afgehaakt ben, meer als de helft niet
En alleen dat is nog steeds niet genoeg, ik zie zoals eerder gezegd eredividiespelers beter spelen dat de spelers bij topclubs. Keer op keer als ik dan 10 minuten kijk, zie ik het weer eens gebeuren.
Nee, dit is een grote troep en dat begint al bij de KNVB zelf.
Nee dan de passie van de Engelsen, Schotten en Italianen. Dan maakt het mij niet meer uit of ze goed of slecht spelen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Maargoed, wel even eerlijk. Ik gun iedereen alle plezier van de wereld, ook als iemand het NL elftal leuk vind.
Het is slechts hoe ik er tegenaan kijk |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 22:56 schreef Loetje het volgende:Maargoed, wel even eerlijk. Ik gun iedereen alle plezier van de wereld, ook als iemand het NL elftal leuk vind. Het is slechts hoe ik er tegenaan kijk Is ook, zo heb ik dat me clubvoetbal van alle andere clubs. Dat boeit mij echt geen zier. Ik kijk het wel eens als ik echt niets beters te doen heb, maar ik ga echt niet tijd maken voor welke andere club dan Ajax.
Ik heb ook geen voorkeur voor buitenlandse ploegen. Ik kan genieten van ploegen die echt goed voetbal spelen zoals het Barca van Guardiola of het Chelsea van dit moment, maar zelfs dat kijk ik alleen als im het tegenkom en niets anders te doen heb. |
|
|
|