|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 21:44 schreef Loetje het volgende:[..] Weetje, Ajax speelt iedere interlandperiode een oefenpotje. Dat was voor mij genoeg geweest. Ik heb gewoon steeds minder met dat hele interlandvoetbal en dat heeft ook zo z'n redenen wel. Het zijn tegenwoordig al 3 interland ipv 2. Schijt interlandvoetbal! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 22:25 schreef Eide het volgende:Ik kijk toch wel graag naar het Nederlands elftal. Ik ben chauvinistisch genoeg dat ik mij prima over de clubbelangen en -verschillen heen kan zetten. Ik vind het daarnaast ook hele waardevolle wedstrijden voor de geslecteerde Ajacieden. De betere Nederlanders van Ajax krijgen zo de kans te trainen met de beste Nederlandse voetballers en tegen de beste buitenlandse voetballers. Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, beste Eide. Ieder z'n pleziertje. Maar we worden overvoerd met voetbal. In de weekenden uiteraard competitie, op vele dinsdagen en woensdagen Champions League, op donderdagen Europa League en zo nu en dan dus interland voetbal. Dat is te veel van het goede, dat kan ik mijn vrouw ook niet aandoen, want die haat sport in zijn algemeenheid en voetbal in het bijzonder. Dus maak ik een (niet zo moeilijke) keus. Ajax zit in mijn genen. Ik was 6 jaar toen ik voor het eerst met mijn vader mee mocht. Ik kom et dus al ruim 65 jaar. Wel volg ik voormalige Ajax-spelers als thans Matthijs de Ligt, Donny van de Beek, Frenkie de Jong en Hakim Ziyech. De rest vind ik totaal niet boeiend.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 november 2020 door Pietje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Frank de Boer is ondertussen beter gestart bij Oranje dan Ronald Koeman. De Boer na 6 wedstrijden 9 punten (2x w, 3x g, 1x v) versus Koeman die na 6 wedstrijden 8 punten had (2x w, 2x g, 2x v). |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat is inderdaad echt te zit voor woorden. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2020 - 23:30 schreef Eide het volgende:[..] Is ook, zo heb ik dat me clubvoetbal van alle andere clubs. Dat boeit mij echt geen zier. Ik kijk het wel eens als ik echt niets beters te doen heb, maar ik ga echt niet tijd maken voor welke andere club dan Ajax. Ik heb ook geen voorkeur voor buitenlandse ploegen. Ik kan genieten van ploegen die echt goed voetbal spelen zoals het Barca van Guardiola of het Chelsea van dit moment, maar zelfs dat kijk ik alleen als im het tegenkom en niets anders te doen heb. Heb ik ook of er moeten (ex)Ajacieden bij spelen. Heel soms Feyenoord-PSV of andere moeilijke potjes van concurrenten. Meestal houd ik dat geen 90 minuten vol. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik ben dit jaar veel minder gaan kijken, voorheen stond er altijd voetbal op.
Tegenwoordig kijk ik Ajaxen Barca vrijwel altijd, City indien mogelijk, en kijk ik de topwedstrijden in een aantal competities, een deel ervan wel met een scheef oog omdat ik vaak wat andere dingen aan het doen ben. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik moet zeggen dat ik naar alle voetbal kijkt, het moeten overigens wel topwedstrijden zijn. Volg ook het Nederlands Elftal met name de Ajacieden en de ex ajacieden... Ik zie geen reden om niet te kijken |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat is die Mourinho toch een verschrikking voor het voetbal.
Tottenham wint dit seizoen wel aardig, maar wat een afbraakvoetbal zeg. Jammer van zo’n ploeg wat altijd voor attractief voetbal heeft gestaan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat is die Mourinho toch een verschrikking voor het voetbal.
Tottenham wint dit seizoen wel aardig, maar wat een afbraakvoetbal zeg. Jammer van zo’n ploeg wat altijd voor attractief voetbal heeft gestaan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Vitesse achter tegen Groningen na een geweldig afstandschot. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Vitesse speelt gelijk en dus kan Ajax morgen alleen aan de leiding komen in de Eredivisie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax treft Utrecht in KNVB-beker, AZ en Feyenoord mogen ronde overslaan
In de tweede ronde van de KNVB-beker zijn Ajax en FC Utrecht aan elkaar gekoppeld en moet PSV het opnemen tegen De Graafschap. Feyenoord en AZ werden vrijgeloot.
Omdat alle amateurclubs vanwege de coronamaatregelen voorlopig niet kunnen trainen en uit het toernooi zijn gehaald, moest er opnieuw geloot worden. Er werden negen clubs vrijgeloot en zeven ontmoetingen samengesteld, zodat er in de achtste finales 'gewoon' zestien clubs overblijven.
De clubs die een vrije doorgang kregen naar de laatste zestien zijn FC Volendam, MVV, NEC, Fortuna Sittard, Heracles Almelo, Feyenoord, ADO Den Haag, sc Heerenveen en AZ.
De ontmoetingen zijn gepland op 15, 16 en 17 december. Utrecht bereikte vorig seizoen de bekerfinale, maar vanwege de coronapandemie ging er een streep door de eindstrijd. Feyenoord was daarin de tegenstander. Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik keek vandaag met een schuin oog naar Vitesse vanwege de ranglijst en zag Barca tussendoor. Mam, wat speelt die ploeg slecht. Messi doet helemaal niets meer. Loopt letterlijk op z'n dooie gemakje en lijkt voetballen wel verleert. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 00:02 schreef Eide het volgende:Ik keek vandaag met een schuin oog naar Vitesse vanwege de ranglijst en zag Barca tussendoor. Mam, wat speelt die ploeg slecht. Messi doet helemaal niets meer. Loopt letterlijk op z'n dooie gemakje en lijkt voetballen wel verleert. heb het indd bekeken, pique is ook niet meer wat het geweest is.. en koeman is niet de man voor barca.. zelfs met dit materiaal moet je nu toch 2 a 3 staan lijkt mij.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 00:02 schreef Eide het volgende:Ik keek vandaag met een schuin oog naar Vitesse vanwege de ranglijst en zag Barca tussendoor. Mam, wat speelt die ploeg slecht. Messi doet helemaal niets meer. Loopt letterlijk op z'n dooie gemakje en lijkt voetballen wel verleert. Ik ben zeer benieuwd hoelang Ronald Koeman nog mag blijven zitten. Ik kan me niet echt voorstellen dat de leiding van Barcelona tevreden en blij is met de huidige 10e plaats op de ranglijst. En wat je schrijft over Messi is zeker waar. Het lijkt enigszins op sabotage en dat hij op die manier een breuk wil forceren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk toch dat hij Messi als spil van het elftal moet loslaten. Er loopt zat talent, dan maar alle ballen op de kwaliteit die er wel is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Messi is gewoon niet gefocust en veel te veel bezig met wat er allemaal gebeurt is en momenteel nog steeds gebeurt.
En Koeman is gewoon geen hele goede trainer.
Nooit echt iets gepresteerd en als je al 20 jaar trainer bent en de prijzenkast hebt van Koeman. Dan had hij daar nooit terecht mogen komen.
Koeman aanstellen als trainer was een van de laatste wandaden van Bartomeu. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 09:40 schreef remco k het volgende:Messi is gewoon niet gefocust en veel te veel bezig met wat er allemaal gebeurt is en momenteel nog steeds gebeurt. En Koeman is gewoon geen hele goede trainer. Nooit echt iets gepresteerd en als je al 20 jaar trainer bent en de prijzenkast hebt van Koeman. Dan had hij daar nooit terecht mogen komen. Koeman aanstellen als trainer was een van de laatste wandaden van Bartomeu. Messi heeft er geen zin meer in bij Barça, hij wilt zich niet inzetten onder Koeman sinds zijn vriend is vertrokken. Dat straalt hij gewoon uit.
Koeman is ook mijn trainer niet al moet ik wel zeggen dat hij het Nederlands Elftal goed heeft neer gezet. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 11:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Messi heeft er geen zin meer in bij Barça, hij wilt zich niet inzetten onder Koeman sinds zijn vriend is vertrokken. Dat straalt hij gewoon uit. Koeman is ook mijn trainer niet al moet ik wel zeggen dat hij het Nederlands Elftal goed heeft neer gezet. Niet alleen onder Koeman, want dat is al jaren bezig.
Daarbij denk ik dat het wel meer is. Messi is sowieso altijd een luie speler geweest he, koos zijn momenten uit en slaagde in die momenten. Sinds het minder loopt is hij de eerste die zich te groot voelde om extra arbeid uit te richten |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 11:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Messi heeft er geen zin meer in bij Barça, hij wilt zich niet inzetten onder Koeman sinds zijn vriend is vertrokken. Dat straalt hij gewoon uit. Koeman is ook mijn trainer niet al moet ik wel zeggen dat hij het Nederlands Elftal goed heeft neer gezet. Koeman had gewoon geluk dat er een aantal spelers zijn doorgebroken. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 09:40 schreef remco k het volgende:Messi is gewoon niet gefocust en veel te veel bezig met wat er allemaal gebeurt is en momenteel nog steeds gebeurt. En Koeman is gewoon geen hele goede trainer. Nooit echt iets gepresteerd en als je al 20 jaar trainer bent en de prijzenkast hebt van Koeman. Dan had hij daar nooit terecht mogen komen. Koeman aanstellen als trainer was een van de laatste wandaden van Bartomeu. eens |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Zo, Feyenoord start ook gezellig :-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 07:20 schreef Eide het volgende:Ik denk toch dat hij Messi als spil van het elftal moet loslaten. Er loopt zat talent, dan maar alle ballen op de kwaliteit die er wel is. Helemaal eens. Maar ja, ook Barcelona kent op dit moment ook heel veel blessures, vooral in de defensie. In Spanje loopt dezelfde discussie als bij ons (in het topic Ajax-Heracles) wat betreft het overladen programma en dus een toenemende kans op spier- en gewrichtsblessures. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 14:42 schreef Pietje het volgende:[..] Helemaal eens. Maar ja, ook Barcelona kent op dit moment ook heel veel blessures, vooral in de defensie. In Spanje loopt dezelfde discussie als bij ons (in het topic Ajax-Heracles) wat betreft het overladen programma en dus een toenemende kans op spier- en gewrichtsblessures. Die discussie is in heel Europa al gevoerd en wordt nog steeds gevoerd.
En terecht lijkt me gezien de hoeveelheid blessures. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ach volgens sommigen op het internet moeten spelers niet zeuren, want zelf werken ze 50 uur en doen ze daarna op zondag een potje ballen met vrienden! En de dooddoener dat ze voor zulke salarissen best 3x in de week kunnen en zouden moeten spelen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Toch nog knap gewonnen met 1-3 met 10 man |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 16:30 schreef Ajax Warrior het volgende:Ach volgens sommigen op het internet moeten spelers niet zeuren, want zelf werken ze 50 uur en doen ze daarna op zondag een potje ballen met vrienden! En de dooddoener dat ze voor zulke salarissen best 3x in de week kunnen en zouden moeten spelen. Eens hoor. Dat soort simpele dooddoeners zijn vermoeiend.
Je ziet gewoon het resultaat. En dat zijn de vele blessures overal. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Hoppa, 2 punten uitgelopen op de lampen.
Thanks Danilo |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zeker. Hij scoort ook gewoon tegen hun.
Knap hoor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die penalty voor psv ook weer. De bal wordt duidelijk als eerste gespeeld. Waarom dan niet terugdraaien? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
4 puntjes. Ofwel, behoudt je die mag je in tegen PSV sowieso een keer punten morsen als het zou moeten.
PSV valt wel op, bijna altijd erg goed eerste helft en heel hoog druk. Na rust steeds niks meer. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 19:09 schreef remco k het volgende:Die penalty voor psv ook weer. De bal wordt duidelijk als eerste gespeeld. Waarom dan niet terugdraaien? Omdat de VAR nu weer onder druk staat dat ze teveel ingrepen ofzo. Is altijd wat daar |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De VAR was alweer een zooitje dit weekend. Het is elk weekend weer gokken hoe de pet van de scheidsrechters nu weer staat. Hte fenomeen video-assistentie is prima. De uitvoering binnen het voetbal is diep, diep droevig. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Liverpool 2-0 voor tegen leicester city.
Laatste wint gewoon 5 op rij in de pl.
Liverpool is echt wel weer heel goed dit seizoen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Terwijl ze serieus veel spelers missen. Hoop oprecht dat het ze woensdag lukt |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 21:13 schreef remco k het volgende:Liverpool 2-0 voor tegen leicester city. Laatste wint gewoon 5 op rij in de pl. Liverpool is echt wel weer heel goed dit seizoen. Dat was tijdens de eerste wedstrijd tegen Ajax ook al wel duidelijk, terwijl ze nu nog meer spelers kwijt zijn. Die selectie is zo vreselijk diep. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
siem de jong in gesprek met herenveen las ik net.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 22 november 2020 - 19:09 schreef Loetje het volgende:4 puntjes. Ofwel, behoudt je die mag je in tegen PSV sowieso een keer punten morsen als het zou moeten. PSV valt wel op, bijna altijd erg goed eerste helft en heel hoog druk. Na rust steeds niks meer. Ja zei ik toch ;-) Elke keer weer hetzelfde, ze kunnen dat niet volhouden. Je moet gewoonals tegenstander de eerste 60 minuten lekker doorkomen en dan ga je over PSV heen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 23 november 2020 - 13:08 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ja zei ik toch ;-) Elke keer weer hetzelfde, ze kunnen dat niet volhouden. Je moet gewoonals tegenstander de eerste 60 minuten lekker doorkomen en dan ga je over PSV heen. Vrijwel geen enkele ploeg houd dat 90 minuten vol.
Alleen Bayern deze zomer, Liverpool het jaar ervoor en daarvoor heb ik City dat zien doen en Barca onder Guardiola.
Dit Ajax houd het druk zetten ook geen 90 minuten vol.
je kan het ook anders stellen, als PSV leert om in die eerste 60 minuten het verschil te maken, dan zijn ze heel moeilijk te verslaan. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ja je kan het ook anders stellen, als je PSV kan tegenhouden die eerste 60 minuten, dan zijn ze makkelijk te verslaan ;-)
Maar idd, je moet het gewoon doseren, maar dat doen ze niet en dat gaat ze in Europa nog veel meer opbreken. Goed voorbeeld was PAOK |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Man wat is Koeman vervelend
Je ziet hem constant afkeurend kijken.
Er debuteerde een centrale verdediger die gewoon echt heel goed speelt. 1 verkeerde bal en direct zo’n afkeurende denigrerende blik.
Was toch niet aan die klus begonnen man als het je allemaal zo tegen staat. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 november 2020 - 21:42 schreef remco k het volgende:Man wat is Koeman vervelend Je ziet hem constant afkeurend kijken. Er debuteerde een centrale verdediger die gewoon echt heel goed speelt. 1 verkeerde bal en direct zo’n afkeurende denigrerende blik. Was toch niet aan die klus begonnen man als het je allemaal zo tegen staat. indd heb het ook gezien, en dat dan niet 1 wedstrijd maar gewoon echt elke pot wat ik heb gezien.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens Barcelona gisteren met name de tweede helft echt heel goed.
En puig waarvan de hele voetbalwereld ziet dat hij geweldig goed is. Wordt door Koeman afgeserveerd. Maar was in die twintig minuten die hij speelde de beste man van Barcelona.
Koeman bakt er weinig van. Benieuwd of hij dat kan omdraaien. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Zou niet weten op basis van wat. Want los van dat ik het een hele matige trainer vind, is het daar zowel intern als extern een wespennest |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Roda gaat komend jaar ook over op echt gras.
Enkel en alleen Heracles geeft geen duimbreedte toe en blijft volharden in kunstgras.
lekker laten degraderen die club, wat ben je dan voor een verschrikking voor je collega clubs als je als enige vol blijft houden aan een gedrocht van een kunstgrasveld, |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 25 november 2020 - 12:29 schreef remco k het volgende:Roda gaat komend jaar ook over op echt gras. Enkel en alleen Heracles geeft geen duimbreedte toe en blijft volharden in kunstgras. lekker laten degraderen die club, wat ben je dan voor een verschrikking voor je collega clubs als je als enige vol blijft houden aan een gedrocht van een kunstgrasveld, dat is meer een overeenkomst met tencate die die troep maakt, zouden ze die niet hebben hadden ze allang normaal gras.. wat het helemaal een engels tintje zou geven in het stadion.. kort op het veld, geur van gras.. zal voor een heracles alleen maar betere reclame zijn maar goed.. hopen dat ze nog van gedachten veranderen of dat de knvb plastic gaat verbieden.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 25 november 2020 - 12:35 schreef nummer10 het volgende:[..] dat is meer een overeenkomst met tencate die die troep maakt, zouden ze die niet hebben hadden ze allang normaal gras.. wat het helemaal een engels tintje zou geven in het stadion.. kort op het veld, geur van gras.. zal voor een heracles alleen maar betere reclame zijn maar goed.. hopen dat ze nog van gedachten veranderen of dat de knvb plastic gaat verbieden.. Ik heb de technisch directeuren anders regelmatig anders horen praten dat dat financieel niet haalbaar is voor ze. Zowel Hoogma als Fledderus destijds dacht ik |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
zover ik weet krijgen ze een behoorlijk pak geld van tencate.. financieel lijkt me sterk, kan het natuurlijk mis hebben |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 25 november 2020 - 12:35 schreef nummer10 het volgende:[..] dat is meer een overeenkomst met tencate die die troep maakt, zouden ze die niet hebben hadden ze allang normaal gras.. wat het helemaal een engels tintje zou geven in het stadion.. kort op het veld, geur van gras.. zal voor een heracles alleen maar betere reclame zijn maar goed.. hopen dat ze nog van gedachten veranderen of dat de knvb plastic gaat verbieden.. Wie is die sponsordeal aangegaan?
Heracles zelf toch. Dan dragen ze ook die verantwoordelijkheid.
Op deze manier is het gewoon een verschrikkelijke kutclub en een parodie op wat een profclub behoort te zijn. |
|
|
|