|
|
Eide
|
|
|
Programma PSV
14 maart: PSV - Feyenoord 21 maart: AZ - PSV 4 april: PSV _ Heracles 11 april: VVV - PSV 24 april: PSV - Groningen 2 mei: PSV - Heerenveen 9 mei: Willem II - PSV 13 mei: PSV - Zwolle 16 mei: Utrecht - PSV
Programma Ajax
14 maart: PEC Zwolle - Ajax 21 maart: Ajax - ADO Den Haag 4 april: Heerenveen - Ajax 11 april: RKC - Ajax 24 april: Ajax - AZ 2 mei: Ajax - FC Emmen 9 mei: Feyenoord - Ajax 13 mei: Ajax - VVV 16 mei: Vitesse - Ajax
Belangrijk: Ajax - Utrecht moet nog ingehaald worden. Er is nog geen datum
Stand:
1. Ajax: 24 gespeeld, 60 punten, doelsaldo +57 2. PSV: 25 gespeeld, 54 punten, doelsaldo +31
Overige speeldata Ajax
11 maart: Ajax - Young Boys 18 maart: Young Boys - Ajax 18 april: Ajax - Vitesse (bekerfinale)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 maart 2021 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ofwel, PSV kan nog 27 punten halen, Ajax nog 30. Voor PSV ligt de crux meteen in de aankomende twee wedstrijden. Ajax heeft voor de competitie tot eind april een relatief makkelijk programma, hoewel de Europa League daarin nog een forse rol kan gaan spelen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
PSV heeft een moeilijker programma, al wilt dit natuurlijk niet alles zeggen!
Toch denk ik mocht Ajax het kampioenschap missen dan heeft het aan zich zelf te danken
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 maart 2021 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 07 maart 2021 - 17:13 schreef Loetje het volgende:Jarenlang wanbeleid. Verkeerde spelers, verkeerde scouting en rommel in het bestuur. Moest een keer gebeuren. En zo zijn er de laatste jaren veel grote clubs daar gedegradeerd of bijna gedegradeerd. Kaisterslautern, zo'n grote club. Koln, HSV, Stuttgart. Bremen al een aantal jaar bijna en nu Schalke Jep, kijk maar eens waar dat Kaiserlautern nu staat. Spelen 3rd Liga en staan daar gewoon op de plekken voor degradatie. Als dat gebeurd gaan ze gewoon naar amateurniveau. Best bizar eigenlijk. Maar je bent in het rijtje nog wel een aantal clubs vergeten hoor. Wat te denken van 1860 Munchen, Hansa Rostock, Hannover 96 en Nurnberg om verder nog wel meer clubs te kunnen benoemen. Overigens is de voetbalbeleving in Duitsland ook gewoon heel anders dan in Nederland. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 07 maart 2021 - 20:39 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Jep, kijk maar eens waar dat Kaiserlautern nu staat. Spelen 3rd Liga en staan daar gewoon op de plekken voor degradatie. Als dat gebeurd gaan ze gewoon naar amateurniveau. Best bizar eigenlijk. Maar je bent in het rijtje nog wel een aantal clubs vergeten hoor. Wat te denken van 1860 Munchen, Hansa Rostock, Hannover 96 en Nurnberg om verder nog wel meer clubs te kunnen benoemen. Overigens is de voetbalbeleving in Duitsland ook gewoon heel anders dan in Nederland. En het niveau onder de Bundesliga is veel hoger dan in Nederland. Zelfs het 4e niveau, de Regionalliga, doet niet veel onder voor de Eerste Divisie. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 07 maart 2021 - 21:09 schreef Eide het volgende:[..] En het niveau onder de Bundesliga is veel hoger dan in Nederland. Zelfs het 4e niveau, de Regionalliga, doet niet veel onder voor de Eerste Divisie. Klopt, en als je ziet hoeveel supporters bij zulke wedstrijden nog aanwezig zijn. En wat voor stadions dit soort clubs nog bezitten! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 07 maart 2021 - 21:20 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Klopt, en als je ziet hoeveel supporters bij zulke wedstrijden nog aanwezig zijn. En wat voor stadions dit soort clubs nog bezitten! Nou ja, sommige clubs dan. Bij Rotweiss Essen zitten lachend 17.000 man op de tribunes maar dat is niet de regel. Ik heb zelf een jaar in Essen gestudeerd (ergens eind jaren 90), die club leeft daar ontzettend onder de mensen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 07 maart 2021 - 21:23 schreef Eide het volgende:[..] Nou ja, sommige clubs dan. Bij Rotweiss Essen zitten lachend 17.000 man op de tribunes maar dat is niet de regel. Ik heb zelf een jaar in Essen gestudeerd (ergens eind jaren 90), die club leeft daar ontzettend onder de mensen. Klopt, maar het gaat toch best om een groot aantal ploegen die best wel veel supporters trekken nog hoor. Zelf volg ik Dusseldorf. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
PSV - Feyenoord 1-0 PEC - Ajax 1-1
AZ - PSV 2-2 Ajax - ADO 3-1 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 07 maart 2021 - 20:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:PSV heeft een moeilijker programma, al wilt dit natuurlijk niet alles zeggen! Toch denk ik mocht Ajax het kampioenschap missen dan heeft het aan zich zelf te danken Dat denk ik zeker niet.
En met name omdat Ajax er ook Europees tussendoor speelt.
PSV heeft in mijn optiek over 2 weken nog maar 1 zware pot en dat is de laatste.
Wij hebben 3 serieuze potentiële uitglijders in de laatste 5 wedstrijden en een aantal uitwedstrijden tegen gigantisch wispelturige clubs waarvan er een zelfs voor lijfsbehoud speelt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 07 maart 2021 - 20:39 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Jep, kijk maar eens waar dat Kaiserlautern nu staat. Spelen 3rd Liga en staan daar gewoon op de plekken voor degradatie. Als dat gebeurd gaan ze gewoon naar amateurniveau. Best bizar eigenlijk. Maar je bent in het rijtje nog wel een aantal clubs vergeten hoor. Wat te denken van 1860 Munchen, Hansa Rostock, Hannover 96 en Nurnberg om verder nog wel meer clubs te kunnen benoemen. Overigens is de voetbalbeleving in Duitsland ook gewoon heel anders dan in Nederland. Eens, echter noemde ik al het woord 'diverse'
Maar die clubs die ik nu noem, met name Kaiserslautern, HSV en Schalke zijn enorme grootmachten geweest in Duitsland. Bizar |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 07 maart 2021 - 22:00 schreef Loetje het volgende:[..] Dat denk ik zeker niet. En met name omdat Ajax er ook Europees tussendoor speelt. PSV heeft in mijn optiek over 2 weken nog maar 1 zware pot en dat is de laatste. Wij hebben 3 serieuze potentiële uitglijders in de laatste 5 wedstrijden en een aantal uitwedstrijden tegen gigantisch wispelturige clubs waarvan er een zelfs voor lijfsbehoud speelt. De vraag is alleen hoe lang speelt Ajax nog Europees
Daarnaast is een thuiswedstrijd geen thuiswedstrijd meer zonder publiek.
PSV mag geen punten meer verliezen tegen Feijenoord, AZ, Groningen, Heracles, Heerenveen, lijkt me lastig genoeg hoor!
Ajax mag met deze selectie geen negen punten meer weg geven
Maar goed zeg nooit nooit...dat dan weer wel... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Gewoon nog een potje of 3/4 afwachten |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 07 maart 2021 - 22:01 schreef Loetje het volgende:[..] Eens, echter noemde ik al het woord 'diverse' Maar die clubs die ik nu noem, met name Kaiserslautern, HSV en Schalke zijn enorme grootmachten geweest in Duitsland. Bizar Ach ouwe, ik wilde ook gewoon eens mijn kennis tonen! ;-) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 07 maart 2021 - 22:01 schreef Loetje het volgende:[..] Eens, echter noemde ik al het woord 'diverse' Maar die clubs die ik nu noem, met name Kaiserslautern, HSV en Schalke zijn enorme grootmachten geweest in Duitsland. Bizar Mismanagement, had ook met Ajax kunnen gebeuren. We zijn ook al 2x bijna failliet geweest. Ben ook heel blij met de Fluwelen revolutie geweest, al is niet alles goed gegaan, maarja dat kan ook niet. Ajax heeft ook lekker lopen cashen voor veel spelers toen de transfermarkt echt compleet doorgedraaid was. Nu is het toch even wat rustiger door de Corona crisis |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
laporta, heb hier nog niets over vernomen op dit forum, of ik heb het gemist. Ik ben wel blij dat hij heeft gewonnen, goed voor Koeman, Barca, Frenkie en de Cruijff fans. Barca heeft toch het DNA van Ajax, maar dan in een betere competitie met meer mogelijkheden (ook al zijn ze zo goed als failliet). |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 maart 2021 - 17:50 schreef Ajax we love you het volgende:laporta, heb hier nog niets over vernomen op dit forum, of ik heb het gemist. Ik ben wel blij dat hij heeft gewonnen, goed voor Koeman, Barca, Frenkie en de Cruijff fans. Barca heeft toch het DNA van Ajax, maar dan in een betere competitie met meer mogelijkheden (ook al zijn ze zo goed als failliet). Zeker een goed verhaal dat hij het weer mag proberen.
Heel vergelijkbaar met de eerste periode toen hij het overnam. Het jaar daarvoor was de club zesde geworden.
Ik denk dat zijn manier van de club leiden tot de successen heeft geleid.
Ik wordt er iig erg blij van. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 maart 2021 - 19:40 schreef remco k het volgende:[..] Zeker een goed verhaal dat hij het weer mag proberen. Heel vergelijkbaar met de eerste periode toen hij het overnam. Het jaar daarvoor was de club zesde geworden. Ik denk dat zijn manier van de club leiden tot de successen heeft geleid. Ik wordt er iig erg blij van. Ja ik ook, maar vrees dat als Laporte die club er weer bovenop heeft geholpen de aasgieren het weer gaan overnemen. Ik hoop echt dat ze hem lang aan het roer laten en een eventuele opvolger geen onverantwoorde dingen doen, net als bij Ajax het geval was met al die ziekelijke zakenmannetjes die niets van voetbal begrepen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En Koeman blijft die domme lenglet maar opstellen.
Barca echt monsterlijk goed bezig. Een halve uitval en die waardeloze speler veroorzaakt weer een penalty. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Koeman heeft het aardig op de rit.
Maar wat houd hij lang vast aan een paar achterlijke keuzes. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Barcelona gewoon al 5 grote kansen om zeep geholpen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
1-1. Wat een goal van Messi.
Wel een potje hoor. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Missen Suárez. Dembélé bakt er niks van met zijn afronding. Mooie goal Messi |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Als Dembélé kon afwerken was het al 4-1 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En ook hier weer zo’n domme penalty die psg weggeeft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En Barca mist die penalty. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Barca had al 1-6 moeten staan inmiddels. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Tja wat een heerlijke wedstrijd was dit, jammer dat Barca idd niet al op 1-4 stond bij rust, had makkelijke gekund met de bal op de lat, Messi penalty, Dembele.... Zou wat zijn geweest.
Maar idd Remco, die Langlet....pfff Geen idee wat hij op training laat zien, maar ik zou hem niet opstellen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het is wel de moeite waard om eens naar geïncasseerde goals te kijken. Ajax staat ook in dat klassement ondertussen op een straatlengte voorsprong. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wel apart. Feyenoord eigenlijk prima in de top wedstrijden tot nu toe. Niet altijd even gelukkig maar toch.
En nu ineens gaan ze een heel ander systeem spelen tegen psv.
Je zou er bijna wat van denken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Deden ze thuis ook, en niet zo'n beetje ook. Werden helemaal weggespeeld en iedere counter ging er in |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Aangezien we alweer begonnen zijn, moeten we maar verder gaan he
Kopie van de Kuip. Feyenoord wordt weggespeeld maar staat voor |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Oh Linssen...
Net als tegen Vitesse ontsnapt PSV aan de 0-2 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 14 maart 2021 - 14:46 schreef Loetje het volgende:Aangezien we alweer begonnen zijn, moeten we maar verder gaan he Kopie van de Kuip. Feyenoord wordt weggespeeld maar staat voor Ik hoop dat Feyenoord wint. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ach, een gelijkspelletje in dit geval is ook niet verkeerd |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Feyenoord echt kansen op 0-2 nu.
Maar die maken ze niet en Nijhuis erg op de hand van PSV. Die ligt echt onder een vergrootglas |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 14 maart 2021 - 14:54 schreef Loetje het volgende:Feyenoord echt kansen op 0-2 nu. Maar die maken ze niet en Nijhuis erg op de hand van PSV. Die ligt echt onder een vergrootglas Nijhuis... een draak van een arbiter. Dat was hij, dat is hij en dat zal hij altijd blijven. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
PSV komt in 2e helft wel terug na een paar omzettingen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Kans nummer 4 voor kakkies op 0-2 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Het doek lijkt zo goed als zeker gevallen voor Schalke! Het verschil met de veilige 16e plaats is inmiddels 11 punten met nog 9 wedstrijden!
Snap werkelijk niet wat Huntelaar daar dacht te gaan doen. Tot nu toe geblesseerd, maar de rest van het team is ook vrij ondermaats. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Tja kansen krijgen en die niet benutten... Het komt mij bekend voor! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 14 maart 2021 - 15:03 schreef Ajax Warrior het volgende:Het doek lijkt zo goed als zeker gevallen voor Schalke! Het verschil met de veilige 16e plaats is inmiddels 11 punten met nog 9 wedstrijden! Snap werkelijk niet wat Huntelaar daar dacht te gaan doen. Tot nu toe geblesseerd, maar de rest van het team is ook vrij ondermaats. Verschrikkelijk gewoon. Prachtige club. Maar al jaren wanbeleid daar |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 14 maart 2021 - 15:03 schreef Ajax Warrior het volgende:Het doek lijkt zo goed als zeker gevallen voor Schalke! Het verschil met de veilige 16e plaats is inmiddels 11 punten met nog 9 wedstrijden! Snap werkelijk niet wat Huntelaar daar dacht te gaan doen. Tot nu toe geblesseerd, maar de rest van het team is ook vrij ondermaats. Dat klopt zeker. Zonde, want Schalke is een prachtige traditionele club. Eigenlijk net als het eerder al gedegradeerde HSV. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
De wet van het voetbal... Kansen niet benutten en vervolgens de 1-1 moeten incasseren. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Heb er geen moeite mee, mede door het wanbeleid. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 14 maart 2021 - 15:05 schreef Pietje het volgende:[..] Dat klopt zeker. Zonde, want Schalke is een prachtige traditionele club. Eigenlijk net als het eerder al gedegradeerde HSV. Heb er geen problemen mee. Als je als club zulk wanbeleid voert komt er een zeker moment dat het voorbij is. |
|
|
|