|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 november 2021 - 21:54 schreef Pietje het volgende:@allen: Er wordt toch niet getornd aan de individuele vrije keuze? Niemand en geen enkele instantie zegt dat iedereen zich MOET laten vaccineren. Alleen wordt er gesteld, dat als je dat niet laat doen, je beperkingen krijgt. Daar is volgens mij niks mis mee. Dat is net zo goed een vrije keuze! @Nummer10: Ik weet niet waar jij die cijfers en percentages vandaan hebt, maar ik heb andere cijfers gelezen in een rapport van Sanquin, de bloedonderzoeker. Allemaal percentages die in het voordeel zijn van mensen die zich hebben laten vaccineren. En de grondwet kan niet zomaar eventjes gewijzigd worden. Een "normale" meerderheid in de Eerste Kamer alsmede de Tweede Kamer volstaat niet. Daar is een tweederdemeerderheid voor nodig. Jawel Pietje daar wordt wel degelijk aan getornd.
Als mensen hun kinderen niet meer naar zwemles kunnen brengen omdat ze daar als ongevaccineerde niet welkom zijn, wordt je vrijheid wel heel erg ingeperkt.
En nee, men zegt niet dat het vaccineren een verplichting is. Maar men duwt nu net zo hard op de ongevaccineerden totdat hun leven onleefbaar is geworden en dat is volgens niet niets anders pure dwang. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 november 2021 - 21:05 schreef nummer10 het volgende:[..] Pietje je loopt achter... Je besmet even veel of zonder vaccin.. dat ze dit ooit zeiden kan de prullenbak in... En vanwaar je ommekeer en sinds wanneer vind jij tweedeling goed? Dus ik ben egoïstisch omdat ik me eigen lichaam vertrouw en een nieuw soort vaccin niet? Omdat ik al 2 jaar thuiswerk en me aan de 1.5 meter hou terwijl de mensen met prik, die evenveel besmetten die regels aan hun laars lappen? Maar dit had ik van jou niet verwacht pietje, iemand die zo tegen discriminatie altijd is die er nu zelf in meegaat.. maar een leuke voor jou pietje.. Je wilt mij en mensen overtuigen dat het vaccin werkt, terwijl jezelf een booster moet hebben omdat die niet goed genoeg werkt.. genoeg voorbeelden dat het niet werkt of Iggy tijdelijk.. Zweeds onderzoek bijv 93 procent vlak na zetten Na 6 maand 48 procent Na 9 maand volledig weg Top ding.. en nee komt niet van een wappie site want dat ben ik niet, gewoon degelijke onderzoeken. Kijk ook is op artsencollectief bijv https://artsencollectief.nl/een-ziekenhuis-vol-ongevaccineerden/?__cf_chl_jschl_tk__=pmd_6_XZ4sMu3UwsF.didWRKj3yCxDbHEdB9MgRd6FVUtCA-1635191151-0-gqNtZGzNAjujcnBszQi9 Je weet dat men vanuit de bonden van artsen zich keihard afzetten tegen deze website en de kleine groep mensen die dit behelst? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eens met Pietje in deze. Bovendien tonen de statistieken overduidelijk aan dat de vaccins ontzettend goed werken. De kans om in het ziekenhuis te belanden is voor gevaccineerden 30 maal kleiner dan ongevaccineerde personen. Dan werkt het dus gewoon.
In Nederland wordt in principe niet gevraagd naar je vaccinatiestatus als je positief bent bevonden. In de Duitse deelstaat Sachen-Anhalt wel. Hier komt de volgende plaat uit:
Je ziet daarin duidelijk dat ook in het aantal besmettingen het relatief kleine aantal niet-gevaccineerde personen een groot merendeel vormt van de smettingen. Wederom; vaccins werken en heel goed ook.
Vaccinaties zijn geen doel op zich. Vacicnaties hebben een heel duidelijk doel namelijk het bevorderen van de volksgezondheid door het beschermen tegen hele nare ziektes. Vaccinaties zijn de reden dat verschrikkelijke ziektes als difterie, kinkhoest, tetanus, polio en mazelen zo goed als zijn uitgestorven.
Mijn schoonvader heeft as kind nog polio gehad en heeft postpoliosyndroom, een zeer ernstige spierziekte. Mijn schoonvader heeft twee handen nodig op een lepel op te tillen. Hij was z'n 52e volledig arbeidsongeschikt, loopt sinds z'n 55e met een rollator en ligt geregeld in het ziekenhuis omdat hij gewoon omvalt.
Dat is wat vaccinaties doen. Dat is het doel van vaccinaties. Vaccinaties werken. Heel erg goed zelfs. We zitten nu met de eerste generatie Covid-19-vaccins. De volgende generatie zal alweer een stuk beter zijn. Misschien mazzelen we wel en muteert het virus naar een minder dodelijke variant, maar daar kunnen we niet op gokken.
Ik begrijp dat moeite hebben met de druk die gezet wordt op vrije keuze. Eigenlijk gaat het niet om vrije keuze, het gaat om het accepteren van de gevolgen van vrije keuze. De consequenties van niet laten vaccineren worden heel fors. Dat zet die vrije keuze onder druk. Tegelijkertijd zet de keuze van een kleine minderheid gigantisch veel druk op de gezondheidzorg en zorgt het voor aanhoudende beperkingen van de samenleving. Het is een duivels dilemma. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Meh, ik heb eigenlijk nu al spijt dat ik mij inlaat in deze discussie. Laten we het netjes houden lui. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 november 2021 - 22:48 schreef remco k het volgende:[..] Jawel Pietje daar wordt wel degelijk aan getornd. Als mensen hun kinderen niet meer naar zwemles kunnen brengen omdat ze daar als ongevaccineerde niet welkom zijn, wordt je vrijheid wel heel erg ingeperkt. En nee, men zegt niet dat het vaccineren een verplichting is. Maar men duwt nu net zo hard op de ongevaccineerden totdat hun leven onleefbaar is geworden en dat is volgens niet niets anders pure dwang. Dat is dan de consequentie van hun eigen keuze. Als je "bewijs" van vaccinatie verandert in "quote:Op vrijdag 12 november 2021 - 22:48 schreef remco k het volgende:[..] Jawel Pietje daar wordt wel degelijk aan getornd. Als mensen hun kinderen niet meer naar zwemles kunnen brengen omdat ze daar als ongevaccineerde niet welkom zijn, wordt je vrijheid wel heel erg ingeperkt. En nee, men zegt niet dat het vaccineren een verplichting is. Maar men duwt nu net zo hard op de ongevaccineerden totdat hun leven onleefbaar is geworden en dat is volgens niet niets anders pure dwang. Dat is dan de consequentie van hun eigen keuze. Als je "bewijs" van vaccinatie verandert in "bewijs" van rijvaardigheid en vervolgens zegt aan dat bewijs niet te willen voldoen, maar je eist wel aan het autoverkeer te willen deelnemen, dan accepteert de gemeenschap dat ook niet. Het is simpelweg het gevolg van de keuze die jezelf gemaakt hebt. Dat is niet de schuld van de maatschappij. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 november 2021 - 23:17 schreef Eide het volgende:Meh, ik heb eigenlijk nu al spijt dat ik mij inlaat in deze discussie. Laten we het netjes houden lui. Volgens mij is er geen onvertogen woord gevallen! :) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 november 2021 - 23:17 schreef Eide het volgende:Eens met Pietje in deze. Bovendien tonen de statistieken overduidelijk aan dat de vaccins ontzettend goed werken. De kans om in het ziekenhuis te belanden is voor gevaccineerden 30 maal kleiner dan ongevaccineerde personen. Dan werkt het dus gewoon. In Nederland wordt in principe niet gevraagd naar je vaccinatiestatus als je positief bent bevonden. In de Duitse deelstaat Sachen-Anhalt wel. Hier komt de volgende plaat uit: [ afbeelding ] Je ziet daarin duidelijk dat ook in het aantal besmettingen het relatief kleine aantal niet-gevaccineerde personen een groot merendeel vormt van de smettingen. Wederom; vaccins werken en heel goed ook. Vaccinaties zijn geen doel op zich. Vacicnaties hebben een heel duidelijk doel namelijk het bevorderen van de volksgezondheid door het beschermen tegen hele nare ziektes. Vaccinaties zijn de reden dat verschrikkelijke ziektes als difterie, kinkhoest, tetanus, polio en mazelen zo goed als zijn uitgestorven. Mijn schoonvader heeft as kind nog polio gehad en heeft postpoliosyndroom, een zeer ernstige spierziekte. Mijn schoonvader heeft twee handen nodig op een lepel op te tillen. Hij was z'n 52e volledig arbeidsongeschikt, loopt sinds z'n 55e met een rollator en ligt geregeld in het ziekenhuis omdat hij gewoon omvalt. Dat is wat vaccinaties doen. Dat is het doel van vaccinaties. Vaccinaties werken. Heel erg goed zelfs. We zitten nu met de eerste generatie Covid-19-vaccins. De volgende generatie zal alweer een stuk beter zijn. Misschien mazzelen we wel en muteert het virus naar een minder dodelijke variant, maar daar kunnen we niet op gokken. Ik begrijp dat moeite hebben met de druk die gezet wordt op vrije keuze. Eigenlijk gaat het niet om vrije keuze, het gaat om het accepteren van de gevolgen van vrije keuze. De consequenties van niet laten vaccineren worden heel fors. Dat zet die vrije keuze onder druk. Tegelijkertijd zet de keuze van een kleine minderheid gigantisch veel druk op de gezondheidzorg en zorgt het voor aanhoudende beperkingen van de samenleving. Het is een duivels dilemma. Volledig met je eens. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Helemaal mee eens en ik wil ook niemand iets voor de voeten leggen. Het is alleen een hele polariserende discussie geworden die nogal al tot verhitting leidt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 november 2021 - 23:23 schreef Pietje het volgende:[..] Dat is dan de consequentie van hun eigen keuze. Als je "bewijs" van vaccinatie verandert in " [..] Dat is dan de consequentie van hun eigen keuze. Als je "bewijs" van vaccinatie verandert in "bewijs" van rijvaardigheid en vervolgens zegt aan dat bewijs niet te willen voldoen, maar je eist wel aan het autoverkeer te willen deelnemen, dan accepteert de gemeenschap dat ook niet. Het is simpelweg het gevolg van de keuze die jezelf gemaakt hebt. Dat is niet de schuld van de maatschappij. Sorry Pietje maar dat vind ik een vergelijking van niks.
Het rijbewijs wordt niet ineens ingevoerd voor mensen van 60 die al 42 jaar auto mogen rijden zonder. Daarnaast is het niet zo dat dit rijbewijs onbekende gevolgen kan hebben voor je eigen gezondheid.
En nogmaals. Ik ben voor vaccineren en ben zelf gevaccineerd. Echter uit vrije keuze en niet omdat men me daartoe dwingt vanuit onmogelijkheden opleggen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 november 2021 - 23:17 schreef Eide het volgende:Meh, ik heb eigenlijk nu al spijt dat ik mij inlaat in deze discussie. Laten we het netjes houden lui. Dit is volgens mij het grootste probleem in de samenleving.
Meningen lopen zover uiteen en mensen hebben terecht of onterecht allemaal hun eigen waarheden.
En die discussie wordt nu al veel te hard gevoerd en dit zal alleen maar harder worden.
Ik denk niet dat er ooit zo’n grote tweedeling is geweest in de maatschappij. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 09:49 schreef remco k het volgende:[..] Sorry Pietje maar dat vind ik een vergelijking van niks. Het rijbewijs wordt niet ineens ingevoerd voor mensen van 60 die al 42 jaar auto mogen rijden zonder. Daarnaast is het niet zo dat dit rijbewijs onbekende gevolgen kan hebben voor je eigen gezondheid. En nogmaals. Ik ben voor vaccineren en ben zelf gevaccineerd. Echter uit vrije keuze en niet omdat men me daartoe dwingt vanuit onmogelijkheden opleggen. Ik geef toe dat mijn vergelijking wat flauw is. Maar het ging mij er eigenlijk alleen maar om, dat soms de overheid dingen oplegt aan de bevolking met het oog op algehele veiligheid van de burgers. Maar beste Remco, ik stop deze discussie ook maar. We komen er niet uit. Wij beiden (en anderen) denken er verschillend over. En dat mag uiteraard. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 november 2021 - 21:54 schreef Pietje het volgende:@allen: Er wordt toch niet getornd aan de individuele vrije keuze? Niemand en geen enkele instantie zegt dat iedereen zich MOET laten vaccineren. Alleen wordt er gesteld, dat als je dat niet laat doen, je beperkingen krijgt. Daar is volgens mij niks mis mee. Dat is net zo goed een vrije keuze! @Nummer10: Ik weet niet waar jij die cijfers en percentages vandaan hebt, maar ik heb andere cijfers gelezen in een rapport van Sanquin, de bloedonderzoeker. Allemaal percentages die in het voordeel zijn van mensen die zich hebben laten vaccineren. En de grondwet kan niet zomaar eventjes gewijzigd worden. Een "normale" meerderheid in de Eerste Kamer alsmede de Tweede Kamer volstaat niet. Daar is een tweederdemeerderheid voor nodig. Sanquin geeft zelf ook aan dat die werking snel afneemt pietje.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nou laat ik mij toch verleiden tot een antwoord. Als jij dat beweert over Sanquin, dan heb je het niet goed gelezen. Sanquin heeft namelijk verklaard dat de werking iets minder wordt, maar nog altijd dekt op iets meer dan 85%. Dat vind ik toch echt wel geruststellend hoor. Een "dekking" van 100% is een utopie. Geen enkele arts of farmaceut heeft dat ooit beweerd. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 november 2021 - 21:05 schreef nummer10 het volgende:[..] Pietje je loopt achter... Je besmet even veel of zonder vaccin.. dat ze dit ooit zeiden kan de prullenbak in... En vanwaar je ommekeer en sinds wanneer vind jij tweedeling goed? Dus ik ben egoïstisch omdat ik me eigen lichaam vertrouw en een nieuw soort vaccin niet? Omdat ik al 2 jaar thuiswerk en me aan de 1.5 meter hou terwijl de mensen met prik, die evenveel besmetten die regels aan hun laars lappen? Maar dit had ik van jou niet verwacht pietje, iemand die zo tegen discriminatie altijd is die er nu zelf in meegaat.. maar een leuke voor jou pietje.. Je wilt mij en mensen overtuigen dat het vaccin werkt, terwijl jezelf een booster moet hebben omdat die niet goed genoeg werkt.. genoeg voorbeelden dat het niet werkt of Iggy tijdelijk.. Zweeds onderzoek bijv 93 procent vlak na zetten Na 6 maand 48 procent Na 9 maand volledig weg Top ding.. en nee komt niet van een wappie site want dat ben ik niet, gewoon degelijke onderzoeken. Kijk ook is op artsencollectief bijv https://artsencollectief.nl/een-ziekenhuis-vol-ongevaccineerden/?__cf_chl_jschl_tk__=pmd_6_XZ4sMu3UwsF.didWRKj3yCxDbHEdB9MgRd6FVUtCA-1635191151-0-gqNtZGzNAjujcnBszQi9 Artsencollectief?? Hahahaha |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 11:25 schreef Pietje het volgende:[..] Nou laat ik mij toch verleiden tot een antwoord. Als jij dat beweert over Sanquin, dan heb je het niet goed gelezen. Sanquin heeft namelijk verklaard dat de werking iets minder wordt, maar nog altijd dekt op iets meer dan 85%. Dat vind ik toch echt wel geruststellend hoor. Een "dekking" van 100% is een utopie. Geen enkele arts of farmaceut heeft dat ooit beweerd. Hehehe ik lig helemaal dubbel om deze discussies. Prachtig man! Keep up the goed work! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Gevacineerden en niet-gevaccineerden verspreiden het virus even snel' De onderzoekers aan de universiteit van Oxford controleerden meer dan 3 miljoen neus- en keeluitstrijkjes op de aanwezigheid van virusdeeltjes. Na besmetting bleken gevaccineerden en niet-gevaccineerden evenveel virusdeeltjes in neus en keel te hebben. Dat betekent volgens de onderzoekers waarschijnlijk dat gevaccineerden en niet-gevaccineerden het virus na besmetting even snel verspreiden.
En dat is dus mijn hele punt... QR werd ingevoerd, maatregelen waren niet meer nodig voor gevaccineerden en het ging mis dat ziet ieder blind paard.. daarbij hebben we het over 350 IC patiënten over 17 miljoen mensen en zorg is al overbelast... Dit was overigens ook zo in de afgelopen griep seizoenen.. het probleem is gewoon de zorg, niet corona.. en wil overal aan meewerken pietje dat is het probleem niet, maar je gaat geen mensen buitensluiten terwijl de zorg gewoon niet op orde is.. maar goed de werking van het vaccin zal beter zijn dan zonder vaccin, vanwaar dan de booster? En vanwaar dan in sommige landen al een 4de prik etc.. vaccineer gewoon de kwetsbaren (zijn ook de mensen in het ziekenhuis) en laat de rest zelf kiezen.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Wel meer sites... Er moet gewoon wat gedaan worden aan de zorg simpel zat |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En wat dan?
Want dat zeggen is super makkelijk. Maar hoe regel je dan in de praktijk?
Alle branches in het land kampen met extreme personele tekorten.
Wij hebben in de bouw branche zo’n 40% extra personeel nodig om aan de huidige vraag te voldoen. En dan lopen we pas op zo’n 35% van de totale vraag die uitstaat om het klimaat akkoord te behalen wat renovatie betreft.
Welke mensen ga je daarvoor opleiden en wie wil het uberhaubt doen.
Zeggen dat er moet worden opgeschakeld is echt makkelijk. Het uitvoeren voor de langere termijn is misschien wel onmogelijk op de schaal die nodig is.
En nee, niet naar het verleden wijzen, dit verleden is wel duidelijk en lost ook niks op. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 14:14 schreef remco k het volgende:[..] En wat dan? Want dat zeggen is super makkelijk. Maar hoe regel je dan in de praktijk? Alle branches in het land kampen met extreme personele tekorten. Wij hebben in de bouw branche zo’n 40% extra personeel nodig om aan de huidige vraag te voldoen. En dan lopen we pas op zo’n 35% van de totale vraag die uitstaat om het klimaat akkoord te behalen wat renovatie betreft. Welke mensen ga je daarvoor opleiden en wie wil het uberhaubt doen. Zeggen dat er moet worden opgeschakeld is echt makkelijk. Het uitvoeren voor de langere termijn is misschien wel onmogelijk op de schaal die nodig is. En nee, niet naar het verleden wijzen, dit verleden is wel duidelijk en lost ook niks op. Remco, een pandemie en er is 0.0 gedaan aan de zorg enkel bezuinigingen.. 2017 was het al een ramp in ziekenhuizen en dreigde code zwart en sinds die tijd is er niks ondernomen.. dit word ook gewoon gezegd met ergernis door ziekenhuizen.. en hoe ? Dat is dus aan dit faal kabinet.. IPV de maatregelen die ze nu nemen door een tweedeling te creëeren hadden ze hier veel meer mee bezig moeten zijn.. het blijkt nu gewoon dat als er een ramp gebeurd in Nederland iedereen de sjaak is...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 november 2021 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 15:18 schreef nummer10 het volgende:[..] Remco, een pandemie en er is 0.0 gedaan aan de zorg enkel bezuinigingen.. 2017 was het al een ramp in ziekenhuizen en dreigde code zwart en sinds die tijd is er niks ondernomen.. dit word ook gewoon gezegd met ergernis door ziekenhuizen.. en hoe ? Dat is dus aan dit faal kabinet.. IPV de maatregelen die ze nu nemen door een tweedeling te creëeren hadden ze hier veel meer mee bezig moeten zijn.. het blijkt nu gewoon dat als er een ramp gebeurd in Nederland iedereen de sjaak is... En ligt dat alleen aan Nederland?? De hele wereld werd verrast door dit virus. Vooral de snelheid waarmee de mens werd aangestoken. Ook de snelheid waarmee dit virus muteerde was ongekend.
De bezuinigingen waarover jij praat zijn niet door het huidige kabinet gedaan, maar door diverse andere kabinetten vele jaren geleden. Niet alleen zorgpersoneel werd wegbezuinigd, maar ook bij de politie en het onderwijs, beroepsgroepen die zeer slecht betaald worden, maar wel een grote verantwoordelijkheid hebben. Maar is dat in een ander land beter?
Ik heb het hier gisteren al geschreven: een aangetrouwd nichtje van ons werkt in het Radbout AMC in Nijmegen met uitsluitend coronapatiënten. Een hondenbaan van zo'n 80 tot 90 uur in de week. Zij sappelt zich een ongeluk, heeft nauwelijks een privéleven en als beloning wordt zij ook nog eens slecht betaald. Wie wil dat?? Wie kan dat opbrengen??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 november 2021 door Pietje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Zit ik hier op de goede site en topic, omg wat gebeurd hier hahahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 15:18 schreef nummer10 het volgende:[..] Remco, een pandemie en er is 0.0 gedaan aan de zorg enkel bezuinigingen.. 2017 was het al een ramp in ziekenhuizen en dreigde code zwart en sinds die tijd is er niks ondernomen.. dit word ook gewoon gezegd met ergernis door ziekenhuizen.. en hoe ? Dat is dus aan dit faal kabinet.. IPV de maatregelen die ze nu nemen door een tweedeling te creëeren hadden ze hier veel meer mee bezig moeten zijn.. het blijkt nu gewoon dat als er een ramp gebeurd in Nederland iedereen de sjaak is... Je reageert dus totaal niet op de post. Maar goed. Dat was te verwachten want dat doe je nooit. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 15:50 schreef Pietje het volgende:[..] En ligt dat alleen aan Nederland?? De hele wereld werd verrast door dit virus. Vooral de snelheid waarmee de mens werd aangestoken. Ook de snelheid waarmee dit virus muteerde was ongekend. De bezuinigingen waarover jij praat zijn niet door het huidige kabinet gedaan, maar door diverse andere kabinetten vele jaren geleden. Niet alleen zorgpersoneel werd wegbezuinigd, maar ook bij de politie en het onderwijs, beroepsgroepen die zeer slecht betaald worden, maar wel een grote verantwoordelijkheid hebben. Maar is dat in een ander land beter? Ik heb het hier gisteren al geschreven: een aangetrouwd nichtje van ons werkt in het Radbout AMC in Nijmegen met uitsluitend coronapatiënten. Een hondenbaan van zo'n 80 tot 90 uur in de week. Zij sappelt zich een ongeluk, heeft nauwelijks een privéleven en als beloning wordt zij ook nog eens slecht betaald. Wie wil dat?? Wie kan dat opbrengen?? Hoelang zitten die criminelen er al pietje... Dat ziekenhuizen in de knel komen is al vanaf 2015, en hoelang zitten Rutte en co er? griepseizoenen en de zorg komt in de knel.. en omdat de ziekenhuizen in de knel komen door kwetsbare ouderen die nu met corona er liggen IPV griep moet de hele bevolking in een spagaat doormiddel van een tweedeling te creëeren? Wat zou je hebben gezegd als asielzoekers of buitenlanders niet mee mochten doen in de maatschappij om welke reden dan ook.. kijk als het vaccin nu daadwerkelijk zou werken tegen verspreiding zou ik zeggen JA.. maar dat is dus niet het geval dus zou niet bijdragen in het bestrijden van.. volgens mij liep alles 5 a 6 weken terug nog overal door elkaar heen.. De 2g gaat gewoon teveel, en dat terwijl 3g (met testen) het meeste zou opspeuren, dat beeld verlies je straks totaal en zijn de kwetsbaren echt niet mee geholpen.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 16:09 schreef remco k het volgende:[..] Je reageert dus totaal niet op de post. Maar goed. Dat was te verwachten want dat doe je nooit. Toch wel, opschalen in de zorg, handhaven op 1.5 meter en thuiswerken waar mogelijk verplichten.. en testen voor toegang voor cafés, maar voor iedereen, ook met vaccin moet je testen en zorgen dat die kut app op rood vliegt als je bemset bent.. maar goed 2g.. en gewoon met je corona hoofd anderen besmetten, goede zaak... Word de zorg echt minder druk van
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 november 2021 door nummer10 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 18:42 schreef nummer10 het volgende:[..] Hoelang zitten die criminelen er al pietje... Dat ziekenhuizen in de knel komen is al vanaf 2015, en hoelang zitten Rutte en co er? griepseizoenen en de zorg komt in de knel.. en omdat de ziekenhuizen in de knel komen door kwetsbare ouderen die nu met corona er liggen IPV griep moet de hele bevolking in een spagaat doormiddel van een tweedeling te creëeren? Wat zou je hebben gezegd als asielzoekers of buitenlanders niet mee mochten doen in de maatschappij om welke reden dan ook.. kijk als het vaccin nu daadwerkelijk zou werken tegen verspreiding zou ik zeggen JA.. maar dat is dus niet het geval dus zou niet bijdragen in het bestrijden van.. volgens mij liep alles 5 a 6 weken terug nog overal door elkaar heen.. De 2g gaat gewoon teveel, en dat terwijl 3g (met testen) het meeste zou opspeuren, dat beeld verlies je straks totaal en zijn de kwetsbaren echt niet mee geholpen.. Die bezuinigingen zijn al veel eerder ingezet.
Men vergelijkt de zorg hier graag met die in Duitsland. Men vergeet alleen even dat er 15% van het volledige loon in Duitsland naar de zorg gaat. Hiervan betaald de werkgever de helft ongeveer.
Dat zou een groot deel in Nederland helemaal niet kunnen of willen betalen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 18:44 schreef nummer10 het volgende:[..] Toch wel, opschalen in de zorg, handhaven op 1.5 meter en thuiswerken waar mogelijk verplichten.. en testen voor toegang voor cafés, maar voor iedereen, ook met vaccin moet je testen en zorgen dat die kut app op rood vliegt als je bemset bent.. maar goed 2g.. en gewoon met je corona hoofd anderen besmetten, goede zaak... Word de zorg echt minder druk van Je reageert dus echt totaal niet op de vraag.
Man wat een kerel ook. Je hebt waarschijnlijk niet eens gelezen wat ik schreef. Want je doet precies dat waarvan ik vraag hoe dan. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 18:51 schreef remco k het volgende:[..] Je reageert dus echt totaal niet op de vraag. Man wat een kerel ook. Je hebt waarschijnlijk niet eens gelezen wat ik schreef. Want je doet precies dat waarvan ik vraag hoe dan. Omdat ik je daarop geen antwoord kann geven hoe je dat wil doen.. maar dat hoeft ik ook geen antwoord op te hebben toch? Dat antwoord moet een minister van volksgezondheid hebben, maar die heeft het te druk met een andere agenda, en die heeft niks meer met volksgezondheid temaken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2021 - 19:07 schreef nummer10 het volgende:[..] Omdat ik je daarop geen antwoord kann geven hoe je dat wil doen.. maar dat hoeft ik ook geen antwoord op te hebben toch? Dat antwoord moet een minister van volksgezondheid hebben, maar die heeft het te druk met een andere agenda, en die heeft niks meer met volksgezondheid temaken.. Sommige dingen zijn ook gewoon moeilijker dan dat het lijkt. Dit is er een van.
Zoals ik al zei, vrijwel alle branches in Nederland hebben zware personeelstekorten. Eventjes de zorg opschalen is dus gewoon niet zo simpel, mede ook omdat het vak gewoon minder leuk is geworden.
Maar goed, roepen vanaf de zijlijn en commentaar hebben is natuurlijk heel erg makkelijk. Maar een oplossing heb je niet, hey. Klinkt dat niet een beetje hetzelfde als de politieke tegenstanders van de beleidmakers?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 november 2021 door remco k -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Op zich eens, maar je kan het gehele overheidsbudget in de zorg stoppen en je redt het nog niet tegen dit virus als je geen maatregelen treft en blijft hameren op vaccinaties.
Ik ben overigens wel benieuwd welke bezuinigingen we het over hebben. Er wordt ieder jaar op de zorg bezuinigd
Er wordt ieder jaar juist meer geld besteed aan zorg, zeggen de cijfers. Voor 2019 laggen de zorguitgaven naar verwachting op ruim 106 miljard euro. Dat is zo’n 5 miljard meer dan een jaar eerder. Ter vergelijking: in 2005 lagen de zorgkosten op ruim 65 miljard. Ieder opeenvolgend jaar werd een stijging geconstateerd. Er gaat dus jaar na jaar meer geld naar de zorg en er wordt dus op de zorg als geheel absoluut niet bezuinigd.
Het probleem is dat de zorg veel sneller veel duurder wordt dan de economie groeit. Na correctie voor inflatie is de economie sinds 2000 met 26 procent gegroeid, en de zorguitgaven met 64 procent. De zorg is op deze koers onbetaalbaar aan het worden. De zorg is nu al 26% van de Staatsuitgaven, met alleen sociale zekerheid met een nog groter aandeel. Daar zijn talloze redenen voor aan te wijzen, denk aan vergrijzing en steeds meer behandelmogelijkheden. Er wordt dus ook steeds meer zorg aangeboden.
Er moet zeker iets gebeuren in de zorg. De vraag is of steeds weer meer geld in de zorg storten de enige oplossing is. Niet voor niets lopen er initiatieven om onproductieve behandelingen (lees onbewezen behandelingen zonder aantoonbare op plausibele werking) uit de zorgverzekeringen te halen. Dat betekent bijvoorbeeld het einde van vele homeopathische behandelingen, accupunctuur, chiropractie en dergelijke... maar ook dat is een druppel op een hete plaat.
Ik weet niet wat de oplossing is maar ik vrees dat niemand dat op dit moment weet tenzij we mogelijkheden gaan vinden om allerlei behandelingen fors goedkoper te maken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 november 2021 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Bezuinigd in de zorg? Ik betaal me wezenloos! Misschien moeten de ziekenhuizen de salarissen eens een beetje bijstellen voor bestuurders en het geld besteden aan goed opgeleide artsen! En daarnaast kan je wel zeggen dat er nog niets aan de zorg is verbeterd in de laatste 2 jaren, maar hoe weet je dat? Weet je wel hoe lang het duurt om gekwalificeerd IC-personeel op te leiden? Dus wat je zegt is gewoon bullcrap Nummer10. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Daley Blind echt verschrikkelijk in de laatste tien minuten bij Oranje en eigenlijk heel negatief bij beide tegengoals betrokken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2021 - 09:19 schreef remco k het volgende:Daley Blind echt verschrikkelijk in de laatste tien minuten bij Oranje en eigenlijk heel negatief bij beide tegengoals betrokken. Ik kon niemand aanwijzen die wel goed speelde. Wijnaldum en De Jong ook beide verschrikkelijk slecht. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2021 - 09:30 schreef Eide het volgende:[..] Ik kon niemand aanwijzen die wel goed speelde. Wijnaldum en De Jong ook beide verschrikkelijk slecht. Dat zeker. Maar zoals hij met name bij die laatste goal stond kan gewoon niet. Daarom wordt je zelfs op amateur niveau gewisseld. Die gozer staat achter hem en hoeft niet eens te springen om te scoren. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik kijk over het algemeen geen interland voetbal, maar gisteren wel. Oranje kon zich immers al plaatsen voor het WK. Wat een waardeloze wedstrijd. Geen tempo, geen gogme, veel te veel balverlies. Iedereen een dikke onvoldoende. Blind de allerdikste. En Hoe krijg je het voor elkaar om deze wedstrijd in de laatste 10 minuten volledig uit handen te geven... Waardeloos.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 november 2021 door Pietje -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2021 - 00:55 schreef Ajax Warrior het volgende:Bezuinigd in de zorg? Ik betaal me wezenloos! Misschien moeten de ziekenhuizen de salarissen eens een beetje bijstellen voor bestuurders en het geld besteden aan goed opgeleide artsen! En daarnaast kan je wel zeggen dat er nog niets aan de zorg is verbeterd in de laatste 2 jaren, maar hoe weet je dat? Weet je wel hoe lang het duurt om gekwalificeerd IC-personeel op te leiden? Dus wat je zegt is gewoon bullcrap Nummer10. Dit roepen de ziekenhuizen zelf kerel... Wekelijks nemen mensen ontslag etc.. zat interviews over te vinden waarvan ook 1 van de directeur van Amsterdam.. en kijk maatregelen vind ik prima en heb ik altijd aan meegewerkt.. maar ik ga niet mee werken aan een tweedeling door zoon pas, en al helemaal niet als die pas niks toevoegt.. zelfs de wetenschappers zeggen dit waaronder de Pfizer top mensen zelf.. begint er gewoon steeds meer op te lijken dat er een hele andere agenda achter zit.. en nee ben absoluut geen complotdenker of corona ontkenner maar wat er nu gebeurt neemt gewoon enge vormen aan (zie Australië, Oostenrijk)
Maar goed genoeg corona gelul..
Wat een kut nederlandselftal!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 november 2021 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2021 - 09:19 schreef remco k het volgende:Daley Blind echt verschrikkelijk in de laatste tien minuten bij Oranje en eigenlijk heel negatief bij beide tegengoals betrokken. Ja vreselijk, Blind zat echt niet goed in de wedstrijd...vindt hem ook steeds trager ogen... De Vrij, Bergwijn waren redelijk de rest bagger met name Wijnaldem in het geheel niet gezien |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2021 - 10:38 schreef remco k het volgende:[..] Dat zeker. Maar zoals hij met name bij die laatste goal stond kan gewoon niet. Daarom wordt je zelfs op amateur niveau gewisseld. Die gozer staat achter hem en hoeft niet eens te springen om te scoren. Het leek wel of hij stond te slapen, echt een dikke onvoldoende |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2021 - 12:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ja vreselijk, Blind zat echt niet goed in de wedstrijd...vindt hem ook steeds trager ogen... De Vrij, Bergwijn waren redelijk de rest bagger met name Wijnaldem in het geheel niet gezien De vrij goed. Even vergeten hoe makkelijk die wordt uitgespeeld een aantal keren?
Die speelde dramatisch evenals het gehele defensieve blok. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2021 - 17:03 schreef remco k het volgende:[..] De vrij goed. Even vergeten hoe makkelijk die wordt uitgespeeld een aantal keren? Die speelde dramatisch evenals het gehele defensieve blok. Zou ik terug moeten zien, dacht dat hij behoorlijk speelde. In ieder geval was hij zeker niet de slechtste maar dat was niet moeilijk.. Weet wel dat Koopmeiners helemaal niets liet zien en de 1-2 door hem kwam. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Tadic op 10 maakt voor Servië de 1-1 tegen Portugal |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Kudus geblesseerd uitgevallen. Wat is die man blessuregevoelig. :( |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Klopt maar goed hoe gebeurd dan? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Een assist en een doelpunt van Tadic bezorgd Servië een WK ticket ten koste van Portugal in Portugal Super knap!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 november 2021 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Geen idee. De aard en ernst is ook nog onbekend. Alleen dat Kudus na 12 minuten gewisseld werd vanwege een blessure. De eerste signalen zijn dat het om een knieblessure gaat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 november 2021 door Eide -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Alweer?? Wat je schrijft: wat is die jongen blessuregevoelig. Was dat ook bij zijn vorige club in Denemarken?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 november 2021 door Pietje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2021 - 22:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:Een assist en een doelpunt van Tadic bezorgd Servië een WK ticket ten koste van Portugal in Portugal Super knap! Ik hoorde het van Tadic. Wat is die man toch ontzettend belangrijk! Niet alleen wat betreft zijn doelpunten en assists, maar ook qua persoonlijkheid. Fijn om die bij Ajax te hebben. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ach, de man van glas is weer gebroken! Leuk joh, misschien had hij überhaupt zelf moeten bedanken voor die wedstrijden. Je bent net fit, blijf dat bij je club en zorg dat je fit blijft. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2021 - 12:03 schreef nummer10 het volgende:[..] Dit roepen de ziekenhuizen zelf kerel... Wekelijks nemen mensen ontslag etc.. zat interviews over te vinden waarvan ook 1 van de directeur van Amsterdam.. en kijk maatregelen vind ik prima en heb ik altijd aan meegewerkt.. maar ik ga niet mee werken aan een tweedeling door zoon pas, en al helemaal niet als die pas niks toevoegt.. zelfs de wetenschappers zeggen dit waaronder de Pfizer top mensen zelf.. begint er gewoon steeds meer op te lijken dat er een hele andere agenda achter zit.. en nee ben absoluut geen complotdenker of corona ontkenner maar wat er nu gebeurt neemt gewoon enge vormen aan (zie Australië, Oostenrijk) Maar goed genoeg corona gelul.. Wat een kut nederlandselftal! Je bent geen complotdenker, maar begint wel te geloven dat er een agenda achter zit. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Kijk wat er gebeurt kerel... Dit heeft totaal niks meer met volksgezondheid te maken.. kijk alle andere landen wat daar allemaal gebeurt en wij gaan er super hard achteraan.. de tweedeling, prik door drukken tot aan bijna vaccinatie plicht etc.. gelukkig zien ook steeds meer mensen dit en spreken ze dit uit tv.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: In een ander soort systeem. |
|
|
|