BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 04 juni 2022 - 19:42   quote  deeplink  
Ach, dat hele kliekje spoort niet bij Oranje. Allemaal wannabee rappers die denken dat ze heel wat zijn en uitlaten of ze echte gangsters zijn! Opzouten met die cultuur bij Oranje!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 juni 2022 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zaterdag 04 juni 2022 - 19:48   quote  deeplink  
Iemand gisteren Wijnaldum gemist? Ik namelijk niet. Uitstekend middenveld met Klaassen, Berghuis en De Jong.
Eide
 Eide - zaterdag 04 juni 2022 - 20:15   quote  deeplink  
Alle Ajacieden gisteren prima trouwens met een hoofdrol voor Blind. Maar het jagen en Klaassen en Berghuis was goud waard. Ook dat leverde twee goals op.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 juni 2022 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juni 2022 - 20:15 schreef Eide het volgende:
Alle Ajacieden gisteren prima trouwens met een hoofdrol voor Blind. Maar het jagen en Klaassen en Berghuis was goud waard. Ook dat leverde twee goals op.
Blind op de manier hoe vgaal hem gebruikt kan het prima aangezien je iemand er nog achter hebt die het op kan vangen als blind naar voren trekt.. hoe tenhag in het invulde was vaak gevaarlijk met een omschakeling
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 juni 2022 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juni 2022 - 19:48 schreef Eide het volgende:
Iemand gisteren Wijnaldum gemist? Ik namelijk niet. Uitstekend middenveld met Klaassen, Berghuis en De Jong.
Inderdaad
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 juni 2022 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juni 2022 - 22:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Blind op de manier hoe vgaal hem gebruikt kan het prima aangezien je iemand er nog achter hebt die het op kan vangen als blind naar voren trekt.. hoe tenhag in het invulde was vaak gevaarlijk met een omschakeling
Van Gaal bracht alle spelers goed in zijn kracht, Blind had Ake als rug dekking en Klaassen en Berghuis wisselde elkaar regelmatig af wat verrassend was
Berghuis heeft een goede pass, kon spelers vanaf zijn positie beide aanvallers goed voor de goal brengen.
Memphis en Bergwijn was een goed koppeltje, konden elkaar goed vinden met name in de 2e helft, in de 1e helft had Memphis weliswaar veel balverlies.

Het zou niet verkeerd zijn als Ajax deze variant zou brengen in de Champions Leaque met wingbacks, met Tagliafico als slot op de deur voor Blind.

Dus ja eens

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 juni 2022 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - zondag 05 juni 2022 - 13:39   quote  deeplink  
Blind was bij Ajax ook gewoon heel goed. Men kijkt te veel naar de zwakkere elementen van Blind terwijl te gemakkelijk over het hoofd wordt gezien hoe vreselijk goed de man is op andere vlakken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 juni 2022 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juni 2022 - 13:39 schreef Eide het volgende:
Blind was bij Ajax ook gewoon heel goed. Men kijkt te veel naar de zwakkere elementen van Blind terwijl te gemakkelijk over het hoofd wordt gezien hoe vreselijk goed de man is op andere vlakken.
Dit heb ik niet laten weten maar de variant met wingbacks in de Champions Leaque zou ik niet verkeerd vinden.
Blind is vaak één van beste spelers.

Maar net name tegen de "grote" teams in Europa zou deze variant niet verkeerd zijn.

Je versterkt hier mee de verdediging en het middenveld.

Tadic en Bergwijn voor in, die vinden elkaar wel.
Beiden zijn goed in de kleine ruimte en hebben scorend vermogen.

Natuurlijk blijft de 4-3-3 opstelling van kracht in de eredivisie
Eide
 Eide - zondag 05 juni 2022 - 14:59   quote  deeplink  
4-3-3 werkt Europees ook gewoon uitstekend gezien de resultaten van Ajax. 4-3-3, 3-4-3, 5-3-2 enzovoorts zijn zonder context onzinnig. Ajax speelt een variant met diep inschuivende backs, een agressieve pressing op het middenveld met en echte 6 en buitenspelers die verdedigend vrijwel nooit verzaken. Ajax krijgt vrijwel nooit goals tegen uit verloren duels of balverlies (vrijwel nooit, het gebeurt natuurlijk wel heel af en toe) maar omdat de ploeg positioneel niet goed staat. Situaties waar zelfs Timber met zijn snelheid het gat niet dicht krijgt.

Omgekeerd komt Blind individuel maar weinig in de problemen terwijl hij moeiteloos onder pressing vandaan speelt en Ajax steevast voorziet van offensieve impulsen. Daarin was hij in Europa lijstaanvoerder met een andere back, Alexander-Arnold. De moderne voetbalopbouw begint bij de backs en vleugelspelers.

Blind mist inderdaad snelheid en heeft niet die intrinsieke agressie van een Zuid-Amerikaanse of Italiaanse verdediger. Het is wel een hele veelzijdige, slimme, positioneel sterke en duelvaardige speler die de broodnodige creativiteit, oplossend vermogen en gogme in de ploeg brengt.

Het is niet voor niets dat Ajax goed speelt als Blind goed speelt en visa versa. Waar vrijwel elke speler wel een keer onzichtbaar kan zijn terwijl het elftal toch goed speelt is Blind altijd bepalend. Zowel bij Ajax als bij Oranje.

Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat de manier waarop je een speler gebruikt belangrijk is. Je kan spelers inderdaad verkeerd gebruiken zoals Blind bij Manu of Lukaku bij Chelsea. Dat neemt niet weg dat Blind een klasbak is die het verdient om beoordeeld te worden op zowel z'n tekortkomingen als kwaliteiten. Dat laatste lijkt nauwelijks te gebeuren. Dit in tegenstelling tot Tagliafico die juist bejubeld wordt om z'n kwaliteiten maar waar z'n tekortkomingen nauwelijks tellen. Zo zie weet beeldvorming doet (ik ben trouwens groot fan van Nico, maar positioneel is hij matig en hij leidt kansen in door balverlies en overtredingen.)

Lang epistel maar Blind is in mijn optiek de meest ondergewaardeerde speler op de Nederlandse velden. En met je eens hoor, de variant van Van Gaal is Blind op het lijf geschreven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 juni 2022 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 juni 2022 - 15:59   quote  deeplink  
Ik heb hier nooit Blind afgerekend op zijn tekortkomingen al wordt dit door sommigen hier en velen buiten dit forum wel gedaan.

Ik laat alleen weten dat je soms best mag afwijken van standaard 4-3-3 wanneer de situatie er daar om vraagt.

Om te overleven in de Champions Leaque moet je als ploeg verschillende systemen kunnen spelen.

Als de wedstrijd hier om vraagtkunnen over gaan op een ander concept zoals Villa Real of Benfica vaak van uit de verdediging.

Er wordt zo vaak gezegd dat wij dit niet kunnen, is volgens mij onzin, hier is op te trainen.

De laatste wedstrijden van Ajax hebben we zelfs in de competitie zo gespeeld om zodoende de punten binnen te halen

Waarom dan niet thuis in de Champions Leaque als we uit gelijk spelen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 juni 2022 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 juni 2022 - 16:15   quote  deeplink  
Kudus heeft zondagmiddag op prachtige wijze gescoord namens Ghana tegen de Centraal-Afrikaanse Republiek. Hij gaf de bal achter zijn standbeen mee aan een ploeggenoot en toen hij 'm terugkreeg, schoot hij ook nog eens geweldig binnen.

Bij Ajax als stand-inn geweldig als basis nog steeds niet overtuigend
remco k
 remco k - maandag 06 juni 2022 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juni 2022 - 22:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Laatst een leuke statistiek gezien dat Blind afgelopen seizoen van alle Ajax verdedigers bij de minste tegengoals betrokken is van allemaal.

Daarbij ging men uit dat spelers te diep staan, balverlies hebben, positionele fouten en duel fouten.

Kortom. Gewoon iets dat op de een of andere manier publieke opinie is geworden wat niet gestaafd kan worden door feiten.
Ik zal het linkje wel even posten als ik die terug kan vinden.

Blind kan echt meer dan prima nog mee in een 4-3-3 zoals ten Hag het gebruikte. Een half slecht seizoen draaien betekend niet dat de speler op is en niet meer mee zou kunnen.

Maar goed, Ondanks dat de enige keren dat Ajax geen kampioen werd in de afgelopen 12 jaar, blind geen Ajax speler was en hij alle kampioenschappen van de afgelopen 12 jaar er wel bij was, kan hij bij sommige mensen niks goed doen.
remco k
 remco k - maandag 06 juni 2022 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juni 2022 - 14:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit heb ik niet laten weten maar de variant met wingbacks in de Champions Leaque zou ik niet verkeerd vinden.
Blind is vaak één van beste spelers.

Maar net name tegen de "grote" teams in Europa zou deze variant niet verkeerd zijn.

Je versterkt hier mee de verdediging en het middenveld.

Tadic en Bergwijn voor in, die vinden elkaar wel.
Beiden zijn goed in de kleine ruimte en hebben scorend vermogen.

Natuurlijk blijft de 4-3-3 opstelling van kracht in de eredivisie
Ik hoop oprecht dat Ajax nooit zo gaat spelen. Het is ook helemaal niet nodig en ook absoluut niet de reden dat Ajax is uitgeschakeld tegen Benfica bijvoorbeeld.
remco k
 remco k - maandag 06 juni 2022 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juni 2022 - 14:59 schreef Eide het volgende:
4-3-3 werkt Europees ook gewoon uitstekend gezien de resultaten van Ajax. 4-3-3, 3-4-3, 5-3-2 enzovoorts zijn zonder context onzinnig. Ajax speelt een variant met diep inschuivende backs, een agressieve pressing op het middenveld met en echte 6 en buitenspelers die verdedigend vrijwel nooit verzaken. Ajax krijgt vrijwel nooit gos tegen uit verloren duels of balverlies (vrijwel nooit, het gebeurt natuurlijk wel heel af en toe) maar omdat de ploeg positioneel niet goed staat. Situaties waar zelfs Timber met zijn snelheid het gat niet dicht krijgt.

Omgekeerd komt Blind individuel maar weinig in de problemen terwijl hij moeite onder pressing vandaag speelt en Ajax steevast voorziet van offensieve impulsen. Daarin was hij in Europa lijstaanvoerder met een andere back, Alexander-Arnold. De moderne voetbalopbouw begint bij de backs en vleugelspelers.

Blind mist inderdaad snelheid en heeft niet die intrinsieke agressie van een Zuid-Amerikaanse of Italiaanse verdediger. Het is wel een hele veelzijdige, slimme, positioneel sterke en duelvaardige speler die de broodnodige creativiteit, oplossend vermogen en gogme in de ploeg brengt.

Het is niet voor niets dat Ajax goed speelt als Blind goed speelt en visa versa. Waar vrijwel elke speler wel een keer onzichtbaar kan zijn terwijl het elftal toch goed speelt is Blind Altijd bepalend. Zowel bij Ajax als bij Oranje.

Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat de manier waarop je een speler gebruikt belangrijk is. Je kan spelers inderdaad verkeerd gebruiken zoals Blind bij Manu of Lukaku bij Chelsea. Dat neemt niet weg dat Blind een klasbak is die het verdient om beoordeeld te worden op zowel z'n tekortkomingen als kwaliteiten. Dat laatste lijkt nauwelijks te gebeuren. Dit in tegenstelling tot Tagliafico die juist bejubeld wordt om z'n kwaliteiten maar waar z'n tekortkomingen nauwelijks tellen. Zo zie weet beeldvorming doet (ik ben trouwens groot fan van Nico, maar positioneel is hij matig en hij leidt kansen in door balverlies en overtredingen.)

Lang epistel maar Blind is in mijn optiek de meest ondergewaardeerde speler op de Nederlandse velden. En met je eens hoor, de variant van Van Gaal is Blind op het lijf geschreven.
Helemaal eens eide.
remco k
 remco k - maandag 06 juni 2022 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juni 2022 - 15:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik heb hier nooit Blind afgerekend op zijn tekortkomingen al wordt dit door sommigen hier en velen buiten dit forum wel gedaan.

Ik laat alleen weten dat je soms best mag afwijken van standaard 4-3-3 wanneer de situatie er daar om vraagt.

Om te overleven in de Champions Leaque moet je als ploeg verschillende systemen kunnen spelen.

Als de wedstrijd hier om vraagtkunnen over gaan op een ander concept zoals Villa Real of Benfica vaak van uit de verdediging.

Er wordt zo vaak gezegd dat wij dit niet kunnen, is volgens mij onzin, hier is op te trainen.

De laatste wedstrijden van Ajax hebben we zelfs in de competitie zo gespeeld om zodoende de punten binnen te halen

De ploegen de de laatste jaren de cl winnen en ver komen zijn allemaal ploeg die uit en thuis in grote en kleine wedstrijden gewoon hun eigen systeem spelen.
remco k
 remco k - maandag 06 juni 2022 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juni 2022 - 15:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

De laatste wedstrijden speelde Ajax 4-4-2 en niet 5-3-2.

Overigens enkel en alleen omdat de rechtsbuiten positie niet functioneerde en absoluut niet ingegeven om meer defensieve zekerheid in te bouwen.
p111
 p111 - maandag 06 juni 2022 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juni 2022 - 19:48 schreef Eide het volgende:
Het is ongelovelijk dat gezeik over Wijnaldum,de laatste wedstrijden in het ned/team waren hopeloos van hem en zijn domme actie om naar PSG te gaan helpt ook niet echt,Met middenvelders als Berghuis/Klaasen/de Jong/Gravenberch/Koopmeijers/Til hebben wij echt Wijnaldum niet meer nodig.
p111
 p111 - maandag 06 juni 2022 - 13:15   quote  deeplink  
Wat ik ook nog steeds jammer vind is dat Scherpen weg is,ik had altijd een goed gevoel bij die lange en hij had volgens mij een goede kans gehad om de nr 1 keeper te worden bij Ajax.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 06 juni 2022 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2022 - 12:11 schreef remco k het volgende:

[..]

De laatste wedstrijden speelde Ajax 4-4-2 en niet 5-3-2.

Overigens enkel en alleen omdat de rechtsbuiten positie niet functioneerde en absoluut niet ingegeven om meer defensieve zekerheid in te bouwen.
Je bouwt dan toch ook meer zekerheid in, met name ook om de punten binnen te slepen
remco k
 remco k - maandag 06 juni 2022 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2022 - 13:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je bouwt dan toch ook meer zekerheid in, met name ook om de punten binnen te slepen
Gezien de constante diepgang van een of twee middenvelders was dat absoluut niet om die reden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 06 juni 2022 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2022 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Gezien de constante diepgang van een of twee middenvelders was dat absoluut niet om die reden.
Ajax draaide niet best en Antony was geblesseerd, Berghuis is normaal gesproken zijn stand inn, maar koos daar niet voor.

Hij koos zeker voor zekerheid, wou het kampioenschap over de meet brengen
remco k
 remco k - maandag 06 juni 2022 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2022 - 14:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ajax draaide niet best en Antony was geblesseerd, Berghuis is normaal gesproken zijn stand inn, maar koos daar niet voor.

Zijn eigen woorden waren toch echt dat hij geen fatsoenlijke rechtsbuiten tot zijn beschikking had omdat Berhuis daar in dit systeem niet tot zijn recht komt en dat hij er voor koos om zijn beste spelers op te stellen en dan dus een middenvelder over had.

Daarbij zei hij dat hij ervoor koos om de extra diepgang te hebben waarbij met regelmaat zowel Taylor als Klaassen de diepgang kozen en er dus helemaal geen extra defensieve zekerheid werd ingebouwd
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 06 juni 2022 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2022 - 17:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn eigen woorden waren toch echt dat hij geen fatsoenlijke rechtsbuiten tot zijn beschikking had omdat Berhuis daar in dit systeem niet tot zijn recht komt en dat hij er voor koos om zijn beste spelers op te stellen en dan dus een middenvelder over had.

Daarbij zei hij dat hij ervoor koos om de extra diepgang te hebben waarbij met regelmaat zowel Taylor als Klaassen de diepgang kozen en er dus helemaal geen extra defensieve zekerheid werd ingebouwd
Simpel,dan heb ik het mis gehad
Dit verhaal heb ik namelijk niet mee gekregen
Eide
 Eide - maandag 06 juni 2022 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2022 - 14:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wat Remco al aangaf, EtH vond het met Berghuis oprechts niet lekker lopen en koos voor een andere variant. Ajax ging toen ook weer beter draaien en speelde net zo goed heel aanvallend.

quote:
"We hanteren altijd dezelfde principes, dat verandert niet ineens. We hebben op dit moment geen echte buitenspelers, maar wel twee hele goede spitsen", zegt Ten Hag, die met Ajax in een 4-4-2-opstelling aantreedt.
p111
 p111 - maandag 06 juni 2022 - 19:04   quote  deeplink  
Op zich prima edaan van ETH dus denk ik dat we er zeker no een rechter spits bij moeten hebben,want alleen met Antony is het te mager.En dan heb je nog het risico dat hij plotseling voor heel veel geld weg gaat.Het word een hele heftige zomer vermoed ik.
remco k
 remco k - dinsdag 07 juni 2022 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2022 - 19:04 schreef p111 het volgende:
Op zich prima edaan van ETH dus denk ik dat we er zeker no een rechter spits bij moeten hebben,want alleen met Antony is het te mager.En dan heb je nog het risico dat hij plotseling voor heel veel geld weg gaat.Het word een hele heftige zomer vermoed ik.
Je vergeet ihataren denk ik. Die zal echt wel fit aansluiten en ik vermoed dat hij voorlopig als rechtsbuiten gezien wordt.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 juni 2022 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juni 2022 - 07:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Je vergeet ihataren denk ik. Die zal echt wel fit aansluiten en ik vermoed dat hij voorlopig als rechtsbuiten gezien wordt.
Hoop dat die het red.. en misschien is dat de reden wel waarom Ajax zolang wacht nu met het aantrekken van Bergwijn, ook al kan er best offensieve versterking komen lijkt mij..
remco k
 remco k - dinsdag 07 juni 2022 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juni 2022 - 12:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hoop dat die het red.. en misschien is dat de reden wel waarom Ajax zolang wacht nu met het aantrekken van Bergwijn, ook al kan er best offensieve versterking komen lijkt mij..
Die heb je toch al als Ihataren aansluit als volwaardige speler..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 juni 2022 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juni 2022 - 12:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Die heb je toch al als Ihataren aansluit als volwaardige speler..
Dan nog is het te mager lijkt me
remco k
 remco k - dinsdag 07 juni 2022 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juni 2022 - 13:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dan nog is het te mager lijkt me
Ajax is toch helemaal het type club dat even een jongen als Anthony Haller Tadic of Bergwijn op de bank kan laten.

Ajax moet het achter de basis gewoon van talenten hebben, en niet van gearriveerde spelers.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 juni 2022 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juni 2022 - 13:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax is toch helemaal het type club dat even een jongen als Anthony Haller Tadic of Bergwijn op de bank kan laten.

Ajax moet het achter de basis gewoon van talenten hebben, en niet van gearriveerde spelers.
Dat roep ik al heel lang maar dan word er hier gezegd dat de talenten nog niet goed genoeg zijn..
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2022 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juni 2022 - 13:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat roep ik al heel lang maar dan word er hier gezegd dat de talenten nog niet goed genoeg zijn..
Dat zijn ze nu ook niet, verschil is dat jij constant schreeuwt dat ze in de basis moeten en dat Tadic maar even moet banken.

Komend seizoen kan je ze wel laten ruiken.

En talenten hoeven niet altijd vanuit je eigen jeugd te komen he, je zou ook een talent van 18 of 19 kunnen halen en op die manier brengen, zoals Neres en Anthony ook zijn gebracht.

Dus nee, over onze eigen talenten heb je zeker geen gelijk, al is het maar omdat je ze niet eens ziet spelen en dat stukje dus zoals al eerder aangegeven, alleen doet op basis van wat je in de media leest..
nummer10
 nummer10 - woensdag 08 juni 2022 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2022 - 09:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zijn ze nu ook niet, verschil is dat jij constant schreeuwt dat ze in de basis moeten en dat Tadic maar even moet banken.

Komend seizoen kan je ze wel laten ruiken.

En talenten hoeven niet altijd vanuit je eigen jeugd te komen he, je zou ook een talent van 18 of 19 kunnen halen en op die manier brengen, zoals Neres en Anthony ook zijn gebracht.

Dus nee, over onze eigen talenten heb je zeker geen gelijk, al is het maar omdat je ze niet eens ziet spelen en dat stukje dus zoals al eerder aangegeven, alleen doet op basis van wat je in de media leest..
Die basis is achterhaald en had je gelijk in.. maar er waren zeker meer kansen om een paar spelers meer minuten te gunnen en te laten ruiken

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 juni 2022 door nummer10 --
Eide
 Eide - woensdag 08 juni 2022 - 21:19   quote  deeplink  
Poeh, B-keuze is nog een nette term voor dit Oranje. Totaal geen voetbal op het middenveld.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 08 juni 2022 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2022 - 21:19 schreef Eide het volgende:
Poeh, B-keuze is nog een nette term voor dit Oranje. Totaal geen voetbal op het middenveld.
Weinig spelers die aanspraak mogen maken op het A-team, 1e helft heel zwak
Eide
 Eide - woensdag 08 juni 2022 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2022 - 21:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Weinig spelers die aanspraak mogen maken op het A-team, 1e helft heel zwak
Teze doet niets en kan niets. Lang zwerft overal maar is voorin nooit aanspeelbaar. Weghorst... tja. Zo kan ik wel even doorgaan. Behalve Gakpo en De Ligt maken geen van deze heren echt aanspraakbaak op een basisplaats van het elftal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 08 juni 2022 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2022 - 22:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Teze doet niets en kan niets. Lang zwerft overal maar is voorin nooit aanspeelbaar. Weghorst... tja. Zo kan ik wel even doorgaan. Behalve Gakpo en De Ligt maken geen van deze heren echt aanspraakbaak op een basisplaats van het elftal.
Eens, daarnaast de Vrij en iets minder Malacia zouden ook goed mee kunnen
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 juni 2022 - 00:00   quote  deeplink  
quote:

[..]

Vond gakpho ook tegenvallen van wat ik heb gezien..
Eide
 Eide - donderdag 09 juni 2022 - 06:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2022 - 00:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vond gakpho ook tegenvallen van wat ik heb gezien..
Maar van Gakpo weten we dat het gewoon een hele goede voetballer is.

Wat een wereld van verschil toen Frenkie erin kwam. Accuut controle en rust op het middenveld.
p111
 p111 - donderdag 09 juni 2022 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2022 - 21:19 schreef Eide het volgende:
Nou zeker als van Gaal het nog niet wist weet hij het nu zeker, Teze en Hateboer nooit meer oproepen dat zijn c keuzes eigenlijk lachwekkend in het ned/team.
p111
 p111 - donderdag 09 juni 2022 - 08:53   quote  deeplink  
quote:

[..]

De enige buiten Gakpo en de Licht en Malacia is Schouten die vond ik redelijk voetballen ,aub niet vergelijken Frankie das niet reel.
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 juni 2022 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2022 - 06:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar van Gakpo weten we dat het gewoon een hele goede voetballer is.

Wat een wereld van verschil toen Frenkie erin kwam. Accuut controle en rust op het middenveld.
Of gakpo lijkt beter in een matig PSV haha.. Frenkie, helemaal mee eens!

Ohja en wat betreft flekken en koopmeiners of hoe je het ook schrijft, beiden niet doen lijkt me..
remco k
 remco k - donderdag 09 juni 2022 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2022 - 09:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Die basis is achterhaald en had je gelijk in.. maar er waren zeker meer kansen om een paar spelers meer minuten te gunnen en te laten ruiken
En dan had je weer geklaagd dat ten Hag bepaalde andere spelers vaker had moeten laten spelen.

Ten Hag hoort bij de trainers die de meeste spelers heeft gebruikt en de meeste spelers verdeeld de meeste minuten heeft gegeven.
remco k
 remco k - donderdag 09 juni 2022 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2022 - 08:53 schreef p111 het volgende:

[..]

De enige buiten Gakpo en de Licht en Malacia is Schouten die vond ik redelijk voetballen ,aub niet vergelijken Frankie das niet reel.
Schouten is een heerlijke voetballer.

Die moest even loskomen en deed lang niet alles goed. Maar die zou ik als Ajax zijnde maar op je lijstje zetten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 09 juni 2022 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2022 - 09:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Die moest even loskomen en deed lang niet alles goed. Maar die zou ik als Ajax zijnde maar op je lijstje zetten.
Ja leuke voetballer die Schouten, kort gedraaid zoals Frenky, moet idd nog wat bij geschaafd worden
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 juni 2022 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2022 - 09:10 schreef remco k het volgende:

[..]

En dan had je weer geklaagd dat ten Hag bepaalde andere spelers vaker had moeten laten spelen.

Ten Hag hoort bij de trainers die de meeste spelers heeft gebruikt en de meeste spelers verdeeld de meeste minuten heeft gegeven.
Verleden tijd kerel.. nieuwe trainer nieuwe kansen..
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 juni 2022 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2022 - 09:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja leuke voetballer die Schouten, kort gedraaid zoals Frenky, moet idd nog wat bij geschaafd worden
Leuke voetballer indd maar of die nog erg veel beter gaat worden weet ik niet.. of het is een laatbloeier dat kan natuurlijk ook..
Eide
 Eide - donderdag 09 juni 2022 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2022 - 09:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Net zo oud als Frenkie de Jong. Zijn plafond is gewoon een stuk lager. Dat is ook niet erg. Ik vond Schouten niet verkeerd, maar je hebt daar gewoon een pak meerkwaliteit nodig dat het middenveld dat er stond. Im verwacht dat Taylor dit ook gewoon kan als ik eerlijk ben.
Loetje
 Loetje - donderdag 09 juni 2022 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2022 - 09:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Deed het bij Excelsior al belachelijk goed. Was mij destijds ook een raadsel dat Feyenoord hem niet kocht van het 'kleine broertje'.
remco k
 remco k - zaterdag 11 juni 2022 - 22:14   quote  deeplink  
Ongelooflijk hoe onmisbaar van Dijk is. De Vrij is absoluut geen leider bij dit nl elftal hoor.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5976
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

0.1769130