|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2022 - 13:47 schreef remco k het volgende:[..] En dat kwam doordat Dortmund het heel goed had staan. Dan lijkt het alsof een ander iets minder goed doet. Ik weet wel dat Ajax het speelveld kleiner had moeten maken, dan haal je de snelheid er uit van de tegenstander Mede hier door creëerde Liverpool een overtal op het middenveld.
Ze hadden compacter moeten spelen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2022 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Lui, je kan er echt van alles van vinden, maar Liverpool was in elke linie gewoon beter dan Ajax. Dat is misschien een conclusie die niet iedereen wil horen maar zo simpel is het wel.
vooral het middenveld werd echt overlopen terwijl Ajax geen moment onder de druk uit wist te spelen. Taylor en Berghuis komen wat dat betreft gewoon (nog) tekort. Ik was echt diep onder de indruk van vooral het middenveld van Liverpool.
Aanvallend werd Ajax alleen gevaarlijk als het diepte wist te zoeken. De ruimtes lagen er wel maar dan moet je niet pauzeloos onder druk staan waardoor je die bal niet kan geven. Bassey verzoop echt hopelijk wat dat betreft, maar Liverpool deed dat ook heel slim door vooral Blind en Timber geen milimeter ruimte te geven om in die opbouw te komen.
Ajax had mischien met wat tactische keuzes wat beter voor de dag kunnen komen. Ik snap ook wel dat Schreuder van z'n eigen kracht wilde uitgaan. Welnu, er is een duidelijk demostratie geweest dat je zo niet kan voetballen tegen een tegenstander die gewoon Europese top is. Ajax heeft met het vertrek van Antony, Gravenbech, Martinez, Mazraoui en Haller gewoon een hele forse jas uitgedaan. Hoewel er best goed is ingekocht kan je van niet al die gatsen meteen verwachten dat ze kunnen wat hun voorgangers deden, met uitzondering kan misschien van Bergwijn.
Kortom; we zijn gewoon weggespeeld door een tegenstander die gewoon ordinair beter was. Dat is slikken maar soms heb je dat ook nodig om met beide beentjes op de grond te blijven staan. Accepteren, incasseren en doorgaan. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2022 - 15:18 schreef Eide het volgende:Lui, je kan er echt van alles van vinden, maar Liverpool was in elke linie gewoon beter dan Ajax. Dat is misschien een conclusie die niet iedereen wil horen maar zo simpel is het wel. vooral het middenveld werd echt overlopen terwijl Ajax geen moment onder de druk uit wist te spelen. Taylor en Berghuis komen wat dat betreft gewoon (nog) tekort. Ik was echt diep onder de indruk van vooral het middenveld van Liverpool. Aanvallend werd Ajax alleen gevaarlijk als het diepte wist te zoeken. De ruimtes lagen er wel maar dan moet je niet pauzeloos onder druk staan waardoor je die bal niet kan geven. Bassey verzoop echt hopelijk wat dat betreft, maar Liverpool deed dat ook heel slim door vooral Blind en Timber geen milimeter ruimte te geven om in die opbouw te komen. Ajax had mischien met wat tactische keuzes wat beter voor de dag kunnen komen. Ik snap ook wel dat Schreuder van z'n eigen kracht wilde uitgaan. Welnu, er is een duidelijk demostratie geweest dat je zo niet kan voetballen tegen een tegenstander die gewoon Europese top is. Ajax heeft met het vertrek van Antony, Gravenbech, Martinez, Mazraoui en Haller gewoon een hele forse jas uitgedaan. Hoewel er best goed is ingekocht kan je van niet al die gatsen meteen verwachten dat ze kunnen wat hun voorgangers deden, met uitzondering kan misschien van Bergwijn. Kortom; we zijn gewoon weggespeeld door een tegenstander die gewoon ordinair beter was. Dat is slikken maar soms heb je dat ook nodig om met beide beentjes op de grond te blijven staan. Accepteren, incasseren en doorgaan. Helemaal eens |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Zo....Feyenoord en AZ zijn klaar voor Super Sunday!!! PSV heeft rust gehad en wij zijn weggespeeld. Als enige vd 4 ploegen met een rotgevoel naar zondag lijkt me. Ik ben er niet gerust op, goede gevoel van de laatste weken is even weg ,ook al weet ik dat Liverpool van een andere orde is maar toch.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Feijenoord weer goed hoor, verdiend 0-1 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zo. Feyenoord het het goede momentum echt te pakken.
Die spelen echt heel goed voetbal. Het middenveld speelt heerlijk samen. Knap hoor.
Ik had Slot heel graag bij ons gezien. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Danilo doet het niet verkeerd bij de Rotterdammers, ergens jammer dat hij weg is daarnaast ook Idrissi die het goed doet daar |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2022 - 14:42 schreef remco k het volgende:Zo. Feyenoord het het goede momentum echt te pakken. Die spelen echt heel goed voetbal. Het middenveld speelt heerlijk samen. Knap hoor. Ik had Slot heel graag bij ons gezien. Inderdaad is het middenveld goed, jammer dat Timber voor Feijenoord koos. En ja Slot doet het niet verkeerd maar vindt hem eerlijk gezegd niet passen bij Ajax |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooie wedstrijd daar in Eindhoven |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat is dat toch tegenwoordig met keepers die de eerste en tweede paal niet meer laten afdekken.
Daar vallen toch echt heel veel tegengoals |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2022 - 14:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Inderdaad is het middenveld goed, jammer dat Timber voor Feijenoord koos. En ja Slot doet het niet verkeerd maar vindt hem eerlijk gezegd niet passen bij Ajax Zijn voetbal zou juist in alles bij ons passen toch en daar gaat het om. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dit is toch gewoon een 400% zekere overtreding van Sangare. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Tja PSV wordt weer de hand boven het hoofd gehouden |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zijn voetbal zeer zeker maar mijn verwachting is wel dat Schreuder het nog wel beter gaat doen, al doet hij het in de competite nu al niet verkeerd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2022 - 15:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zijn voetbal zeer zeker maar mijn verwachting is wel dat Schreuder het nog wel beter gaat doen, al doet hij het in de competite nu al niet verkeerd Statistisch ja. Ik vind het voetbal echt helemaal niet zo leuk om naar te kijken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Er wordt niet eens gekeken. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Inderdaad de VAR reageert niet eens |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Feijenoord na 15 minuten in een mindere fase, Danilo onzorgvuldig |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Tjeee wat amateuristisch achter in bij PSV |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Een gelijkspel zou niet verkeerd uitkomen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Een hoge intensiteit vandaag bij psv Feyenoord. Maar wat een fouten festijn |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Leuke wedstrijd voor de neutrale toeschouwer |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Belachelijk hoeveel kleine overtredingen er in het voordeel van psv gefloten worden zeg |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Giminez en Timber had ik best naar Ajax zien komen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En nu weer. Het is gewoon geen corner. Die psv kneus raakt die bal gewoon. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Psv dit seizoen al twee keer gewonnen door een zeer dubieuze penalty. En nu dit ook weer. De tweede goal van psv mag gewoon niet tellen en deze corner had een doeltrap moeten zijn. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ongelooflijk hoe PSV wordt geholpen, echt schandalig |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Wat een akelige kutploeg is dat psv bahbah |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Kutploeg, stelletje engnekken |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Psv al minimaal 6 punten onterecht gewonnen door arbitraal falen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Echt ongelooflijk dat alle voetbalanalisten hier over heen lullen |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
En dat allemaal omdat ze vorig jaar zogenaamd vaak door de knvb benadeeld waren. Nou, diezelfde knvb heeft dat nu al ruimschoots goed gemaakt hoor....die pisboeren moeten daar nooit meer over zeiken!!!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 19 september 2022 - 12:50 schreef bertus bikkel het volgende:En dat allemaal omdat ze vorig jaar zogenaamd vaak door de knvb benadeeld waren. Nou, diezelfde knvb heeft dat nu al ruimschoots goed gemaakt hoor....die pisboeren moeten daar nooit meer over zeiken!!!! Geen idee of dat het is, enige wat je ziet is het janken van die kut spelers en trainer op de scheids en tegenstanders etc en de scheidsrechters gaan erin mee uiteindelijk.. zelfs Simons die ik anders had ingeschat als dat gaat erin mee |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajacieden speelden goed voor Oranje.
Bergwijn weer gescoord uit een combinatie met Vincent Jansen.
Berghuis viel op het middenveld aan de rechtse zijde goed in als invaller voor Koopmeiners. Later werd Berghuis op de positie van Frenky de Jong gestald, deed het daar naar behoren, daarna viel Taylor goed in voor Berghuis.
Zelf vond ik Taylor beter spelen op de de positie van Frenky dan Berghuis
Blind ook gewoon weer goed zoals ook Pasveer |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Goede beurt van de Ajacieden met als belangrijkste take-away: geen blessures. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Misschien dat sommigen in een betere vorm terug keren, met name Bergwijn en Berghuis maar ook Taylor zagen er allen goed uit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 september 2022 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Berghuis naar de kant met lichte rugklachten |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat mag geen naam hebben, zeker niet als je dat afzet tegen Kaplan die waarschijnlijk de rest van het seizoen is uitgeschakeld. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Dat is absoluut waar, maar ik vind dit echt een verschrikking evenals dat kut wk in dat kut land en in de winter.. heb er oprecht geen zin in, normaal heb ik al niks met het Nederlands elftal maar is het in ons blok altijd nog wel gezellig met de buren enzo buiten... Maar nu... Welke mongool verzint het toch
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 september 2022 door nummer10 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik ben gisteren tot de conclusie gekomen dat Ajax met deze selectie het beste af is in een 3-5-2 opstelling.
Pasveer Timber Bassey blind
Rensch alvarez Berghuis Wijndal Kudus Tadic Bergwijn
Gisteren het bewijs gezien dat het defensief veel meer zekerheid bied en aanvallend de mogelijkheid om met meer mensen in de 16 te komen.
Het gaat niet gebeuren, maar ik zou toch een voorstander zijn met onze selectie.
Ik zou het zelfs aandurven om Klaassen ipv Rensch te laten spelen. In deze opstelling denk ik dat hij prima zijn drive en voetballende vermogen kwijt zou kunnen op die plek
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 september 2022 door remco k -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2022 - 10:25 schreef remco k het volgende:Ik ben gisteren tot de conclusie gekomen dat Ajax met deze selectie het beste af is in een 3-5-2 opstelling. Pasveer Timber Bassey blind Rensch alvarez Berghuis Wijndal Kudus Tadic Bergwijn Gisteren het bewijs gezien dat het defensief veel meer zekerheid bied en aanvallend de mogelijkheid om met meer mensen in de 16 te komen. Het gaat niet gebeuren, maar ik zou toch een voorstander zijn met onze selectie. Ik zou het zelfs aandurven om Klaassen ipv Rensch te laten spelen. In deze opstelling denk ik dat hij prima zijn drive en voetballende vermogen kwijt zou kunnen op die plek 352 is gewoon een mooie opstelling evenals bijv 343
Timber bassey blind Alvarez Berghuis klaassen Kudus Bergwijn brobbey tadic
Bewijze van dan hè.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Berghuis in een meer controlerende rol viel ook absoluut niet tegen. Ik ben er echt van overtuigd dat we die nooit meer als vleugelaanvaller gaan zien. De man is een middenvelder pur sang. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2022 - 10:25 schreef remco k het volgende:Ik ben gisteren tot de conclusie gekomen dat Ajax met deze selectie het beste af is in een 3-5-2 opstelling. Pasveer Timber Bassey blind Rensch alvarez Berghuis Wijndal Kudus Tadic Bergwijn Gisteren het bewijs gezien dat het defensief veel meer zekerheid bied en aanvallend de mogelijkheid om met meer mensen in de 16 te komen. Het gaat niet gebeuren, maar ik zou toch een voorstander zijn met onze selectie. Ik zou het zelfs aandurven om Klaassen ipv Rensch te laten spelen. In deze opstelling denk ik dat hij prima zijn drive en voetballende vermogen kwijt zou kunnen op die plek Helemaal niet verkeerd deze strategie |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2022 - 11:10 schreef nummer10 het volgende:[..] 352 is gewoon een mooie opstelling evenals bijv 343 Timber bassey blind Alvarez Berghuis klaassen Kudus Bergwijn brobbey tadic Bewijze van dan hè.. Dit dus absoluut niet omdat je dan weer heel statisch wordt in je systeem. Je hebt daarnaast geen spelers op de flanken lopen die de hele kant kunnen bestrijken en gewoon te veel aanvallers op het veld staan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2022 - 11:33 schreef Eide het volgende:Berghuis in een meer controlerende rol viel ook absoluut niet tegen. Ik ben er echt van overtuigd dat we die nooit meer als vleugelaanvaller gaan zien. De man is een middenvelder pur sang. Ik was er echt verbaasd over.
Akas had het al eens geopperd. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2022 - 11:33 schreef Eide het volgende:Berghuis in een meer controlerende rol viel ook absoluut niet tegen. Ik ben er echt van overtuigd dat we die nooit meer als vleugelaanvaller gaan zien. De man is een middenvelder pur sang. Die moet inderdaad op het middenveld blijven staan.
Ook Taylor viel niet tegen op de positie van Frenky, speelde goed |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Wel meer, alleen dan werd het allemaal te aanvallend ;) |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2022 - 18:10 schreef remco k het volgende:[..] Dit dus absoluut niet omdat je dan weer heel statisch wordt in je systeem. Je hebt daarnaast geen spelers op de flanken lopen die de hele kant kunnen bestrijken en gewoon te veel aanvallers op het veld staan. Daarom zeg ik ook bewijze van.. dus niet perse deze namen en op die plekken, vind alleen een 343 ook mooi bij de selectie passen (scheelt niet veel met 352) afhankelijk van wie je waar neerzet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2022 - 18:24 schreef nummer10 het volgende:[..] Daarom zeg ik ook bewijze van.. dus niet perse deze namen en op die plekken, vind alleen een 343 ook mooi bij de selectie passen (scheelt niet veel met 352) afhankelijk van wie je waar neerzet.. Hey scheelt in de praktijk heel erg veel. |
|
|
|