BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zaterdag 29 oktober 2022 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2022 - 13:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens Pietje
Binnen Ajax zijn veel te veel makke schapen! Waar is die heerlijke Amsterdamse arrogantie gebleven?
Ajax is helaas een zeer modale ploeg geworden, die tegen elke tegenstander puntverlies kan oplopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 oktober 2022 door Pietje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 29 oktober 2022 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2022 - 14:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Binnen Ajax zijn veel te veel makke schapen! Waar is die heerlijke Amsterdamse arrogantie gebleven?
Ajax is helaas een zeer modale ploeg geworden, die tegen elke tegenstander puntverlies kan oplopen.
Daar lijkt het inderdaad wel op.
Ik denk toch dat het ook aan de trainer ligt.

Je moet een trainer hebben die ze dat lef mee geeft, die er boven op zit.
Het is ook psychologisch.

Al begon Ajax wel goed tegen Liverpool, het had zo maar 2-0 kunnen staan maar na een half uur zakte het weg.
De 0-1 kwam hard aan, ze hadden nog een helft om er 3 in te schieten

Kom op zeg het leken wel een aantal lamme schapen, het zit in hun koppies
Pietje
 Pietje - zaterdag 29 oktober 2022 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2022 - 14:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Al begon Ajax wel goed tegen Liverpool, het had zo maar 2-0 kunnen staan maar na een half uur zakte het weg.

Dat klopt zeker, Jack!
De eerste 20 minuten tegen Liverpool zag ik in ieder geval een gretig Ajax met als resultaat enkele 100% kansen. En toen dat niet lukte, sloop de onzekerheid weer binnen bij de spelers. Er is geen enkel zelfvertrouwen bij veel, veel te veel spelers. En spelers zonder zelfvertrouwen gaan absoluut fouten maken, dat hebben we allemaal woensdag weer gezien. Wat je zegt: psychologisch.
En Schreuder geeft ze geen enkel vertrouwen; veel te veel spelers spelen steeds weer op een andere positie in het elftal, waardoor er niet of nauwelijks automatismen in het elftal groeien. En veel te laat wisselt hij spelers in een wedstrijd, wanneer het niet loopt zoals het zou moeten lopen. Bovendien vermoed ik dat Schreuder geen harde hand heeft naar spelers toe: te soft. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Maar daar heb ik geen bewijs van, ik vermoed het slechts.
Schreuder is dan ook in mijn ogen de verkeerde man voor deze Ajax-selectie. Ik hoop oprecht dat van der Sar gaat ingrijpen. Beter ten halve gekeerd dat ten hele gekeerd.
Om er maar een paar spreekwoorden tegenaan te gooien die bij Ajax van toepassing zijn.
remco k
 remco k - zaterdag 29 oktober 2022 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2022 - 14:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het zakte na een half uur volledig weg omdat ze niet fit genoeg zijn.

Pluspunt is dat ze in dat eerste half uur wel lieten zien een goed niveau te kunnen halen, maar dat zo’n ploeg niet fit genoeg is om 70 minuten vol gas te geven vind ik gewoon belachelijk en is de schuld van de trainer.
Dat gebeurde niet onder ten Hag.
Pietje
 Pietje - zaterdag 29 oktober 2022 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2022 - 15:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Pluspunt is dat ze in dat eerste half uur wel lieten zien een goed niveau te kunnen halen, maar dat zo’n ploeg niet fit genoeg is om 70 minuten vol gas te geven vind ik gewoon belachelijk en is de schuld van de trainer.
Volledig eens.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 29 oktober 2022 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2022 - 15:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk het niet...
Schreuder heeft in principe de trainingen geleid onder ten Hag.

Nee hoor de doelpunten kwamen op het verkeerde moment.

De eerste vlak voor rust de andere direct na rust, tja dan is het gebeurd, het geloof was weg want toen moesten ze 4x scoren.
remco k
 remco k - zaterdag 29 oktober 2022 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2022 - 17:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk het niet...
Schreuder heeft in principe de trainingen geleid onder ten Hag.

Nee hoor de doelpunten kwamen op het verkeerde moment.

De eerste vlak voor rust de andere direct na rust, tja dan is het gebeurd, het geloof was weg want toen moesten ze 4x scoren.
We waren een kwartier voor de eerste goal al helemaal niet meer bezig met druk zetten, toen konden ze het al niet meer volhouden dus die goals hebben daar niets mee te maken.

Dat hij met ten Hag heeft gewerkt zegt helemaal niets, dat betekend namelijk niet dat je dezelfde opbouw richting een seizoen hebt of dezelfde dingen doet of eist.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 30 oktober 2022 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2022 - 19:25 schreef remco k het volgende:

[..]

We waren een kwartier voor de eerste goal al helemaal niet meer bezig met druk zetten, toen konden ze het al niet meer volhouden dus die goals hebben daar niets mee te maken.

Dat hij met ten Hag heeft gewerkt zegt helemaal niets, dat betekend namelijk niet dat je dezelfde opbouw richting een seizoen hebt of dezelfde dingen doet of eist.
Omdat Liverpool meer vat kreeg op het spel van Ajax.
Dus jij beweert dat Ajax na 20 minuten al helemaal leeg was terwijl ze dit tegen de Rangers wel 90 minuten konden vol houden en tegen RKC zo goed terug kwamen in de 2e helft.

Hij is niet een goede hoofdcoach omdat hij er niet genoeg boven op zit zoals ten Hag het doet. Ten Hag is 24 uur per dag met voetbal bezig.

Hij is onder Koeman ook veld trainer geweest, het lag toen ook niet aan de conditie van de spelers.

Als veld trainer geslaagd, als hoofdcoach gezakt.
Voordat hij kwam werd al gezegd dat hij de verantwoordelijkheid meer bij de spelers legt.

Dit werkt niet bij deze spelersgroep, onder ten Hag was het niet anders dan herhalen

Tegen Liverpool waren het persoonlijke fouten die Ajax de das om deed.
Het eerste doelpunt was omdat Timber niet mee deed, lees maar terug wat je zelf schreef
remco k
 remco k - zondag 30 oktober 2022 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2022 - 10:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Omdat Liverpool meer vat kreeg op het spel van Ajax.
Dus jij beweert dat Ajax na 20 minuten al helemaal leeg was terwijl ze dit tegen de Rangers wel 90 minuten konden vol houden en tegen RKC zo goed terug kwamen in de 2e helft.

Hij is niet een goede hoofdcoach omdat hij er niet genoeg boven op zit zoals ten Hag het doet. Ten Hag is 24 uur per dag met voetbal bezig.

Hij is onder Koeman ook veld trainer geweest, het lag toen ook niet aan de conditie van de spelers.

Als veld trainer geslaagd, als hoofdcoach gezakt.
Voordat hij kwam werd al gezegd dat hij de verantwoordelijkheid meer bij de spelers legt.

Dit werkt niet bij deze spelersgroep, onder ten Hag was het niet anders dan herhalen

Tegen Liverpool waren het persoonlijke fouten die Ajax de das om deed.
Het eerste doelpunt was omdat Timber niet mee deed, lees maar terug wat je zelf schreef
Ja dat beweer ik inderdaad. De hele ploeg maakt een uitgebluste indruk, en dat ze eerder dit seizoen het wel langer volhielden bewijst juist dat het aan de opbouw van fitheid ligt in de voorbereiding.

En assistent zijn is uitvoeren wat de hoofdtrainer vraagt, nu bedenkt hij het zelf en heeft waarschijnlijk andere ideeën en kijkt misschien anders naar de waardes die overal uit testen komen.

En nogmaals, dit gaat over de intensiteit die ze niet volhouden, dat er andere zaken gebeuren in de wedstrijd doet daar niets aan af.

En ik wil je de quotes wel laten zien waarin ik tijdens de wedstrijd al aangeef dat de pijp leeg leek te zijn na dat halve uur. Dat is namelijk wat ik direct al schreef.

Geen idee waarom je de fout van timber erbij haalt, dat heeft namelijk niets met dit onderwerp te maken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 oktober 2022 door remco k --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 30 oktober 2022 - 12:24   quote  deeplink  
Wordt wel de week van de waarheid voor de staf. Verlies je van Rangers en van psv, is het wel over voor ze.Kan ook de week vd ommekeer worden, win je beide potjes, sta je er ineens heel anders voor...
Ik vrees het eerste.
nummer10
 nummer10 - zondag 30 oktober 2022 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2022 - 12:24 schreef bertus bikkel het volgende:
Wordt wel de week van de waarheid voor de staf. Verlies je van Rangers en van psv, is het wel over voor ze.Kan ook de week vd ommekeer worden, win je beide potjes, sta je er ineens heel anders voor...
Ik vrees het eerste.
Ranger mag je verliezen om door te gaan, en ook psv mag je verliezen en nog eerste staan..

En nee zo denk ik niet, maar dat zal het excuus wel weer zijn om ze niet weg te sturen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 30 oktober 2022 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2022 - 12:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja dat beweer ik inderdaad. De hele ploeg maakt een uitgebluste indruk, en dat ze eerder dit seizoen het wel langer volhielden bewijst juist dat het aan de opbouw van fitheid ligt in de voorbereiding.

En assistent zijn is uitvoeren wat de hoofdtrainer vraagt, nu bedenkt hij het zelf en heeft waarschijnlijk andere ideeën en kijkt misschien anders naar de waardes die overal uit testen komen.

En nogmaals, dit gaat over de intensiteit die ze niet volhouden, dat er andere zaken gebeuren in de wedstrijd doet daar niets aan af.

En ik wil je de quotes wel laten zien waarin ik tijdens de wedstrijd al aangeef dat de pijp leeg leek te zijn na dat halve uur. Dat is namelijk wat ik direct al schreef.

Geen idee waarom je de fout van timber erbij haalt, dat heeft namelijk niets met dit onderwerp te maken.
Ik haal de fout van Sanchez/ Timber erbij omdat we vlak voor rust op 0-1 komen wat er voor zorgt dat je na rust 3x moet scoren tegen een ploeg als Liverpool, als dan direct de 0-2 valt dan weet jij de spelers en ik dat 4x scoren een onbegonnen zaak is, werkelijk een utopie, dream on guys..

Zodra dit in de koppies zit is het toch klaar met spitten, dan is het logisch dat het eenvoudig 0-3 wordt.

Liverpool geeft dan geen gas meer, speelt de wedstrijd verder uit want zaterdag wacht weer een wedstrijd

Maar goed wie weet zijn ze daarnaast ook conditioneel niet in goede doen wat ik overigens nog nergens heb gelezen, maar dan wordt het echt tijd voor een andere trainer.

Want dan schiet hij op meerdere vlakken te kort.

We gaan het de komende tijd zien en mee maken
remco k
 remco k - zondag 30 oktober 2022 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2022 - 15:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik haal de fout van Sanchez/ Timber erbij omdat we vlak voor rust op 0-1 komen wat er voor zorgt dat je na rust 3x moet scoren tegen een ploeg als Liverpool, als dan direct de 0-2 valt dan weet jij de spelers en ik dat 4x scoren een onbegonnen zaak is, werkelijk een utopie, dream on guys..

Zodra dit in de koppies zit is het toch klaar met spitten, dan is het logisch dat het eenvoudig 0-3 wordt.

Liverpool geeft dan geen gas meer, speelt de wedstrijd verder uit want zaterdag wacht weer een wedstrijd

Maar goed wie weet zijn ze daarnaast ook conditioneel niet in goede doen wat ik overigens nog nergens heb gelezen, maar dan wordt het echt tijd voor een andere trainer.

Hier ging de gehele discussie toch niet over.

De discussie ging over het feit dat de ploeg niet langer dan 30 minuten wist druk te zetten en dat dit in mijn beleving komt doordat de ploeg gewoon niet fit en fris is en ik dit een kwalijke fout van schreuder vind.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 30 oktober 2022 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2022 - 19:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Hier ging de gehele discussie toch niet over.

De discussie ging over het feit dat de ploeg niet langer dan 30 minuten wist druk te zetten en dat dit in mijn beleving komt doordat de ploeg gewoon niet fit en fris is en ik dit een kwalijke fout van schreuder vind.
Weet ik.
Het kan ook zo maar zijn dat Liverpool meer vat op het spel van Ajax kreeg.
Als onze aanvallers zoals Bergwijn niet mee verdedigen, dan vraag je er om

Elke kans van Liverpool was een doelpunt, dat was in Liverpool wel anders.
Dan zakt de moed toch in je schoenen ?

Maar nogmaals kan het zijn dat Ajax conditioneel te kort kwam na 20 minuten, dit betekend dat ze het met elke tegenstander moeilijk krijgen
Loetje
 Loetje - maandag 31 oktober 2022 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2022 - 15:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat de 0-1 of 0-2 een mentale tik zijn, zeker. Maar in alle eerlijkheid, daar gaat het niet eens mis.

Ajax speelt 20/25 minuten vol druk en energie. Erna kakte het in. Ruimtes konden niet meer worden belopen, spelers die echt met hun tong op het veld hingen. Dat is zorgwekkend.

Niemand kan de Engelse intensiteit 90 minuten aan, maar na 20 minuten omvallen kan gewoon niet en duidt enorm op fitheid.

En dat zou wel een verklaring kunnen zijn waarom Ajax iedere topwedstrijd kansloos verliest. Want als jij niet fit bent, is het gewoon gedaan tegen goede ploegen
Loetje
 Loetje - maandag 31 oktober 2022 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2022 - 19:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Weet ik.

Maar nogmaals kan het zijn dat Ajax conditioneel te kort kwam na 20 minuten, dit betekend dat ze het met elke tegenstander moeilijk krijgen
Over je laatste zin, we hebben het toch ook met vrijwel iedereen moeilijk? Volendam had kansen, RKC was een uur lang misschien wel beter
remco k
 remco k - maandag 31 oktober 2022 - 07:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2022 - 19:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Weet ik.

Nogmaals. Ik kijk naar dat kwartier voor die eerste goal. Toen maakten ze de meters gewoon niet meer en oogde ze vrijwel allemaal al vermoeid.

Ik denk dat we het tegen hele sterke ploegen ook altijd lastig zullen krijgen.

Het is ook niet zo dat het 10% is wat ze dan te kort komen, dat is altijd misschien 2 of 3 %. En dat lijkt altijd alsof ze er niks voor doen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 31 oktober 2022 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 oktober 2022 - 07:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Nogmaals. Ik kijk naar dat kwartier voor die eerste goal. Toen maakten ze de meters gewoon niet meer en oogde ze vrijwel allemaal al vermoeid.

Ik denk dat we het tegen hele sterke ploegen ook altijd lastig zullen krijgen.

Het is ook niet zo dat het 10% is wat ze dan te kort komen, dat is altijd misschien 2 of 3 %. En dat lijkt altijd alsof ze er niks voor doen.
We gaan het tegen sterke ploegen zeer zeker lastig krijgen.
We hebben gewoon verkeerd ingekocht ook.

Brobbey, Daramy, Ocampos zijn geen verkeerde spelers, maar niet echt spelers voor in de kleine ruimte.
Ze zijn vele malen beter in de counter.

Dus zijn ze ergens ongeschikt voor Ajax.
nummer10
 nummer10 - maandag 31 oktober 2022 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 oktober 2022 - 08:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Brobbey, Daramy, Ocampos zijn geen verkeerde spelers, maar niet echt spelers voor in de kleine ruimte.

Brobbey ? Brobbey is een heel sterk aanspeelpunt zodat de rest kan aansluiten... En is een spits die per 64 minuten dacht ik op dit moment scoorde bij ajax.. en wanneer speelt Ajax op de counter, eigenlijk nooit...

Die andere 2 klopt wel
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 31 oktober 2022 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 oktober 2022 - 09:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Brobbey ? Brobbey is een heel sterk aanspeelpunt zodat de rest kan aansluiten... En is een spits die per 64 minuten dacht ik op dit moment scoorde bij ajax.. en wanneer speelt Ajax op de counter, eigenlijk nooit...

Die andere 2 klopt wel
Over Brobbey heb ik mijn twijfels, zou kunnen omdat hij best balvast is maar scoort wel heel makkelijk en veel uit diep aan gespeelde ballen, hij scoorde vorig seizoen een aantal keren zo en afgelopen wedstrijd tegen RKC 2x. Is snel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 oktober 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 31 oktober 2022 - 10:04   quote  deeplink  
Brobbey is echt nog jong en echt wel een Ajax spits, tuurlijk moet die nog veel leren maar die komt er wel...

Ocampos heeft de RvC goed gezien, niks te zoeken bij ajax en daramy heeft niet echt een kans gehad onder ten Hag vind ik, wat te begrijpen is want tadic was toen nog in vorm.. het is gewoon eeuwig zonde dat Tagliafico en neres te weinig speelminuten hebben gehad, die had ik beiden nu nog graag bij ajax gezien en was je sterker geweest dan nu denk ik...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 31 oktober 2022 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 oktober 2022 - 10:04 schreef nummer10 het volgende:
Brobbey is echt nog jong en echt wel een Ajax spits, tuurlijk moet die nog veel leren maar die komt er wel...

Ocampos heeft de RvC goed gezien, niks te zoeken bij ajax en daramy heeft niet echt een kans gehad onder ten Hag vind ik, wat te begrijpen is want tadic was toen nog in vorm.. het is gewoon eeuwig zonde dat Tagliafico en neres te weinig speelminuten hebben gehad, die had ik beiden nu nog graag bij ajax gezien en was je sterker geweest dan nu denk ik...
Moet zeggen dat ik het een keer eens ben met je...
remco k
 remco k - maandag 31 oktober 2022 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 oktober 2022 - 08:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Brobbey is wel een type Ajax speler.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 31 oktober 2022 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 oktober 2022 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Brobbey is wel een type Ajax speler.
Dit hoor je mij niet zeggen, hij is bij Ajax opgegroeid.
Wordt misschien zelfs een hele grote, maar vind hem iets minder geschikt in de kleine ruimte.
In de counter via een diepte pass vind ik hem ijzersterk, heeft hij in een aantal wedstrijden laten zien.
Is in de kleine ruimte lichamelijk ijzersterk, heeft een hele grote toekomst

Zelf vind ik Bergwijn iets verfijnder in de kleine ruimte, ook lichamelijk daarnaast kort gedraaid.
Mijn grootste idool is na Cruyff Luis Suarez, die was/is in de kleine ruimte geweldig.
Scoorde uit alle standen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 31 oktober 2022 - 20:15   quote  deeplink  
Brobbey een twijfelgeval morgen, voor de rest iedereen fit
nummer10
 nummer10 - maandag 31 oktober 2022 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 oktober 2022 - 20:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Brobbey een twijfelgeval morgen, voor de rest iedereen fit
Dat word dus een Kudus in de spits, of zou Schreuder iets anders kunnen verzinnen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 31 oktober 2022 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 oktober 2022 - 20:17 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat word dus een Kudus in de spits, of zou Schreuder iets anders kunnen verzinnen..
Ik hoop niet op Kudus, Tadic of Bergwijn dan maar
remco k
 remco k - dinsdag 01 november 2022 - 07:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 oktober 2022 - 19:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit hoor je mij niet zeggen, hij is bij Ajax opgegroeid.
Wordt misschien zelfs een hele grote, maar vind hem iets minder geschikt in de kleine ruimte.
In de counter via een diepte pass vind ik hem ijzersterk, heeft hij in een aantal wedstrijden laten zien.
Is in de kleine ruimte lichamelijk ijzersterk, heeft een hele grote toekomst

Zelf vind ik Bergwijn iets verfijnder in de kleine ruimte, ook lichamelijk daarnaast kort gedraaid.
Mijn grootste idool is na Cruyff Luis Suarez, die was/is in de kleine ruimte geweldig.
Scoorde uit alle standen
Dat korte kaatsen met z’n lichaam ertussen of dat wegdraaien heeft hij ook al vaak genoeg in de kleine ruimte gedaan.

Ik vond hem niet goed voetballen dit seizoen en terecht verdwenen uit de basis. Nu staat hij er echter weer terecht in.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 01 november 2022 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 november 2022 - 07:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat korte kaatsen met z’n lichaam ertussen of dat wegdraaien heeft hij ook al vaak genoeg in de kleine ruimte gedaan.

Ik vond hem niet goed voetballen dit seizoen en terecht verdwenen uit de basis. Nu staat hij er echter weer terecht in.
Klopt maar niet zo verfijnd eerder meer lichamelijk wat natuurlijk ook een wapen is, ben benieuwd of hij nog verder kan verbeteren
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 01 november 2022 - 22:09   quote  deeplink  
Alle hulde voor onze supporters achter het doel, blijven zingen
remco k
 remco k - woensdag 02 november 2022 - 08:05   quote  deeplink  
Sporting toch eruit geknikkerd in de cl.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 november 2022 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2022 - 08:05 schreef remco k het volgende:
Sporting toch eruit geknikkerd in de cl.
Als die goal van Spurs niet was gevallen, lagen ze helemaal uit Europa en dat was echt heel goed geweest. Maar minuutje 95...
remco k
 remco k - woensdag 02 november 2022 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2022 - 12:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als die goal van Spurs niet was gevallen, lagen ze helemaal uit Europa en dat was echt heel goed geweest. Maar minuutje 95...
Ja en doordat Marseille zo hard aan het drukken was op een goal krijgen ze hem zelf tegen en spelen ze helemaal geen europees voetbal.

Wel een van de ziekste ontknopingen daar in de CL poulefase ooit.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 november 2022 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2022 - 13:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja en doordat Marseille zo hard aan het drukken was op een goal krijgen ze hem zelf tegen en spelen ze helemaal geen europees voetbal.

Wel een van de ziekste ontknopingen daar in de CL poulefase ooit.
Maar echt gewoon. Marseille stond op een gegeven moment met 10 man minutenlang in hun 16 he.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 november 2022 - 14:28   quote  deeplink  
Tja dan vraag je er om, niet slimm ergens
Loetje
 Loetje - woensdag 02 november 2022 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2022 - 14:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Tja dan vraag je er om, niet slimm ergens
Natuurlijk wel. Marseille had ook een goal nodig en Tottenham was door op dat moment. Ja, dan ga je alles op de aanval gooien. Doet iedereen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 november 2022 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2022 - 15:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Marseille had ook een goal nodig en Tottenham was door op dat moment. Ja, dan ga je alles op de aanval gooien. Doet iedereen
Dan zou ik er toch iets minder risico in leggen, er stond wel geteld 1 man achter.

Is niet gek dat je dan de deksel op je neus krijgt
remco k
 remco k - woensdag 02 november 2022 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2022 - 15:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

De trainer wou het niet, die wou iedereen achteruit hebben.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 november 2022 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2022 - 18:01 schreef remco k het volgende:

[..]

De trainer wou het niet, die wou iedereen achteruit hebben.
Nou vind ik die Igor Tudur ook echt een enorme mafkees trouwens.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 november 2022 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2022 - 17:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan zou ik er toch iets minder risico in leggen, er stond wel geteld 1 man achter.

Is niet gek dat je dan de deksel op je neus krijgt
Wat doe jij in minuut 90 bij een 1-1 stand en je moet een goal maken om door te gaan? De tijd dringt, je hebt geen keuze meer.

De momenten dat 1-1 net zoveel waard is als 1-2. Nu had 1-1 Europa League betekend, maar die 6 minuten extra tijd hadden 16 miljoen op kunnen leveren.

Ik had hetzelfde gedaan
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2022 - 07:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2022 - 23:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nou vind ik die Igor Tudur ook echt een enorme mafkees trouwens.
Laten we het er op houden dat hij zich bijzonder profileert.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 03 november 2022 - 21:33   quote  deeplink  
Ajax in de volgende ronde tegen United???
Zou wat zijn zeg....Ten Hag, Martinez en Antony terug in de Arena...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 november 2022 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2022 - 21:33 schreef bertus bikkel het volgende:
Ajax in de volgende ronde tegen United???
Zou wat zijn zeg....Ten Hag, Martinez en Antony terug in de Arena...
Nog even mee wachten..;-)
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 04 november 2022 - 14:59   quote  deeplink  
Ondertussen wordt er steeds meer zout in de wonden gestrooid voor zondag. Bij Ajax steeds meer twijfelgevallen en blessures terwijl in Eindhoven juist iedereen terug en fit is....alsof het allemaal al niet moeilijk genoeg was afgelopen periode.
Als ik realistisch ben, is men in Eindhoven gewoon verder op dit moment en zou een nederlaag voor Ajax niet echt verrassend zijn zondag. Zolang het dan maar een wedstrijd wordt en geen vernedering heb ik er al vrede mee. Zo erg is het al geworden bij mij.....zucht. Denk dat ik niet eens durf te kijken....
Aan de andere kant, als we daarna 2x winnen sluiten we dit jaar af als koploper!!!
Zonder overigens tegen Twente en Feyenoord gespeeld te hebben dus wat is het waard?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 04 november 2022 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 november 2022 - 14:59 schreef bertus bikkel het volgende:
Ondertussen wordt er steeds meer zout in de wonden gestrooid voor zondag. Bij Ajax steeds meer twijfelgevallen en blessures terwijl in Eindhoven juist iedereen terug en fit is....alsof het allemaal al niet moeilijk genoeg was afgelopen periode.
Als ik realistisch ben, is men in Eindhoven gewoon verder op dit moment en zou een nederlaag voor Ajax niet echt verrassend zijn zondag. Zolang het dan maar een wedstrijd wordt en geen vernedering heb ik er al vrede mee. Zo erg is het al geworden bij mij.....zucht. Denk dat ik niet eens durf te kijken....
Aan de andere kant, als we daarna 2x winnen sluiten we dit jaar af als koploper!!!
Zonder overigens tegen Twente en Feyenoord gespeeld te hebben dus wat is het waard?
Ik zie het eerlijk gezegd ook somber in, de verdediging is dramatisch te noemen daarnaast zijn de Eindhovenaren de laatste tijd vrij effectief.

Als er intensief gespeeld wordt door de onzen dan heb ik geen moeite met een klein verlies.
Maar goed wie weet kunnen ze ons verrassen
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 november 2022 - 16:50   quote  deeplink  
Gewoon zorgen dat je de voorzetten niet laat komen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 04 november 2022 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 november 2022 - 16:50 schreef nummer10 het volgende:
Gewoon zorgen dat je de voorzetten niet laat komen...
Zo moeilijk is het niet hahahaha
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 15 november 2022 - 10:00   quote  deeplink  
Weet even niet in welk topic ik dit kan neerzetten, maar 'het' interview met Cristiano Ronaldo..
Hebben jullie dit gezien? Wat vinden jullie ervan?
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2022 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2022 - 10:00 schreef Jaccio het volgende:
Weet even niet in welk topic ik dit kan neerzetten, maar 'het' interview met Cristiano Ronaldo..
Hebben jullie dit gezien? Wat vinden jullie ervan?
Ik heb het interview ook gezien, Jaccio.
Hoe goed Ronaldo ook kon voetballen (de gouden bal heeft hij niet voor niets zo vaak gewonnen), is hij nu een smerige rat geworden, een rotte appel, die denkt dat hij nog steeds dat wonderkind is dat zich nog steeds alles denkt te kunnen veroorloven. Maar... dat wonderkind is hij niet meer. Als jij je zo opstelt, "ik ben Ronaldo en ik ben groter dan de club", dan moet je als Manchester United heel snel afscheid van hem nemen, zijn contract ontbinden op basis van een onwerkbare situatie te hebben gecreëerd. Dat is Erik ten Hag wel toe te vertrouwen.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 15 november 2022 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2022 - 12:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb het interview ook gezien, Jaccio.
Hoe goed Ronaldo ook kon voetballen (de gouden bal heeft hij niet voor niets zo vaak gewonnen), is hij nu een smerige rat geworden, een rotte appel, die denkt dat hij nog steeds dat wonderkind is dat zich nog steeds alles denkt te kunnen veroorloven. Maar... dat wonderkind is hij niet meer. Als jij je zo opstelt, "ik ben Ronaldo en ik ben groter dan de club", dan moet je als Manchester United heel snel afscheid van hem nemen, zijn contract ontbinden op basis van een onwerkbare situatie te hebben gecreëerd. Dat is Erik ten Hag wel toe te vertrouwen.
Weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben Pietje. Hij noemt wel dingen die best kwalijk zijn.
Bijvoorbeeld dat er niet geloofd werd door de directie en onze Erik dat zijn dochter ziek was en dat hem kwalijk werd genomen dat hij ervoor koos bij zijn gezin te blijven, gezien zijn dochter leed aan hetgeen zijn zoon 3 maanden ervoor was komen te overlijden.

Eigenlijk geeft Ronaldo aan dat hij er mentaal volledig doorheen zat en zich niet serieus genomen voelde. Daar hoor je de laatste tijd meer sporters over en ik vind goed dat het bespreekbaar wordt gemaakt, omdat het wel echt een serieus iets is. Er wordt naar deze mensen gekeken alsof het machines zijn die week in week uit kunnen presteren, no matter what.

Elk verhaal heeft natuurlijk minimaal 2 kanten, dus wat er echt van waar is zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen. Ben niet echt fan van Ronaldo, maar naar mijn weten heeft hij de sport altijd op nummer 1 staan en is het een echte sportman. Ik zie niet echt reden voor hem om hierover niet de waarheid te spreken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

0.1759519