|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
We lopen met elkaar te zeiken op Ajax en ook terecht in mijn ogen omdat het spel nog niet super is.. maar jemig psv nog erger... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jup. En die verkopen gewoon hun kampioenschap in de winterstop. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 - 20:06 schreef nummer10 het volgende:We lopen met elkaar te zeiken op Ajax en ook terecht in mijn ogen omdat het spel nog niet super is.. maar jemig psv nog erger... Het Ajax publiek is vrijwel het meest kritisch van Nederland. Wanneer een Ajax coach 2x verliest dan roepen er hier dat hij moet optiefen.
Dan zijn Blind en Tadic in één keer te oud, enfin ga zo maar door.
Ik kijk weleens naar de reacties van Feijenoord en PSV wanneer hun verliezen, dan hoeft de coach echt niet weg, zijn veel minder kritisch op hun spelers ook |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Tja de miljoenen zijn binnen, eigenlijk heeft Ajax van de zomer het zelfde gedaan.
De miljoenen staan op 1, het seizoen kan dan niet meer kapot. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 - 21:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Tja de miljoenen zijn binnen, eigenlijk heeft Ajax van de zomer het zelfde gedaan. De miljoenen staan op 1, het seizoen kan dan niet meer kapot. Ajax had gewoon tijd om daarop te anticiperen. Bij psv moesten ze nu wel omdat de financiën zo slecht waren dat dit moest. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Een leuke wedstrijd met een leuke stand in Rotterdam |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Gelijk spelletje lijkt me beter |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Lijkt me ook maar 0-2 is ook niet verkeerd. Goed verdedigend werk van die boeren, volwassen om niet met zijn allen naar voren te lopen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Tsja. Dan geef je een 2-0 voorsprong weg. Hahahahaha. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Het laatste kwartiertje in de Kuip is altijd overleven
Enfin een mooi gelijkspel voor Ajax |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 05 februari 2023 - 17:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Het laatste kwartiertje in de Kuip is altijd overleven Enfin een mooi gelijkspel voor Ajax Dat is het mooiste: de concurrenten t.a.v. een kampioenschap spelen gelijk en de volle winst voor Ajax. Het liefst nog een paar keer. En dan vooral maar hopen dat Ajax de stijgende lijn weet vast te houden en plezier houdt in het spelletje. 😀 |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Lekker man allemaal punten verlies.. en volgens mij heeft Ajax op papier (op de beker na) een makkelijker programma ? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 05 februari 2023 - 17:36 schreef Pietje het volgende:[..] Dat is het mooiste: de concurrenten t.a.v. een kampioenschap spelen gelijk en de volle winst voor Ajax. Het liefst nog een paar keer. En dan vooral maar hopen dat Ajax de stijgende lijn weet vast te houden en plezier houdt in het spelletje. 😀 Inderdaad Pietje, laten we hopen dat Ajax dit vast houdt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 februari 2023 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Het is heel gek, Jack maar ik heb veel vertrouwen in het doen en laten van Heitinga. En de spelers kennelijk ook. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Plezier is terug, duidelijkheid is terug en logische opstellingen. Tja het is geen rocket science. Maar man man man wat is Schreuder toch een slechte coach. Ik denk dat hij de slechste statistieken van een Ajax trainer ooit heeft gehaald van trainers na de 2de wereldoorlog. En dat met de allerbeste en duurste selectie van de eredivisie.
Hoe zou hij nu kijken naar de wedstrijden? Welke club zou hem nog willen hebben als hoofdcoach? |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Jong Ajax start ook met lekkere opstelling hoor!! Brobbey mag arbeid leveren vanavond.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 05 februari 2023 - 19:48 schreef Pietje het volgende:[..] Het is heel gek, Jack maar ik heb veel vertrouwen in het doen en laten van Heitinga. En de spelers kennelijk ook. Zo ziet het er in eerste instantie wel naar uit, ik hoop dat hij Succes brengt.
We gaan het zien de komende wedstrijden maar durf nu nog geen voorspelling te doen Pietje.
Want ik vind de verdediging nog ondermaats zonder Martinez die het beter onder controle had |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2023 - 22:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zo ziet het er in eerste instantie wel naar uit, ik hoop dat hij Succes brengt. We gaan het zien de komende wedstrijden maar durf nu nog geen voorspelling te doen Pietje. Want ik vind de verdediging nog ondermaats zonder Martinez die het beter onder controle had Ik denk dat Ajax nog wat teveel naar voren verdedigt, waardoor zij bij balverlies veel te veel ruimte achter zich ontstaat. Dan komen de restetende verdedigers tegen een meerderheid te staan. Met alle risico's van dien. Maar toegegeven, ik heb niet veel verstand van tactiek. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2023 - 22:39 schreef Pietje het volgende:[..] Ik denk dat Ajax nog wat teveel naar voren verdedigt, waardoor zij bij balverlies veel te veel ruimte achter zich ontstaat. Dan komen de restetende verdedigers tegen een meerderheid te staan. Met alle risico's van dien. Maar toegegeven, ik heb niet veel verstand van tactiek. In de eerste helft Excelsior zag je dit indd heel erg, Heitinga zag dit ook gelukkig en als je zijn interviews ook hoord weet die donders goed hoe dat werkt... Ik heb er vertrouwen in dat Heitinga dit aanvallende spel kan laten blijven zien met veel combinaties en ook diepgang en dat die gaat hameren op de rest verdediging.. niet alles kan natuurlijk helemaal gelijk perfect gaan maar ik zie meer positieve punten dan de afgelopen weken, zowel aanvallend als defensief.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 februari 2023 - 13:01 schreef nummer10 het volgende:[..] In de eerste helft Excelsior zag je dit indd heel erg, Heitinga zag dit ook gelukkig en als je zijn interviews ook hoord weet die donders goed hoe dat werkt... Ik heb er vertrouwen in dat Heitinga dit aanvallende spel kan laten blijven zien met veel combinaties en ook diepgang en dat die gaat hameren op de rest verdediging.. niet alles kan natuurlijk helemaal gelijk perfect gaan maar ik zie meer positieve punten dan de afgelopen weken, zowel aanvallend als defensief.. Eens! Ook wat betreft dat e.e.a. tijd nodig heeft. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ajax loot een uitwedstrijd tegen de Graafschap. Dat had slechter gekund. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Super slechte wedstrijd van united. Uiteindelijk nu wel op voorsprong door een hele goede omzetting van ten Hag met idem wissels. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wat een geweldig mooi doelpunt van Ocampos tegen Pisvee
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 februari 2023 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
En wat een assist van Ocampos op Gudelje |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heerlijke pot gisteren tussen Barcelona en united. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
De naam Arne Slot wordt vaak genoemd maar Pascal Jansen mag ook best wat meer genoemd worden |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Morgen winnen en je staat sowieso weer tweede. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
En hopen dat PSV puntenverlies lijdt bij Utrecht |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
En weer scoren de kakkerlakken in blessuretijd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax o-18 verliest ook gewoon kansloos van de 0-18 van Feyenoord in de beker. Waarbij Feyenoord qua leeftijd genomen zelfs jonger was.
Niet alleen hierin hoor, en ik opperde het al een jaar of twee drie geleden, maar het zit echt niet goed. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: De grote mazzel van een aanstaande kampioen?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En ik zie Ajax echt niet zomaar winnen van een gemotiveerd en in grote vorm verkerend Sparta! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2023 - 21:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:De naam Arne Slot wordt vaak genoemd maar Pascal Jansen mag ook best wat meer genoemd worden Dat ben ik absoluut met je eens hoor. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zou zo maar kunnen, ze spelen niet te moeilijk, er is altijd wel een speler vrij omdat ze het veld breed houden.
Ik vind ze als team op dit moment beter dan Ajax, ik hou soms mijn hart vast met ons middenveld/ verdediging.
Ik weet zelf niet hoe Heitinga dit gaat herstellen.
Als Feijenoord dit vol houdt worden ze kampioen maar het kost meer kracht dan hoe Ajax speelt, dus het kan ze gaan opbreken Pietje
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 februari 2023 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Dan verdienen ze het niet om kampioen te worden |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2023 - 10:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zou zo maar kunnen, ze spelen niet te moeilijk, er is altijd wel een speler vrij omdat ze het veld breed houden. Ik vind ze als team op dit moment beter dan Ajax, ik hou soms mijn hart vast met ons middenveld/ verdediging. Ik weet zelf niet hoe Heitinga dit gaat herstellen. Als Feijenoord dit vol houdt worden ze kampioen maar het kost meer kracht dan hoe Ajax speelt, dus het kan ze gaan opbreken Pietje Ons defensieve stuk staat juist veel en veel beter sinds Heitinga tot nu toe dan. Het aanvallende deel is juist hetgeen veel aandacht behoeft. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2023 - 13:15 schreef remco k het volgende:[..] Ons defensieve stuk staat juist veel en veel beter sinds Heitinga tot nu toe dan. Het aanvallende deel is juist hetgeen veel aandacht behoeft. Op rechts staat het op linksachter niet, waardeloos zelfs, bijna amateuristisch.
Ik had Wijndal bij zijn aanstelling al niet hoog staan, dit is bij mij nog meer bevestigd. Dat had Schreuder wel goed gezien.
Je hebt gelijk wat betreft de aanval, maar goed die scoren toch meer onder Heitinga.
Al vind ik Brobbey nog steeds niet datgene brengen en Bergwijn hopeloos speelt |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Op rechts staat het ook niet met rensch.. enige verschil is dat je daar een Berghuis of Kudus hebt lopen..
wijndal heb ik nog steeds vertrouwen in overigens die mag best wennen aan hoe Ajax speelt toch ?
Wat moet Brobbey nog meer brengen in je ogen ? Staat volgens mij gewoon als topscorer op papier met aanzienlijk weinig minuten..
Maar laten we niet vergeten dat het voor Ajax enorm lastig is om aan te vallen, er is amper een ploeg die voetbalt en ze parkeren stuk voor stuk de bus..
En meer scoren onder Heitinga valt best mee hoor.. Schreuder stond gewoon boven aan qua gemaakte doelpunten voor.. wel blij dat die weg is, dat dan weer wel.
Bergwijn tjah we weten dat die het kan want dat liet die in het begin ook zien, dus hij kan het wel.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Misschien hadden ze voor van Ewijk moeten aan ik vind dat een betere back als Wijndal |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2023 - 13:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Op rechts staat het op linksachter niet, waardeloos zelfs, bijna amateuristisch. Ik had Wijndal bij zijn aanstelling al niet hoog staan, dit is bij mij nog meer bevestigd. Dat had Schreuder wel goed gezien. Je hebt gelijk wat betreft de aanval, maar goed die scoren toch meer onder Heitinga. Al vind ik Brobbey nog steeds niet datgene brengen en Bergwijn hopeloos speelt Amateuristisch slaat natuurlijk nergens op, maar kijk de expected goals door kansen tegen de laatste wedstrijden maar eens terug op alle statistieken sites. Dat is echt heel veel lager dan alle laatste wedstrijden onder Schreuder.
Ze scoren zeker meer onder Heitinga. Maar tegen de betere tegenstanders zoals Twente en Union vrijwel geen kans gehad. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2023 - 14:02 schreef nummer10 het volgende:Op rechts staat het ook niet met rensch.. enige verschil is dat je daar een Berghuis of Kudus hebt lopen.. wijndal heb ik nog steeds vertrouwen in overigens die mag best wennen aan hoe Ajax speelt toch ? Wat moet Brobbey nog meer brengen in je ogen ? Staat volgens mij gewoon als topscorer op papier met aanzienlijk weinig minuten.. Maar laten we niet vergeten dat het voor Ajax enorm lastig is om aan te vallen, er is amper een ploeg die voetbalt en ze parkeren stuk voor stuk de bus.. En meer scoren onder Heitinga valt best mee hoor.. Schreuder stond gewoon boven aan qua gemaakte doelpunten voor.. wel blij dat die weg is, dat dan weer wel. Bergwijn tjah we weten dat die het kan want dat liet die in het begin ook zien, dus hij kan het wel.. Vrijwel alle goals onder schreuder waren van voor het wk. We scoren nu echt aanzienlijk meer dan de laatste 5 competitiewedstrijden van schreuder.
9 goals in zijn laatste 7 eredivisie wedstrijden. Nu 10 in de laatste 3 wedstrijden.
Aanzienlijk meer dus. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2023 - 15:31 schreef remco k het volgende:[..] Vrijwel alle goals onder schreuder waren van voor het wk. We scoren nu echt aanzienlijk meer dan de laatste 5 competitiewedstrijden van schreuder. 9 goals in zijn laatste 7 eredivisie wedstrijden. Nu 10 in de laatste 3 wedstrijden. Aanzienlijk meer dus. Laatste periode Schreuder absoluut, bedoelde meer het begin van Schreuder.. en wat je zegt het WK, ik denk dat dit absoluut geen goed heeft gedaan bij teams die veel spelers afstonden.. niet alleen Ajax overigens.. je ziet het bij veel top ploegen |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2023 - 15:31 schreef remco k het volgende:[..] Vrijwel alle goals onder schreuder waren van voor het wk. We scoren nu echt aanzienlijk meer dan de laatste 5 competitiewedstrijden van schreuder. 9 goals in zijn laatste 7 eredivisie wedstrijden. Nu 10 in de laatste 3 wedstrijden. Aanzienlijk meer dus. Laatste periode Schreuder absoluut, bedoelde meer het begin van Schreuder.. en wat je zegt het WK, ik denk dat dit absoluut geen goed heeft gedaan bij teams die veel spelers afstonden.. niet alleen Ajax overigens.. je ziet het bij veel top ploegen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2023 - 16:35 schreef nummer10 het volgende:[..] Laatste periode Schreuder absoluut, bedoelde meer het begin van Schreuder.. en wat je zegt het WK, ik denk dat dit absoluut geen goed heeft gedaan bij teams die veel spelers afstonden.. niet alleen Ajax overigens.. je ziet het bij veel top ploegen Eens, en Heitinga stapte op het juiste moment binnen, tegen de wat mindere tegenstanders.
Er is onder Heitinga meer gretigheid gekomen, spelers waren gewoon klaar met het voorval Blind/ Schreuder. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Manu door tegen Barça, wat een tweede helft. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Utrecht eff afgedroogd door nota bene Spakenburg |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
En nog goed voetballen ook dat Spakenburg... Tweede divisie dacht ik waar ze speelde wat ik las ? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Niet zo maar een klein beetje afgedroogd....1-4.
Spakenburg onthaald met fakkels en vuurwerk, de spelers kregen een weekendje Ibiza aangeboden bij winst.
Heeft best geholpen, laat Ajax dit team maar niet loten, deze mannen lopen het vuur uit hun schoenen voor een goed gesmeerde boterham, zijn bepaald geen volgevreten profs in dure sportauto's |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ze hebben het lastig in Rotterdom dus moeten weer even hulp krijgen uit Zeist. |
|
|
|