|
|
enough
|
|
|
ja niet normaal ik zie barca wel 2 keer de champ.. winnen |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Lijkt toch wel een beetje op ons aller AJAX..... |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: een beetje maar hoor ze schijnen trainingen op de toekomst te krijgen |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 november 2015 - 10:25 schreef remco k het volgende:[..] Ik bedoel ook de club Real, en niet zozeer de trainers.. Real heeft altijd voor mooi voetbal gestaan, altijd mooie spelers gehad en dat is sinds de overheersing van Barca helemaal voorbij, eigenlijk zelfs al voor de tijd van Mourinho.. Persoonlijk vind ik Bale een voetballer die in de subtop van Europa thuishoort en helemaal niet bij Madrid hoort.. En verder hebben ze juist het spelersmateriaal om aanvallend dominant te spelen.. Ik heb het Real van vroeger niet (veel) zien spelen, ken vooral dit soort speelstijlen van Real, maar ik denk ook dat een defensieve speelstijl alá Mourinho het meest succesvol is gebleken. Hij heeft met elftallen die CL gewonnen die op voetbalgebied als individueel gebied langer niet meekonden met het Barca van nu of dat van Guardiola. Z'n controlerende speelstijl kan je dan ook verwachten van Madrid.
Met dit materiaal kun je elke speelstijl spelen. Defensief of dominant, maakt niet echt uit. Al hoe wel ze wel een sterke CVM missen. Ik vind Bale een topspeler, past alleen niet bij een Madrid of Barca. Bij de top van Premier League kan hij makkelijk uit de voeten. Bayern is ook niet echt zijn speelstijl denk ik. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Heb je wel eens gezien wat voor spelersmateriaal ook Mourinho ter beschikking had bij Real? Dat kan je toch niet met droge ogen minder goed noemen of wel soms? En tuurlijk was het trio Iniesta, Xavi, Messi fenomenaal, maar met een Ronaldo en de optocht aan dure, waanzinnig goede spelers bij Real is toch ook indrukwekkend.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 november 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 26 november 2015 - 05:24 schreef Eide het volgende:Heb je wel eens gezien wat voor spelersmateriaal ook Mourinho ter beschikking had bij Real? Dat kan je toch niet met droge ogen minder goed noemen of wel soms? En tuurlijk was het trio Iniesta, Xavi, Messi fenomenaal, maar met een Ronaldo en de optocht aan dure, waanzinnig goede spelers bij Real is toch ook indrukwekkend. Real Madrid koopt sterren en gooit ze het veld in. Barcelona heeft een team.. Barcelona lijkt me ook een warmere club met een visie. En momenteel hebben ze gewoon een goede invulling gegeven aan aangekochte spelers Rakitic, Neymar, Suarez toch allemaal goede spelers. Real heeft toch meer ego's met Ronaldo voorop. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 25 november 2015 - 23:06 schreef NatjosFC het volgende:[..] Ik heb het Real van vroeger niet (veel) zien spelen, ken vooral dit soort speelstijlen van Real, maar ik denk ook dat een defensieve speelstijl alá Mourinho het meest succesvol is gebleken. Hij heeft met elftallen die CL gewonnen die op voetbalgebied als individueel gebied langer niet meekonden met het Barca van nu of dat van Guardiola. Z'n controlerende speelstijl kan je dan ook verwachten van Madrid. Met dit materiaal kun je elke speelstijl spelen. Defensief of dominant, maakt niet echt uit. Al hoe wel ze wel een sterke CVM missen. Ik vind Bale een topspeler, past alleen niet bij een Madrid of Barca. Bij de top van Premier League kan hij makkelijk uit de voeten. Bayern is ook niet echt zijn speelstijl denk ik. Dat van die defensieve speelstijlen is natuurlijk niet helemaal waar.. Het voetbal wordt al een jaar of 10 gedomineerd door clubs die aanvallend goed voetbal spelen.
En die Casimero (ofzo) is een hele goede CVM// |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op donderdag 26 november 2015 - 08:33 schreef remco k het volgende:[..] Dat van die defensieve speelstijlen is natuurlijk niet helemaal waar.. Het voetbal wordt al een jaar of 10 gedomineerd door clubs die aanvallend goed voetbal spelen. En die Casimero (ofzo) is een hele goede CVM// Casemiro is niet van het niveau Real.
Ik ben het totaal niet met je eens. De beste manier om Barca te bestrijden is verdedigen gebleken. Naast Barca zijn de laatste winnaars, Real, Inter, Chelsea, Bayern. Allen clubs die wanneer ze wonnen een counterende of defensieve speelstijl hanteerden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bayern een counterende of defensieve stijl? In 2012/13 onder Heynckes was Bayern ook gewoon een aanvallende ploeg hoor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 26 november 2015 - 20:57 schreef NatjosFC het volgende:[..] Casemiro is niet van het niveau Real. Ik ben het totaal niet met je eens. De beste manier om Barca te bestrijden is verdedigen gebleken. Naast Barca zijn de laatste winnaars, Real, Inter, Chelsea, Bayern. Allen clubs die wanneer ze wonnen een counterende of defensieve speelstijl hanteerden. het voetbal is niet door die andere clubs gedomineerd, Inter won uberhaubt alleen door arbitrale dwalingen. En Bayern speelt al vanaf van Gaal dominant aanvallend voetbal.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Niet mee eens, ik vond dat bij Bayern onder Heynckes de focus meer op omschakelen lag. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Heel bijzonder eerlijk gezegd, ook toen hadden ze namelijk balbezit percentages van 60 tot 80%..
Maar goed, ieder zijn mening |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Heynckes werd juist geroemd om het verzorgde, aanvallende voetbal. Voetbal waarbij Alaba en Lahm maximaal mee mochten aanvallend ondaks dat Ribery en Robben nauwelijks mee terug verdedigde. Een Muller die mocht zwerven naar lievenlust....
Lees dit maar eens, een mooie ode aan het voetbal van Heynckes' Bayern. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
In de wedstrijden waar het erom ging lag dat anders, zie de wedstrijden in de halve finale CL tegen Barca.
Barca 63 en 57 procent balbezit ondanks, een over twee wedstrijden gezien, 7-0 overwinning van Bayern.
Wedstrijd 1
Wedstrijd 2
Een wedstrijd waarbij overigens 2 van de 7 goals een (in)direct gevolg waren van een corner en dus de fysieke kracht van Bayern. 5 van de 7 goals waren echter direct gevolg van een counter en de individuele klasse van Robben.
Quote: "but once that press had been passed through, Bayern dropped deep into a solid defensive shape, and from then rarely pressed the Barcelona defenders."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 november 2015 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ja, dan noem je net die ene ploeg tegen wie niemand op balbezit kan spelen. Koekoek. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: ja die het goed daar,misschien dat hij ons volgend jr nog verrast .. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
waar ik nu weer van kots is die p.r.de vries&zn zitten daar als zgn spelers makelaars op een afgebrand schip te vissen en van de meeste weten we hoe de contracten liggen wat een galbak die de vries zeg |
|
|
|
|
enough
|
|
|
l
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Die ponyneukers gaan een hele zware tijd tegemoet! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 november 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Juist in die grote wedstrijden gaat het er toch om wat voor speelstijl je hebt. Hoe Bayern met z'n team speelt tegen clubjes in de bulli lijkt me niet relevant. Daarnaast laat het duidelijk zien dat verdedigend spelen dus ook voor een grote club als Bayern omschakelen de oplossing is tegen grote clubs. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 november 2015 - 21:19 schreef enough het volgende:waar ik nu weer van kots is die p.r.de vries&zn zitten daar als zgn spelers makelaars op een afgebrand schip te vissen en van de meeste weten we hoe de contracten liggen wat een galbak die de vries zeg Ik heb een bloedhekel aan die Bufnukkel.... |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: die gaat ook nog wel een zware tijd tegemoet,..met z'n zgn achterbakse onderwereld dealtjes.(verhaaltjes) dus een bufnukkel ja |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Als hij fysiek een stapje kan maken dan kan hij ons nog verassen.. Op dit moment prima techniek maar erg slap. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 november 2015 - 23:39 schreef NatjosFC het volgende:In de wedstrijden waar het erom ging lag dat anders, zie de wedstrijden in de halve finale CL tegen Barca. Barca 63 en 57 procent balbezit ondanks, een over twee wedstrijden gezien, 7-0 overwinning van Bayern. Wedstrijd 1Wedstrijd 2Een wedstrijd waarbij overigens 2 van de 7 goals een (in)direct gevolg waren van een corner en dus de fysieke kracht van Bayern. 5 van de 7 goals waren echter direct gevolg van een counter en de individuele klasse van Robben. Quote: "but once that press had been passed through, Bayern dropped deep into a solid defensive shape, and from then rarely pressed the Barcelona defenders." 1 tegenstander in ongeveer 60 wedstrijden. En dan ook nog tegen barca. Een ploeg waar normaal gesproken niemand meer balbezit tegen heeft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat doet die andersen het daar verschrikkelijk goed. Wat een gigantisch mooie goals. Constant dreigend. Goed voetballend. Die moet gewoon het vertrouwen krijgen op 10 bij Ajax komend seizoen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 29 november 2015 - 10:27 schreef remco k het volgende:Wat doet die andersen het daar verschrikkelijk goed. Wat een gigantisch mooie goals. Constant dreigend. Goed voetballend. Die moet gewoon het vertrouwen krijgen op 10 bij Ajax komend seizoen. Dus dan Sinkgraven verkopen/verhuren. Klaassen naar de bank. Nouri en vd Beek wat ga je daarmee doen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 november 2015 - 12:40 schreef Brandje het volgende:[..] Dus dan Sinkgraven verkopen/verhuren. Klaassen naar de bank. Nouri en vd Beek wat ga je daarmee doen? Ik denk dat Klaassen verkocht gaat worden. En we moeten nog maar zien of Bazoer nog wel te houden is als hij zo door blijft gaan.. Kortom, er zal nog wel het een en ander veranderen..
Maar de beste moet spelen, en als ik Andersen de laatste weken zie spelen bij Willem 2, vind ik hem op dit moment echt geweldig goed.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 29 november 2015 - 13:03 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat Klaassen verkocht gaat worden. En we moeten nog maar zien of Bazoer nog wel te houden is als hij zo door blijft gaan.. Kortom, er zal nog wel het een en ander veranderen.. Maar de beste moet spelen, en als ik Andersen de laatste weken zie spelen bij Willem 2, vind ik hem op dit moment echt geweldig goed.. Geweldig goed? Hij doet het leuk daar en gisteren speelde hij tegen de A1 van Twente die 0,0 vertrouwen hebben. Hij is nog net zo fragiel als toen hij bij ons wegging. Als hij dit niveau een heel seizoen bij Willen 2 vast kan houden dan komt het misschien nog goed met hem maar dan nog moet hij groeien fysiek.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 29 november 2015 - 13:03 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat Klaassen verkocht gaat worden. En we moeten nog maar zien of Bazoer nog wel te houden is als hij zo door blijft gaan.. Kortom, er zal nog wel het een en ander veranderen.. Maar de beste moet spelen, en als ik Andersen de laatste weken zie spelen bij Willem 2, vind ik hem op dit moment echt geweldig goed.. Klaassen heeft zelf gezegd nog twee jaar bij Ajax te willen blijven dus dat jij denkt dat hij weg gaat is (nog) nergens op gebaseerd. Bazoer speelt niet op tien. Laat Andersen hey eerst maar eens een wedstrijdje of 10/15 zien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 november 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 november 2015 - 13:08 schreef Brandje het volgende:[..] Klaassen heeft zelf gezegd nog twee jaar bij Ajax te willen blijven dus dat jij denkt dat hij weg gaat is (nog) nergens op gebaseerd. Bazoer speelt niet op tien. Het gaat me om de invulling van het middenveld, Jij noemt ook vd Beek die meer niet op 10 speelt dan wel. Klaassen kan ook als rechts en linkshalf goed uit de voeten, Andersen zou ook als linkshalf goed uit de voeten kunnen..
En in voetbal is 90% nergens op gebaseerd, Sneijder zou ook blijven en ging weg.. Als er een grote zak geld komt is ie vertrokken..
Maar het is heel simpel, wat Andersen op dit moment laat zien, is beter dan wat de middenvelders van Ajax laten zien, zeker wat creativiteit betreft.. En zoals ik al zei moeten de besten spelen.. En jongens als Nouri en vd Beek hoeven komend seizoen geen basisspeler te zijn, en zullen als bankspelers genoeg minuten gaan maken..
En ik zeg er ook bij, zoals die nu speelt, en dat is echt al wedstrijden lang erg goed. Maar hij moet het dit hele seizoen volhouden bij Willem 2..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 november 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Feit is dat Ajax op het middenveld goed is voorzien, zeker omdat Bazoer ook CVM kan spelen. En dan komt Carel Eiting ook nog goed door via de jeugd. Centraal achterin Matthijs de Ligt. Ik hoop dat die Dolberg zich goed blijft ontwikkelen. Een spits via de jeugd zou weer eens leuk zijn. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 29 november 2015 - 13:12 schreef remco k het volgende:[..] Het gaat me om de invulling van het middenveld, Jij noemt ook vd Beek die meer niet op 10 speelt dan wel. Klaassen kan ook als rechts en linkshalf goed uit de voeten, Andersen zou ook als linkshalf goed uit de voeten kunnen.. En in voetbal is 90% nergens op gebaseerd, Sneijder zou ook blijven en ging weg.. Als er een grote zak geld komt is ie vertrokken.. Maar het is heel simpel, wat Andersen op dit moment laat zien, is beter dan wat de middenvelders van Ajax laten zien, zeker wat creativiteit betreft.. En zoals ik al zei moeten de besten spelen.. En jongens als Nouri en vd Beek hoeven komend seizoen geen basisspeler te zijn, en zullen als bankspelers genoeg minuten gaan maken.. En ik zeg er ook bij, zoals die nu speelt, en dat is echt al wedstrijden lang erg goed. Maar hij moet het dit hele seizoen volhouden bij Willem 2.. Je mag graag overdrijven lees ik wel. Hij begint sinds 2/3 wedstrijden pas echt goed te voetballen daarvoor was het echt niet geweldig. Daarbij vind ik hem nog steeds te flegmatiek en mist net dat beetje heilige vuur. Ben zeker blij dat hij steeds beter wordt maar jou overdreven enthousiasme is echt veel te voorbarig. Wat die creativiteit betreft. Dat klopt maar dat heeft ook niet de trainer te maken??!! Ik heb Sinkgraven bij Heerenveen ook dingen zien doen die hij bij Ajax nog niet heeft laten zien om even een voorbeeld te geven
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 november 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 29 november 2015 - 13:07 schreef Hummel10 het volgende:[..] Geweldig goed? Hij doet het leuk daar en gisteren speelde hij tegen de A1 van Twente die 0,0 vertrouwen hebben. Hij is nog net zo fragiel als toen hij bij ons wegging. Als hij dit niveau een heel seizoen bij Willen 2 vast kan houden dan komt het misschien nog goed met hem maar dan nog moet hij groeien fysiek.. Onzin...ik vond hem bij Ajax al goed...en fysiek...Messi is ook geen beul maar goed ik ben 1 van de weinigen die het wel in hem ziet |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 29 november 2015 - 14:06 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Onzin...ik vond hem bij Ajax al goed...en fysiek...Messi is ook geen beul maar goed ik ben 1 van de weinigen die het wel in hem ziet Andersen en Messi in 1 zin noemen.. Feyenoord weer lekker fysiek en thuisvoordeel. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ben aan het werk maar las dat Heracles een pingel had moeten hebben en dat Gustafson een elleboog heeft gegeven. Ach zal weer vrij gesproken worden :) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Gaat over fysiek ouwe....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 december 2015 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En wederom belachelijk gefloten in de Kuip. Kramer behoort gewoon twee rode kaarten te krijgen. En wederom zal ie er niets mee gebeuren. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
quote:Op zondag 29 november 2015 - 13:32 schreef Brandje het volgende:[..] Je mag graag overdrijven lees ik wel. Hij begint sinds 2/3 wedstrijden pas echt goed te voetballen daarvoor was het echt niet geweldig. Daarbij vind ik hem nog steeds te flegmatiek en mist net dat beetje heilige vuur. Ben zeker blij dat hij steeds beter wordt maar jou overdreven enthousiasme is echt veel te voorbarig. Wat die creativiteit betreft. Dat klopt maar dat heeft ook niet de trainer te maken??!! Ik heb Sinkgraven bij Heerenveen ook dingen zien doen die hij bij Ajax nog niet heeft laten zien om even een voorbeeld te geven Hé Brandje. Je heb hier wel gelijk in. Spelers die bij hun vorige club altijd goed spelen, en als Ajax ze naar Amsterdam haalt, is heel vaak te merken dat deze spelers bij Ajax vaak een terugvalkrijgen, en daardoor minder goed spelen. Dit komt omdat het niveau bij Ajax hoger is, en omdat Ajax ( vaak ) een ander systeem speelt. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 06 december 2015 - 17:41 schreef remco k het volgende:En wederom belachelijk gefloten in de Kuip. Kramer behoort gewoon twee rode kaarten te krijgen. En wederom zal ie er niets mee gebeuren. Eens ...en nu komt hij(Kramer) er niet mee weg |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En die Gustafsson toch wel. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 06 december 2015 - 16:22 schreef Brandje het volgende:[..] Ben aan het werk maar las dat Heracles een pingel had moeten hebben en dat Gustafson een elleboog heeft gegeven. Ach zal weer vrij gesproken worden :) Ja klopt zal wel weer geen slaande beweging geweest zijn ofzoiets.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ook dan kan kan Andersen nog heel wat van Messi leren. Hij gebruikt zijn lichaam veel beter. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik zie Andersen niet terug keren bij Ajax. Ik denk dat het zich goed ontwikkeld bij Willem II maar met Sinkgraven, Bazoer, Van de Beek en in de coulissen Nouri is Ajax, naast Klaassen, gewoon heel goed voorzien in zeer talentvolle middenvelders. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Fucknoord en pisv weer gestolen punten... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 06 december 2015 - 20:11 schreef Eide het volgende:Ik zie Andersen niet terug keren bij Ajax. Ik denk dat het zich goed ontwikkeld bij Willem II maar met Sinkgraven, Bazoer, Van de Beek en in de coulissen Nouri is Ajax, naast Klaassen, gewoon heel goed voorzien in zeer talentvolle middenvelders. Andersen speelt veel als Linksbuiten bij Willem II toch? Als opvolger van Fischer kan het denk ik wel. Blijft weinig over naast hem. In de jeugd heb je dan nog wel Muric maar die is volgens mij ook meer vanaf rechts. Sinkgraven kan daar eventueel spelen, maar lijkt me niet ideaal. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 06 december 2015 - 21:34 schreef NatjosFC het volgende:[..] Andersen speelt veel als Linksbuiten bij Willem II toch? Als opvolger van Fischer kan het denk ik wel. Blijft weinig over naast hem. In de jeugd heb je dan nog wel Muric maar die is volgens mij ook meer vanaf rechts. Sinkgraven kan daar eventueel spelen, maar lijkt me niet ideaal. Youness en Fischer zijn beide linksbuiten eigenlijk. El Ghazi en Cerny zijn de jongens voor rechts. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: en kramers moeder ook niet volgens weghorst fuck hij zijn moeder
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 december 2015 door enough -- |
|
|
|