|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 08:45 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ja en?? Dan nog blijf ik het oneens met interland voetbal tijdens de laatste weken van het seizoen. Sowieso met interland voetbal tijdens het seizoen. Maar ja, die mening heb ik de afgelopen seizoenen pas een keer of 35 gegeven. Dus is totaal niet nieuw! Ja en? Volgens mij is dat de belangrijkste informatie wat er tussen zit of niet soms.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Toch ben ik benieuwd hoe jouw mening is als wij in de laatste weken het kampioenschap verspelen door blessures opgelopen tijdens oefeninterlands. Dan vind ik kampioenschap eigenlijk vele malen belangrijker dan een oefenwedstrijd van het nationale elftal waar een speler volgens jouw beter van wordt. Want uiteindelijk zijn spelers eigendom van de club en leren ze ook van wedstrijden spelen in Europa. En die bereik je weer door prestaties te leveren in de competitie. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 09:22 schreef remco k het volgende:[..] Ja en? Volgens mij is dat de belangrijkste informatie wat er tussen zit of niet soms.. Het belangrijkste. Neemt niet weg dat ik interlands tijdens een seizoen gewoon niet zie zitten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 08:26 schreef remco k het volgende:[..] Eerlijk gezegd vind ik dat wat zwakjes uitgedrukt. Hij heeft gewoon een dikke kop en er zit inderdaad nog flink vet op.. Verdedigend echt verschrikkelijk zwak. En aangezien hij zoals goster aanvallend ook niks brengt is Dijks of Pieters daar gewoon een veel betere keuze. Depay trouwens in mijn optiek de minste van het veld. Wat een drama is dat zeg... In de wedstrijd gewoon 4 keer de mogelijkheid hebben om iemand anders in een goede schietkans te brengen, en dat gewoon om zeep helpen. Of Van Aanholt op linksback. Dijks is als pure verdediger gewoon stukken beter als Willems. Aanvallend is Van Aanholt zeker niet minder en verdedigend gewoon beter als Willems. Ik vind Willems zoals hij nu speelt een gepasseerd station voor Oranje.
Depay speelde niet best maar is in potentie wel een van de besten die we momenteel hebben. In goede doen is hij een plaag voor elke verdediger. Ik zie ook geen betere op dit moment op linksbuiten. Ik bedoel, wat hebben we verder? Elia? Dat zou pas echt een giller zijn. Neem dan Locadia maar mee.
Ik vond Bazoer gister overigens een behoorlijke pot spelen op 6. Hij was met z'n 19 jaar één van de beteren bij Oranje samen met Blind en Janssen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 09:26 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het belangrijkste. Neemt niet weg dat ik interlands tijdens een seizoen gewoon niet zie zitten. Er is geen andere optie. Zonder grote toernooien is de zomerstop niet zo heel erg lang en spelers moeten ook even rust hebben. In die periode al die interlands afwerken is roofbouw en nog veel slechter. De winterstop idem en die is nog veel korter.
De enige manier om een echte oplossing daarvoor te vinden is het structureel omgooien van de voetbalkalender. Dat je echt een periode inbouwt voor "landencompetities". Dit klinkt in eerste aanleg prachtig, maar ook dat is geen oplossing die voor iedereen werkt. Zo werkt dat niet voor de ploegen op het zuidelijk halfrond (dien dan midden in hun clubcompetities zitten) en de noordelijke landen die de zomer nodig hebben om anyhow een volwaardige competitie te kunnen draaien.
En dus is het compromis om interlandweken in te bouwen in het reguliere seizoen. Ik zie geen andere werkbare oplossing en kan mij er dus ook niet druk om maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 09:25 schreef Ajax Warrior het volgende:Toch ben ik benieuwd hoe jouw mening is als wij in de laatste weken het kampioenschap verspelen door blessures opgelopen tijdens oefeninterlands. Dan vind ik kampioenschap eigenlijk vele malen belangrijker dan een oefenwedstrijd van het nationale elftal waar een speler volgens jouw beter van wordt. Want uiteindelijk zijn spelers eigendom van de club en leren ze ook van wedstrijden spelen in Europa. En die bereik je weer door prestaties te leveren in de competitie. Dat zou natuurlijk verschrikkelijk klote zijn.
Toch ben ik het wel met Eide eens dat die oefenwedstrijden goed zijn voor die jongens.
En zoals jij het stelt. Zou je nergens in de competitie oefenwedstrijden kunnen spelen. En ook niet in een zomerstop. Want spelers kunnen ook daar blessures oplopen waar clubs last van hebben en punten door verspelen. En datzelfde geldt natuurlijk ook voor de kwalificatiewedstrijden en eindtoernooien.
Dan zal je het hele interlandvoetbal moeten afschaffen.. Waarschijnlijk trouwens iets wat jij niet erg zou vinden, maar dat terzijde.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 09:31 schreef Eide het volgende:[..] Of Van Aanholt op linksback. Dijks is als pure verdediger gewoon stukken beter als Willems. Aanvallend is Van Aanholt zeker niet minder en verdedigend gewoon beter als Willems. Ik vind Willems zoals hij nu speelt een gepasseerd station voor Oranje. Depay speelde niet best maar is in potentie wel een van de besten die we momenteel hebben. In goede doen is hij een plaag voor elke verdediger. Ik zie ook geen betere op dit moment op linksbuiten. Ik bedoel, wat hebben we verder? Elia? Dat zou pas echt een giller zijn. Neem dan Locadia maar mee. Ik vond Bazoer gister overigens een behoorlijke pot spelen op 6. Hij was met z'n 19 jaar één van de beteren bij Oranje samen met Blind en Janssen. Als Robben fit is zou ik Promes op linksbuiten zetten, speelt ie ook veel in Rusland en hij is momenteel gewoon een stuk gevaarlijker en beter dan Depay.
Depay heeft momenteel alleen nog maar talent, meer heeft ie het laatste jaar niet laten zien. Het is mij dan ook een raadsel waarom hij geselecteerd is geweest, die jongen speelt amper en als ie speelt is ie enkel en alleen voor zichzelf bezig, is gister hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de tegengoal en liet zelfs daarna nog veelvuldig Willems over aan zijn lot..
Bazoer speelde gister inderdaad prima. Wijnaldum overigens ook naar mijn mening.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 10:59 schreef remco k het volgende:[..] Dat zou natuurlijk verschrikkelijk klote zijn. Toch ben ik het wel met Eide eens dat die oefenwedstrijden goed zijn voor die jongens. En zoals jij het stelt. Zou je nergens in de competitie oefenwedstrijden kunnen spelen. En ook niet in een zomerstop. Want spelers kunnen ook daar blessures oplopen waar clubs last van hebben en punten door verspelen. En datzelfde geldt natuurlijk ook voor de kwalificatiewedstrijden en eindtoernooien. Dan zal je het hele interlandvoetbal moeten afschaffen.. Waarschijnlijk trouwens iets wat jij niet erg zou vinden, maar dat terzijde.. Inderdaad zou ik het totaal niet erg vinden om interlandvoetbal af te schaffen, maar dat even terzijde.
Wat jij stelt met oefenwedstrijden in de zomerstop ben ik het niet mee eens. In dat geval kan je club of ploeg anticiperen op 1 of meerdere blessuregevallen en daar eventueel vervangers voor halen. Nu zit je aan het einde van de competitie en worden overal de prijzen verdeeld. Veel clubs zijn dan ook niet blij met deze interlands in de laatste periode van het seizoen.
Stel je eens voor dat je Barcelona bent en je maakt kans op 3 prijzen, in dit geval het kampioenschap, de beker en de CL. Vervolgens vallen tijdens de interlandperiode achtereenvolgens Messi, Suarez en Neymar uit met een blessure. In dat geval gaat er een hoop verloren en kan je dus belangrijke prijzen, maar ook en dat is helaas, veel geld verliezen. Ik zou het als club wel weten en het valt op dat veel clubs het ook regelmatig doen. Gewoon aan het eind van het seizoen veinzen dat een speler niet helemaal 100% fit is en dus niet beschikbaar is voor het nationale elftal. Ik snap het gewoon volkomen. Deze interlands moeten weg uit de kalender en daar moet een andere oplossing voor komen. Bij voetbal gaat nu eenmaal, helaas, veel geld om en dat is voor heel veel clubs veel belangrijker dan een oefeninterland bij het land wat voor een speler goed zou zijn voor hun ontwikkeling. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 17:20 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Inderdaad zou ik het totaal niet erg vinden om interlandvoetbal af te schaffen, maar dat even terzijde. Wat jij stelt met oefenwedstrijden in de zomerstop ben ik het niet mee eens. In dat geval kan je club of ploeg anticiperen op 1 of meerdere blessuregevallen en daar eventueel vervangers voor halen. Nu zit je aan het einde van de competitie en worden overal de prijzen verdeeld. Veel clubs zijn dan ook niet blij met deze interlands in de laatste periode van het seizoen. Stel je eens voor dat je Barcelona bent en je maakt kans op 3 prijzen, in dit geval het kampioenschap, de beker en de CL. Vervolgens vallen tijdens de interlandperiode achtereenvolgens Messi, Suarez en Neymar uit met een blessure. In dat geval gaat er een hoop verloren en kan je dus belangrijke prijzen, maar ook en dat is helaas, veel geld verliezen. Ik zou het als club wel weten en het valt op dat veel clubs het ook regelmatig doen. Gewoon aan het eind van het seizoen veinzen dat een speler niet helemaal 100% fit is en dus niet beschikbaar is voor het nationale elftal. Ik snap het gewoon volkomen. Deze interlands moeten weg uit de kalender en daar moet een andere oplossing voor komen. Bij voetbal gaat nu eenmaal, helaas, veel geld om en dat is voor heel veel clubs veel belangrijker dan een oefeninterland bij het land wat voor een speler goed zou zijn voor hun ontwikkeling. Kan het niet beter verwoorden....helemaal mee eens... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 17:20 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Inderdaad zou ik het totaal niet erg vinden om interlandvoetbal af te schaffen, maar dat even terzijde. Wat jij stelt met oefenwedstrijden in de zomerstop ben ik het niet mee eens. In dat geval kan je club of ploeg anticiperen op 1 of meerdere blessuregevallen en daar eventueel vervangers voor halen. Nu zit je aan het einde van de competitie en worden overal de prijzen verdeeld. Veel clubs zijn dan ook niet blij met deze interlands in de laatste periode van het seizoen. Stel je eens voor dat je Barcelona bent en je maakt kans op 3 prijzen, in dit geval het kampioenschap, de beker en de CL. Vervolgens vallen tijdens de interlandperiode achtereenvolgens Messi, Suarez en Neymar uit met een blessure. In dat geval gaat er een hoop verloren en kan je dus belangrijke prijzen, maar ook en dat is helaas, veel geld verliezen. Ik zou het als club wel weten en het valt op dat veel clubs het ook regelmatig doen. Gewoon aan het eind van het seizoen veinzen dat een speler niet helemaal 100% fit is en dus niet beschikbaar is voor het nationale elftal. Ik snap het gewoon volkomen. Deze interlands moeten weg uit de kalender en daar moet een andere oplossing voor komen. Bij voetbal gaat nu eenmaal, helaas, veel geld om en dat is voor heel veel clubs veel belangrijker dan een oefeninterland bij het land wat voor een speler goed zou zijn voor hun ontwikkeling. En stel je nu eens voor dat in de zomer periode tijdens een WK Suarez Neymar en Messi de kruisbanden afscheuren tijdens een interland. Dan ben je ze bijna het hele seizoen kwijt.
En je kan ook aan het begin van een seizoen als dusdanig veel punten verliezen door blessures dat je uberhaubt niet mee kan doen om die prijzen. Net zo erg lijkt me.
Er is gewoon geen goed moment voor als club zijnde..
En heel toevallig is het nu ook weer gaande. Ajax wil geen spelers afstaan voor het jeugd EK omdat het in voorbereiding zit op het nieuwe seizoen..
Hoe vaak zijn spelers een heel seizoen niet goed en komen ze er niet aan te pas omdat ze de voorbereiding hebben moeten missen..
Ik ben het dus kortom helemaal met je eens dat het niet uitkomt, we zijn het alleen eens over wanneer het wel en niet uitkomt.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 18:21 schreef remco k het volgende:[..] En stel je nu eens voor dat in de zomer periode tijdens een WK Suarez Neymar en Messi de kruisbanden afscheuren tijdens een interland. Dan ben je ze bijna het hele seizoen kwijt. En je kan ook aan het begin van een seizoen als dusdanig veel punten verliezen door blessures dat je uberhaubt niet mee kan doen om die prijzen. Net zo erg lijkt me. Er is gewoon geen goed moment voor als club zijnde.. En heel toevallig is het nu ook weer gaande. Ajax wil geen spelers afstaan voor het jeugd EK omdat het in voorbereiding zit op het nieuwe seizoen.. Hoe vaak zijn spelers een heel seizoen niet goed en komen ze er niet aan te pas omdat ze de voorbereiding hebben moeten missen.. Ik ben het dus kortom helemaal met je eens dat het niet uitkomt, we zijn het alleen eens over wanneer het wel en niet uitkomt.. Maar in de zomerperiode kan een club als Barcelona gewoon de portemonnee trekken om nieuwe spelers te halen en deze de rest van de voorbereiding te laten wennen aan het systeem. Natuurlijk geen garantie maar altijd nog beter dan tijdens het seizoen, en helemaal aan het einde, je basisspelers te moeten verliezen en die dan te moeten vervangen door B-garnituur of jeugdspelers die helemaal niet gewend zijn aan de ploeg.
Maar dit is een discussie die je langere tijd kan voeren. Gelukkig weet ik dat heel veel clubs niet blij zijn met dit soort interland weken.
En wat dat laatste betreft heeft Ajax helemaal gelijk. In die periode worden ook de kwalificatiewedstrijden voor plaatsing CL gespeeld. En misschien niet nodig maar wel belangrijk dat deze ploegen hun spelers er dan bij hebben. Helemaal in geval van een opleidingsclub als Ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 maart 2016 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 18:45 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Maar in de zomerperiode kan een club als Barcelona gewoon de portemonnee trekken om nieuwe spelers te halen en deze de rest van de voorbereiding te laten wennen aan het systeem. Natuurlijk geen garantie maar altijd nog beter dan tijdens het seizoen, en helemaal aan het einde, je basisspelers te moeten verliezen en die dan te moeten vervangen door B-garnituur of jeugdspelers die helemaal niet gewend zijn aan de ploeg. Maar dit is een discussie die je langere tijd kan voeren. Gelukkig weet ik dat heel veel clubs niet blij zijn met dit soort interland weken. En wat dat laatste betreft heeft Ajax helemaal gelijk. In die periode worden ook de kwalificatiewedstrijden voor plaatsing CL gespeeld. En misschien niet nodig maar wel belangrijk dat deze ploegen hun spelers er dan bij hebben. Helemaal in geval van een opleidingsclub als Ajax. Niet iedereen heeft die luxe om nieuwe spelers even te halen bij een blessure. En ook dan dupeer je de ploeg.
En nogmaals, ik geef je helemaal gelijk he, ik zeg enkel dat geen enkele periode goed uitkomt..
Stel nu dat Ajax denkt komende zomer Milik voor een goed bedrag te verkopen, en hij raakt geblesseerd op dat EK. Dan wordt ie en niet verkocht, en moet Ajax alsnog een andere spits halen om vervolgens met twee aangekochte dure jongens te zitten.. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
AZ had gewoon in de 1e minuut al voor moeten staan. Bijna niet te missen kans |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Leuke wedstrijd hoor. Ik denk dat ik gelijk krijg en psv punten gaat verspelen. AZ speelt erg goed. Nu nog de afronding |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
gvd wat een zwijndoelpunt van die lampen |
|
|
|
|
enough
|
|
|
Die kut boeren met der afgrijselijke shirts
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2016 door enough -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Az speelt zeer slap nu. Als ze zo doorgaan wordt het 0-4 Hun geprezen middenveld is totaal onzichtbaar.
Die Turk is trouwens veel te overdreven aanwezig. Mediageil mannetje.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2016 door Brandje -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik kijk op Ziggosport Barcalona Real Madrid......zie Psv wel op teletekst |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Kijk dit is een eerbetoon aan JC |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat een geweldig eerbetoon.. Kippevel echt heel erg mooi.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Pfffff...indrukwekkend hoor.....chapeau Barca |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ga ook kijken. Psv op 0-2 nu. Jammer had meer van Az verwacht. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik hou het ook niet droog pfffff |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jammer van die madrid supporters.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De grootste wedstrijd ter wereld volledig in het teken van Cruijf.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wat ik begreep gaan de spelers ook wat doen....misschien de 14de minuut ?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Erg benieuwd..
Ik heb daar weinig van meegekregen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jezus Christus, Hoe kan onze Luis die missen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 april 2016 door remco k -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Matige eerste helft van beide kanten.
Scheidsrechter de slechtste van de 25 man op het veld. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Voorlopig wordt AZ (alweer) makkelijk opgerold. AZ is een leuke ploeg tegen mindere teams maar het verschil met Ajax en PSV is wel enorm groot hoor. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 april 2016 - 21:21 schreef Eide het volgende:Voorlopig wordt AZ (alweer) makkelijk opgerold. AZ is een leuke ploeg tegen mindere teams maar het verschil met Ajax en PSV is wel enorm groot hoor. Inderdaad, en Ajax weet gelijk wat het morgen weer moet doen! En dat letten hierbij op het doelsaldo. Dus niet bij 2-0 ofzo inhouden maar gewoon door pushen! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
El Classico valt tegen zeg. Hele slechte scheidsrechter trouwens, echt bizar dat die man die wedstrijd mag fluiten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Slechtste wedstrijd van het seizoen van barca. Suarez ronduit slecht. Zeker die eerste kans moet ie gewoon maken. Dan speel je een hele andere wedstrijd. Madrid ouderwets op de counter.
Ik ben erg benieuwd of de jongens daar slechter presteerden door het overlijden van Cruijff en alle gebeurtenissen daardoor.
En nog benieuwder of Ajax daar morgen ook last van gaat krijgen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Alle afscheidswedstrijden voor Johan Cruijff tot nu toe verloren. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Laten wij dan maar knalhard winnen morgen! |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote: Gaan we ook doen gap! Wordt 3-0 :-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nee man, 4-1!! 3x MILIK!!! BAM!!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: 7-2 .......x is 14.....logisch |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Lc 1-0 tegen Southampton. Titel daar komt steeds dichterbij en van zenuwen is weing te merken lijkt het wel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2016 - 15:48 schreef Brandje het volgende:Lc 1-0 tegen Southampton. Titel daar komt steeds dichterbij en van zenuwen is weing te merken lijkt het wel. Geweldig verhaal toch.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En spelen ook nog eens gewoon eerlijk en leuk voetbal. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2016 - 15:48 schreef Brandje het volgende:Lc 1-0 tegen Southampton. Titel daar komt steeds dichterbij en van zenuwen is weing te merken lijkt het wel. Was een leuke wedstrijd om te zien. En wat een geweldig verhaal schrijven die gasten op.dit moment. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
7 punten nu he. Zou toch even een sneer zijn naar de clubs daar met al het vermogen dat ze hebben. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 03 april 2016 - 17:43 schreef Loetje het volgende:7 punten nu he. Zou toch even een sneer zijn naar de clubs daar met al het vermogen dat ze hebben. Inderdaad. Overigens is Leicester toch ook van een Aziaat ofzo? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: van een of andere steenrijke Thai.
Maar wat ze daar doen is echt wel bijzonder. eigenlijk geen dure spelers gehaald en een trainer die er wel wat van kan.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Jup. Wel een hele sympathieke vent trouwems. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En een club die echt niet met absurde bedragen smijt. Sympathieke club die het kampioenschap ondertussen dik en dik verdient. |
|
|
|